Linux kadottaa WIFIn

Anonyymi

Minulla on Linux palvelin johon on asennettu Debian.

Ongelma, että kun käynnistä koneen uudestaan niin Wifi toimii.
Mutta jos kone on seisonut tunnin, niin wifi ei enää toimi.

$ ping 192.168.50.1
PING 192.168.50.1 (192.168.50.1) 56(84) bytes of data.
From 192.168.50.55 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From 192.168.50.55 icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From 192.168.50.55 icmp_seq=3 Destination Host Unreachable

Jos taas käynnistään koneen, niin wifi taas toimii ja tunnin päästä sama ongelma uudestaan.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erikoinen ratkaisu käyttää palvelimessa langatonta verkkoa. Suosittelen käyttämään kaapelia.

    • Anonyymi

      Tuollainen määräaikainen yhteyden katkeaminen voisi viitata joihinkin virransäästöohjelmiin.

    • Anonyymi

      aEn ole koskaan tuollaiseen törmännyt omilla Debiania ajavilla tietokoneillani, en työpöyäkoneilla, läppäreillä enkä plvelinkoneilla jne. Mutta olen samaa mieltä siinä, että tuollainen säännömukainen katkeaminen voi ehkä johtua jostain virransäästöjutusta. Itselläni tuollaista ei tosiaan ole koskaan käynyt joten en osaa sen kummemmin sanoa tuoon mitään.

      • Anonyymi

        Tuossakin jos olisit puhunut totta, olisit kertonut että depiaanissa wifi katkeilee jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin jos olisit puhunut totta, olisit kertonut että depiaanissa wifi katkeilee jatkuvasti.

        "depiaani-poju" taitaa puhua lisää läpiä päähänsä, tiistaipäivitys korjaa ensi kuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "depiaani-poju" taitaa puhua lisää läpiä päähänsä, tiistaipäivitys korjaa ensi kuussa.

        MINÄ kuljen vain totuuden rattailla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ kuljen vain totuuden rattailla!

        Etkä kulje, vaan valehtelet minkä ehdit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ kuljen vain totuuden rattailla!

        "MINÄ kuljen vain totuuden rattailla!"
        Lastenrattailla korkeintaan ja siitäkin pudonnut pää edellä monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄ kuljen vain totuuden rattailla!

        Sinne ne hoitolaitokseen ovat menossa.


    • Anonyymi

      Wi-fi kortin tyyppi ja malli olivat? Mitä 'dmesg'-komento näyttää em kortin osalta? 'lspci' tai 'lsusb' komennolla saat selville kortin tyypin. Sellaiseenkin olen törmännyt, että kortti uusii avaimensa 15 minuutin välein ja sillä on neljä avainta tallessa - kun nämä on käytetty, pitää syöttää uudet avaimet..

      • Anonyymi

        Kortti on :
        02:00.0 Network controller: Broadcom Inc. and subsidiaries BCM4331 802.11a/b/g/n (rev 02)

        Dmesg lataa kortin normaalista, ei mitään virheitä:

        [ 5.206127] b43-phy0: Broadcom 4331 WLAN found (core revision 29)
        [ 5.206702] b43-phy0: Found PHY: Analog 9, Type 7 (HT), Revision 1
        [ 5.206718] b43-phy0: Found Radio: Manuf 0x17F, ID 0x2059, Revision 0, Version 1
        [ 5.206720] b43-phy0 warning: 5 GHz band is unsupported on this PHY
        [ 5.207839] Broadcom 43xx driver loaded [ Features: PNLS ]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kortti on :
        02:00.0 Network controller: Broadcom Inc. and subsidiaries BCM4331 802.11a/b/g/n (rev 02)

        Dmesg lataa kortin normaalista, ei mitään virheitä:

        [ 5.206127] b43-phy0: Broadcom 4331 WLAN found (core revision 29)
        [ 5.206702] b43-phy0: Found PHY: Analog 9, Type 7 (HT), Revision 1
        [ 5.206718] b43-phy0: Found Radio: Manuf 0x17F, ID 0x2059, Revision 0, Version 1
        [ 5.206720] b43-phy0 warning: 5 GHz band is unsupported on this PHY
        [ 5.207839] Broadcom 43xx driver loaded [ Features: PNLS ]

        OK, ilmeisesti tuo tarkoittaa että toimisi kortti. Miltäs 'wavemon' näyttää? Onko signaali riittävän vahva? Broadcomista ei ole kokemusta. Kytkeekö yhteyden uudestaan klikkaamalla yhteyttä network managerin ikonista(ul/dl nuoli)?
        Joku timeout siellä luultavasti on joko serverin virransäästö-asetuksissa tai sitten routerin esim. dhcp timeout. Jos network-manager aiheuttaa ongelmia, niin sen voi kokeilla korvata wpa_supplicant:lla.
        'route -n', pitäisi sisältää rivi(jossa 192.168.0.1 routerin osoite):
        0.0.0.0 192.168.0.1 0.0.0.0 UG 100 0 0 wl0
        'route add default gw 192.168.0.1' taas voi lisätä routerin osoitteen. iwlist/iwspy komentoja kannattaa kanssa kokeilla. Ei kyllä viittaa mitenkään kanavan tukkoisuuteen se, että menee täsmällisesti poikki..


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe