pussaaminen, suutelminen

ööööööö

no tämä on varmasti maailman typerin kysymys, MUTTA, mitä eroo on pussaamisella ja suutelemisella?

20

15715

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Muumi....

nooh, mun käsityksen mukaan pussaaminen on sellasta "töröhuulilla" (tai no ei välttämättä töröhuulilla :D) tehty "nopea pusu", siinä ei silleen avata sitä suuta.
      Kun taas suutelussa suudellaan aina suulle jossa suu "avataan" myös hieman ja voi myös käyttää kieltä sekä "näykkiä" hieman alahuulta tai jotain... :D en oikeen ole hyvä selittämään, mutta kukin tavallaan :)

• Jepari

Tarhaikäiset lapset pussaa piilossa leikkimökin takana, se on just sellain nopee "pikkujuttu". Suuteleminen.. siinä on poweria x)

• Mä vaan

Suutelu on pitkä, pusu voi olla vain nopea muiskautus

• nonx

eihän niillä ole oikeastaan mitään eroa. on vain totuttu puhumaan että pusut ovat sellaisia nopeita joissa ei niin ole tunnetta mukana suutelussa taas on.
        ihan sama sanooko pussata vai suudella. niistä vaan voi saada eri käsityksiä tilanteesta.
        niih..

• chibi
        nonx kirjoitti:

eihän niillä ole oikeastaan mitään eroa. on vain totuttu puhumaan että pusut ovat sellaisia nopeita joissa ei niin ole tunnetta mukana suutelussa taas on.
        ihan sama sanooko pussata vai suudella. niistä vaan voi saada eri käsityksiä tilanteesta.
        niih..

ei se nyt ihan noin ole. valitettavasti. :P

kun mä esimerkiks annan pusun mun poikaystävälle, huuleni koskettavat vain yhtä kohta hänessä. siis että huuleni ei kuljeskele hänessä. eli jos annan pusun huulille. mun huulet ovat paikallaan koskettaessaan hänen huuliaan.
        suutelemiseksi sen tekee se, että se on pitkäkestoisempaa ja huulet liikkuvat ja kuljeskelevat toisen huulilla.
        myös pusussa on (voi olla) tunnetta. silloin kun toista vaan rakastaa... pusut sopii mun mielestä paremmin julkisille paikoille. hurjia pitkäkestoisia suudelmia ei ihan missä tahansa voi antaa. ;)

• werak
        nonx kirjoitti:

niih..

mä ainakin puhun molemmista sekaisin. jos olen suudellut jotain poikaa, yleensä sanon kavereille, että me pussattiin, ja ne tietävät tarkasti mitä tarkoitan.

• daydream

suudelma kestää kauemmin

• poika

No, minä näen asian näin että, suutelu on enemmänkin "tunnepeliä", ja pojat voivat antaa pusuja toisilleen vaikka eivät ole homoja, mutta ?

• Lintu-91

Suuteleminen tehdään tunteella, pussaaminen on taas jotain ihan muuta :)

• Suvi15w

pussaaminen= tarhaikäset pussaa leikkimökin takana piilossa abaut 1 sekunnin. suutelu=siinä on tunneta,rakkautta ja se on ihanaa!!!

• moivaankaikki<3 O<>O

uuh (; ku olin eskarilla niin mä pussasin yhtä poikaa

• asddd-

toi oliki erittäin tärkee tieto.

• unknown dude

hei kaikilla sananvapaus (: ja olen ihan samaa mieltä. Elikkä niinsanottu pusu on sellainen muisku poskelle tai vastaavaa ja suutelulla taas meinataan vähän enemmän; siinä on tunteet mukana, se saattaa tuottaa mielihyvää ja kiihottumista plus se voi kestää kauankin =)

• Anonyymi

Mikä pissaaminen on keksitty

• Anonyymi

Mulla on tyttö ystävä

• Anonyymi

Mikä on ikäraja pussaamiselle tai onko siinä joku ikäraja milloin saa

• Anonyymi

Ei ole mitään ikärajaa

• Anonyymi

Mähän sain eilen eken suudelman se oli aluks sillee outoo mut sit mä annoin vaa tunteiden viedä

• Anonyymi

Äijää venaa🥴 suutele

• Anonyymi

miun mielestä pusulla ja suutelulla ei kuiten ole kauheemmin eroa, ne kun molemmat tehdään huulilla ja molempia sanoja voi käyttää samallaisissa tilanteissa.

kuitenkin ehkä pusulla yleensä tarkoitetaan sellaista lyhyempää, kevyempää, ja paikallaan pysyvää pusua, tai ainakin mie miellän sen sellaiseksi vähän pinnallisemmaksi. kun puhun pususta nii en tarkoita kielen käyttämistä, vaan että pusu on ilman kieltä.

sitte suutelu on sellainen syvempi, ehkä pitkäkestoisempi liikkuva, jolloin voi esimerkiksi näykkiä toisen huulta taikka käyttää kieltä. mie esimerkiksi käytän usein kieltä kun poikaystäväni kanssa suutelen, ja suudelma ei pysy paikallaan vaan huulet hivelevät toisiaan ja pään käännön puolta voi välissä vaihtaakin jos käy järkeen.

sitten ne tapahtumapaikat ja tilanteet eroavat vähän, koska miusta pusu kerta on nopeampi, niin sen voi tehdä myös muualla kun kahdestaan (tarkoitan että koska mie ja miun poikaystävä ollaan oltu jo aika pitkä aika yhdessä nii meistä ei ole enää niin outoa antaa hyvän yön pusua esim jos ollaan kävelyllä ja mennään illan päätteeksi omiin koteihimme)

mutta sitte suutelemista ei kannata harrastaa välttämättä julkisilla paikoilla koska siihen kannattaa varata aikaa sekä tunnetta. siispä sitä voi tehdä esim illalla jomman kumman kotona vaikka elokuvaa katsoessa jos halvaa.

toivottavasti tästä jai joku nyt vastauksen kysymykseensä tai ymmärsi paremmin. nämä siis on kuiten miun omia kokemuksia niin nämä ei ole välttämättä kaikkien mielestä oikein, mut eikai siinä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      19
      6908
    2. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      5
      1084
    3. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      967
    4. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      888
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      284
      887
    6. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      21
      824
    8. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      29
      817
    9. Ikävän väkivaltaiseksi mennyt Kannuksessa,.

Meno Monossa, , kesken rauhallisen illan , entinen portsari tulee vetään tuntematonta asiakasta turpaan. Räyhää ja haa
      Kannus
      36
      776
    10. Vietätkö uuden

Vuoden miten tai kenen kanssa?
      Ikävä
      63
      772
    Aihe