Punakirjoahvenista tietoa

-Johanna-

terve.
Ajattelin laittaa tänne viestin jos saisin täältä vastauksen mieltäni askaruttaviin kysymyksiin.

Ensiksi vähän taustatietoa.
Ostin viikonloppuna ison akvaarion jossa oli vanhoina asukkeina monneja ja yksi punakirjoahven.Monneista en tiedä mitä lajeja ne on.Edellien omistaja sanoi että kalat ovat pärjänneet keskenään hyvin.Monneja on kolmea eri lajia.Kaksi aika pientä semmoista punertavaa jolla menee mustaraita kyljessä.Viisi,luultavasti täplämonneja, ja yksi semmoinen iso monni.Siitä ei ole hajua mikä se voisi olla.Kokoa sillä on reilusti yli 10 cm.tumman rusertava se on.

Eli nyt olen alkanut miettiä kun jostain luin tietoa että punakirjoahvenet ovat aika tarkkoja kaloista jotka ovat tovereina samassa akvaariossa.Minulla on myös toinen pienempi akvaarioa jossa on pienenpiä kaloja.Pääasiassa tetroja ja myös taistelukala uros.Haen täältä apua siihen kysymykseen että voinko laittaa muut kalat samaan missä kirjoahven on vai tappaako se kaikki pienemmät.Vai pitäisikö sitten vain ostaa sille kaveriksi toisia punakirjoahvenia vai voiko sen seuraksi laittaa muita kirjoahvenia.Kun luin netistä että esimerkiksi lehtikalat kuuluvat kirjoahveniin niin voiko semmoisia laittaa samaan punakirjoahventen kanssa.Kaipaan kovasti tietoa näihin epäselviin kysymyksiin=)Kiitoksia jo etukäteen kaikille.Ja mieluiten vain asiallisia vastauksia.

1

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaa päähän

      Me otimme omaan altaaseemme 3 pientä punakirjoahventa olivat syntyneet kaupassa. Sattui niin että nämä olivat kaikki uroksia ja taistelivat reviireistä myös muioden kalojen kanssa.

      Meillä kuoli 6 sinihuuliahventa, 3 leväbarbia sekä lehtikala.

      Päätin että ikinä en enää ottaisi kyseisiä kaloja jos en voi niille tehdä lajiakvaariota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe