Itsensä irtisanominen työstä

Anonyymi

Minulla on työpaikassa sellainen ongelma, että työnantaja ei noudata työaikaani, vaan teettää jatkuvasti ylimääräistä työtä, mistä ei makseta palkkaa. Eikö tämä ole työehtosopimuksen vastaista toimintaa? Minulla on toinenkin työpaikka, joten jos irtisanoudun yhdestä, niin toinen työpaikka jää, enkä saa karenssia?
Miksi ihmiset kiusaavat toisia tällä tavalla?

6

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä näistä karensseista, mutta mitä jos vain uhmaisit työnantajaasi ja sanoisit että työaika on loppu ja poistuisit paikalta, ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla. Antaa työnantajan raivota, ei semmoisia tarvitse kuunnella. Alistumistaipumuksesta olisi hyvä päästä eroon, kun elämässä tulee tavalla tai toisella vastaavia tilanteita, eli olisi opittava pitämään puolensa.

• Anonyymi

Tunge nyt satanaa se työpaikka perrseeseess

• Anonyymi

Ihmiset kiusaa koska ne voi.

• Anonyymi

Oma liitto on paras konsultti, kun on kyse työajasta, ja ylityökorvauksista jne.

jos irtisanoutumisen jälkeen tarvitset TE. palveluita, niin joudut tietenkin noudattamaan heidän sääntöjään.

• Anonyymi

Tuon tyyppinen toiminta on ihan tavallista ainakin joillakin matalapalkka-aloilla. Ehkä tästä nostetaan jossain vaiheessa joku julkinen äläkkä. Nyt ollaan vain sitä mieltä, että Suomi on hyvinvointivaltio jne. Oikeasti täälläkin osataan teetättää orjatyötä ja vastaavaa. Itse asiassa tuo voisi olla jonkinlainen korruption muoto. Oletko jutellut työkavereidesi kanssa, vai onko sellaisia? Joku luottamusmies tai vastaava pitäisi löytyä.

Tuskinpa haluat työnantajaasi vastaan käydä oikeudenkäyntiä, mutta siinä on yksi vaihtoehto. Jos kyseessä on täysin turmeltunut tyyppi, niin hänhän väittää, että olet tehnyt vain sopimukseen määrätyt tunnit. Eli joku dokumentaatio pitäisi niistä olla.

Kannattaa lähteä, ennen kuin sairastut.

• Anonyymi

Näin on, lähde pian!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3105
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2653
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1519
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe