Kaikki asiallisesti kirjoittavat, vaatikaamme rekisteröintipakkoa tänne keskusteluihin.
Loppuu asiattomat kirjoittelut ja tahallaan väärin annetut neuvot.
Mitäs olette mieltä?
Rekisteröinti pakolliseksi!
34
1899
Vastaukset
- ei hyvä
Asiantuntijat jotka neuvoo meitä aloittelijoita häipyisivät näiltä palstoilta, jos tulisi rekisteröitymispakko.
- aika tyhmä
...moni kyselijä,nimenomaan täysin aloittelija jättäisi kysymättä.Kokisi sen jotenkin liian hankalaksi.
- ei siitä haittaakaan ole
Siis, mitä haittaa siitä muka olisi jos tänne tulisi rekisteröintipakko? Pitäisi rekisteröidä nikki ennenkuin voisi kirjoittaa mitään. Varmana siistiytyisi nää foorumit jos pitäis rekisteröityä, ja se olis vaan ihan hyvä asia. Jos ei sen jälkeen huvita tänne enää kirjoittaa, niin sitten voi mun puolesta kyllä vaihtaa foorumia, ei tänne ole pakko kirjoittaa. Tänne jäis enää sitten ne jäljelle ketkä osaa kirjoittaa asiallisesti, ja se vasta olisi erittäin hyvä asia.
- olisi haittaa
Johan täällä nyt voi vapaaehtoisesti rekisteröityä ja kuten huomaat hyvin harva on rekisteröitynyt, et edes sinäkään.
Mee mäkeen, jos sinulle ei kelpaa anonyymien asiantuntijoiden ilmaiset neuvot ja ohjeet.
olisi ehkä tehokkaampi jos edes itse olisit rekisteröitynyt.
- Nic
Onko sulla jokin ongelma? Vai muuten vaan päästelet älyttömyyksiä
- jet5set
Täällä meillä Nikki näyttää esimerkkiä: muiden täytyy rekisteröityä, minun ei. Onnittelen nerokkuudestasi!
- ei ikinä
Luuletko jota Eniro ikinä ottaisi sellaista riskiä jossa kävijöiden määrä laskisi,
Enirolle on yks hailee mitä palstoilla kirjoitellaan heille on tärkeätä vain kävijöiden määrä jotta saavat mainostilaa myytyä. - tällä palstalla
on noin 100/1, eli annan sadalle kysymykselle asiallisen vastauksen ennen kun itse esitän yhden ainoan kysymyksen.
Nämä lapselliset häiriköt ovat tietysti ärsyttäviä, tavallisesti en edes viitsi lukea niiden kommentteja. Jos sen sijaan rekisteröinti olisi pakollista, olen antanut viimeisen neuvoni tänne. Riittää kun nämä häiriköt riehuvat tällä palstalla, että vielä päästäisin niitä omaan sähköpostiini ei tule kysymykseenkään!
Myönnän että tämä on ikävä asia. Nämä häiriköt tietävät itse hyvin vähän itse asiasta, heidän mielestä on hauskaa riehua silloin kun itsellään ei ole ongelmia, silloin kun omat ongelmat alkavat kirjoitetaan kylläkin "APUAA!!! NOPEASTI" (kissankokoisilla kirjaimilla ja niin kehnosti kuvailtu ongelmatilanne että pirukaan ei saa selville mistä on kysymys. Ellei itse asiallisesti jaksa kuvailla ongelmaa, miten voi kuvitella että joku toinen jaksaisi kirjoittaa vastauksen siihen?)
Voiko ihminen todellakin olla niin tyhmä (tai lapsellinen) ettei ymmärrä mitä on parasta itselleen. Tällä palstalla vastaa aika moni ihminen joka hallitsee aihepiirin (aika harvoin jää joku kysymys vastaamatta). Ne tekevät sen vapaaehtoisesti ilman mitään korvausta (tai kiitosta), itse olen niillä rajamailla nykyään että hoitakaa omat paskakoneenne kuntoon (tai maksakaa jollekin tästä hyvästä), ei minulla ole ongelmia mitä en pystyisi itse selvittämään, teillä niitä on!- Nikki
Yhtä asiaa en aivan ymmärtänyt.
"Riittää kun nämä häiriköt riehuvat tällä palstalla, että vielä päästäisin niitä omaan sähköpostiini ei tule kysymykseenkään!"
Miksi ketään pitäisi päästää sähköpostiinsa tai kertoa sitä osoitetta tai antaa lupaa vastata sähköpostiinsa? - rekisteröinnin
Nikki kirjoitti:
Yhtä asiaa en aivan ymmärtänyt.
"Riittää kun nämä häiriköt riehuvat tällä palstalla, että vielä päästäisin niitä omaan sähköpostiini ei tule kysymykseenkään!"
Miksi ketään pitäisi päästää sähköpostiinsa tai kertoa sitä osoitetta tai antaa lupaa vastata sähköpostiinsa?yhteydessä täytyy tavallisesti myös antaa oman sähköpostiosoitteensa.
(jos tällä palstalla katselet viestejä rekisteröityneiltä käyttäjiltä, ne ovat lihavoituna ja vieressä on kirjekuoren kuvake, tällä voi lähettää sähköpostia suoraan vastaajalle) - Nikki
rekisteröinnin kirjoitti:
yhteydessä täytyy tavallisesti myös antaa oman sähköpostiosoitteensa.
(jos tällä palstalla katselet viestejä rekisteröityneiltä käyttäjiltä, ne ovat lihavoituna ja vieressä on kirjekuoren kuvake, tällä voi lähettää sähköpostia suoraan vastaajalle)Aina jos ja kun, kirjoitat rekisteröidyllä nimimerkillä, niin viesti-ikkunan vieressä on paikka ruksille, johon voit laittaa merkin, jos haluat vastauksen suoraan sähköpostiisi.
Jos et halua, niin jätät vain ruksin pois ja sillä selvä! - palturia
rekisteröinnin kirjoitti:
yhteydessä täytyy tavallisesti myös antaa oman sähköpostiosoitteensa.
(jos tällä palstalla katselet viestejä rekisteröityneiltä käyttäjiltä, ne ovat lihavoituna ja vieressä on kirjekuoren kuvake, tällä voi lähettää sähköpostia suoraan vastaajalle)Tällä palstalla sähköpostiosoite ei tule näkyyviin (eli tätä haittaa ei ole).
Monessa forumeissa näin kuitenkin on, kannattaa varoa! - kaivettiin esille
lisään omaan viestiini:
Mitä tämä palsta on? Eniron mainosrahastusta tai avuliatten kanssaihmisten ilmainen ATK-tuki?
Soittakaa Elisalle (tai jollekin muulle ISP-tarjoajalle); jonotus min. 1/2 tunti, apua ei todennäköisetsi saa. Soittakaa tietokonetoimittajallenne (tai jälleenmyyjälle); apuaa ei saa. Teitä pomputetaan paikasta toiseen, lopputulos on lähes aina nolla!
Pystyykö Eniro pitämään yllä sellaista asiantuntijaakaartia mitä tämä palsta edustaa: ei pysty! (eikä myöskään tietokonevalmistajat, jälleenmyyjät eikä kukaan muu!) On olemassa helvetinmoinen määrä "asiantuntija"-yrityksiä jotka tarjoavat näitä palveluja rahalla, tällainen palsta on heille tikku silmässä!
Jos omalla käytöksellään laskeutuu niin alas että asialliset ihmiset eivät enää tahdo olla tekemisissään, mitä on saavutettu? Häiriköt riehuvat keskenään, "sokea vie sokeaa paskalle"? Sen takia että ei pysty käyttäytymään asiallisesti kun tilanne näin vaatii?
Kukaan ei ole pakotettu vastaamaan yhteenkään kysymykseen. Lapsellisesti kuvitellaan että tämä on sosiaaliyhteiskunnan tarjoama "ilmainen", kansalaisoikeuksiin kuuluva palvelu, vittuillaan niin paljon kuin jaksetaan (Vähän niin kuin poliisin kohdalla: ensin huudetaan "sika" ja "kyttä", sen jälkeen kun omaan perseeseen on upotettu kylmää terästä, ollaan niin lainkuuliaisia veronmaksajia!)
