Olen seurannut omieni (VL) kannanottoja siitä

Anonyymi

että He väittävät, ettei Jeesuksella ole kaikkea valtaa, vaikka palstalle on tuotu kiistattomia näyttöjä siitä, että Hänellä on Valta Taivaassa ja täällä maan päällä.
Se ilmenee Vanhassa Liitossa, sekä enemmän Uudessa Testamentissa.
Panen vain yhden jakeen, jossa Hän itse sen kertoo meille, ollaanhan me uskovia.
Matteus 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Eikö meidän tule uskoa ja kirkastaa Häntä, eikä omaa minäämme.
En jaksa enää kauan tuota epäuskoa, saatte kohta jäädä ilman minua.

Tyttö Savosta.

179

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otit aran asian esille!
      Kukaan ei uskalla vastata, pelkona se, että paljastuu Raamatun tutkimisesta.
      Sama asia on kaivertanut minuakin vuosia ja meille opetetaan väärin.
      Raamattu sen todistaa sanallaan.
      Osa ystävistäni on kieltänyt uskon jo näiden vuoksi ja suuri osa miettii samaa.
      Valheessa on niin vaikea elää ja mielistellä, jopa kotonakin.

      • Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

        Olette etsikon ajassa ystävät, Jumala on herättänyt teissä rakkauden totuuteen. Varokaa ettette torju Jumalan kutsua totuuteen. Vl-usko on väkevä eksytys niille jotka uskovat valheen.


      • 2.tess
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        2.tess
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Huomatkaa kohta:", sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua."


      • Anonyymi

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        Olen omakohtaisesti kipuillut tuon asian kanssa jo kymmeniä vuosia sitten. Minun silmieni avautumista auttoi kun kuulin hoitokokouksien kauhuista.

        Sitten jouduin punnitsemaan kahden vaihtoehdon välillä. Uskonko Raamatun auktoriteettiin ylimpänä uskon ohjeena, vai vl-puhujien Raamatunvastaisia opetuksia.

        Ei yli-ja ohi Raamatun!

        Kiitos Herralle, ettei hän paaduttanut sydäntäni, omin voimin en silmiäni olisi näkeviksi saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        Olipa avoin ja pysädyttävä kertoa. Siinä tuli selväksi että Vl liikkeessä ei saa etsiä todellista totuutta joka antaa toivon pelastuksesta. Raamattua ei SAA lukea!
        Lisäksi saarnamies osoitti käytöksellään ettei häneltä puuttuu veljellinen rakkaus joka on Jeesuksen seuraajien tunnusmerkki. Sen todistaa tämä. Joh.13:35 ja tämä
        ,1.Joh. 3:10


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        Jeesus on seurakunnan pää ja Hänellä on valta omaan seurakuntaansa ja muita valtakuntia vastaan. Ei se tarkoita että Hänellä olisi valta Jumalan yli. Isä on kuitenkin Poikaa suurempi. Mutta esim.kun kuolemme niin Jeesus on se joka tuomitsee koska Jumala antoi Hänelle sen vallan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        En nyt kymmeneen vuoteen ole käynyt seuroissa, joten onko jossain vaiheessa muuttunut opetus siihen suuntaan, että Raamatun tutkiminen ei olisi suotavaa? Pikemminkin minulle on joskus jäänyt muistikuva, että Raamatun tutkiminen itse olisi toivottavaa. Voisitko vinkata ne kaksi Raamatun kohtaa joita tarkoitat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        Olen teologi ja minulla on Kerhosta suuri määrä todella hyviä ystäviä. Keskustelemme juuri Raamatun perusteella ja olit ilmeisestä näyttänyt Hänelle kohtaa Matteus 28;18 Asia on fakta ja esiintyy Raamatussa n 5 kertaa.
        Muista se, että Henki on avannut kohdallesi kohtia, jolla pääset lähemmäksi Jeesusta, niin se on otettava tosiaan.
        Mieti sitä, jos jäät Jumalan Sanan väärentäjien joukkoon, mitä Jeesus sanoo Sinulle kun valitaan jonoja.
        Selitykset ei auta. Lähde pois ja etsi luotettava Kristitty, jonka kanssa jatkat matkaa, sillä yksin jääminen saa aikaan Sinulla syyllisyyttä, joka kumpuaa tuollaisista pastoreista.
        Etsi numeroni ja soita.
        Siunausta alkavalle Kristus-- tielle ja rauhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo keski- iän ylittänyt hiljainen lestadiolainen, ja asia on painanut minua.
        Olen etsinyt Raamatusta kohtaa, missä kerrotaan Jumalan Vallasta.
        Sitä ei ole, ei aikaan Uudessa Liitossa/ Testamentissa, vaan valta on yksin Pojalla.
        Jumala ei ole myöskään antanut syntejä anteeksi, vaan on aina pitänyt uhrata viattoman, eläimen verta, Jeesus, jolla on kaikki valta nyt, uhrasi itsensä minunkin syntien vuoksi?
        Kysyin muutama viikko sitten meidän puhujalta sitä, kun Uudessa Testamentissa on Jeesuksen valta punaisena lankana, miksi siitä ei saarnata.
        Ensimmäinen vastus oli, ettenhän vain ole lukenut Raamattua uskosta osattoman kanssa? Vastasin, että vain yksin olen alkanut tutkia.
        Vastus oli valmiina; - Jos yksin lukee, pää menee sekaisin?
        Kysyin sen, lukeeko Hän Raamattua, ja onko törmännyt samaan asiaan, ja annoin kaksi kohtaa, missä Jeesuksen valta selviää kiistattomasti, niin Hän suuttui ja kertoi minun olevan uskomme sekoittaja!
        Siinä tuli evankeliumia ja mietin päivittäin, että kun löytäisi Jeesuksen seurakunnan, ja Hänen vapauden, liittyisin siihen.
        Teidän olisi hyvä olla silloin paikalla, kun Hän paasasi minulle parannusta, ne silmät eivät olleet Hänen? Taisi olla eri puolen silmät.
        Miettikää ystävät nyky opetusta, ja kavahtakaa.

        Raamattuon kirjoitettu meille kaikille, että olisimme kuin beorilaiset apt, jotka tutkivat kirjoituksia oliko asia niin kuin oli julistettu. Jumala vastaa sanastaan ,mutta ei aina meidän tulkinnoista, jos tulkinta ole kirjoitusten mukainen.
        Ole rohkea ja luja ja tutki kirjoituksia. Herra on voimallinen johtamaan sinua, kun rukouksin tutkit kirjoituksia. Herra olkoon kanssasi.


    • En käännytä ketään, en voi sitä tehdä, enkä haluakaan. Minun velvollisuus on kertoa totuus. Jos Jumala on sulkenut paatuneen silmät, minä en niitä voi näkeviksi saada.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi ettei kukaan voi tulla minun tyköni jollei Isä joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Tärkeitä sanoja. Jos ihmisen halu etsiä Jumalaa tukahdutetaan ihmisten saarnoilla se on kauhistus Jumalalle. Etsikää totuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi ettei kukaan voi tulla minun tyköni jollei Isä joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Tärkeitä sanoja. Jos ihmisen halu etsiä Jumalaa tukahdutetaan ihmisten saarnoilla se on kauhistus Jumalalle. Etsikää totuutta!

        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Joh 14;6; Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Muuta totuutta ei ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Joh 14;6; Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Muuta totuutta ei ole.

        Sitä vartenhan Jumala lähetti Poikansa julistamaan pelastavaa sanomaa jotta ihmisille avautuisi mahdollisuus pelastua.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Joh 14;6; Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Muuta totuutta ei ole.

        On totta, että khristos tarvitaan jos aiotaan yhtyä khrēstokseen, joka on alku ja loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi ettei kukaan voi tulla minun tyköni jollei Isä joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        Tärkeitä sanoja. Jos ihmisen halu etsiä Jumalaa tukahdutetaan ihmisten saarnoilla se on kauhistus Jumalalle. Etsikää totuutta!

        Totuus on Jeesus, etkö voi myöntää sitä?
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.


    • Jos vl-liikkeessä olisi Pyhä Henki niin vellut pystyisivät tunnustamaan Jeesuksen Herraksi.

      Jeesuksen herruuden tunnustaminen on Pyhän Hengen armolahja!
      1.kor
      12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä

      • Anonyymi

        Miksi halusit juuri tällä palstalla saalemi paljastaa tyhmyytesi, kerro se meille miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi halusit juuri tällä palstalla saalemi paljastaa tyhmyytesi, kerro se meille miksi?

        Sinustako on tyhmyyttä kun kerron totuuden? Todista Raamatulla että olen väärässä!

        Täällä on synkkä pimeys ja tuon teille valkeuden, Kristus valkeuden! On ymmärrettävää että silmäsi häikäistyvät ja haluat turvallisen tuntuisen pimeyteen takaisin. Olisit kuin laulun menninkäin, joka rakastui päivänsäteeseen. Mutta olet ilmeisesti vl-menninkäinen joka vihaa valoa. Tekisi mieli laittaa hymynaama perään.

        Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.


        Joh. 1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Joh. 1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        Joh. 1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        Joh. 1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1Joh. 3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.


    • Anonyymi

      Silloin kun uskotaan ennemmin ihmisiä kuin Jeesusta. Se on uskon irvikuva jolla ei pelastuta. Vl liike on siitä hyvä esimerkki.

      • Väärennetystä evankeliumista seuraa vielä kirous!
        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Väärennetystä evankeliumista seuraa vielä kirous!
        Galatalaiskirje:
        1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu

        Eikös siellä saalemissa(helluntailaisuudessa) uskota juurikin noihin "enkeli" ilmestyksiin ja henkien ohjauksiin, joita monesti voisi luulla Jumalan tekemäksi ihmeeksi mutta eivät ole kuin muita pahoja henkiä tai jopa ihmisen omaa ylpeyttä. Monet joskus menneet tuohon harhaan ja taitaa mennä vieläkin aika moni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siellä saalemissa(helluntailaisuudessa) uskota juurikin noihin "enkeli" ilmestyksiin ja henkien ohjauksiin, joita monesti voisi luulla Jumalan tekemäksi ihmeeksi mutta eivät ole kuin muita pahoja henkiä tai jopa ihmisen omaa ylpeyttä. Monet joskus menneet tuohon harhaan ja taitaa mennä vieläkin aika moni.

        On olemassa kaikenlaista eksytystä, vl-uskon ohella ja kaikki tuo mainitsemasi on sitä. Ja kannattaa muistaa että pahat puheet- ovat harvoin, jos koskaan totta.

        Minä julistan Ylösnoussutta Jeesusta ja uskoa Häneen!

        Sillä ei ole muuta nimeä annettu taivaankannen alla jossa pelastus olisi!


    • Anonyymi

      Kertoisitko, miten se ilmenee, että Jeesuksen valta kiistetään VL-yhteisössä? Kristinuskon Jumala on kolmiyhteinen, kolme persoonaa, joten Jeesus on yksi Jumalan persoonista. Siis Jeesus on Jumalan yksi ilmenemismuoto. Tällöin olisi luonnollista uskoa, että Hänellä on kaikki valta Taivaassa ja maan päällä.

      • Voitko suullasi sanoa että Jeesus on Herra!? ja vielä toisten vellujen kuullen.

        Tiedän ettet voi. Siinä on vastaus sinulle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voitko suullasi sanoa että Jeesus on Herra!? ja vielä toisten vellujen kuullen.

        Tiedän ettet voi. Siinä on vastaus sinulle.

        Kyllä Jeesus on herra uskovaisille. Mikset ota asiosta selvää vaan elät jossain 70-luvun kososlaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus on herra uskovaisille. Mikset ota asiosta selvää vaan elät jossain 70-luvun kososlaisuudessa.

        Miksette voi korostaa Jeesuksen herruutta ohi seurakuntaepäjumalaanne?

        Kukaan, joka ei ole Pyhässä Hengessä ,voi sanoa:" Jeesus on Herra!"

        Siinä syy vellujen Jeesuskammoon.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miksette voi korostaa Jeesuksen herruutta ohi seurakuntaepäjumalaanne?

        Kukaan, joka ei ole Pyhässä Hengessä ,voi sanoa:" Jeesus on Herra!"

        Siinä syy vellujen Jeesuskammoon.

        Tuo oli vaan demonipesän arvailua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli vaan demonipesän arvailua.

        Raamattuko on mielestäsi demonipesä?

        1.Korinttolaiskirje:
        12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä


    • Anonyymi

      Tässäkin ketjussa näkee sen, että se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa ja kaikin keinon pitää terrorisoida ketjua, joka vastaajaa.
      Saastaa olette.

      Huom; en ole Pastori, enkä Pinnasänky.

    • Anonyymi

      mutta voisin siltikin tulla kuvaamaan viemäriä ja voimme yhdessä varmistua että ainakin muutama tonni tarvitaan että läpi näkyy !

      kun nyt olen sielläpäin.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt viemärikuvauksen. Kaksi reikää yhteensä ~1500 € puhdistus.


    • Jeesuksella on tällä hetkellä todellakin täysi valta kaikessa ja kaikesta.
      Sitten kun kaikki on tehty ,kuten raamattu kertoo Jeesus alistaa kaiken vallan Isänsä valtaan.
      Silloin kaikki on tehty ja on Ikuisuus taivaallisissa.

      • Anonyymi

        Hyvis on jälleen oikeassa. Isä antoi vallan Pojalleen taivaassa ja maan päällä. Raamattu todistaa että Isän Pojalle antama tehtävä on vielä kesken. Niiden suorittamiseen loppuun saakka Jeesus tarvitsi vallan.
        Jos joku vielä epäilee ettei asia ole niin, se selviää lukealla Matt.28:18. Muistakaa että Jeesus on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvis on jälleen oikeassa. Isä antoi vallan Pojalleen taivaassa ja maan päällä. Raamattu todistaa että Isän Pojalle antama tehtävä on vielä kesken. Niiden suorittamiseen loppuun saakka Jeesus tarvitsi vallan.
        Jos joku vielä epäilee ettei asia ole niin, se selviää lukealla Matt.28:18. Muistakaa että Jeesus on totuus.

        Pojan eli Jeesuksen tehtävä oli tasan se minkä hän maan päällä teki. Kun Hän kuoli meidän puolesta, se oli täytetty. se tehtävä mikä on kesken, on meidän uskovaisten tehtävä jonka Jeesus antoi, eli evankeliumin saarnaaminen. Syntien anteeksiantaminen katuville.


    • Anonyymi

      Uskon että nuo vl-kriittiset kirjoitukset ovat aitoja. Peruste siihen on heidän nuiva suhtautuminen pinnaan ja pastoriin. Aito vl inhoaa heitä.

      • Anonyymi

        uskon että suurin osa vl-ihmisistä on täysjärkisiä aloittajan lailla. Eivät vaan uskalla tehdä ratkaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uskon että suurin osa vl-ihmisistä on täysjärkisiä aloittajan lailla. Eivät vaan uskalla tehdä ratkaisua.

        Ketä nämä sitten pelkäävät? Saarnamiehiä, pappeja, muita jäseniä, ulkoista kontrollia, pelkoa että liikkeen jättäminen aiheuttaa eripuraa ja syytöksiä?
        Vai onko kyseessä elämätapa josta on hankala päästä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä nämä sitten pelkäävät? Saarnamiehiä, pappeja, muita jäseniä, ulkoista kontrollia, pelkoa että liikkeen jättäminen aiheuttaa eripuraa ja syytöksiä?
        Vai onko kyseessä elämätapa josta on hankala päästä eroon.

        Ehkä tuo elämäntapa-kohta ,osui lähinnä oikeaan. Kun jättää vl-liikkeen niin kannattaa hankkia ystäviä liikkeen ulkopuolelta, ennen eroa. Eron jälkeen tulee täydellinen sosiaalinen eristäminen vellujen taholta.

        Ex on suuri kauhistus velluille ja kaikkein suurin kauhistus on Ex joka on mennyt toiseen hengelliseen liikkeeseen, esim hellareihin. Tosin se on tuiki harvinaista. Henk koht en tunne yhtään sellaista tapausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo elämäntapa-kohta ,osui lähinnä oikeaan. Kun jättää vl-liikkeen niin kannattaa hankkia ystäviä liikkeen ulkopuolelta, ennen eroa. Eron jälkeen tulee täydellinen sosiaalinen eristäminen vellujen taholta.

        Ex on suuri kauhistus velluille ja kaikkein suurin kauhistus on Ex joka on mennyt toiseen hengelliseen liikkeeseen, esim hellareihin. Tosin se on tuiki harvinaista. Henk koht en tunne yhtään sellaista tapausta.

        Kauhistus vai kateus. Kun joku löytää totuuden, jättää liikkeen ja tulee Jeesuksen seuraajaksi niin liikkeeseen jäänyt voi kadehtia häntä.
        Lukekaas Raamatusta mitä Jeesus sanoi niille jotka uskoivat häneen. Tärkeää.
        Joh. 8. 30-32.
        Totuus tekee teidät vapaiksi, ette ole ihmisoppien ettekä ihmisten orjuudessa sen jälkeen, mutta olette pelastettujen joukossa. Kiitos Herralle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo elämäntapa-kohta ,osui lähinnä oikeaan. Kun jättää vl-liikkeen niin kannattaa hankkia ystäviä liikkeen ulkopuolelta, ennen eroa. Eron jälkeen tulee täydellinen sosiaalinen eristäminen vellujen taholta.

        Ex on suuri kauhistus velluille ja kaikkein suurin kauhistus on Ex joka on mennyt toiseen hengelliseen liikkeeseen, esim hellareihin. Tosin se on tuiki harvinaista. Henk koht en tunne yhtään sellaista tapausta.

        Oletko miettinyt, mikä sen vieroksunnan saa aikaan, ei ero, vaan se, että vaikka hellareihin liittynyt voi valaista sen, että vapauteen Jeesus meidät vapautti, ei lahkojen orjuuteen.
        Saattaa lähteä sen jälkeen TY;n sali tyhjäksi.
        Kysymys on pelosta.


    • Anonyymi

      Nyt on helppoa jättää ryy. Hyvästi Jeesuksennhalveksijat!

    • Anonyymi

      Jos sillä Jeesuksella on kaikki valta maan päällä, niin pyytäkää sitä lopettamaan korona. Muuten en usko.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Vaan ei taida olla maan päällä, vaan veden alla.


      • Anonyymi

        Nii just!
        Ja tulevana kesänä ois kiva saada viettää kolmet suvarit peräkkäin. Ne kaks aiemmin peruttua suvaria ja tän vuoden normisuvarit. Ja kaikki perutus normiseuratki yhteen syssyyn.
        Sit jumala kaikkivaltiaana vois myös tehhä meistä kaikista velluista miljonäärejä.
        Sit uskottas enempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii just!
        Ja tulevana kesänä ois kiva saada viettää kolmet suvarit peräkkäin. Ne kaks aiemmin peruttua suvaria ja tän vuoden normisuvarit. Ja kaikki perutus normiseuratki yhteen syssyyn.
        Sit jumala kaikkivaltiaana vois myös tehhä meistä kaikista velluista miljonäärejä.
        Sit uskottas enempi

        Vaan ei oo tehnyt kuin muutamista miljonäärejä.


      • Eikö Teillä ole Jeesusta sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii just!
        Ja tulevana kesänä ois kiva saada viettää kolmet suvarit peräkkäin. Ne kaks aiemmin peruttua suvaria ja tän vuoden normisuvarit. Ja kaikki perutus normiseuratki yhteen syssyyn.
        Sit jumala kaikkivaltiaana vois myös tehhä meistä kaikista velluista miljonäärejä.
        Sit uskottas enempi

        Sehän teki jo päälliköistänne miljonäärejä, kun ministeri Kurvinen antoi teille 1,2 miljoonaa Sivareiden suunnittelutöihin, jotka meni mönkään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sehän teki jo päälliköistänne miljonäärejä, kun ministeri Kurvinen antoi teille 1,2 miljoonaa Sivareiden suunnittelutöihin, jotka meni mönkään.

        Raha on se joka meitä nykyisin ohjaa, sekä niiden tekijöitä kumarrellaan.


      • Jes. 31:2 Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jes. 31:2 Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuuntuloa vastaan.

        Siinäs näät kohtalosi.


    • [Room 11:35]
      Tai kuka on ensin antanut hänelle (isälle) jotakin, joka olisi tälle korvattava? Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki

      [Matt 28:18]
      "Minulle on ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

      Huomaatko mitään eroa?

      • Toisen puhui/ kirjoitti ihminen, ensimmäisen kaikkivaltias Jeesus.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Toisen puhui/ kirjoitti ihminen, ensimmäisen kaikkivaltias Jeesus.

        Hain kylläkin sitä, että Isän on kaikki, myös se mikä on Jeesuksen. Jeesukselle on annettu valta väliajaksi ja sitten se otetaan pois. Isälle sitä ei kukaan antanut eikä siksi ota poiskaan.


      • Anonyymi

        Jokaisella isällä on isä, ja äiti.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Hain kylläkin sitä, että Isän on kaikki, myös se mikä on Jeesuksen. Jeesukselle on annettu valta väliajaksi ja sitten se otetaan pois. Isälle sitä ei kukaan antanut eikä siksi ota poiskaan.

        Jatketaanpa.
        Kuka sen Jumalan vallan on pois ottanutkaan?
        Jumalahan on sen itse Pojalleen antanut, josta Matteus 28; 19 "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?
        Asia on kiistaton, ja selvä, sen vahvistaa Vanha Liitokin Dan 7;14, joten se on "totisesi, totisesti".
        On kolmiyhteisen Jumalan pilkkaa, lähteä ihmisen asiaa muuttamaan, jos muuttaa, pelastuminen valuu käsistä, Jumala ei pelasta ketään ihmistä, ainoastaan saadessaan vallan Pojalta takaisin, oman kansansa Israelin; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus[Jes. 59:20.
        Asiaa ei voida kiistää, kun ne on vahvistettuja.
        Voitko mainita sen, mistä on luettavissa, että "valata on väliaikainen", se kertoo siitä, että halveksit Jumalan kronologiaa.
        Minä tiedän ja voin panna esille, ettei sitä oteta pois. Kaikkivaltiaalta ei valtaa oteteta, vaan Hän sen luovuttaa..
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Miksi olet noin Jeesus vastainen? Jeesuksella on Sinulle viesti; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani!
        Hänellä on valta myös kieltää se yhteys,
        Varmistu, että se on "päällä",


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella isällä on isä, ja äiti.

        Jos viittaat Jumalaan, niin Hän ei ole syntynyt, vaan "ikiaikainen", siinä ei Isää eikä Äitiä ole.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jatketaanpa.
        Kuka sen Jumalan vallan on pois ottanutkaan?
        Jumalahan on sen itse Pojalleen antanut, josta Matteus 28; 19 "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?
        Asia on kiistaton, ja selvä, sen vahvistaa Vanha Liitokin Dan 7;14, joten se on "totisesi, totisesti".
        On kolmiyhteisen Jumalan pilkkaa, lähteä ihmisen asiaa muuttamaan, jos muuttaa, pelastuminen valuu käsistä, Jumala ei pelasta ketään ihmistä, ainoastaan saadessaan vallan Pojalta takaisin, oman kansansa Israelin; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus[Jes. 59:20.
        Asiaa ei voida kiistää, kun ne on vahvistettuja.
        Voitko mainita sen, mistä on luettavissa, että "valata on väliaikainen", se kertoo siitä, että halveksit Jumalan kronologiaa.
        Minä tiedän ja voin panna esille, ettei sitä oteta pois. Kaikkivaltiaalta ei valtaa oteteta, vaan Hän sen luovuttaa..
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Miksi olet noin Jeesus vastainen? Jeesuksella on Sinulle viesti; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani!
        Hänellä on valta myös kieltää se yhteys,
        Varmistu, että se on "päällä",

        Raamattu sanoo näinkin.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Jes. 10:
        22 Tiedä, Israel: vaikka kansasi olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä jää vain rippeet. Hävitys tulee, niin on päätetty, ja se tulee vanhurskauden tulvana. [1. Moos. 22:17 | Room. 9:27]
        23 Ja Jumala, Herra Sebaot, toteuttaa päätöksensä, hävityksen kaikkialla maan päällä. [Jes. 28:22


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jatketaanpa.
        Kuka sen Jumalan vallan on pois ottanutkaan?
        Jumalahan on sen itse Pojalleen antanut, josta Matteus 28; 19 "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?
        Asia on kiistaton, ja selvä, sen vahvistaa Vanha Liitokin Dan 7;14, joten se on "totisesi, totisesti".
        On kolmiyhteisen Jumalan pilkkaa, lähteä ihmisen asiaa muuttamaan, jos muuttaa, pelastuminen valuu käsistä, Jumala ei pelasta ketään ihmistä, ainoastaan saadessaan vallan Pojalta takaisin, oman kansansa Israelin; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus[Jes. 59:20.
        Asiaa ei voida kiistää, kun ne on vahvistettuja.
        Voitko mainita sen, mistä on luettavissa, että "valata on väliaikainen", se kertoo siitä, että halveksit Jumalan kronologiaa.
        Minä tiedän ja voin panna esille, ettei sitä oteta pois. Kaikkivaltiaalta ei valtaa oteteta, vaan Hän sen luovuttaa..
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Miksi olet noin Jeesus vastainen? Jeesuksella on Sinulle viesti; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani!
        Hänellä on valta myös kieltää se yhteys,
        Varmistu, että se on "päällä",

        Eikö ole jännittävää, että Totuus ja Elämä ovat silti feminiinisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo näinkin.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Jes. 10:
        22 Tiedä, Israel: vaikka kansasi olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä jää vain rippeet. Hävitys tulee, niin on päätetty, ja se tulee vanhurskauden tulvana. [1. Moos. 22:17 | Room. 9:27]
        23 Ja Jumala, Herra Sebaot, toteuttaa päätöksensä, hävityksen kaikkialla maan päällä. [Jes. 28:22

        Näin sanoo, mutta kontekstit ovat erä.
        Efesoon Paavali kertoo kuolemasta elämään, niin jae sopii siihen, mitä Hän kirjoittaa Kolossalaiskirjeen jatkeeksi.
        Tässä Jumalan armo, kuten laajemminkin on Jeesus, oman poikansa uhraaminen syntisen ihmisen vuoksi.
        Muuta armoa Hän ei kerro, sillä Hänen armonsa UT;ssa on suvereeni, yksin Jeesus.
        Jos todella armo olisi ylenpalttinen Jumalalla, niin Hänen oman vallan aikanaan Hän olisi pakko pelastaa kaikki, ja Jeesus olisi kuollut turhaan.
        Hänen armo on se, että syntinen voi kääntyä Pojan puoleen, uskoa Häneen luvattuna Messiaana, niin synnit pyyhitään pois.
        Taas Jesajan näkemystä tässä uudessa liitossa ei voi nostaa keihäänkärkenä, silloin elettiin Lain aikaa.
        Ilman Jeesusta, Israelista olisi pelastunut todellakin rippeet, mutta Jeesuksen Liiton myöstä, koko Israel on pelastettu, asia jossa esille tulee se, että Hän tekee kaikessa Isän tahdon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo näinkin.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Jes. 10:
        22 Tiedä, Israel: vaikka kansasi olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä jää vain rippeet. Hävitys tulee, niin on päätetty, ja se tulee vanhurskauden tulvana. [1. Moos. 22:17 | Room. 9:27]
        23 Ja Jumala, Herra Sebaot, toteuttaa päätöksensä, hävityksen kaikkialla maan päällä. [Jes. 28:22

        Jumalanpelastaa yhtä monta ihmistä kuin lankesi enkeliä.
        Keitä nämä ihmiset silloin ovat? He ovat ruumiillistuneita sieluja. Jumala pelastaa siis kaikki.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jatketaanpa.
        Kuka sen Jumalan vallan on pois ottanutkaan?
        Jumalahan on sen itse Pojalleen antanut, josta Matteus 28; 19 "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä?
        Asia on kiistaton, ja selvä, sen vahvistaa Vanha Liitokin Dan 7;14, joten se on "totisesi, totisesti".
        On kolmiyhteisen Jumalan pilkkaa, lähteä ihmisen asiaa muuttamaan, jos muuttaa, pelastuminen valuu käsistä, Jumala ei pelasta ketään ihmistä, ainoastaan saadessaan vallan Pojalta takaisin, oman kansansa Israelin; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. Vahvistus[Jes. 59:20.
        Asiaa ei voida kiistää, kun ne on vahvistettuja.
        Voitko mainita sen, mistä on luettavissa, että "valata on väliaikainen", se kertoo siitä, että halveksit Jumalan kronologiaa.
        Minä tiedän ja voin panna esille, ettei sitä oteta pois. Kaikkivaltiaalta ei valtaa oteteta, vaan Hän sen luovuttaa..
        1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Miksi olet noin Jeesus vastainen? Jeesuksella on Sinulle viesti; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani!
        Hänellä on valta myös kieltää se yhteys,
        Varmistu, että se on "päällä",

        Olen Werumin kanssa samaa mieltä. Jos Isä ei olisi luovuttanut valtaa pojalleen niin mitä sitten. Hommelit olisivat loppuneet siihen. Jeesus olisi taivaassa ilman vallanrippeitäkään.
        Mutta Isän antamat tehtävät on suoritettava loppuun ja ilman valtaa ne olisivat jääneet kesken. Kyllä se työnjako selviää Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo näinkin.
        Ef. 2:8
        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23]
        Jes. 10:
        22 Tiedä, Israel: vaikka kansasi olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä jää vain rippeet. Hävitys tulee, niin on päätetty, ja se tulee vanhurskauden tulvana. [1. Moos. 22:17 | Room. 9:27]
        23 Ja Jumala, Herra Sebaot, toteuttaa päätöksensä, hävityksen kaikkialla maan päällä. [Jes. 28:22

        Sebaot oli israelilaisten sodanjumala, ylipäällikkö.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin sanoo, mutta kontekstit ovat erä.
        Efesoon Paavali kertoo kuolemasta elämään, niin jae sopii siihen, mitä Hän kirjoittaa Kolossalaiskirjeen jatkeeksi.
        Tässä Jumalan armo, kuten laajemminkin on Jeesus, oman poikansa uhraaminen syntisen ihmisen vuoksi.
        Muuta armoa Hän ei kerro, sillä Hänen armonsa UT;ssa on suvereeni, yksin Jeesus.
        Jos todella armo olisi ylenpalttinen Jumalalla, niin Hänen oman vallan aikanaan Hän olisi pakko pelastaa kaikki, ja Jeesus olisi kuollut turhaan.
        Hänen armo on se, että syntinen voi kääntyä Pojan puoleen, uskoa Häneen luvattuna Messiaana, niin synnit pyyhitään pois.
        Taas Jesajan näkemystä tässä uudessa liitossa ei voi nostaa keihäänkärkenä, silloin elettiin Lain aikaa.
        Ilman Jeesusta, Israelista olisi pelastunut todellakin rippeet, mutta Jeesuksen Liiton myöstä, koko Israel on pelastettu, asia jossa esille tulee se, että Hän tekee kaikessa Isän tahdon.

        Peruslähtökohta on Jumalan pelastussuunnitelma. Ei Jeesus sitä tehnyt, vaan Hän oli Jumalan uhri ihmisten syntien edestä.
        Mitä tarkoittaa "koko Israel". Onhan Raamaton kokonaissanoman mukaan selvää, että kaikki israelilaiset eivät pelastu ja jos pelastuu niin Raamattu ei ole totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen Werumin kanssa samaa mieltä. Jos Isä ei olisi luovuttanut valtaa pojalleen niin mitä sitten. Hommelit olisivat loppuneet siihen. Jeesus olisi taivaassa ilman vallanrippeitäkään.
        Mutta Isän antamat tehtävät on suoritettava loppuun ja ilman valtaa ne olisivat jääneet kesken. Kyllä se työnjako selviää Raamatusta.

        Niihän se on, Jos tädillä olisi munat, se olisikin setä.

        En ole koskaan väittänyt asiaa vastaan, koska Hän antoi vallan pojalleen.
        Joten se ei tarvitse vääntelyjä.

        Työnjako on selvää ollut alusta lähtien, ilman jossitteluja.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Eikö ole jännittävää, että Totuus ja Elämä ovat silti feminiinisiä?

        Miten niin ja miksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peruslähtökohta on Jumalan pelastussuunnitelma. Ei Jeesus sitä tehnyt, vaan Hän oli Jumalan uhri ihmisten syntien edestä.
        Mitä tarkoittaa "koko Israel". Onhan Raamaton kokonaissanoman mukaan selvää, että kaikki israelilaiset eivät pelastu ja jos pelastuu niin Raamattu ei ole totuus.

        Israel on feminiini ja ns keho.
        Elohim on tämän henki.
        Punainen meri on henkisen syntymisen esikuva ja
        Maa on sielu.

        Israelin pojat siis ts synnytyksen avulla syntyivät maailmaan kun he tulivat autiomaahan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niihän se on, Jos tädillä olisi munat, se olisikin setä.

        En ole koskaan väittänyt asiaa vastaan, koska Hän antoi vallan pojalleen.
        Joten se ei tarvitse vääntelyjä.

        Työnjako on selvää ollut alusta lähtien, ilman jossitteluja.

        Kumpiko loppujen lopuksi olet, setä vai täti?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miten niin ja miksi?

        Totuus on Järjen syzygia ja Elämä Sanan.

        Näin jos katsomme asioita vähän syvällisemmin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Näin sanoo, mutta kontekstit ovat erä.
        Efesoon Paavali kertoo kuolemasta elämään, niin jae sopii siihen, mitä Hän kirjoittaa Kolossalaiskirjeen jatkeeksi.
        Tässä Jumalan armo, kuten laajemminkin on Jeesus, oman poikansa uhraaminen syntisen ihmisen vuoksi.
        Muuta armoa Hän ei kerro, sillä Hänen armonsa UT;ssa on suvereeni, yksin Jeesus.
        Jos todella armo olisi ylenpalttinen Jumalalla, niin Hänen oman vallan aikanaan Hän olisi pakko pelastaa kaikki, ja Jeesus olisi kuollut turhaan.
        Hänen armo on se, että syntinen voi kääntyä Pojan puoleen, uskoa Häneen luvattuna Messiaana, niin synnit pyyhitään pois.
        Taas Jesajan näkemystä tässä uudessa liitossa ei voi nostaa keihäänkärkenä, silloin elettiin Lain aikaa.
        Ilman Jeesusta, Israelista olisi pelastunut todellakin rippeet, mutta Jeesuksen Liiton myöstä, koko Israel on pelastettu, asia jossa esille tulee se, että Hän tekee kaikessa Isän tahdon.

        "Jos todella armo olisi ylenpalttinen Jumalalla, niin Hänen oman vallan aikanaan Hän olisi pakko pelastaa kaikki, ja Jeesus olisi kuollut turhaan.
        Hänen armo on se, että syntinen voi kääntyä Pojan puoleen, uskoa Häneen luvattuna Messiaana, niin synnit pyyhitään pois.
        Taas Jesajan näkemystä tässä uudessa liitossa ei voi nostaa keihäänkärkenä, silloin elettiin Lain aikaa."
        Kuvitteletko olevasi tietävämpi kuin Jumala? Jumalan ajatukset ovat korkealla , ettäs kehtaatkin tyrkyttää alhaista arvailua.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Totuus on Järjen syzygia ja Elämä Sanan.

        Näin jos katsomme asioita vähän syvällisemmin.

        Samaan tulemaan pääsee ilmeisesti pikku kännissä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Samaan tulemaan pääsee ilmeisesti pikku kännissä?

        Jos olen väärässä, niin korjaa toki, mutta tuollainen ei auta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos todella armo olisi ylenpalttinen Jumalalla, niin Hänen oman vallan aikanaan Hän olisi pakko pelastaa kaikki, ja Jeesus olisi kuollut turhaan.
        Hänen armo on se, että syntinen voi kääntyä Pojan puoleen, uskoa Häneen luvattuna Messiaana, niin synnit pyyhitään pois.
        Taas Jesajan näkemystä tässä uudessa liitossa ei voi nostaa keihäänkärkenä, silloin elettiin Lain aikaa."
        Kuvitteletko olevasi tietävämpi kuin Jumala? Jumalan ajatukset ovat korkealla , ettäs kehtaatkin tyrkyttää alhaista arvailua.

        Minä en näissä asioissa arvaile enkä muutenkaan arvaa. Lopetin sen kansakoulun 4 luokalla, kun arvasin kolme kertaa väärin.
        Sinähän apinoit minua tässäkin, kerro mikä siinä sisältää kuvittelua olevani Jumala, mutta Sanan tunnen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niihän se on, Jos tädillä olisi munat, se olisikin setä.

        En ole koskaan väittänyt asiaa vastaan, koska Hän antoi vallan pojalleen.
        Joten se ei tarvitse vääntelyjä.

        Työnjako on selvää ollut alusta lähtien, ilman jossitteluja.

        Kaikki on lähtöisin Jumalasta, Jeesus, maa, taivaan henkivallat, enkelit, saatana, Pojan uhraaminen, vallan antaminen Pojalle. Ihmiskunnan pelastussuunnitelma, siis kaikki on lähtöisin Jumalasta - kaikella on tarkoituksensa.
        Työnjakoa ohjaa Jumala joka ilmenee Raamatusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on lähtöisin Jumalasta, Jeesus, maa, taivaan henkivallat, enkelit, saatana, Pojan uhraaminen, vallan antaminen Pojalle. Ihmiskunnan pelastussuunnitelma, siis kaikki on lähtöisin Jumalasta - kaikella on tarkoituksensa.
        Työnjakoa ohjaa Jumala joka ilmenee Raamatusta.

        Liturgiaa.
        Kaikki on lähtöisin Jumalasta? Onkohan aivan niin?
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Voitko sanoa, kuka oli se Sana, joka on myös Jumala?
        Tämä jää monelta huomioimatta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Liturgiaa.
        Kaikki on lähtöisin Jumalasta? Onkohan aivan niin?
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Voitko sanoa, kuka oli se Sana, joka on myös Jumala?
        Tämä jää monelta huomioimatta.

        Sana on manas. Säde jumalallisesta järjestä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Liturgiaa.
        Kaikki on lähtöisin Jumalasta? Onkohan aivan niin?
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Voitko sanoa, kuka oli se Sana, joka on myös Jumala?
        Tämä jää monelta huomioimatta.

        1. Joh. 5:1
        Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 5:1
        Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on syntynyt Jumalasta, ja jokainen, joka rakastaa isää, rakastaa myös hänen lastaan

        Olisit kommentoinut kirjoitusta, etkä latannut jotain asiaan kuulumatonta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Liturgiaa.
        Kaikki on lähtöisin Jumalasta? Onkohan aivan niin?
        Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        Voitko sanoa, kuka oli se Sana, joka on myös Jumala?
        Tämä jää monelta huomioimatta.

        Jeesus ilmoitti kuka hän on. Myös Jumala ilmoitti kuka Poika on.

        Minä uskon mitä Jumala ilmoitti Marialle enkelin välityksellä.
        Luuk:1:35
        Hän on Jumalan poika joksi häntä PITÄÄ kutsua. Ei se ole ihmisen valittavissa miksi häntä pitää kutsua, sen ilmoitti itse Jumala. Toimin sen mukaan.

        Minä uskon myös Jeesuksen todistusta. Hän sanoi opetuslapsilleen että oikein te minua puhuttelette HERRAKSi. Joh. 13:13. Toimin sen mukaan.

        Kannattaa myös lukea Joh. 20:17 sekä Ilmestys 3:12 sekä Apt. 2.36 ja Room. 10:9.
        Toimin niiden mukaan.

        Ne todistaa että Jeesus on Jumalan Poika ja Herra muttei jumala.
        w.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpiko loppujen lopuksi olet, setä vai täti?

        Molempina esiintyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ilmoitti kuka hän on. Myös Jumala ilmoitti kuka Poika on.

        Minä uskon mitä Jumala ilmoitti Marialle enkelin välityksellä.
        Luuk:1:35
        Hän on Jumalan poika joksi häntä PITÄÄ kutsua. Ei se ole ihmisen valittavissa miksi häntä pitää kutsua, sen ilmoitti itse Jumala. Toimin sen mukaan.

        Minä uskon myös Jeesuksen todistusta. Hän sanoi opetuslapsilleen että oikein te minua puhuttelette HERRAKSi. Joh. 13:13. Toimin sen mukaan.

        Kannattaa myös lukea Joh. 20:17 sekä Ilmestys 3:12 sekä Apt. 2.36 ja Room. 10:9.
        Toimin niiden mukaan.

        Ne todistaa että Jeesus on Jumalan Poika ja Herra muttei jumala.
        w.

        Olisikohan parempi, että kommentoisit laittamaan Johanneksen evankeliumin alkua, etkä lataa uusia jakeita, joilla kaikilla ei ole edes korrelaatiota ko. asiaan.

        Laitan asian esille alkukielellä, jospa se avautuisi originellina paremmin: 1. Siellä alussa oli se sana, ja hän itse oli se sana siellä Jumalan luona, ja Jumala, hän itse oli se sana.

        Et kovin lyönyt rumpua siitä, että luomistyö mahdollistui vain Jeesuksen käsiensä kautta?
        Tällä ei ole mitään tekemistä Joh 13:13 kanssa, jonka konteksti on aivan eri.
        Avaan Sinulle sen, kuka puhui; -Jeesus, kenelle puhui; -Opetuslapsille, miksi puhui; seuraavasta asiasta; 14 Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
        15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
        16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi?

        Parhaiten tämä sopii Lut kirkon palvelijoihin, "Kirkkoherroihin", joiden tulee olla seurakunnan palvelijoita, ei johtajia, Vanhimmisto on johtoelin.

        Joten, olisi hyvä pysyä aiheessa. Sama koskee liitteisiin.

        2 Tämä itse oli alussa Jumalan luona.
        3. Kaikki oli hänen kätensä kautta, eikä ilman häntä ollut edes sitä yhtäkään, mitään, mikä oli.
        4. Hänen kauttaan oli elämä, ja elämät ovat ihmislasten valkeus.
        5. Ja se valkeus loistaa pimeydessä, eikä pimeys saa sitä voitetuksi.
        Oliko Hän Poika, tai vaikka serkku, niin Hän on myös ikiaikainen, aina ollut.
        Syntyi vain ihmiseksi myöhemmin.
        Se ilmenee jo jakeessa 1, jo alussa, ja oli myös Jumala, josta on puhetta pitkin Uutta Testamenttia.

        Sitten, eikö Jeesus ole Jumala?

        Panen ensiksi alkutekstin;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        92- Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Puhutteleeko? Mitä mieltä, eikä Jeesus ole Jumala?

        Miksi Lut Pastorit lukevat niitä Rooman litanioita, - Jumala Jumalasta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olisikohan parempi, että kommentoisit laittamaan Johanneksen evankeliumin alkua, etkä lataa uusia jakeita, joilla kaikilla ei ole edes korrelaatiota ko. asiaan.

        Laitan asian esille alkukielellä, jospa se avautuisi originellina paremmin: 1. Siellä alussa oli se sana, ja hän itse oli se sana siellä Jumalan luona, ja Jumala, hän itse oli se sana.

        Et kovin lyönyt rumpua siitä, että luomistyö mahdollistui vain Jeesuksen käsiensä kautta?
        Tällä ei ole mitään tekemistä Joh 13:13 kanssa, jonka konteksti on aivan eri.
        Avaan Sinulle sen, kuka puhui; -Jeesus, kenelle puhui; -Opetuslapsille, miksi puhui; seuraavasta asiasta; 14 Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
        15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
        16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi?

        Parhaiten tämä sopii Lut kirkon palvelijoihin, "Kirkkoherroihin", joiden tulee olla seurakunnan palvelijoita, ei johtajia, Vanhimmisto on johtoelin.

        Joten, olisi hyvä pysyä aiheessa. Sama koskee liitteisiin.

        2 Tämä itse oli alussa Jumalan luona.
        3. Kaikki oli hänen kätensä kautta, eikä ilman häntä ollut edes sitä yhtäkään, mitään, mikä oli.
        4. Hänen kauttaan oli elämä, ja elämät ovat ihmislasten valkeus.
        5. Ja se valkeus loistaa pimeydessä, eikä pimeys saa sitä voitetuksi.
        Oliko Hän Poika, tai vaikka serkku, niin Hän on myös ikiaikainen, aina ollut.
        Syntyi vain ihmiseksi myöhemmin.
        Se ilmenee jo jakeessa 1, jo alussa, ja oli myös Jumala, josta on puhetta pitkin Uutta Testamenttia.

        Sitten, eikö Jeesus ole Jumala?

        Panen ensiksi alkutekstin;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        92- Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Puhutteleeko? Mitä mieltä, eikä Jeesus ole Jumala?

        Miksi Lut Pastorit lukevat niitä Rooman litanioita, - Jumala Jumalasta?

        Olet samoilla järkeilyn linjoilla kuin kirkko, jota kuitenkin moitit. Moitit lestadiolaisia, he uskovat samalla tavalla kuin sinä kirkko. Puhut kolmiyhteisestä jumalasta ja teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan. Ihmisjärkeilyjä.
        Kumpaakaan ei mainita Raamatussa. Minä en tarvitse alkutekstejä sillä käännös 33/38 on riittävän tarkka.
        Lue sitten Luuk. 17: 20-23 niin tiedät että minäkin olen YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Minulla on sama yhteinen Pyhä Henki kuin heillä. Minä en silti ole jumala.

        Tuo sana tarkoittaa jokaista SANAA joka tuli Jumalalta Jeesukselle. Se alkoi luomisesta ja Jeesus käytti sitä kun hänen kauttaan luotiin kaikki. Sitten Jumala lähetti Poikansa tehtävään maan päälle ja jokainen SANA tuli lihaksi Jeesuksen suun kautta. Ne eivät olleet Jeesuksen omia SANOJA vaan Jumalan. Joh.12:40 , Joh. 14:10
        Ihmisessä asuu myös Jumala Pyhän hengen kautta, samoin kuin Jeesuksessa. Vai eikö Pyhä henki joka asuu ihmisessä ole lähtöisin Jumalasta?
        Minä olen perustellut ja se riittää minulle. En lisää enkä järkeile yli sen mitä on kirjoitettu. Sitä on tehty kautta aikain ja tulos näkyy ihmisoppeina ja eksytyksenä.

        En puhu kolmiyhteisestä jumalasta koska Jumala on kaikki ja kaikissa. Ef. 4.4-6
        Yksi on Herra Jeesus, yksi on Jumala ja kaikkien Isä joka on yli kaikkien ja kaikissa.
        Että sellaista.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Olisikohan parempi, että kommentoisit laittamaan Johanneksen evankeliumin alkua, etkä lataa uusia jakeita, joilla kaikilla ei ole edes korrelaatiota ko. asiaan.

        Laitan asian esille alkukielellä, jospa se avautuisi originellina paremmin: 1. Siellä alussa oli se sana, ja hän itse oli se sana siellä Jumalan luona, ja Jumala, hän itse oli se sana.

        Et kovin lyönyt rumpua siitä, että luomistyö mahdollistui vain Jeesuksen käsiensä kautta?
        Tällä ei ole mitään tekemistä Joh 13:13 kanssa, jonka konteksti on aivan eri.
        Avaan Sinulle sen, kuka puhui; -Jeesus, kenelle puhui; -Opetuslapsille, miksi puhui; seuraavasta asiasta; 14 Jos nyt minä, teidän herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat.
        15 Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
        16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi?

        Parhaiten tämä sopii Lut kirkon palvelijoihin, "Kirkkoherroihin", joiden tulee olla seurakunnan palvelijoita, ei johtajia, Vanhimmisto on johtoelin.

        Joten, olisi hyvä pysyä aiheessa. Sama koskee liitteisiin.

        2 Tämä itse oli alussa Jumalan luona.
        3. Kaikki oli hänen kätensä kautta, eikä ilman häntä ollut edes sitä yhtäkään, mitään, mikä oli.
        4. Hänen kauttaan oli elämä, ja elämät ovat ihmislasten valkeus.
        5. Ja se valkeus loistaa pimeydessä, eikä pimeys saa sitä voitetuksi.
        Oliko Hän Poika, tai vaikka serkku, niin Hän on myös ikiaikainen, aina ollut.
        Syntyi vain ihmiseksi myöhemmin.
        Se ilmenee jo jakeessa 1, jo alussa, ja oli myös Jumala, josta on puhetta pitkin Uutta Testamenttia.

        Sitten, eikö Jeesus ole Jumala?

        Panen ensiksi alkutekstin;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.

        92- Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Puhutteleeko? Mitä mieltä, eikä Jeesus ole Jumala?

        Miksi Lut Pastorit lukevat niitä Rooman litanioita, - Jumala Jumalasta?

        Johanneksen evankeliumi on gnostilaista perää:

        1. Lausumattoman toisessa tilassa sijaitsee sekä Isä, joka on ensimmäinen sisäänpäin kääntyvä mysteeri ja khristos, joka on ensimmäinen ulospäin kääntyvä.
        (Täytyy muistaa, että Jeesus ja khristos eivät ole sama asia)

        2. Lausumaton emanoi maailman monen mutkan kautta.

        3. Jeesus on säde jumalallisesta järjestä, jonka ihmiset olivat kadottaneet. Hän siis kieltämättä oli maailman valkeus ja antoi elämän ihmisille, jotka häntä kuuntelivat.

        4. Jeesus oli yhteydessä Isään, koska hän oli syntynyt uudesti ja hänessä oli syttynyt khristos.
        Samalla tavoin kaikki muutkin voisivat olla yhtä Isän kanssa kun he vain heräisivät unohduksen unesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet samoilla järkeilyn linjoilla kuin kirkko, jota kuitenkin moitit. Moitit lestadiolaisia, he uskovat samalla tavalla kuin sinä kirkko. Puhut kolmiyhteisestä jumalasta ja teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan. Ihmisjärkeilyjä.
        Kumpaakaan ei mainita Raamatussa. Minä en tarvitse alkutekstejä sillä käännös 33/38 on riittävän tarkka.
        Lue sitten Luuk. 17: 20-23 niin tiedät että minäkin olen YHTÄ Isän ja Pojan kanssa. Minulla on sama yhteinen Pyhä Henki kuin heillä. Minä en silti ole jumala.

        Tuo sana tarkoittaa jokaista SANAA joka tuli Jumalalta Jeesukselle. Se alkoi luomisesta ja Jeesus käytti sitä kun hänen kauttaan luotiin kaikki. Sitten Jumala lähetti Poikansa tehtävään maan päälle ja jokainen SANA tuli lihaksi Jeesuksen suun kautta. Ne eivät olleet Jeesuksen omia SANOJA vaan Jumalan. Joh.12:40 , Joh. 14:10
        Ihmisessä asuu myös Jumala Pyhän hengen kautta, samoin kuin Jeesuksessa. Vai eikö Pyhä henki joka asuu ihmisessä ole lähtöisin Jumalasta?
        Minä olen perustellut ja se riittää minulle. En lisää enkä järkeile yli sen mitä on kirjoitettu. Sitä on tehty kautta aikain ja tulos näkyy ihmisoppeina ja eksytyksenä.

        En puhu kolmiyhteisestä jumalasta koska Jumala on kaikki ja kaikissa. Ef. 4.4-6
        Yksi on Herra Jeesus, yksi on Jumala ja kaikkien Isä joka on yli kaikkien ja kaikissa.
        Että sellaista.

        Ensinnäkin, pitkään aikaan kannanotto, johon on ilo vastata.

        ***Olet samoilla järkeilyn linjoilla kuin kirkko, jota kuitenkin moitit. Moitit lestadiolaisia, he uskovat samalla tavalla kuin sinä kirkko.** Kuitenkin hieman vaikeaa on tunnistaa, että järkeilen. Mutta teologina Hermeneuttinen konteksti pitää tulla esille, sattui se tai ei.
        Ei Jeesuskaan mielistellyt ketään. Ja kun Lut kirkon sisällä, vanhemmalla iällä olin paimen, ainut ongelma oli VL? He kuulemma uskoivat eri tavalla, muu kirkko suhtautui suopeasti, pyysivät jopa kopioita kertomuksistani ja saarnoista.
        Siitä ei ole epäilystäkään, että näiden kahden välillä, kansankirkko ja VL on suuri kuilu. Moni ei lähtenyt edes pariksi VL;ien kanssa kollegoistani, minä mukaan luettuna. Kirkon ulkopuolella taas he olivat ns "hyvää pataa" mutta ei sellaista kukaan terve viitsi jatkaa, lopetin muutaman vuoden päästä.
        Kaukana takana kummitteli tuo todellinen "Porttokirkko" Roomasta, joilla oli liian vahvat suitset käsissään, mm sama Paavi, ja pedofiilit. Valitan.

        >>> Puhut kolmiyhteisestä jumalasta ja teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan. Ihmisjärkeilyjä.** Olen palstalla käynyt selityksen niin monesti, että juuri ja juuri viitsin sitä toistaa, - Työnimenä se on helppo käyttää, ja kaksi niistä on ikiaikaisia, sitä ei voi kyseenlaistaa, minulla on Isä, Poika ja Pyhä Henki, Messiaanisena Israelin heimoon ja Huoneeseen kuuluvana, tunnustautuvana kristittynä. Tätä ei juuri SRK;ssa julkituoda. Teokratia on niin syvässä oleva elementti.
        Se on sitä Kiristyn vapautta, mutta eksegeesiä on hieman siihen istuttaa, sillä Gumronit ja muut lisät uupuvat siitä käännöksestä, mutta se hyvä siinä on, mitä ei -92 käännöksessä ole "sentähden", jolloin konteksti avautuu maalikolle paremmin ja ilman sitä tulosta uskon asioissa ei saavuteta.
        Kyllä nimenomaan heprean alkuteksti vakuuttaa asiaa tuntevaa suuresti, mutta taas Koineen Kreikkaan on liikaan pantu sitä pakollista hellenismiä.
        Tästä Isän ja Pojan Jumaluudesta on UT;ssa parikymmentä vahvistusta, josta ehkä Joh 10;30 on konkreettisin. 30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Mutta alkutekstissä se on - Minä ja Isä olemme yksi?
        Jos nyt ajatellaan Lut kirkon "sanontoja" mm. -Jumala Jumalasta? Yms eivät ole Raamatusta, vaan Rooman liturgiasta, mutta ei se paha, sillä meille molemmat ovat Jumalia.
        Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta, ja jakaa armolahjoja oman mielensä mukaan.
        Upotuskasteessa Ihminen saa Hengen, osan armolahjoista jota tarvittaessa täydennetään. Miten Sinä suhtaudut armolahjoihin, joita vielä -50, 60 luvulla oli kirkossa, ja VL;issä merkittävissä määrin, nyt on ääni hiljennyt.
        Kysyt Luuk 17;20 eteenpäin, jossa puhutaan Jumalan Valtakunnasta?
        Merkit on siihen olemassa, tunnistajia vähän, mutta se ei jää huomaamatta; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Kun Jumala tulee alas Taivaasta Israeliin, niin se ei jää huomiotta ainakaan Jeesuksen seuraajilta, jotka tulevat asuttamaan sen.
        Sen verran, että sitä ennen on Vaivan aika, sekä erityinen vaivan aika, jolloin antikristus saastuttaa Temppelin, ja sen jälkeen vielä tuhatvuotinen valtakunta, tuomiot ja luiden polttamiset.
        jatkuu;


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ensinnäkin, pitkään aikaan kannanotto, johon on ilo vastata.

        ***Olet samoilla järkeilyn linjoilla kuin kirkko, jota kuitenkin moitit. Moitit lestadiolaisia, he uskovat samalla tavalla kuin sinä kirkko.** Kuitenkin hieman vaikeaa on tunnistaa, että järkeilen. Mutta teologina Hermeneuttinen konteksti pitää tulla esille, sattui se tai ei.
        Ei Jeesuskaan mielistellyt ketään. Ja kun Lut kirkon sisällä, vanhemmalla iällä olin paimen, ainut ongelma oli VL? He kuulemma uskoivat eri tavalla, muu kirkko suhtautui suopeasti, pyysivät jopa kopioita kertomuksistani ja saarnoista.
        Siitä ei ole epäilystäkään, että näiden kahden välillä, kansankirkko ja VL on suuri kuilu. Moni ei lähtenyt edes pariksi VL;ien kanssa kollegoistani, minä mukaan luettuna. Kirkon ulkopuolella taas he olivat ns "hyvää pataa" mutta ei sellaista kukaan terve viitsi jatkaa, lopetin muutaman vuoden päästä.
        Kaukana takana kummitteli tuo todellinen "Porttokirkko" Roomasta, joilla oli liian vahvat suitset käsissään, mm sama Paavi, ja pedofiilit. Valitan.

        >>> Puhut kolmiyhteisestä jumalasta ja teet Jeesuksesta kaikkivaltiaan. Ihmisjärkeilyjä.** Olen palstalla käynyt selityksen niin monesti, että juuri ja juuri viitsin sitä toistaa, - Työnimenä se on helppo käyttää, ja kaksi niistä on ikiaikaisia, sitä ei voi kyseenlaistaa, minulla on Isä, Poika ja Pyhä Henki, Messiaanisena Israelin heimoon ja Huoneeseen kuuluvana, tunnustautuvana kristittynä. Tätä ei juuri SRK;ssa julkituoda. Teokratia on niin syvässä oleva elementti.
        Se on sitä Kiristyn vapautta, mutta eksegeesiä on hieman siihen istuttaa, sillä Gumronit ja muut lisät uupuvat siitä käännöksestä, mutta se hyvä siinä on, mitä ei -92 käännöksessä ole "sentähden", jolloin konteksti avautuu maalikolle paremmin ja ilman sitä tulosta uskon asioissa ei saavuteta.
        Kyllä nimenomaan heprean alkuteksti vakuuttaa asiaa tuntevaa suuresti, mutta taas Koineen Kreikkaan on liikaan pantu sitä pakollista hellenismiä.
        Tästä Isän ja Pojan Jumaluudesta on UT;ssa parikymmentä vahvistusta, josta ehkä Joh 10;30 on konkreettisin. 30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        Mutta alkutekstissä se on - Minä ja Isä olemme yksi?
        Jos nyt ajatellaan Lut kirkon "sanontoja" mm. -Jumala Jumalasta? Yms eivät ole Raamatusta, vaan Rooman liturgiasta, mutta ei se paha, sillä meille molemmat ovat Jumalia.
        Hengen tehtävä on kirkastaa Kristusta, ja jakaa armolahjoja oman mielensä mukaan.
        Upotuskasteessa Ihminen saa Hengen, osan armolahjoista jota tarvittaessa täydennetään. Miten Sinä suhtaudut armolahjoihin, joita vielä -50, 60 luvulla oli kirkossa, ja VL;issä merkittävissä määrin, nyt on ääni hiljennyt.
        Kysyt Luuk 17;20 eteenpäin, jossa puhutaan Jumalan Valtakunnasta?
        Merkit on siihen olemassa, tunnistajia vähän, mutta se ei jää huomaamatta; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Kun Jumala tulee alas Taivaasta Israeliin, niin se ei jää huomiotta ainakaan Jeesuksen seuraajilta, jotka tulevat asuttamaan sen.
        Sen verran, että sitä ennen on Vaivan aika, sekä erityinen vaivan aika, jolloin antikristus saastuttaa Temppelin, ja sen jälkeen vielä tuhatvuotinen valtakunta, tuomiot ja luiden polttamiset.
        jatkuu;

        Asia, kun Jumala laskeutuu Jerusalemiin tekee myös sen, että nykyinen ajanlasku on mahdoton, sillä aurinko ja kuu pimentyy, valon antaa Messias, Jeesus.
        Olen pitänyt n 1 vuoden Raamattu kurssia useissa seurakunnissa, joten se on minulle, kun pala kakkua. Kun se aukea, niin aukeaa, Kiitos Hengelle ja Jeesukselle. Jeesushan oli aina porukan keskellä, ja edusti täällä Jumalan Valtakuntaa.
        Jos Sinulla on Henki, tuliko se kasteessa (upotus), Ap. t. 2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. ( ei ole näin 30 käännöksessä) Sen kyllä tunnistaa ja alkaa ylistys.
        Tuo käsitys samasta PH;sta, koen sen pilkkana.
        Ei se Sana juttu niin mene, Jeesuksen nimi juutalaisessa Rabbisutisessa kirjallisuudessa (5000 kpl, josta Raamattu on kasattu)ollut ennen ihmiseksi syntymistä "Sana", ei luettava eikä kirjoitettava, vaan Luvatun Messiaan nimi useissa kulttuureissa.
        >>>Minä olen perustellut ja se riittää minulle. En lisää enkä järkeile yli sen mitä on kirjoitettu. Sitä on tehty kautta aikain ja tulos näkyy ihmisoppeina ja eksytyksenä.** Hyvä. Sinulla ei ole mitään Hävettää, uskon että olet siinä jonossa, jossa ei tarvitse selitellä. Siunausta.
        Raamatussa on n 300 kertaa käyty tuota dialogia, kolmiyhteys, ja siihen liittyvät näkemykset.
        Tärkein on se, että nimesi on Elämän kirjassa (Ilm. 3;5 ) sekä tunnustat Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Se mahdollistaa sen, että nimi pysyy siellä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Asia, kun Jumala laskeutuu Jerusalemiin tekee myös sen, että nykyinen ajanlasku on mahdoton, sillä aurinko ja kuu pimentyy, valon antaa Messias, Jeesus.
        Olen pitänyt n 1 vuoden Raamattu kurssia useissa seurakunnissa, joten se on minulle, kun pala kakkua. Kun se aukea, niin aukeaa, Kiitos Hengelle ja Jeesukselle. Jeesushan oli aina porukan keskellä, ja edusti täällä Jumalan Valtakuntaa.
        Jos Sinulla on Henki, tuliko se kasteessa (upotus), Ap. t. 2:38
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. ( ei ole näin 30 käännöksessä) Sen kyllä tunnistaa ja alkaa ylistys.
        Tuo käsitys samasta PH;sta, koen sen pilkkana.
        Ei se Sana juttu niin mene, Jeesuksen nimi juutalaisessa Rabbisutisessa kirjallisuudessa (5000 kpl, josta Raamattu on kasattu)ollut ennen ihmiseksi syntymistä "Sana", ei luettava eikä kirjoitettava, vaan Luvatun Messiaan nimi useissa kulttuureissa.
        >>>Minä olen perustellut ja se riittää minulle. En lisää enkä järkeile yli sen mitä on kirjoitettu. Sitä on tehty kautta aikain ja tulos näkyy ihmisoppeina ja eksytyksenä.** Hyvä. Sinulla ei ole mitään Hävettää, uskon että olet siinä jonossa, jossa ei tarvitse selitellä. Siunausta.
        Raamatussa on n 300 kertaa käyty tuota dialogia, kolmiyhteys, ja siihen liittyvät näkemykset.
        Tärkein on se, että nimesi on Elämän kirjassa (Ilm. 3;5 ) sekä tunnustat Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, Matt. 10:32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        Se mahdollistaa sen, että nimi pysyy siellä.

        Kiitti vaan Pinnasänky. Olen upotuskastettu. Kai olet huomannut etten lisää enkä tulkitse omalla epätäydellisellä järjelläni mitään jota ei Jeesus ja Jumala ovat sanassaan itse todistaneet. Pidän kiinni Jeesuksen ja Jumalan todistuksista eikä minulla ole mitään syytä eikä halua ruveta miekkailemaan totuutta vastaan. Minähän liittyisin siihen joukkoon jota Raamattu kutsuu eksyttäjiksi.
        Olen perustellut uskoni totuudenpylväät enkä vilkuile mitä muut tekevät. Vastaan itse aikanaan Jeesukselle tekemiseni, sydämenuskoni hän tietää.
        Olen valmis, jätän pelastukseni tai kadotukseniJeesuksen päätettäväksi. Se miten täällä maallisessa olen leiviskäni hoitanut olen jättänyt Jeesuksen käsiin.
        Se riittää mihin se riittää, minun on tyytyminen tuomarini päätökseen.
        Siunausta. w.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti vaan Pinnasänky. Olen upotuskastettu. Kai olet huomannut etten lisää enkä tulkitse omalla epätäydellisellä järjelläni mitään jota ei Jeesus ja Jumala ovat sanassaan itse todistaneet. Pidän kiinni Jeesuksen ja Jumalan todistuksista eikä minulla ole mitään syytä eikä halua ruveta miekkailemaan totuutta vastaan. Minähän liittyisin siihen joukkoon jota Raamattu kutsuu eksyttäjiksi.
        Olen perustellut uskoni totuudenpylväät enkä vilkuile mitä muut tekevät. Vastaan itse aikanaan Jeesukselle tekemiseni, sydämenuskoni hän tietää.
        Olen valmis, jätän pelastukseni tai kadotukseniJeesuksen päätettäväksi. Se miten täällä maallisessa olen leiviskäni hoitanut olen jättänyt Jeesuksen käsiin.
        Se riittää mihin se riittää, minun on tyytyminen tuomarini päätökseen.
        Siunausta. w.

        Ei viisautta kannata väheksyä, sillä viisauden ihannointiin Jumala on haaskannut Sanaansa yli 300 kertaa, eri yhteyksissä.
        Loppu sitten onkin meillä yhteistä.
        Sorry, nyt vasta "hokasin", kuka oli se, jolle vastasin, W.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei viisautta kannata väheksyä, sillä viisauden ihannointiin Jumala on haaskannut Sanaansa yli 300 kertaa, eri yhteyksissä.
        Loppu sitten onkin meillä yhteistä.
        Sorry, nyt vasta "hokasin", kuka oli se, jolle vastasin, W.

        Mulla vain jäi se w pois siellä klo 09.08 viestissä. Sitä sattuu. Mutta, jatketaan jutustelua, toivottavasti joku tervehenkinen niitä lukeekin. Ehkä niissä on jotakin opettavaakin. w.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei viisautta kannata väheksyä, sillä viisauden ihannointiin Jumala on haaskannut Sanaansa yli 300 kertaa, eri yhteyksissä.
        Loppu sitten onkin meillä yhteistä.
        Sorry, nyt vasta "hokasin", kuka oli se, jolle vastasin, W.

        Niin, Sofia eli Viisaus onkin Jeesuksen syzygia.


      • Anonyymi

        Siellä taitaa puhua henkilö jolle on ripoteltu kirkossa vesikiposta vettä päähän ja niin hänestä tuli kiltti porttokirkon jäsen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä taitaa puhua henkilö jolle on ripoteltu kirkossa vesikiposta vettä päähän ja niin hänestä tuli kiltti porttokirkon jäsen.

        eipä ihme että ällöttää, ja maksaa vielä siitä !


      • Anonyymi

        No sittenhän Jeesuskin opetuslapsineen oli ällöttäviä "uppoukkoja"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän Jeesuskin opetuslapsineen oli ällöttäviä "uppoukkoja"!

        Missä kerrotaan, kuka opetuslapset kastoi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kerrotaan, kuka opetuslapset kastoi?

        Johannes Kastaja kastoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja kastoi.

        Raamatun jae?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun jae?

        Autanpa sivusta:

        Mark.
        1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        1:10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
        1:11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."


      • Mehän ollaan erillään, seuraten Jeesusta ja Hänen ohjeitaan; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Teillähän on oma uskonne, kuten sanotte, ja siihen ei liity Jeesus, eikä upottaminen. Ef. 4:5
        Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!

        Herranne raha ei riitä maapallon ulkopuoliseen olemukseen, kuten te opetatte, että mennette kuoltuanne johonkin Taivaaseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        eipä ihme että ällöttää, ja maksaa vielä siitä !

        Minä olen aina kastanut maksutta, tervetuloa.
        Mutta sitä ennen tulee tunnustaa Jeesus kaikkivaltiaaksi Herrakseen, kaikkien kuullen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä olen aina kastanut maksutta, tervetuloa.
        Mutta sitä ennen tulee tunnustaa Jeesus kaikkivaltiaaksi Herrakseen, kaikkien kuullen.

        On palon helpompaa tunnustaa synnit ,kuin Jeesus Herraksi.
        Riittääkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On palon helpompaa tunnustaa synnit ,kuin Jeesus Herraksi.
        Riittääkö?

        Tämähän se on uskonnollisten liikkeiden ongelma.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tämähän se on uskonnollisten liikkeiden ongelma.

        Riippuu kenelle niitä syntejään tunnustaa? Rippikö, vai " uskonveli" vaiko pappi vai talkkari?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kenelle niitä syntejään tunnustaa? Rippikö, vai " uskonveli" vaiko pappi vai talkkari?

        Siinäpä se, miten Vellut sen näkee, Uudessa ja Vanhassa Testamentissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autanpa sivusta:

        Mark.
        1:9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        1:10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
        1:11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."

        Kuka kastoi opetuslapset, Raamatun jae?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä olen aina kastanut maksutta, tervetuloa.
        Mutta sitä ennen tulee tunnustaa Jeesus kaikkivaltiaaksi Herrakseen, kaikkien kuullen.

        Pidäpä mölyt mahassasi. Huonoista huonoin tarjous.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidäpä mölyt mahassasi. Huonoista huonoin tarjous.

        Minun mahassa ei ole mölyjä, enkö kastaisi Sinua, koska et seuraa Jeesusta.
        Ei varmaan kukaan muukaan. Olet ulkona koko jutusta, ennekuin teet parannuksen Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kastoi opetuslapset, Raamatun jae?

        Tutkippa Joh. 3. Niin eiköhän se selviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidäpä mölyt mahassasi. Huonoista huonoin tarjous.

        Mikä on sinun "parempi"tarjous?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkippa Joh. 3. Niin eiköhän se selviä.

        Palsta vilisee toinen toistaan tietävämpiä "raamatun asiantuntijoita", mutta vastausta Raamatun jakeesta ei kukaan kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palsta vilisee toinen toistaan tietävämpiä "raamatun asiantuntijoita", mutta vastausta Raamatun jakeesta ei kukaan kerro.

        Johannes Kastaja kastoi parannuksen kasteella, mutta opetuslapsille tuli Pyhän Hengen kaste vasta helluntaina v. 33.

        Vastaus löytyy Apt.1. 1-8


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palsta vilisee toinen toistaan tietävämpiä "raamatun asiantuntijoita", mutta vastausta Raamatun jakeesta ei kukaan kerro.

        Joh. 3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä
        Mark. 1:5 Ja koko Juudean maa ja KAIKKI jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Käsityssesteellisinkin luultavasti ymmärtää sanan KAIKKI. Miten silloin opetuslapset voisivat olla ulkopuolella kasteen?

        Tiedän että saivartelijoille mikään ei riitä, siitähän syntyi vl-taikauskokin kun Raattamaa yritti miellyttää pakkoneurootisia saivartelijoita.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä
        Mark. 1:5 Ja koko Juudean maa ja KAIKKI jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Käsityssesteellisinkin luultavasti ymmärtää sanan KAIKKI. Miten silloin opetuslapset voisivat olla ulkopuolella kasteen?

        Tiedän että saivartelijoille mikään ei riitä, siitähän syntyi vl-taikauskokin kun Raattamaa yritti miellyttää pakkoneurootisia saivartelijoita.

        Jos siellä Jortaanin varrela oli saarnattu syntejä anteeksi, niin luultavasti siitä olisi Raamatussa mainittu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja kastoi parannuksen kasteella, mutta opetuslapsille tuli Pyhän Hengen kaste vasta helluntaina v. 33.

        Vastaus löytyy Apt.1. 1-8

        Olipa hyvä, että otit asian puheeksi.

        Ensin kaste, jonka jokainen opetuslapsi oli saanut, lähteissään tunnustamaan Jeesuksen Herraksi sekä lupauksen siitä, että seuraavat Häntä.
        Käydäänpä läpi tuo prosessi "Pyhän Hengen kasteesta",
        Jeesus varmistui siitä, että opetuslapset saivat Hengen, (alkuteksti; pyhyyden hengellä)josta Hän kuvainnollisesti vielä heidän yhdessä ollessaan toimitti seuraavasti;Joh 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Tätä Jumalan Sanaa tuntemattomat pitävät opetuslapsissa Pyhän Hengen saamisena, joka on väärää opetusta.
        Tämän sanoessaan Hän oli jo Henkiruumissa.
        Kuitenkin Hän korjasi hetimmiten, - Älkää poistuko kaupungista, ennekuin saatte suojaksenne Pyhän Hengen.
        He olivat itse kuoleman vaarassa ja piiloutuivat fariseuksilta.
        Aika ei ollut vielä kypsä, eikä kukaan alkanut uudelleen julistusetutyötä.
        Asiasta; Luuk. 24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.
        Joten Jeesus antoi kiellon lähetyntyöhön ilman Hengen voitelua.
        Meni aikaa, ja kun se tuli täyteen, alkaa Luukas jatkaa Apt;
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Koska opetuslapset oli kastettu Kristukseen, ja Henki ei ollut vielä silloin tullut maan päälle, oli se jotenkin saatava opetuslasten suojaksi, ja siksi erillinen kaste Pyhään Henkeen, niin molempiin oli kastettu, Henkeen ja Jeesukseen.

        Sen jälkeen kasteessa tapahtui muutos, enään ei tarvinnut kastaa erikseen PH;n, ja Jeesukseen, vaan prosessi oli yhtä, josta Luukas, joka oli kasteen asiantuntia, sekä pani kaiken tarkasti mieleen, mitä Jeesus puhui;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Näin Pyhä Henki liittyi upotukseen, mutta myös synnin anteeksi saamiseen.
        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Lopuksi heille, joilla on epäselvää, odottako heitä ylipäätään pelastus, kannattaa tutkia1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        Näin jälleen on todistettu Jeesuksen kaikkivaltiaisuus ja Kasteen ykkösmerkitys Jeesuksen tunnustamisen yhteydessä ja sinne mennään aina omin jaloin, kiittäen ja ylistäen Jeesusta.

        Toivon, että vastuksessanne on kommentaareja kirjoituksestani, ei minusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olipa hyvä, että otit asian puheeksi.

        Ensin kaste, jonka jokainen opetuslapsi oli saanut, lähteissään tunnustamaan Jeesuksen Herraksi sekä lupauksen siitä, että seuraavat Häntä.
        Käydäänpä läpi tuo prosessi "Pyhän Hengen kasteesta",
        Jeesus varmistui siitä, että opetuslapset saivat Hengen, (alkuteksti; pyhyyden hengellä)josta Hän kuvainnollisesti vielä heidän yhdessä ollessaan toimitti seuraavasti;Joh 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Tätä Jumalan Sanaa tuntemattomat pitävät opetuslapsissa Pyhän Hengen saamisena, joka on väärää opetusta.
        Tämän sanoessaan Hän oli jo Henkiruumissa.
        Kuitenkin Hän korjasi hetimmiten, - Älkää poistuko kaupungista, ennekuin saatte suojaksenne Pyhän Hengen.
        He olivat itse kuoleman vaarassa ja piiloutuivat fariseuksilta.
        Aika ei ollut vielä kypsä, eikä kukaan alkanut uudelleen julistusetutyötä.
        Asiasta; Luuk. 24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.
        Joten Jeesus antoi kiellon lähetyntyöhön ilman Hengen voitelua.
        Meni aikaa, ja kun se tuli täyteen, alkaa Luukas jatkaa Apt;
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Koska opetuslapset oli kastettu Kristukseen, ja Henki ei ollut vielä silloin tullut maan päälle, oli se jotenkin saatava opetuslasten suojaksi, ja siksi erillinen kaste Pyhään Henkeen, niin molempiin oli kastettu, Henkeen ja Jeesukseen.

        Sen jälkeen kasteessa tapahtui muutos, enään ei tarvinnut kastaa erikseen PH;n, ja Jeesukseen, vaan prosessi oli yhtä, josta Luukas, joka oli kasteen asiantuntia, sekä pani kaiken tarkasti mieleen, mitä Jeesus puhui;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Näin Pyhä Henki liittyi upotukseen, mutta myös synnin anteeksi saamiseen.
        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Lopuksi heille, joilla on epäselvää, odottako heitä ylipäätään pelastus, kannattaa tutkia1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        Näin jälleen on todistettu Jeesuksen kaikkivaltiaisuus ja Kasteen ykkösmerkitys Jeesuksen tunnustamisen yhteydessä ja sinne mennään aina omin jaloin, kiittäen ja ylistäen Jeesusta.

        Toivon, että vastuksessanne on kommentaareja kirjoituksestani, ei minusta.

        Vapaitten suuntien oppia, ei jatkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaitten suuntien oppia, ei jatkoon.

        Pane kaksi jaetta, jotka on valittu väärin. Maksan tarvittaessa siitä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olipa hyvä, että otit asian puheeksi.

        Ensin kaste, jonka jokainen opetuslapsi oli saanut, lähteissään tunnustamaan Jeesuksen Herraksi sekä lupauksen siitä, että seuraavat Häntä.
        Käydäänpä läpi tuo prosessi "Pyhän Hengen kasteesta",
        Jeesus varmistui siitä, että opetuslapset saivat Hengen, (alkuteksti; pyhyyden hengellä)josta Hän kuvainnollisesti vielä heidän yhdessä ollessaan toimitti seuraavasti;Joh 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Tätä Jumalan Sanaa tuntemattomat pitävät opetuslapsissa Pyhän Hengen saamisena, joka on väärää opetusta.
        Tämän sanoessaan Hän oli jo Henkiruumissa.
        Kuitenkin Hän korjasi hetimmiten, - Älkää poistuko kaupungista, ennekuin saatte suojaksenne Pyhän Hengen.
        He olivat itse kuoleman vaarassa ja piiloutuivat fariseuksilta.
        Aika ei ollut vielä kypsä, eikä kukaan alkanut uudelleen julistusetutyötä.
        Asiasta; Luuk. 24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.
        Joten Jeesus antoi kiellon lähetyntyöhön ilman Hengen voitelua.
        Meni aikaa, ja kun se tuli täyteen, alkaa Luukas jatkaa Apt;
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Koska opetuslapset oli kastettu Kristukseen, ja Henki ei ollut vielä silloin tullut maan päälle, oli se jotenkin saatava opetuslasten suojaksi, ja siksi erillinen kaste Pyhään Henkeen, niin molempiin oli kastettu, Henkeen ja Jeesukseen.

        Sen jälkeen kasteessa tapahtui muutos, enään ei tarvinnut kastaa erikseen PH;n, ja Jeesukseen, vaan prosessi oli yhtä, josta Luukas, joka oli kasteen asiantuntia, sekä pani kaiken tarkasti mieleen, mitä Jeesus puhui;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Näin Pyhä Henki liittyi upotukseen, mutta myös synnin anteeksi saamiseen.
        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Lopuksi heille, joilla on epäselvää, odottako heitä ylipäätään pelastus, kannattaa tutkia1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        Näin jälleen on todistettu Jeesuksen kaikkivaltiaisuus ja Kasteen ykkösmerkitys Jeesuksen tunnustamisen yhteydessä ja sinne mennään aina omin jaloin, kiittäen ja ylistäen Jeesusta.

        Toivon, että vastuksessanne on kommentaareja kirjoituksestani, ei minusta.

        ""Näin jälleen on todistettu Jeesuksen kaikkivaltiaisuus ja Kasteen ykkösmerkitys Jeesuksen tunnustamisen yhteydessä ja sinne mennään aina omin jaloin, kiittäen ja ylistäen Jeesusta."
        Opetuslapset ylistivät kaikkivaltiasta Jumalaa.
        Luuk. 24:
        50 Jeesus vei opetuslapset ulos kaupungista, lähelle Betaniaa, ja siellä hän kohotti kätensä ja siunasi heidät. [Mark. 16:19; Ap. t. 1:9-14]
        51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin. [Luuk. 1:44 ]
        53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa. [Luuk. 19:47 | Luuk. 2:20 ]


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Pane kaksi jaetta, jotka on valittu väärin. Maksan tarvittaessa siitä.

        Aneiden aika on ohi


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Matt. 3:6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä
        Mark. 1:5 Ja koko Juudean maa ja KAIKKI jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Käsityssesteellisinkin luultavasti ymmärtää sanan KAIKKI. Miten silloin opetuslapset voisivat olla ulkopuolella kasteen?

        Tiedän että saivartelijoille mikään ei riitä, siitähän syntyi vl-taikauskokin kun Raattamaa yritti miellyttää pakkoneurootisia saivartelijoita.

        Eihän tuo Johanneksen kaste ole mikään uskovaisten eli uuden liiton kaste. Eihän ne opetuslapset saaneet Pyhää Henkeä siinä vaikka olivat kastettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aneiden aika on ohi

        Jos ne on ohi, niin milloin ne alkoi ja missä?
        Onko tietoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo Johanneksen kaste ole mikään uskovaisten eli uuden liiton kaste. Eihän ne opetuslapset saaneet Pyhää Henkeä siinä vaikka olivat kastettu.

        Ei Johanneksen kasteessa, ei siinä Henki ollut vielä maassa, mutta lue seuraava : Ap. t. 2:41
        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Silloin Hän oli jo maassa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei Johanneksen kasteessa, ei siinä Henki ollut vielä maassa, mutta lue seuraava : Ap. t. 2:41
        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Silloin Hän oli jo maassa.

        Apt. 19. 1 - 7


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei Johanneksen kasteessa, ei siinä Henki ollut vielä maassa, mutta lue seuraava : Ap. t. 2:41
        Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.

        Silloin Hän oli jo maassa.

        Samalla voisit selvittää, mikä se Johanneksen kaste oli, kun olet niin varma. Kuuluiko se kumpaan Testamenttiin?
        Raamattu sen selvittää kyllä selvästi, vai jääkö se minulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apt. 19. 1 - 7

        Oliko se uutta, kirjoitin siitä 2 pv sitten.
        Silloinhan jo Henki täytti kastetut, kun puttiin kielillä.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Olipa hyvä, että otit asian puheeksi.

        Ensin kaste, jonka jokainen opetuslapsi oli saanut, lähteissään tunnustamaan Jeesuksen Herraksi sekä lupauksen siitä, että seuraavat Häntä.
        Käydäänpä läpi tuo prosessi "Pyhän Hengen kasteesta",
        Jeesus varmistui siitä, että opetuslapset saivat Hengen, (alkuteksti; pyhyyden hengellä)josta Hän kuvainnollisesti vielä heidän yhdessä ollessaan toimitti seuraavasti;Joh 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Tätä Jumalan Sanaa tuntemattomat pitävät opetuslapsissa Pyhän Hengen saamisena, joka on väärää opetusta.
        Tämän sanoessaan Hän oli jo Henkiruumissa.
        Kuitenkin Hän korjasi hetimmiten, - Älkää poistuko kaupungista, ennekuin saatte suojaksenne Pyhän Hengen.
        He olivat itse kuoleman vaarassa ja piiloutuivat fariseuksilta.
        Aika ei ollut vielä kypsä, eikä kukaan alkanut uudelleen julistusetutyötä.
        Asiasta; Luuk. 24:49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.
        Joten Jeesus antoi kiellon lähetyntyöhön ilman Hengen voitelua.
        Meni aikaa, ja kun se tuli täyteen, alkaa Luukas jatkaa Apt;
        1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
        3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

        Koska opetuslapset oli kastettu Kristukseen, ja Henki ei ollut vielä silloin tullut maan päälle, oli se jotenkin saatava opetuslasten suojaksi, ja siksi erillinen kaste Pyhään Henkeen, niin molempiin oli kastettu, Henkeen ja Jeesukseen.

        Sen jälkeen kasteessa tapahtui muutos, enään ei tarvinnut kastaa erikseen PH;n, ja Jeesukseen, vaan prosessi oli yhtä, josta Luukas, joka oli kasteen asiantuntia, sekä pani kaiken tarkasti mieleen, mitä Jeesus puhui;
        Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Näin Pyhä Henki liittyi upotukseen, mutta myös synnin anteeksi saamiseen.
        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Lopuksi heille, joilla on epäselvää, odottako heitä ylipäätään pelastus, kannattaa tutkia1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

        Näin jälleen on todistettu Jeesuksen kaikkivaltiaisuus ja Kasteen ykkösmerkitys Jeesuksen tunnustamisen yhteydessä ja sinne mennään aina omin jaloin, kiittäen ja ylistäen Jeesusta.

        Toivon, että vastuksessanne on kommentaareja kirjoituksestani, ei minusta.

        Vankasti perusteltu hyvä tarkennus! Erittäin tärkeä huomio!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aneiden aika on ohi

        Ei kannatta halveksia Raamatun sanaa, vaikka halveksitkin sanantuojia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo Johanneksen kaste ole mikään uskovaisten eli uuden liiton kaste. Eihän ne opetuslapset saaneet Pyhää Henkeä siinä vaikka olivat kastettu.

        Uusi Liitto, uusi kaste. Hyvä huomio!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei kannatta halveksia Raamatun sanaa, vaikka halveksitkin sanantuojia.

        *emonipesä itkee kommentit pois. Silti statukesi *emonipesä säilyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        *emonipesä itkee kommentit pois. Silti statukesi *emonipesä säilyy.

        Olen monet monet kerrat nähnyt myös elävässä elämässäkin että raukkamaisuus on yksi keskeinen vl-ominaisuus. Tuokin räkytys on miehen laittama. Suosittelen hametta.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Hain kylläkin sitä, että Isän on kaikki, myös se mikä on Jeesuksen. Jeesukselle on annettu valta väliajaksi ja sitten se otetaan pois. Isälle sitä ei kukaan antanut eikä siksi ota poiskaan.

        Ei kukaan sitä pois pysty ottamaankaan, mutta Hän itse on sen Pojalleen antanut, asia joka on Raamatussa 5 kertaa.
        Et voi tuoda esille Raamatun paikkaa, jossa Isä ottaisi pois sen antamansa vallan Jeesukselta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei kukaan sitä pois pysty ottamaankaan, mutta Hän itse on sen Pojalleen antanut, asia joka on Raamatussa 5 kertaa.
        Et voi tuoda esille Raamatun paikkaa, jossa Isä ottaisi pois sen antamansa vallan Jeesukselta.

        Etkös tuonut sen jo itse?
        "Poikakin alistetaan, jotta Isä olisi kaikki kaikessa", on varmasti sinulle tuttu, niin kuin sekin, että tehtävänsä suoritettua Jeesus luovuttaa vallan takaisin Isälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peruslähtökohta on Jumalan pelastussuunnitelma. Ei Jeesus sitä tehnyt, vaan Hän oli Jumalan uhri ihmisten syntien edestä.
        Mitä tarkoittaa "koko Israel". Onhan Raamaton kokonaissanoman mukaan selvää, että kaikki israelilaiset eivät pelastu ja jos pelastuu niin Raamattu ei ole totuus.

        Muista se, että Jos Jumala jotain valmistelee, niin sekin tapahtuu Jeesuksen kautta.

        Joh 1;3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Koko Israel, on Israelin heimo ja huone kokonaisuudessaan, yhtään Jeesus ei ole niistä hukannut, kuten Hän sanoo.
        Joh. 18:9 että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut".

        Jos Jumala sanoo silmäterästään, ei yhtään, niin se tarkoittaa todella 100% Jeesus vahvistaa asian.

        Alkuteksti vahvistaa asian; 26. Ja silloin koko Israel on elävä. Samoin kirjoitettu on, että ”Zionista on tuleva lunastus, ja kääntävä sen vääryyden pois Jakobista

        (Jaakob on Israel)


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Etkös tuonut sen jo itse?
        "Poikakin alistetaan, jotta Isä olisi kaikki kaikessa", on varmasti sinulle tuttu, niin kuin sekin, että tehtävänsä suoritettua Jeesus luovuttaa vallan takaisin Isälle.

        Missä se poika alistetaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä se poika alistetaan?

        Poika alistuu.
        1.Kor.1:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 1. Kor. 11:3]


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Muista se, että Jos Jumala jotain valmistelee, niin sekin tapahtuu Jeesuksen kautta.

        Joh 1;3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        Koko Israel, on Israelin heimo ja huone kokonaisuudessaan, yhtään Jeesus ei ole niistä hukannut, kuten Hän sanoo.
        Joh. 18:9 että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut".

        Jos Jumala sanoo silmäterästään, ei yhtään, niin se tarkoittaa todella 100% Jeesus vahvistaa asian.

        Alkuteksti vahvistaa asian; 26. Ja silloin koko Israel on elävä. Samoin kirjoitettu on, että ”Zionista on tuleva lunastus, ja kääntävä sen vääryyden pois Jakobista

        (Jaakob on Israel)

        Israelilaisista pelastuu vain jäännös. Room.9:27


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika alistuu.
        1.Kor.1:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 1. Kor. 11:3]

        Minun Raamatussa on tuo kohta näin:
        1Kor.
        1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Israelilaisista pelastuu vain jäännös. Room.9:27

        Otappa muutama jae eteenpäin, niin selviää.Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika alistuu.
        1.Kor.1:27 Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. [Ps. 8:7; Ef. 1:22; Hepr. 2:8]
        28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. [1. Kor. 3:23, 1. Kor. 11:3]

        Onko tuossa jotain uutta, valatahan on nyt Jeesuksella.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Onko tuossa jotain uutta, valatahan on nyt Jeesuksella.

        Jumala on Pojan vallan ulkopuolella. Jumala on kaikkivaltias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on Pojan vallan ulkopuolella. Jumala on kaikkivaltias.

        Kerro, missä Jumala tässä yhteydessä sen kertoo?
        Jeesuskettomathan ei kuuntele Jeesusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kerro, missä Jumala tässä yhteydessä sen kertoo?
        Jeesuskettomathan ei kuuntele Jeesusta.

        ... jeesustelija ei kuule Jumalaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ... jeesustelija ei kuule Jumalaa.

        Pyyntö oli se, että Sinä kerrot, milloin Jumalan on puhunut pakanalle?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Pyyntö oli se, että Sinä kerrot, milloin Jumalan on puhunut pakanalle?

        Raamattu tekee selvän eron korkeimman jumalan ja Israelin jumalan välille.
        Khristos puhuu jokaisen ihmisen sisällä kaikkialla, mutta näyt ym on Israelin parissa tietysti pantu heidän heimojumalansa piikkiin.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Raamattu tekee selvän eron korkeimman jumalan ja Israelin jumalan välille.
        Khristos puhuu jokaisen ihmisen sisällä kaikkialla, mutta näyt ym on Israelin parissa tietysti pantu heidän heimojumalansa piikkiin.

        Oletko "aineissa"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko "aineissa"?

        En ole. Kerroin vain miten asiat Raamatussa on.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        En ole. Kerroin vain miten asiat Raamatussa on.

        Et ole kertonut? Missä se niin lukee?
        Kerro ihmeessä, pannaan opit uusiksi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Et ole kertonut? Missä se niin lukee?
        Kerro ihmeessä, pannaan opit uusiksi.

        Luotat kovasti käännökseen 1992

        [5 Moos 32:8]
        Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.
        Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Luotat kovasti käännökseen 1992

        [5 Moos 32:8]
        Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.
        Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa.

        Tiesin asian opiskelleena jo pari kymmentä vuotta sitten, jolloin -92 alkoi olla eniten käytetty Kirja.
        Minä varmistan aina alkutekstistä ja silloin jo huomasin siinä olevan virheen.
        -38 käännös on lähempänä oikeaa pohjaa, jota muotoili samoin. Et maininnut kontekstia, mikä se on? Siinä ei epäjumalasta puhuta mitään. (Jumala kirjoitetaan aina isolla etukirjaimella, käännös virheen paljastaa myös se, että siinä Jumala, Adonai kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
        Kontekstihan on se, että Jumala puhuu, Mooses kuuntelee viimeiset ohjeet, ja Israelin kansa panee asian toimimaan Adonain mukaan.
        Heillä ei ollut -92käännöstä.
        Kuljet virheissä sekä harhoissa koko ajan.
        Septuakinta on aika kiistaton ensimmäinen tarkastuskirja joka nimensäkin sisältäen tehtiin 7 vuodessa.
        8 οτε διεμεριζεν ο υψιστος εθνη ως διεσπειρεν υιους αδαμ εστησεν ορια εθνων κατα αριθμον αγγελων θεου
        Voit katsoa, miten se asian ilmoittaa?
        Pelleilyäsi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Tiesin asian opiskelleena jo pari kymmentä vuotta sitten, jolloin -92 alkoi olla eniten käytetty Kirja.
        Minä varmistan aina alkutekstistä ja silloin jo huomasin siinä olevan virheen.
        -38 käännös on lähempänä oikeaa pohjaa, jota muotoili samoin. Et maininnut kontekstia, mikä se on? Siinä ei epäjumalasta puhuta mitään. (Jumala kirjoitetaan aina isolla etukirjaimella, käännös virheen paljastaa myös se, että siinä Jumala, Adonai kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
        Kontekstihan on se, että Jumala puhuu, Mooses kuuntelee viimeiset ohjeet, ja Israelin kansa panee asian toimimaan Adonain mukaan.
        Heillä ei ollut -92käännöstä.
        Kuljet virheissä sekä harhoissa koko ajan.
        Septuakinta on aika kiistaton ensimmäinen tarkastuskirja joka nimensäkin sisältäen tehtiin 7 vuodessa.
        8 οτε διεμεριζεν ο υψιστος εθνη ως διεσπειρεν υιους αδαμ εστησεν ορια εθνων κατα αριθμον αγγελων θεου
        Voit katsoa, miten se asian ilmoittaa?
        Pelleilyäsi.

        Aikaisemmin sanoit, että -92 käännös on paras.

        Korkein jakoi omat jumalat kansoille ja Jahve/Herra sai sitten Israelin. Näin ollen Jahve on heimojumala eikä El elyon.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Aikaisemmin sanoit, että -92 käännös on paras.

        Korkein jakoi omat jumalat kansoille ja Jahve/Herra sai sitten Israelin. Näin ollen Jahve on heimojumala eikä El elyon.

        En ole koskaan niin sanonut, vaan käyttökelpoisin.
        On parempi, kun sinä saatan lakeija lopetat minun kirjoittamisien lukemisen.
        Minulla on alkutekstit, sinulla saatan mobilisoimat väärennökset kaikesta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole koskaan niin sanonut, vaan käyttökelpoisin.
        On parempi, kun sinä saatan lakeija lopetat minun kirjoittamisien lukemisen.
        Minulla on alkutekstit, sinulla saatan mobilisoimat väärennökset kaikesta.

        Malliesimerkki vapaitten suuntien pastorin rakkaudesta.
        Menisit nukkumaan , ettet enemmän nolaa itseäsi.
        Onko sinun elämässä mitään muuta, kuin lojua tällä palstalla aamusta iltaan kumoamassa toisten kommentteja.
        Profetiat palstalla kerrot rinta rottingilla ja kovin omahyväisesti, lähes imelästi unesta, jossa matkasit perheinesi roomulla taivaaseen. Mistäs tiedät vaikka saatana antoi sinulle näyn, tietäen sinun rakkaudettomuuden ja täten vahvisti luontaista pahuuttasi. Samalla palstalla kerroit tehneesi päätöksen, mitä sinun tulee tehdä. Vuosikymmeniä olet huseerannut palstalla Kempeläisenä, Kesitaksena ja nyt Pinnasänkynä omia harhaisia oppejasi levittäen.
        Tuo sinun pelastuksen alkutaival:
        #Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä.#
        Ei tuokaan ole tervemielisen ihmisen kertoma. Rajoittuneesti eteenpäin pyrkien hakeuduit vielä upotusyliopistoon vahvistaaksesi sitä pahaa mitä sinussa jo oli.
        Sinun olisi hyvä pysähtyä miettimään, kuka sinä olet ja mistä johtuu tuo agressivinen kommentointisi. Voin todeta ,että tuosta miehestä saatana ei lähde.


      • pinnasänky kirjoitti:

        En ole koskaan niin sanonut, vaan käyttökelpoisin.
        On parempi, kun sinä saatan lakeija lopetat minun kirjoittamisien lukemisen.
        Minulla on alkutekstit, sinulla saatan mobilisoimat väärennökset kaikesta.

        Mutta minulla on Pistis Sofia ja ja paljon hankittua tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Malliesimerkki vapaitten suuntien pastorin rakkaudesta.
        Menisit nukkumaan , ettet enemmän nolaa itseäsi.
        Onko sinun elämässä mitään muuta, kuin lojua tällä palstalla aamusta iltaan kumoamassa toisten kommentteja.
        Profetiat palstalla kerrot rinta rottingilla ja kovin omahyväisesti, lähes imelästi unesta, jossa matkasit perheinesi roomulla taivaaseen. Mistäs tiedät vaikka saatana antoi sinulle näyn, tietäen sinun rakkaudettomuuden ja täten vahvisti luontaista pahuuttasi. Samalla palstalla kerroit tehneesi päätöksen, mitä sinun tulee tehdä. Vuosikymmeniä olet huseerannut palstalla Kempeläisenä, Kesitaksena ja nyt Pinnasänkynä omia harhaisia oppejasi levittäen.
        Tuo sinun pelastuksen alkutaival:
        #Makasin tuolla Kempeleen vanhan kirkon lattialla, lähellä alttaria, Nokialaispapit olivat siunaamassa minua ja kaaduin suoraan selälleen ja silloin näin en Jeesuksen valon, joka lähti päätäni joulukuusen tavoin, mutta se kantoi taivaaseen asti ja valo oli kun timantteja, ja sitä ei voi sanoin kuvata. kaiketi sama kun Paavalilla, mutta minulta se vei jalat, kolme päivää olin jalaton, mutta lähti myös saatana tästä miehestä.#
        Ei tuokaan ole tervemielisen ihmisen kertoma. Rajoittuneesti eteenpäin pyrkien hakeuduit vielä upotusyliopistoon vahvistaaksesi sitä pahaa mitä sinussa jo oli.
        Sinun olisi hyvä pysähtyä miettimään, kuka sinä olet ja mistä johtuu tuo agressivinen kommentointisi. Voin todeta ,että tuosta miehestä saatana ei lähde.

        Eikö Jeesus käskenyt tutkia, mitä Hän haluaa ihmiseltä?
        Miksi olet katkera?
        Oletko vanki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo Johanneksen kaste ole mikään uskovaisten eli uuden liiton kaste. Eihän ne opetuslapset saaneet Pyhää Henkeä siinä vaikka olivat kastettu.

        Olet hukassa.
        Apt. 19:4
        - Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen"
        Ei sillä saatu Pyhää Henkeä, kun ei ollut paikkakunnalla, tuli vasta silloin kun 3000 ihmistä kastettiin; Apt 2;38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        He puhuivat kielillä, sekä paransivat sairaita.

        Kannattaa tutkia Jumalan sanaa.


    • Anonyymi

      Matt 34:21 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat kieliä jolle puheet eivät riitä ja jeesus tuli ja aatamillakin tuli..

      • Ne on tuon SRK;N raamatun mukaista neuvoja.
        Olkaa varovaisia, mutta onneksi sisältä ja viite kertoo heistä kaiken.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ne on tuon SRK;N raamatun mukaista neuvoja.
        Olkaa varovaisia, mutta onneksi sisältä ja viite kertoo heistä kaiken.

        Oikeassa Raamatussa ei tuollaisia Matteuksen kohtia ole olemassakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa Raamatussa ei tuollaisia Matteuksen kohtia ole olemassakaan.

        Totta . Matteuksessa on vain 24 lukua.


    • Anonyymi

      SIPILÄ ON MIELESTÄÄN VT JUMALA ÖYKKÄÄ JA MÖYKKÄÄ IHMISIÄ PELOLLA HALLITSEVA KAHLITSEVA KAPITALISTI.

      • Anonyymi

        Kommenttisi ei liity tähän palstaan.


    • Anonyymi

      Outoja kirjoituksia, enpä ole tällaista nähnyt ja kuullut. Kirjoittelette meistä (vl) minusta tuntuu, olen kuullut, epäilen asioita.

      • Anonyymi

        aloitus on yhen trollin tekemä joka täällä kirjottelee parillakin nimimerkillä. katoppa tarkkaan kirjottaako tyttö noin? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloitus on yhen trollin tekemä joka täällä kirjottelee parillakin nimimerkillä. katoppa tarkkaan kirjottaako tyttö noin? :D

        Joo se on melko kameleontti. Ei ihan rehellistä tapaa edusta .


      • Anonyymi

        Melkein hänen kirjoituksia kaikki.


    • Anonyymi

      Jeesuksen nimeen ja häneen uskoen mekin elämme.

      • Niin elätte, nimiin.
        Kristitty elää Jeesuksessa, johon Hän on kastettu.


    • Anonyymi

      Jeesus on tie, totuus ja elämä. Uskomalla häneen pelastuu, EI tekojen kautta. Toki ensin opetetaan lakia synnintunnon herättämiseksi muta sitten on ihanan, ihmeellisen ja autuaalisen armon opetuksen aika. Jeesuksella on TOSIAANKIN kaikki valta maassa ja taivaissa!

      • Anonyymi

        Tätä kirjoittelua tulin lukemaan, enkä löydä tästä mitenkään omaani. Raamatunlauseita kovasti kopioitu ja miekalla sovittu.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe