Mistä sitä voi säätää?
Ubuntussa kellon nopeus hitaammalle?
14
146
Vastaukset
- Anonyymi
Edistääkö kello? Laita synkronointi päälle.
- Anonyymi
Vaihda sellaiseen missä aika tarkistetaan netistä.
- Anonyymi
Pöllökustaalle tiedoksi että Ubuntussahan juuri tarkistetaan kello netistä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöllökustaalle tiedoksi että Ubuntussahan juuri tarkistetaan kello netistä!
Kuttaperkka-aivo ei taaskaan ymmärtänyt pointtia.
- Anonyymi
kirjoita komento:
$man adjtimex
Erittäin seikkaperäinen selostus, kuinka kello itse asiassa muodostetaan ja säätämällä em. komennolla saadaan säädettyä myös käyntinopeutta joko automaattisesti tai itse laskemalla. Ensin kannattaa katsoa, onko drifti-tiedostoa olemassa ja mitä siellä on arvot, jos drifti on nollissa, luultavasti käytössä on NTP tms. tarkempi ajansäätömenetelmä. Kellon tarkkuus säätyy juurikin drifti-tiedoston perusteella. - Anonyymi
Saisko kelloa vaikka 1.5* nopeammalle, ainakin tuonne klo 15.30 asti?
- Anonyymi
Ajattelin että hidastaisi koneen tuhoutumista. Upuntuhan on massatuhonnut näitä Lenovoja?
- Anonyymi
Olin jo kaksi viikkoa. Upuntun aiheuttaman hermoromahduksen takia!
- Anonyymi
Cpupower-gui ohjelmalla voi säätää kellotaajuutta koneessa.
- Anonyymi
Kellotaajuus? ko? Prossun nopeutta voit helposti säätää esim. Cpupower-gui ohjelmalla.
Löytyy Ubuntun sovellusvalikoimasta tai asennna komennolla:
sudo apt install cpupower-gui
Asennuksen jälkeen löytyy sovelluksista. - Anonyymi
Eikös se upuntun kello menekin pari tuntia väärään aikaan? Sitä pitää joko hidastaa tai sitten nopeuttaa. En nyt millään muista, kumpaan suuntaan se aika meni siinä liikaa.
- Anonyymi
Windowsin kellotaajuus heittelehtii. Ei ole mikään uutinen. Siinä kun ei ole kellontarkkailija oikein valveella..
- Anonyymi
Eihän windowsissa ole edes oikeaa kellotaajutta.
Kello toki on joka näyttää aikaa, mutta nämä taajuudet ei.
- Anonyymi
Upuntu käy vähän hitaalla. Tulleepi jumia.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006