Minulle on palstalla Neiti Urosnaaras Anokiukkuna lähettänyt alla olevan viestin Pattayan Savon Eedenistään tänne Chiang Maihin, joten koska olen äärimmäisen kohtelias mies, niin vastaan toki hänelle.
“Et sinä sensei ole mitään mihinkään siirtämässä matkojasi, kunhan länkytät vaan kun et pääse ikinä Suomesta minnekään.
Ketään ei kiinnosta sinun massaturismisi.
Samaa höpinää kuukaudesta toiseen.
Mikä se on se "huono sää" kesällä Thaimaassa?
Enpä ole huomannut eikä ole haitannut ajoittaiset sadekuurot.
Pari kunnon monsuunia sattunut kohdalle ja ne olivat hauska nähtävyys. Ukkosmyrskyt tropiikissa on upeita!”
Rakas, minä nautin äärimmäisistä mainitsemistasi sääoloista täällä Thaimaassa, jotka sinulle satunnaiselle matkailijalle hauskoja nähtävyyksiä, mutta meille täysin normaalia, kuten sinulle siellä junttilassa vaikkapa räntäsateet.
Katsos ensinnäkin kun sinä olet kiinnostunut internetopiskelussasi pitämään kirjaa ilmanlaaduista sieltä junttilasta käsin vertaillessasi Thaimaan eri kaupunkien ilmanlaatuja, niin kerron että meille täällä Chiang Maissa eläville sateet on usein tervetulleita, koska niillä on positiivinen vaikutus ilmanlaatuun.
Minun mielestäni ukkoset on todella mahtavia ja nautin niistä erityisesti.
Sinulle Neito kun on erityinen kokemus sbugena ravintolaelämästä ja mielipiteesi tiedetään esimerkiksi tupakansavusta, niin olethan niissä sinun vakiräkälöissäsi vuosikymmenien aikana nähnyt katossa niitä laatikoita joissa on lukenut Elixair tai Allaway, ne on sisäilman sähkösuodattimia.
Samanlaisia eri muotoisia lähinnä lattialla pidettäviä on tarjolla edelleenkin kotikäyttöön myös.
Sinullahan siellä siellä Pattayan Savon Eedenissäsi on 450 neliöö ilmastoituna tekniikalla parasta jota rahalla saa, niin asiahan lienee sinulle tuttu koska onhan yksi ylivertaisimmista lapsistasi myös LVI-Ex-Pertti.
Meidän jäähdyttävän keskusilmastointijärjestelmämme yksi teknillinen osa on sähkösuodatin, eli siis laite puhdistaa ulkoilman ja tuottaa asuintiloihin puhdistettua ilmaa jota sitten kutsutaan sisäilmaksi.
Tällä sähkösuodattimella on ilmanlaatuun sama vaikutus sähköteknillisesti kuin ukkosilman salamoilla.
Siellä junttilassa aiheen periksiantamaton uranuurtaja on Jämsässä toimintansa aloittanut Herra Paaso tuotemerkillään Kair, joilla laitteilla aikanaan tein varallisuutta joilla voipi ostaa vaikka kohtuumiljoonien arvoisen saaren.
Nyt kun lähdet aihetta opiskelemaan niin sähkösuodattimista löydät paljon viisauksia internetistä ja voit vaikka opiskella aihetta ionisaattori.
Sinullahan Neiti on siellä haaveilluusioeedenissäsi se hotellin uima-allas, jonka vettä puhdistat juomavesilaitteistolla, joten kerron että meillä on oman altaamme veden puhdistusjärjestelmässä normaalin hiekkasuodatusjärjestelmän rinnalla silloin tällöin käytettävä sähköfysikaalinen puhdistus, joten voinet opiskella tätäkin aihetta.
Ai niin vielä, Pattaya aukeaa viikonlopun jälkeen ja kassat laulaa, mutta muistin virkistämiseksi edelleen, kansan terveys on tärkeämpi kuin rakkaiden hauskanpito, joten aika näyttänee mitä tapahtuu.
Voinet lopettaa muuten jo jauhannan sieltä junttilasta käsin, että minä olisin turismin ja thaimaan vastainen, hyvänen aika minähän olen falle ja valinnut elinympäristökseni parhaan mahdollisen, eli Thaimaan kaikkine epäkohtineenkin joihin todellakaan en voi mitenkään vaikuttaa, kuten et sinäkään junttilasi täysin järjettömiin.
MYRSKYN VAIKUTUS ILMANLAATUUN.
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon tarinaa, vaan ei laisinkaan asiaa. Aamuöinen nousuhumala kirvoittaa sensein juttelemaan keskellä yötä. Sensei ja Sir Hua Hin "yllättäen" aktivoitui taas yhtäaikaa yöpissan yhteydessä. Menehän nukkumaan niin jaksat sitten huomenna taas kirjoitella ja sammuskella pitkin päivää korahtelemaan sohvanlaidalle.
Laiffila, töissä- Anonyymi
PS: Pistähän sitä sinun kuksaasi näkösälle jo vihdoinkin siellä Chiang Maissa tai lopeta tuo superlapsellinen unelmointisi. Niin ja kansanterveys on yhdyssana. Hua Hinin mies kertoi myös samanlaisen sähkösuodattimen olevan siinä edellisessä 800 neliön talossa ennenkuin mummon kanssa se vaihtui päikseen. Samalla hän kertoi kylmää taltioivista seinistä. Thermodynamiikkaa ymmärtävänä inssinä voin kertoa sinulle että sellaisia ei ole olemassa, se on fysiikan lakien vastaista. Miksi sinä tai Hua Hinin mies ette saaneet käännettyä taaskaan asiantravelin kuittia, vaan sinun "neitisi" piti tehdä se? Miten hän voi osata thaimaankieltä ja teidän vaimonne ei enää osaa?
Laiffila, töissä
- Anonyymi
Älä nyt vanha aihe tuo ionisaattori siitä on täällä tapeltu 2010 toimesta jo vuosia sitten, silloin aineena oli vuokramersun ionisaattori joka meni tukkoon pattayan savusumussa, tai ainakin mersun kojelauta antoi ymmärtää, täällä saa riidan aikaiseksi 2010 kanssa ihan mistä vaan, hän on lada kateellinen ja katkera, ymmärtämättä että 80 luvulla moinen peli oli eniten myyty auto suomessa, aivan ylivoimaisesti.
- Anonyymi
Kolmen minuutin päivystys aamuyöllä puolikolmen aikaan ja tällä kertaa puhut sensein suulla numban tarinaa ladoista ja kylmälaitteista. Miten sekaisin sinä saaripiru oikein olet? Kenen paperit ne on ne Jorman paperit? Onko Jokke pappa veliipuolesi vai oliko hän velipuolesi?
Koko tarkkaan yhtä tyhmä moukka kuin sinäkin. Sellaista miestä ei kukaan täysipäinen katsele sekuntiakaan missään tirvaisematta naamaan. Lähinnä nyt otin kantaa ilman laatuun jota Rakkaat tarkailee vertaillen eri kaupunkeja.
En väittänyt mainitsemani tekniikan olevan mikään uusi, vaan vertasin sitä ukonilmaan jota Rakas pitää nähtävyytenä.
Kovin on kiukkuinen tuo Neiti Urosnaaraan työtä tekevä klooni ihmetellen että me heräilemme aamulla joka hänen mielestään outoa.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Lähinnä nyt otin kantaa ilman laatuun jota Rakkaat tarkailee vertaillen eri kaupunkeja.
En väittänyt mainitsemani tekniikan olevan mikään uusi, vaan vertasin sitä ukonilmaan jota Rakas pitää nähtävyytenä.
Kovin on kiukkuinen tuo Neiti Urosnaaraan työtä tekevä klooni ihmetellen että me heräilemme aamulla joka hänen mielestään outoa.Niin näyttää olevan, ilmeisesti neidillä on menkut, sinänsä outoa ettei ne ole koskaan loppuneet ei kukaan ole niin huonossa hapoissa ettei kestä kritiikkiä yhtään...
Ei montaa minuuttia tarvita aikaa klooneille kun ovat seiväs tanassa puolustamassa "itseään". Anonyymi kirjoitti:
Niin näyttää olevan, ilmeisesti neidillä on menkut, sinänsä outoa ettei ne ole koskaan loppuneet ei kukaan ole niin huonossa hapoissa ettei kestä kritiikkiä yhtään...
Ei montaa minuuttia tarvita aikaa klooneille kun ovat seiväs tanassa puolustamassa "itseään".Mitä enemmän paniikkia Neidolla päällä niin sitä enemmän sanankäyttö, sanavalinnat, aiheet on lähes samoja kaikilla klooneilla.
Ihan nyt vakka esimerkkinä tuo joku kuitti ja sen käännös aivan kuin meidän tulisi alituiseen vaimoillamme käännättää tuollaisia, että saavat sitten taas aiheen meidän lähetelleen kysymyksiämme ..... "Omaishoitajillemme"
Maanantaina sitten on Pattayan avajaiset.Mitä hei jos hakisit itsellesi jonkun keskustelukumppanin etkä huutele vieraisiin pöytiin juntti, katsos kun minä ja Numba puhutaan keskenämme niin se on meidän välistä keskustelua, ymmärrätkö .... apina?
Ikikiukullahan on ongelmana että mun etunimen kaks ekaa on J ja O mutta olenhan sanonut että koko nimi selviää simppelisti .... räps räps .... vaan mahdottomuus.
- Anonyymi
Mulla eno ollen.
Sen nimi on Jokke Pappa.
Se sanoo aina... että ilman kos sua pännii.
T DanhuBallo - Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Ikikiukullahan on ongelmana että mun etunimen kaks ekaa on J ja O mutta olenhan sanonut että koko nimi selviää simppelisti .... räps räps .... vaan mahdottomuus.
Ei sillä ole väliä oletko Jorma vai Jouko. Jälkimmäisessä tapauksessa sanonta "Joukossa tyhmyys tiivistyy" on lähtöisin sinusta.
- Anonyymi
Valtteri Bottas Myrskyn vaikutus voi olla lisääntynyt jälkeläistuotto tuontimorsiamella. Nyt koko joulko kuksimaan pitkin Paratiisin katuja.
- Anonyymi
Senssuli on mun kaveri.
Ette kiusaa senssukkaa tai kerron mun äiskälle.
Räps räps !!
Ja sitte ette keksiä saa mun äiskältä.
Paitsi sitä tässäkin viteolla
https://youtu.be/HRhGmTZezeY
puhetta junteista ollen.
T DanhuBallo- Anonyymi
Heippa hei DanhuBallo.... mitä karvamadolle kuuluu?
- Anonyymi
Hangossa tulee vetenä. Ihan kuin jäisi pyssyyn kuin koko koronahorona, toitotusväline huutaa, mitään normaalista talvesta poikkeavaa ei näy, talvikalamiehet veneillään vieläkin Hangonkylänpuolella.
- Anonyymi
Senssu satutäti se vaan jaksaa vääntää scheisseaan tänne tuutin täydeltä.
"Minun mielestäni ukkoset on todella mahtavia ja nautin niistä erityisesti."
Jaa että nytkö katselen kuinka horisonttiin kerääntyy tummia pilviä ja salamat ne vaan räiskyy ja rätisee Chiang Main taivaalla.
Loy Loy Krathongin aikaan tiesit kertoa, vai oliko se NumBall, näin:
"Naisväki kävi joella venhojensa kanssa, meidän muiden katsellessa taivaalle ajatellen että lienee taasen lentoliikenne seis täällä maan parhaalla aiheen juhlimisalueella."
Joopa joo ja https://youtu.be/JInWgZJmwJw- Anonyymi
Taivasta ja luonnonilmiöitä jippoputkella tarkkaileva sensei ihaili olemattomia valolyhtyjä Chiang Maissa ja sitten häneltä meni ohi raekuuro, pakkasyö ja maanjäristys. Kellonaikojen siirto Suomessa sekoittaa aina sensein elämän pitkäksi aikaa täällä thaimaassa, mutta kuksa se vaan ei koskaan pääse thaimaaseen. https://ibb.co/LrXCn32
Terkkuja saarilta
- Anonyymi
No, nyt tulee lumena, piti venekin käydä pressuttamassa
- Anonyymi
Mannerheimintietä on turha tulla auraamaan, autot ovaat jumiutuneet ajoradalle estämään aurauksen.
Hinausta siellä tarvitaan, kun muutama sähköauto on tehnyt stopin ja kukaan ei pääse mihinkään suuntaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2766035Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651959- 1801750
- 1191221
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141185Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561077Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71056Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41971RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49941Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288932