Isännöitsijällekin hankala tilanne, kun joku rivitaloyhtiön asukas ottaa naapurinsa silmätikukseen ja valittaa aivan kaikista pienistäkin äänistä. Normaali elämä koetaan häiriöksi. Valitus ei tule isännöitsijälle, vaan suoraan naapurille. Naapurien välit ovat siis tulehtuneet. Jopa keskellä päivää kuuluvat normaalit äänet herättävät tunteita ja johtavat valitukseen. Tämä valittaja ei kuitenkaan ole valittanut toisella puolella asuvalle naapurilleen, jossa perheessä on lapsia ja huudetaan ja pidetään ääntä.
Mikä sitten on koko totuus? Kukin kertoo tarinaa omasta näkökulmastaan. Kaikesta valittava asunto B syyttää asuntoa C pienestäkin häiriöstä ja TV:n katselun äänistä. Samaan aikaan asunnon A lapsiperhe, jossa arkisen elämän äänet nousevat joskus korkealle ei ole saanut yhtään valitusta B:ltä. C kokee, että hänet on otettu silmätikuksi, kun samaan aikaan A elää yhtä normaalisti kuin hänkin, mutta B ei valita siihen suuntaan ollenkaan.
Mikä siinä on, kun rivitaloyhtiössä arki käy joskus tunteisiin?
Mitä tehdä, kun naapuri on silmätikkuna?
11
401
Vastaukset
- Anonyymi
"Isännöintiliiton lakiasiantuntija Marina Furuhjelm tietää monia tapauksia, joissa aivan normaalia, kerrostaloasumiseen sopivaa elämää elävät ihmiset ovat joutuneet täyttä hiljaisuutta vaativien naapureiden silmätikuksi."
"Furuhjelmin mukaan tapauksille ominaista on se, että vastakkainasettelu on sukupolvien välinen."
Onko tässäkin sama asia kyseessä? Ollaan kateellisia nuoremmalle naapurille, jolla ns. on omaa elämää? Käy vieraita silloin tällöin jne, kun omaan elämäänsä kyllästynyt naapuri kateellisena kyttää ja ahdistuksissaan voi muuta voi kuin valittaa aiheettomasti.
Klassisesti voisi sanoa, että hankkikoot itselleen oman elämän. Turha olla kateellinen naapurille!
"Furuhjelm huomauttaa, että aina hiljaisuutta vaativa ei ymmärrä itse olevansa häiriötekijä.
- Kumpi häiritsee enemmän, asukas joka elää normaalia elämää vai naapuri, joka käy pimpottelemassa ovikelloa ja syyttämässä äänistä jotka kuuluvat arkeen?"
Niin, tässä se valittaja alkaa itse olla se häirikkö, jonka toimiin on puututtava.- Anonyymi
Yliherkkä valittaja saa riitoja aikaan kerrostalossa jatkuvalla naukumisellaan isännöitsijälle. Jopa nauraa ei saisi!
- Anonyymi
Vahvasti voi olla tämäkin. Paheksutaan syytä suotta ja keksimällä keksitään juttuja kun omaa elämää ei ole. Vastasin tahallaan vanhaan. Kyllä näitä riittää!! Mekin ollaan silmätikkuja vaan koska meillä ei ole lapsia, käydään töissä ja voidaan käyttää vapaa - aika miten huvittaa. Ja sekös ärsyttää. Emme mitenkään metelöi tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yliherkkä valittaja saa riitoja aikaan kerrostalossa jatkuvalla naukumisellaan isännöitsijälle. Jopa nauraa ei saisi!
Joo, minulle on valitettu nauramisesta. Aivan aurettavaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*naurettavaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*naurettavaa
- Anonyymi
Furuhjelm on näutä teoreetikkoja ja kirjaviisaita. Käytännön kokemuksia ei häneltä kannata kysyä.
- Anonyymi
Olemme olleet rivari naapurin silmätikkuina jo yli 20 vuotta. Vain meissä on kaikki syy
10 vuotta sitten hän alkoi kerätä joukkoa meitä vastaan. Sama peli yhtiökokouksissa, allekirjoittaa sumeilematta muunnelruja pöytäkirjoja . Vanhan hallituksen muuttaessa pois oli jo kerännyt uuden vastustamaan meitä kaikessa. Tähän tottuu onneksi on jo yli 80.- Anonyymi
Rehellisyyden nimissä aloituksessa mainittu kateus tulee siitä, kun oma elämä on ohi ja naapurilla on normaali seksielämä. Voi luoja sitä kateuden määrää, kun nuori naapuri saa sauraa ikäisestään nuoresta ja näyttävästä kumppanista!
Ymmärrrän kyllä, että harmittaahan se eläkeikäistä, kun niin sanotusti ei enää ota eteen ja oma kumppani on hivenen eri näköinen kuin nuorempana.
Se on vähän sama asia, jos itse kurvaat parkkikselle Fiatilla ja naapuri Ferrarilla. Aiheuttaahan se kateutta, kun itse ei pysty saamaan sitä, mitä jollain toisella on!
- Anonyymi
Joo justiin tuo kun omaa elämää ei ole.Ukko ryyppää.Tai ukko sairas. Tai tultu niin vanhaksi.
Näitä piisaa ja sitten ne ovat toisten vastuksina. - Anonyymi
Tai ei ole mitä kattoa.Kahtoo naapuria mitä se tekee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758