VL-usko on maailman paras usko!

Anonyymi

Kyä näi o!

Missä muussa uskonnossa muka voi saada anteeksi esim. TV:n katselusynnin, kitaransoittosynnin, ehkäisysynnin, itsetyydytyssynnin, kirkkokuorosynnin, SDP:n äänestämissynnin, meikkaussynnin, korvakorusynnin, kevyenmussiikinkuuntelusynnin, RY:n keittiövuoroista laistamisen synnin yms. yms.

Nii'i, ei missään muualla näitä kamalia syntejä anteeksi saa.
Siks kannattaaki olla vellu!

35

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muissa uskonliikkeissä ei mainitsemasi ole syntiä joten pääsee paljon helpommalla.

    • Anonyymi

      Älä unohda harmonikkasyntiä, hiusten värjäyssyntiä, permanenttisyntiä, itsetyydytyssyntiä ja epäuskovaisten kanssa seurustelusyntiä

      • Anonyymi

        Niitä on syntejä, jotka ovat poistettu syntilistalta. Näitä ovat auton omistussynti, alkon panttipullojen vienti alkoon - synti, Elanto-kaupassa käyntisynti ja Apu ja Seura-lehtien lukusynti. Muitakin varmasti on.


    • Anonyymi

      Voitaisiinko kerätä kattava lista synneistä? Nyt varmaan tulee oudompiakin syntejä, joten voisitteko kertoa myös paikkakunnan ja vuosikymmenen jolloin on saarnattu synniksi?

      • Anonyymi

        Meillä VL-lahkolaisilla ei ole syntilistoja.
        Se joka ei tätä valetta suostu allekirjoittamaan, sortuu valehtelematta jättämisen syntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä VL-lahkolaisilla ei ole syntilistoja.
        Se joka ei tätä valetta suostu allekirjoittamaan, sortuu valehtelematta jättämisen syntiin.

        Ei ole kirjoitetussa muodossa, kuitenkin puhuja saaranassaan opastaa miten kuuluu elää. Indoktrinointia tapahtuu myös nuorisotyössä ja rippileireillä tai Päivämieslehden välityksellä. "Televisio ei ole uskovaisen kodin huonekalu". Nytkö on? Näin on ollut, jos ei ole enää nykään, oppi on muuttunut. Vanhoillislestadiolaisuus väittää olevansa muuttumattoman opin liike. Vanhoillislestadiolaisuus ei itse noudata edes luterilaisen kirkon tunnustuskirjoja vaikka väittää olevansa aitoluterilainen. Olet itse valehtilija!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kirjoitetussa muodossa, kuitenkin puhuja saaranassaan opastaa miten kuuluu elää. Indoktrinointia tapahtuu myös nuorisotyössä ja rippileireillä tai Päivämieslehden välityksellä. "Televisio ei ole uskovaisen kodin huonekalu". Nytkö on? Näin on ollut, jos ei ole enää nykään, oppi on muuttunut. Vanhoillislestadiolaisuus väittää olevansa muuttumattoman opin liike. Vanhoillislestadiolaisuus ei itse noudata edes luterilaisen kirkon tunnustuskirjoja vaikka väittää olevansa aitoluterilainen. Olet itse valehtilija!

        Miksi te ette toimi kuten Jeesus opetti? Jokainen vastaa itse synneistään Jumalalle eikä uskonlahkolle. Jos on tehnyt sellaisen rikkeen joka on synti, se pitää pyytää rukouksessa anteeksi Jumalalta. Matt. 6:14-15. Jaak.5:15.

        Muut ei synniksi laskettavat rikkeet lähimmäisen kanssa pitää sopia ja antaa keskenään anteeksi.
        Uskokaa Jumalan sanaan ja toimikaa sen mukaan. Ei kukaan ihminen voi lunastaa toisen ihmisen syntiä koska on itsekin syntinen, ei pappi eikä saarnamies. Ps. 49:7

        Lukekaa Raamattua niin huomaatte että liikkeen oppi on Jumalan sanan vastaista.


    • Anonyymi

      Kärppäsynti! SRK:lla on aitio Raksilassa.

      • Anonyymi

        Onko oikeasti? :-O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko oikeasti? :-O

        Epävirallinen se on. Mutta tässä aitiossa on siis SRK:n kellokkaita ja muuta vl-eliittiä.


    • Anonyymi

      Tämä aika näkyy lisäävän täällä kirjoittaviin pilkkaamisvillityksen !
      Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi, senkin voi lukea synniksi !!
      Jokaisesta sanastasi ole tilivelvollinen jossain elämäsi vaiheessa, ehkä siellä viimeisellä "tuomiolla" !! Säälittäviä nämä kirjoittelut täällä ja yhä enenemissä määrin näitä tulee tänne palstalle !
      EI ole enää aikuisten juttuja nämä ja tuskin kukaan ajatteleva, fiksu ihminen kirjoittelee näin, voi surkeutta miten voi ihminen arvostella ihan tuntemattomia täällä.
      Kyllä pahoittaa mielen kun erehtyy lukemaan monia näistä kirjoituksista.
      Ei ole näköjään turha se neuvo, ettei edes kannata käydä näillä sivuilla !
      Voi, voi, miten tekee alakuloiseksi .. ...

      • Anonyymi

        On pilkkaamistakin, mutta yleensä niissä ei ole mitään asiasisältöä. Sen sijaan näissä kaikissa tässäkin ketjussa olevissa ns. elämänvanhurskautta käsittelevissä viesteissä on totuus. Ihmiset muistavat. Kyllä minä muistan, olen syntynyt 70-luvun alkupuoliskolla ja Rauhanyhdistyksellä vietin aikaani pitkään keski-ikään asti. Viettäisin edelleenkin, ellei olisi tullut vähän ongelmia ns. uskovaisten kanssa. Miksi sinä et kykene katsomaan totuutta silmiin? Totuuden etsiminen on tärkeintä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On pilkkaamistakin, mutta yleensä niissä ei ole mitään asiasisältöä. Sen sijaan näissä kaikissa tässäkin ketjussa olevissa ns. elämänvanhurskautta käsittelevissä viesteissä on totuus. Ihmiset muistavat. Kyllä minä muistan, olen syntynyt 70-luvun alkupuoliskolla ja Rauhanyhdistyksellä vietin aikaani pitkään keski-ikään asti. Viettäisin edelleenkin, ellei olisi tullut vähän ongelmia ns. uskovaisten kanssa. Miksi sinä et kykene katsomaan totuutta silmiin? Totuuden etsiminen on tärkeintä..

        Minä sen totuuden olen löytänyt. Ateismin. Kaikki muu on höyrypäistä höpinää. Mutta jokainen elää tavallaan. Kunpa vain jokainen sallisi sen toisille, eikä tuputtaisi omia uskomuksiaan.


    • Anonyymi

      TV:n katselusynnin, kitaransoittosynnin, ehkäisysynnin, itsetyydytyssynnin, kirkkokuorosynnin, SDP:n äänestämissynnin, meikkaussynnin, korvakorusynnin, kevyenmussiikinkuuntelusynnin, RY:n keittiövuoroista laistamisen synnin yms. yms.

      Eivät ole syntejä. Se joka on synnitön niin heittäköön kiven ensimmäisenä.

      • Anonyymi

        Vanhoillislestadiolaisuus on lähtenyt sivuraiteelle juuri näissä elämänvanhurskautta käsittelevissä synneistä. Voin vahvistaa, että minulle on kerrottu että uskovainen ei katso TV:tä, soita sähkökitaraa, ehkäise, masturboi, laula kirkkokuorossa (70-lukua ja siksi SRK:n äänitteillä laulaa lauluryhmä eikä kuoro), meikkaa, käytä korvakoruja, kuuntele maailmallista musiikkia jne.. Keittiövuoroista laistamista en ole kuullut. Niin ja T. Pelkonen on luultavasti saatellut minut matkaselliin Kielotien poliisiasemalla..

        Näyttää siltä, että vanhoillislestadiolaisuus on pyristelemässä eroon vanhasta painolastistaan. On hyvä, että ihmiset eivät unohda, että yhteisö kykenisi tarkastelemaan omaa toimintaansa kriittisesti.


    • Anonyymi

      En ole VL. Meille kerrottiin todellakin Helsingissä uskonnontunnilla 80-luvulla, että edestätäytettävä pesukone on kielletty VL-uskovilta. Kaikki pitivät sitä totena. Televisiokielto tuli myös mainittua. Opettajasta tuli naispappi, ja minusta sittemmin katolilainen.

      • Anonyymi

        Edestä täytettävä pesukone juttu ei pidä paikkansa, on urbaani legenda. Televisiokielto sen sijaan on vielä tänä päivänäkin voimassa. Vanhoja Päivämies-lehtiä selaamalla löytää kyllä.


      • Anonyymi

        Vaikka se ei ole koskaan pitänyt paikkaansa tuo pesukonejuttu, itse uskon, että se on saanut alkunsa niitä hoitokokouksissa tapahtuneista ylilyönneistä. Kuulin itse tuon jutun ensikerran 1970- luvun alussa. Ja silloin hoitokokouksissa hoitajat heittelivät mitä villeimpiä syytöksiä ihmisille.


    • Anonyymi

      VL-uskossa annetaan anteeksi jopa lapsiin kohdistuva insesti.

      • Anonyymi

        Eihän siinä mitään, mutta:
        - huolehditaanko lapsen asiat parhaalla mahdollisella tavalla
        - saatetaanko tekijä lain eteen
        -tutkitaanko, kaatuuko tekijä tekoaan ja ei toista enää, vai pyytääkö anteeksi vain päästäkseen jälleen hyväksytyksi
        -tuetaanko tekijää lääketieteellisen (psykiatrisen) avun hakemisessa, vai riittääkö "armo"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, mutta:
        - huolehditaanko lapsen asiat parhaalla mahdollisella tavalla
        - saatetaanko tekijä lain eteen
        -tutkitaanko, kaatuuko tekijä tekoaan ja ei toista enää, vai pyytääkö anteeksi vain päästäkseen jälleen hyväksytyksi
        -tuetaanko tekijää lääketieteellisen (psykiatrisen) avun hakemisessa, vai riittääkö "armo"

        lisään vielä:
        -onko meillä kaikilla kollektiivinen vastuu lapsen turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Vai riittääkö tässäkin vain syntien anteeksi siunaaminen ja lapsen osa ohitetaan.


    • Anonyymi

      Otsikko vuoden paras vitsi! Ehkä koko vuosikymmenen!

    • Anonyymi

      Lestadiolaisten pahimmat viholliset: rehellisyys, totuudessa pysyminen ja avoimuus. Pitäis olla hiljaa. Hyshys, ei missään nimessä saa puhua.

    • Anonyymi

      minä puhun mistä haluan, sitä ei voi kukaan määräillä

    • Anonyymi

      Anonyymi 24.01.2022 12:28

      Unohdit nämä raiskaus synnit.

      Kysyin aikoinaan eräältä naiselta lesta eronneelta.
      "Miksi nämä maallikkosaarnaajat voivat
      antaa syntejä anteeksi, eiku se ole niinku
      jumalan tehtävä?

      Hän vastasi. !
      "ne ovat kristuksen opetuslapsia"?

    • Anonyymi

      Lestatiolaisesta uskosta menöö liukkaimmin taivaaseen.

      • Anonyymi

        Tuonelan kita odottaa lestoja. Ei taivas ole kuolleitten varasto.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Huomio kaikki vanhoillislestadiolaiset, jopa palstan pahimmatkin syntisäkit, olette saaneet jokaisen syntinne anteeksi! Terveisin vanhempi puhujaveli.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon!
        Tästä onkin hyvä jatkaa heti huomenissa viemäriavausten kaupustelua.
        Pahuksen epäuskoinen papparainen hokas, jotta me näytämme asiakkaille viemäreistä valmista videokuvaa. Helvettiin joutuu sekin ukkeli, se on sale.


    • Anonyymi

      Tytti Yli-Luikurikin sai anteeksi kaikki syntinsä parannuskokouksessa ja aloittaa uuden virkansa valtakunnansyyttäjänä, nykyisen jäätyä eläkkeelle.

      • Anonyymi

        Sillä on raskaampi syntisäkki kuin keskimäärin.


    • Anonyymi

      Muuten nämä remonttifirmat todellakin myyvät vanhuksille ja toinen ryhmä on naiset,
      minulle tulee jatkuvasti remonttifirmoista soittoja, miehelleni ei koskaan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe