Ahtaajaksi lakon ajaksi

Anonyymi

Olen käytettävissä mikäli ahtaajien lakko alkaa töihin Kokkolan satamaan. Löytyykö muita?

36

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä vaan tule

• Anonyymi

Olen valmis ja tulen mielelläni. Nämä kommunistit satamista pitää laittaa kuriin samoin kuin nämä paperityöläiset törkypalkkoineen.

• Anonyymi

Johtajille ne palkat pitää maksaa, eikä millekään työntekijöille.

• Anonyymi

Tulisitko istumaan tuohon täkkitoimistoon työvuoron ajaksi vaikka sun pitäis olla jossain ihan muualla? Niinkuin nää vakituiset ahtaajat. Muistsa ladata kännykkä että voit sutia sitä siinä ajankuluksi!

• Anonyymi

Sovitaanko 8e/tunti, tervetuloa .

• Anonyymi

37,5 tuntia viikko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

37,5 tuntia viikko.

Sopii

• Anonyymi

Kokemusta nosturi hommista ja mukana ollaan.

• Anonyymi

-AKT:n kohtuuttomat palkkavaatimukset vaikeuttavat työrauhaa satamissa. AKT:n työntekijät ovat hyvin palkattuja verrattaessa vientiteollisuudessa työskenteleviin työntekijöihin. Ahtaajien palkat ylittävät selvästi teollisuustyöntekijöiden keskituntiansiot. Tuoreimman tilaston mukaan ahtaajien säännöllisen työajan ansio oli 22,88 euroa tunnissa eli 12 prosenttia korkeampi kuin paperiteollisuuden työntekijällä ja 27 prosenttia korkeampi kuin teollisuustyöntekijällä keskimäärin. Ahtaajien palkkaero kyseisiin työntekijäryhmiin verrattuna on kasvanut viime vuosien aikana. Satamaoperointiyrityksien keskimääräinen kannattavuus on heikentynyt jo vuodesta 2019 alkaen. Vuosien 2020 ja 2021 aikana alan kustannuksia ovat lisänneet muun muassa toimitusketjujen ja erityisesti konttiliikenteen maailmanlaajuiset vaikeudet, koronapandemia, energian hinnan nousu ja työtaistelut. Satamaoperaattorit ry ei näe perusteita korottaa palkkoja enempää kuin vientiteollisuuden aloilla.

Vientialoille eli kemianteollisuus, teknologiateollisuus, paperiteollisuus ja mekaaninen metsäteollisuus on muodostunut yleinen palkankorotuslinja, jonka mukaisia palkankorotuksia on sovittu jo useilla muillakin aloilla. Työehtosopimuskierroksella tehdyistä sopimuksista Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK ry on tiedotteessaan todennut seuraavasti, että sopimuksissa on päästy siihen, mitä on haettu: työntekijöiden tulotasoa sekä yritysten kilpailukykyä on turvattu.

Tämän yleisen linjan mukaisia palkantarkistuksia Satamaoperaattorit ry tarjoaa myös ahtaajille. AKT:n kanssa näkemysero on selkeästi palkkatasossa ja palkankorotusprosenteissa, ei niinkään työehtosopimuksen tekstikysymyksissä, sanoo satamaoperaattorit ry:n toimitusjohtaja Juha Mutru Keskipohjanmaalle.

• Anonyymi

onhan nuo palkat kaikkien luettavissa netissä?,ja näkyy uuden miehen aloitus palkka olevan 18.18€ tunti. toki palkkaa nostaa ikälisät,vuorolisät,pätevyys lisät ja saunalisä sekä mahdollinen ylityö.ja jos satama työ kovasti kiinnostaa ja on pätevyyttä ja kova työ halu ??,ei muuta kun hakemusta sisään?,hyville työntekijöille löytyy aina käyttöä.kovasti veikkaan et täälläkin suuta soittaa työtä vieroksuvat sossun pummit.mutta ei mitään hätää? ahtaajat ovat hyviä veronmaksajia ja teidänkin toimeentulo on turvattu kiitos ahtaajien 😁👍.

• Anonyymi

Paperimiehille kerätään jo omilta jäseniltä kolehtia. Toivottavasti se paksu ammattiliittomies saa riittävästi ruokaa, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi

Vuoisi on 2022
        Ja kaikki on ihan hyvin.
        Älä pelkää Ressu, kukaan ei hyökkää, mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuoisi on 2022
        Ja kaikki on ihan hyvin.
        Älä pelkää Ressu, kukaan ei hyökkää, mistään.

Paitsi rajan takaa...

• Anonyymi

Kingi Halkokarilta tulee.Vastaa 3 ahtaajaa työteholtaan .

• Anonyymi

Miten sun pyöräkone kulkee muka 3 kertaa kovempaa?? 45km/h x 3 = 135km/h
        Kingi Halkokarilta taitaa olla mielenterveystoimiston asiakkaita🤔

• Anonyymi

miksei porukka ole alkanut ahtaajiksi jos työ on nyt noin kiinnostavaa ja palkka ihan päätä huimaava?

• Anonyymi

Kokkolan sataman voisi lakkauttaa...

• Anonyymi

Mä tuun kans...alakaa kyllästyttämään nuo kommarit...

• Anonyymi

eihän sinne pääse ku ruskeella kielellä

• Anonyymi

Lakkorikkureille on tiedossa ongelmia. Liitolle toimitetaan valokuvat kaikista

• Anonyymi

Kokkolan satama suomen hiljaisin satama, ei laivoja. Kortistoon porukka niin loppuu kitinä palkoista.

• Anonyymi

Kolmanneksi vilkkain tällä hetkellä, mutta toivotaan ettei jatkossa tuota kaupungille mitään. Vituttaahan tuollaiset palkat nyt ketä tahansa.

• En ole koskaan lakkoillut ja lopettaisin tämänkin lakon muutamalla nyrkin iskulla tarvittaessa. Terveisin Kokkolan viisain mies, hah hah haaa!!!...

JK Tarvittaessa olen käytettävissä lakon murtoon.

• Anonyymi

Jos tulet tänne rikkuroimaan, niin voin sanoa että sinua on vastassa AKT:n vastaanottokomitea

Ja satamaaltaassa suoritetaan "kaste"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tulet tänne rikkuroimaan, niin voin sanoa että sinua on vastassa AKT:n vastaanottokomitea

Ja satamaaltaassa suoritetaan "kaste"

Tulen varmasti. Ei siimoilla voi kastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulen varmasti. Ei siimoilla voi kastaa.

No mulla nousee penkistä 85 kg...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mulla nousee penkistä 85 kg...

No taidat olla sitten taljari

• Anonyymi

Yllättävän moni eläkeläinen ei tiedä tai ymmärrä, että heidän eläkkeensä maksetaan pääosin työtätekevien, yrittäjien ja yritysten maksamista työeläkemaksuista.

Kommareiden, vassareiden, sossujen, vihreiden, persujen, kepujen, kokkareiden, krisseleiden, surujen ja ihan kaikkien.
      Kädestä suuhun niin sanotusti.

• Anonyymi

Kysykää omalta vakuutusyhtiöltänne, onko niin. Olen kysynyt, vastaus oli, että heidän sijoituksensa riittävät hyvin nyisten eläkeläisten eläkemaksuihin, tarvetta ei ole käyttää nyky työsukupolven eläkerahoja.
        "Varma: Varmassa työeläkemaksusi ovat erinomaisessa hoidossa, sillä sijoitustoimintamme on tuottavaa ja turvaavaa. Varma on myös vastuullisuuden edelläkävijä: voit luottaa siihen, että samalla kun pidämme huolta työntekijöiden eläketurvasta, huomioimme niin ympäristön, työntekijämme kuin tulevat sukupolvetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysykää omalta vakuutusyhtiöltänne, onko niin. Olen kysynyt, vastaus oli, että heidän sijoituksensa riittävät hyvin nyisten eläkeläisten eläkemaksuihin, tarvetta ei ole käyttää nyky työsukupolven eläkerahoja.
        "Varma: Varmassa työeläkemaksusi ovat erinomaisessa hoidossa, sillä sijoitustoimintamme on tuottavaa ja turvaavaa. Varma on myös vastuullisuuden edelläkävijä: voit luottaa siihen, että samalla kun pidämme huolta työntekijöiden eläketurvasta, huomioimme niin ympäristön, työntekijämme kuin tulevat sukupolvetkin.

Siis nykyaikana eläkettä saavat syövät nykyaikana eläkemaksuja maksavien kädestä, suurimmilta osin.
        Miksi siis murisevat, haukkuvat ja näyttävät tekohampaitaan ruokkivalle kädelle ?

• Anonyymi

Voihan rh toimisto väki alkaa lastaa laivoja kun ahtaajista ei siihen ole.

• Anonyymi

Kaikki loppuu satamasta .Toista se oli Rustenin aikaan .

• Anonyymi

mistä kaikille löytyy töitä ? Kla satama on hiljainen ollut jo kauan ja tulee olemaan. Venäjältä ei tule suomeen enään ikinä mitään.

• Anonyymi

kaikki eivät tarvitse töitä

Ihmisillä on erilaiset kyvyt ja tavoitteet

• Anonyymi

ATK on yksi suomen suurimmista jotka tuhoaa yrityksiä. Varsinkin pienyrittäjiä. Ei ole ensimmäinen kerta kun heidän takia mätänee ruoka kontteihin. Ja tavarat jotka valmiiksi sesonkiin jää myymättä. Eivät ota minkäänlaista vastuuta muuta kun nauravat perässä. Saunalisä? Voi perk... kaikkia sitä kuuleekin. Onko uudessa sopimuksessa jo kylvettäjä ja hiusten kuivaus ja parran ajo? Niin naurettavalta teidän akkalauman jutut on. Tovottavasti saatte olla pitkään tuolla vahtimassa noita satamia jos yksi rikkuri sattuisi pujahtamaan ohi. Joku kysyi että miksi ette tule tänne töihin kun on niin hyvät palkat? Yksinkertaisesti itse en koskaan pystyisi olla talossa missä on 1,5 t ruokatunti, ja 29 min kahvitunti ja siinä välissä keskustelutunti. Kuullostaako tutulta. Talossa ei tehdä muuta kun kerrotaan päivän kuulumiset ja väiitellään. Olenko väärässä. En ole

• Anonyymi

Ei atk:n sopimuksessa ole saunalisää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8236
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6362
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6243
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4841
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2942
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2819
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2786
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2760
    Aihe