Miksi se vaihtelee kulutuksen mukaan?
Aiheuttaako sähkönkulutus poikkeuksellista linjojen kunnossapitotarvetta?
Luulin että kulutus maksetaan sähköntoimittajalle, joten lasku tietenkin vaihtelee kulutuksen mukaan.
Sähkönsiirtomaksu
8
68
Vastaukset
- Anonyymi
Heh heh!
- Anonyymi
Linjat tietenkin kuluu siirrettyjen kWh -määräistä riippuen !
- Anonyymi
Jos paljon lankojen päällä lunta virta kulkee hitaammin, siitäkin johtuu vaihtelu.
- Anonyymi
Isommat kuluttajat maksavat huipputehon mukaan eikä siirretyn määrän mukaan.
Kuluttajille määrän mukainen maksu on helpompi ymmärtää ja hallita. Tehon mukainen maksu määräytyy sitten viimeisen kahden vuoden kulutushuipun mukaan. Eli jos kerran erehtyy ja laittaa saunan päälle samalla kuin pesukone tiskikone tai uuni on päällä, kärsii korotetuista maksuista kahdet seuraavat vuotta vaikka kulutus olisi ollut nolla. Oliko kysymys vitsi? Ajattelitko samaa maksua jokaiselle?
- Anonyymi
Tietenkin siksi että johtoja on paksunnettava sitä mukaa kun kulutus lisääntyy. Eli on oikein että paljon kuluttavia rahastetaan enemmän.
- Anonyymi
Mikä on oma ehdotuksesi saman rahamäärään keräämiseksi?
- Anonyymi
Järkkyy sähkönkulutus vähäinen vaikka siihen laskuun perusmaksu alv..sähkövero niin pieni..Mutta se Tanan siirto....mikä ihme tuossa on ,tuohan rosmoamista.Eikö riittäisi yksi maksu??? Siihen sanotaan 20€ lisä.Siirrosta..ei ennen tommosta oo ollut,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697394Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435064- 953331
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462269- 212125
- 342073
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171837- 381725
- 281721
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141663