Uusi lääke - kokemuksia?

Sydänlääkitykseni vaihdettiin viime viikolla. Vanha lääkitykseni: Sotalol Generics 80 mg. Nyt - syötyäni Sotalolit loppuun - jatkan Bisoprolol-nimisen lääkkeen kera (10 mg).

Olisiko jollakulla kokemusta Bisoprololista? Eroavatko ko. lääkkeen haittavaikutukset Sotalolin haittavaikutuksista (joita ovat omalla kohdallani olleet - riippuen kulloisestakin annostuksesta - huimaus, väsymys, palelu, pahoinvointi, hengästyneisyys ja painajaisunet ynnä muutoinkin pinnallinen uni)?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

Kaunista kevättä kaikille =)
25232
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Jos sinulla on netti riittävästi käytössä, voisit etsiä esim. Googlesta hakusanalla beetasalpaaja ja jatkaa www.tohtori.fi, niin saat luettelon kaikista b-salpaajista ja voit vertailla niiden tärkeimpiä sivuvaikutuksia. Samantapaisiahan ne ovat kun Sotalol Generics´inkin. Vaikutukset lienevät yksilöllisiä sairaudesta, verenpaineesta, lääkkeen annostuksesta tai herkkyydestä riippuvia.
Itselläni on ollut Emconcor, Orloc ja Bisoprolol Pliva. Koska voin valita joko hinnan, tai tuntemuksieni mukaan kahden viimeisen lääkkeen väliltä, vaihdoin siihen mihin uskoin, eli Orloc`iin takaisin. Sitä voin ottaa annokseni kahdesti päivässä, joten minulta vähenivät pyörryttelyt, tai sitten verenpaine oli noussut tai?? (en pode kohonnutta verenpainetta) Lääkärin kanssa kannattaa keskustella tuntemuksistaan kunhan nyt olet käyttänyt tätä "uutta" lääkettäsi riittävän kauan testausta ja tottumista vertaillaksesi. Bisoprolol pelkästään ei ole lääkkeen nimi, vaan siihen liittyy aina jotain muuta: Pliva, Ratiopharm, jne. Bisoprololi on vaikuttava aine kaikissa näissä.

Äänestä
  • Olen lukenut mahdollisista sivuvaikutuksista netistä/tuoteselosteesta, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan bisoprololin sivuvaikutuksista käytännössä kyseisen lääkkeen käyttäjiltä. Kiitos sinulle vastauksestasi =)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


a.v.a kirjoitti:

Sydänlääkitykseni vaihdettiin viime viikolla. Vanha lääkitykseni: Sotalol Generics 80 mg. Nyt - syötyäni Sotalolit loppuun - jatkan Bisoprolol-nimisen lääkkeen kera (10 mg).

Olisiko jollakulla kokemusta Bisoprololista? Eroavatko ko. lääkkeen haittavaikutukset Sotalolin haittavaikutuksista (joita ovat omalla kohdallani olleet - riippuen kulloisestakin annostuksesta - huimaus, väsymys, palelu, pahoinvointi, hengästyneisyys ja painajaisunet ynnä muutoinkin pinnallinen uni)?

Kiitos mahdollisista vastauksista.

Kaunista kevättä kaikille =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu