Nyt on esitelty Suomen ehdokkaat tämän vuoden euroviisuihin. Kiinnostaako teitä muita yli kuuskymppisiä, kuka sinne lähetetään edustamaan Suomea?
Olen katsellut euroviisuja 60- ja 70-lukujen taitteesta alkaen mielenkiinnolla. Suomi ei pärjää jos lähettää suomella lauletun biisin tai yhdentekevän jumputuksen. Nämä tekno-disco- biisit ovat niin mennyttä maailmaa.
Mielestäni ainoa tämän vuoden ehdokkaista, joka voisi päästä 10 parhaan joukkoon (mutta ei voita )viisuissa on the Rasmus.
Olen aina tykännyt Italian kappaleista ja viime vuoden voittaja oli todellakin paras. Meidän Blind Channel oli myös hyvä ja siksi sijouttui kuudenneksi.
Vieläkö euroviisut kiinnostaa?
57
887
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kinostanut enää vuosiin!
- Anonyymi
Ei kiinnosta Euroviisut. Pari kuukautta pyörittävät UMK ehdokkaita. Aivan uskomatonta kuraa. Läntinen jos menee edustamaan........
Yleisöä pelottava. Rasmus vanhoilla päivillään vielä yrittää. Nämä nykypäivän kisat eivät ole Euroviisuja nähneetkään.!!!??? - Anonyymi00063
Anonyymi kirjoitti:
Ei kiinnosta Euroviisut. Pari kuukautta pyörittävät UMK ehdokkaita. Aivan uskomatonta kuraa. Läntinen jos menee edustamaan........
Yleisöä pelottava. Rasmus vanhoilla päivillään vielä yrittää. Nämä nykypäivän kisat eivät ole Euroviisuja nähneetkään.!!!???Taso on kauheaa, itseasiassa tasoa ei ole.
- Anonyymi
Ei niin kovin kiinnosta, mutta katsellut olen useimmiten. Ja kuunnellut myös tämän vuoden Suomen ehdokkaat. Myös minusta Rasmus pitäisi sinne lähettää, mutta se suomenkielinen "Rat ta tatta" on tosi kiva ja tarttuva. Mutta ei suomenkielisellä pärjää siellä, jos nyt sitten millään muullakaan. Viihdyttävää katseltavaa/kuunneltavaa.
- Anonyymi
The Rasmus ehdottomasti Euroviisuihin.
https://www.youtube.com/watch?v=oTm4fgYIWGI
kylmätotuus- Anonyymi
Kiitos Kylmätotuus linkistä. Todella, jos Rasmusta ei äänestetä Euroviisuihin, niin silloin on jotain pahasti pielessä.
Hytinäx1
- Anonyymi
Tipitii.
Liikaa musaohjelmia, euroviisut hukkuu massan sekaan. Aikoinaan telkkarista tuli yleensäkin kovin harvoin musaa, silloin ei tavallaan ollut muutakaan kateltavaa. Mutta juu, olen kyllä katellut tämän vuoden piisejä, netistä.
Sinällään viisupiisit ei ole niin karmeaa kuultavaa, kuin joskus olleet. Mutta jotenkin ihmii, kun jokin kehrääkki rasmus, tai tommi läntinen pitänyt kaivella esiin, kumma kun ei danny... Mutta ite piisit sinällään ihan ok poppista, ei mitään kummempaa. Ite snadisti fanitan bessiä, piisi ihan hyvä ralli ja mun mielestä mimmillä hyvä soundi. Jotenkin omanlaisensa naisraspi. Ja ok näkönen muikkikin.
Kun lordi aikoinaan voitti viisut, yle oli ihmeissään, millä budjeteilla se järjestää pileet suomessa. Jostain net rahat raapi, mutta halvempaa ois ollut, jos lordi ois tullut kakkoseksi. Mutta kuten lordikin todennut, silloin hurrattiin ja muuten onkin lähinnä syljetty naamariin. Aika vähän auttanut pändiä uralla, kotimaassa kai lähinnä ollut haitaksi pitemmässä juoksussa koko viisuvoitto. Sama kai blind channelillakin, mutta sekin pändi satsaa enenpi ulkomaille, suomi kuitenkin olematon markkina-alue,
Siks oletan, rasmus voi hyötyä viisuista eniten, ja heilleppä voiton suopi . Siis suomen karsinnoissa. Kakkossija itse viisuissa ois kiva :D
=DW=- Anonyymi
Olen ihan kaikessa DW:n kanssa samaa mieltä. Lisäisin vielä Lordin voitosta (ihan oikeutettu) sen, että Suomi pääsi osoittamaan, että täällä osataan tehdä aivan loistava show loppukilpailuun. Ja juontajat Leppilampi & Pelkonen ihan supertaitava, kielitaitoinen, näyttävä pari. Silti Rasmuksen sijoitus kakkoseksi olis ihan jees.
- Anonyymi
Danny oli kisassa mukana viime vuonna biisillä, jossa on Janne Rintalan mainio sanoitus.
https://www.youtube.com/watch?v=hQVFYBQg5Ec
kylmätotuus - Anonyymi
Näkyy onnistuneen paremmin kuin hyvin.
Yksi viesti olisi riittänyt. 5 on jo liikaa.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyy onnistuneen paremmin kuin hyvin.
Yksi viesti olisi riittänyt. 5 on jo liikaa.
kylmätotuusJoop.
Uskotaan, uskotaan :D
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joop.
Uskotaan, uskotaan :D
=DW=Kerran vielä uskaltaudun laittamaan linkin, vaikka köpelösti kävisikin.
Koettakaa kestää!
Tommi Läntisen esitys on kyseessä.
https://www.youtube.com/watch?v=Sz-AwjJGHlo
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran vielä uskaltaudun laittamaan linkin, vaikka köpelösti kävisikin.
Koettakaa kestää!
Tommi Läntisen esitys on kyseessä.
https://www.youtube.com/watch?v=Sz-AwjJGHlo
kylmätotuusDorkat tekstit.
Euroviisuissa kun toi mainostaminen on kiellettyä, piisin nimi on sitten harley ja davidson. Hö, po moottoripyörän kehitti alunperin kaks insinööriä, harley ja davidson. Noh, oli tossa bessin piisissä kakskin lievää kirosanaa. Levy-yhtiön mukaan sanoja voi muuttaa, jos läpäisee suomen karsinnat....
Soudi-lehden mukaan sanoittajjan ois kannattanut edes käydä katsomassa miltä moottoripyörä näyttää. "Nyt on aika painaa kaasut kohti uutta suuntaa". Niinno, moottoripyörissä harvemmin kaasupedaaleita. "Eikä jarruja ole liimattu mun spittariini" Prätkää kyllä useimiten jarrutetaan etujarrulla, kahvasta vetämällä....
Mutta juu, suomeksi tekstit usein kuulostaa ääliömäisiltä. Johtuu kai siitä, net on ääliömäisiä. Lisäks net usein ymmärtää ja se sitten alkaa ärsyttämään. Mä diggailin mennä vuoden viisua, se kun laulettiin italiaksi ja sitä mä en osaa. Sinällään väliä, kyllä rokettipiisien sanat on useinkin totaalidorkia, mutta jotenkin net ei ärsytä niin paljoa ulkomaankielellä laulettuna.
Alkanut muuten tottumaan rasmuksen piisiin. Siinä muuten videolla stuntbasisti, joku tanssija, varsinainen basisti asuu ulkomailla, eikä koronan takia ehtinyt videon nauhoituksiin :D
=DW= - Anonyymi
Höh.
Jotain failua julkaisupuolella, kaitpa net saa asian joskus korjattua.
=DW=
- Anonyymi
Lordi häpäisi Oulun en tosin ole koskaan kuullut. Lordia enkä sitä ymmärtävätkö oululaiset ettei tällaisen mainostus paranna kaupunkikuvaa. En tiedä onko Lordi Oulusta tai mistään kotoisin
En ole kuullut muutakaan e viisuista tällä vuosituhannella tai katsinut
Kerran Mikko Kuus Tonen tai mikä se on en seuraa, vuosia sitten, kysyi ...- Anonyymi
Ennen kuin kerron jatkon niin viime vuonnahan tämä tsijjola sinkuetti voitti tällä katson auringon pintaan asti
https://youtu.be/SZBTPjQRo9g
Ei nämä nykyluritukset jää edes mieleen päiväksi viikosta puhumatta paras
- Anonyymi
EI KIINOSTA
euroviisut ei ole edes musiikkia, nistä puuttu musiikkia ja sävel KOKONAAN
euroviisut on pelkää riehumista
raivohullun tavoin hudetaan heilutaan että näyttää että niiltä pääki kohta irtoaa tommosen heilimisen seurauksena,
lähinnä euroviisuja voisi kutsua
HULLUT HUITOO REHUU JA RÄÄKYY LAVALLA,
arvotelemaan kuka on HULLUIN ESIINTYJÄ ! - Anonyymi
Teillä Suomessa helppoa valita se paras osallistuja kun on vain 7 esitystä.
Ruotsissa 28 esitystä ja ne jaettu 4 osakilpailuun, semifinaaliin ja loppu kilpailuun.
Pandemia rajoituksien takia osakilpailuja ei voidakaan pitää ympäri Ruotsia konserttisaleissa, vaan ne keskittyvät Tukholmaan.
Kaikki osakilpailut näytetään televisiossa ja katsojat saavat puhelinäänestää suosikkiaan. Sen perusteella sitten jokaisesta osakilpausta pääsee jatkoon.
Kuutena viikonloppuna on katsojilla mahdollisuus vaikuttaa finaaliin pääsijät.
Nyt kun koronasuositusten takia ravintolatkin suljetaan kl 23 , niin onhan tämä jonkinlainen viikonlopun juhlistamisen aihe kotosalla. - Anonyymi
Tommi Läntinen euroviisuihin! Suomen Rod Stewart. Karismaa ja punainen tukka, biisistä viis.
- Anonyymi
Tosiaan. On hassua, että vaikka kyseessä laulukilpailu niin ulkonäöllä ja lavashow lla on suuri vaikutus siihen kuka voittaa. Olisiko Lord voittanut ilman maskejaan? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan. On hassua, että vaikka kyseessä laulukilpailu niin ulkonäöllä ja lavashow lla on suuri vaikutus siihen kuka voittaa. Olisiko Lord voittanut ilman maskejaan? 🤔
Enpä tiedä maskeista. Minusta Lordilla oli paras, massasta poikkeava pläjäys. Itse kummaksuin ja myötähäpeilin niiden hirviömaskeja ja uskon, että olisivat pärjänneet ilmankin. Tosin en tiennyt, että porukka oli jo tullut tutuiksi maailmallakin maskeillaan.
- Anonyymi00062
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tiedä maskeista. Minusta Lordilla oli paras, massasta poikkeava pläjäys. Itse kummaksuin ja myötähäpeilin niiden hirviömaskeja ja uskon, että olisivat pärjänneet ilmankin. Tosin en tiennyt, että porukka oli jo tullut tutuiksi maailmallakin maskeillaan.
Pelleilyllä voittoon. Mikäs siinä.
- Anonyymi
ei kiinosta,
euroviisuja ei voi musiikiksia edes sanoa,
niissä ei ole musiikista tietoakaan,
ne on jotain ihmeen heilumista ,huutamista,
itsrumettien paukuttelua,
rämpyttämistä
kahelia sakkia kaikki, - Anonyymi
Oishan tuo huikeaa, jos Rasmus pääsisi viisuihin. Laurilla on aina nämä sulat tukassa. PIDÄ NE! Sulista tulisi maailmanlaajuisia lööppejä intiaanikulttuurin omimisesta. Pääasia, että puhutaan. sillä jo erottuu muista maista ja niiden kappaleista.
En tiedä muista maista mutta ainakin täällä Suomessa nykymeno on sellainen, että mieli pahoitetaan melkein kaikesta. En muista kuka naislaulaja pyyteli jopa etukäteen anteeksi tukkansa letitystä, katsoi sen olevan jonkun muun kulttuurin omimista, ennen kuin Vain elämää ohjelmat näytettiin tv:ssä. Minusta se oli sellainen rimanalitus, etten katsonut enää koko ohjelmaa. - Anonyymi
Enpä ole vuosiin seurannut euroviisuja. Äsken katsoin kuuntelin Rasmuksen kappaleen - tukkainen ja samea , Läntinen - kuin olis ajanut polkupyörällä mukulakivikatua. Eli eivät olleet minun mielestäni kuultelemisen arvoisia biisejä. Muita ehdokkaita en ole vielä kuunnellut.
- Anonyymi
Muuten voidaan joskus onnistua tekemään kappale,
mutta euroviisu-kappaleet on aina karmeita,
tasottomia. Samaa tusinajumputusta.
Toivoisi, että mieleenjäävä melodisuus palaisi kevyeen musiikkiin
ja oikein mielellään saa olla kunnon vanhan ajan rokkiakin,
niissäkin on melodia ja se r y t m i !!!- Anonyymi
Abba osasi tehdä heti mieleentarttuvia hyviä tsibaleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Abba osasi tehdä heti mieleentarttuvia hyviä tsibaleita.
Sadoista muista puhumattakaan, joita ei edes kiinnosta, mitkä on jotkut euroviisut.
Euroviisuista tuli sateenkaarijengin juhlat. Mikäs siinä.
Esittäjiäkin on ollu yksi Balkanin lesbo ja partainen nainen (itävallasta ?)
ja monia muita.
- Anonyymi
Eipä ole kiinnostanut enää vuosiin, nykyisiä en ole edes kuunnellut eikä mitään hajua esittäjistäkään. Täysin tuntemattomia muut mutta Läntisen ja Rasmuksen tiedän.
- Anonyymi
Tykkään euroviisuista, voitosta viis. Hyvää viihdettä kun kaikki pistävät parastaan. Mieluisin on Bessin laulu, mutta hyviä on muitakin. Ensi lauantaina se nähdään, kuka lähtee Suomea edustamaan.
- Anonyymi
Minua häiritsee tässä Bessin biisissä kiroilu. Jumalautaa koko ajan. Eikä suomen kielellä kappale menesty koskaan, ikinä viisuissa. Sen takia ei kannata lähettää tätä edustamaan Suomea jos siis voittoa tai kärkikolmikkoon pääsyä tavoittelee.
Rasmuksen biisi soi päässäni koko ajan. Nyt ovat tehneet uuden esittelyvideon nettiin , joka on aika "hot". (vaikka yli kuuskymppisenä en pidä Lauria kovinkaan "kuumana") - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua häiritsee tässä Bessin biisissä kiroilu. Jumalautaa koko ajan. Eikä suomen kielellä kappale menesty koskaan, ikinä viisuissa. Sen takia ei kannata lähettää tätä edustamaan Suomea jos siis voittoa tai kärkikolmikkoon pääsyä tavoittelee.
Rasmuksen biisi soi päässäni koko ajan. Nyt ovat tehneet uuden esittelyvideon nettiin , joka on aika "hot". (vaikka yli kuuskymppisenä en pidä Lauria kovinkaan "kuumana")Hirveintä on ollut "artisti "nimeltä Sanni, joka lauloi Linnan juhlissa 6.12
laulunsa "Mitä vittua ?!"
Kaikki vieraat veteraaneja myöten järkyttyivät ja tunsivat myötähäpeää.
- Anonyymi
Ruotsi ja Ukraina vaativat, että Venäjä pitää sulkea pois euroviisuista koska hyökkäsi Ukrainaan. Euroviisujärjestö on sitä mieltä, että politiikkaa ei pidä sotkea tähän laulukilpaan. Niin että tervetuloa vaan molemmat maat kisaan sekä Ukraina että Venäjä!!!! Mitä olette mieltä? Itse tuumaan, että Venäjää pitäisi boikotoida nyt ihan kaikessa mukaan lukien euroviisut ja kaikki urheilutapahtumat.
- Anonyymi
Jos venäjä saa osallistua ja osallistuu, niin silloin tulee muiden maiden vetäytyä kisasta, Suomen ehdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos venäjä saa osallistua ja osallistuu, niin silloin tulee muiden maiden vetäytyä kisasta, Suomen ehdottomasti.
Yle näyttääkin nyt ilmoittaneen ettei Suomi osallistu viisuihin jos venäjä osallistuu, lukeekohan ne siellä tätä palstaa :)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EBU on päättänyt, ettei Venäjä saa osallistua Euroviisuihin.
Mielestäni päätös on oikea.
kylmätotuus
- Anonyymi
Katsoin illalla euroviisut. Hyvä ehdokas voitti vaikka alkujaan minusta Bess oli paras. Tuolla ylempänä sanottiin kiroilusta, totta, typeää on hokea kirosanaa, söi pisteitäni kun tarkemmin ajattelen.
Eikä voitto ole tärkeä, osallistuminen, näyttävät esityset, valot ja tietenkin hyvä musiikki, niistä koostuu katsottava ja viihdyttävä ohjelma. OIkein odotan. - Anonyymi
Ei kinosta,ei enää vuosiin. Mutta radiosta kuntelen Nostalagia.Vanhankin filikset nousee ja muistot ihanaiset musiikin siviittämänä.N.69v. Pääkaupunki setu.
- Anonyymi
Monen vuoden tauon jälkeen katsoin eilen esitykset. Ainuttakaan ei jäänyt mieleen, samaa tasapaksua epäselvää rallatusta, ainoa jonka sanoista sai selvän oli Läntinen mutta sekään ei sen kummemmin ns kolahtanut.
- Anonyymi
Eilinen UMK-show oli ihan mahtava. Huomasi, että YLE on tänä vuonna panostanut hommaan. Ja Vesalan esitys oli huippua. Mun mielestä senkin olisi voinut lähettää Torinoon vaan kun ei ollut kilpailussa mukana....
The Rasmus. JES! Hyvä esitys, animaatio plussaa, turkin poisheitto plussaa. Miten voi 42-vuotiaalla olla nuin hyvä vartalo vaikka syö pullaa joka päivä? Tällä biisillä mennään euroviisuissa finaaliin.
Ruotsin melodiafestivaleissa on toisenlainen meno. Olen seurannut niitä nyt neljä jaksoa. Tuntuu, että ruotsalaiset ovat jämähtäneet menneisyyteen. Viime vuonna Ruotsin sijoitus oli 14. Suomen sijoitus 6.- Anonyymi
juu, mutta kuka muistaa enää mikä oli Suomen biisi, ja kuka esittäjä, en minä ainakaan. En ole pahemmin seurannut euroviisuja sen jälkeen kun käynnistettiin UMK biisitehdas, meni ihan pellehommiksi. Eilen katsoin pätkän vain todetakseni ettei Vesalasta ole juontajaksi.
- Anonyymi
The Rasmus lähtee Torinoon, kuten toivoinkin.
Vesala ja Mmiisas onnistuivat hyvin ohjelman juontajina.
Tässä monilahjakkaan Vesalan esittämä biisi.
https://www.youtube.com/watch?v=eG1tCU2YSAA
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu, mutta kuka muistaa enää mikä oli Suomen biisi, ja kuka esittäjä, en minä ainakaan. En ole pahemmin seurannut euroviisuja sen jälkeen kun käynnistettiin UMK biisitehdas, meni ihan pellehommiksi. Eilen katsoin pätkän vain todetakseni ettei Vesalasta ole juontajaksi.
Voi, kuinka negatiivinen kommentti henkilöltä, joka ei tiedä mistä puhuu koska ei omien sanojensa mukaan ole seurannut euroviisuja UMK:n käynnistämisen jälkeen.
Viime vuonna Suomi sijoittui kuudenneksi euroviisuissa (Blind Channel) . Paras sijoitus sitten Lordin voiton jälkeen. Noin yleisesti en ymmärrä, että kommentoi asiaa, jota ei seuraa ja josta ei tiedä yhtään mitään. Vesala on mitä parhain juontaja ja erinomainen laulaja.
- Anonyymi
Ei ole koskaan kiinnostanut ketä sinne joikajais-parkujaisiin lähetetään Suomea häpäisemään.
- Anonyymi00058
no eikai sentään
- Anonyymi
Eivät niiin kamalasti jaksa kiinnostaa, mutta kyllähän niitä katsella voisi joskus huvikseen. Vaan kun en kestä sitä vedätystä, pitkittämistä, odottelua, muka jännityksen kasvattamista ... - Nm. Ei jaksa
- Anonyymi
Ruotsi valitsi eilen nyyhkyn kappaleen "Hold me closer" edustamaan Ruotsia euroviisuihin. Hyvä, hyvä. Näin pliisun biisin valitseminen eikun parantaa Suomen mahdollisuuksia menestyä. Vuositolkulla on kuultu näitä nyyhkyjä. Kyllästyttää.
- Anonyymi
Kyllä se hieman liian kesy laulu on, ehkä tulee kolmen parhaan joukkoon Euroviisuissa.
Medinan "in i dimman" esityksessä oli potkua, mutta se taitaa olla plagiaatti jostakin taistelulaulusta.
- Anonyymi00055
Hei Pete Parkkosen en linda lampemnius VOITTI EUROVIISUT EI VOIS VÄHENPÄÄ KIINNOSTAA, KUKA KATTOI EILEN UMK KILPAILUN MINÄ. EN KATTONU TOUKOKUUSSA VIISUT ITAVALLASA IHAN SAMA, EI KIINNOSTA, HIRVEITÄ KAPPALEITA, LUULEKO NE ETTÄ. SUOMI VOITTAA HA ANONYYMI
- Anonyymi00057
JAAHAS.
- Anonyymi00059
Mistä tiedät kaikkien kappaleiden olevan surkeita, kun et edes katsonut?
- Anonyymi00056
Ei kiinnosta, surkeita kappaleita.
- Anonyymi00060
Aika vähä enääkiinnostaa.
- Anonyymi00061
Kuka hullu noita jaksaa, kun on kaunis ihan kevät taas käsillä.
- Anonyymi00064
Laulujen taso on kurja, siis ei ole mikään makuasia tai mielipide tämä, se on tosiasia. Kauheeta touhua.
- Anonyymi00065
"Tosiasia" ja todellista se on vain sulle. Muista ja heidän makumieltymyksistään sinä(kään) et tiedä mitään.
- Anonyymi00066
Odotellaan pääsiäistä, ei viisuja.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492033Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051737- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671150
- 251071
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947