Laminaatille vaihtoehto?

Anonyymi

Laminaattia mainostetaan nyt muotilattiana. Minusta epäkäytännöllinen. Saa siivotessa koko ajan varoa, että pyyhkiikö liian märällä. Mikä ois vaihtoehto laminaatille.

8

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vinyylin hinta on tullut melkoisesti alas. Minulla on paljon vinyylilankkua lattioissa, ja olen tyytyväinen siihen.

• Anonyymi

Vinyyli on siinä mielessä hassu materiaali, että edes luontoihmiset eivät yleensä tajua, että vinyylilankut ova pääosin sitä pahamaineisinta muovia, eli PVC:tä

• Anonyymi

Hassu nimenomaan siksi, että se paha maine juontuu siitä kun pehmentimenä varsinkin aiemmin käytettiin terveydelle haitallisia ftalaatteja ja hävitys/ kierrätys on ongelmallista muihin muoveihin verrattuna. Kuitenkin esim. lattiamateriaalina se on parhaimmillaan tosi kestävä ja normaalioloissa harmiton ja päästötön. Syttyy huonosti, mutta palaessaan se tuottaa hyvin myrkyllisiä kaasuja - tosin siinä vaiheessa jos lattia on tulessa on asunnossa jo muitakin ongelmia...

• Anonyymi

Aitoa parkettia se olla pitää.Laminaatti on köyhän parkettia.

• Anonyymi

On tiloja joissa parkettia ei pidä käyttää, mm. keittiö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tiloja joissa parkettia ei pidä käyttää, mm. keittiö.

"On tiloja joissa parkettia ei pidä käyttää, mm. keittiö."

Mutta keittiössä ei pidä myökään koskaan olla laattalattia, kaikki mikä vahingossa tippuu hajoaa heti. Parketti, laminaatti ja vinyyli joustavat hieman, muovimatto (jota en kyllä omaan asuntoon huolisi) vielä enemmän. Keittiössä epoksivalu on paras pinnoite, kestävä, joustava ja helppo pitää puhtaana, siksi sitä käytetään esimerkiksi sairaaloissa.

Mutta aloittajan pitäisi tutustua sellaiseen tuotteeseen kun levymoppi. Ei ole liian märkä eikein käytettynä ja puhdistaa oikeasti lattian, lankamoppi vain sirtää samaa likaa paikasta toiseen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"On tiloja joissa parkettia ei pidä käyttää, mm. keittiö."

Mutta keittiössä ei pidä myökään koskaan olla laattalattia, kaikki mikä vahingossa tippuu hajoaa heti. Parketti, laminaatti ja vinyyli joustavat hieman, muovimatto (jota en kyllä omaan asuntoon huolisi) vielä enemmän. Keittiössä epoksivalu on paras pinnoite, kestävä, joustava ja helppo pitää puhtaana, siksi sitä käytetään esimerkiksi sairaaloissa.

Mutta aloittajan pitäisi tutustua sellaiseen tuotteeseen kun levymoppi. Ei ole liian märkä eikein käytettynä ja puhdistaa oikeasti lattian, lankamoppi vain sirtää samaa likaa paikasta toiseen!

Lähteekö muovimatosta enemmän päästöjä kuin vinyylistä, muovilaatu sekin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähteekö muovimatosta enemmän päästöjä kuin vinyylistä, muovilaatu sekin?

Muovimatto on ainakin osittain vinyyliä eli pvc:tä. Muovimatto on pehmeämpää kuin nuo vinyylilankut, eli kai siinä on silloin enemmän pehmentimiä, ja vois olettaa että päästöjäkin siksi ehkä enemmän. Ongelma taitaa olla myös että muovimatto voi reagoida liimojen kanssa josta taas syntyy päästöjä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72