Asiattomia viestejä tältä palstalta pitäisi poistaa moderaattorit ("sheriffit"). Nämä toimivat myös (kustannussyistä) vapaehtoisperiaatteella, ja olisi kohtuutonta vaatia ihmeitä heiltä.
En ymmärrä ihmisiä jotka välttämättä haluavat paskantaa omaan pesäänsä? Onko tässä joku viehätys (nautinto) joka on jäännyt täysin minulta huomaamatta?
Lopuksi ote raamatusta (ainakin luulen näin, tai sitten se oli Mika Waltarin "Sinuhe, egyptiläisestä" who cares?:
"Kun olin lapsi, ajattein lapsen mielellä, puhuin niinkuin lapsi ja ajattelin lapsen ajatuksia; Nyt olen kuitenkin mies ja olen jättänyt sellaisia lapsellisuuksia!" - mika
kaivettiin esille kirjoitti:
lisään omaan viestiini:
Mitä tämä palsta on? Eniron mainosrahastusta tai avuliatten kanssaihmisten ilmainen ATK-tuki?
Soittakaa Elisalle (tai jollekin muulle ISP-tarjoajalle); jonotus min. 1/2 tunti, apua ei todennäköisetsi saa. Soittakaa tietokonetoimittajallenne (tai jälleenmyyjälle); apuaa ei saa. Teitä pomputetaan paikasta toiseen, lopputulos on lähes aina nolla!
Pystyykö Eniro pitämään yllä sellaista asiantuntijaakaartia mitä tämä palsta edustaa: ei pysty! (eikä myöskään tietokonevalmistajat, jälleenmyyjät eikä kukaan muu!) On olemassa helvetinmoinen määrä "asiantuntija"-yrityksiä jotka tarjoavat näitä palveluja rahalla, tällainen palsta on heille tikku silmässä!
Jos omalla käytöksellään laskeutuu niin alas että asialliset ihmiset eivät enää tahdo olla tekemisissään, mitä on saavutettu? Häiriköt riehuvat keskenään, "sokea vie sokeaa paskalle"? Sen takia että ei pysty käyttäytymään asiallisesti kun tilanne näin vaatii?
Kukaan ei ole pakotettu vastaamaan yhteenkään kysymykseen. Lapsellisesti kuvitellaan että tämä on sosiaaliyhteiskunnan tarjoama "ilmainen", kansalaisoikeuksiin kuuluva palvelu, vittuillaan niin paljon kuin jaksetaan (Vähän niin kuin poliisin kohdalla: ensin huudetaan "sika" ja "kyttä", sen jälkeen kun omaan perseeseen on upotettu kylmää terästä, ollaan niin lainkuuliaisia veronmaksajia!)
Asiattomia viestejä tältä palstalta pitäisi poistaa moderaattorit ("sheriffit"). Nämä toimivat myös (kustannussyistä) vapaehtoisperiaatteella, ja olisi kohtuutonta vaatia ihmeitä heiltä.
En ymmärrä ihmisiä jotka välttämättä haluavat paskantaa omaan pesäänsä? Onko tässä joku viehätys (nautinto) joka on jäännyt täysin minulta huomaamatta?
Lopuksi ote raamatusta (ainakin luulen näin, tai sitten se oli Mika Waltarin "Sinuhe, egyptiläisestä" who cares?:
"Kun olin lapsi, ajattein lapsen mielellä, puhuin niinkuin lapsi ja ajattelin lapsen ajatuksia; Nyt olen kuitenkin mies ja olen jättänyt sellaisia lapsellisuuksia!";))
Ja vielä joku tekstiviestimaksu, niin saa ylläpitäjät vähän enemmän liksaa.
Kyllä täytyy häiriköllä olla tyhjä elämä, jos rupee maksamaan siitä, että saa häiriköidä.
Oikeesti käyttäjät taitaa vähentyä aika rankasti. Mitä turhaa rekisteröityä, jos ei ole vakiokäyttäjä?Entäpä jos kysyä saisi rekisteröitymättä, mutta vastatakseen pitäisi kirjautua sisään? Tällöin vasta-alkaja voisi heittää kysymyksen kentälle vaivattomasti, mutta häiriköiville tuossa olisi vähän estettä.
Karmawhore kirjoitti:
Entäpä jos kysyä saisi rekisteröitymättä, mutta vastatakseen pitäisi kirjautua sisään? Tällöin vasta-alkaja voisi heittää kysymyksen kentälle vaivattomasti, mutta häiriköiville tuossa olisi vähän estettä.
Häiriköt tekisi satoja uusia aiheita.
- aloittajalle
yleensä näistä kirjoitetaan aivan toiselle palstalle, eli
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000004&conference=1500000000000074&subcat=1861
myös
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000004&conference=4500000000001139&subcat=1864
joissa asia on monta kertaa ollut esillä ja aina tyrmätty perustein. - valvonta
Periaatteessa rekisteröintipakko olisi hyvä, mutta valvotaanko rekisteröintiä mitenkään? Kokeilin kerran rekisteröityä tänne keksityillä tiedoilla. Sähköposti osoitteeksi laitoin jotain sen tapaista kuin "[email protected]", eli täysin keksityn osoitteen. Ainakin silloin välittömästi sen jälkeen tuo rekisteröity nimimerkki toimi ongelmitta. En kyllä kokeillut enää myöhemmin kirjautua sille nimimerkille.
- Axu
niin kuinka moni rekisteröitynyt on toiminut kanssasi samoin, vai onko kukaan?
- toimittaessa
rikota lakia?
- polliisi
toimittaessa kirjoitti:
rikota lakia?
ei näitä palstoja mitkään lait säätele. Eniro ei ole lainsäätäjä.
- Axu
polliisi kirjoitti:
ei näitä palstoja mitkään lait säätele. Eniro ei ole lainsäätäjä.
on lainvastainen teko!
- mutta
Axu kirjoitti:
on lainvastainen teko!
tuo koskee vain virallisia asiapapereita, vapaalla nettipalstalla jossa ei ole mitään virallista, tuo ei ole voimassa.
- Axu
mutta kirjoitti:
tuo koskee vain virallisia asiapapereita, vapaalla nettipalstalla jossa ei ole mitään virallista, tuo ei ole voimassa.
että valehdella ei saa!
- asioista
Axu kirjoitti:
että valehdella ei saa!
Tässä raakaa faktaa...
Jotta yksityishenkilö tai oikeushenkilö voi käyttää Suomi24:n rekisteröitymistä vaativia palveluja, hänen tulee rekisteröityä käyttäjäksi ja ilmoittaa Oy Eniro Finland Ab:n pyytämät tiedot.
Jos käyttäjä rikkoo näitä ehtoja, hän on velvollinen korvaamaan rikkomisesta aiheutuneet vahingot Oy Eniro Finland Ab:lle, ei kuitenkaan välillisiä vahinkoja.
Palveluihin ja näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. - polliisi
asioista kirjoitti:
Tässä raakaa faktaa...
Jotta yksityishenkilö tai oikeushenkilö voi käyttää Suomi24:n rekisteröitymistä vaativia palveluja, hänen tulee rekisteröityä käyttäjäksi ja ilmoittaa Oy Eniro Finland Ab:n pyytämät tiedot.
Jos käyttäjä rikkoo näitä ehtoja, hän on velvollinen korvaamaan rikkomisesta aiheutuneet vahingot Oy Eniro Finland Ab:lle, ei kuitenkaan välillisiä vahinkoja.
Palveluihin ja näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.Missä lukee että tietojen pitää olla oikeita? EN muista allekirjoittaneeni sellaista sopimusta.
Ja sen aiheutuneen vahingon toteen näyttäminen voi olla vähän vaikeampi juttu.
Ihan vapaasti voitte ilmoittaa mitä tietoja haluatte. - juristi...
asioista kirjoitti:
Tässä raakaa faktaa...
Palveluihin ja näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia."9. Yksityisyys ja sananvapaus tietoverkoissa
Yksityisyydellä tarkoitaan yksilön oikeutta elää omaa elämäänsä ilman ulkopuolisten tahojen mielivaltaista tai aiheetonta puuttumista hänen yksityiselamäänsä. Sananvapaudella tarkoitetaan oikeutta esittää ja julkistaa mielipiteitään vapaasti. Sananvapaus on taattu jo perustuslaissa (hallitusmuoto10§). Tietoverkot, kuten Internet, ovat tuoneet käyttäjien ulottuville uuden lähes ilmaisen joukkoviestimiin verrattavan median.
Tietoverkoissa sananvapautta voi käyttää esimerkiksi osallistumalla erilaisiin tietoverkoissa toimiviin keskusteluryhmiin, osallistumalla viestintään tietoverkoissa toteutuvissa tilaisuuksissa, ilmaisemalla tietoja ja mielipiteitä omien kotisivujen kautta, tarjoamalla yleisölle tietosisältöjä eri tietomuodoissa, tarjoamalla yleisölle radio- tai televisio-ohjelmia tietoverkkojen kautta sekä vastaanottamalla viestintää tietoverkkojen kautta.
Sananvapauden ja yksityisyyden raja korostuu verkoissa, koska nyt sananvapauden varjollla on mahdollista tehdä moraalikäsityksiä ja jopa lakia loukkaavia tekoja. Moraaliperusteiset kiellot ovat - onneksi tai epäonneksi- mahdottomia valvoa verkoissa. Tämä mahdollistaa laajemman yhteiskunnallisen keskustelun kehittymisen. Toisaalta verkkoja on mahdollista käyttää rikolliseenkin toimintaan - tosin voihan kirjeessäkin välittää vaikka pomminteko-ohjeen. Verkkojen ongelmana ja vahvuuteena on se , että tieto on mahdollista laittaa kaikkien nähtäville.
Eräs ongelma on palveluntarjoajien vastuu esimerkiksi uutisryhmiin laitetuista viesteistä. Tähän ongelman perusongelma on se, että pidetäänkö vaikkapa palvelimen ylläpitoa vain teknisenä välittäjänä, jotka eivät pääsääntöisesti ole vastuussa välitettävästä materiaalista."
Ja vielä emmänkin asiaa tutkittuani laki sanoo myös, ettei kukaan yksityinen palveluntarjoaja voi yksipuolisesti asettaa ehtoja jotka olisivat juridisesti pitäviä. Kukaan käyttäjähän ei tee palvelusopimusta Eniron kanssa eikä allekirjoita mitään.
- turha rutina
Suomessa on ainakin toistaiseksi sanan vapaus nimellä tai nimimerkillä. Minä ainakin olen saanut asialliset vastaukset nopeasti ja ihan oikein.Kiitos vastaajille kun näette vaivaa pulmien ratkaisussa.
- tekemistä
sananvapauden kanssa, halutaan vaan häiriköt kuriin, kun eivät itse ymmärrä omaa parastaan!
- ymmärtävät
tekemistä kirjoitti:
sananvapauden kanssa, halutaan vaan häiriköt kuriin, kun eivät itse ymmärrä omaa parastaan!
kun itse lopetat.
- riittää
on taas 30 kpl perskärpäsiä, mitä olen tehnyt ansaitakseenn kaiken tämän huomion?
Omasta mielestä tämä palsta jää ilman huomiota, muut samanmieliset tehkää samoin. katsotaan missä liikutaan kuukauden kuluttua!
Vitun kemiläiset oravanpillut, saatanan lapphalaiset, naurettavaa porukkaa tee oottee, Koolla kun toimintaa ei pysty korvaamaan!- säälijä
kyllä Turuus on vaikeeta.
Mutta tosiaan: onhan niitä rekisteröitymistä vaativia palstoja. Ne jotka haluaa välttämättä lukea vain rekisteröityjen kirjoittajien viestejä, menköön sinne. Me muuta kirjoitellaan täällä ihan vapaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1253397Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois742188Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2582147- 1381911
Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v661445- 981367
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻931287- 611263
- 611240
- 711131