Elatusvelvollisuus

Anonyymi

Omituinen päätös oikeuslaitokselta, että mies joutuu maksamaan elatusapua, vaikka todistetusti ei ole lapsen isä. Oikeuslaitoksen pitää olla riippumaton, mutta eikai niin riippumaton, ettei eduskunnan säätämistä lakipykälistä tarvitse mitään välittää.

12

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten niin omituinen?On se hyvä että lapsella on edes maksaja.
      Näitä toisen piikiin tekijöitä kumminkin Suomessa piisaa.
      Tekotapa miellyttää,mutta vastuunottajat ovat harvassa.

• Anonyymi

Mielestäsi on siis oikein että jos sinulla olisi mies joka pettäisi ja tekisi laspen toisen naisen kanssa, sinut voisi laittaa maksamaan elatusmaksut eron jälkeen, ok.

• Anonyymi

Täh? Nimenomaan lain pykälien mukaanhan tuomioistuin meni. Vai missä kohdin poikettiin?

• Anonyymi

Täh?. Lainpykälät ovat epätasa-arvosia ja lain hengen vastaisia, mitä siitä et ymmärrä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh?. Lainpykälät ovat epätasa-arvosia ja lain hengen vastaisia, mitä siitä et ymmärrä?

Täh itsellesi. Tuo on sinun mielipiteesi, ja lain henkeen tuskin olet tutustunut. Vai oletko todella lukenut ao. hallituksen esityksen ja muut relevantit esityöt?
        Ja mielipide sikseen, tuomioistuin voi jättää lain noudattamatta vain jos se on selvästi perustuslain vastainen, ei sen takia, että nimetön Suomi24-kirjoittaja ei siitä tykkää.

• Anonyymi

Kelju vääryys ettei valehtelijoita tuomita. Joutua nyt maksamaan väärin perustein.
      Sossu ne on maksanut siihen asti kun tarvii. Tässä tapauksessa pitää sitten ne periä oikeelta isältä niin kauan että maksaa.

• Anonyymi

Tämä. Tässä tarvitaan ryhdistaytymista. Valehtelun tunnistaminen pitäisi olla oikeuslaitoksen työtä. Ei valehtelemisen hyväksyminen , se on suuri virhe oikeuslaitokessa. Ja typerät kansanedustajat ovat niin säätäneet. Siinä ongelmaa sekä Toiviaiselle että Lavroville.

• Anonyymi

Nimenomaan pykälän mukaan mentiin. Se pykälä muuttui 1.10.2005 voimaan tulleella isyyslain muutoksella.

Isyyslain 35 §
      "Aviomiehen ja äidin on pantava kanne vireille kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä."

Aikaisemmassa laissa kanneaika oli viisi vuotta lapsen syntymästä. Seurasin työni puolesta isyysasioita, kun lainmuutos tuli voimaan ja arvasin, että vastaava tapaus vielä tulisi, jossa mies ei jostakin syystä ehdi nostaa kumoamiskannetta ajoissa.

Mediakohu oli jo siis 17 vuotta sitten arvattavissa. Mielestäni 5 v olisi ollut ihan hyvä kanneaika, mutta lainsäätäjä halusi sitä lyhentää, koska DNA-tekniikka oli parantanut mahdollisuutta selvittää lapsen oikea isyys luotettavasti. Sen vuoksi pidettiin lapsen edun mukaisena, että isyyden kumoamiskanne nostetaan mahdollisimman varhain lapsen syntymästä laskettuna.

• Anonyymi

Ei mitään aikarajaa vaan elatusvelvollisuuden kuuluu loppua kun saa tiedon ettei ole isä ja horon maksettava elatusmaksut takaisin korkojen kera. Mitenmhelvetissä miehiä voidaan tuomita "raiskauksista" kymmenienkin vuosen jälkeen ilman mitään todisteita, olisi pitänyt mennä kertomaan siitä "raiskauksesta" heti.

• Anonyymi

Jo Charlie Chaplinille aikoinaan kävi samoin. Verikoe todisti ettei hän ollut lapsen isä, mutta se ei kelvannut siihen aikaan todisteeksi oikeudessa.

• Anonyymi

Chaplin ei ollut ilmeisesti kasvattanut sitä lasta päivääkään. Tässä tapauksessa mies oli jo toiminut lapsen isänä, kylläkin tietämättä että lapsen biologinen isä oli eri mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Chaplin ei ollut ilmeisesti kasvattanut sitä lasta päivääkään. Tässä tapauksessa mies oli jo toiminut lapsen isänä, kylläkin tietämättä että lapsen biologinen isä oli eri mies.

Sitökin suuremmalla syyllä miehen pitäisi saada kunnon korvaukset horolta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe