Vaikeaa löytää pentu !!

Anonyymi

Kyllä on kummallista miten vaikeaa on Suomesta löytää koiranpentu!!
Ja jos satut löytämään pennun minkä sukupuolikin osuu kohdalle eikä hinta huitele 3000€ hujakoilla niin kasvattaja vaatii vaikka mitä! Pitää kuvauttaa suurinpiirtein koko koira peräreikää myöten, pitää osallistua näyttelyihin, pitää käydä katsomassa ja tutustumassa ennen pentujen syntymää ja syntymän jälkeen vähintään 2 krt….
Ihan kiva jos asut toisella puolen Suomea!!
Ja nuo kuvaukset ärsyttää, koirassa voi silti ilmetä vikoja. Ja näyttelyt ei vaan kiinnosta kaikkia.
Argh. - haluan tavallisen pienikokoisen koiran ilman mitään ihmejuttuja, eikä minulla ole maksaa tuhansia!
Tulen kuitenkin huolehtimaan hyvin koirastani, syöttämään laadukasta ruokaa, huolehtimaan rokotuksista ja koulutuksesta. Kaipaan perheenjäsentä joka pääsee pitkille lenkeille ja nauttimaan elämästään!!
Miksi tämä on niin vaikeeta?!?!

18

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmisistä tulee ahneita kun huomaa että koirat käy kaupaksi! Ja mitä ” terveempiä” koirat on loistavin tuloksin ja näyttelyitä käyneitä niin sitä korkeempaa hintaa pyydetään!
      Monirotusistakin pyydetään älyttömiä hintoja! Kait se on vähän niin et köyhät kyykkyyn!
      En oo kyl koskaan rahan takia jättänyt koiraa lekurille viemättä, näen sitten itte mieluummin nälkää!!

    • Anonyymi

      Kyllä kai tässä tilanteessa voi kasvattaja pitää hintaa, kun kysyntää on, miksi myydä alihintaan? Koira saattaa saada paremman kodinkin varakkaammasta perheestä, on luultavasti sitten varaa ruokkia paremmin ja käyttää eläinlääkärit ja muut. Tämän sanon omasta kokemuksesta, joskus kauan sitten myin pentuja suunnilleen omakustannushintaan tai alikin. Sitten yksi tosihalvan puruvikaisen pennun ostaja soitti minulle, kun elinlääkäri oli sanonut että kulmahampaita pitäisi poistaa, ilmeisesti tämä olisi hänelle pitänyt kustantaa. Siihen loppui meidän pentujen myynti köyhille. Suosittelen hankkimaan pennun Virosta, sieltä voi löytää jonkun yksilön halvalla, vaikka kaikki pennut eivät sielläkään ole halpoja. On siinä tietty riskinsä, mutta aina koiran hankkimisessa on riski, ei elävästä olennosta mitään takuita voi antaa. Tai sitten onhan näitä rescue-systeemeitä, kyllä varmaan koira löytyy jos sellaisen haluaa ottaa.

      • Anonyymi

        No kyllä on yli hintaa jos myydään pentu 2500 - 3500€ !!
        Olisin täysin valmis maksamaan 1500 - 1800 €, mutta kyllä sen yli on liikaa!!
        Ei se tarkoita että jos olet rikas että hoitaisit paremmin koiraasi kuin köyhempi, voi olla jopa toisin!
        Kuinkahan moni koiran myyjä ilmoittaa verotukseen tulonsa - kysynpähän vaan !!


      • Anonyymi

        Ikinä en oo jättänyt koiraa hoitamatta! Enkä oo rikas, en kait ihan köyhäkään kuitenkaan.
        Aina ne lekurin rahat on jostain raavittu kasaan!
        En ikinä soittais kasvattajalle et maksa tää leikkaus tms… sehän on mun koira silloin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä on yli hintaa jos myydään pentu 2500 - 3500€ !!
        Olisin täysin valmis maksamaan 1500 - 1800 €, mutta kyllä sen yli on liikaa!!
        Ei se tarkoita että jos olet rikas että hoitaisit paremmin koiraasi kuin köyhempi, voi olla jopa toisin!
        Kuinkahan moni koiran myyjä ilmoittaa verotukseen tulonsa - kysynpähän vaan !!

        Silloin on liikaa rahaa jos maksaa rakista yhtään mitään, 50 euroakin aivan liikaa. Turha valittaa rahapulasta jos lapsiperheillä tai työttömillä on pistää tonneja rakin ostoon , ruokiin ja lääkärikuluihin joka vuosi. Yhteiskunnalle kulut vielä isommat, haittamaksut oltava paritonnia / vuosi, miksi viherpiiperöt ei vaadi sitä? Ei tuollaista järjetöntä saastuttamista, terveyshaittoja, purentavammojen aiheuttamista ja lihan tuhlausta voi hyväksyä kukaan täysijärkinen.


    • Anonyymi

      Itse olen tullut siihen tulokseen, että alan etsiä sekarotuista koiraa ! Jos olis vaikka terveempi!
      Vaikeeta tietty löytää sellanen yhdistelmä mikä jää suht pieneksi, mutta etsitään .

      • Anonyymi

        Sekarotusia vaan vaikeempi löytää jos nimittäin haluaa just pienemmän koiran, mutta sitkeästi vaan ettit niin eiköhän se joskus osu kohdalle !!


      • Anonyymi

        Vanha harhaluulo että sekarotuiset olisivat terveempiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha harhaluulo että sekarotuiset olisivat terveempiä.

        Kaikki rakit mielisairaita kuten omistajatkin, mutta on ne sekarotuiset fyysisesti terveempiä kuin pilalle jalostetut.


    • Anonyymi

      Minä oon kyllä samaa mieltä aloittajan kanssa. Nykyään on vain rahastuksen makua ja rahan ahneutta koiran pentujen myyjillä. Jopa pienistä sekarotuisista koirista pyydetään 1500 eurosta ylöspäin. Todellakin koronalisä tullut viime vuosina hintoihin. Ja perhoskoirista pyydetään jopa 3500 euroa nykyisin kun ennen oli jotain 1500 euron paikkeilla. Ihan järjetöntä. Ei se rikas perhe aina takaa sitä että siitä koirasta huolehditaan hyvin.. tavan peruspalkkainen duunarikin voi koirastaan hyvin huolehtia vaikka ei olis varaa maksaa tuhansia euroja koiranpennusta.

    • Anonyymi

      Niin ovat ylihinnoiteltuja. Kodittomat koirat ovat hyvä vaihtoehto. Niitä voi käydä katsomassa ja miettiä rauhassa sitten asiaa.
      Ymmärrän että hinnat nousee kun kysyntä nousee. Miksei nousisi. Ihan normaalia. Kyllä itsekin nostaisin jos ihmiset kerran on valmiita maksamaan koviakin summia. Ihme ettei ole koiraloita vai onko niitä? On sikaloita ja kanaloita.

      • Anonyymi

        Ja maksaa ongelmakoirakouluttajalle sitten loput pikku rescuen kanssa🤔😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja maksaa ongelmakoirakouluttajalle sitten loput pikku rescuen kanssa🤔😁

        Sama ongelma voi olla rotu koiran kanssa! Tiedän henkilökohtaisesti koiran kasvattajan joka käyttää ratsupiiskaa lopettaakseen koiran hyppimisen päälle, eli kun tulet kotiin ja koira innoissaan ja onnellisena rakkautta täynnä niin tämä vetää piiskalla päin naamaa!!🤬
        Ja alkaa sitten leperrellä uudestaan koiralle joka taas tulee innoissaan - saadakseen taas päin naamaa!!! Sairas nainen!


    • Anonyymi

      Jotenkin itte pehmeä sydämisenä koira rakastajana ajattelisin et pääasia olis löytää hyvä koti koiralle se raha on sivuseikka! Kuitenkin jos 1500€ saa per koira ja niitä olis 4-8 niin aikas hyvät tienestit!

    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa ylihinnoiteltuja koiria. Ovat itse ihan kusessa, kun eivät saa myytyä kalliita pentujaan. Pitäkööt itse koiransa, jos hintaa ei lasketa. Itse en maksaisi yli 1500 euroa koirasta. Vievätkö pennut piikille, jos eivät saa niitä myytyä halvemmalla.

    • Anonyymi

      En ottaisi rakkia vaikka maksettaisiin 10 000€ ja kaikki kulut, 3000€/kk kulut voisin harkita, mutta pitäisi olla joku ulkorakennus rakille, en todellakaan ottaisi asuntoa saastuttamaan. Ja automaatti mihin paskoa ja kusta, en keräisi mistään hinnasta rakinpaskoja tai lähtisi monta kertaa päivässä ulkoiluttamaan. Hullujahan te olette kun suostutta hyysäämään tuollaisia elukoita ja maksatte siitä itsenne kipeiksi.

      • Anonyymi

        Noin puhuu vain hyvin itsekeskeinen ihminen joka on hyvin raaka!
        Itse en luota ollenkaan ihmisiin jotka eivät pidä eläimistä!!
        Noh - onneksi tänne mahtuu erilaisia ihmisiä!


      • Anonyymi

        Hommaa uusi lääkitys…. Ja pumpattava barbara helpottamaan tuskaa…


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2403
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1814
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1535
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1524
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1065
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      84
      949
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      795
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      205
      741
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe