Kertokaas joku tietäjä, mitä tarkoittaa jos asuntoyhtiö sanoo alottaneensa yhtiön alasajon?

Anonyymi

Ei ymmärrä......

6

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Homma on siis se, että mä oon ostamassa asuntoa ja vastikkeen hinnat ym tiedossa.
      Lähiaikoina ei oo tulossa mitään remontteja tms ja asunto on ihan hyvä.

Mut että mitä tarkottaa että yhtiökokouksessaan yhtiö päättäny alottaa yhtiön alasajon. Omistajako vaihtuu vai mitä?

• Anonyymi

Soita sen yhtiön isännöitsijälle ja kysy mistä on kyse. Hän yleensä kertoo oikein mielellään. Myyjällä on myös velvollisuus kertoa kaikista seikoista mitä yhtiössä on tiedossa ja mikä voi vaikuttaa ostopäätökseesi, vaikka et ymmärtäisi kysyä. Älä osta ottamatta selvää.

• Anonyymi

https://www.isannointiliitto.fi/artikkeli-2/myos-alasajo-voi-olla-strategia/

Kuten valtakunnallisestikin väestökatopaikoilla, taloyhtiöt ovat hankalissa tilanteissa kun ei saada rahoitusta korjauksiiin. Joissakin kohteissa on jo hallittu alasajo käynnissä, koska tiedetään, ettei tulevaisuutta ole.

Onneksi ilmiö ei näy vielä suuressa mittakaavassa, mutta trendi on selvä: jos on vanhusenemmistö ja paha muuttotappio, eivät perikunnat saa myytyä osakkeita. On aika karmaisevaa, että ihmisen osakkeen arvo voi kadota niin nopeasti.

Osakkeenomistajien ja taloyhtiöiden päättäjien pitäisi herätä tähän itse. Taloyhtiöillä pitäisi olla taloyhtiöstrategia, josta jokaisen osakkeenomistajan tai asunnonostajan pitäisi ymmärtää, mihin yhtiö on menossa. Myös alasajo voi olla strategia kun se tehdään hallitusti.

• Anonyymi

Ei se tarkoita omistajien vaihdosta vaan sitä, että yhtiö katoaa maailmankartalta. Älä osta.

"Suomessa on tuhansia asunto-osakeyhtiöitä, joilla on lähivuosina edessään laajat linjasaneeraukset. Jos näitä ei päästä tekemään, edessä on väistämättä yhtiön alasajo. Tällöin tuhannet ja taas tuhannet osakkaat menettävät asuntonsa. Sijoittajille tämä tarkoittaa sijoitusriskin realisoitumista, tuhansille tavallisille tallaajille, jotka ovat kovalla työllä säästäneet itselleen omistusasunnon, koko omaisuuden menettämistä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soita sen yhtiön isännöitsijälle ja kysy mistä on kyse. Hän yleensä kertoo oikein mielellään. Myyjällä on myös velvollisuus kertoa kaikista seikoista mitä yhtiössä on tiedossa ja mikä voi vaikuttaa ostopäätökseesi, vaikka et ymmärtäisi kysyä. Älä osta ottamatta selvää.

Ok kiitos tiedosta. Minäpä kyselen. Niin ei se kallis asunto oo ja nyt kun oon vuokralla, niin tympäsee maksaa aina vaan tuota vuokraa. Oisi hyvä maksaa pelkkää vastiketta.

• Anonyymi

Eli meinaako sitä, jos ostan ja alan asumaan, niin joudun siitä huolimatta pellolle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2751
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1519
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1360
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      56
      967
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      944
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      914
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      888
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      79
      868
    9. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      58
      836
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe