Oon 8lk
mulla on poissaoloja noin 150. oon ihan ok koulussa, en oo saanu yhtään hylättyä, mutta en masennuksen takia jaksa käydä koulussa. pelottaa että jään luokalle. voiko joku kertoo että voiko poissaolojen takiä jäädä luokalle?
Yläasteen poissaolot
2
334
Vastaukset
- Anonyymi
Poissaolojen takia VOI jäädä luokalle. Ala-asteella muistaakseni 3 luokalla tuli yks uus tyttö meiän luokalle. Muut ihmetteli että miksi Lili ( nimi muutettu) on paljon pidempi meitä muita. Lopulta "Lili" kerto että se jäi luokalle koska oli niin paljon poissa koulusta. Lukuvuoden alussa"Lili" ei koulussa käynyt kuin ehkä kerran vuodessa. Myöhemmin lähes joka päivä. Mieti, mitä hyviä puolia sinussa on. Rakasta itseäsi. Se on eri asia kuin itserakkaus. Moni muukin välittää sinusta. Oikeasti. Yritä ajatella elämääsi positiivisesti. Kyllä se masennus joskus loppuu. Joskus. Yritä siirtää sitä hetkeä lähemmäksi. Kun huomaat, että sinusta välitetään, masennus häipyy pikkuhiljaa.
T: Masennuksen kokenut ❤️ - Anonyymi
Joskus on myös helpompi jäädä luokalla niin ei tarvitse yrittää aina kiriä muita. Kaikki ei kehity aina samaan aikaan ja mä jouduin kouluun ainakin 2 vuotta liian aikaisin. Silti yritin pysyä mukana.
Kumpa olisin tajunnut mennä kymppiluokalle hieman hidastamaan tai jäänyt luokalle. Kannattaa käydä terveydenhoitajan kanssa puhumassa tästä asiasta. Tai jos teillä on koulu psykologi niin suunnittelette sinulle sopivan lukujärjestyksen.
Masennus voi johtua myös siitä, että sinulta vaaditaan liian paljon ja tarvitset enemmän aikaa. Siinä ei ole mitään pelättävää tai hävettävää vaan on asia mistä ei puhuta riittävästi - ja todellisuudessa aika yleinen ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840