Saisinko todisteet väitteellenne?
Mistä ateisti ihminen sitten sai alkunsa?
Ateisti sanoo, on varmaa, että Jumalaa ei ole???
246
1276
Vastaukset
- Anonyymi
Miten ja miksi teismiin lankeemus sitten tapahtui, jos ei ollut kuin harhattomia ihmisiä? Mikä on ateistisessa käsityksessä se "paha" tai seikka, jonka takia puhdas alkuateismin tila lakkasi? Ja miksi sitä puhtaimman ja parhaimman opin, eli ateismin keinoin ei voitu silloin estää?
Ateismin kerrotaan olevan osaksi tietoa. Ja, että se olisi aina ollut sama. Loogisena syytöksenä olisi tietysti se, että ateismi on paha, kun se antoi ihmisten langeta teismeihin, jos se oli ensimmäinen tila ihmiskunnassa.- Anonyymi
Ateismi on huuhaa tietoa ollut alusta alkaen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateismi on huuhaa tietoa ollut alusta alkaen!
Tieteen sokaisemaa uskomusoppia
- Anonyymi
"Saisinko todisteet väitteellenne?"
OK. Jumalaaa!!! Vastaaaa!!!
Siinä todiste. Ei vastausta.
Mielikuvitusolento ei pysty loihtimaan mitään tyhjästä. Ei edes vastausta.- Anonyymi
Jumala ei veljeile ateistien kanssa, siksi odottaminen ajan haaskausta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei veljeile kenenkään kanssa, koska ei olematon pysty. Harhasi ovat toinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei veljeile kenenkään kanssa, koska ei olematon pysty. Harhasi ovat toinen juttu.
Jos Jumala on sinulle harhaa, olet niin sairas, että tajua mitä jumala on luonnut, et t5ajua näkemääsi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumala on sinulle harhaa, olet niin sairas, että tajua mitä jumala on luonnut, et t5ajua näkemääsi!
Jumala ei ole luonut mitään. Ihminen on luonut jumalat, mutta et idioottina tajua sitä.
Mielikuvitusolennot eivät luo tyhjästä yhtään mitään, sairas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli toisin sanoen koska sinun mielestäsi saunatontusta ja yksisarvisista on yhtä väkevät todisteet kuin sinun "Jumalastasi", nämäkin ovat pakosti olemassa?
Hienoa päättelyä sinulta... Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei ole luonut mitään. Ihminen on luonut jumalat, mutta et idioottina tajua sitä.
Mielikuvitusolennot eivät luo tyhjästä yhtään mitään, sairas.Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Siinä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kerrottu, miten tämä maailmamme on saanut alkunsa.
Miten kahdesta solusta voi kasvaa ihminen, jolla on silmät, jotka näkevät, korvat, jotka kuuluvat, suu, joka puhuu. Ihmisellä on munuaiset, jotka pystyvät tekemään monia hommia sen lisäksi, että ne poistavat kuonaaineita. Ne säätelevät esim. kaliumin, natriumin ja sokerin tasapainoa elimistössä. Kilpirauhasella on oma tehtävänsä, samoin haimalla ja maksalla. Niiden merkityksen huomaa vasta sitten, kun joku niistä sairastuu.
Jumala sanoo sanassaan: "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa," Jeremia 1:5
Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan.
Kuinka voisi aurinko vahingossa asettua juuri niin kauaksi maapallosta, että meillä on mahdollisuus elämään täällä. Jos se olisi lähempänä, me palaisimme, tai se olisi kauempana, me jäätyisimme. 1. Moos 1:16 "Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet."
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Siinä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kerrottu, miten tämä maailmamme on saanut alkunsa.
Miten kahdesta solusta voi kasvaa ihminen, jolla on silmät, jotka näkevät, korvat, jotka kuuluvat, suu, joka puhuu. Ihmisellä on munuaiset, jotka pystyvät tekemään monia hommia sen lisäksi, että ne poistavat kuonaaineita. Ne säätelevät esim. kaliumin, natriumin ja sokerin tasapainoa elimistössä. Kilpirauhasella on oma tehtävänsä, samoin haimalla ja maksalla. Niiden merkityksen huomaa vasta sitten, kun joku niistä sairastuu.
Jumala sanoo sanassaan: "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa," Jeremia 1:5
Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan.
Kuinka voisi aurinko vahingossa asettua juuri niin kauaksi maapallosta, että meillä on mahdollisuus elämään täällä. Jos se olisi lähempänä, me palaisimme, tai se olisi kauempana, me jäätyisimme. 1. Moos 1:16 "Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet."
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen.Mikä niistä tuhansista jumalista?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niistä tuhansista jumalista?
Israelin Jumala loi taivaan ja maan. Hän on ainoa Jumala. Kun Aatami lankesi syntiin, Jumalan ja ihmisen väliin tuli erottava seinä ja sen nimi on synti. Jeesus, Jumalan poika, syntyi tänne maailmaan ja meni ristille ja siellä hänen päällään oli meidän kaikkien synnit. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Hän kuoli meidän syntiemme tähden.
Nyt hän istuu Jumalan oikealla puolella. Hän tulee hakemaan oman seurakuntansa ylös pilviin ja me saamme olla hänen kanssaan iankaikkisesti.
Kun lukee vanhaa testamenttiä, siellä Jumala on kirjoituttanut monia sanomia, jotka ovat toteutuneet. Siellä on juutalaisten hajaannus ja kotiinpaluu ennustettu. Siellä on Messiaan syntymä ennustettu. Hänen kuolemanssa on siellä ennustettu. Ja paljon muuta, mitkä eivät ole toteutuneet vielä.
Jesaja 53:3- 5 "Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Tämä ennustus täyttyi, kun Jeesus oli ristillä meidän tähtemme.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Israelin Jumala loi taivaan ja maan. Hän on ainoa Jumala. Kun Aatami lankesi syntiin, Jumalan ja ihmisen väliin tuli erottava seinä ja sen nimi on synti. Jeesus, Jumalan poika, syntyi tänne maailmaan ja meni ristille ja siellä hänen päällään oli meidän kaikkien synnit. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo. Hän kuoli meidän syntiemme tähden.
Nyt hän istuu Jumalan oikealla puolella. Hän tulee hakemaan oman seurakuntansa ylös pilviin ja me saamme olla hänen kanssaan iankaikkisesti.
Kun lukee vanhaa testamenttiä, siellä Jumala on kirjoituttanut monia sanomia, jotka ovat toteutuneet. Siellä on juutalaisten hajaannus ja kotiinpaluu ennustettu. Siellä on Messiaan syntymä ennustettu. Hänen kuolemanssa on siellä ennustettu. Ja paljon muuta, mitkä eivät ole toteutuneet vielä.
Jesaja 53:3- 5 "Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Tämä ennustus täyttyi, kun Jeesus oli ristillä meidän tähtemme."Hän on ainoa Jumala."
Luepa nyt uudelleen sitä Raamattuasia, tällä kertaa ihan järjellä!
Raamatussa ei nimittäin sanota, että on vain yksi jumala. Itse asiassa sanotaan että on olemassa muitakin jumalia, mutta kun tuon Jahve raukan itsetunto ei kestänyt kilpailua, määräsi hän, ettei muita jumalia pidä palvoa.
Ja tämän sinä puusilmä et tiennyt? Anonyymi kirjoitti:
"Hän on ainoa Jumala."
Luepa nyt uudelleen sitä Raamattuasia, tällä kertaa ihan järjellä!
Raamatussa ei nimittäin sanota, että on vain yksi jumala. Itse asiassa sanotaan että on olemassa muitakin jumalia, mutta kun tuon Jahve raukan itsetunto ei kestänyt kilpailua, määräsi hän, ettei muita jumalia pidä palvoa.
Ja tämän sinä puusilmä et tiennyt?Niiden jumalien takana on saatana eli paholainen.
- Anonyymi
>> OK. Jumalaaa!!! Vastaaaa!!!
"Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta." (1.Kun.18:27) - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Siinä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kerrottu, miten tämä maailmamme on saanut alkunsa.
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen."Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan. "
Miksi on niin vaikea hyväksyä että me emme yksinkertaisesti tiedä kaikkea? - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen.Fiktiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan. "
Miksi on niin vaikea hyväksyä että me emme yksinkertaisesti tiedä kaikkea?Ei ole erityinen oivallus ymmärtää, ettemme tiedä kaikkea.
Mutta siitä, ettemme tiedä kaikkea, ei voi päätellä, että jumalia tai henkiolentoja olisi olemassa.
niin kaua, kun ei ole yhtään vakavasti otettavaa todisetta noitten olemassaolosta, ei niihin tarvitse suhtautua muulla tavalla, kuin miten suhtaudumme saunatonttuihin, viikinkien, mayojen tai egyptiläisten jumaliin. Eli satuolentoina. Sepitteinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t5ajua ei kukaan vitostasi najua oletkös kännissä?
- Anonyymi
Ei jumala vastaa niiden rukouksiin, jotka eivät häneen usko.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen."Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Siinä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kerrottu, miten tämä maailmamme on saanut alkunsa."
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa taivas? Miten maa on kehittynyt tunnemme jo, eikä siinä ole tarvittu mitään mystisiä lisäyksiä.
"Miten kahdesta solusta voi kasvaa ihminen, jolla on silmät, jotka näkevät, korvat, jotka kuuluvat, suu, joka puhuu."
Tarkoitatko hedelmöittymisprosessia? Enkä joku muu voi kertoa sinulle kukista ja mehiläisistä. Tunnemme hyvinkin tarkkaan esimerkiksi alkiokehityksen.
Kai ymmärrät, että nämä kaikki eivät ole ilmestynyt kerrallaan meille. Evoluutioteoria selittää asiaa tarkemmin.
"Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan."
No, älä sitten usko, että se on tullut tyhjästä jonkun taikurin toimesta. Planeetan kehitys tunnetaan eikä tieteen puolella sanota sen tulevan tyhjästä.
Sattumalla on todellakin suuri merkitys meidän olemassaoloon, mutta se ei ole ainoa. Ei siihen taikusia tarvita kuitenkaan.
Mikä on muurakainen? Mistä se sen tietää?
"Kuinka voisi aurinko vahingossa asettua juuri niin kauaksi maapallosta, että meillä on mahdollisuus elämään täällä. Jos se olisi lähempänä, me palaisimme, tai se olisi kauempana, me jäätyisimme. 1. Moos 1:16 "Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.""
Ajattelen asian väärin päin. Aurinko ei ole meidän takia siinä missä on, vaan me olemme auringon sijaintiin nähden sopivassa paikassa, jossa elämän kehittyminen on ollut mahdollista.
Tämän takia voimme arvioida muuallakin universumissa olevan elämän mahdollisuus samalla goldilocks vyöhykkeellä.
"Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen."
Minä luotan tieteen saavutuksiin noissakin asioissa. Kuten myös siinä, että tietokoneeni lähettää tämän viestin ja lääketieteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> OK. Jumalaaa!!! Vastaaaa!!!
"Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta." (1.Kun.18:27)Elia ei pilkannut oikeaa Jumalaa,vaan baalia joka on ihmisten keksimä jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elia ei pilkannut oikeaa Jumalaa,vaan baalia joka on ihmisten keksimä jumala.
Evankelistat maasamme ylistää Baaria
ja juovat - Anonyymi
-- OK. Jumalaaa!!! Vastaaaa!!!
Siinä todiste. Ei vastausta.--
Raamatussa neuvotaan, miten Jumalalta saa vastauksen.
Jeshua Adonai (Jeesus Kristus) sanoo: "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioin hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilm.3:20
"Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan." Matteus 7:7-8
Nämä toimivat. Kokemusta on. Vastausta on turha yrittää käskeä, se tulee aikanaan. Itseltä meni 50 vuotta, mutta se ei tarkoita, etteikö joku toinen voi saada vastausta heti.
Syy:
"Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne." Jesaja 55:8
Minun ei tarvitse toivottaa sinulle onnea etsinnöille, koska jos tahto Kristuksen kohtaamiseen on aito, hänet myös kohtaa. Siksi moni on kohdannut Kristuksen vasta äärimmäisessä hädässä, kun ei enää voi teeskennellä eikä puliveivata. Mutta ei se siis kaikilla niin tarvitse mennä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole erityinen oivallus ymmärtää, ettemme tiedä kaikkea.
Mutta siitä, ettemme tiedä kaikkea, ei voi päätellä, että jumalia tai henkiolentoja olisi olemassa.
niin kaua, kun ei ole yhtään vakavasti otettavaa todisetta noitten olemassaolosta, ei niihin tarvitse suhtautua muulla tavalla, kuin miten suhtaudumme saunatonttuihin, viikinkien, mayojen tai egyptiläisten jumaliin. Eli satuolentoina. Sepitteinä."Mutta siitä, ettemme tiedä kaikkea, ei voi päätellä, että jumalia tai henkiolentoja olisi olemassa."
Miksi ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moos. 1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Siinä on kaikessa yksinkertaisuudessaan kerrottu, miten tämä maailmamme on saanut alkunsa."
Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa taivas? Miten maa on kehittynyt tunnemme jo, eikä siinä ole tarvittu mitään mystisiä lisäyksiä.
"Miten kahdesta solusta voi kasvaa ihminen, jolla on silmät, jotka näkevät, korvat, jotka kuuluvat, suu, joka puhuu."
Tarkoitatko hedelmöittymisprosessia? Enkä joku muu voi kertoa sinulle kukista ja mehiläisistä. Tunnemme hyvinkin tarkkaan esimerkiksi alkiokehityksen.
Kai ymmärrät, että nämä kaikki eivät ole ilmestynyt kerrallaan meille. Evoluutioteoria selittää asiaa tarkemmin.
"Se vasta vaatii uskoa, että uskoisi, että tämä meidän planeetamme olisi tullut tyhjästä. Sanoohan sanalaskukin sen, että tyhjästä on paha nyhjästä. Minun on vaikempi uskoa, että sattumalta tämä kaikki olisi syntynyt. Jo pieni muurakainen kertoo minulle, että taivaassa on Luoja, joka on luonut kaikki pienimmästä suurimpaan."
No, älä sitten usko, että se on tullut tyhjästä jonkun taikurin toimesta. Planeetan kehitys tunnetaan eikä tieteen puolella sanota sen tulevan tyhjästä.
Sattumalla on todellakin suuri merkitys meidän olemassaoloon, mutta se ei ole ainoa. Ei siihen taikusia tarvita kuitenkaan.
Mikä on muurakainen? Mistä se sen tietää?
"Kuinka voisi aurinko vahingossa asettua juuri niin kauaksi maapallosta, että meillä on mahdollisuus elämään täällä. Jos se olisi lähempänä, me palaisimme, tai se olisi kauempana, me jäätyisimme. 1. Moos 1:16 "Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.""
Ajattelen asian väärin päin. Aurinko ei ole meidän takia siinä missä on, vaan me olemme auringon sijaintiin nähden sopivassa paikassa, jossa elämän kehittyminen on ollut mahdollista.
Tämän takia voimme arvioida muuallakin universumissa olevan elämän mahdollisuus samalla goldilocks vyöhykkeellä.
"Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen."
Minä luotan tieteen saavutuksiin noissakin asioissa. Kuten myös siinä, että tietokoneeni lähettää tämän viestin ja lääketieteeseen."Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen." Minä luotan tieteen saavutuksiin noissakin asioissa.--
Tiede loi tuon kaiken? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elia ei pilkannut oikeaa Jumalaa,vaan baalia joka on ihmisten keksimä jumala.
Miten "oikea" jumala eroaa "ihmisten keksimistä"?
Yhtä mykkiä, kuuroja ja kädettömiä kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta siitä, ettemme tiedä kaikkea, ei voi päätellä, että jumalia tai henkiolentoja olisi olemassa."
Miksi ei?No miksi voisi, kummallinen kysymys. Siitä voi päätellä vain sen että ihminen ei ole kaikkitietävä.
- Anonyymi
Todista, että keijuja ei ole olemassa.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen.Kautta Jeesuksen hännän, jumala loi ihmisen kuvakseen.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Minä uskon, että Jumala on kaiken luonut niin kasvit, eläimet ja ihmisen Hän teki tomusta ja puhalsi häneen elämän hengen.Ja 6000 vuotta sitten... -)
Ihminen sainalkunsa kuten muutkin eläimet, uroksen ja naaraan paritellessa.
- Anonyymi
Näin on valitetavasti ihminen on hulluin eläin maapalolla kyllä uskonto on satua
- Anonyymi
No, mistä ne naaraat ja urokset tuli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on valitetavasti ihminen on hulluin eläin maapalolla kyllä uskonto on satua
Ihminen on pilannut ihan itse maailman menon, mitä tällä hetkellä on ja pahemmaksi vaan menee.....venäjä ja kiina pitää siitä huolen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mistä ne naaraat ja urokset tuli?
Eivät ainakaan keksityn hahmon tyhjästä loihtimina.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kysy isovanhemmiltasi.
Mistä ilmestyi Aatami ja Eeva, ensimmäinen ihmispari???
Anonyymi kirjoitti:
Idiootti ei ymmärrä, mutta kyllä Aatamilla oli kaksi eläinvanhempaa jotka nussivat toisiaan, samoin Eevalla kaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samasta mistä Sinuhe egyptiläinen tai Aku Ankka.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Mistä sai alkunsa ensimmäinen mies ja nainen ?
Ihmisen ja apinan yhteisestä kantamuodosta. Etkö ollut hereillä koulussa?
Anonyymi kirjoitti:
Minä luin psykologiaa lukiossa.
Mistä sai alkunsa ensimmäinen ihmisen ja apinan kantamuoto ? Oliko vahinko, että sattui tulemaan nainen ja mies ? Mitä, jos olisi tullut sukupuoleton, mitä silloin olisi tapahtunut ?
Mistä tuli ensimmäinen apina ? Töpsähtikö yht´äkkiä puuhun jostain ? Ja tuli toinenkin ja olivat eri sukupuolta ja sieltä alkoi tulla pikku apinoita.
Miksi ihminen pitää esi-isäänsä eläintarhoissa ? Sehän on ihan väärin. Teidän, jotka uskotte tulleene apinasta, teidän pitäisi kohdella heitä hyvin ja kunnioittavasti. Eikä missään tapauksessa saa käyttää esi-isiä koeeläiminä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatami ja Eeva ovat Raamatun satuhahmoja.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Mistä sai alkunsa ensimmäinen ihmisen ja apinan kantamuoto ? Oliko vahinko, että sattui tulemaan nainen ja mies ? Mitä, jos olisi tullut sukupuoleton, mitä silloin olisi tapahtunut ?
Mistä tuli ensimmäinen apina ? Töpsähtikö yht´äkkiä puuhun jostain ? Ja tuli toinenkin ja olivat eri sukupuolta ja sieltä alkoi tulla pikku apinoita.
