Saan uskoa synnit

Anonyymi

anteeksi. Miten se pelkästään uskomalla tapahtuu ja ketä pitää uskoa. Saarnamiestäkö, pappia vaiko SRK: n oppeja?

115

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alat käymään Rauhayhdistyksellä, kuuntelet puheita. Käy joka sunnuntai seuroissa, niin että ihmiset huomaavat. Jossain vaiheessa nostat kätesi ja puhuja saarnaa sinulle synnit anteeksi: "Jeesuksen nimessä ja veressä ovat kaikki synnit anteeksi." Saattaa olla, että sitä ennen tulevat jotku vanhat ja innokkaat puhuttelemaan, koska haluavat saada sinusta Jumalan lapsen ja onhan se hienoa, että on saanut jonkun tekemään parannuksen. Sitten alat tervehtimään tutuksi tulleita: "Jumalan terve!" ja "Jumalan rauhaan!". Voit myös mennä juttelemaan puhujan kanssa uskonasioista puheen jälkeen. Kerrot hänelle, että olet epäuskovainen ja haluat tehdä parannuksen. Kyllä se siitä lähtee.

      • Anonyymi

        Sellainen ihminen, jota ei kiinnosta uskonasiat ollenkaan on vanhassa puheenparressa suruton. Sitten ne, jotka ovat kiinnostuneita (niinkuin sinä) ovat heränneellä tunnolla. Ne joita ei voisi vähempää kiinnostaa (ateisti) ovat paatuneita. Muiden herätysliikkeiden tai kirkonmenoissa käyvät ovat eriseurassa. En tiedä käyttääkö noita termejä enää kukaan.


      • Anonyymi

        Ei se tule saarnaamalla. Saarnasiko Jeesus kenenkään syntejä anteeksi, ei saarnannut. Hänellä oli selvä ohje. Uskokaa minuun, uskokaa sanaan ja tehkää parannus. Sen jälkeen ihminen meni upotuskasteelle ja sai Pyhän Hengen.
        Niin ei tapahdu vl liikkeessä. Siellä syntinen saarnamies jakelee synnit anteeksi. Ettekö te huomaa ettei yksikään syntinen voi olla lunastaja toisen synneistä. Siinä on liikkeen suurin epäraamatullinen toiminta.


      • Ompa paksua pakanallista soopaa.
        Laitatko kohdat Kirjassa?
        - Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??
        - Missä Raamatussa tervehditään (UT) Jumalan terveellä? Jeesuskaan ei sitä tehnyt, vaan tervehti; Luuk. 10:5 Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.
        - Luuk. 24:36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."

        Tässäkin erottaa, että SRK on pakanallinen, uskonnollinen jengi. eivät Kristittyjä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ompa paksua pakanallista soopaa.
        Laitatko kohdat Kirjassa?
        - Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??
        - Missä Raamatussa tervehditään (UT) Jumalan terveellä? Jeesuskaan ei sitä tehnyt, vaan tervehti; Luuk. 10:5 Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.
        - Luuk. 24:36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."

        Tässäkin erottaa, että SRK on pakanallinen, uskonnollinen jengi. eivät Kristittyjä.

        # Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??#
        Luulisin nelostiellä siellä Kempeleessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ompa paksua pakanallista soopaa.
        Laitatko kohdat Kirjassa?
        - Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??
        - Missä Raamatussa tervehditään (UT) Jumalan terveellä? Jeesuskaan ei sitä tehnyt, vaan tervehti; Luuk. 10:5 Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.
        - Luuk. 24:36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."

        Tässäkin erottaa, että SRK on pakanallinen, uskonnollinen jengi. eivät Kristittyjä.

        Mites ne vapaitten suuntien kuolleista herättämiset sujuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites ne vapaitten suuntien kuolleista herättämiset sujuu?

        Jep. Ja kielillä puhuminen, saako siitä joku tolkkua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        # Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??#
        Luulisin nelostiellä siellä Kempeleessä.

        Koko Vl usko synnin anteeksi saarnaamisesta on todellakin luuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites ne vapaitten suuntien kuolleista herättämiset sujuu?

        Katso vaikka TV7, niin näet.
        Jeesuksen Pyhät niitä tekee armolahjoillaan.

        Mutta ei kuulu teille, olette kuiva lahko.


      • Anonyymi

        Kyllä minä voin mennä rhylle. Hyvin Raamattua tuntevana en istuisi siellä saarnan aikana kovin pitkään koska huomaisin puhujan levittävän totuuden vastaista sanomaa.
        Miksi minun pitäisi uskoa ja kuunnella saarnaa joka poikkeaa Jeesuksen ja Jumalan sanasta.
        Ilmeisesti on niin että kuulijat eivät tunne Raamattua vaan uskovat mitä heille saarnataan.
        Mikäli jokainen seuroissa kävijä tuntisi totuuden niin seuraavalla kerralla saarnaaja olisi yksin paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä voin mennä rhylle. Hyvin Raamattua tuntevana en istuisi siellä saarnan aikana kovin pitkään koska huomaisin puhujan levittävän totuuden vastaista sanomaa.
        Miksi minun pitäisi uskoa ja kuunnella saarnaa joka poikkeaa Jeesuksen ja Jumalan sanasta.
        Ilmeisesti on niin että kuulijat eivät tunne Raamattua vaan uskovat mitä heille saarnataan.
        Mikäli jokainen seuroissa kävijä tuntisi totuuden niin seuraavalla kerralla saarnaaja olisi yksin paikalla.

        Jos olet AP ja ihan vilpittömästi kysyt, sinun varmaan kannattaa kuunnella SRK:n arkistoista lötyviä saarnoja ja kuunnella niitä, vastaako ne sitä ilmoitusta, minkä sinä olet saanut. Itse en käy enää vl-seuroissa, olen kuitenkin syntynyt siihen liikkeeseen ja käsitykseni vastaavat lähinnä Rauhansanalaisen käsityksiä =) On tässä kestämistä kun lukee näitä juttuja..


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ompa paksua pakanallista soopaa.
        Laitatko kohdat Kirjassa?
        - Missä Raamatussa ihminen saarnailee tielle synnit anteeksi??
        - Missä Raamatussa tervehditään (UT) Jumalan terveellä? Jeesuskaan ei sitä tehnyt, vaan tervehti; Luuk. 10:5 Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.
        - Luuk. 24:36 Kun he vielä puhuivat tästä, yhtäkkiä Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille."

        Tässäkin erottaa, että SRK on pakanallinen, uskonnollinen jengi. eivät Kristittyjä.

        Kun ei ole ymmärrystä, sitä ei sitten ole.


    • Anonyymi

      Parempi on, kun ei edes usko koko synteihin. Ei tarvitse pelätä, että joku harmiton asia mitä tekee on jonkun vanhan äijän taholta määritelty synniksi.

      • Anonyymi

        Pitäisihän se ensin määritellä mikä on synti ja mikä ei. Ei arkielämän normaaleissa toiminnoissa ole syntiä. Käyt töissä, hoidat perheesi, vietät vapaa-aikaa ja elät yhteiskunnan normien mukaan. Mikä siinä on syntiä joita pitäisi jatkuvasti pyytää anteeksi?
        Jos television katselu on syntiä niin kuka sen on määritellyt synniksi? Ei ainakaan Jumalan sana.
        Vaikuttaa siltä että vl liike on itse määritellyt syntinsä, vaikkei ne oikeasti ole syntejä.
        Onko niin että seuroissa pyydetään anteeksi syntejä joita ei ole?
        Liikkeessä on vain muodostunut tapa että " syntejä" pitää saada anteeksi vaikkei niitä ole kukaan tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisihän se ensin määritellä mikä on synti ja mikä ei. Ei arkielämän normaaleissa toiminnoissa ole syntiä. Käyt töissä, hoidat perheesi, vietät vapaa-aikaa ja elät yhteiskunnan normien mukaan. Mikä siinä on syntiä joita pitäisi jatkuvasti pyytää anteeksi?
        Jos television katselu on syntiä niin kuka sen on määritellyt synniksi? Ei ainakaan Jumalan sana.
        Vaikuttaa siltä että vl liike on itse määritellyt syntinsä, vaikkei ne oikeasti ole syntejä.
        Onko niin että seuroissa pyydetään anteeksi syntejä joita ei ole?
        Liikkeessä on vain muodostunut tapa että " syntejä" pitää saada anteeksi vaikkei niitä ole kukaan tehnyt?

        Tapa pyytää syntejä anteeksi on vähentynyt, edelleen kuitenkin puhuja sieltä edestä saarnaa synnit anteeksi yleisestä saarnasta. LFF piirissä myös tuo tapa saarnata synnit anteeksi on säilyny, Amerikassa ALCAn seuroista se on ilmeisesti poistunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapa pyytää syntejä anteeksi on vähentynyt, edelleen kuitenkin puhuja sieltä edestä saarnaa synnit anteeksi yleisestä saarnasta. LFF piirissä myös tuo tapa saarnata synnit anteeksi on säilyny, Amerikassa ALCAn seuroista se on ilmeisesti poistunut.

        Totta, LFF piirissä tuo tapa saarnata synnit anteeksi on säilyny. Näin myös esikoislestadiolaisilla.


      • Anonyymi
        rauhansanalainen kirjoitti:

        Totta, LFF piirissä tuo tapa saarnata synnit anteeksi on säilyny. Näin myös esikoislestadiolaisilla.

        Eikös semmonen saarnaaminen ole Jeesuksen sanan vastaista. Ei syntejä voi saarnata anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös semmonen saarnaaminen ole Jeesuksen sanan vastaista. Ei syntejä voi saarnata anteeksi.

        Jeesus nimeenomaan käski saarnata synteja anteksi:

        Joh. 20:21-23, 31
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Että tämä on oikea tulkina selviää seuraavista raamatunkohdista:

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.


      • Anonyymi
        rauhansanalainen kirjoitti:

        Jeesus nimeenomaan käski saarnata synteja anteksi:

        Joh. 20:21-23, 31
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Että tämä on oikea tulkina selviää seuraavista raamatunkohdista:

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.

        Siinä se on sanottu, 70 opetuslasta joilla oli valta. Muilla sitä ei ollut ja kun nämä kuolivat sitä valtaa ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapa pyytää syntejä anteeksi on vähentynyt, edelleen kuitenkin puhuja sieltä edestä saarnaa synnit anteeksi yleisestä saarnasta. LFF piirissä myös tuo tapa saarnata synnit anteeksi on säilyny, Amerikassa ALCAn seuroista se on ilmeisesti poistunut.

        Mulle piti talonmies saarnan ja nostin kättä. Asia tuli kuntoon sillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se on sanottu, 70 opetuslasta joilla oli valta. Muilla sitä ei ollut ja kun nämä kuolivat sitä valtaa ei enää ole.

        Mistä olet saanut sellainen käsitys? Ei ainakaan Raamatusta. Näytä Raamatunkohta missä sanotaan että Jeesuksen opetuslapsilla ei enää ole valtaa antaa syntejä anteeksi.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Mistä olet saanut sellainen käsitys? Ei ainakaan Raamatusta. Näytä Raamatunkohta missä sanotaan että Jeesuksen opetuslapsilla ei enää ole valtaa antaa syntejä anteeksi.

        Ne joille Jeesus antoi vallan ovat kuolleet. Kai sinä ymmärrät lukemaasi? Ne jotka olivat paikalla, heille Jeesus antoi vallan, ei muille.
        Kuka on nykyään Jeesuksen opetuslapsi? Onko se vellu vai jehnu?


      • rauhansanalainen kirjoitti:

        Jeesus nimeenomaan käski saarnata synteja anteksi:

        Joh. 20:21-23, 31
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Että tämä on oikea tulkina selviää seuraavista raamatunkohdista:

        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        48 Te olette tämän todistajat.

        Matt. 18:
        18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Matt. 16:
        19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Luuk. 10:
        17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat ilolla, sanoen: Herra, perkeleetkin ovat sinun nimes kautta meidän allemme annetut.
        18 Niin hän sanoi heille: minä näin saatanan taivaasta lankeevan niinkuin pitkäisen tulen.

        Kerro jo, kuka näin teki??? Älä lue velluja mukaan.
        Eihän Laestadius saarnannut kenellekään syntejä anteeksi.
        Hän tunsi kirjoitukset.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Mistä olet saanut sellainen käsitys? Ei ainakaan Raamatusta. Näytä Raamatunkohta missä sanotaan että Jeesuksen opetuslapsilla ei enää ole valtaa antaa syntejä anteeksi.

        Ne kuoli aika pian Jeesuksen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne joille Jeesus antoi vallan ovat kuolleet. Kai sinä ymmärrät lukemaasi? Ne jotka olivat paikalla, heille Jeesus antoi vallan, ei muille.
        Kuka on nykyään Jeesuksen opetuslapsi? Onko se vellu vai jehnu?

        Täysin typerä tulkinta että Jeesuksen ohjeet koskivat vain niitä joka sattuvat kuulemaan mitä hän sanoi. Nämä ohjeet on syystäkin kirjoitettu Raamattuun.

        Et löydä yhtään Raamatunkohta missä kumotaan opetuslasten (me olemme myös opetuslapsia) valta antaa syntejä anteeksi.

        Kuten olen jo kirjoittanut. Valta antaa syntejä anteeksi on pyhän hengen virka.

        Joh. 20:21-23, 31
        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "OTTAKAA PYHÄ HENKI
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Sinun mielestä vain Jeesuksen silloisilla opetuslapsilla oli Pyhä henki. Aivan käsittämätön tulkinta!!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kerro jo, kuka näin teki??? Älä lue velluja mukaan.
        Eihän Laestadius saarnannut kenellekään syntejä anteeksi.
        Hän tunsi kirjoitukset.

        Laestadius saarnasi kuten kaikki luterilaiset papit silloin, ja nykyään, synnit anteeksi Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimessä lähes joka sunnuntai. Absoluution julistaminen on osaa ehtoollisjumalanpalveluskaava.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ne kuoli aika pian Jeesuksen jälkeen.

        Raamattua tunteva ei yleensä kirjoita kuin tyhmä.
        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        Näin Jeesuksen antama valta jatkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua tunteva ei yleensä kirjoita kuin tyhmä.
        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        Näin Jeesuksen antama valta jatkuu.

        Ei kastaminen kumoa valtaa antaa syntejä anteeksi. Ihminen tekee syntiä kasteenkin jälkeen, ja sinun logiikan mukaan käsky kastaa pitäisi koskea vain Jeesuksen silloiset opetuslapset.

        Et ole onnistunut näyttämään yhtään Raamatunkohta missä kumotaan Jeesuksen käsky antaa syntejä anteeksi.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Laestadius saarnasi kuten kaikki luterilaiset papit silloin, ja nykyään, synnit anteeksi Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimessä lähes joka sunnuntai. Absoluution julistaminen on osaa ehtoollisjumalanpalveluskaava.

        Ei saarnannut, Raattamaa sen toi Hänelle hieman ennen LLL;n kuolemaa.
        Lue Hänen kirjojaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei saarnannut, Raattamaa sen toi Hänelle hieman ennen LLL;n kuolemaa.
        Lue Hänen kirjojaan.

        Olet täysin oikeassa siitä että Laestadius ei saarnannut syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta hän julisti absoluution jumalanpalveluksissa Isän, Pojan ja Pyhän hengen.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa siitä että Laestadius ei saarnannut syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta hän julisti absoluution jumalanpalveluksissa Isän, Pojan ja Pyhän hengen.

        eli Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimessä. Tämä on osaa jumalanpalveluskaava. Tätä anteeksianto Laestadius julisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattua tunteva ei yleensä kirjoita kuin tyhmä.
        Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        Näin Jeesuksen antama valta jatkuu.

        Kuinka monta olet kastanut( upottanut, babtizoo)?
        Kysymyksessä on kristityt, Jeesuksen kaikkivaltiaaksi tunnustavat ihmiset ihmisten edessä, joten velluissa ei juuri kasteta ketään.
        Ripottelun on pakanallinen, liittämin veroluetteloon.
        Kasteelle kävellään ja halutaan kaste, jeesuksen löytämisen jälkeen.


      • LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa siitä että Laestadius ei saarnannut syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta hän julisti absoluution jumalanpalveluksissa Isän, Pojan ja Pyhän hengen.

        Olen toiminut myös Lut kirkossa, mutta sain väistettyä tuon pakon.
        Näin varmaankin tapahtui, mutta mihinkään vilkutteluun Hän ei syyllistynyt.
        Meille kristityille, etupäässä teologeille on olemassa velvoite ottaa huomioon lähimmäisen tuska, ja se käy keskinäisessä keskustelluissa, kuten tänäänkin kävi, sen harhaan johtava nimi on rippi.
        Hyvillä mielin mies lähti, Jeesukseen luottaen.
        Aikoi osallistua seuraavalle ehtoolliselle.


      • Anonyymi
        LFF_lestadiolainen kirjoitti:

        Ei kastaminen kumoa valtaa antaa syntejä anteeksi. Ihminen tekee syntiä kasteenkin jälkeen, ja sinun logiikan mukaan käsky kastaa pitäisi koskea vain Jeesuksen silloiset opetuslapset.

        Et ole onnistunut näyttämään yhtään Raamatunkohta missä kumotaan Jeesuksen käsky antaa syntejä anteeksi.

        Vastasin pinnan kommenttiin.
        Nyt ymmärsit väärin. Tuo pinna pahanen kertoi, että nuo opetuslapset kuolivat pian Jeesuksen jälkeen ja valta loppui siihen. Jeesushan käski tekemään kaikki kansat hänen opetuslapsikseen ja näin syntien anteeksiantaminen eteni opetuslapsisukupolvesta toiseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen toiminut myös Lut kirkossa, mutta sain väistettyä tuon pakon.
        Näin varmaankin tapahtui, mutta mihinkään vilkutteluun Hän ei syyllistynyt.
        Meille kristityille, etupäässä teologeille on olemassa velvoite ottaa huomioon lähimmäisen tuska, ja se käy keskinäisessä keskustelluissa, kuten tänäänkin kävi, sen harhaan johtava nimi on rippi.
        Hyvillä mielin mies lähti, Jeesukseen luottaen.
        Aikoi osallistua seuraavalle ehtoolliselle.

        Onneksi et ole Luterilaisessa kirkossa harhojesi kanssa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen toiminut myös Lut kirkossa, mutta sain väistettyä tuon pakon.
        Näin varmaankin tapahtui, mutta mihinkään vilkutteluun Hän ei syyllistynyt.
        Meille kristityille, etupäässä teologeille on olemassa velvoite ottaa huomioon lähimmäisen tuska, ja se käy keskinäisessä keskustelluissa, kuten tänäänkin kävi, sen harhaan johtava nimi on rippi.
        Hyvillä mielin mies lähti, Jeesukseen luottaen.
        Aikoi osallistua seuraavalle ehtoolliselle.

        Uskoiko mies saavansa viinihörpyllä syntinsä anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin pinnan kommenttiin.
        Nyt ymmärsit väärin. Tuo pinna pahanen kertoi, että nuo opetuslapset kuolivat pian Jeesuksen jälkeen ja valta loppui siihen. Jeesushan käski tekemään kaikki kansat hänen opetuslapsikseen ja näin syntien anteeksiantaminen eteni opetuslapsisukupolvesta toiseen.

        Niin käski muttei pidä ottaa sellaista valtaa jota ei Jeesus muille antanut. Tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni opettamalla heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
        Siis opetus. Se tarkoitti evankeliumin julistamista. Ei syntien anteeksiantamista.
        Mutta kun olette kieroja niin otatte valtaa käyttöön mitä Jeesus ei teille ole antanut.
        Jatkakaa syntien anteeksiantamista, olette hylänneet Jeesuksen ja Jumalan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ne kuoli aika pian Jeesuksen jälkeen.

        Jumalan sana on sama eilen , tänään ja iankaikkisesti.
        Kun raamatusta ottaa pois niin Jumala ottaa nimen pois elämänkirjasta.
        Jos raamattuun lisää niin saa ne vitsaukset mitä kirjoitettu on raamattuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana on sama eilen , tänään ja iankaikkisesti.
        Kun raamatusta ottaa pois niin Jumala ottaa nimen pois elämänkirjasta.
        Jos raamattuun lisää niin saa ne vitsaukset mitä kirjoitettu on raamattuun.

        Ne on meille kristityille selvä, mutta on muitakin Raamattuja mitä nuo suomalaiset.
        Käytän niitä, mutta tarkistan pääsääntöisesti asian alkutekstistä ja siellä Jumalan nimi on aivan toinen, kun Jumala.
        Voit katsoa myös vaikka ruotsalaista Raamattua, niin siellä se Gud! Briteissä God?
        Onko se väärin?


    • Anonyymi

      Alkuperäinen kirjoittaja kysyi, miten synnit saa anteeksi. Tietyissä lestadiolaisissa suunnissa saarnataan synnit anteeksi. Luterilaisessa kirkossa uskotaan, että ehtoollisella saa synnit anteeksi. Katolinen kirkoo uskoo, että rippi ja synnintunnostus isoista synneistä on oikea tapa. Miten katolinen kirkko uskoo ehtoollisen?

      Jos AP on sitä mieltä, että sanallinen synninpäästö on oikein, niin sitten vaan lestadiolaiseksi tekemään parannusta. Yksinkertaista?

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan synnit tulee pyytää Jeesuksen nimessä Jumalalta. Rikkomus lähimmäistä kohtaan tulee sopia keskenään ja antaa anteeksi.
        Muita vaihtoehtoja ei Raamatun mukaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan synnit tulee pyytää Jeesuksen nimessä Jumalalta. Rikkomus lähimmäistä kohtaan tulee sopia keskenään ja antaa anteeksi.
        Muita vaihtoehtoja ei Raamatun mukaan ole.

        tällä porukall a on han omat pykälät siinä ei raamatuita tarvita.


      • Listasta uupuu upotus;
        eli; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Sitten; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Upottamisessa ihminen saa myös Pyhän Hengen.
        Kannattaa ottaa molemmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan synnit tulee pyytää Jeesuksen nimessä Jumalalta. Rikkomus lähimmäistä kohtaan tulee sopia keskenään ja antaa anteeksi.
        Muita vaihtoehtoja ei Raamatun mukaan ole.

        Kerrotko paikan, missä näin menetellään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Listasta uupuu upotus;
        eli; Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Sitten; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Upottamisessa ihminen saa myös Pyhän Hengen.
        Kannattaa ottaa molemmat.

        Onko kaikilla sukeltajilla Pyhä Henki?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko paikan, missä näin menetellään.

        Tuskin missään mutta Jeesuksen seuraaja tekee kuten Jeesus opetti. Se löytyy Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin missään mutta Jeesuksen seuraaja tekee kuten Jeesus opetti. Se löytyy Raamatusta.

        Sinulle se vaikuttaa oudolta, kun et määrittele paikkaa.


    • Anonyymi

      Maalliset voittajat saavat tekonsa(oli ne oikeita tai vääriä) anteeksi todellisuudessa!Uskonnoissa mielikuvitus auttaa suuresti!

    • Anonyymi

      Meriitit ovat puhuttelevat syntien anteeksi antajilla. Linnareissu hyväksikäytöstä ja suhruinen maine yrittäjyydestä myötävaikuttavat valinnassa.

    • Anonyymi

      Ensin varmaan tarvii uskoa ne synnit synneiksi. Iso ona on helppo uskoa, mutta esim. ehkäisy-, tv- ja vaikkapa meikkaus- ja korvakorusynnit ovat jo haasteellisempia.

      Mutta jos nuista selviää 10/10 ( vähempi ei riitä), seuraavaksi tarvii uskoa, että pyhä henki on Jeesuksen ajasta kulkeutunut yhtenäisenä tänne pohjolaan, ja vain tänne. Ja on nyt ainoastaan vanhoillislestadiolaisuudessa. Vaikka nyt onkin hieman levinnyt esim. Togoon, Venäjälle ja Ameriikkaan, mutta ei ennen. Se vaelsi vain tänne, ei jakaantunut muualle. Mutta nyt on.

      Sitten tuleekin kolmas askelma. Pitää uskoa, että vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolainen kantaa taivasten avaimia. Niinpä taivaaseen pääsee vain saamalla synnit anteeksi vanhoillislestadiolaiselta. Sillä ei niin ole merkitystä, tiedätkö varmasti tämän synninpäästöjän oikeaksi vanhoillillestadiolaiseksi, joka haluaa itse elää oikeasti synnitöntä elämää. Ja tiukan tulkinnan mukaan taivaaseen pääsee vain, jos synnit ovat anteeksi, eikä uutta taakkaa ole. Joten niitä myös kannattaa pyytää anteeksi joka päivä.

      Periaatteessa synninsiunaaja voi olla kuka vain vanhoillislestadiolainen, mutta tiedän tapauksen, jossa veljeä nuhdeltiin, kun oli siunannut tutulleen synnit anteeksi, eikä ollut ohjannut ensin tätä veljien puhuteltavaksi. Ei ollut kuulemma pätevä siunaus.

      Joten eiköhän se ihan uskomalla etene.

      • Ensin varmaan tarvii uskoa ne synnit synneiksi.

        >>Iso ona on helppo uskoa, mutta esim. ehkäisy-, tv- ja vaikkapa meikkaus- ja korvakorusynnit ovat jo haasteellisempia.** Laitako sen kohdan esille, missä Onan menettely on synti?
        Missä ehkäisy, missä ehostaminen (jota Raamattu jopa tukee), missä korvakorut, nekin Raamattu käskee laittaa, nenärenkaista lähtien. Ohjeena on se, että naisen tulee kaunistautua miehensä edessä.

        Pyhä Henki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, se on yksi osa kolmiyhteistä Jumaluutta, Hän kirkastaa aina Kristusta, ja kun se teille ei toimi, ei ole myöskään PH;ta, vai puhuuko joku teillä kileillä, tai onko PH;n antamaa muuta armolahjaa, joita on kristityillä.

        Kerro, mikä on kulkenut Israelista tänne lestadiolaisiin?

        Pane jokin kartta tueksi?

        Polttiko Jeesuksen aikana Hänen seuraajat tupakkaa, valehteliko, naivatko omia lapsiaan? Siinä kysymys?

        Montako Vellua on Togossa, ilman maskeja?

        Etkö ole kuullut, että Jumalan Sana ei ole jakaantunut, mutta Vellut on useampaan keskenään riiteleviin pikkulahkoihin.

        >>Sitten tuleekin kolmas askelma. Pitää uskoa, että vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolainen kantaa taivasten avaimia.** Tiedätkö miksi tuollaista jengiä kutsutaan, se on Lahko, eksklusiivinen ilmentymä, jossa säännöt on ihmisuskoa.

        Kerro, missä Raamatussa sanotaan jotain "taivasten avaimista" ja selitä se, kun Raamatun mukaan sinne ei juuri ihmisiä ole mennyt, ja kun Jumalakin tulee alas, Uuteen Jerusalemiin, niin siellä jää paikka, jota kutsutaan kadotukseksi.

        Miten sinä saat syntisi anteeksi? Älä ujostele, kerro vaan.

        Eihän sillä merkitystä, koska se on pelkkää pelleilyä lahkossanne.

        Miten menettelet, jos joudut erämaahan, eikä muista velluja ole mailla eikä halmeilla? No pari Togolaista 700 km päässä.

        Kenellä on se puhuttelun avain ja kuka sen antoi? Pitääkö olla joku firma, vai syntyä oikeaan sukuun?

        >>Joten eiköhän se ihan uskomalla etene. *** Mihin uskomalla?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ensin varmaan tarvii uskoa ne synnit synneiksi.

        >>Iso ona on helppo uskoa, mutta esim. ehkäisy-, tv- ja vaikkapa meikkaus- ja korvakorusynnit ovat jo haasteellisempia.** Laitako sen kohdan esille, missä Onan menettely on synti?
        Missä ehkäisy, missä ehostaminen (jota Raamattu jopa tukee), missä korvakorut, nekin Raamattu käskee laittaa, nenärenkaista lähtien. Ohjeena on se, että naisen tulee kaunistautua miehensä edessä.

        Pyhä Henki kirjoitetaan isolla alkukirjaimella, se on yksi osa kolmiyhteistä Jumaluutta, Hän kirkastaa aina Kristusta, ja kun se teille ei toimi, ei ole myöskään PH;ta, vai puhuuko joku teillä kileillä, tai onko PH;n antamaa muuta armolahjaa, joita on kristityillä.

        Kerro, mikä on kulkenut Israelista tänne lestadiolaisiin?

        Pane jokin kartta tueksi?

        Polttiko Jeesuksen aikana Hänen seuraajat tupakkaa, valehteliko, naivatko omia lapsiaan? Siinä kysymys?

        Montako Vellua on Togossa, ilman maskeja?

        Etkö ole kuullut, että Jumalan Sana ei ole jakaantunut, mutta Vellut on useampaan keskenään riiteleviin pikkulahkoihin.

        >>Sitten tuleekin kolmas askelma. Pitää uskoa, että vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolainen kantaa taivasten avaimia.** Tiedätkö miksi tuollaista jengiä kutsutaan, se on Lahko, eksklusiivinen ilmentymä, jossa säännöt on ihmisuskoa.

        Kerro, missä Raamatussa sanotaan jotain "taivasten avaimista" ja selitä se, kun Raamatun mukaan sinne ei juuri ihmisiä ole mennyt, ja kun Jumalakin tulee alas, Uuteen Jerusalemiin, niin siellä jää paikka, jota kutsutaan kadotukseksi.

        Miten sinä saat syntisi anteeksi? Älä ujostele, kerro vaan.

        Eihän sillä merkitystä, koska se on pelkkää pelleilyä lahkossanne.

        Miten menettelet, jos joudut erämaahan, eikä muista velluja ole mailla eikä halmeilla? No pari Togolaista 700 km päässä.

        Kenellä on se puhuttelun avain ja kuka sen antoi? Pitääkö olla joku firma, vai syntyä oikeaan sukuun?

        >>Joten eiköhän se ihan uskomalla etene. *** Mihin uskomalla?

        Nyt on itse *aatana vauhdissa. Sekosi kirkon lattialla, kolme päivää jalattomana, kun paholainen valtasi ja uskollisesti palvelee isäntäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on itse *aatana vauhdissa. Sekosi kirkon lattialla, kolme päivää jalattomana, kun paholainen valtasi ja uskollisesti palvelee isäntäänsä.

        Eikä ole sen jälkeen lukemaansa ymmärtänyt.


    • Anonyymi

      ""En ole asiantuntija mutta missään muussa porukassa ei saa syntejä anteeksi vaikka teko toistuisi.Lestadiolaismies saa periaatteessa tehdä mitä tahansa ja on silti arvostettu yhteisössään.""

      Kopioitu Murhainfo Lestadiolaisuus -palstalta

    • Anonyymi

      On se vaan suuri Armo kohdannut pientä ihmistä kun on säästynyt kaiken sortin lestalaisuudelta tähän asti!

      • Anonyymi

        Onnittelen! Minua ei tuo armo kohdannut. Minun ja sisarusteni lapsuus ja sitä kautta koko elämä on enemmän tai vähemmän sirpaleinen vanhoillislestadiolaisen kodin vuoksi. Hoitokokoukset ajoivat elämämme vielä vaikeammaksi. Vaikka lähdin aikoja sitten pois, saan olla tukena joillekin liikkeen pauloissa kärvisteleville. Toiset taas ovat liikkeessä niin sokeasti jalat irti maasta, ettei heidän kanssa voi keskustella juuri edes arkipäiväisyyksistä.


    • Anonyymi

      Ei kannata uskoa pappia, eikä pastoria. Asioihin uskominen perustuu tunnepohjaisiin juttuihin ja siksi johtaa helposti harhaan. Varsinkin jos on "veli" supattamassa korvaan omia näkemyksiään. Parempi pysyä vain kaukana veljistä ja pastoreista. He kun eivät kykene rakastamaan lähimmäistään, ellei tämä usko kuten he. Ja tästäkin he toisin väittävät julkisuudessa, mutta seurapiireissä ja kokouksissa panettelevat.

      • Anonyymi

        Sen verran tiedän näitten saarnaajien taktiikasta että puhe on surkutteleva, kuinka te siellä kotikiusojenne kanssa yritätte elää. Siellä alkaa mummelit mennä herkkään mielentilaan ja yhtäkkiä he ovat oikeita syntisäkkejä. Mutta eipä hätää. Siellä pelastava " jeesus" odottaa että tiettyyn mielentilaan lämmitetyt hönkäävät pyytämään syntejä anteeksi. Ja naps, melkein sormia napsauttamalla synnit ovat hävinneet bittiavaruuteen.
        Mummelilla on huojentunut olo kun on puhdas kuin pulmunen. Tosiasiassa mikään ei muuttunut siitä kun hän astui ovesta sisään.
        Katsos kun kukaan ihminen ei voi lunastaa toisen syntejä Jumalalle. Mummeli tuli vaan petetyksi!


    • Anonyymi

      Usko(parannus) tulee kuulosta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Eli kuuntele ensin vaikka netistä nettiseurat.info seuroja(niitä on ke,la ja su) siellä, jos et halua paikan päälle mennä, eikä näin korona-aikana pääsekkään. Sitten kun puhuja julistaa synnit anteeksi, koita se omalle kohdallesi uskoa. Näin tapahtuu sitten kun Jumala lahjoittaa uskon ja saat parennuksen armon. Se ei välttämättä tapahdu hetkessä, itsellä tuohon meni monta vuotta. Toki kuuntelin ja kävin myös muissa tilaisuuksissa mutta aina vain halusin takaisin sinne, missä kuulin Hyvän paimenen äänen. Luulen että se johtuu eniten siitä että Pyhä Henki toimii uskoivaisten synninpäästössä. Lutherkin opetti siitä, että pitää uskoa se synninpäästö niin kuin Jumala itse taivaasta antaisi ne synnit anteeksi sillä hetkellä. Ja niin käy sille joka uskoo! Se on ihmeellistä kun sen omalle kohdalle saa. Parannus on Jumalan lahja alusta loppuun asti, mitään ei tarvitse itse tehdä kuin uskoa yksinkertaisesti ja ottaa uskon lahja vastaan. Tämä on monille ihmisille vaikeaa, koska he haluavat itse vaikuttaa omaan pelastumiseensa. Mutta kaikki on Jumalan teko meissä Pyhän Hengen kautta. Jumalan siunausta!

      • Anonyymi

        Äläs höpötä.


      • Naurettavaa tuo Vl parannus?
        Parannus on mielenmuutos Jeesuksen suhteen, eikä se tule ilman, että Isä vetää Poikansa puoleen.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Siinä ei tarvita välttämättä mitään muuta, kun Isän veto on niin voimakas, että muut asiat tulevat sivuseikoiksi.
        Ajatellaan Paavalia (Saul) Hän oli Teokraatti viimeisen päälle (kuten kaikki vellut ovat, Jeesus on vain nimi), niin ei kukaan Hänelle saarnannut Jeesuksesta, ja se teko oli aivan Hänen omansa, kuten muillakin todellisen parannuksen teko.
        Kukaan Vellu ei ole uskaltanut minulle, ei edes palstalla keromaan, mistä Pave teki parannuksen ja Keneen?
        Tietenkään siihen ei liity sitä VL valhetta, ihmisoppia, että Ananias muka saarnasi Hänelle synnit anteeksi, eli heitä hävettää totuus, parempi on kun ei vastaa, tai viistelee.
        Katsotaan, ellei, niin vastaan itse.


      • Jäi sanomatta tuo, että nykyään Vellut sekoittaa Henkeä synninpäästöön, vaikka sillä ei ole mitään perää, eli valhetta valheen jälkeen, ja on pakko valehdella, kun ei ole armolahjoja eikä Jeesusta, sillä Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta sekä antaa armolahjoja, kenelle tahtoo.

        Tyhjästä on vaikea nyhjäistä, kun ei ole kielilläpuhumista eikä armolahjoja, niin nimetään Henki uuteen hommaan, joka muka tukee lahkoa.

        Kyllä Hitlerinkin valheet kalpenee teidän jutuistanne.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Naurettavaa tuo Vl parannus?
        Parannus on mielenmuutos Jeesuksen suhteen, eikä se tule ilman, että Isä vetää Poikansa puoleen.
        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
        Siinä ei tarvita välttämättä mitään muuta, kun Isän veto on niin voimakas, että muut asiat tulevat sivuseikoiksi.
        Ajatellaan Paavalia (Saul) Hän oli Teokraatti viimeisen päälle (kuten kaikki vellut ovat, Jeesus on vain nimi), niin ei kukaan Hänelle saarnannut Jeesuksesta, ja se teko oli aivan Hänen omansa, kuten muillakin todellisen parannuksen teko.
        Kukaan Vellu ei ole uskaltanut minulle, ei edes palstalla keromaan, mistä Pave teki parannuksen ja Keneen?
        Tietenkään siihen ei liity sitä VL valhetta, ihmisoppia, että Ananias muka saarnasi Hänelle synnit anteeksi, eli heitä hävettää totuus, parempi on kun ei vastaa, tai viistelee.
        Katsotaan, ellei, niin vastaan itse.

        Sinulla tuo mielenmuutos puuttuu. Ei kristitty kiroita vihaisena puuta heinää. Paavali oli Jumalan valittu, miten sinä?
        1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole mennyt hukkaan. Olen tehnyt enemmän työtä kuin kukaan heistä, en tosin minä itse, vaan Jumalan armo, joka on ollut voimani. [Room. 15:18; 1. Kor. 3:10
        Gal. 1:15
        Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, [Jes. 49:1; Jer. 1:5; Ap. t. 9:15; Room. 1:1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuo mielenmuutos puuttuu. Ei kristitty kiroita vihaisena puuta heinää. Paavali oli Jumalan valittu, miten sinä?
        1. Kor. 15:10
        Mutta Jumalan armosta minä olen se mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole mennyt hukkaan. Olen tehnyt enemmän työtä kuin kukaan heistä, en tosin minä itse, vaan Jumalan armo, joka on ollut voimani. [Room. 15:18; 1. Kor. 3:10
        Gal. 1:15
        Mutta Jumala, joka jo äitini kohdusta oli valinnut minut ja armossaan kutsui minut työhönsä, [Jes. 49:1; Jer. 1:5; Ap. t. 9:15; Room. 1:1

        Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".
        Mutta vääryyttä vieroksun. se voilla kompastuskivi useille arvostelijoilleni.
        Onko sinulla ongelma siinä, tajuatko mitä kirjoitin, ja otin sen vuoksi esille jakeen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Varmaan sama oli Sauluksenkin juttu, mutta ei aivan sama, sillä Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja löysi sen jälkeen, Jeesuksen tuntemisen jälkeen oikean, Totisen Jumalaan, siinä on kulkumme samalla suoralla.

        Ns. Teokraattinen linja, jossa Hän eli, oli Vanhan Testamentin Jumala, Abrahamin ja Israelin Jumala, joka on teilläkin päällimmäisenä, mutta mahdottomuus ilman Jeesusta.

        > Apt 9;1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        Sama tendenssihän on teilläkin, Hoitokokoukset vain olivat Oulu- painotteiset.

        Kun kerrot, että Pave oli Jumalan valittu, niin tarkastellaan sitä.
        1. Kuka Häntä kutsui; 3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "MINÄ OLEN JEESUS, JOTA SINÄ VAINOAT.

        Eli kutsuja parannukseen oli itse kaikkivaltias Jeesus, ei Jumala.
        Onko vaikea uskoa asia todeksi.

        2. Mitä se sitten sai aikaan; 20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

        Samaa minä rukoilen SRK;lle, että he julistavat Jeesusta kaikkivaltiaana Herranaan, eikä tuntematonta Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa.

        Hänen aikansa tulee, kun tuo oman Valtakuntansa Israeliin (Ilm 21;1-6)

        Jumala haluaa kaikista Poikansa seuraajia, jo äitinsä kohdussa, Pave oli niistä yksi, toivottavasti lahkonne ei pilaa niitä tulevaisuudessa, jotka Isä on tuleva vetämään Poikansa puoleen.

        Nyt eletään Jeesuksen aikaa, ei muiden ja Hän pelastaa vain omansa ei muiden omia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".
        Mutta vääryyttä vieroksun. se voilla kompastuskivi useille arvostelijoilleni.
        Onko sinulla ongelma siinä, tajuatko mitä kirjoitin, ja otin sen vuoksi esille jakeen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Varmaan sama oli Sauluksenkin juttu, mutta ei aivan sama, sillä Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja löysi sen jälkeen, Jeesuksen tuntemisen jälkeen oikean, Totisen Jumalaan, siinä on kulkumme samalla suoralla.

        Ns. Teokraattinen linja, jossa Hän eli, oli Vanhan Testamentin Jumala, Abrahamin ja Israelin Jumala, joka on teilläkin päällimmäisenä, mutta mahdottomuus ilman Jeesusta.

        > Apt 9;1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        Sama tendenssihän on teilläkin, Hoitokokoukset vain olivat Oulu- painotteiset.

        Kun kerrot, että Pave oli Jumalan valittu, niin tarkastellaan sitä.
        1. Kuka Häntä kutsui; 3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "MINÄ OLEN JEESUS, JOTA SINÄ VAINOAT.

        Eli kutsuja parannukseen oli itse kaikkivaltias Jeesus, ei Jumala.
        Onko vaikea uskoa asia todeksi.

        2. Mitä se sitten sai aikaan; 20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

        Samaa minä rukoilen SRK;lle, että he julistavat Jeesusta kaikkivaltiaana Herranaan, eikä tuntematonta Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa.

        Hänen aikansa tulee, kun tuo oman Valtakuntansa Israeliin (Ilm 21;1-6)

        Jumala haluaa kaikista Poikansa seuraajia, jo äitinsä kohdussa, Pave oli niistä yksi, toivottavasti lahkonne ei pilaa niitä tulevaisuudessa, jotka Isä on tuleva vetämään Poikansa puoleen.

        Nyt eletään Jeesuksen aikaa, ei muiden ja Hän pelastaa vain omansa ei muiden omia.

        "Lupsakas" selittäjä puhuu soopaa ymmärtämättä jakeita.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".
        Mutta vääryyttä vieroksun. se voilla kompastuskivi useille arvostelijoilleni.
        Onko sinulla ongelma siinä, tajuatko mitä kirjoitin, ja otin sen vuoksi esille jakeen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Varmaan sama oli Sauluksenkin juttu, mutta ei aivan sama, sillä Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja löysi sen jälkeen, Jeesuksen tuntemisen jälkeen oikean, Totisen Jumalaan, siinä on kulkumme samalla suoralla.

        Ns. Teokraattinen linja, jossa Hän eli, oli Vanhan Testamentin Jumala, Abrahamin ja Israelin Jumala, joka on teilläkin päällimmäisenä, mutta mahdottomuus ilman Jeesusta.

        > Apt 9;1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        Sama tendenssihän on teilläkin, Hoitokokoukset vain olivat Oulu- painotteiset.

        Kun kerrot, että Pave oli Jumalan valittu, niin tarkastellaan sitä.
        1. Kuka Häntä kutsui; 3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "MINÄ OLEN JEESUS, JOTA SINÄ VAINOAT.

        Eli kutsuja parannukseen oli itse kaikkivaltias Jeesus, ei Jumala.
        Onko vaikea uskoa asia todeksi.

        2. Mitä se sitten sai aikaan; 20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

        Samaa minä rukoilen SRK;lle, että he julistavat Jeesusta kaikkivaltiaana Herranaan, eikä tuntematonta Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa.

        Hänen aikansa tulee, kun tuo oman Valtakuntansa Israeliin (Ilm 21;1-6)

        Jumala haluaa kaikista Poikansa seuraajia, jo äitinsä kohdussa, Pave oli niistä yksi, toivottavasti lahkonne ei pilaa niitä tulevaisuudessa, jotka Isä on tuleva vetämään Poikansa puoleen.

        Nyt eletään Jeesuksen aikaa, ei muiden ja Hän pelastaa vain omansa ei muiden omia.

        #Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".#
        Kenelle teille, kun et tiedä anonyymiä kommentoijaa. Palstalla olet osoittanat halpamaista tapaasi ilmaista asioita. Outoja ovat kaverisikin, kun pitävät sinua "lupsakkaana". Jotenkin vaikutat hankalalta ja veetumaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        #Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".#
        Kenelle teille, kun et tiedä anonyymiä kommentoijaa. Palstalla olet osoittanat halpamaista tapaasi ilmaista asioita. Outoja ovat kaverisikin, kun pitävät sinua "lupsakkaana". Jotenkin vaikutat hankalalta ja veetumaiselta.

        Auttaisko siihen että tulisi seuroihinne nostamaan kättä mitäs luulet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lupsakas" selittäjä puhuu soopaa ymmärtämättä jakeita.

        Pinnasänky on kyllä minua auttanut ymmärtämään lestadiolaisuutta paremmin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".
        Mutta vääryyttä vieroksun. se voilla kompastuskivi useille arvostelijoilleni.
        Onko sinulla ongelma siinä, tajuatko mitä kirjoitin, ja otin sen vuoksi esille jakeen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Varmaan sama oli Sauluksenkin juttu, mutta ei aivan sama, sillä Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja löysi sen jälkeen, Jeesuksen tuntemisen jälkeen oikean, Totisen Jumalaan, siinä on kulkumme samalla suoralla.

        Ns. Teokraattinen linja, jossa Hän eli, oli Vanhan Testamentin Jumala, Abrahamin ja Israelin Jumala, joka on teilläkin päällimmäisenä, mutta mahdottomuus ilman Jeesusta.

        > Apt 9;1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        Sama tendenssihän on teilläkin, Hoitokokoukset vain olivat Oulu- painotteiset.

        Kun kerrot, että Pave oli Jumalan valittu, niin tarkastellaan sitä.
        1. Kuka Häntä kutsui; 3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "MINÄ OLEN JEESUS, JOTA SINÄ VAINOAT.

        Eli kutsuja parannukseen oli itse kaikkivaltias Jeesus, ei Jumala.
        Onko vaikea uskoa asia todeksi.

        2. Mitä se sitten sai aikaan; 20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

        Samaa minä rukoilen SRK;lle, että he julistavat Jeesusta kaikkivaltiaana Herranaan, eikä tuntematonta Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa.

        Hänen aikansa tulee, kun tuo oman Valtakuntansa Israeliin (Ilm 21;1-6)

        Jumala haluaa kaikista Poikansa seuraajia, jo äitinsä kohdussa, Pave oli niistä yksi, toivottavasti lahkonne ei pilaa niitä tulevaisuudessa, jotka Isä on tuleva vetämään Poikansa puoleen.

        Nyt eletään Jeesuksen aikaa, ei muiden ja Hän pelastaa vain omansa ei muiden omia.

        Kysäsen Pinnalta, miksi Jeesus huusi ristillä Eeli, Eeli lama sabaktani? Eel oli kanaanilaisten ylijumala. Sitten kun israelilaiset lähtivät Egyptistä, vasta silloin heidän jumalakseen tuli Jahve,= Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaisko siihen että tulisi seuroihinne nostamaan kättä mitäs luulet?

        Raamatuissa sanotaan, jotta kättä nostamalla saa ikkuisen elämän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysäsen Pinnalta, miksi Jeesus huusi ristillä Eeli, Eeli lama sabaktani? Eel oli kanaanilaisten ylijumala. Sitten kun israelilaiset lähtivät Egyptistä, vasta silloin heidän jumalakseen tuli Jahve,= Jehova.

        Tuosta Jeesuksen viimeisestä tuskansisäisestä huudosta, on muutama Suomennus, lähinnä Jumalan nimestä, josta viimeisenä.

        Matteus kertoo sitä seuraavasti; Matt. 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Kuten Markuskin ja teksti kertoo mitä se tarkoittaa; Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Se aiheutti hieman puheita, sillä Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli,

        Ei, vaan se tulee Heprean eräästä Jumalaa kuvaavasta nimestä. Osa taas luuli, että Hän huutaa profeetta Eliaa, ei sillä asia on kiistaton, Hän tuskissaan huusi Isää.

        Miksi sellainen tuska, siksi kun muutaman minuutin aikana Hän sovitti Lain, Hän sovitti kaikkien Häneen uskovien synnit, sekä sairaudet ja puutteet, jotka usealta jää huomaamatta.

        Jos asiaan perehtyy ihmisen suuren tuskan, vaikka oman lapsen kuoleman, kyllä katse nousee ylös, Jumalaa kohtaan, ja tuntuu, ettei jaksa painetta kantaa ja mieleen hiipii tunne, - Jumala on minut unohtanut?
        Jeesus oli myös tunteva ihminen, ja siinä viimeisessä hetkessä kaikki tuskat Hänen omiltaan painoivat Hänet huutoon.

        Sen vuoksi usein ihmettelen, kun Jeesuksen sovitustyö alennetaan, vaikka Hänellä oli kaikki valta, niin Taivaassa, kun Maankin päällä, mutta toteutti Isänsä tahdon?
        Nostetaan Jumala yli Hänen, melkein mitätöiden ja palvotaan Isää, vaikka sinne ei ole suoraa tietä, tie on Pojan sisäinen tuntemus.

        Näin Raamattu selittää itse, itseään, kunhan sitä tutkii.

        Sitten tuosta Jahvesta. Se on yksi Jumalan useista nimistä, ei suinkaan ainut, eikä yksin oikea, eikä eniten käytetty. Lähinnä Jehovan todistajat käyttävät sitä, ja myöntävät, että se on osin käännösvirhe, persoonan nimenä, ja sen tulisi viitata kaikkivaltiaiseen Jumalaan. tai paremminkin Raamatun sanaan.

        He perustelevat Jehovan nimeä (Jehovah, Jahve) Jesajan 43 lukuun, jossa esiintyy myös Jumala nimi.

        Tuntuu hieman kornilta, kun He varastavat Jehovan maanpäällisen valtakunnan, vaikka Jehova kertoo sen olevan yksiselitteisesti Israel.

        10 Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja tulee tuntea minuuttiin ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut minun jälkeeni tullut eikä tule.

        Jumalan nimi ei tee kertojasta paljonkaan, sillä Isänä Jumalan ei ole nättinokkainen, Häntä voi nimittää vaikka Taivaan Isäksi. Kutsuuhan minuakin lapsen Isiksi, mutta jo naapuri kutsuu etunimelläni.

        Tämän nimiasian saivartelijat ovat perustaneet uusia kirkkoja, jotka ovat Teokraattisia, totuudessa kuitenkin pelastusta vailla olevia lahkoja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi kirjoitat minusta, että olen vihainen, kun tuon teille Jeesusta, luvattuna Messiaana. Olen mielestäni käsittääkseni tasapainoineen ja kavereiden mukaan "lupsakka".
        Mutta vääryyttä vieroksun. se voilla kompastuskivi useille arvostelijoilleni.
        Onko sinulla ongelma siinä, tajuatko mitä kirjoitin, ja otin sen vuoksi esille jakeen; Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Varmaan sama oli Sauluksenkin juttu, mutta ei aivan sama, sillä Hän teki parannuksen Jumalasta Jeesukseen, ja löysi sen jälkeen, Jeesuksen tuntemisen jälkeen oikean, Totisen Jumalaan, siinä on kulkumme samalla suoralla.

        Ns. Teokraattinen linja, jossa Hän eli, oli Vanhan Testamentin Jumala, Abrahamin ja Israelin Jumala, joka on teilläkin päällimmäisenä, mutta mahdottomuus ilman Jeesusta.

        > Apt 9;1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
        2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
        Sama tendenssihän on teilläkin, Hoitokokoukset vain olivat Oulu- painotteiset.

        Kun kerrot, että Pave oli Jumalan valittu, niin tarkastellaan sitä.
        1. Kuka Häntä kutsui; 3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
        4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
        5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "MINÄ OLEN JEESUS, JOTA SINÄ VAINOAT.

        Eli kutsuja parannukseen oli itse kaikkivaltias Jeesus, ei Jumala.
        Onko vaikea uskoa asia todeksi.

        2. Mitä se sitten sai aikaan; 20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        22 Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.

        Samaa minä rukoilen SRK;lle, että he julistavat Jeesusta kaikkivaltiaana Herranaan, eikä tuntematonta Abrahamin ja Jaakobin Jumalaa.

        Hänen aikansa tulee, kun tuo oman Valtakuntansa Israeliin (Ilm 21;1-6)

        Jumala haluaa kaikista Poikansa seuraajia, jo äitinsä kohdussa, Pave oli niistä yksi, toivottavasti lahkonne ei pilaa niitä tulevaisuudessa, jotka Isä on tuleva vetämään Poikansa puoleen.

        Nyt eletään Jeesuksen aikaa, ei muiden ja Hän pelastaa vain omansa ei muiden omia.

        Pinnasänky sinusta ei kuulu hyvän paimenen ääni.
        Lampaat tuntevat paimenensa nimittäin hyvän paimenen äänen.
        Pinnasänky vaikutat kiljuvalta jalopeuralta enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnasänky sinusta ei kuulu hyvän paimenen ääni.
        Lampaat tuntevat paimenensa nimittäin hyvän paimenen äänen.
        Pinnasänky vaikutat kiljuvalta jalopeuralta enemmän.

        Kun minusta mielestäsi uupuu hyvän paimenen ääni, niin laita yksi esimerkki jossa teidän puhujan ääni on tunnistettavissa Pyhäksi.

        Panin tuon 1 Pietarin kirjeen alkutekstinä. 8. Varokaa ja olkaa valppaat, koska teidän vastustajanne, satana, on kuin karjuva ja vaeltava leijona, ja etsii, kenet saisi niellä.
        Olen syntynyt Ruokolahdella ja viettänyt siellä lapsuuteni, ja viettänyt myös aikaani Israelissa ja molempien tunnuseläin on Leijona.

        Ei minulla mitään ongelmaa niiden kanssa ole ollut.


    • Anonyymi

      Kun uskoo synnit anteeksi, niin uudestisyntyy, tulee uudet läksyt elämään, puhdas mieli, se on suunta ja Jumalan Jeesuksen sisäinen tunteminen.
      Mutta kun elämää demokraattisessa riistokalitalismissa, missä ahneus ja juonittelu on valttia oman edun tavoittelu, on kaikki Jumalan tahdon vastaista, ajetaan eri rattailla elämässä. Toinen rakentaa ja toinen hajottaa. (kahta ette voi palvella, Jumalaa tai mammonaa).
      Näin ihmiset ei ymmärrä, eikä voi valita vaan on eksyksissä.
      Ja uskoivaiset riitelee keskenään ja ateistit sekoittaa lisäämällä pornoa ja himoja, jopa kirkkoon musiikin kera. Kirkko on rosvojen luola, synti hivutetaan pikku hiljaa sisään homorakkautena.

      • Et löydä Raamatusta tukea tuohon asiaan.
        Uudestisyntyminen on niin merkittävä henkilökohtainen tapahtuma, joka ei lähde mielistä.

        Tein tälle palstalle kerran selostuksen omastani, niin se on tullit yleisen pilkan kohteeksi. Sekin kertoo, että VL;t eivät juuri ole uudestisyntyneitä. Jeesushan ei juuri sitä meidän Raamatuissa avaa.

        Mutta Uudestisyntyminen tarkoittaa hengellistä uudestisyntymistä ja uuden kristillisen elämän alkua, kun ihminen ottaa vastaan Jeesuksen Messiaana ja vastaanottaa Pyhän Hengen.

        Juuri tästä "riistobusineksesta" johtuen Henki ei tule heihin pitää tehdä parannus Jeesukseen, rahan tilalle.


        Eli entinen elämä jää pois kuvioista. VL;t pyrkivät olemaan samassa seurakunnassa, sitä muuttamatta mitenkään, koko elämänsä ja tämä US on yksi puute, ja siksi heillä ei ole toimivaa Pyhää Henkeä, armolahjoineen.


    • Anonyymi

      SRK opin mukaan on tärkeä uskoa synteihin, vatvoa niitä ja rypeä niissä ja kaivellla tikulla muista kun oma malka näköä haittaa.

      Kristuksen seuraajat katsovat Kristukseen eivätkä siksi voi vaipua epätoivoon kun pelastajansa ja armahtajansa on koko ajan läsnä. Kristus uskoiset ovat Kristuksessa...elävinä oksina oikeassa viinipuussa.

      • Anonyymi

        Näin on ja näin olla pitää!
        Aamen!


      • Raamatun mukaa on yksi, johon uskotaan ja se nimi on Jeesus ja elämä Hänessä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Raamatun mukaa on yksi, johon uskotaan ja se nimi on Jeesus ja elämä Hänessä.

        Minun Raamatussa se yksi on kyllä Jumala, Taivaan Isä, jopa Jeesus puhuu jäähyväisrukouksessaan johanneksen evankeliumissa että Isä on ainut Jumala. Se elämä taas on Jeesus. Jumala antoi meille Jeesuksen(ikuisen elämän).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun Raamatussa se yksi on kyllä Jumala, Taivaan Isä, jopa Jeesus puhuu jäähyväisrukouksessaan johanneksen evankeliumissa että Isä on ainut Jumala. Se elämä taas on Jeesus. Jumala antoi meille Jeesuksen(ikuisen elämän).

        Ole varovainen, ette ketään muuta kustu Isäksesi.
        Matt. 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.
        Vaikuttaa, ette ole asunut muissa maissa, mm Luomisessa Jumalasta käytetään nimeä Adonai.
        Kukaan ei ole kyseenalaistanutkaan Jumalan persoonaa, oli nimi mikä hyvänsä.
        Näitä nimiä käytetään usein, Luoja, Herra ja Kaikkivaltias. Jumala esiintyy myös nimillä Ehje (”Minä olen”) ja Jahve (”Hän on”).
        "Minä olen" nimeä Jeesus käytti, kun kertoi olevansa Jumala Jumalasta.


    • Anonyymi

      Saanko minäkin vielä uskoa anteeksi ainakin seuraavat mieltäni painavat synnit:
      -Kävelin punaisia valoja päin
      -luin aku ankkaa
      -kuuntelin vahingossa puolisen minuuttia maallista mussiikkia
      -laistin RY:n keittiövuorosta
      -katsoin vahingossa TV-ruutua kodinkoneliikeessä
      -kävin syömässä Tradekan omistamassa ravintolassa
      -join ykkösolutta
      -laukesin vahingossa housuihini (ilman kosketusta)
      -sorruin ajattelun syntiin
      -pelasin korttipeliä nimeltä UNO

      Niin että jos nämä synnit saisin anteeksi, niin oisin taivaskelpoinen ja pääsisin sinne ikkuisiin suviseuroihin.
      Tahon olla uskoovainen, eiku lestatiolainen

      • Anonyymi

        Sinä saat synnit anteeksi jos kadut niitä, ja olethan sinä silloin Jumalan lapsi, vaikka et eläkään aina niin. Kiukuttele vastaan kuin nyt.
        Olehan aina vanhempiesi lapsi,
        Erota: lapsena oleminen ja lapsena eläminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat synnit anteeksi jos kadut niitä, ja olethan sinä silloin Jumalan lapsi, vaikka et eläkään aina niin. Kiukuttele vastaan kuin nyt.
        Olehan aina vanhempiesi lapsi,
        Erota: lapsena oleminen ja lapsena eläminen.

        Oi kiitos!!! Kiitos kovasti paljon! On ihanata saada synnit anteeksi. Varsinkin tuo aku ankan lukeminen on ollut mielen päällä, ja tehnyt matkanteon raskaaksi.
        Tosi ihanaa päästä nyt sinne ikkuisiin suviseuroihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat synnit anteeksi jos kadut niitä, ja olethan sinä silloin Jumalan lapsi, vaikka et eläkään aina niin. Kiukuttele vastaan kuin nyt.
        Olehan aina vanhempiesi lapsi,
        Erota: lapsena oleminen ja lapsena eläminen.

        Taas tuli sorruttua uuteen syntiin: katsoin nettikaupan alusvaatevalikoimaa liian pitkään.
        Saanko tämänkin synnin anteeksi?
        Tuomiopäivä voi tulla hetkenä minä hyvänsä, ainakin heti ja kohta.
        Siks tahdonkin olla laittamassa näitä syntilöit pois pokkeen ihan tuoreeltaan ja saman tien.
        Niin että saankohan miekii vielä?


    • Anonyymi

      Uskoo synnit anteeksi. Kertokaas nyt lestat ihan konkreettisesti mitä tapahtuu kun uskoo synnit anteeksi.
      Te viljelette tuota samaa mantraa mutta, miten pelkästään uskomalla saa synnit anteeksi? Niin, ja ketä uskoo?

      • Anonyymi

        Meillä lestaadialaisilla syntejä on enemmän kuin muilla. Esmes hiusten permanenttaus on syntiä, samoin meikkaus. Ja sit iskelmällinen mussiikki on syntiä, sammoin haitarin ja kitaran soitanta.
        Ja sit jus nuo UNO- kortit ja muut korttipelit on syntisiä. Sillä sangen moni ja usea UNO- pelaaja on ajjautunu uhkapelien maailmaan.
        Ja sit jus jetsulleen joku yköskaljan juominen on syntiä, sillä sangen moni ellei jopa kaikki ykkösen juojat ovat siirtyneet väkevimpiin juomiin ja menettäneet siten ja täten uskonsa.
        Ja ai kamalan kauhistuksen kanahäkki tuota TV:tä. Ite pahulaisen keksintö sen on. Sitä on ikkään kuin katottu vain luontodokumentteia, mutta sitten onki siirrytty kahtommaan sitä jylkkyä, eli pornoa. Siks myö uskovaiset emme omista teeveitä.

        siis kun syntilöisiä pyytää anteeksi, on taivaskelpoinen sen silmänräppäyksen ajan. Sit pittääkin taas tehhä parannusta. Muutoin ei taivaaseen oo asiata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä lestaadialaisilla syntejä on enemmän kuin muilla. Esmes hiusten permanenttaus on syntiä, samoin meikkaus. Ja sit iskelmällinen mussiikki on syntiä, sammoin haitarin ja kitaran soitanta.
        Ja sit jus nuo UNO- kortit ja muut korttipelit on syntisiä. Sillä sangen moni ja usea UNO- pelaaja on ajjautunu uhkapelien maailmaan.
        Ja sit jus jetsulleen joku yköskaljan juominen on syntiä, sillä sangen moni ellei jopa kaikki ykkösen juojat ovat siirtyneet väkevimpiin juomiin ja menettäneet siten ja täten uskonsa.
        Ja ai kamalan kauhistuksen kanahäkki tuota TV:tä. Ite pahulaisen keksintö sen on. Sitä on ikkään kuin katottu vain luontodokumentteia, mutta sitten onki siirrytty kahtommaan sitä jylkkyä, eli pornoa. Siks myö uskovaiset emme omista teeveitä.

        siis kun syntilöisiä pyytää anteeksi, on taivaskelpoinen sen silmänräppäyksen ajan. Sit pittääkin taas tehhä parannusta. Muutoin ei taivaaseen oo asiata.

        Paitsi että kuollessaan kaikki menevät tuonelaan, ei taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että kuollessaan kaikki menevät tuonelaan, ei taivaaseen.

        No me lestikset mennään sinne suvareille.


      • Anonyymi

        Tarkoittaa että uskoo että Jumala itse taivaasta antaa ne synnit anteeksi uskovaisen ihmisen välityksellä. Oli tuo minullekin alussa vaikeaa, en ymmärtänyt mikä ero on syntien anteeksiantamisella ja uskomisella. Mutta sitä se nimenomaan tarkoittaa, uskomista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaa että uskoo että Jumala itse taivaasta antaa ne synnit anteeksi uskovaisen ihmisen välityksellä. Oli tuo minullekin alussa vaikeaa, en ymmärtänyt mikä ero on syntien anteeksiantamisella ja uskomisella. Mutta sitä se nimenomaan tarkoittaa, uskomista!

        Onko sellainen ihminen uskova joka väittää että sinä lesta menet taivaaseen kun kuolet.
        Sellainen on valehtelija eikä valehtelijassa ole totuutta. Hän on perkeleestä.


    • Anonyymi

      Silloin kun synnyt uudesti ylhäältä niin syntisi..ne ennen sitä tapahtumaa tehdyt on poispyyhitty.
      Elämä alkaa puhtaalta pöydältä.
      Kaikki perustuu vain siihen ,että otat Jeesuksen vastaan pelastajana ja sitten mielellään käyt upotuskasteella .

      • Anonyymi

        Kylpemällä saa kyllä ihosta lian pois, ei muuta. Suklailkaa te vain. Jos sen jälkeen tuntuu olo kevyemmältä, sehän on hyvä. Mie en joukkokylpyjä harrasta. Enkä seurapiirejä. Samanlaisia kiukkuisia ihmisiä joka paikassa.


      • Anonyymi

        Kyllä te syntiä teette kasteen jälkeenkin. Ei tuo uudestikastaminen ole mikään kristillinen teko. Miksi et usko lapsena saamaasi kasteeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te syntiä teette kasteen jälkeenkin. Ei tuo uudestikastaminen ole mikään kristillinen teko. Miksi et usko lapsena saamaasi kasteeseen?

        Ei minulta kysytty mitään haluanko että liitetään kirkon jäseneksi. Onni on siinä että jäsenyys päättyy kun eroaa kirkosta. Niin tein, erosin jäsenyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te syntiä teette kasteen jälkeenkin. Ei tuo uudestikastaminen ole mikään kristillinen teko. Miksi et usko lapsena saamaasi kasteeseen?

        miten uskotaan asiaan josta ei itse tiedä mitään!?

        uskotko joulupukkiin tai lentävään poroon!

        eihän mitään lapsikastamisia Raamatussa ole, oletko hassu !?


    • Anonyymi

      "Miten se pelkästään uskomalla tapahtuu ja ketä pitää uskoa. Saarnamiestäkö, pappia vaiko SRK: n oppeja?"

      Ensi sijassa ei mihinkään noista, vaan Jeesukseen. Uskomalla Jeesukseen saa synnit anteeksi, ei uskomalla, että saa synnit anteeksi.
      Kun uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi.
      Lue Raamattua!

      • Anonyymi

        Luenhan minä, mutta nuo neuvosi ovat vajavaiset. Usko evankeliumiin ja Jeesukseen, sitten parannus ja sitten upotuskasteelle. Pelkällä uskomisella ei saa syntejä anteeksi.
        On sovittava maallisessa jos on jotakin lähimmäisen kanssa. Sitten pitää pyytää rukouksessa anteeksi rikkeet Jumalaa vastaan.
        Pelkällä uskolla ei pelastu, pitää tehdä Jeesuksen opetuksen mukaan.


    • Anonyymi

      Kuulin ennen Jeesusta on saanut synnit anteeksi teurastamalla viaton lammas.Taitaa olla ihmisten keksimää koko juttu. Siinähän olisi eläinrakkaalla ihmisellä jäänyt synnit saamatta anteeksi.

      • Anonyymi

        Nykyään synnit saa anteeksi lisääntymällä holtittomasti ja vastuuttomasti.
        Mitä enemmän jälkikasvua, sitä synnittömämpi siittäjä/ synnyttäjä on.


    • Anonyymi

      Kyllä tuo holtiton ja vastuuton synnyttäminen näyttää paljon antavan anteeksi

      • Anonyymi

        Yksi ison perheen isä sanoi, että raamatussa on, että nainen pääsee synnyttämällä taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi ison perheen isä sanoi, että raamatussa on, että nainen pääsee synnyttämällä taivaaseen.

        joo semmosia siellä on käsityksiä ja niitä tulee lisää kun ei koskaan avaa raamattuaan itse omatoimisesti ja yhdessä sen synnttäjän kanssa.


    • Anonyymi

      Mistä voi tietää, että on uskonut oikein ja tarpeeksi?

      • Anonyymi

        Uskoa ei mitata niin että onko sitä vähän vai paljon. Vaan usko joko on sinulla tai ei ole. Jos olet saanut synninpäästön ja uskonut sen omalle kohdallesi, niin sinulla on usko.


    • Anonyymi

      Kosketin kerran tai kaksi tarpeettomasti lisääntymiselintäni. Saanko uskoa tämänkin synnin anteeksi?
      En tahtoisi jäädä taivaallisen veräjän ulkopuolelle tämän kauhistuttavan synnin takia : P

      • Anonyymi

        Netissä ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta laita nettiseuroista seurat kuuluun, niin saat sekin iljettävän synnin uskoa anteeksi yleisestä saarnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta laita nettiseuroista seurat kuuluun, niin saat sekin iljettävän synnin uskoa anteeksi yleisestä saarnasta.

        Netissä ei voi sen takia saarnata syntejä anteeksi, voisit käydä aina uudestaan ja uudestaan lukemassa saman synnin anteeksi, se ei ole oikein.

        Mutta esim. vl- s24 chatissa voit kysyä tätäkin syntiä anteeksi, siellä on paljon uskovaisia.Mullekin siellä saarnattiin synnit anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä ei voi sen takia saarnata syntejä anteeksi, voisit käydä aina uudestaan ja uudestaan lukemassa saman synnin anteeksi, se ei ole oikein.

        Mutta esim. vl- s24 chatissa voit kysyä tätäkin syntiä anteeksi, siellä on paljon uskovaisia.Mullekin siellä saarnattiin synnit anteeksi.

        se onkin meille yksinäisille uskovaisille hyvä paikka tuo lestadiolaisuus s24 chat, siellä voi käydä kysymässä syntejä anteeksi, kun ne aina tarttuu ja matkan hitaaksi tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se onkin meille yksinäisille uskovaisille hyvä paikka tuo lestadiolaisuus s24 chat, siellä voi käydä kysymässä syntejä anteeksi, kun ne aina tarttuu ja matkan hitaaksi tekee.

        Varsinkin siellä on vakaita uskovaisia miehiä, jotka auttavat meitä syntiin joutuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä ei voi sen takia saarnata syntejä anteeksi, voisit käydä aina uudestaan ja uudestaan lukemassa saman synnin anteeksi, se ei ole oikein.

        Mutta esim. vl- s24 chatissa voit kysyä tätäkin syntiä anteeksi, siellä on paljon uskovaisia.Mullekin siellä saarnattiin synnit anteeksi.

        Minkä synnin teit?
        Lankesitko lukemaan Aku Ankaaa?
        Sitä sietääkin pyydellä anteeksi.


      • Anonyymi

        kunhan seuraavalla kerralla käytätä sepelikintasta moisen ulokkeen siirtelyyn!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin siellä on vakaita uskovaisia miehiä, jotka auttavat meitä syntiin joutuneita.

        On siellä seksuaalisesti kieroutuneita pappeja ja saarnamiehiä. Taputtelevat himoissaan naisia. Sitten kun mennään pyytämään syntejä anteeksi sinne eteen niin kyllä siellä käsi hivelee syntistä anteeksi annon yhteydessä. Hyi mitä sakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siellä seksuaalisesti kieroutuneita pappeja ja saarnamiehiä. Taputtelevat himoissaan naisia. Sitten kun mennään pyytämään syntejä anteeksi sinne eteen niin kyllä siellä käsi hivelee syntistä anteeksi annon yhteydessä. Hyi mitä sakkia.

        Vanhoillislestadiolaiuus chat s24, siellä on niitä seksuaalisesti kieroutuneita vl-miehiä, osa esiintyy naisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoillislestadiolaiuus chat s24, siellä on niitä seksuaalisesti kieroutuneita vl-miehiä, osa esiintyy naisena.

        Kyllä niitä hellareitakin on.


    • Anonyymi

      Äkkiä saarnaajat paikalle

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe