Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pussaaminen, suutelminen

ööööööö

no tämä on varmasti maailman typerin kysymys, MUTTA, mitä eroo on pussaamisella ja suutelemisella?

19

14600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...Muumi....

      nooh, mun käsityksen mukaan pussaaminen on sellasta "töröhuulilla" (tai no ei välttämättä töröhuulilla :D) tehty "nopea pusu", siinä ei silleen avata sitä suuta.
      Kun taas suutelussa suudellaan aina suulle jossa suu "avataan" myös hieman ja voi myös käyttää kieltä sekä "näykkiä" hieman alahuulta tai jotain... :D en oikeen ole hyvä selittämään, mutta kukin tavallaan :)

    • Jepari

      Tarhaikäiset lapset pussaa piilossa leikkimökin takana, se on just sellain nopee "pikkujuttu". Suuteleminen.. siinä on poweria x)

    • Mä vaan

      Suutelu on pitkä, pusu voi olla vain nopea muiskautus

      • nonx

        eihän niillä ole oikeastaan mitään eroa. on vain totuttu puhumaan että pusut ovat sellaisia nopeita joissa ei niin ole tunnetta mukana suutelussa taas on.
        ihan sama sanooko pussata vai suudella. niistä vaan voi saada eri käsityksiä tilanteesta.
        niih..


      • chibi
        nonx kirjoitti:

        eihän niillä ole oikeastaan mitään eroa. on vain totuttu puhumaan että pusut ovat sellaisia nopeita joissa ei niin ole tunnetta mukana suutelussa taas on.
        ihan sama sanooko pussata vai suudella. niistä vaan voi saada eri käsityksiä tilanteesta.
        niih..

        ei se nyt ihan noin ole. valitettavasti. :P

        kun mä esimerkiks annan pusun mun poikaystävälle, huuleni koskettavat vain yhtä kohta hänessä. siis että huuleni ei kuljeskele hänessä. eli jos annan pusun huulille. mun huulet ovat paikallaan koskettaessaan hänen huuliaan.
        suutelemiseksi sen tekee se, että se on pitkäkestoisempaa ja huulet liikkuvat ja kuljeskelevat toisen huulilla.
        myös pusussa on (voi olla) tunnetta. silloin kun toista vaan rakastaa... pusut sopii mun mielestä paremmin julkisille paikoille. hurjia pitkäkestoisia suudelmia ei ihan missä tahansa voi antaa. ;)


      • werak
        nonx kirjoitti:

        eihän niillä ole oikeastaan mitään eroa. on vain totuttu puhumaan että pusut ovat sellaisia nopeita joissa ei niin ole tunnetta mukana suutelussa taas on.
        ihan sama sanooko pussata vai suudella. niistä vaan voi saada eri käsityksiä tilanteesta.
        niih..

        mä ainakin puhun molemmista sekaisin. jos olen suudellut jotain poikaa, yleensä sanon kavereille, että me pussattiin, ja ne tietävät tarkasti mitä tarkoitan.


    • daydream

      suudelma kestää kauemmin

    • poika

      No, minä näen asian näin että, suutelu on enemmänkin "tunnepeliä", ja pojat voivat antaa pusuja toisilleen vaikka eivät ole homoja, mutta ?

      • Lintu-91

        Suuteleminen tehdään tunteella, pussaaminen on taas jotain ihan muuta :)


      • Suvi15w

        pussaaminen= tarhaikäset pussaa leikkimökin takana piilossa abaut 1 sekunnin. suutelu=siinä on tunneta,rakkautta ja se on ihanaa!!!


    • moivaankaikki<3 O<>O

      uuh (; ku olin eskarilla niin mä pussasin yhtä poikaa

      • asddd-

        toi oliki erittäin tärkee tieto.


    • unknown dude

      hei kaikilla sananvapaus (: ja olen ihan samaa mieltä. Elikkä niinsanottu pusu on sellainen muisku poskelle tai vastaavaa ja suutelulla taas meinataan vähän enemmän; siinä on tunteet mukana, se saattaa tuottaa mielihyvää ja kiihottumista plus se voi kestää kauankin =)

    • Anonyymi

      Mikä pissaaminen on keksitty

    • Anonyymi

      Mulla on tyttö ystävä

    • Anonyymi

      Mikä on ikäraja pussaamiselle tai onko siinä joku ikäraja milloin saa

      • Anonyymi

        Ei ole mitään ikärajaa


    • Anonyymi

      Mähän sain eilen eken suudelman se oli aluks sillee outoo mut sit mä annoin vaa tunteiden viedä

    • Anonyymi

      Äijää venaa🥴 suutele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe