Kirjoitan tämän isäni (84v) puolesta, koskien Telian palvelua. Isäni, vaikka ikäkäs onkin, hoitaa pankkiasiansa ym ihan mukavasti. Ongelma Telian kanssa tuli heidän laskuistaan, joista noin vuosi sitten poistettiin maksamista helpottava viivakoodi. Isälläni on erittäin huono näkö ja senvuoksi ostin hänelle parisen vuotta sitten viivakoodin lukijan. Sillä hän maksoi Teliankin laskut helposti, koska pienten tilinumeroiden ja viitenumeroiden näpyttely oli hankalaa. Kaikissa muissa laskuissa, joita hän maksaa on viivakoodi, onneksi laskuja kuitenkin on vähän.
Ok, tiedän kyllä, että laskun voi maksaa suoraan OmaTeliassa, mutta siellä ei voi eräpäivää muuttaa laskun eräpäiväksi vaan se pitäisi maksaa heti. Automaattimaksuun voisi myös sen laskun laittaa, mutta isäni on ns vanhanliiton mies ja haluaa nähdä oikean laskun eli tietää mitä maksaa eikä mitään automaattista tililtä ottoa hyväksy.
Teliaan on oltu yhteydessä jo viime toukokuusta alkaen, lupasivat laittaa koodin laskuun kun se saadaan siihen ohjelmoitua?! Miksi Telia keksii pyörää uudestaan, koodihan oli jo aikaisemminkin laskuissa? Yrittävät tietysti saada laskut heti maksuun.
Erittäin paskaa palvelemattomuutta tekee Telia tuo surkein operaattori asiakaspalvelun puolesta. Täytyy vaihtaa sellaiseen operaattoriin joka palvelee edes jotenkin.
Telia ja "asiakaspalvelu"?
29
2808
Vastaukset
- Anonyymi
Huonon asiakaspalvelun vuoksi meilläkin vaihdettiin toiselle operaattorille.
- Anonyymi
Kaikki laskut tulee laittaa e-laskuna tulemaan automaattisesti pankkitililtä. Ei tarvitse säädellä viivakoodien kanssa..
- Anonyymi
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
Ei se e-lasku vie mitään automaattisesti tililtä, jollet ole erikseen valinnut automaattista veloitusta.
Päivämäärien muuttaminenkin on helppoa, kun sen näyttää vanhukselle, miten se tehdään.
Suurimmalla osalla näyttää olevan luulo, että e-lasku tarkoittaa automaattista veloitusta?
Tuossa Op:n ohje:
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/siirra-itsesi-e-laskuaikaan
Luulisi sen toimivan samalla periaatteella muissakin pankeissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
Kyllä tarvitsee ja paljonkin. Tilillä pitää olla aina rahaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarvitsee ja paljonkin. Tilillä pitää olla aina rahaa..
Jos tilillä ei ole rahaa niin sitten ei pidä laittaa puhelinliittymiä eikä muutakaan mistä pitää maksaa. Mistä ihmeestä maksun saaja voi tietää milloin asiakkaan tilillä rahaa että voi laskun lähettää silloin. Vanhan liiton miehetkin voisivat tulla nykyaikaan eikä sillälailla että kun ei 60-luvullakaan tarvinnut niin minähän en kyllä....
- Anonyymi
Vain idiootti laittaa Telian laskut menemään tililtä automaattisesti. Tuo firmahan lähettelee ihan johdonmukaisesti aiheettomia laskuja varsinkin iäkkäille. Jos onkin vähän skarpimpi seniili, niin kiltisti peruvat laskun kun valittaa siitä. Muussa tapauksessa saavat kusetettua rahaa. Eu voisi laittaa tuon operaattoriksi naamioidun liivijengin kuriin.
- Anonyymi
Tuleeko se lasku paperilaskuna? Eikös se maksa silloin jotakin? Pankkiin e-laskuna ei ainakaan maksa mitään, ja on kovin helppoa käydä sieltä hyväksymässä kulloinkin maksun tulevat laskut. Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta.
- Anonyymi
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä?Eihän tili voi olla koskaan tyhjä.. Silloin on päässä vikaa jos näin on päässyt käymään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä?Fiksu ihminen osaa kyllä järjestellä tulonsa ja menonsa niin, että rahat riittävät. Ei sen laskun eräpäiväkään ylensä ole heti ylihuomenna, vaan maksuun voi varautua pari viikkoa. Ja kyllä, eräpäivää voi toki itse muuttaa myöhemmäksi, mutta siitähän ei laskun lähettäjä tykkää, vaan voi rätkäistä viivästyskorkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksu ihminen osaa kyllä järjestellä tulonsa ja menonsa niin, että rahat riittävät. Ei sen laskun eräpäiväkään ylensä ole heti ylihuomenna, vaan maksuun voi varautua pari viikkoa. Ja kyllä, eräpäivää voi toki itse muuttaa myöhemmäksi, mutta siitähän ei laskun lähettäjä tykkää, vaan voi rätkäistä viivästyskorkoa.
Eli teidän mielestä 45 vuotiailla helsinkiläisillä sairaseläkkeellä olevilla, tai 80 vuotiailla pienellä eläkkeellä kitkuttelevilla on päässä vikaa, kun ei ole joka päivä tilillä rahaa, jotka saavat tukia ja silti jonottavat ruokajonoissa on päässä vikaa???
Ei teidänkään päässä ole kyllä kaikki kohdallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli teidän mielestä 45 vuotiailla helsinkiläisillä sairaseläkkeellä olevilla, tai 80 vuotiailla pienellä eläkkeellä kitkuttelevilla on päässä vikaa, kun ei ole joka päivä tilillä rahaa, jotka saavat tukia ja silti jonottavat ruokajonoissa on päässä vikaa???
Ei teidänkään päässä ole kyllä kaikki kohdallaan.Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
Ja nämä samat sitten itkevät kun rahat on loppu ja pyytävät lainaa.. Noh ei ne olisi loppu jos älyäisivät hieman katsoa tarkemmin mistä voisi säästää.. Valitettavasti suomessa moni vanhus menee helposti kalliisiin myyntimiesten "retkuihin" kun eivät älyä itse ottaa asioista selvää ja miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
Tonnin ja ylikin maksavat silmälasit ovat ehkä ihan turhia. Moniteholasit maksavat paljon monissa suomalaisissa optikkoliikkeissä.
Olen jo 67 v ja käytän likinäköisenä pelkkiä kaukolaseja. Minulla ei ole koskaan ollut kaksiteho tai moniteholaseja.
Olen nyt jostain syystä kuitenkin ottanut myös pc:n hommia varten ns. lukulasit, nekin yksiteholasit. Ehkä niiden arvoja pitäisi hiukan muuttaa, jos etäisyys töllöön on n. 60 cm. Kirjaahan taas luetaan yleensä lähempää.
- Anonyymi
Telia laskuttaa myös olemattomista. Kunhan jaksan, aion tarkistaa vuoden 2020 alusta laskutettuja nettimaksuja. Kuukaudessa nettimaksuni pitäisi olla 1.98 €, koko ajan tulee laskuja 20 € ja risat. En paljon soittele ja laskuja tulee yli 50 €/kk. Tarkistan ja jos Telia ei vastaa - onneksi meillä on Kuluttaja-asiamies kenen puoleen kääntyä. Operaattoria tulee vaihtaa.
- Anonyymi
Ei se Telian vika ole. Asiakas tunaroinut jotain..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Telian vika ole. Asiakas tunaroinut jotain..
Telia on petos! Käytin juuri tunnin asiakaspalvelun kanssa väittelyyn kun lisäilevät maksullisia lisäpalveluita puhelin liittymään ilman lupaani. Kehoitan kaikkia välttämään Teliaa!!
- Anonyymi
Kesästä alkaen taistellut Telian laskujen kanssa. Heillä on systeemi, saada kaikki asiakkaat perustamaansa Kivaraan, automaattinen laskutus, jota ei voi tarkistaa. Olen tehnyt pankkiin laitteista(3kpl) E-laskun, ne tulivat maksettua. Seuraavissa , paperilaskuna oli laskutuslisä ja Kivaraan siirtyminen. Siirsin laskut pankin virkailijan kanssa toisen pankin E-laskuksi. Taas tuli laskutuslisä, summasta päätellen, sitä ei saanut auki. Kaikki laskuni olen tähän asti pystynyt maksamaan, tietäen maksujen syyn, nyt jo pankkivirkailijalta tarvitsin apua, enkä tiedä, miten tilanne jatkuu. Pankkihenkilö säikähti, sanoessani Telian-laskutus. Oli edellisen asiakkaan kanssa ollut vaikeuksia onnistumisessa. Telian laskutussysteemi on täysin mielivaltainen.
- Anonyymi
Telia vai mikä Sonera se oli yhdeksänkymmenluvulla, mutta kusetukseen se syyllistyi jo silloinkin. Täysin varmana asiasta, todisteiden kanssa, menin Pirkanmaalaisen pikkukaupungin kuluttajaasiamiehen juttusille. Sanoi minulle silloin suoraan, että olet ihan oikeassa, vääryys on tapahtunut, mutta hän ei ala taistelemaan noin suurta yritystä vastaan kun lopputulos on varma häviö.
Taisi olla jätkällä firman osakkeita? Totesin vaan hänelle, että aika turhaa virkaa sinäkin teet kun valikoit vain ketä voit kovistella. Minulle se silloin merkitsi lähes 1000 markan menetystä, vituttaa vieläkin kun muistelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Telia vai mikä Sonera se oli yhdeksänkymmenluvulla, mutta kusetukseen se syyllistyi jo silloinkin. Täysin varmana asiasta, todisteiden kanssa, menin Pirkanmaalaisen pikkukaupungin kuluttajaasiamiehen juttusille. Sanoi minulle silloin suoraan, että olet ihan oikeassa, vääryys on tapahtunut, mutta hän ei ala taistelemaan noin suurta yritystä vastaan kun lopputulos on varma häviö.
Taisi olla jätkällä firman osakkeita? Totesin vaan hänelle, että aika turhaa virkaa sinäkin teet kun valikoit vain ketä voit kovistella. Minulle se silloin merkitsi lähes 1000 markan menetystä, vituttaa vieläkin kun muistelee.ei pääse edes irti Teliasta, olen siis lakkauttanut , huhtikuu v. 22 alussa, ja edelleenkin laskuttavat, ja "perustelevat", että kun laskutus tulee "takautuvasti", ei Vi##u, kuinkahan kauna "takautuvasti" . . .
mihin sitä sitten vois yhteyttä ottaa, jokin kuluttajasuoja tms., onhan se ny Prkle, etteivät sselvää dokumenttia usko maksuhistoriasta !!!
- Anonyymi
Se että lasku pitäisi teille maksaa e-laskulla ei tule onnistumaan olen sen saikoinaan testannut ,maksamalla kaksi kertaa saman laskun ja teillä ei huomioitu mitenkään ylimääräistä maksua. Elisalle minulla on e-lasku ja siellä toimii (ylimääräisen maksunkin palautus). Tulen tekemään irtisanomisen liittymäänne dilläkin uhalla että elisan verkko ei toimi alueella jossa tarvin puhelinta...Eihän tämä teidänkään verkko toimi täällä kannonkoskella odoitteessani (mm. tuon rästilaskun maksamisen kanssa olen tehnyt riittävästi töitä)..Se virtuaaliviivakoodiki helpottais MUTTA EI JUMALAUTA.....@#-TÄTÄ PÄIVÄÄ.
- Anonyymi
Ei liity nyt alkuperäiseen kirjoitukseen. Mutta en ole yritykselleni joka on tuhansia euroja vuosi toisensa jälkeen työntänyt ko. lafkaan niin saanut mistään niin huonoa palvelua kuin Telialta. Vaihtunut toki palveluntarjoaja nyt mutta vieläkin nousee syke kun ajatteleekin yritystä.
Älkää tehkö samaa vithettä kuin minä. Etenkin nyt kun Telia osti Nebulan niin sielläkään ei enää hommat toimi. Mädännyttävät kumppaninsa. - Anonyymi
Telian touhu on mennyt ihan vittuiluksi. Kodin maksuton laajakaista perusnopeudella vaihtuu kerran kuukaudessa maksulliseksi, ja aiheettomat laskut pitää perua chatin kautta. Seuraavassa kuussa taas sama homma. Peruin Telian e-laskut. Annan mennä jatkossa perintään ennen kuin otan asiakaspalveluun yhteyttä, Jospa perintäfirma laskuttaa edes jotain Telialta, vaikka vetävät sieltä aiheettoman laskun pois. Muuten ne saatanan nyrkillätapettavat rääpäleet ei taida oppia.
- Anonyymi
Telian asiakaspalvelu on huono vitsi. Nettisukupolven chat-asiakaspalvelijat ovat nuoria eivätkä ymmärrä asiakaspalvelusta tai -tyytyväisyydestä mitään. Jotenkin vaikuttaa siltä, että koko roska on ulkoistettu jollekin "ammattilaiselle". Luvatut asiat jäävät tekemättä ja saa kysellä uudestaan, mitään korjauksia laskuille ei tehdä, koska siitä on liikaa vaivaa ja jos jotain yritetään niin se on uusien palveluiden myynti.
- Anonyymi
Kyllä ne automaattilaskutkin näkyvät siellä odottavissa laskuissa ja ne voi tai pitää sitten hyväksyä.
Onko sitä näköongelmaa tutkittu? - Anonyymi
Aika vahvoja pluslaseja saa ihan marketeista, niitä kannattaa kokeilla, jos ei ole oikeita laseja saanut. Jossain Tokmannilla kävin ja siellä oli kolmet lasit 10 eurolla. Ostin itsellenikin, kun en saa muuttuvan näköongelman vuoksi laseja (tai niillä sitten näkisi aika lyhyen aikaan, minkä näkee). Telkkaria katson ilman laseja ja läppäriin ja lukemiseen taas pitää olla eri lasit.
- Anonyymi
Suurennuslasi voi olla myös hyvä apu huononäköiselle.
- AnonyymiUUSI
Telia on poliisin hallinnoima myynti,jonka ne NS.varastaa koulutus aikana, meidän hoitotyö.
Poliisin kanta kaikki mitä he tekee on telian oma asia.
Yhden laskun yritys nykyään.
He ovat laskutus rikollisia.
Heillä on myös systemaattinen ohjelma myynti Ranska nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781214- 881137
- 1391046
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580995Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1987Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20890
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9734Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8680