Moro! Voisi olla mahdollisuus saada postilta työpaikka. Haluaisin kuulla mielipiteitä ko. työstä. Onko ajot kuinka tarkasti aikataulutettuja? Joutuuko kokoajan hyppimään hytistä ulos vai saako oikeasti ajaakkin? Millaiset työajat? Entäpä palkka?
Postilla kuorma-auton kuljettajana
32
3606
Vastaukset
- Anonyymi
Udohda koko ala, surkeeta hommaa.
- Anonyymi
Joutuu hyppimään ja aikataulujen tarkkuus riippuu ihan siitä mitä ajat, postilla kun on monenlaista hommaa.
- Anonyymi
Mene jo äkkiä!
- Anonyymi
Postilla on tosi tarkka alkoholikontrolli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postilla on tosi tarkka alkoholikontrolli.
Postin autoissa on alkolukot, harmi.
- Anonyymi
Ainakin 70 luvulla postin kuljettaja pelkästään ajoi autoa pk seudun ajossa oli mukana oli 2 postimiestä jotka purkivat kuorman ja jos ajoi helsingistä espoon puolelle sai päivärahan.
Rekkahommissa kuorman lastasivat ja purkivat muut kuljettaja ajoi.
Ajoin postilla 12 metriä pitkällä teli kontio sisulla hki-turku väliä,oli päivän ajo ja postimies mukana oli kolme purkupaikkaa päivässä.
Hyvä talo posti on yhä.- Anonyymi
Vastaukset saat kaikkiin kysymyksiin kun katsot juuri nyt televisiossa pyörivää tosi -TV sarjaa Postilaiset. Turha täällä on kysellä , pelkkää sontaa luukutetaan . Katso TV sarjan kaikki jaksot ja muodosta sitten ihan itse realistinen kuva yrityksestä nimeltä POSTI.
Se nyt ainakin on varma,että kun valtio on työnantaja niin sovitut asiat pitävät varmasti.
Palkkaan suuruuteen en ota kantaa,mutta työpaikka on varma ja jatkuva.( toisin kuin yksityisen puolella jossa kaikki viheltäjät vetävät kuskia nenästä minkä kerkiävät) No.... sitten on ne hyvät työpaikat ,mutta niihin ei pääse kun vaihtuvuus on 0 % mikä on tietysti ihan ymmärrettävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaukset saat kaikkiin kysymyksiin kun katsot juuri nyt televisiossa pyörivää tosi -TV sarjaa Postilaiset. Turha täällä on kysellä , pelkkää sontaa luukutetaan . Katso TV sarjan kaikki jaksot ja muodosta sitten ihan itse realistinen kuva yrityksestä nimeltä POSTI.
Se nyt ainakin on varma,että kun valtio on työnantaja niin sovitut asiat pitävät varmasti.
Palkkaan suuruuteen en ota kantaa,mutta työpaikka on varma ja jatkuva.( toisin kuin yksityisen puolella jossa kaikki viheltäjät vetävät kuskia nenästä minkä kerkiävät) No.... sitten on ne hyvät työpaikat ,mutta niihin ei pääse kun vaihtuvuus on 0 % mikä on tietysti ihan ymmärrettävää.Posti on työpaikkana varmasti todella hyvä. Ensimmäinen kirjoittaja kyseli aikataulutuksista. Kun on selkeä aikataulutus niin se on kuljettajan kannalta todella hyvä asia. Nykyihmiset arvostavat vapaa-aikaa jopa liiaksi. Jos työssä on selkeä aikataulu niin kuljettaja tietää takuuvarmasti milloin työpäivä päättyy. Sitten tämä kysymys pitääkö hytistä hyppiä ulos vai saako myös ajaa. Työterveyshuollon tutkimuksissa on todettu,että
50 vuotias jakeluauton kuljettaja on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin vastaava pitkää baanaa ajava kuljettaja. Istumatyö on pahaksi kaikille,jos työajan ulkopuolella ei harrasteta aktiivisesti liikuntaa ja saliharjoittelua. Jakeluautonkuljettaja (postin hommat) takaavat hyvän peruskunnon aina eläkkeelle asti. Ylös ja alas,puske ja ponnista. Kaikki lihakset ovat todella kovilla varsinkin talvella. Eli hyvä treeni ohjelma työssä. Kun ollaan valtiolla töissä niin työajat ovat hyvin säännölliset . Jos pelkää hurjia ylitöitä niin Postilla on turvallista olla töissä. Ei tule ylitöitä,mutta ei myöskään muhkeita ylityökorvauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posti on työpaikkana varmasti todella hyvä. Ensimmäinen kirjoittaja kyseli aikataulutuksista. Kun on selkeä aikataulutus niin se on kuljettajan kannalta todella hyvä asia. Nykyihmiset arvostavat vapaa-aikaa jopa liiaksi. Jos työssä on selkeä aikataulu niin kuljettaja tietää takuuvarmasti milloin työpäivä päättyy. Sitten tämä kysymys pitääkö hytistä hyppiä ulos vai saako myös ajaa. Työterveyshuollon tutkimuksissa on todettu,että
50 vuotias jakeluauton kuljettaja on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin vastaava pitkää baanaa ajava kuljettaja. Istumatyö on pahaksi kaikille,jos työajan ulkopuolella ei harrasteta aktiivisesti liikuntaa ja saliharjoittelua. Jakeluautonkuljettaja (postin hommat) takaavat hyvän peruskunnon aina eläkkeelle asti. Ylös ja alas,puske ja ponnista. Kaikki lihakset ovat todella kovilla varsinkin talvella. Eli hyvä treeni ohjelma työssä. Kun ollaan valtiolla töissä niin työajat ovat hyvin säännölliset . Jos pelkää hurjia ylitöitä niin Postilla on turvallista olla töissä. Ei tule ylitöitä,mutta ei myöskään muhkeita ylityökorvauksia.Postin autoissa on alkolukot, huonojutttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postin autoissa on alkolukot, huonojutttu.
Kaikissa uusissa kuorma-autoissa alkolukko 2024. Todella hieno homma !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Posti on työpaikkana varmasti todella hyvä. Ensimmäinen kirjoittaja kyseli aikataulutuksista. Kun on selkeä aikataulutus niin se on kuljettajan kannalta todella hyvä asia. Nykyihmiset arvostavat vapaa-aikaa jopa liiaksi. Jos työssä on selkeä aikataulu niin kuljettaja tietää takuuvarmasti milloin työpäivä päättyy. Sitten tämä kysymys pitääkö hytistä hyppiä ulos vai saako myös ajaa. Työterveyshuollon tutkimuksissa on todettu,että
50 vuotias jakeluauton kuljettaja on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin vastaava pitkää baanaa ajava kuljettaja. Istumatyö on pahaksi kaikille,jos työajan ulkopuolella ei harrasteta aktiivisesti liikuntaa ja saliharjoittelua. Jakeluautonkuljettaja (postin hommat) takaavat hyvän peruskunnon aina eläkkeelle asti. Ylös ja alas,puske ja ponnista. Kaikki lihakset ovat todella kovilla varsinkin talvella. Eli hyvä treeni ohjelma työssä. Kun ollaan valtiolla töissä niin työajat ovat hyvin säännölliset . Jos pelkää hurjia ylitöitä niin Postilla on turvallista olla töissä. Ei tule ylitöitä,mutta ei myöskään muhkeita ylityökorvauksia.Aika harva noista hommista eläkkeelle terveenä pääsee saati jaksaa puskea vielä 50 vuotiaana tai vanhempana. Se että sinä ja pari muuta kääkkää olette tuurilla ja mitä luultavimmin myös helpohkoilla kiireettömillä reiteillä selvinneet alalla vanhaksi asti ei asiaa miksikään muuta. Peruskunto varmasti pysyy hyvänä mutta samalla työ on staattista samojen liikkeiden toistoa päivästä toiseen ja esim. nivelille kuluttavaa. Monella vanhemmalla kuljettajalla onkin polvet ja hartiat risana. Nuorten miesten työtä tuo jakelu on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva noista hommista eläkkeelle terveenä pääsee saati jaksaa puskea vielä 50 vuotiaana tai vanhempana. Se että sinä ja pari muuta kääkkää olette tuurilla ja mitä luultavimmin myös helpohkoilla kiireettömillä reiteillä selvinneet alalla vanhaksi asti ei asiaa miksikään muuta. Peruskunto varmasti pysyy hyvänä mutta samalla työ on staattista samojen liikkeiden toistoa päivästä toiseen ja esim. nivelille kuluttavaa. Monella vanhemmalla kuljettajalla onkin polvet ja hartiat risana. Nuorten miesten työtä tuo jakelu on.
On todella ikävää tuo sinun kirjoittelu meistä pitkän linjan konkareista.Minä en ole mikään kääkkä enkä helpoilla töillä uraani luonut luuseri. kyllä nyt perkele pitäisi nuorien juippien
kunnioittaa myös vanhempia kuljettajia joilla terveys on hyvällä tolalla. oikeat fysioterapeuitin laatimat ohjeet jo 1980 luvulta ovat ihan täyttä rautaa myös nykypäivänä 2022. jos itsestään pitää huolen liikunnan ja lihashuollon avulla niin myös yli 60 vuotias on todella tehokas työntekijä työelämässä. nimimerkki 66 v.
- Anonyymi
Salo-Turku väli päivän keikka Scania 16 tonnia kuormaauto ja 16 paikkaa reitillä.
Hyvät ajot on. - Anonyymi
Postin lavaajo vantaa- karjaa tammisaari hanko 3 purkupaikkaa aamuvuoro klo 6.30-14.30.
Aamukahvit juon kirkkonumella ja ruokatauko jossain välissä ja kahvit
Auto MB Arocs kaksiakselinen pitkällä korilla ei pöllömpi homma,ajelin aikaisemmin kaljas ja maitoa pk seudulla ol tappohommaa. - Anonyymi
Postille ajetaan paljon myös alihankintana. Eräs tuttu tekee 13 tuntista työpäivää ma-pe, on siis itse yrittäjä. Ajaa Postille.
- Anonyymi
Hyvä huomio,mutta keskustelu koski ainoastaan Postin omia ajoja ja työntekijöitä.
Alihankkija yrittäjiä kohdellaan pääasiassa surkeasti Suomen Postissa. Palkka työstä on olematon ja minimi työpäivä on aina 11-13 tuntia. Siksi Postilla on todella surkea maine
kuljetusyrittäjien keskuudessa, Jos firma menee konkurssiin niin uusi "tyhmä" aloittelija tilalle. Tulijoita löytyy. ABC:n kahvipöydän perustoteamus. Tilaajavastuulaki on tuntematon käsite. Näinhän se on kaikissa valtion yrityksissä , vaikka kansalainen luulisi,että niissä kaikkia lakeja ja säännöksiä noudatetaan pilkun päälle ja palkka on just eikä melkein. Mutta ei heh heh...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio,mutta keskustelu koski ainoastaan Postin omia ajoja ja työntekijöitä.
Alihankkija yrittäjiä kohdellaan pääasiassa surkeasti Suomen Postissa. Palkka työstä on olematon ja minimi työpäivä on aina 11-13 tuntia. Siksi Postilla on todella surkea maine
kuljetusyrittäjien keskuudessa, Jos firma menee konkurssiin niin uusi "tyhmä" aloittelija tilalle. Tulijoita löytyy. ABC:n kahvipöydän perustoteamus. Tilaajavastuulaki on tuntematon käsite. Näinhän se on kaikissa valtion yrityksissä , vaikka kansalainen luulisi,että niissä kaikkia lakeja ja säännöksiä noudatetaan pilkun päälle ja palkka on just eikä melkein. Mutta ei heh heh......Tämä varmasti totta. 13 tuntia päivässä jakeluajossa pienellä palkalla on melkoinen suoritus pidemmän päälle, ja jos yrittäjällä yksi suto jota itse ajaa, ei ole varaa pitää lomia.
- Anonyymi
Ei terve ruumis työtä kaipaa, ainoastaan kaljaa.
- Anonyymi
Kun se terve ruumis saa sitä kaljaa riittävästi ja riittävän pitkään niin ennen 50 vuotta se on
sairas ruumis, luuseri joka pilaa avioliittonsa, ei pidä huolta lapsistaan,hölmöilee ja teloo itsensä joutuu sairaalaan. On sossun vakioasiakas. Todella kallis luuseri kaikille veronmaksajille. Yhteiskunnan hylkiö. Ei ole elämässään saanut yhtään mitään aikaan.
Eli ihmisenä täysi P..ska. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun se terve ruumis saa sitä kaljaa riittävästi ja riittävän pitkään niin ennen 50 vuotta se on
sairas ruumis, luuseri joka pilaa avioliittonsa, ei pidä huolta lapsistaan,hölmöilee ja teloo itsensä joutuu sairaalaan. On sossun vakioasiakas. Todella kallis luuseri kaikille veronmaksajille. Yhteiskunnan hylkiö. Ei ole elämässään saanut yhtään mitään aikaan.
Eli ihmisenä täysi P..ska.10 terveellistä syytä juoda olutta
https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2014041118205557 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 terveellistä syytä juoda olutta
https://www.iltalehti.fi/ruoka/a/2014041118205557Siinä jutussa painotettiin juuri sitä ETTEI OLUTTA PIDÄ LÄTRÄTÄ LIIKAA.
15 olutta perjantai iltana/ 15 olutta lauantai iltana /sunnuntaina tasoittavia oluita 8
ei näin. Jos tämän toteutat 52 viikkona vuodessa niin olet tölkkien palautuspisteen suurkuluttaja. lisäksi olet alkoholisti vaikka et sitä itsellesi myönnä. Jos 4 päivää viikossa olisit raivoraitis niin näillä luvuilla olet alkoholisti. Olet siis yhteiskunnalle 50 v. todella kallis hylkiö joka syö verovaroja hemmetisti. No onneksi kupsahdat viimeistään 65 v.
- Anonyymi
Ei postin työhön palkaavaa henkilöä täällä ole sinulle vastaamassa kysymys.Voit ihan itse mennä postin sivulle ja sieltä löydät oikeaa tietoa kaikesta ja työhön otosta.
- Anonyymi
Karjaa-tammisaari väliä ajoin postin ajoja oli leppoisaa hommaa täysperävaunu scania ja yksi kuorma päivässä viisi päivää viikko purkupaikkoja oli kymmenen päivässä, tämä ei ollut siis varsinaista postin ajoa vaan postin hoitamaa kuljetuspalvelua yritykselle.
- Anonyymi
Mutta minä vuonna ? Se on aika olennainen juttu. Minäkin jakelin kylmätuotteita Helsinki- Lahti- Asikkala alueella ja siinä lakisääteisellä tauolla kävin Asikkalassa eli Vääksyssä uimarannalla uimassa, se virkisti kummasti kuumana 30 asteisena kesäpäivänä ja taas jaksoi painaa pitkää päivää 12-14 tuntia..... mutta se oli mahdollista vuonna 1982.
Edelleen olen samoissa hommissa jo loppusuoralla kylläkin, nyt painetaan otsa hiessä koko
päivä ,pakollinen tauko pidetään, mutta uimarannalle ei perk..le sentään ehdi. - Anonyymi
Suomen posti Scania ja täysperäyhdistelmä. Kaksi asiaa jotka ei natsaa laisinkaan.. ei natsannut edes isäni aikaan. Isäni postissa ollessaan saanut ajaa koskaan Scanialla ,Volvolla . Aina löytyi
joku edullisempi versio Sisu tai Englannin lahja suomenkansalle,niin paskaa ettei merkkejä edes kehtaa lausua. mitä tämä puppu sitten on Suomen posti on suorittanut ajoja yksityiselle yritykselle. Meidän verorahoilla on suoritettu ajoja yksityiselle yritykselle. No ei todellakaan ja vielä Tammisaari-Karjaa alueella. Taas on joku törkeä trolli asialla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen posti Scania ja täysperäyhdistelmä. Kaksi asiaa jotka ei natsaa laisinkaan.. ei natsannut edes isäni aikaan. Isäni postissa ollessaan saanut ajaa koskaan Scanialla ,Volvolla . Aina löytyi
joku edullisempi versio Sisu tai Englannin lahja suomenkansalle,niin paskaa ettei merkkejä edes kehtaa lausua. mitä tämä puppu sitten on Suomen posti on suorittanut ajoja yksityiselle yritykselle. Meidän verorahoilla on suoritettu ajoja yksityiselle yritykselle. No ei todellakaan ja vielä Tammisaari-Karjaa alueella. Taas on joku törkeä trolli asialla.Kyllä ne laatumerkit kehtaa lausua. Morris pakettiauto Isosta-Britanniasta.sellaisia oikealla
puolella ohjaus autoja oli pilvin pimein Suomessa postinjakelussa. Sitten peruspakettijakelussa oli Fargo /Commer kuorma-autoja joissa oli Valmetin moottori. Taas jokin erikoinen diili jotta valtio sai hommattua työtä Valmetille. Tuolloin 1970-1980 luku oli oikeastaan sellainen Postin kannalta . Sellaisia inhokkiajoneuvoja oli myös VR :llä nykkyisen Transpointin väreissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne laatumerkit kehtaa lausua. Morris pakettiauto Isosta-Britanniasta.sellaisia oikealla
puolella ohjaus autoja oli pilvin pimein Suomessa postinjakelussa. Sitten peruspakettijakelussa oli Fargo /Commer kuorma-autoja joissa oli Valmetin moottori. Taas jokin erikoinen diili jotta valtio sai hommattua työtä Valmetille. Tuolloin 1970-1980 luku oli oikeastaan sellainen Postin kannalta . Sellaisia inhokkiajoneuvoja oli myös VR :llä nykkyisen Transpointin väreissä.Pitkällä teli kontio sisulla ajoin postia,postimies oli mukana apumiehenä ja ajot hki,salo,turku väli,hyvä homma päiväraha tuli ja aamuvuoro päivän keikka 70 luvun hyvinä aikoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkällä teli kontio sisulla ajoin postia,postimies oli mukana apumiehenä ja ajot hki,salo,turku väli,hyvä homma päiväraha tuli ja aamuvuoro päivän keikka 70 luvun hyvinä aikoina.
Renaultteja oli myös postilla ,ajelin rellun kuorma-autoa postilla,varikko oli helsingin keskustassa rautatieaseman vieressä.
Kuorma lastattiin klo 6.00 ja postimiehet mukana kuljettaja ajoi ja postimiehet purkivat.
Aikataulun mukaan ajettiin aamujako eteläespoo ja ruokatauon jälkeen itähelsinkiin päin.
Valtion edut ja vermeet.
- Anonyymi
Postisa lupas 22 ekee tunti liksaa jopa
- Anonyymi
Minkä maan postilaitos on tämä Postisa joka lupaili 22 eur/ tunnista. Ei se Suomen posti ainakaan ollut. kuten kaikki lukijat olette jo huomanneet niin tästä viestiketjussa on vain
eläkeläisiä. Vielä kun löytyisi se eläkeläinen joka on ajanut Vanaja merkkistä bussia jossa
kuljetettiin postin ohella myös matkustajia. Siinä ei ole sinänsä mitään negatiivistä sillä
Vanaja merkkiset kuorma-autot ja bussit olivat todella laadukkaita menopelejä 1960 luvulla.
Valitettavasti Sisu ja Vanaja yhdistyivät ja lopun te kaikki tiedättekin.Nyt on vain MB autoja jotka on naamioitu Sisuiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä maan postilaitos on tämä Postisa joka lupaili 22 eur/ tunnista. Ei se Suomen posti ainakaan ollut. kuten kaikki lukijat olette jo huomanneet niin tästä viestiketjussa on vain
eläkeläisiä. Vielä kun löytyisi se eläkeläinen joka on ajanut Vanaja merkkistä bussia jossa
kuljetettiin postin ohella myös matkustajia. Siinä ei ole sinänsä mitään negatiivistä sillä
Vanaja merkkiset kuorma-autot ja bussit olivat todella laadukkaita menopelejä 1960 luvulla.
Valitettavasti Sisu ja Vanaja yhdistyivät ja lopun te kaikki tiedättekin.Nyt on vain MB autoja jotka on naamioitu Sisuiksi.Niin se oli lottovoitto Suomen autoteollisuudelle kun Mercedes-Benz suostui yhteistyöhön ja tuotemerkki SISU sai jatkaa elämää,ehkä laadukkain vaihe koko historiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256660Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624184Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902974Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851960Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351639- 891479
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151469Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741419Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386