Mitä tehdä, kun naapuri on silmätikkuna?

Anonyymi

Isännöitsijällekin hankala tilanne, kun joku rivitaloyhtiön asukas ottaa naapurinsa silmätikukseen ja valittaa aivan kaikista pienistäkin äänistä. Normaali elämä koetaan häiriöksi. Valitus ei tule isännöitsijälle, vaan suoraan naapurille. Naapurien välit ovat siis tulehtuneet. Jopa keskellä päivää kuuluvat normaalit äänet herättävät tunteita ja johtavat valitukseen. Tämä valittaja ei kuitenkaan ole valittanut toisella puolella asuvalle naapurilleen, jossa perheessä on lapsia ja huudetaan ja pidetään ääntä.

Mikä sitten on koko totuus? Kukin kertoo tarinaa omasta näkökulmastaan. Kaikesta valittava asunto B syyttää asuntoa C pienestäkin häiriöstä ja TV:n katselun äänistä. Samaan aikaan asunnon A lapsiperhe, jossa arkisen elämän äänet nousevat joskus korkealle ei ole saanut yhtään valitusta B:ltä. C kokee, että hänet on otettu silmätikuksi, kun samaan aikaan A elää yhtä normaalisti kuin hänkin, mutta B ei valita siihen suuntaan ollenkaan.

Mikä siinä on, kun rivitaloyhtiössä arki käy joskus tunteisiin?

11

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Isännöintiliiton lakiasiantuntija Marina Furuhjelm tietää monia tapauksia, joissa aivan normaalia, kerrostaloasumiseen sopivaa elämää elävät ihmiset ovat joutuneet täyttä hiljaisuutta vaativien naapureiden silmätikuksi."

      "Furuhjelmin mukaan tapauksille ominaista on se, että vastakkainasettelu on sukupolvien välinen."

      Onko tässäkin sama asia kyseessä? Ollaan kateellisia nuoremmalle naapurille, jolla ns. on omaa elämää? Käy vieraita silloin tällöin jne, kun omaan elämäänsä kyllästynyt naapuri kateellisena kyttää ja ahdistuksissaan voi muuta voi kuin valittaa aiheettomasti.

      Klassisesti voisi sanoa, että hankkikoot itselleen oman elämän. Turha olla kateellinen naapurille!

      "Furuhjelm huomauttaa, että aina hiljaisuutta vaativa ei ymmärrä itse olevansa häiriötekijä.
      - Kumpi häiritsee enemmän, asukas joka elää normaalia elämää vai naapuri, joka käy pimpottelemassa ovikelloa ja syyttämässä äänistä jotka kuuluvat arkeen?"

      Niin, tässä se valittaja alkaa itse olla se häirikkö, jonka toimiin on puututtava.

      • Anonyymi

        Yliherkkä valittaja saa riitoja aikaan kerrostalossa jatkuvalla naukumisellaan isännöitsijälle. Jopa nauraa ei saisi!


      • Anonyymi

        Vahvasti voi olla tämäkin. Paheksutaan syytä suotta ja keksimällä keksitään juttuja kun omaa elämää ei ole. Vastasin tahallaan vanhaan. Kyllä näitä riittää!! Mekin ollaan silmätikkuja vaan koska meillä ei ole lapsia, käydään töissä ja voidaan käyttää vapaa - aika miten huvittaa. Ja sekös ärsyttää. Emme mitenkään metelöi tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliherkkä valittaja saa riitoja aikaan kerrostalossa jatkuvalla naukumisellaan isännöitsijälle. Jopa nauraa ei saisi!

        Joo, minulle on valitettu nauramisesta. Aivan aurettavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, minulle on valitettu nauramisesta. Aivan aurettavaa!

        *naurettavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, minulle on valitettu nauramisesta. Aivan aurettavaa!

        *naurettavaa


    • Anonyymi

      Furuhjelm on näutä teoreetikkoja ja kirjaviisaita. Käytännön kokemuksia ei häneltä kannata kysyä.

    • Anonyymi

      Olemme olleet rivari naapurin silmätikkuina jo yli 20 vuotta. Vain meissä on kaikki syy
      10 vuotta sitten hän alkoi kerätä joukkoa meitä vastaan. Sama peli yhtiökokouksissa, allekirjoittaa sumeilematta muunnelruja pöytäkirjoja . Vanhan hallituksen muuttaessa pois oli jo kerännyt uuden vastustamaan meitä kaikessa. Tähän tottuu onneksi on jo yli 80.

      • Anonyymi

        Rehellisyyden nimissä aloituksessa mainittu kateus tulee siitä, kun oma elämä on ohi ja naapurilla on normaali seksielämä. Voi luoja sitä kateuden määrää, kun nuori naapuri saa sauraa ikäisestään nuoresta ja näyttävästä kumppanista!

        Ymmärrrän kyllä, että harmittaahan se eläkeikäistä, kun niin sanotusti ei enää ota eteen ja oma kumppani on hivenen eri näköinen kuin nuorempana.

        Se on vähän sama asia, jos itse kurvaat parkkikselle Fiatilla ja naapuri Ferrarilla. Aiheuttaahan se kateutta, kun itse ei pysty saamaan sitä, mitä jollain toisella on!


    • Anonyymi

      Joo justiin tuo kun omaa elämää ei ole.Ukko ryyppää.Tai ukko sairas. Tai tultu niin vanhaksi.
      Näitä piisaa ja sitten ne ovat toisten vastuksina.

    • Anonyymi

      Tai ei ole mitä kattoa.Kahtoo naapuria mitä se tekee.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe