Öljy loppu

Anonyymi

Moi!
Niin paska tilanne kun olen koronan vuoksi lomautettuna, että lämmitysöljy pääsi loppumaan, niinkuin rahatkin ja nyt talo kylmä.
Ennenkun joku esittää fiksuja ratkaisuja niin en saa laskulle sitä tilattua eikä kukaan muukaan puolestani sitä tee. En tiedä milloin öljyä saan ostettua... Ostin lastenhuoneisiin sähköpatterit ettei ne ainakaan palellu, mutta itselläni en voi pitää kun ne näköjään taas polttaa sulakkeet tiuhaan tahtiin jos kaikki samaan aikaan päällä...
Muuta lämmitysmuotoa meillä ei ole.
Kysymys kuuluu eikö tota systeemiä millään sähkölläkään saa toimintaan? Ainakaan en pannuhuoneesta löytänyt mitään sellaista ja naisihmisenä olen näissä vähän möllikin.. Vanha kattila.

48

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuinka vanha kattila?
      Jo kymmeniä vuosia öljykattiloissa on ollut sähkövastus varalämmityksenä.
      Sähkövastuksella on oma termostaatti.

      • Anonyymi

        Eihän hänellä riittäneet teho pattereillekkaan vaatii ainakin 3x10A , on tärkeää lämmittää nyt se kattilahuonekin, ettei jäädy kaikki, voit ostaa kanistereilla öljyä, mutta ei pitkä ratkaisu. Ilmoita nyt HETI vuokraisännälle tai kuntaan. On tietty Provo koska tuo ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän hänellä riittäneet teho pattereillekkaan vaatii ainakin 3x10A , on tärkeää lämmittää nyt se kattilahuonekin, ettei jäädy kaikki, voit ostaa kanistereilla öljyä, mutta ei pitkä ratkaisu. Ilmoita nyt HETI vuokraisännälle tai kuntaan. On tietty Provo koska tuo ei ole mahdollista.

        Pääsulakkeet tuskin on pienemmät kuin 3x25 A, mikä kestää kaikkiaan 17 kW kuormaa.

        Makuuhuoneet saattaa olla kaikki yhden 10 A paukun perässä. Sepä sitten kestää 2, muttei kolmea 1 kW sähköpatteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsulakkeet tuskin on pienemmät kuin 3x25 A, mikä kestää kaikkiaan 17 kW kuormaa.

        Makuuhuoneet saattaa olla kaikki yhden 10 A paukun perässä. Sepä sitten kestää 2, muttei kolmea 1 kW sähköpatteria.

        Vanhoissa öljylämmitteisissä taloissa on aika heikot nallit. Ei ne juuri lämmittämistä kestä. Hyvä kun edes hellan ja käyttösähkön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoissa öljylämmitteisissä taloissa on aika heikot nallit. Ei ne juuri lämmittämistä kestä. Hyvä kun edes hellan ja käyttösähkön.

        Osaat kirjoittaa, ehkä lukeakin, mutta luetun ymmärtämisestä ei voi puhua.

        Liesi ottaa periaatteessa 3x16 A "nupit kaakossa" eli 3x25 A sähköliittymän saisi tappiin kuormitettua pelkästään liedellä ja sähkökiukaalla.

        Vaan kun ei näitä oikeassa elämässä samanaikaisesti täysillä paahdeta, ainakaan pitkiä aikoja. Joten kyllä vaan 3x25 A nallit riittävät pienemmissä sähkölämmitteisissä taloissakin. Vanhempiin tosin on laitettu varmuuden vuoksi kytkentä, mikä pistää lämmityksen tauolle kiukaan ollessa päällä.

        Jotta kyllä niistä pääsulakkeista jonkun 10 kW voisi lämmitykseen ottaa. Ei suurta ongelmaa, jos on muutaman kW vastukset kattilassa. Mutta nuo sähköpatterit on ongelma, kun niitä tulee monta kpl yhden sulakkeen perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaat kirjoittaa, ehkä lukeakin, mutta luetun ymmärtämisestä ei voi puhua.

        Liesi ottaa periaatteessa 3x16 A "nupit kaakossa" eli 3x25 A sähköliittymän saisi tappiin kuormitettua pelkästään liedellä ja sähkökiukaalla.

        Vaan kun ei näitä oikeassa elämässä samanaikaisesti täysillä paahdeta, ainakaan pitkiä aikoja. Joten kyllä vaan 3x25 A nallit riittävät pienemmissä sähkölämmitteisissä taloissakin. Vanhempiin tosin on laitettu varmuuden vuoksi kytkentä, mikä pistää lämmityksen tauolle kiukaan ollessa päällä.

        Jotta kyllä niistä pääsulakkeista jonkun 10 kW voisi lämmitykseen ottaa. Ei suurta ongelmaa, jos on muutaman kW vastukset kattilassa. Mutta nuo sähköpatterit on ongelma, kun niitä tulee monta kpl yhden sulakkeen perään.

        Eihän se tietysti sinun vika ole jos olet tyhmäksi syntynyt. Mutkun ei vanhoissa öljylämmitteisissä taloissa ole tuollaista sähkömäärä käytettävissä. Öljy hoiti lämmityksen ja sähkövipperöitä murto-osa nykyisistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se tietysti sinun vika ole jos olet tyhmäksi syntynyt. Mutkun ei vanhoissa öljylämmitteisissä taloissa ole tuollaista sähkömäärä käytettävissä. Öljy hoiti lämmityksen ja sähkövipperöitä murto-osa nykyisistä

        Koita nyt pikkuhiljaa painaa luupäähäsi, että harvassa talossa sähköliittymä on pienempi kuin 3x25 A.

        Se, ettei sähköä ole käytetty lämmitykseen aikaisemmin ei tarkoita, että johdot olisi kutistuneet käytön puutteessa.

        Aivot sen sijaan rapistuu käytön puutteessa. Kuten tässäkin näimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt pikkuhiljaa painaa luupäähäsi, että harvassa talossa sähköliittymä on pienempi kuin 3x25 A.

        Se, ettei sähköä ole käytetty lämmitykseen aikaisemmin ei tarkoita, että johdot olisi kutistuneet käytön puutteessa.

        Aivot sen sijaan rapistuu käytön puutteessa. Kuten tässäkin näimme.

        Niin eihän sille mitään voi ettei järki juuri jälkeenpäin lisäänny kun alunperinkin sitä on kovin niukasti suotu. Taitaa olla turhaa enempää toistaa minkälaisia nalleja ennen käytettiin ja miksi.


    • Anonyymi

      Pitää hakea kanisterilla mpö:tä tai diisseliä huoltoasemalta ja kytket öljykattilaan. 20 litraa riittänee vkl yli. Talosta kaikki ylimääräinen lämpö pois. Pannuhuonetta ei saa päästää pakkaselle ellei vesiä tyhjennetä.

    • Anonyymi

      Täyden kympin vedätys !

    • Anonyymi

      Kattilan varavastukselle on ihan omat sulakkeet. Ilmeisesti nyt siellä ei ole vastusta, koska oikein asetetulla termostaatilla et olisi edes öljyn loppumista huomannut vaan systeemi olisi automaattisesti vaihtanut suorasähkölämpöön.
      Seuraava sähkölasku olisi sen sitten kertonut !!!

      • Anonyymi

        Voihan siellä olla se sähkövastus ja toiminnassakin, mutta lämmön säädettynä tyyliin 40 °C mikä ei sitten riitä. Etenkään, jos ei ole edes automaattista shunttausta.


    • Anonyymi

      Kanisteri, 30 litraa nyt kuitenkin, polttoöljyä huoltoasemalta, polttimen letkut kanisteriin, ja laite käyntiin..

    • Anonyymi

      Kukas ministeri se oli, kun käski kelaan mennä.. kiuru vai?

      • Anonyymi

        Saarikko. Tässä on tätä menoa kaikki sossussa kun taloyhtiöt velvoitetaan autojen lataustalkoisiin ja kaikki päästösekoiluihin.


    • Anonyymi

      Kelasta toimeentulotukea hakemaan. Luulisi lapsiperheen saavan tukea tuossa tilanteessa.

    • Anonyymi

      "Moi!
      Niin paska tilanne kun olen koronan vuoksi lomautettuna, että lämmitysöljy pääsi loppumaan, niinkuin rahatkin ja nyt talo kylmä.
      Ennenkun joku esittää fiksuja ratkaisuja niin en saa laskulle sitä tilattua eikä kukaan muukaan puolestani sitä tee. En tiedä milloin öljyä saan ostettua... Ostin lastenhuoneisiin sähköpatterit ettei ne ainakaan palellu, mutta itselläni en voi pitää kun ne näköjään taas polttaa sulakkeet tiuhaan tahtiin jos kaikki samaan aikaan päällä...
      Muuta lämmitysmuotoa meillä ei ole.
      Kysymys kuuluu eikö tota systeemiä millään sähkölläkään saa toimintaan? Ainakaan en pannuhuoneesta löytänyt mitään sellaista ja naisihmisenä olen näissä vähän möllikin.. Vanha kattila."

      Aloittaja ottaa nyt ensin yhteyttä lastensuojeluun, pääsevät sitten lapset järkeviin asumisoloihin. Pöydässä on ruokaa ja lämmin asunto, suihkussakin voi käydä ja aloittajaluuserin sijalla on huolehtiva perhe.

      Sitten aloittaja menee päihdekuntoutukseen ja sieltä työelämään. Kun siihen vähän panostaa, niin voi jopa saada sen nuorimmaisen 3 vuotiaan vielä takaisin ennen tämän täysi-ikäisyyttä.

      Nyt pitää katsoa lasten etua, ei omaa etua. Ellei osaa olla hyvä vanhempi, niin sitten ei osaa olla PISTE.

      • Anonyymi

        No sinähän et aloittajan elämäntilanteesta tiedä mitään muuta kuin tuon polttoöljyongelman.
        Voit lopettaa elämänohjeiden jakamisen.


      • Anonyymi

        Voi hyvää päivää. Jotain tällaista osasin odottaakin Suomi24sta. Kiitos vain meillä on öljyä lukuunottamatta kaikki ihan loistavasti noin muuten. Ja ei täällä niin kylmä ole että lapset kärsisi :D
        Mutta kiitos kaikille vastauksista :)
        Pyysin jonkun fiksumman käymään ja selvisi että voihan tota puillakin lämmittää ja nyt on tupa lämmin.
        Puita sain kyllä tilattua mut öljy on nyt yhtäkkiseltään vähän tyyriimpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää. Jotain tällaista osasin odottaakin Suomi24sta. Kiitos vain meillä on öljyä lukuunottamatta kaikki ihan loistavasti noin muuten. Ja ei täällä niin kylmä ole että lapset kärsisi :D
        Mutta kiitos kaikille vastauksista :)
        Pyysin jonkun fiksumman käymään ja selvisi että voihan tota puillakin lämmittää ja nyt on tupa lämmin.
        Puita sain kyllä tilattua mut öljy on nyt yhtäkkiseltään vähän tyyriimpää.

        "Voi hyvää päivää. Jotain tällaista osasin odottaakin Suomi24sta. Kiitos vain meillä on öljyä lukuunottamatta kaikki ihan loistavasti noin muuten. Ja ei täällä niin kylmä ole että lapset kärsisi :D
        Mutta kiitos kaikille vastauksista :)
        Pyysin jonkun fiksumman käymään ja selvisi että voihan tota puillakin lämmittää ja nyt on tupa lämmin.
        Puita sain kyllä tilattua mut öljy on nyt yhtäkkiseltään vähän tyyriimpää."

        Eli nyt saa vähän aikaa velaksi puita, sitten sekin sekin loppuu, jonka jälkeen taas valitetaan. Taas siirrettin lasten huostaanottoa muutamalla kuukaudella ja saadaan kusetettua tavarantoimittajilta tavaraa, jota ei ole edes tarkoitus maksaa.

        Minkälaisen maailmankuvan sellainen vanhempi anta jälkikasvulleen, joka ei käy töissä ja elätä omalla työllä perhettään, eikä edes osaa pitää kotia lämpimänä? Todellinen luuserihautomo!!!

        Aloittaja menee nyt ihan suosiolla töihin ja opettelee elättämään ihan itse itsensä ja perheensä ansaitsemillaan rahoilla, eikä koskaan tilaa mitään sellaista, jota ei ole edes tarkoitus maksaa. Samalla kannattaa muuttaa ihan suosiolla vaikka kerrostaloon, ei lopu ainakaan lämpö kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi hyvää päivää. Jotain tällaista osasin odottaakin Suomi24sta. Kiitos vain meillä on öljyä lukuunottamatta kaikki ihan loistavasti noin muuten. Ja ei täällä niin kylmä ole että lapset kärsisi :D
        Mutta kiitos kaikille vastauksista :)
        Pyysin jonkun fiksumman käymään ja selvisi että voihan tota puillakin lämmittää ja nyt on tupa lämmin.
        Puita sain kyllä tilattua mut öljy on nyt yhtäkkiseltään vähän tyyriimpää."

        Eli nyt saa vähän aikaa velaksi puita, sitten sekin sekin loppuu, jonka jälkeen taas valitetaan. Taas siirrettin lasten huostaanottoa muutamalla kuukaudella ja saadaan kusetettua tavarantoimittajilta tavaraa, jota ei ole edes tarkoitus maksaa.

        Minkälaisen maailmankuvan sellainen vanhempi anta jälkikasvulleen, joka ei käy töissä ja elätä omalla työllä perhettään, eikä edes osaa pitää kotia lämpimänä? Todellinen luuserihautomo!!!

        Aloittaja menee nyt ihan suosiolla töihin ja opettelee elättämään ihan itse itsensä ja perheensä ansaitsemillaan rahoilla, eikä koskaan tilaa mitään sellaista, jota ei ole edes tarkoitus maksaa. Samalla kannattaa muuttaa ihan suosiolla vaikka kerrostaloon, ei lopu ainakaan lämpö kesken.

        Onko sun omat lapset huostaanotettu kun pauhaat vaan siitä. Aistin jonkinlaista katkeruutta?
        Mä ostin ne puut ihan rahalla. Ne ei maksanut niin paljoa, ettenkö olisi pystynyt nyt paria kuutiota ostamaan. Öljy maksaa varmaan 1200€ kun tilaa sen tuhannen litraa minimin.
        Ja mulla on työpaikka, joka on nyt koronan vuoksi suljettuna. Ei ole minun vika.
        En myöskään käytä päihteitä ja nuorin lapseni on 10v, ei 3v.
        En suosittele sulle ainakaan ennustajan uraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun omat lapset huostaanotettu kun pauhaat vaan siitä. Aistin jonkinlaista katkeruutta?
        Mä ostin ne puut ihan rahalla. Ne ei maksanut niin paljoa, ettenkö olisi pystynyt nyt paria kuutiota ostamaan. Öljy maksaa varmaan 1200€ kun tilaa sen tuhannen litraa minimin.
        Ja mulla on työpaikka, joka on nyt koronan vuoksi suljettuna. Ei ole minun vika.
        En myöskään käytä päihteitä ja nuorin lapseni on 10v, ei 3v.
        En suosittele sulle ainakaan ennustajan uraa.

        Hienosti selvennit asian! Paukapäälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sun omat lapset huostaanotettu kun pauhaat vaan siitä. Aistin jonkinlaista katkeruutta?
        Mä ostin ne puut ihan rahalla. Ne ei maksanut niin paljoa, ettenkö olisi pystynyt nyt paria kuutiota ostamaan. Öljy maksaa varmaan 1200€ kun tilaa sen tuhannen litraa minimin.
        Ja mulla on työpaikka, joka on nyt koronan vuoksi suljettuna. Ei ole minun vika.
        En myöskään käytä päihteitä ja nuorin lapseni on 10v, ei 3v.
        En suosittele sulle ainakaan ennustajan uraa.

        "Onko sun omat lapset huostaanotettu kun pauhaat vaan siitä. Aistin jonkinlaista katkeruutta?
        Mä ostin ne puut ihan rahalla. Ne ei maksanut niin paljoa, ettenkö olisi pystynyt nyt paria kuutiota ostamaan. Öljy maksaa varmaan 1200€ kun tilaa sen tuhannen litraa minimin.
        Ja mulla on työpaikka, joka on nyt koronan vuoksi suljettuna. Ei ole minun vika.
        En myöskään käytä päihteitä ja nuorin lapseni on 10v, ei 3v.
        En suosittele sulle ainakaan ennustajan uraa."

        Koronan takia lomautettuna? Eli yökerhon baarimikko?? Ei koronan takia muuten voi oikein olla lomautettuna, ja lomautettuna voi hakea sellaisiin töihin, joissa ei ole lomautettuna.

        Ja ei, minulla ei (tiettävästi) ole lapsia. Lasten hankkiminen ei valitettavasti ole luvanvaraista, jolloin aloittajaääliökin pystyy niitä hankkimaan, viisi minuuttia vinasta sammuneena selällään ja se on siinä. Mutta kun niistä lapsista pitää sen jälkeen pitää huolta ainakin 18 vuotta, siinä vaiheessa aloittajallekin meni asia vaikeaksi.

        Lapsella pitää ainakin olla turvallinen koti, jossa on lämmin ja voi käydä peseytymässä, tarpeksi ruokaa, puhtaat vaatteet, vanhempien maksamat harrastukset (jotka lapsi itse kokee mielekkäisiksi) ja vielä paljon muutakin.

        Aloittaja on laiminlyönyt lastensa hoitamisen jättämällä tarvittavan lämmitysöljyn tilaamatta. Eikä rahaa ole sen tilaamiseen. Siinä vaiheessa täys´järkinen ihminen muuttaisi kerrostaloon, jossa ainakaan lämpö ei lopu kesken. Mutta ei, nyt sitten poltetaan puita.

        Kylmä tosiasia on, että noin 30 % maamme lapsista eläisi parempaa elämää huostaanotettuina, kuin biologisten vanhempiensa kanssa. Tämä taitaa päteä myös aloittajaan!

        P.S. Missä vaiheessa aloittajalla on unohtunut omakotitaloasujan perussääntö, eli aina vähintään 10.000 € tilillä yllättäviä menoja varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko sun omat lapset huostaanotettu kun pauhaat vaan siitä. Aistin jonkinlaista katkeruutta?
        Mä ostin ne puut ihan rahalla. Ne ei maksanut niin paljoa, ettenkö olisi pystynyt nyt paria kuutiota ostamaan. Öljy maksaa varmaan 1200€ kun tilaa sen tuhannen litraa minimin.
        Ja mulla on työpaikka, joka on nyt koronan vuoksi suljettuna. Ei ole minun vika.
        En myöskään käytä päihteitä ja nuorin lapseni on 10v, ei 3v.
        En suosittele sulle ainakaan ennustajan uraa."

        Koronan takia lomautettuna? Eli yökerhon baarimikko?? Ei koronan takia muuten voi oikein olla lomautettuna, ja lomautettuna voi hakea sellaisiin töihin, joissa ei ole lomautettuna.

        Ja ei, minulla ei (tiettävästi) ole lapsia. Lasten hankkiminen ei valitettavasti ole luvanvaraista, jolloin aloittajaääliökin pystyy niitä hankkimaan, viisi minuuttia vinasta sammuneena selällään ja se on siinä. Mutta kun niistä lapsista pitää sen jälkeen pitää huolta ainakin 18 vuotta, siinä vaiheessa aloittajallekin meni asia vaikeaksi.

        Lapsella pitää ainakin olla turvallinen koti, jossa on lämmin ja voi käydä peseytymässä, tarpeksi ruokaa, puhtaat vaatteet, vanhempien maksamat harrastukset (jotka lapsi itse kokee mielekkäisiksi) ja vielä paljon muutakin.

        Aloittaja on laiminlyönyt lastensa hoitamisen jättämällä tarvittavan lämmitysöljyn tilaamatta. Eikä rahaa ole sen tilaamiseen. Siinä vaiheessa täys´järkinen ihminen muuttaisi kerrostaloon, jossa ainakaan lämpö ei lopu kesken. Mutta ei, nyt sitten poltetaan puita.

        Kylmä tosiasia on, että noin 30 % maamme lapsista eläisi parempaa elämää huostaanotettuina, kuin biologisten vanhempiensa kanssa. Tämä taitaa päteä myös aloittajaan!

        P.S. Missä vaiheessa aloittajalla on unohtunut omakotitaloasujan perussääntö, eli aina vähintään 10.000 € tilillä yllättäviä menoja varten?

        Miks sulla sitten ei ole senttiäkään tilillä? AI niin, et asu okt:ssa, vaan yhteiskunnan elättinä vuokrakasarmissa, lukemaakaan et ole vielä oppinut, tai ainakaan ymmärtämään lukemaasi!
        hyvää jatkoo luuseri, kunnanelätti, älä vaan hanki lapsia, ne vietäis sulta heti.


    • Anonyymi

      2014 alkaen olen lämmittänyt periaatteessa öljykattilan vastuksilla.

      Pyrin pääosin käyttämään irtolämmittimiä koska lämpöpatterit ikkunoiden alla lämmittävät seinän siltä kohdalta ja lämpöä kuluu enemmän.

      • Anonyymi

        Sähköllä teho usein ei riitä käyttöveden lämmitykseen ainakaan 12 l/min suihkuun.
        Suihkuksi sopii silloin halpa USB-ladattava mökkisuihku.

        Minulla kattilavastukset on 6kW kolmiokytkettynä eli 3kW yksi sulake poistaen.


    • Anonyymi

      Useassa vanhassa kattilassa on myös mahdollisuus polttaa puuta, mutta jos polttopuu täytyy ostaa, se ei kannata. Lisäksi puuta polttamalla pitää olla hyvin varovainen, ettei kattilavesi lämpene liikaa.

      • Anonyymi

        Yhdistelmä kattilassa puun poltto ei ole vaihtoehto ilman erillistä siihen mitoitettua varaajaa. Kattilan varaaja on suuniteltu automatisoidulle öljynpoltolle. Puuta on vaikea automatisoida eli liekkiä pitäisi käydä ylläpitämässä tai sytyttelemässä ympäri vuorokauden. Ei kellään ole sellaiseen aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistelmä kattilassa puun poltto ei ole vaihtoehto ilman erillistä siihen mitoitettua varaajaa. Kattilan varaaja on suuniteltu automatisoidulle öljynpoltolle. Puuta on vaikea automatisoida eli liekkiä pitäisi käydä ylläpitämässä tai sytyttelemässä ympäri vuorokauden. Ei kellään ole sellaiseen aikaa.

        Onnistuu ilman varaajaa, et ole näköjään koskaan tehnyt tuota polttoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu ilman varaajaa, et ole näköjään koskaan tehnyt tuota polttoa.

        Jos se on kaksoispesäkattila eli tarkoitettu myös puunpolttoon, niin onnistuu hätätilassa ilman varaajaakin.
        Mutta kuten täällä on varoitettu, niin tarkkana pitää olla ettei räjäytä koko laitosta. Tai polta koivuklapia hirvittävällä vedolla jolloin savukaasulämmöt pomppaa helposti suuruusluokkaan 700-800 astetta ja tuloksena on entinen tiilipiippu, nokipalo, tai molemmat.
        Eli rauhallisesti lämpö- ja painemittareita tarkkaillen eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnistuu ilman varaajaa, et ole näköjään koskaan tehnyt tuota polttoa.

        Et sitten tajunnut koko asiaa? Tuota selvemmin sitä on paha selittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on kaksoispesäkattila eli tarkoitettu myös puunpolttoon, niin onnistuu hätätilassa ilman varaajaakin.
        Mutta kuten täällä on varoitettu, niin tarkkana pitää olla ettei räjäytä koko laitosta. Tai polta koivuklapia hirvittävällä vedolla jolloin savukaasulämmöt pomppaa helposti suuruusluokkaan 700-800 astetta ja tuloksena on entinen tiilipiippu, nokipalo, tai molemmat.
        Eli rauhallisesti lämpö- ja painemittareita tarkkaillen eteenpäin.

        Onnistuu jos joku jaksaa pelata.


    • Anonyymi

      Joo, se on sama vaikea tilanne monella, elämme sosialismin ja kommunismiin siirtymisen Sanna Marinin koko naisvaltaista aikaa.
      Ei voi mitään, sosialismi on perseaukiisten paratiisi ja se on, on Suomen etu.
      Kyllähän kymmeniätuhansia mljoonia heikompiosaisille vuosittain menee ulkomaille.
      OLETTEHAN KUULLEET PERSUJEN SUUSTA OTUUDEN. Se vaan jää aatteen varjoon.
      Totuuden kuulemisella eivät suomalaisten omat asiat todellakaan korjaannu, kuule ei nyt mahda mitään. Vihreiltä voi kysyä, mutta vain kylmepää toivovat, koeta pärjätä, pakolainen, et älyä.

      • Anonyymi

        No täällähän ollaan vainoharhaisia ihan 1950 - luvun amerikan malliin . Eli kommunisteja vilisee taas joka nurkan takana ihan Suomen hallituksessa saakka.
        Koettakaapa hyvät ihmiset vähän rauhoittua, teillä ei ole mitään hätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täällähän ollaan vainoharhaisia ihan 1950 - luvun amerikan malliin . Eli kommunisteja vilisee taas joka nurkan takana ihan Suomen hallituksessa saakka.
        Koettakaapa hyvät ihmiset vähän rauhoittua, teillä ei ole mitään hätää.

        "No täällähän ollaan vainoharhaisia ihan 1950 - luvun amerikan malliin . Eli kommunisteja vilisee taas joka nurkan takana ihan Suomen hallituksessa saakka.
        Koettakaapa hyvät ihmiset vähän rauhoittua, teillä ei ole mitään hätää."

        Tuota noin. Meillähän on kommunistihallitus, joten on kyllä hätä. Seuraavassa hallituksessa eivät ole SDP, Vihreät eikä Vasemmistoliitto. Mutta eivät ole kyllä Perseetkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No täällähän ollaan vainoharhaisia ihan 1950 - luvun amerikan malliin . Eli kommunisteja vilisee taas joka nurkan takana ihan Suomen hallituksessa saakka.
        Koettakaapa hyvät ihmiset vähän rauhoittua, teillä ei ole mitään hätää."

        Tuota noin. Meillähän on kommunistihallitus, joten on kyllä hätä. Seuraavassa hallituksessa eivät ole SDP, Vihreät eikä Vasemmistoliitto. Mutta eivät ole kyllä Perseetkään.

        Niin. Eli montako kommunistia on Suomen nykyisessä hallituksessa? Laske ja kerro minulle.


    • Anonyymi

      Terveellä ihmisellä tulee kyllä eristämisestä jo itsestäänkin lämmin. Ainakin ensin ellei laannu sitten
      https://youtu.be/tyQ-GsRALY8

    • Anonyymi

      Mahdollisesti sähköllä lämmittäminen onnistuu myös, ainakin omalla omalla Termaxilla. Lämpötilasäädin sekä öljylle että sähkölle. Säädin öljylle pidän reilu 70 astetta, ja säädin sähkölle 30 astetta, sen varalta, jos öljypoltin vaikka vikaantuu, niin sähkö lämmittää 30 asteeseen ettei aivan kylmäksi mene. Todella harvoin menee.
      Kokeilin itsekin pari vuotta sitten kattilan lämmittämistä (koska öljypoltin oli vikaantunut) ja tuli ikimuistoiset sähkölaskut. Paras vaan tilata sitä öljyä vaikka laskulla sitten.

      • Anonyymi

        Öljylämpö maksaa hyötysuhde huomioiden n. 15 snt/kWh
        Ainakin minulle aika sama kuin sähkö.
        10,69snt/kWh siirto 1,86snt/kWh vero 2,97snt/kWh

        Puulla kalliimpi rautakauppa- ja huoltoasemahinnoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljylämpö maksaa hyötysuhde huomioiden n. 15 snt/kWh
        Ainakin minulle aika sama kuin sähkö.
        10,69snt/kWh siirto 1,86snt/kWh vero 2,97snt/kWh

        Puulla kalliimpi rautakauppa- ja huoltoasemahinnoin.

        Polje sähköä niin ei tule kylmä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljylämpö maksaa hyötysuhde huomioiden n. 15 snt/kWh
        Ainakin minulle aika sama kuin sähkö.
        10,69snt/kWh siirto 1,86snt/kWh vero 2,97snt/kWh

        Puulla kalliimpi rautakauppa- ja huoltoasemahinnoin.

        > 10,69snt/kWh siirto 1,86snt/kWh vero 2,97snt/kWh

        Tuohon tulee lisäksi perusmaksu joka lämmityssähköllä on aika merkityksetön.
        Joo, jotain maksaa, pitäisikin pian netistä etsiä joulu- ja tammikuun laskut.

        Tammikuun ja joulukuun ja helmikuun lasku on kukin n. 15% vuosilaskusta.
        Eli tammikuusta voi arvailla vuosikustannusta uusilla sähkönhinnalla.


      • Anonyymi

        Taitaa olla nut sähkö halvempaa kuin öljy jos on vanha sopimus esim 5cen/ kwh


      • Anonyymi

        "Paras vaan tilata sitä öljyä vaikka laskulla sitten."

        Mutta kun aloittajalla ei ole luottotietoja....


    • Anonyymi

      Öljyää myydään vain käteisellä, jos on ollut fyrkkaa finis!

      • Anonyymi

        Polje sähköä niin ei tule kylmä !


    • Anonyymi

      Yksi kaveri täytteli satunnaisesti jerrykannuilla öljysäiliötään, kun ei raaskinut tilata isompaa määrää. En muista, mistä putkesta tuuppasi sitä sisään, 1,5-2 metrin korkeudella oli autotallin seinällä pari putkea, halkaisija noin 50-70 mm.

      • Anonyymi

        Käy se osamaksu noinkin!!


    • Anonyymi

      Miten sähköpatterit voi polttaa sulakkeet?! Itse asun talossa jossa on kolmen sulakkeen taulu jollaisia ei taida juuri löytyä kuin museoista enää, mutta hyvin tää mörskä kestää sähkölämmityksen eikä kertaakaan oo sulake sen takia palanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe