Terve!
Kun olin nuori (nykyään olen 35 ), lintsasin koulusta, koska kotona oli avian kamalat oltavat ja se oli ainut aika kun sain omaa rauhaa, enkä kyennyt opiskelemaan mitään, kun kotona rangaistiin siitä, jos opiskelin.
Lopulta tilanne päätyi siihen, että en edes periaatteessa saanut mennä kouluun. Asiaa ei tietysti suoraan sanottu, vaan sitä vihjailtiin, ja minua väsytettiin ja kuormitettiin niin paljon henkisesti, että en lopulta jaksanut tehdä enää mitään.
Nyt mietin, että vanheneeko tämä oppivelvollisuussakko heti kun oppivelvollisuus on suoritettu, vai voisiko asiasta tehdä vielä kanteen? Olen kärsinyt koko elämäni todella pahoista oireista kaiken tämän jälkeen, mutta koska henkistä pahoinpitelyä ei kielletä laissa, niin tämä olisi ainut keino todella saada asiani kuuluviin. Vanhempani jatkavat elämäänsä aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut, ja itse olen lähes täysin tuhottu. Olen ollut mielisairaalassa, joudun syömään lääkkeitä lopun ikäni, ja kehoni alkaa nyt jo olla ikäihmisen tasolla kaikesta stressistä mitä olen joutunut elämäni aikana kokemaan.
Kiitos vastauksista!
Oppimisvelvollisuus
3
97
Vastaukset
- Anonyymi
Kiva tarina. Nosta ihmeessä kanne.
- Anonyymi
Tätä juuri haluaisin tietää, että onko mahdollista nostaa enää kannetta, vai onko asia vanhentunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä juuri haluaisin tietää, että onko mahdollista nostaa enää kannetta, vai onko asia vanhentunut?
Huokaus. "Nosta kanne".
Me emme ole ameriikan yhdysvalloissa.
Suomessa rikosprosessi menee ensisijaisesti poliisin esitutkinta - syyttäjän syyteharkinta - syytäjän ajama syyte -linjaa pitkin.
Vasta kun tuo tie on tyssännyt jonnekin matkalle, voi joku muu "nostaa kanteen".
Kuten oppivelvollisen valvonnan laiminlyönnin esitöissäkin lukee, " [J]os huoltaja laiminlyö velvollisuutensa valvoa oppivelvollisuuden täyttämistä, oppivelvollisen asuinkunta voi tehdä hänestä tutkintapyynnön "
Edelleen, asia on tarkoitettu käytettäväksi esimerkiksi tilanteessa, jossa " huoltaja ei vastaa koulutuksen järjestäjän useisiinkaan yhteydenottoihin oppivelvollisen opintojen puutteellisesta edistymisestä tai oppivelvollisuuden suorittamisen keskeyttämisestä."
Kyseinen lainkohta ei (tietenkään) tule sovellettavaksi, jos oppivelvollisuus on jo suoritettu/päättynyt.
Lisäksi aloittaja on 35 vuotias (kuinka paljon yli 35:n nyt sitten lieneekään). Sakolla rangaistavat jutut vanhenevat kahdessa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020