Nyt olisi edessä raskas asia. Vanhempieni asunnon tyhjennys. Kun en raskis mitään heittää pois. Äitin tekemä ryijy, äitin kutomat matot. Isän tohvelit jne . Miten teillä muilla on sujunut.. Ihan itkuksi menee...
Asunnon n tyhjnnys
13
119
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikkea ei voi kerätä...
Kun olet omasi valinnut, kutsu erinäisiä vanhempiesi sukulaisia/tuttavia paikan päälle ja anna heidän valita tavaroita mukaansa... ...tämä toimi hyvin itsellä vastaavassa tilanteessa. - Anonyymi
Otan osaa suureen uruunne, mutta kannattaa pitää järki päässä, vaikka tunnearvoa onkin esineillä/tavaroilla.
Tunnearvoa sisältävät kannattaa säilyttää jos tilaa on tai varastoinnin pystyy tekeen.
Osaan kannattaa teettää hinta-arviointi ja niitä on kuolinpesien tyhjentäjiä, vaikkeivat ihan täyttä arvoa maksakkaan, vaan noin 30 - 45% myyntiarvosta.
Mutta enempi tunnearvoa sisältävät, jos haluaa, kannattaa säilyttää.
Luen tarkemmin kirjoittamanne, halusin ensisijaisesti ilmaista osanottoni.
T. Lawetorder- Anonyymi
Lisään. Ei ollutkaan juurikaan muuta,, mutta pitäisin muut sukulaiset kaukana, koska aiheuttaa riitaa, tyyliin "otan tuon ja tuon, toinen tulee, ei kun minä otan tuon ja jne".
Kuolinpesän tyhjentäjä on realisti ja maksaa niistä mitkä hän katsoo itselleen sopiviksi myydä ja osan erittäin arvokkaat/keräilylliset esineet pitää itse, mutta kannatta katsoa esineistöä sillä silmällä mikä on arvokasta ja selvittää netin kautta, taulut, arabia, iittala, kulta, ynm vastaavat.
Jälleen Lawetorder - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään. Ei ollutkaan juurikaan muuta,, mutta pitäisin muut sukulaiset kaukana, koska aiheuttaa riitaa, tyyliin "otan tuon ja tuon, toinen tulee, ei kun minä otan tuon ja jne".
Kuolinpesän tyhjentäjä on realisti ja maksaa niistä mitkä hän katsoo itselleen sopiviksi myydä ja osan erittäin arvokkaat/keräilylliset esineet pitää itse, mutta kannatta katsoa esineistöä sillä silmällä mikä on arvokasta ja selvittää netin kautta, taulut, arabia, iittala, kulta, ynm vastaavat.
Jälleen LawetorderTäyttä soopaa, harvan ihmisen kodin seinällä roikkuu Rembrandt, tai Gallen-Kallela. Rahaksi muutettuna kodin irtaimisto on yleensä arvotonta, kuten sen arvoksi laitetaan Perukirjaankin.
Sormukset ovat romukultaa. Tunnearvo monella esineellä on, mutta ei rahallista arvoa.
Poikkeuksena on Mannerheim risti, jos sellainen on lipaston laatikossa, niin se on tuhansien euron arvoinen. - Anonyymi
Ensimmäisen luokan Mannerheim ristin saivat vain Mannerheim ja Heinrichs. Kaikki muut olivat toisen luokan.
Suurin osa oli upseereja. Upseereista eniten saivat luutnantit, noin kolmekymmentä, enimmäkseen reservin luutnantteja.
Päällystön nimitysperusteena ei ollult urheudesta, vaan lähes aina, taitavasti johdetuista sotatoimista. Miehistö ja alipäällystö ei sotatoimia johtanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäisen luokan Mannerheim ristin saivat vain Mannerheim ja Heinrichs. Kaikki muut olivat toisen luokan.
Suurin osa oli upseereja. Upseereista eniten saivat luutnantit, noin kolmekymmentä, enimmäkseen reservin luutnantteja.
Päällystön nimitysperusteena ei ollult urheudesta, vaan lähes aina, taitavasti johdetuista sotatoimista. Miehistö ja alipäällystö ei sotatoimia johtanut.Mihinkä unohdit tähdellä varustetun?
"Mannerheim-risti on suomalainen kunniamerkki. Mannerheim-ristin 1. ja 2. luokan ristit kuuluvat Vapaudenristin ritarikuntaan. Ritarikunnan sisäisessä järjestyksessä 1. luokan Mannerheim-risti on toisena Vapaudenristin Suurristin (VR SR) jälkeen. 2. luokan Mannerheim-risti on järjestyksessä neljäs. 1. ja 2. luokan väliin sijoittuu Vapaudenristin 1. luokka rintatähtineen (VR 1 rtk.) "
Kun luetaan pieteetillä, niin oikeammin niitä on neljä, se on vain nimike vapauden ristille, eli on vapaudeb.n risti ja mannerheimin vapauden risti.
- Anonyymi
Tee muistorasia tai laatikko jostakin sopivista esineistä.
- Anonyymi
Sain perunkirjasta tietää, että sisarukset sulassa sovussa jakaneet isän irtaimiston, minulta ei kysytty mitään!
- Anonyymi
Jatka harjoituksia! Oikeasti "perunkirja", ja siitähän oikeasti näkeekin, että sulassa sovussa jaetaan, oi witt....
- Anonyymi
Ihmeellinen PERUNKIRJA, jos siitä näkee mitä jaetaan ihan sulassa sovussa!
- Anonyymi
Lakien vastaista, ei voida ohittaa perimisoikeuden omaavaa.
Mutta kyseinen kirjoituksenne on kompa.
Mietippä mistä syystä olisi, mutta sanon kuitenkin.
Perukirja on ainoastaan omaisuus ja perimisoikeuden omaavien ns. "Luettelo" verottkajalle. Siihen ei merkitä omaisuudenjaosta mitään, eikä voida jakaa ennen perunkirjoitusta, mutta rikoksia ja piilorikoksia on suomi täynnä.
T. Lawetorder
- Anonyymi
Jos olet ainoa perillinen, itke keskenäsi ja pidä tavaroista mitä katsot tarvitsevasi. "Miten teillä muilla on sujunut." Itketään ja jaetaan:).
- Anonyymi
eduvalvoja oli kannattanut irtaimiston vaihtolavalalle räntäsateeseen.
ei ollut kovin kaunis näky, osan varasti itselleen jne.
maallinen turhuus, turhuuksien turhuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391