Minkälainen uskonlahko on helluntailaisuus

Anonyymi

ja sen ihmeiden ylikorostus ? Helluntailaisuudessa ylikorostetaan ihmeiden merkitystä. Jääkö Sana rististä taka-alalle ? Liittyisitkö helluntailaisiin ? ("hellareihin")

87

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei läheskään korosteta niin paljon kuin Raamatussa.

    • Anonyymi

      Hurmoksen ja illuusion luominen on helluntailaisten menetelmiä saada ihminen otteeseensa. Alkoholistit ja vangit usein hakevat ihmepelastusta hellareista.
      Vangin toivovat vankeusajan lyhentämistä, kun ovat "tehneet parannuksen"

    • Anonyymi

      Miksi romanit on helluntailaisia ?

    • Anonyymi

      Kaikenlaiset lahkot ovat pahasta.

      • Anonyymi

        no ei näin voi sanoa ellei ole hesarin perseennuolija tai ylen
        siellä haukutaan eliitin tai kirkona tai ... arvostelijoita eri nimillä


      • Hyväksyt sitten vain paavikirkon kaikkine kuvien palvomisineen, pyhimyksiä ja neitsyt Mariaa rukoilemisineen, Pietarinkirkon rappujen suutelemisineen huulet verillä ...
        Siitähän luterilainen kirkko on lahkoutunut, kiitos Martti Lutherin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyväksyt sitten vain paavikirkon kaikkine kuvien palvomisineen, pyhimyksiä ja neitsyt Mariaa rukoilemisineen, Pietarinkirkon rappujen suutelemisineen huulet verillä ...
        Siitähän luterilainen kirkko on lahkoutunut, kiitos Martti Lutherin.

        En välitä mistään kirkoista. Kirkkoa ei tarvita uskomiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En välitä mistään kirkoista. Kirkkoa ei tarvita uskomiseen.

        Ei ole minunkaan kiinnostukseni sitoutua minkään kirkon lukemattomiin opinkohtiin.
        Ymmärrän tosin niitäkin, jotka tarvitsevat jonkun hengellisen yhteisön, etteivät tuntisi itseään yksinäisiksi.

        Olen kuitenkin avoin kaikelle hengelliselle mitä netti tarjoaa, niin pitkälle kuin se on puhtaasti raamatullista riippumatta siitä minkä puljun tuottamaa se ohjelma on.


    • Anonyymi

      Ovatko helluntailaiset niitä, jotka hurmoksessa alkavat puhua "vierailla kielillä" ?

      • Sekin on epäilyttävää, että minkä hengen ne oikeastaan saavat silloin, kun alkavat molottamaan kieltä, jota eivät itsekään ymmärrä mitä he silloin sanovat.

        Raamatussa, kun opetuslapset saivat Pyhän Hengen päälleen ja alkoivat puhumaan kielillä, niin ne olivat sellaisia kieliä, joita eri puolilta sinne saapuneet ymmärsivät ja hämmästyivät, kun opetuslapset julistivat evankeliumia heidän omilla kielillään.

        Mitä evankeliumia julistaa esim. tämä? Kenelle?

        https://www.youtube.com/watch?v=YAG6EoT4MPU


    • Anonyymi

      Helluntalaiset kumartavat junttilan mekkaan päin

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät kuulu evankelis-luterilaiseen kirkkoon.

    • Anonyymi

      Jaaha ja kohta kastanjetin voi tarkistaa saviruukussa.

    • Matt.7:21-23
      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

      En sitä sano, etteikö helluntailaisissa olisi todellisia Jumalan lapsiakin, mutta ei, en liittyisi. Liian hurmoshenkistä minulle. Ja se niitten ikuisen helvetinkidutuksen oppi ... Ei, ei ole minulle mitkään Raamatunvastaiset opit.

    • Anonyymi

      En tiedä lahkoista,
      mutta
      jos tajuaa jumalan olemassaolon
      tajuaa totuuden
      siis raamatun sanan totuuteen,
      ja on saanu jo kasteessa siunauksen elämänpoluilleen
      kuten kaikki me kristinuskoiset olemme sen saaneet,
      niin voi sanoa,, ihmeitä todella tapahtuu
      ja ne voi olla todella suuriakin ihmeitä,
      itsekki pitkän elämän varrella on saanu kokea,
      ilman luojan suojelua en olisi edes nyt tässä
      ja kirjoittaisi teille raamatun totuutta,

      TOTUUS EI PALA TULESSAKAAN se jää aina ja ijänkaikkisesti tietoisuuteen,

    • Anonyymi

      Luettuani Ben Kallanderin kirjan, mietin sitä, että on ihminen millaisessa ryhmässä tahansa, jotain ilkeää aina ilmaantuu ja vaikka ihmiset tavoittelisivat eettisesti hyvää, ote aina lipsuu.
      Beng

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ben Kalland jehovantodistaja vai kuka ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ben Kalland jehovantodistaja vai kuka ?

        Jehovantodistajaperheessä kasvanut. Kirjailija. Koulutus KTM ja ura IT.
        En aiemmin ollut kuullut ko. henkilöstä.
        Erittäin intensiivinen ja mielenkiintoinen kirja.
        Beng


      • Anonyymi

        Korjaus: Kallander -> Kalland
        Beng


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yrityksiä kiinnostaa suomalaisia halvempi ulkomaalainen työvoima. Palkkaa ei tarvitse maksaa yhtä paljon joten voitot paranevat kun palkkamenot pienenevät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrityksiä kiinnostaa suomalaisia halvempi ulkomaalainen työvoima. Palkkaa ei tarvitse maksaa yhtä paljon joten voitot paranevat kun palkkamenot pienenevät.

        Maataloustöihin Ukrainasta saa halvemmalla, suomalaisia ei muutenkaan kiinnosta ala.

        Yritykset hakee osaavaa työvoimaa tarpeeseen, osaavalla työvoimalla on erittäin kova kysyntä euroopassa, halpatyövoimaa on turha hakea mistään eikä toimiva yritys ole huijari yritys.


    • Anonyymi

      Onko Mika Niikko oppinut huijariksi helareissa ja persuissa, huijari persut tunkeutuvat helluntaiseurakuntaan saadakseen ääniä kannatukselleen.

    • Anonyymi

      Päivi Räsänen on tosi uskovainen, kun noudattaa Raamatun oppia, josta joutuu pian käräjille.

    • Vanhempani olivat helluntailaisia lapsuudessani.
      Jäiu pahat muistot.
      Yöt meni valvoessa kun pelotti kokousten jälkeen että kärvennyn ikuisesti helvetissä.
      Kun naapurit tulivat kylään niin kaikki rukoilivat kovaan ääneen polvillaan, sekin pelotti lasta.
      Naapurin rouvalla oli todella iso struuma, ei mies antanut leikata , Jeesus parantaa, viimein leikkasivat kun rouva olisi muuten kuollut. Lapsia tuli heille joka vuosi kun antaivat jumalan huolehtia ehkäisystä.
      Vanhempani erosivat seurakunnasta mutta kuoleman lähestyessä alkoivat uudelleen uskoon.

      • He anoppini oli kans sekaisin helareista, jopa jätti lääkityksen pahaan sydän vaivaan kun seuroissa päättivät ettei uskova tarvitse lääkitystä, seuraus ol joutui teholle. sattui muutakin ihmeellistä, lopulta tuli järkiinsä ja lähti ovet paukkuen lahkosta.


    • Anonyymi

      Annetaan kaikkien uskoa siihen mikä hänelle on apua elämään tuonut ja kärvistelköön kukin omissa tunnontuskissaan tekemisiensä kanssa jos ei osaa anteeksi antoa anoa.

      • Mistä ihmeestä pitäisi anoa anteeksiantoa jos elää ihan normaalia elämää tekemättä kenellekään pahaa.
        Minulla ei ole tunnontuskia, miksi olisi?
        Silti kunnioitan kaikkien vakumusta, minulle ei kuulu mihin kukin uskoo.


      • liekko kirjoitti:

        Mistä ihmeestä pitäisi anoa anteeksiantoa jos elää ihan normaalia elämää tekemättä kenellekään pahaa.
        Minulla ei ole tunnontuskia, miksi olisi?
        Silti kunnioitan kaikkien vakumusta, minulle ei kuulu mihin kukin uskoo.

        Pitänee vielä lisätä että eräät raamatunkohdat ja lahkojen saarnat pitäisi kieltää lapsilta.
        On kokemusta omasta lapsuudestani.
        Siksi suhtaudun nihkeästi uskontoihin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Pitänee vielä lisätä että eräät raamatunkohdat ja lahkojen saarnat pitäisi kieltää lapsilta.
        On kokemusta omasta lapsuudestani.
        Siksi suhtaudun nihkeästi uskontoihin.

        Tässäpä sinulle olisi ensimmäinen anteeksi pyynnön paikka kun olet tunkemassa toisten ihmisten ajatusmaailmaan ja tekemässä tyhjäksi asioita joista sinulla tuskin on mitään käsitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä sinulle olisi ensimmäinen anteeksi pyynnön paikka kun olet tunkemassa toisten ihmisten ajatusmaailmaan ja tekemässä tyhjäksi asioita joista sinulla tuskin on mitään käsitystä.

        Liekon kommentti on kokemusperäinen. Et voi kieltää toisen kokemusta.
        Ei sinun kieltosi tee sitä tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekon kommentti on kokemusperäinen. Et voi kieltää toisen kokemusta.
        Ei sinun kieltosi tee sitä tyhjäksi.

        Anteeksiantaminen on vaikeampaa kuin pyytäminen, sillai aidosti.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksiantaminen on vaikeampaa kuin pyytäminen, sillai aidosti.
        Beng

        Niin se mahtaa joittenkin kohdalla olla.
        Vai olisiko liekolta mennyt kokonaan huomaamatta tämä helluntaikirkon johtajan virallinen anteeksipyyntö:

        ""– Joudumme rehellisesti tunnustamaan, että seurakunnissamme on asioita, joiden voidaan katsoa täyttävän vainon tunnus­merkkejä: hyväksikäytöt, painostukset, pelottelut ja uhkailut.
        – Ahdistuneita on myös niissä, joita on uhkailtu helvetin tulil­la tai Jeesuksen takaisintulolla.
        – Pyydänkin, että te, joita olemme sanoillamme ja teoillam­me rikkoneet, antaisitte meille anteeksi. Yritämme toimia avoimesti ja keskusteluyhteyttä rakentaen.""

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/helluntaikirkon-johtaja-pyytaa-anteeksi-toiminnassamme-vammautuneilta/

        Jotenkin traagista mielestäni, että ihminen vielä yli seitenkymppisenä kantaa sisällään katkeruuttaa vanhempiaan ja jotain yhteisöä kohtaan häneen kohdistuneista (mielestään) vääryyksistä.

        Jeesus Vuorisaarnassa:
        ""Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi""


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin se mahtaa joittenkin kohdalla olla.
        Vai olisiko liekolta mennyt kokonaan huomaamatta tämä helluntaikirkon johtajan virallinen anteeksipyyntö:

        ""– Joudumme rehellisesti tunnustamaan, että seurakunnissamme on asioita, joiden voidaan katsoa täyttävän vainon tunnus­merkkejä: hyväksikäytöt, painostukset, pelottelut ja uhkailut.
        – Ahdistuneita on myös niissä, joita on uhkailtu helvetin tulil­la tai Jeesuksen takaisintulolla.
        – Pyydänkin, että te, joita olemme sanoillamme ja teoillam­me rikkoneet, antaisitte meille anteeksi. Yritämme toimia avoimesti ja keskusteluyhteyttä rakentaen.""

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/helluntaikirkon-johtaja-pyytaa-anteeksi-toiminnassamme-vammautuneilta/

        Jotenkin traagista mielestäni, että ihminen vielä yli seitenkymppisenä kantaa sisällään katkeruuttaa vanhempiaan ja jotain yhteisöä kohtaan häneen kohdistuneista (mielestään) vääryyksistä.

        Jeesus Vuorisaarnassa:
        ""Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi""

        Trauma? Miten syvä? Jos se on vaikuttanut elämään, valintoihin jne.
        Beng
        En tietenkään voi puhua toisten puolesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trauma? Miten syvä? Jos se on vaikuttanut elämään, valintoihin jne.
        Beng
        En tietenkään voi puhua toisten puolesta.

        Eikös niihin traumoihinkin voi ainakin nykyisin hakea ammattimaista apua, ettei tarvitse ainakaan hautaan asti mennä traumatisoituna ja katkerana jopa edesmenneitä vanhempiaan kohtaan, jotka siinä elämänvaiheessa ovat vain toimineet oman vajavaisen ymmärryksensä mukaan ja lapsensa parasta tarkoittaen, vaikkakin väärällä tavalla.

        Luulisi jo aikuisena näkevän asiat eri perspektiivistä kuin silloin lapsena.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös niihin traumoihinkin voi ainakin nykyisin hakea ammattimaista apua, ettei tarvitse ainakaan hautaan asti mennä traumatisoituna ja katkerana jopa edesmenneitä vanhempiaan kohtaan, jotka siinä elämänvaiheessa ovat vain toimineet oman vajavaisen ymmärryksensä mukaan ja lapsensa parasta tarkoittaen, vaikkakin väärällä tavalla.

        Luulisi jo aikuisena näkevän asiat eri perspektiivistä kuin silloin lapsena.

        Ehkä nuoremmat osaavat purkaa mielensä.
        Mutta mietin jotain pikkupaikkakuntaa silloin, kun me olemme olleet nuori ja jos valinnat eivät ole omia ollut vaan pakotettuja, miten sellaista normaali ihminen jaksaa?
        Beng
        Minulle uskonto ei ole ollut ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksiantaminen on vaikeampaa kuin pyytäminen, sillai aidosti.
        Beng

        Totta, on helppo sanoa antavansa anteeksi, mutta antaa anteeksi oikeasti,
        se on vaikeampaa, mutta itsensä takia kannattaa yrittää antaa anteeksi
        sydämessään asti.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin se mahtaa joittenkin kohdalla olla.
        Vai olisiko liekolta mennyt kokonaan huomaamatta tämä helluntaikirkon johtajan virallinen anteeksipyyntö:

        ""– Joudumme rehellisesti tunnustamaan, että seurakunnissamme on asioita, joiden voidaan katsoa täyttävän vainon tunnus­merkkejä: hyväksikäytöt, painostukset, pelottelut ja uhkailut.
        – Ahdistuneita on myös niissä, joita on uhkailtu helvetin tulil­la tai Jeesuksen takaisintulolla.
        – Pyydänkin, että te, joita olemme sanoillamme ja teoillam­me rikkoneet, antaisitte meille anteeksi. Yritämme toimia avoimesti ja keskusteluyhteyttä rakentaen.""

        https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/helluntaikirkon-johtaja-pyytaa-anteeksi-toiminnassamme-vammautuneilta/

        Jotenkin traagista mielestäni, että ihminen vielä yli seitenkymppisenä kantaa sisällään katkeruuttaa vanhempiaan ja jotain yhteisöä kohtaan häneen kohdistuneista (mielestään) vääryyksistä.

        Jeesus Vuorisaarnassa:
        ""Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi""

        Kamalaa, helluntaikirkko vammauttaa ihmisiä henkisesti !


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös niihin traumoihinkin voi ainakin nykyisin hakea ammattimaista apua, ettei tarvitse ainakaan hautaan asti mennä traumatisoituna ja katkerana jopa edesmenneitä vanhempiaan kohtaan, jotka siinä elämänvaiheessa ovat vain toimineet oman vajavaisen ymmärryksensä mukaan ja lapsensa parasta tarkoittaen, vaikkakin väärällä tavalla.

        Luulisi jo aikuisena näkevän asiat eri perspektiivistä kuin silloin lapsena.

        Kyllähän sitä aikuisena näkee asiat eri perspektiivistä, mutta henkisiä vaurioita ei ole aina helppo korjata. Haavat umpetuvat, mutta arvet jäävät.
        Ei ammattiapu ole 100 %:nen taikasana.
        Viimeistään haudan ääressä luulisi kuitenkin kaiken olevan anteeksiannettu.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös niihin traumoihinkin voi ainakin nykyisin hakea ammattimaista apua, ettei tarvitse ainakaan hautaan asti mennä traumatisoituna ja katkerana jopa edesmenneitä vanhempiaan kohtaan, jotka siinä elämänvaiheessa ovat vain toimineet oman vajavaisen ymmärryksensä mukaan ja lapsensa parasta tarkoittaen, vaikkakin väärällä tavalla.

        Luulisi jo aikuisena näkevän asiat eri perspektiivistä kuin silloin lapsena.

        Et tiedä mitään elämästäni tellukka joten jätä diagnoosit tekemättä. Ei vanhemmatkaan aina ole oikeassa. Olen välttänyt samoja virheitä kun vanhempani omien lasteni kanssa. Olen todella tyytyväinen nykyisin elämääni, en yhtään katkera. Saan kai kertoa siitä että hellarit pilasivat ainoan lapsuuteni. Mutta olen vahva ja terve henkisesti, muuten en olisi selvinnyt. Näistäkin asioista pitää saada puhua niin kuin on itse kokenut. Jos vanhemmat sanovat että lapsessa on riivaajia jos ei aina totellut niin sitä pelon määrää minkä se aiheutti on vaikea kuvailla.
        Liekko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä sinulle olisi ensimmäinen anteeksi pyynnön paikka kun olet tunkemassa toisten ihmisten ajatusmaailmaan ja tekemässä tyhjäksi asioita joista sinulla tuskin on mitään käsitystä.

        En pyydä anteeksi asioita joista kerroin. Totta joka sana.
        Liekko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tiedä mitään elämästäni tellukka joten jätä diagnoosit tekemättä. Ei vanhemmatkaan aina ole oikeassa. Olen välttänyt samoja virheitä kun vanhempani omien lasteni kanssa. Olen todella tyytyväinen nykyisin elämääni, en yhtään katkera. Saan kai kertoa siitä että hellarit pilasivat ainoan lapsuuteni. Mutta olen vahva ja terve henkisesti, muuten en olisi selvinnyt. Näistäkin asioista pitää saada puhua niin kuin on itse kokenut. Jos vanhemmat sanovat että lapsessa on riivaajia jos ei aina totellut niin sitä pelon määrää minkä se aiheutti on vaikea kuvailla.
        Liekko

        Selvästi kirjoituksistasi aistii katkeruuden, sillä et muuten sitä samaa kertoisi kerta toisensa jälkeen näillä palstoilla. Et muuten edes märehtisi lapsuuttasi, joka on jossain tuolla 60 vuoden takana vähintäin.
        Saat kuitenkin olla hyvilläsi, ettei isäsi leikkinyt kanssasi kännissä puukkohippaa tai ajanut sinua parabellumin kanssa takaa. Sellaisiakin kokemuksia joillakin lapsuudestaan.

        Kuka milläkin pelottelee lapsia.
        Tuolla vanhempien ihmisten palstalla joku kertoi kuinka intiaani oli pelotellut lapsenlastaan, että hänen sisällään asuu kaksi taistelevaa sutta ja toinen niistä on paha ...
        Kehuivat vielä siinä vanhukset sitten intiaanin viisautta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Selvästi kirjoituksistasi aistii katkeruuden, sillä et muuten sitä samaa kertoisi kerta toisensa jälkeen näillä palstoilla. Et muuten edes märehtisi lapsuuttasi, joka on jossain tuolla 60 vuoden takana vähintäin.
        Saat kuitenkin olla hyvilläsi, ettei isäsi leikkinyt kanssasi kännissä puukkohippaa tai ajanut sinua parabellumin kanssa takaa. Sellaisiakin kokemuksia joillakin lapsuudestaan.

        Kuka milläkin pelottelee lapsia.
        Tuolla vanhempien ihmisten palstalla joku kertoi kuinka intiaani oli pelotellut lapsenlastaan, että hänen sisällään asuu kaksi taistelevaa sutta ja toinen niistä on paha ...
        Kehuivat vielä siinä vanhukset sitten intiaanin viisautta.

        Niinpä niin. Jos kertoisin kaiken niin olisi liian pahaa. Näytät tietävän lapsuudestani enemmän kuin minä itse. En ole ainut 70 joka muistelee tällaisia, on jopa kirjoja kirjoitettu. Olen sitten katkera mummeli koska tellukka niin sanoo. Aion kertoa vastaisuudessakin mielipiteeni uskonnoista ja mitä ne tekivät lapsille. Kaikkea en kerro täällä, kieltämättä vieläkin harmittaa kuinka puolustuskyvytöntä lasta kohdeltiin. Nyt elän elämäni parasta aikaa. Olen onnekas kun saan elää just kuten itse haluan. Tyttären kanssa ollaan todella läheiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Jos kertoisin kaiken niin olisi liian pahaa. Näytät tietävän lapsuudestani enemmän kuin minä itse. En ole ainut 70 joka muistelee tällaisia, on jopa kirjoja kirjoitettu. Olen sitten katkera mummeli koska tellukka niin sanoo. Aion kertoa vastaisuudessakin mielipiteeni uskonnoista ja mitä ne tekivät lapsille. Kaikkea en kerro täällä, kieltämättä vieläkin harmittaa kuinka puolustuskyvytöntä lasta kohdeltiin. Nyt elän elämäni parasta aikaa. Olen onnekas kun saan elää just kuten itse haluan. Tyttären kanssa ollaan todella läheiset.

        Olen viime aikoina kuunnellut pari äänikirjana aiheesta.
        Jonas Bonnier "Lahkomurhat" tämä on ruotsista.
        Ulla Appelsin "Lapsuus lahkon vankina".
        Monia muitakin olen lukenut kun aihe kiinnostaa.
        En saa nukuttua kun leikattua jalkaa kolottaa, nukun sitten kun nukuttaa
        Liekko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen viime aikoina kuunnellut pari äänikirjana aiheesta.
        Jonas Bonnier "Lahkomurhat" tämä on ruotsista.
        Ulla Appelsin "Lapsuus lahkon vankina".
        Monia muitakin olen lukenut kun aihe kiinnostaa.
        En saa nukuttua kun leikattua jalkaa kolottaa, nukun sitten kun nukuttaa
        Liekko

        Oletko lukenut Helena Jouppilan "Neloset".
        Ei siinäkään ole kysymys mistään uskonnoista, vaan muuten hullusta äidistä.

        Niistä kurjista lapsuuksista kertovia kirjoja on paljon ihan kunnon ateistiperheittenkin jälkikasvujen kirjoittamia. Tunnen ihan livenä sellaisia, joitten lapsuuden on vanhempien alkoholinkäyttö tai mielisairaus pilannut.
        Minulla oli hyvä ja turvallinen lapsuus vaikka vanhempani kumpainenkin olivat uskovia ihmisiä tai juurikin siitä syystä. Ja siitä olen pelkästään onnellinen. Omat vanhempani eivät olleet helvettiuskovia (enkä minäkään), vaan heidän, niinkuin minunkin Jumalani on luotujaan rakastava ja anteeksi antava Jumala, johon voi turvata elämän myrskyissä.

        Se ikuisen helvetin oppi on maailman suurinta harhautusta, saatanallinen oppi, mihin monet ovat hurahtaneet ja vaikea asettua sellaisten aivokoppaan, joita jatkuva pelko ajaa takaa.


    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on iloisemmat laulut, sekä sanat että sovitukset verrattuna luterilaisen kirkon virsiin. Saa riemulla koristella itseään kauniilla vaatteilla ja meikeillä eli hoitaa leiviskäänsä ja tanssia kirkossa. Tosin niin minäkin teen luterilaisuudesta huolimatta.

      • Tellukka

        Nykyisin näkyvät saavan koristella itseään kauniilla vaatteilla, koruilla ja meikeillä.

        Kyllä se vielä viime vuosituhannella oli jäykempää heilläkin. Heti kampauksesta ja vaatetuksesta näki etenkin naisista, kuka oli liittynyt helluntailaisiin. Se oli se helluntailaisnuttura niskassa, eikä puhettakaan pitkistä housuista naisilla muuten kuin ehkä hiihtäessä (jos niin sekään oli sallittua, en tiedä).


    • Anonyymi

      Usko ei onneksi ole enää ahdasmielinen asia, että pitäisi näyttää körttimummulta, vai onko ? Jotkut lahkot ovat ankaria ? Lestat ?

      • Noh, ainakin ääri-islamilaiset, jotka pakottavat naisensa kulkemaan säkkiin puettuina päästä varpaisiin asti.


      • Anonyymi

        Tarkoitin tietysti Suomessa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Noh, ainakin ääri-islamilaiset, jotka pakottavat naisensa kulkemaan säkkiin puettuina päästä varpaisiin asti.

        18:14
        Viittaan uudestaan mainitsemaani kirjaan. Myös toistan sen, olipa mikä ryhmä tahansa...
        Lukemani kirja on eräänlainen metafora yhden asian liikkeestä, sen valtaeliitistä, normeista, muiden halveksimisesta, rappiosta, jne.
        Beng


    • Anonyymi

      Olin pelkkä työmies. Keväisin sain töitä rakennuksilta tai satamasta ilman vakinaisuutta. Erosin kirkosta taistolaisvuosina 1970 luvulla.
      Ev.lut seurakunnan pappi haukkui meittiä sanomalehden vapaasana palstalla. Siihen se jäi kun Suomen lait mahdollistivat liittyä tai olla liittymättä.

      Tunsin pari hellarimiestä. Toinen kaupungilla töissä, toinen autokuljettajana. Minulla heitin kanssa mitää kränää ollut.
      Kun jäin eläkkeelle, erä kd-mies alkoi naputtaan siitä etten ollut hyödyllinen, edes kuulunut kirkkoon.

      - Mitäs siitä...maassa maan tavalla, minä sille.

    • Anonyymi

      Samanlainen kuin muutkin,uskotaan johonkin,mitä ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Miksi ateistit kieltävät ja väittelevät uskosta jos sitä ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      Lapsuudessa olin paljonkin hellareiden kanssa tekemisissä, mutta en kuulunut porukkaan.
      Olen allerginen kaikenlaisille uskonporukoille.
      Viimeksi olen ihmetellyt ohjelmia, jossa on kuvattu Valomoa ja ihmetellyt sitä koristautumista, kirkolliset vaatteet loistaa kultaa , mitä järkeä asiassa oikein on. Jos haluaa uskoa raamatuun ja ssada sieltä ohjeita, on tämä loisto jotenkin käsittämätöntä. Pyhäin kuvia suudellaan ja ristimerkkejä tehdään, missä niin käsketään tekemään.
      Joka ainossa kirkossa on omat hullutuksensa loitsuineen ja vaatteineen.
      Toivottavasti ihmiskunta oppii olemaan ihmisiksi ilman pakanallisia menoja, siis niitähän nämä menot ovat. Muutaman sadan vuoden kuluttua naurekellaan koko hommalle, ihmetelään miten muuten sivistyneet ihmiset ovat voineet harjoitaa noita kultteja.

    • Anonyymi

      Voisikohan Liekko tulla heittämään se ensimmäisen kiven niin saisin nähdä mihin saakka se lentää

      • Olen viimeinen ihminen kivittämään ketään.
        On minulla ollut aika katkeruudellekin. Nykyisin pidän ihmisistä, jopa kaikista palstalle kirjoittavista.
        Mielipiteitä on erilaisia, jos on eri mieltä ei silti tarvitse alkaa kaunaiseksi.
        Jos totuuden puhuminen on pahasta niin kai sitten olen se ensimmäisen kiven heittäjä.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Olen viimeinen ihminen kivittämään ketään.
        On minulla ollut aika katkeruudellekin. Nykyisin pidän ihmisistä, jopa kaikista palstalle kirjoittavista.
        Mielipiteitä on erilaisia, jos on eri mieltä ei silti tarvitse alkaa kaunaiseksi.
        Jos totuuden puhuminen on pahasta niin kai sitten olen se ensimmäisen kiven heittäjä.

        Jotenkin vaikuttaa siltä kun näitä kirjoituksiasi lukee niin Marinilaisuus paistaa voimakkaasti taustalla. En minä vaan muut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin vaikuttaa siltä kun näitä kirjoituksiasi lukee niin Marinilaisuus paistaa voimakkaasti taustalla. En minä vaan muut.

        On minussa paljon vikoja.
        Mutta ei niin pahoja että niistä kannattaisi tehdä numeroa. Yhdet sakot olen saanut kun ajoin syöttämään miestä hoitopaikkaan ilman turvavyötä.
        Tuli mieleen mamma, äitini, hänessä ei ollut mitään muuta vikaa kuin hyvyys. Ei kai omena kauas puusta ole pudonnut :D


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        On minussa paljon vikoja.
        Mutta ei niin pahoja että niistä kannattaisi tehdä numeroa. Yhdet sakot olen saanut kun ajoin syöttämään miestä hoitopaikkaan ilman turvavyötä.
        Tuli mieleen mamma, äitini, hänessä ei ollut mitään muuta vikaa kuin hyvyys. Ei kai omena kauas puusta ole pudonnut :D

        Riippuu hyvin paljon siitä kuinka pitkät oksat puussasi on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin vaikuttaa siltä kun näitä kirjoituksiasi lukee niin Marinilaisuus paistaa voimakkaasti taustalla. En minä vaan muut.

        Hellari-persu älähti, kun kalikka kalahti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu hyvin paljon siitä kuinka pitkät oksat puussasi on ollut.

        Sait minut ajattelemaan.
        Tämä omahyväisyys näkyy suvussa.
        Se on aina ärsyttänyt, itse olen kuvitellut olevani vapaa siitä.
        Ei kai sitä itse huomaa :(
        Ihan kuolemanvakavasti ei näitä päivityksiäni kannata ottaa. Totta ehkä toinen puoli.


    • Anonyymi

      Helluntalaisten uskonlahko perustuu raamatun totuuteen,

      kuten kaikki muutki Kristinuskot,

      luojalle kuuluu suuri loputon kiitos ,,,,,,,,,,

      kun antoi Jeesuksen
      ja sen mukana totuuden maailmaan ,,,,,,

      Jeesus toi totuuden maailmaan koko ihmiskunnan tietoisuuteen,,,

    • Anonyymi

      Monia tällä listalla voisi pitää halkolaisina puheittensa takia
      suvakkihalkolaisina

    • Anonyymi

      Moni uskontoon hurahtanut vieraantuu valitettavan usein todellisuudesta. Lisäksi on lakiuskontoja jotka lähes pakottavat ihmisiä toimimaan halutulla tavalla. Lahkot ja uskonnot ovat sitä vihoviimeisintä höttöä. Jopa verisiä sotia on aikojen saatossa käyty uskonnon nimissä.

      • "Anonyymi"

        Kerrohan minulle mikä on todellisuus,
        Ja miksi näet sen uskonnoksesi.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kerrohan minulle mikä on todellisuus,
        Ja miksi näet sen uskonnoksesi.

        H.

        Todellisuus perustuu tieteeseen ja faktoihin jotka voidaan näyttää toteen. Uskonnot perustuvat uskomuksiin ja tarinoihin joita ei voida suoraan näyttää toteen.

        Maapallo on pyöreä. Tämä voidaan tieteellisesti todistaa. Joku uskonto voi pitää maapalloa litteänä ja se perustuu pelkästään uskomukseen aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuus perustuu tieteeseen ja faktoihin jotka voidaan näyttää toteen. Uskonnot perustuvat uskomuksiin ja tarinoihin joita ei voida suoraan näyttää toteen.

        Maapallo on pyöreä. Tämä voidaan tieteellisesti todistaa. Joku uskonto voi pitää maapalloa litteänä ja se perustuu pelkästään uskomukseen aiheesta.

        "Anonyymi"

        Nyt sinun uskontosi näyttää kohdistuvan ihmisen ihmeisiin.
        Voisit ehkä toisinaan ajatella.
        Mikä ihme on saanut aikaan tällaisen ihmisen?
        Ihmisen, joka tietää hyvin mistä Junan raiteet lähtevät.
        Ja minne ne johtavat.
        Mutta omasta polustaan ei osaa sanoa muuta kuin pienen vinkin.
        Herranjessus tätä elämän menoa.
        -
        Miten tahansa, muista kuitenkin aina, sinäkin olet jonnekin uskovainen.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Nyt sinun uskontosi näyttää kohdistuvan ihmisen ihmeisiin.
        Voisit ehkä toisinaan ajatella.
        Mikä ihme on saanut aikaan tällaisen ihmisen?
        Ihmisen, joka tietää hyvin mistä Junan raiteet lähtevät.
        Ja minne ne johtavat.
        Mutta omasta polustaan ei osaa sanoa muuta kuin pienen vinkin.
        Herranjessus tätä elämän menoa.
        -
        Miten tahansa, muista kuitenkin aina, sinäkin olet jonnekin uskovainen.

        H.

        Evoluutio on päivän sana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Evoluutio on päivän sana.

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Evoluutio voi vaihtaa suuntaansakin.
        Ja on silti Evoluutio.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Evoluutio voi vaihtaa suuntaansakin.
        Ja on silti Evoluutio.

        H.

        Niinähän se evoluutio toimiikin. Voi vaihtaa suuntaa minne vaan. Ennen oli hirmuliskoja. Nyt ei ole. Ihmisen esiasteitakin on ollut ja niiden jäänteitä löydetty eri puolilta maailmaa. Evoluutiota sekin on, eikä mitään uskontoa.


    • Maailmassa on todella paljon uskontoja. Kristinuskossakin on hirveästi erilaisia suuntia.
      Kaikki ovat oikeassa ja muut heidän mielestään väärässä.
      Hartaita uskovaisia on vaikkapa Buddalaisissa, Thaimaassa näin koti alttareita joissa oli aina tuoreet kukat esillä, jopa ruokaa on patsaan eteen laitettu. Kai hiiret ne syövät.
      Sielunvaellus oppiin uskoo suuri osa ihmiskunnasta myös.
      Kristiusko on peräisin juutalaisten kirjoituksista.
      Kuka voi 100% varmasti kertoa mikä näistä johtaa hyvään lopputulokseen? Kaikki kuolevat ja muututaan maaksi jälleen luonnon kiertokulkuun.
      Kaipaan suunnattomasti lastani joka kuoli ennen minua. Kuinka mielelläni hänet vielä näkisin. Onneksi näen sentään unessa.
      Kun kaikki toivo hänen paranemisestaan oli mennyt niin minäkin rukoilin. Se oli viimeinen oljenkorsi johon enää voi turvautua.

      • "liekko"

        Maailmassa on tasan kaksi uskontoa.
        Ne ovat nimeltään juu ja ei.
        Tavallaan kuin Snagarilla.
        Ketsuppia vai ei.
        Onko lapsesi sinulle Ketsuppia?
        Jää ehkä nähtäväksi.

        H.


      • Anonyymi

        Ja lähes kaikki väittävät omaa uskontoaan ainoaksi oikeaksi. Esim. islam on jopa lakiuskonto. Laki määrää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja lähes kaikki väittävät omaa uskontoaan ainoaksi oikeaksi. Esim. islam on jopa lakiuskonto. Laki määrää.

        "Anonyymi"

        Laki ei määrää uskontoa.
        Laki voi määrätä ihmistä.
        Ihminen saattaa lain mukaan uskoakin.
        Mutta...uskooko ihminen oikeasti?

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "liekko"

        Maailmassa on tasan kaksi uskontoa.
        Ne ovat nimeltään juu ja ei.
        Tavallaan kuin Snagarilla.
        Ketsuppia vai ei.
        Onko lapsesi sinulle Ketsuppia?
        Jää ehkä nähtäväksi.

        H.

        Aika huono vertaus. En tykkää ketsupista.
        Juu tai ei ole sopiva ilmaisu.
        Kukaan ei ole oikeasti tullut haudan takaa kertomaan mitä siellä tapahtuu, tai on tapahtumatta.
        Silti voi sisällään pientä toivonkipinää vaalia, jospa vielä näkisimme.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Laki ei määrää uskontoa.
        Laki voi määrätä ihmistä.
        Ihminen saattaa lain mukaan uskoakin.
        Mutta...uskooko ihminen oikeasti?

        H.

        Kannattaa sitten tutustua islamiin vähän tarkemmin. Se on tosiaan laki.


    • Anonyymi

      Hellarit on hihhulipersujen lahko. Kepulaiset lestoja.

    • Anonyymi

      mitä on helluntailaisuus . . .

      uskonnon uhrit, sivustolta löytyy helluntailaisuuden läpikäyneitä !!
      helluntailaisuus on Amerikasta tuotu. uskonnon-eksytys-oppi.

    • Anonyymi

      Tiedoksi alottajalle,
      kristinuskossa on ihmiskunnan pelastus,
      joka sen oivaltaa ja saa lahjan uskoa Jeesukseen Kristukseen pelastuu,,
      ei kuole koskaan, elää ijänkaikkisesti,,

      • Mutta siihen ei välttämättä tarvitse olla helluntailainen, eikä mikään muukaan -lainen, siillä kuten jo aikaisemmin siteerasin, niin

        Matt.7:21-23
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."


      • Anonyymi

        Ei mitään siinä, jos uskoo johonkin teksteihin ja saa siitä lohtua. Täydellisenä totuutena ja absoluuttisena faktana sitä ei kutenkaan pidä kaikille muille uskontoja tyrkyttää. Entä ne ihmisen esiasteet, jotka elivät tuhansia vuosia ennen kristinuskon syntyä. Eivätkö he sitten saaneet iankaikkisen elämän?


    • Anonyymi

      En todellakaan liittyisi. Minulla ollut 2 helluntalaisminiää ja toden totta ihan sairasta. Kumpikin luopuivat lapsistaan toinen heitti 1 lapsen lastenkotiin jätti itselle vaan toisen lapsen. Toinen miniä oli antanut jo ensimmäisen lapsensa sijaiskotiin ja kun tämä yhteinen lapsi 2kk ikäsenä samaan sijaiskotiin.Muka perhekeskeisiä kaikkea muuta! Mut ei keretty hoitaa lapsia ku piti päästä päivärukouksiin, iltarukouksiin ja kaikkia muuta siinä välis. Hyi olkoon

      • Siis sinulla kaksi kelvotonta miniää, jotka eivät pitäneet lapsistaan huolta?
        Entä omat poikasi?
        Miksi he evät osallistununeet lasten hoitamiseen, että miniät olisivat päässeet sinne rukouksiinsa ilman, että tarvitsi antaa lapset sijaiskoteihin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      72
      3600
    2. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      147
      2888
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      116
      2422
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      128
      2180
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      86
      2087
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      386
      1792
    7. 421
      1626
    8. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1529
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      95
      1426
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      42
      1327
    Aihe