Paljonko nykypäivänä saa pyytää todistajan palkkiota käräjäoikeudessa jotka maksetaan valtion varoista, ja kuitenkin oma henki ja turvallisuus kyseessä
Todistajanpalkkio käräjäoikeudessa valtion varoista
4
76
Vastaukset
- Anonyymi
Ei yhtään. Todistaja ei saa palkkiota. Todistaja saa kohtuullisen korvauksen mahdollisista matkakuluista ja ansionmenetyksestä.
- Anonyymi
Eli ei oo mitään järkeä todistaa, lain mukaan voi kieltäytyä todistamasta
- Anonyymi
Valetta. Todistaja, joka ilman laillista oikeutta kieltäytyy todistamasta määrätään todistamaan sakon uhalla. Jos todistaja edelleen kieltäytyy, niin sakko menee maksuun. Sen jälkeen todistaja määrätään painostusvankeuteen, jos kieltäytyminen jatkuu. Vankeudesta pääsee pois heti, kun suostuu todistamaan, mutta ellei todista, niin linnassa on oltava kuusi kuukautta. Kun se on kulunut, niin asia on hänen kohdaltaan käsitelty loppuun.
Eli, kun lusii kuusi kuukautta, niin ei tarvitse todistaa.
OK 17:63 §.
- Anonyymi
Mutta saa sinä aikana täysihoidon vankilassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408