Minulla on naapuri joka ärsyyntyy pesukoneen äänestä, askeläänistä, puhelimeen puhumisesta jne. Sitten oirehtii! Mitään ei kestä. Mua ei kiinnosta onko hänellä ääniyliherkkyys vai mikä riesana, mutta muuttais vaikka luolaan, jos ei kykene toisten antaa elää tavallista elämää ja kokonaan olen hiljaa yleensä viimeistään klo 23 lähtien koska silloin alan nukkumaan.
Kuunteletteko esimerkiksi päiväsaikaan musiikkia tai tv:tä ilman kuulokkeita?
Tämä on ihan uusi rivitalo ja tuntuu että säästösyistä ei ole laitettu mitään äänieristystä. Esimerkiksi naapurin koira on haukku herkkä, enkä ole kertaakaan valittanut siitä, mutta itse kun kerran yöaikaan vaihdoin whatsapp ääniviestejä joissa puhuin ystävän kanssa normaalilla äänellä niin naapurin vastaus oli siihen alkaa poraamaan seinää ja sitten kun jätin heille lapun omalla nimelläni, että eikö löydy parempaa aikaa porata, niin mitään eivät vastanneet siihen. Viesti ei siis sisältänyt haukkumista tai mitään sellaista asiatonta, mutta tottakai siitä näkyi ärsyyntymiseni ja mielestäni syystä. Onhan se nyt ihme ja kumma jos ei taloyhtiö asumisessa saa esim yöaikaan puhua puhelimeen!
Kuinka hiljaisesti kerros tai rivitalossa täytyy elää?
8
752
Vastaukset
- Anonyymi
Palstallahan on jo käynyt jossain toisessa ketjussa ilmi, että hiljaisuuaika on pelkkä vitsi.
Kuulosuojaimet siis vain päähän. Naapurithan ei lopeta sitä meluamistaan. On itse muututtava sietokykyiseksi tai muutettava pois.
Ääniyliherkkyyttä ja sterssiä on monilla, miksi pinna voi olla kireä. Ja vuorotyötä. Kun kotiin tullaan kaiken päivän tohinan päätteeksi, kiinnostaako siinä sitten enää naapuria kuunnella loppuilta. Ei varmasti. Vaan malttihan siinä menee alta aikayksikön monella.
Asun itse kerrostalossa, joka on kuin pahvilaatikko, kaikki kuuluu. Siedän ihmisen suusta tulevat äänet, huudot ja jopa musiikinkin jonkun aikaa, mutta kolinat ja askeleitten jyminä yms. ovat tosi ärsyttäviä. Tai se, että joku ääni jatkuu jatkumistaan.
Olen miettinyt vastapainoksi nokkahuiluharjoituksia. Osaan vain jonkun verran soittaa, mutta harjoitus tekee mestarin.- Anonyymi
Älä nyt kuitenkaan aloita nokkahuilun soittamista vaan ärsyttääksesi naapuria, se tekee sinusta kiusaajan! Harrasta jos oikeasti tykkäät, kyllä kotonakin saa soittaa mutta huomioi ettet soita koko päivää. Kerran viikossa 2h kuulostaisi minun korviin kohtuulliselta.
- Anonyymi
Onko sinulla se vanhan kansan tapa puhua puhelimeen suureen ääneen kailottaen?
- Anonyymi
Jos on kaupungin vuokratalo, niin 04 ja puolenpäivän välillä pitää olla erittäin hiljaa, koska asukkaat nukkuvat.
- Anonyymi
Mistä niin päättelet.
- Anonyymi
Ongelma saattaa olla siinä että talossa on huono äänieristys, eli todellakin tavalliset äänet kantautuvat asunnosta toiseen ja tottakai tämä ärsyttää.
Kuka haluaa kuunnella vieraan ihmisen seksiääniä, pesukoneen jyrinää, paskaa musiikkia tai toisen ihmisen asioita puhelimessa.
Milloin säädetään sellaiset asetukset että huonoja kerrostaloja ei saa yksinkertaisesti rakennetaan ja vanhat kerrostalot pitää repiä maantasalle tai remontoida sellaiseksi että täyttävät uudet säädökset! - Anonyymi
Teen kaiken kuulokkeet päässä, koska en kuule naapurien ryskeeltä mitään. (Koivulaminaatit). Yöllä korvatulpat ja radio päälle, koska en jaksa kuunnella sekopäänaapurin ulinaa.
- Anonyymi
AINA pitää ajatella naapureita niin, että suo heille TÄYSIN HIJAISEN yön.
Toisten nukkumisen häiritseminen on ihan JÄRJETÖNTÄ !
Jos yöllä herää JÄRJETTÖMÄÄN meteliin, niin siinä menee HERMOT !!!
Päivällä tulee väkisinkin jonkun asteista meteliä jos vaikka edes siivoaa ja muutakin touhuaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039