Eikö ketään kiinnosta poikien isäongelmat

Anonyymi

Ite olen 17 vuotias ja tänä kesänä tulee 4 vuotta siitä kun oon viimeks jutellu faijalle. Vanhemmat eros kun olin 4v tai jotain. Äitin mies ei ole koskaan osottanut kiinnostusta tai mitään mulle tai siskolle isänä olemisen merkkejä, se vain sattuu asumaan samassa talossa. Aina kun tulee puhuttua on asia jotenkin negatiivista. Kaipaan oikeaa isääni ja vanhoja hetkiä kun katsoimme ja pelasimme pienenä jalkapalloa ja oli oikeasti joku ketä kiinnosti asiani. Isäni asuu n. 450km päässä enkä siis ole nähnyt saatika jutellut hänelle heinäkuun 2018 jälkeen. Mietin vain sitä miksei netistä löydy yhtään vertaistukea tähän asiaan vaan kaikki mitä löydän google haulla "poikien isäongelmat" saan vastaukseksi googlelta vain linkkejä sivuille "miten isättömyys vaikuttaa tyttäreen" "isä-tytär suhde jotain" vaikuttaa siltä että ketään ei kiinnosta tai tiedä miltä minusta tuntuu elää ilman omaa isää jota silti vieläkin rakastan ja muistelen lämmöllä mutta oikeasti elää äitin miehen kanssa jolta ei edes uskalla kysyä voisiko viedä parin kilometrin päähän bussipysäkille 12 vuoden tuntemisenkin jälkeen..

6

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt kun sanoit, kävin itsekin googlaamassa tuosta poikien isäongelmasta. Ja sieltä tuli kuin tulikin oikeastaan vaan niitä isä-tytär -suhteita.
      Minä en tässä osaa auttaa, ammattilainen kun en ole, mutta voithan neuvoja mennä kysymään jostakin nuorille tarkoitetusta paikasta. (Tosin tämä on Nuorten palsta mutta täällä nyt on vähän kaikenlaista porukkaa eikä aina saa niitä järkevimpiä vastauksia)

      Toivottavasti asiat menevät parhain päin ja tsemppiä sulle :)

    • Anonyymi

      Käy kysymässä ohjaamosta, jos teillä on sellainen, että pääsisikö dominoon puhumaan näistä asioista.

    • Anonyymi

      Ei. Ovat ikäongelmia lähinnä ellei peräti ulkonäöllisiä ja kolmansia neljänsien päälle ei jaksa ajatellakaan https://youtu.be/8_v3GOL-has

    • Anonyymi

      Ymmärrän ikävän tilanteesi. Eikö isäsi koskaan muista Sinua synttäripäivinä tai jouluna.? Hänellä on varmaan jo uusi perhe ja lapset, joka vievät kaiken huomion. Minusta silti Sinun kannattaisi pitää yhteyttä kirjoittamalla tai soittamalla. Ymmärrän tuskasi. Minulla on omakohtainen kokemus. Isäni kuoli vähän ennen syntymääni sairauteen, johon ei ollut tehokasta hoitoa. Kaipasin pienenä ja varsinjkin murrosiässä isääni suunnattomasti. 450 km on tosin pitkä, mutta ei mahdoton välimatka nykyaikaan. Kerro isällesi kuinka paljon häntä rakastat ja kuinka paljon häntä kaippat. Uskon, että jossain vaiheessa käänne tapahtuu ja yhteys teidän välillenne syntyy. Sinulla on kuitenkin mahdollisuus jota minulla ei koskaan ollut. Harmi, ettei äitisi uuden miehen kanssa ei ole syntynyt toimivaa vara isäsuhdetta. Yritä pärjätä.

    • Hei,

      Laitan tähän tiedoksesi pari paikkaa, joissa voit jutella ajatuksistasi. Näistä paikoista voit saada myös lisää vinkkejä tahoista, joista voisi löytyä vertaistukea.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Päivittäin on useita ryhmächattejä ja tukisuhdepalvelut sekä ryhmäkeskustelut ovat avoinna aina.

      Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Ikävää kyllä tää taitaa olla hyvinkin vähän käsitelty asia vaikkakin erittäin tärkeä! Hakeudu ehdottomasti oman paikkakuntasi palveluiden piiriin, josta voit saada apua tilanteeseen.

      Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe