Neuvoja minulle

Anonyymi

Hei kaikille. Kysyisin neuvoja, jos kyseessä vajaatoiminta. Lääkärin soittoaika vasta yli viikon päästä.
Pahin oire minulla on tasapainon kanssa ongelmat joka päivä. En meinaa pysyä pystyssä. Palelee, silmien seutu turvottelee, jonain päivinä ei mene mikään jakeluun, en saa asioita kotona aloitettua kun pakosti, ja joskus en silloinkaan. Kasvot kuivahkot, välillä oudon kalpean keltaiset. Hämäränäkö huonontunut.
Tsh 7.79 ja se toinen arvo 14. Oireita ollut muutaman kuukauden aikana. Auttaisko fysioterapia tasapainoon? Neuropuolen sairauksia ei ole

9

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa mutta sen olen huomannut, että mikä tahansa liikunta auttaa. Punnertaminen, vatsalihaksia, jalkalihaksia ( kyykkyyn ylös kunnes tulee hiki(ota tukea jos huimaa).

    • Anonyymi

      Moikka sinne. Just tota mullakin. Huimaus oli aika hurjaa kun lähti "viemään", niin mitään ei ehtinyt tehdä. Onneksi se jäi pois muutamassa viikossa. Minulla ei ole laborakokeiden perusteella kilpirauhasen vajaa- tai liikatoimintaa. On struuma sekä lisäkilpirauhasten liikatoiminta (johon leikkaus ei edes auttanut). Siihen kuuluu myös outo heikotus ja lihaskrampit. Kuten kirjoititkin "..jonain päivinä ei mene mikään jakeluun, en saa asioita kotona aloitettua kun pakosti.." Just samanlaista on mullakin tuo aivosumu ja aloitekyvyttömyys on niin jokapäiväistä, että alkaa mennä usko paranemiseen ja lääketieteeseen.

      Seurannassa olen. Aika näyttää paraneeko vai paheneeko ja joutuuko sitten uusintaleikkaukseen. Päivä kerrallaa. Tsemppiä sulle.

    • Anonyymi

      Kuuluuko huimaus kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin? En ole ennen kuullut.
      Veriarvojen perusteella vajaatoimintaa näyttäisi olevan. Yleensä se on helppo ja halpa hoitaa lääkkeellä.

      • Anonyymi

        Kun keskustelee KR-vajaatoimintaisten kanssa, niin ei se kaikilla kovin helppoa ole. Se on myös lopunelämän sairaus. En tunne ketään "määräaikaista" vaikka omakannassa niin lukisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun keskustelee KR-vajaatoimintaisten kanssa, niin ei se kaikilla kovin helppoa ole. Se on myös lopunelämän sairaus. En tunne ketään "määräaikaista" vaikka omakannassa niin lukisi.

        Loppuiän sairaus todellakin. Onneksi sentään melkein kaikilla aika hyvässä tasapainossa eikä haittaa elämää, mutta tähän voi mennä vuosiakin. Se pitää muistaa ettei koskaan päästä siihen mitä se on täysin terveellä eli hormoni ei ole mikään parantava lääke.

        Kyllä huimausta esiintyy vajaatoiminnassa ja suurin syy lienee hyponatremia. Aloittajalla ihan tyypillisiä oireita, mutta keltaisuus sen sijaan mietityttää onko muutakin.

        Hashimoto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuiän sairaus todellakin. Onneksi sentään melkein kaikilla aika hyvässä tasapainossa eikä haittaa elämää, mutta tähän voi mennä vuosiakin. Se pitää muistaa ettei koskaan päästä siihen mitä se on täysin terveellä eli hormoni ei ole mikään parantava lääke.

        Kyllä huimausta esiintyy vajaatoiminnassa ja suurin syy lienee hyponatremia. Aloittajalla ihan tyypillisiä oireita, mutta keltaisuus sen sijaan mietityttää onko muutakin.

        Hashimoto

        Terveysalan yleisasiantuntija" kysymyksessä ( ap )
        Muuten hyvä, mutta eivät ole omakohtaisesti todellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuiän sairaus todellakin. Onneksi sentään melkein kaikilla aika hyvässä tasapainossa eikä haittaa elämää, mutta tähän voi mennä vuosiakin. Se pitää muistaa ettei koskaan päästä siihen mitä se on täysin terveellä eli hormoni ei ole mikään parantava lääke.

        Kyllä huimausta esiintyy vajaatoiminnassa ja suurin syy lienee hyponatremia. Aloittajalla ihan tyypillisiä oireita, mutta keltaisuus sen sijaan mietityttää onko muutakin.

        Hashimoto

        Niimpä. Itselläni oli jonkinlaista keltaisuutta/kalpeutta ennen lisäkilpirauhasen adenooman leikkausta. Lieneekö keltaisuus aiheutunut yleisestä huonovointisuudestani.


    • Anonyymi

      Minulla on myös tasapaino häiriöitä

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä, tyroksiini aloitettiin 50mg päivässä. Tpo arvo oli 1500. Olo on ollut todella kurja tässä välillä mutta onneksi nyt hoidetaan ja 5 viikon päästä katsotaan kokeita uudeataan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe