Hyundai Tucsonin hyvä myynti euroopassa

Anonyymi

29

1171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jostain syystä Suomessa ei ole kovin suosittu merkki tai malli. Joulukuun 2021 Top10 oli pääasiassa Toyotan ja Volvon malleja meillä, yksi Skoda, VW ja Kia. Eka Hyundai löytyy sijalta 29 i20 mallia.



      https://www.aut.fi/files/2518/joulukuu_2021.xlsx

      • Anonyymi

        Niin Suomi on Suomi. Täällä on sen verran metsäkansalla ennakoluuloja.
        Hyundai on Kian emoyhtiö eikä taatusti tee huonompia autoja.
        Muualla maailmassa ei ole näin huonoa myyntiä Hyundailla. Metsäkansa mikä metsäkansa.


      • Anonyymi

        Merkkikohtaisessa listauksessa Hyundai oli sijalla 9. Takanaan paljon ns. tuttuja merkkejä.


    • Anonyymi

      Miksi ei sitten myy täällä? Jos olisi hyvä auto, kai noita näkyisi? Vanhaa korimallia sentään näkyy jonkunverran mutta uutta en ole nähnyt varmaankaan sitä yhtä ainoaa enempää. Hintakin Tucsonissa on luokkansa edullisesta päästä vs. varusteet mutta ei vaan tee kauppaansa, ja on nollakorkoa ja talvirenkaita muutamalla satasella. Kai tuossa mallissa on jotain mätää?

      • Anonyymi

        Ruma ulkonäkö ja outo sisustus nappula vaihteineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruma ulkonäkö ja outo sisustus nappula vaihteineen?

        Kummallista kun muualla maailmassa Hyundaita myydään kuin sieniä sateella.
        Suomalaisessa ajattelumaailmassa on jotakin hyvin outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista kun muualla maailmassa Hyundaita myydään kuin sieniä sateella.
        Suomalaisessa ajattelumaailmassa on jotakin hyvin outoa.

        Miksi muualla maailmassa sitten kelpaa ?
        Suomalainen on outo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muualla maailmassa sitten kelpaa ?
        Suomalainen on outo.

        Väittäisin jos logoa vaihdettaisiin vaikka www logoksi niin auto menisi hyvin kaupaksi.
        90 luvulla ostin Hyunai Elantran ja myyjä sanoi että jos logo olisi jonkun toisen merkin niin auto menisi heti.Ei ollu Hyundai liike.
        Tämä on psykologinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väittäisin jos logoa vaihdettaisiin vaikka www logoksi niin auto menisi hyvin kaupaksi.
        90 luvulla ostin Hyunai Elantran ja myyjä sanoi että jos logo olisi jonkun toisen merkin niin auto menisi heti.Ei ollu Hyundai liike.
        Tämä on psykologinen juttu.

        Siis ostin käytetyn Hyundai Elantran silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ostin käytetyn Hyundai Elantran silloin.

        Joo tossa olen samaa mieltä.
        Suomalaiseen luonteesessa on todella lujassa auton Brändi.
        Www ostetaan kuin siimaa vaikka tiedetään lukuisissa kirjoituksissa www vakavat ongelmat vaiheisto, öljynsyönti ym.ym.
        Kansa vaan ostaa ja ostaa niitä. Ostetaan eikä mietitä sen enempää.Brändi ratkaisee.


      • Anonyymi

        Tämä on subjektiivinen mielipide, mutta ehkä täällä menestyy enemmän mielikuvaltaan konservatiiviset ja luotettavat automerkit. Uudet Hyundait ovat saaneet hyviä arvosteluja, mutta merkki voidaan mieltää enemmän Dacian tasolle mielikuvissa. Lisäksi uusi Tucson ei sovi konservatiiviseen makuun, jossa ei haluta herättää liian suurta huomiota autolla. Todellisuudessahan Tucson on monessa vertailussa Ravia parempi. Itse meinasin Ravin ostaa juuri yllä mainittujen mielikuvien takia, mutta kun luin käyttäjäpalautetta auton luotettavuudesta (erityisesti bensatankkiin liittyvät ongelmat) jätin kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on subjektiivinen mielipide, mutta ehkä täällä menestyy enemmän mielikuvaltaan konservatiiviset ja luotettavat automerkit. Uudet Hyundait ovat saaneet hyviä arvosteluja, mutta merkki voidaan mieltää enemmän Dacian tasolle mielikuvissa. Lisäksi uusi Tucson ei sovi konservatiiviseen makuun, jossa ei haluta herättää liian suurta huomiota autolla. Todellisuudessahan Tucson on monessa vertailussa Ravia parempi. Itse meinasin Ravin ostaa juuri yllä mainittujen mielikuvien takia, mutta kun luin käyttäjäpalautetta auton luotettavuudesta (erityisesti bensatankkiin liittyvät ongelmat) jätin kauppaan.

        Hyundai on edullinen ostaa vs. saman koon kisaajat, mutta kallis vaihtaa. Arvo ns.romahtaa heti ja ei tasaannu edes vuosien ajalla. Toyota ja VW taas pitävät äärettömän hyvin arvonsa, malli kuin malli.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Harmi että tuolla ei ole vielä yhtään uusikorista tuksua arvosteltu, joista avauksessa oli puhe.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Viime vuonna Tuksuja maassamme kilpiin 550 kpl luin joltain foorumilta. Aika vähän. Moottori-lehdessä haukuttiin sen nappivaihteita hitaiksi. Ehkä koe ajajat kammoksuu tuollaista? Ja onkohan valot huonot lumisateessa?

      • Anonyymi

        Täydellistä autoa ei ole vielä keksittykään.


      • Anonyymi

        Oman ajokokemuksen perusteella nappivaihteet ihan ok. Jos tarvitsee "veivata" autoa eteen- ja taaksepäin paljon niin silloin voi hieman hävitä keppityyliselle nopeudessa. Valot toimii hyvin kovassakin lumisateessa mitä nyt oli ja kaarrevaloista erityinen plussa. Etuvalot on pienessä syvennyksessä ja muotoiltu siten että lunta ei päässyt kertymään. Takavaloihin kertyi jonkin verran lunta, mutta alaosassa olevat vilkut syvennyksessä jäivät ok näkyviin.

        Miinuspuolia talviajossa on herkkä kaistavahti, joka ei toimi pikkuteillä ja esim. huonossa lumikelissä kunnolla, eikä saa oletuksena pois päältä. Tämä taisi aktivoitua yli 60km/h nopeuksissa. Takaluukun kaasujouset ei mitoitettu kunnolla pakkaskeleille, joutuu käsin auttamaan paljon kun menee yli -10.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellistä autoa ei ole vielä keksittykään.

        Ei varmasti ole, mutta miksi juuri Tucson ei meillä myy eikä sitä juuri näy missään? Autohan on runsaasti varusteltu, vähän Toyotan C-HR:n tyylinen (se myy hyvin joten raju muotoilu ei ole myynnin este), ja hinnat todella iskukykyiset kilpailijoihin verraten. Nelivetohybridikin maksaa reilusti alle Toyota RAV4:n tai VW Tiquanin vastaavantehoisten nelivetojen. Takuu myös pidempi. Miksi siis ei vaan myy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman ajokokemuksen perusteella nappivaihteet ihan ok. Jos tarvitsee "veivata" autoa eteen- ja taaksepäin paljon niin silloin voi hieman hävitä keppityyliselle nopeudessa. Valot toimii hyvin kovassakin lumisateessa mitä nyt oli ja kaarrevaloista erityinen plussa. Etuvalot on pienessä syvennyksessä ja muotoiltu siten että lunta ei päässyt kertymään. Takavaloihin kertyi jonkin verran lunta, mutta alaosassa olevat vilkut syvennyksessä jäivät ok näkyviin.

        Miinuspuolia talviajossa on herkkä kaistavahti, joka ei toimi pikkuteillä ja esim. huonossa lumikelissä kunnolla, eikä saa oletuksena pois päältä. Tämä taisi aktivoitua yli 60km/h nopeuksissa. Takaluukun kaasujouset ei mitoitettu kunnolla pakkaskeleille, joutuu käsin auttamaan paljon kun menee yli -10.

        Etuvalot on uudessa tuksussa totaalisen paskat, yhtä huonoja löytyi kasarilla halogeeneista. Takapuskurissa pöhkösti vilkut ja ne peittyy lumisateessa ja lumitiellä ajaessa nopeasti umpeen eli tosi turvallista.


    • Anonyymi

      Ei myy koska ihmiset pelkää sanaa Hyundai.
      Tiedän että auto on hyvä
      Ennakkoluuloja paljon. Vainhollinen ajattelu.
      Konservatiivinen ajattelu.Aina ajettu Toyota tai Volkkarilla.Lisäksi ajatellaan jos erottuu massasta.Heikko itsetunto myös.

      • Anonyymi

        Minulle konservatiivisuus näyttäytyy jumittumisena – on jämähdetty johonkin esim Corollaan joka koetaan pysyväksi ja parhaaksi. Muuta vaihtoehtoa ei Toyota Corolla papalla ole.
        Tälläinen ajattelu kumpuaa vähän jokaisella elämänalueella ei pelkästään puhuttaessa autoista.
        On paljon asioita joissa on jämähdetty paikoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle konservatiivisuus näyttäytyy jumittumisena – on jämähdetty johonkin esim Corollaan joka koetaan pysyväksi ja parhaaksi. Muuta vaihtoehtoa ei Toyota Corolla papalla ole.
        Tälläinen ajattelu kumpuaa vähän jokaisella elämänalueella ei pelkästään puhuttaessa autoista.
        On paljon asioita joissa on jämähdetty paikoilleen.

        Ei kyllä pidä paikkaansa. Toyota on kahminut myyntiä viime vuosina kilpailijoiltaan ja lukuisissa merkin autoissa ratin takana on nuori/nuorehko ihminen, ei papparainen.

        Sama juttu on esim. Skodalla, ja jokaisella merkillä, eli profiilia löytyy käyttäjistä laidasta laitaan. Yksi työkaverini on Octavisti, ja miehen tyyli on äärivanhoillista, ikää vasta 60 v ja astelee kuin 90v pappa, nukkavieru slipoveri päällä ja askeltaa jalkateriä maata pitkin laahustaen hitaasti. Toinen on sukulaismies, nuorehko ja ns. citydynaaminen myyntialan päällikkö, alla aiemmin Skoda Superb ja nyt Enyaq.

        Kyllä Hyundain myynnin vähyys meillä johtuu aivan jostain muusta. Maahantuojalla ja piirimyyjillä on kova itsetutkiskelun paikka!


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä auto.

      • Anonyymi

        Komppaan hyvä auto mutta maine ei ole niin hyvä kuin mitä auto on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan hyvä auto mutta maine ei ole niin hyvä kuin mitä auto on

        Suomi on muuhun maailmaan nähden jälkijunassa Hyundain arvostuksen suhteen.
        Syynä huono markkinointi Lisäksi pieni kansa.Eihän Suomessa ole kuin puolet Lontoon väkimäärästä.Lisäksi Suomalaiset ovat konsevatiivista ja vainhoillesia hyvin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on muuhun maailmaan nähden jälkijunassa Hyundain arvostuksen suhteen.
        Syynä huono markkinointi Lisäksi pieni kansa.Eihän Suomessa ole kuin puolet Lontoon väkimäärästä.Lisäksi Suomalaiset ovat konsevatiivista ja vainhoillesia hyvin pitkään.

        Jaa? Hyundai tuli ekan kerran maahamme 1990-luvun alussa, joten aikaa on ollut yli 30 vuotta. Oli Pony, Elantra, Scoupe jne mutta ei.

        Toyota ja Datsun (Nissan) tuli maahamme 1960-luvun puolivälissä ja oli kova myyntimagneetti reilun 5 vuoden päästä eli 1970-luvun alussa. Loppu on oma legenda. Tuohon aikaan sitä Suomi vasta sulkeutunut agraarinen kansakunta oli, ja elintaso alhainen. Aluksi osa arasteli japsiautoja mutta Toyota ja Datsun vetivät pian autoilijoita muista merkeistä.

        Hyundailla olisi aivan samat eväät tehdä viimeistään 2000-luvulla raju nousu, mutta ei tehnyt. Ei auta pitkä takuu, ei kohtuuhinnat vs. kisaajat, eikä sinänsä ok auto. Missä syy? Maamme on nyt kuitenkin sata kertaa kansainvälisempi ja apuvetona olisi suositut Samsung-puhelimet korealaisina. Ralliakin merkki ajaa tehdasvetoisena. Ei vaan mene paljoa kaupaksi eikä ole haluttu vaihtoauto.

        Muuten tuosta arvonalennuksesta...uusimmassa Auto Bild Suomessa on saksalaisen emolehden suorittama uusimman mallin Hyundai Santa Fe-maasturin (nelivetodiesel 2,2-litrainen awd aut.) kestotesti 100.000 km ja vuosi. Maksoi uutena 56.000 eur ja loppuarvo 22.000 eur eli arvonlaskua rankat 34.000 eur.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Hyundai tuli ekan kerran maahamme 1990-luvun alussa, joten aikaa on ollut yli 30 vuotta. Oli Pony, Elantra, Scoupe jne mutta ei.

        Toyota ja Datsun (Nissan) tuli maahamme 1960-luvun puolivälissä ja oli kova myyntimagneetti reilun 5 vuoden päästä eli 1970-luvun alussa. Loppu on oma legenda. Tuohon aikaan sitä Suomi vasta sulkeutunut agraarinen kansakunta oli, ja elintaso alhainen. Aluksi osa arasteli japsiautoja mutta Toyota ja Datsun vetivät pian autoilijoita muista merkeistä.

        Hyundailla olisi aivan samat eväät tehdä viimeistään 2000-luvulla raju nousu, mutta ei tehnyt. Ei auta pitkä takuu, ei kohtuuhinnat vs. kisaajat, eikä sinänsä ok auto. Missä syy? Maamme on nyt kuitenkin sata kertaa kansainvälisempi ja apuvetona olisi suositut Samsung-puhelimet korealaisina. Ralliakin merkki ajaa tehdasvetoisena. Ei vaan mene paljoa kaupaksi eikä ole haluttu vaihtoauto.

        Muuten tuosta arvonalennuksesta...uusimmassa Auto Bild Suomessa on saksalaisen emolehden suorittama uusimman mallin Hyundai Santa Fe-maasturin (nelivetodiesel 2,2-litrainen awd aut.) kestotesti 100.000 km ja vuosi. Maksoi uutena 56.000 eur ja loppuarvo 22.000 eur eli arvonlaskua rankat 34.000 eur.

        Tätä mäkin ihmettelen, vuosikymmenet ollu Hynyllä aikaa hoitaa hommat vaan ei. Tulee mieleen joku Alfa tai Seatti. Pököttikin on hoitanut homman paremmin vaikka sekin on maahantuojaltaan paska vs valtamerkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Hyundai tuli ekan kerran maahamme 1990-luvun alussa, joten aikaa on ollut yli 30 vuotta. Oli Pony, Elantra, Scoupe jne mutta ei.

        Toyota ja Datsun (Nissan) tuli maahamme 1960-luvun puolivälissä ja oli kova myyntimagneetti reilun 5 vuoden päästä eli 1970-luvun alussa. Loppu on oma legenda. Tuohon aikaan sitä Suomi vasta sulkeutunut agraarinen kansakunta oli, ja elintaso alhainen. Aluksi osa arasteli japsiautoja mutta Toyota ja Datsun vetivät pian autoilijoita muista merkeistä.

        Hyundailla olisi aivan samat eväät tehdä viimeistään 2000-luvulla raju nousu, mutta ei tehnyt. Ei auta pitkä takuu, ei kohtuuhinnat vs. kisaajat, eikä sinänsä ok auto. Missä syy? Maamme on nyt kuitenkin sata kertaa kansainvälisempi ja apuvetona olisi suositut Samsung-puhelimet korealaisina. Ralliakin merkki ajaa tehdasvetoisena. Ei vaan mene paljoa kaupaksi eikä ole haluttu vaihtoauto.

        Muuten tuosta arvonalennuksesta...uusimmassa Auto Bild Suomessa on saksalaisen emolehden suorittama uusimman mallin Hyundai Santa Fe-maasturin (nelivetodiesel 2,2-litrainen awd aut.) kestotesti 100.000 km ja vuosi. Maksoi uutena 56.000 eur ja loppuarvo 22.000 eur eli arvonlaskua rankat 34.000 eur.

        Uusimmassa Auto Bild Suomessa oli 100.000 km kestotestissä Saksassa Kia Pro Ceed 1,6T DCT ja maksoi Saksassa uutena 37.000 eur ja vuoden vanhana arvo 16.000 eur, tippumista 21.000 eur.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe