Koulupsykologi ja itsetuhoisuus

Anonyymi

Eli siis mitä tapahtuu kun koulupsykalle kertoo viiltelystä? Pitääkö sille näyttää ne jäljet, kertooko se vanhemmille yms.

7

725

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne ei kerro vanhemmille, jos et halua. Koulupsykologit on sinua varten ja heillä on vaitiolovelvollisuus. He ei saa kertoa sinun asioita kenellekään ilman sinun tahtoa.

    • Anonyymi

      Mulla on ainaki aina kertonut vanhemmille vaikka ei sais..

      • Anonyymi

        Tehnyt silloin rikoksen. Ellet ole ollut alle 12 vuotias. Yli 12 vuotiaalla on oikeus sanoa, että ei halua näistä kerrottavan vanhemmille ja vaitioloa ei saa ammattilainen silloin rikkoa.


    • Anonyymi

      Ehkä pääset nuorisopoliklinikalle jossa on mahdollisuus käsitellä viiltelyn taustalla olevia asioita. Hyvä on tehdä jotakin vaaralliselle itsetuhoisuudelle.

    • Anonyymi

      Riippuu vähän, ei vissiin saa kertoa mitään kellekkään ilman sun lupaa, ellet oo vaaraks itelles. Tästä en ihan varma, voi olla ettei saa kertoo mitää. Itel aikoinaa pyys näyttää ja sit kysy et saako kertoo vanhemmille, sanoin et ei, naikkonen sano ok! mut kerto silti :DDD sit tein masennustestin varmaan 3 kertaa, laitto lähetteen kunnolliseen hoitoon että saan parempaa apuaku mitä koulupsyka voi tarjota. riippuu luultavast aika lail tilanteen vakavuudesta ja siitä et mimmost asiaa kerrot, jotkut psykologit tosi kivoi jotkut iha hirveit

    • Anonyymi

      Se voi pyytää näyttämään käsiä, jos on huolissaan, että olis sillä hetkellä jotain vialla ja että sun terveys vois olla vaarassa. Mulla psykiatrinenterveydenhoitaja kerran pyysi näyttämään ja näytin, koska en siinä tilanteessa ehtinyt miettimään, mitä muutakaan olisin voinut tehdä. Kannattaa kuitenkin kertoo kaikki sille, jos vaan pystyy, koska mä oon ite niin kauan salaillut kaikkea ja valehdellut, että en oo varmaan saanut sen takia kaikkee hyötyy irti tapaamisista.

    • Anonyymi

      kertoo vanhemmille ja lähettää lääkäriin.
      kokemusta on..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe