Asun ***** paikkakunnalla ja täällä on aivan kattava ja suurinpiirtein kaikken hyväksymä romaniyhteisö.
Mulla on aina ollut hyvin persoonallinen pukeutumistyyli (ei romaneilta matkittua tai mitään semmotttista) ja viimisen puolen vuoden aikana tykästyin pitkiin hameisiin. Niihin intianpuuvillaisiin "hippihameisiin" ja tykkään jos niissä on röyhelöt helmoissa.
Saattaa olla että pukeutumiseeni vaikuttaa tällä hetkellä teatteriharrastukseni. Valmistellaan isoa hippimusikaalia kaupunginteatterin kanssa.
Nyt ovat paikalliset romanit alkaneet tervehtiä ja lähestyä huomattavan usein ja pienet tyttöset tulivat juttelemaan ja kysivät saako tulla kylään mun luo, vaikka en heitä tunne.
En ottanut kylään koska eivät kysyneet lupaa vanhemmiltaan, enkä muutenkaan laskenoin vaan kylään tuntemattomia - en edes lapsia.
Silti, kaikki tämä on kovin hämmentävää. Aikaisemmin romaniyhteisö ei ole huomioinut minua mitenkään, emmekä ole olleet tekemisissä keskenämme.
Teatteriohjaajani sanoi että romanit olettaa että olen suteessa johonkin romanimieheen kun yhtäkkiä pukeudun pitkiin hameisiin, mutta eihän siitä ollenkaan ole kyse. Voihan sitä pitkän hameen vetää päälleen kuka hyvänsä miten vaan. Kyseessä kun ei ole nimenomaisesti romanihame.Ja käytän edelleen myös farkkkuja välillä.
Mitä aattelette, onko tässä nyt jonkilainen väärinkäsitys ja miten oikaisen sen kohteliaasti, ilman että kukaan ottaa nokkiinsa?
En halua antaa vääriä oletuksia romaneille, (ns. valtaväestön mielipiteistä vähät välitän, koska he vähät välittävät minusta), enkä välttämättä oikeastaan tykkää siitä mua lähestytään vain sen takia minkälaiset vermeet mulla on päällä.
Pidän melelläni oman reviirini omanani, ilman ulkopuolisia olivat ne sitten minkä yhetisön edustajia tahansa.
Saanko asiallisia vastauksia tähän.
Anonyymi
1
80
Vastaukset
- Anonyymi
Sanot vaan suoraan asiasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822