Miksi ihminen pitää esi-isäänsä eläintarhoissa ? Sehän on ihan väärin. Teidän, jotka uskotte tulleene apinasta, teidän pitäisi kohdella heitä hyvin ja kunnioittavasti. Eikä missään tapauksessa saa käyttää esi-isiä koeeläiminä.Kannattaa selvittää vähintään perusasiat, jotta tietää edes mitä on kritisoimassa. Biologiaa voi opiskella vanhemmalla iälläkin.
Apinat on kädellisten lahko. Se voidaan jakaa vanhan ja uuden maailman apinoihin. Jälkimmäinen edelleen häntäapinoihin, gibboneihin ja isoihin ihmisapinoihin. Isoja ihmisapinoita ovat orankit, gorillat, simpanssit, bonobot ja ihminen. Lajia "apina" ei ole olemassa. Apinaksi voi kutsua mitä tahansa edellä mainituista. .
Ihmisen ja lähimpien sukulaislajien, bonobon ja simpanssin yhteiset esi-isät elivät ja kuolivat n. 7 miljoonaa vuotta sitten. Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa selvittää vähintään perusasiat, jotta tietää edes mitä on kritisoimassa. Biologiaa voi opiskella vanhemmalla iälläkin.
Apinat on kädellisten lahko. Se voidaan jakaa vanhan ja uuden maailman apinoihin. Jälkimmäinen edelleen häntäapinoihin, gibboneihin ja isoihin ihmisapinoihin. Isoja ihmisapinoita ovat orankit, gorillat, simpanssit, bonobot ja ihminen. Lajia "apina" ei ole olemassa. Apinaksi voi kutsua mitä tahansa edellä mainituista. .
Ihmisen ja lähimpien sukulaislajien, bonobon ja simpanssin yhteiset esi-isät elivät ja kuolivat n. 7 miljoonaa vuotta sitten.On kaksi mahdollisuutta, että maailma on syntynyt itsestään tai Jumala on luonut kaiken.
Jos maailma on syntynyt itsestään, se olisi valtavan suuri ihme. Aurinko olisi pumpsahtanut paikoilleen taivaalle. Kuukin on ihan itsestään tullut tuonne taivaalle pyörimään maapalloa ympäri. Ja tähtiä olisi ilmestynyt sinne tänne taivaalle. Ne olisivat vain plompsahtaneet avaruuteen. Ja maapallommekin olisi ihan itsestään alkuräjähdyksessä muotoutunut.
Kun limanuljaska kiipesi jossain vaiheessa maan päälle, oliko sillä kaveri mukanaan, vai alkoiko se ihan itsekseen monistamaan itseään. Kun se oli monistanut itseään, tuliko ajatus, että minä en halua olla tällainen limanuljaska, vaan haluaisinkin olla toisenlainen. Haluaisin itselleni pään, kädet ja jalat. Niin limanuljaska mietti syntyjä syviä ja alkoi muuttaa pikku hiljaa itseään toisenlaiseksi. Jostain tuli kirahvi, toisesta sarvikuono, joku huomasi olevansa virtahepo, joka tömisteli pitkin aavikkoa. Sitten jossain vaiheessa sattui, että simpanssi sattui synnyttämään sille oudon näköisen olion. Isä simpanssi oli varmaankin käärmeissään, kun näki syntyneen. Kyllä sitä katselivat naapuritkin ihmeissään. Onpa oudon näköinen lapsonen tuolla simpanssi äidillä. Mutta ei, ihme on tapahtunut, siinähän on ihmisten esi-isä. Sitten niitä ihmisten esi-isiä syntyi kaikkialla ja simpanssit tottuivat, että niitä erikoisen näköisiä olentoja syntyy aina välillä. Onhan se kuitenkin suloisen näköinen pienokainen, vaikka onkin vähän erilainen.
Näin kehittyi evoluution mukaan ihmisen esi-isä, joka tallusteli omaan älykkyyteensä luottaen pitkin mantuja. En pysty uskomaan moiseen.
Minä en usko, että tämä kaikki ihanuus, joka ympärillämme on, olisi tullut ihan tyhjästä. Eikö se ole fysiikan lakienkin vastaista. Se elämä, joka täällä on kaikkialla, ei se ole voinut tulla olemattomuudesta.
Minun on paljon helpompi uskoa sitä, että Jumala on luonut kaiken, kuin sitä, että sattumalta tapahtui jotakin, mikä sattumalta aiheutti elämän synnyn.
Raamattu kertoo, kuinka Jumala loi taivaat ja maan. Hän sanallaan loi auringon ja kuun. Hän loi kasvit ja eläimet lajiensa mukaan. Ihmisen hän muovasi tomusta.
1 Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Miksi ihminen pitää esi-isäänsä eläintarhoissa ? Sehän on ihan väärin. Teidän, jotka uskotte tulleene apinasta, teidän pitäisi kohdella heitä hyvin ja kunnioittavasti. Eikä missään tapauksessa saa käyttää esi-isiä koeeläiminä.Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.
Tuolta voi aloittaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
On kaksi mahdollisuutta, että maailma on syntynyt itsestään tai Jumala on luonut kaiken.
Jos maailma on syntynyt itsestään, se olisi valtavan suuri ihme. Aurinko olisi pumpsahtanut paikoilleen taivaalle. Kuukin on ihan itsestään tullut tuonne taivaalle pyörimään maapalloa ympäri. Ja tähtiä olisi ilmestynyt sinne tänne taivaalle. Ne olisivat vain plompsahtaneet avaruuteen. Ja maapallommekin olisi ihan itsestään alkuräjähdyksessä muotoutunut.
Kun limanuljaska kiipesi jossain vaiheessa maan päälle, oliko sillä kaveri mukanaan, vai alkoiko se ihan itsekseen monistamaan itseään. Kun se oli monistanut itseään, tuliko ajatus, että minä en halua olla tällainen limanuljaska, vaan haluaisinkin olla toisenlainen. Haluaisin itselleni pään, kädet ja jalat. Niin limanuljaska mietti syntyjä syviä ja alkoi muuttaa pikku hiljaa itseään toisenlaiseksi. Jostain tuli kirahvi, toisesta sarvikuono, joku huomasi olevansa virtahepo, joka tömisteli pitkin aavikkoa. Sitten jossain vaiheessa sattui, että simpanssi sattui synnyttämään sille oudon näköisen olion. Isä simpanssi oli varmaankin käärmeissään, kun näki syntyneen. Kyllä sitä katselivat naapuritkin ihmeissään. Onpa oudon näköinen lapsonen tuolla simpanssi äidillä. Mutta ei, ihme on tapahtunut, siinähän on ihmisten esi-isä. Sitten niitä ihmisten esi-isiä syntyi kaikkialla ja simpanssit tottuivat, että niitä erikoisen näköisiä olentoja syntyy aina välillä. Onhan se kuitenkin suloisen näköinen pienokainen, vaikka onkin vähän erilainen.
Näin kehittyi evoluution mukaan ihmisen esi-isä, joka tallusteli omaan älykkyyteensä luottaen pitkin mantuja. En pysty uskomaan moiseen.
Minä en usko, että tämä kaikki ihanuus, joka ympärillämme on, olisi tullut ihan tyhjästä. Eikö se ole fysiikan lakienkin vastaista. Se elämä, joka täällä on kaikkialla, ei se ole voinut tulla olemattomuudesta.
Minun on paljon helpompi uskoa sitä, että Jumala on luonut kaiken, kuin sitä, että sattumalta tapahtui jotakin, mikä sattumalta aiheutti elämän synnyn.
Raamattu kertoo, kuinka Jumala loi taivaat ja maan. Hän sanallaan loi auringon ja kuun. Hän loi kasvit ja eläimet lajiensa mukaan. Ihmisen hän muovasi tomusta.
1 Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.Uskotko myös että broileri ja chihuahua ovat jumalallisia luomuksia?
- Anonyymi
Muttas mistäs vidusta ne ensimmäiset jyystäjät tuli? Kumpi se olikaan ekaks,muna vai kana, siinäpä kysymys. Voin sanoa tosta ihan kylmiltään,että sitä ei tiedä kukaan. Luulevat tietävänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.
Tuolta voi aloittaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/EvoluutioSaat kuule opiskella pääsi puhki,mutta todistettua tietoa ihmisen luomisesta ei oppikirjoista löydy. Tai sitten joku kylä höntti on tehnyt hyvän satukirja.
- Anonyymi
Mistä ne uros ja naaras olivat tulleet ja miten?
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Kysy isovanhemmiltasi.
Et siis tiedä, mistä ensimmäiset naaraat ja urokset tulivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ainakaan keksityn hahmon tyhjästä loihtimina.
"Eivät ainakaan keksityn hahmon tyhjästä loihtimina."
Totta - Raamatun ilmoittama Jumalahan kaiken loi. Ei meidän tarvitse häntä keksiä. - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Idiootti ei ymmärrä, mutta kyllä Aatamilla oli kaksi eläinvanhempaa jotka nussivat toisiaan, samoin Eevalla kaksi.
Selitäpä sitten, kuinka eläimestä olisi voinut tulla ihminen. Nykytiedon mukaan ei mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mistä sai alkunsa ensimmäinen mies ja nainen ?" "Ihmisen ja apinan yhteisestä kantamuodosta."
Ei hyvää päivää ... 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatami ja Eeva ovat Raamatun satuhahmoja.
"Aatami ja Eeva ovat Raamatun satuhahmoja."
Todista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa selvittää vähintään perusasiat, jotta tietää edes mitä on kritisoimassa. Biologiaa voi opiskella vanhemmalla iälläkin.
Ihmisen ja lähimpien sukulaislajien, bonobon ja simpanssin yhteiset esi-isät elivät ja kuolivat n. 7 miljoonaa vuotta sitten.--Ihmisen ja lähimpien sukulaislajien, bonobon ja simpanssin yhteiset esi-isät elivät ja kuolivat n. 7 miljoonaa vuotta sitten.--
Ei pidä uskoa tuollaisia juttuja, kun ei niistä ole todisteita.
Tieteellistä todistetta simpanssin ja ihmisen sukulaisuudesta ei ole. Ainuttakaan simpanssin ja ihmisen yhteiseen esivanhempaan yhdistävää kiistatonta fossiiliketjua ei ole löydetty.
Erilaiset luut järjestetään lähes vuosittain uudeksi paraatiksi, ja uudet löydöt kumoavat vanhentuneen sukututkimuksen. Asioista perillä olevat myöntävät, että ihmisen alkuperä on mysteeri, mutta luonto-ohjelmien tekijät eivät ole kuulevinaan, sillä dokumenttien teko on tuottoisaa. Australopithecus ja muut vastaavat ovat sukupuuttoon kuolleita apinoita. Mitään ”välimuotoja” ei ole eikä tule, vaikka uudet luut voidaan aina pinota jompaankumpaan kasaan.
Kun luut pettivät, perimän DNA:sta saatiin polveutumisen pelastava enkeli - tai ainakin luultiin niin. Koska evoluution ”täytyy olla totta”, tutkimusmenetelmät viritettiin antamaan oikeita vastauksia. Kaikki on näköjään luvallista kun evoluutioteoriaa todistellaan. Millään muulla tieteen osa-alueella tai DNA -rikostutkimuksessa tällainen pelleily ei olisi mahdollista.
1970-luvun karkeat tutkimukset ”osoittivat”, että simpanssin ja ihmisen ero on 1,5%. Tämä tulos saatiin aineistoa manipuloimalla ja vertailemalla vain kolmea prosenttia molempien DNA:sta. Haluttu tulos saatiin, kun vertailuun valittiin ne DNA:n alueet, jotka olivat mahdollisimman samankaltaisia.
Simpanssilla ja ihmisellä on molemmilla suunnilleen samankaltainen kehon kaava, voimme syödä samanlaista ravintoa ja aineenvaihdunnan toiminnot ovat samantyyppisiä. Nämä ovat anatomiasta ja fysiologiasta johtuvia pakottavia rakenteellisia ja toiminnallisia DNA:n ohjeita, eikä niillä ole mitään tekemistä yhteisen esi-isän kanssa.
Nykytiedon perusteella ihmisen ja simpanssin ero on noin 15%. Mitä tämä tarkoittaa? Jotta väitetyn 5-7 miljoonan vuoden aikana tapahtunut väitetty evoluutio yhteisestä esi-isästä olisi totta, ero ei saisi olla 1% suurempi. Muutama vuosimiljoona on vain sekunnin mittainen jakso evoluutioteorian aikataulussa, ja oletettu kehitys on täysin mahdotonta jos ero on prosenttia suurempi. Itse asiassa se on mahdotonta jo tuolloinkin, sillä 1% ero on 30 miljoonaa DNA koodikirjainta.
Koko sukulaisuusjuttu on älytön erityisesti siksi, että eliöiden perusrakenne muotoutuu jo alkion gastrulaatiovaiheessa. Sen jälkeen DNA -koodi mahdollistaa vain lajin sopeutumismuuntelun. Perusrakenne ei enää voi muuttua.
Sopeutumismuuntelun ei ole tieteellisesti todistettu johtavan evoluutioon eli kokonaan toisen lajin syntymiseen (kuten vaikka apinasta ihmiseksi). Kaikki laboratoriokokeissa tehdyt yritykset mutatoida gastrulaatiovaihetta ohjaavia isäntägeenejä ovat johtaneet sikiön tuhoutumiseen. Evoluutio ei kerta kaikkiaan ole mahdollinen. Alalajien syntyminen kyllä on mahdollinen, mutta ei niistä kehity muuta kuin korkeintaan lisää alalajeja.
Huvittavaa sinänsä, että kun evolutionistit vetoavat tieteeseen teoriansa tueksi, niin juuri tieteelliset kokeet ovat osoittaneet evoluutioteorian virheelliseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.
Tuolta voi aloittaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio--Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.--
Toisin sanoen et kykene vastaamaan mitään järkevää, vaan kehotat opiskelemaan evoluutioteoriaa, joka on täyttä huuhaata ... 😀 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotko myös että broileri ja chihuahua ovat jumalallisia luomuksia?
Niiden kantamuoto oli tietenkin Jumalan luoma. Kuka muukaan sen olisi voinut tehdä?
Darvinistiset oppikirjat esittävät, että ”jalostus on ihmisen tietoisesti ohjaamaa evoluutiota.” Huvittavaksi asian tekee se, että tässä lainauksessa myönnetään jalostuksen olevan ihmisen tietoisesti ohjaamaa toimintaa, jossa on tietty päämäärä.
Uusdarvinistien ”mikrobista ihmiseksi” -evoluution kuitenkin sanotaan olleen päämäärätön ja ohjaamaton prosessi! Jalostuksessa on kyse älykkään suunnittelijan/tekijän ohjaamasta muutoksesta. Evolutionistit siis myöntävät, että lajiutuminen edellyttää älykästä suunnittelua. Älykäs suunnittelu (ID) sattuu olemaan myös kreationistien kanta.
Oppikirjat jatkavat, ”ihminen on kehittänyt eri koirarodut jalostamalla eli valitsemalla joka sukupolvesta haluamansa tyyppiset yksilöt tuottamaan jälkeläisiä.” Yllä oleva lainaus paljastaa selkeästi mistä on kysymys, ”valitsemalla joka sukupolvesta haluamansa tyyppiset”. Mikäli siis joku on halunnut jalostaa pitkäkarvaisia tai pitkäkorvaisia koiria, hän on valikoinut koirista aina pitkäkarvaisimmat tai pitkäkorvaisimmat lisääntymään keskenään useiden sukupolvien ajan.
Ei sillä tavalla muodostu evoluution tarvitsemaa uutta ja uniikkia toiminnallista informaatiota. Jalostuksen tuloksena tietyt jo olemassa olevat geneettiset piirteet ovat vain muuttuneet dominoiviksi. Itse asiassa havainnot osoittavat, että suhteessa alkuperäiseen populaatioon jalostus johtaa geneettisen informaation rappeutumiseen ja perimän köyhtymiseen. Ei evoluutiota sillä tavalla synny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
--Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.--
Toisin sanoen et kykene vastaamaan mitään järkevää, vaan kehotat opiskelemaan evoluutioteoriaa, joka on täyttä huuhaata ... 😀Evoluutioteoria on hömppää, koska se rikkoo kaikkia luonnonlakeja, kuten myös genetiikan ja alkiokehityksen realiteetteja.
Evoluutioteorian väittämässä ”kaikkien eliöiden yhteisessä alkusolussa” (josta ei ole mitään tieteellistä todistetta) olisi tietysti ollut pakko olla DNA, josta evoluutio olisi voinut käynnistyä. Mutta jos tässä alkusolun DNA:ssa on ollut mutaatiot korjaava mekanismi, niin kuinka mutaatioihin perustuva evoluutio olisi voinut käynnistyä? Ei evolutionisti tähän osaa loogisesti vastata.
Jos korjausmekanismi olisi ollut puutteellinen - ja siis teki mahdolliseksi mutaatioihin perustuvan evoluution - niin evoluutioteorian mukaan luonnonvalinta olisi vähitellen poistanut koko korjausmekanismin. Sehän vain haittaa mutaatioiden toimintaa ja mutaatioihin perustuvaa evoluutiota. Vai eikö luonnonvalinta toimikaan? Huomaamme, että evoluutioteorian uskottavuus kaatuu omaan epäloogisuuteensa. - Anonyymi
Monkki kirjoitti:
On kaksi mahdollisuutta, että maailma on syntynyt itsestään tai Jumala on luonut kaiken.
1 Moos. 1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.Jos et hyväksy jotain, olisi hyvä tietää edes perusasiat. Silloin sinulla voisi olla edes perustelu. Täydellisen tietämättömyytensä kuuluttaminen aikaansaa vain myötähäpeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitäpä sitten, kuinka eläimestä olisi voinut tulla ihminen. Nykytiedon mukaan ei mitenkään.
Ihminen on eläin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
--Jos ihan oikeasti et tiedä evoluutiosta mitään niin korkea aika opiskella edes peruasiat.--
Toisin sanoen et kykene vastaamaan mitään järkevää, vaan kehotat opiskelemaan evoluutioteoriaa, joka on täyttä huuhaata ... 😀Mistä tiedät sen huuhaaksi, kun et tiedä siitä mitään?
Periaatteestako vaan vastustat keksimiäsi olkiukkoja huitoen! Anonyymi kirjoitti:
Tuolta voi aloittaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/EvoluutioOlen lukenut, mutta pidin sitä hölynpölynä, joten hylkäsin evoluutioteorian kokonaan. Minulle on helpompi uskoa, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan." kuin se, että esi-isäni olisi simpanssi. Sitä vain ihmettelen, miksi me pidämme serkkujamme eläintarhoissa ja teemme niille kauheita kokeita, joissa serkkumme kärsivät kauheita kipuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat kuule opiskella pääsi puhki,mutta todistettua tietoa ihmisen luomisesta ei oppikirjoista löydy. Tai sitten joku kylä höntti on tehnyt hyvän satukirja.
No ei ihmistä olekaan luotu vaan ihminen on kehittynyt pikkuhiljaa evoluution myötä ihmisten ja apinoiden yhteisestä kantamuodosta. Ei niin että yhtäkkiä joku apina synnytti ihmislapsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen et kykene vastaamaan mitään järkevää, vaan kehotat opiskelemaan evoluutioteoriaa, joka on täyttä huuhaata ... 😀Ok no jos lähtökohta on se, että et tiedä mitään evoluutioteoriasta mitään mutta tuomitset sen silti huuhaaksi niin eipä tässä ole juuri keskusteltavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiden kantamuoto oli tietenkin Jumalan luoma. Kuka muukaan sen olisi voinut tehdä?
Darvinistiset oppikirjat esittävät, että ”jalostus on ihmisen tietoisesti ohjaamaa evoluutiota.” Huvittavaksi asian tekee se, että tässä lainauksessa myönnetään jalostuksen olevan ihmisen tietoisesti ohjaamaa toimintaa, jossa on tietty päämäärä.
Uusdarvinistien ”mikrobista ihmiseksi” -evoluution kuitenkin sanotaan olleen päämäärätön ja ohjaamaton prosessi! Jalostuksessa on kyse älykkään suunnittelijan/tekijän ohjaamasta muutoksesta. Evolutionistit siis myöntävät, että lajiutuminen edellyttää älykästä suunnittelua. Älykäs suunnittelu (ID) sattuu olemaan myös kreationistien kanta.
Oppikirjat jatkavat, ”ihminen on kehittänyt eri koirarodut jalostamalla eli valitsemalla joka sukupolvesta haluamansa tyyppiset yksilöt tuottamaan jälkeläisiä.” Yllä oleva lainaus paljastaa selkeästi mistä on kysymys, ”valitsemalla joka sukupolvesta haluamansa tyyppiset”. Mikäli siis joku on halunnut jalostaa pitkäkarvaisia tai pitkäkorvaisia koiria, hän on valikoinut koirista aina pitkäkarvaisimmat tai pitkäkorvaisimmat lisääntymään keskenään useiden sukupolvien ajan.
Ei sillä tavalla muodostu evoluution tarvitsemaa uutta ja uniikkia toiminnallista informaatiota. Jalostuksen tuloksena tietyt jo olemassa olevat geneettiset piirteet ovat vain muuttuneet dominoiviksi. Itse asiassa havainnot osoittavat, että suhteessa alkuperäiseen populaatioon jalostus johtaa geneettisen informaation rappeutumiseen ja perimän köyhtymiseen. Ei evoluutiota sillä tavalla synny.Luonnossa evoluutio onkin ohjaamaton prosessi eikö se vaadi mitään älykästä sunnittelijaa. Ihminen voi älykkäänä olentona nopeuttaa sitä mutta ei se ole mikään vaatimus.
- Anonyymi
Monkki kirjoitti:
Olen lukenut, mutta pidin sitä hölynpölynä, joten hylkäsin evoluutioteorian kokonaan. Minulle on helpompi uskoa, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan." kuin se, että esi-isäni olisi simpanssi. Sitä vain ihmettelen, miksi me pidämme serkkujamme eläintarhoissa ja teemme niille kauheita kokeita, joissa serkkumme kärsivät kauheita kipuja.
Jos oletkin lukenut, et ole ymmärtänyt, tai et ole edes halunnut ymmärtää. Itse keksittyä olkiukkoa on helppo vastustaa, mutta eikö olisi rehellisempää, että arvostelisit olkiukkojen sijaan ihan oikeasti sitä mitä olet nyt vain arvostelevinasi?
- Anonyymi
Minä sain alkuni isästä ja äidistä.
Koululaisena uskoin Jumalaan ja sen jälkeen usko ensin horjui ja sen jälkeen loppui.
Itse pidän todennäköisenä sitä, että jumalia ei ole ja vieläkin todennäköisempää sitä, että jumalaa jota meillä täällä Suomessa Jumalaksi kutsutaan ei ole.
Se perustuu lähinnä Raamattuun, uskovaisiin, kyseisen uskonnon hajaannukseen ja historiaan.
Sekä siihen, että ihmisillä on halu uskoa mielettömiinkin tarinoihin ennen kuin epämiellyttävän totuuteen.- Anonyymi
Se on totta, se mitä suurin osa lahkoista kertoo Jumalasta, sitä ei ole Raamatussa.
Raamatussa on ihan eri Jumala....Isä Jumala!
Niin mistä sai ensimmäinen ihmispari alkunsa?
Tiede todistaa Raamatun väöitteet tieteellisesti paikkansapitäväksi, mutta vasta 1800-luvun lopulla....siinä on ihmettä kerrakseen, mistä karjapaimenet tiesi he tiesi kertoa noin 4000 vuotta tiedettä ennen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta, se mitä suurin osa lahkoista kertoo Jumalasta, sitä ei ole Raamatussa.
Tiede todistaa Raamatun väöitteet tieteellisesti paikkansapitäväksi, mutta vasta 1800-luvun lopulla....siinä on ihmettä kerrakseen, mistä karjapaimenet tiesi he tiesi kertoa noin 4000 vuotta tiedettä ennen"Tiede todistaa Raamatun väöitteet tieteellisesti paikkansapitäväksi"
Ja sinulla on varmaan antaa tästä esimerkkejä? Mutta veikkaan että raamatussa on paljon enemmän kohtia missä se on väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiede todistaa Raamatun väöitteet tieteellisesti paikkansapitäväksi, mutta vasta 1800-luvun lopulla....siinä on ihmettä kerrakseen, mistä karjapaimenet tiesi he tiesi kertoa noin 4000 vuotta tiedettä ennenKylmän se on jonkun kylähullun kirjoittelua.
- Anonyymi
-- Koululaisena uskoin Jumalaan ja sen jälkeen usko ensin horjui ja sen jälkeen loppui.--
Uskossa pysyminen edellyttää luullakseni uskossa kasvamista.
Tämä on itselleni ollut vähän hankala aihe sen jälkeen, kun koin uudestisyntymisen hieman yli kahdeksan vuotta sitten. Olin sitä ennen jonkinlainen uskovainen, mikä siis ei tarkoita samaa kuin olla elävässä uskossa. Spinozan ajatukset olivat aika lähellä omiani.
"Jeesus vastasi hänelle: Totisesti, totisesti minä sanon sinulle; joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa…..Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä on lihasta syntynyt, on liha, ja mikä on Hengestä syntynyt, on henki." Joh. 3:3-6. - Anonyymi
>> Tätä kreationistista väitettä ei ole pystytty kumoamaan.
Vedenpaisumus ja Nooan arkki ovat satua. Yksiselitteisesti. Oliko dinosauruksia vielä 4500 vuotta sitten, on toisarvoinen kysymys.
>> 4500 vuotta sitten tapahtunut globaali mannerlaattojen nopea liikehdintä
Perustuu yhden Raamatun sanan villiin ylitulkintaan. Se liitetään vedenpaisumukseen, vaikka Peleg eli paljon Raamatussa kuvatun tulvan jälkeen. Kuvailemasi tsunami olisi tuskin jättänyt elämää maanpinnalle. Raamatun tarinoitsijalla olisi ollut varmaan siitä muutakin kerrottavaa, jos olisi sellaista tarkoittanut.
Tietokoneella saatu tulos riippuu lähtötiedoista ja algoritmeista joilla niitä käsitellään, eli tässä tapauksessa shit in – shit out. Nopealla tietokoneella huuhaatuloskin saadaan nopeammin.
>> Maan magneettikentän nykyisen heikkenemisnopeuden perusteella voidaan laskea
Maan magneettikenttä on kääntänyt napaisuuttaan keskimäärin 700000 vuoden välein. Sen heikkeneminen entelee napaisuuden muuttumista. Edellisestä on 780000 vuotta.
Miksi yrität kääntää todistustaakan päälaelleen? Jumalväitteiden esittäjien pitää todistaa, että väitetty jumala on olemassa. Ei väitteen epäilijöiden tarvitse todistaa, että väitettyä mielikuvitusolentoa ei ole olemassa.
Kun nyt käytät jumalasta ilmiselvästi erinimeä 'Jumala' eli puhut Raamatun jumalasta, Elohimistä ja Jahvesta, niin kykenen osoittamaan 100% varmasti, ettei sitä ole olemassa ainakaan Raamatullisessa mielessä. Mietipä seuraavia argumentteja:
1. Raamattu väittää Jumalan olevan kaikkivaltias ja kaikkitietävä. Nämä ominaisuudet sulkevat toisensa pois. Ei voi olla olemassa kaikkitietävää JA kaikkivaltiasta olentoa. Jos olento olisi kaikkitietävä, hän ei voisi tehdä yhtään mitään vapaasta tahdosta koska sillä hetkellä kun hän tekee vapaan tahdon päätöksen, kaikkitietävyys häviää. Esimerkiksi jos Jumala tietäisi, että hän tulee hävittämään maailman huomenna, hän ei voisi olla hävittämättä sitä vaikka tahtoisi koska kaikkitietävyyden mukaan hänen pitää hävittää.
2. Raamatun mukaan (eli suoraan Jumalan sanan mukaan) Jumala ei valehtele eikä muuta mieltään.
"Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?"
Kuitenkin hän katuu tekojaan eli muuttaa mieltään esimerkiksi tässä:
7 Ja Herra sanoi: »Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt.»
Ja tässä Jumala valehtelee Moosekselle:
2 Jumala sanoi Moosekselle: »Minä olen Jahve, Herra.
3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.
Koska oli valehtelustaan huolimatta kertonut Aabrahamille nimensä Jahve. Tässä:
7 Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra [Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»
Eikähän nämä merkittävät ristiriidat jo osoita, ettei tuollaista jumalaa voi olla olemassa. Lisäksi Raamatusta löytyy tuhansia muitakin ristiriitoja (sisäsiä ristiriitoja, anakronismeja, historiallisten faktojen kanssa ristiriidassa olevat, luonnontieteiden kanssa ristiriidassa olevat jne).- Anonyymi
"Miksi yrität kääntää todistustaakan päälaelleen?"
Koska jumalien olemasta olosta ei ole mitään näyttöä eikä jumalien olemassaolon puolesta löydy loogisia perusteluja, niin uskonharhaisen AINOA vaihtoehto on luikerrella, valehdella ja kääntää todistustaakka päälaelleen. - Anonyymi
Jumala on olemassa, koska on kaiken luoja, tyhjästä ei tule mitään, sen tajuaa alle 10 v.
Siksi Jumala on kaikkivaltias ja kaikkitietävä.
Vapaa tahto on vain ihmisellä, siksi on ateistejakin
"Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?"####
Ainoa asia minkä Jumala on muuttanut, on se että ei tule enään toista vedenpaisumusta!!
Kaikki muu pysyy samana.
Jumala on jahve ja herra, mitä sanaa käyttää Raamattu, Herralla tarkoitetaan Jumalaa!
3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.###
Alkuperäisissä kirjoituksissa ilmenee Jumalan nimi, kääntäjän moka! Anonyymi kirjoitti:
Jumala on olemassa, koska on kaiken luoja, tyhjästä ei tule mitään, sen tajuaa alle 10 v.
"Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?"####
Ainoa asia minkä Jumala on muuttanut, on se että ei tule enään toista vedenpaisumusta!!
Kaikki muu pysyy samana.
Jumala on jahve ja herra, mitä sanaa käyttää Raamattu, Herralla tarkoitetaan Jumalaa!
3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.###
Alkuperäisissä kirjoituksissa ilmenee Jumalan nimi, kääntäjän moka!"Alkuperäisissä kirjoituksissa ilmenee Jumalan nimi, kääntäjän moka!"
Höpsistä, tässä jae translitteroituna hepreasta ja huomaat itsekin, että tuolla esiintyy nimet 'Kaikkivaltias' El Shaddai (ël shaDäy) ja 'Herra' Jahve (y'hwäh). Kyse ei ole mistään käännösvirheestä.
3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.
6:3 wäërä el-av'rähäm el-yitz'chäq w'el-yaáqov B'ël shaDäy ûsh'miy y'hwäh lo nôda'Tiy lähem
http://www.qbible.com/hebrew-old-testament/exodus/6.html- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muu pysyy samana.
Alkuperäisissä kirjoituksissa ilmenee Jumalan nimi, kääntäjän moka!Luoja on kehtäpäätelmä. Maailmaa ensin kuvitellaan perusteetta että maailma on luotu ja sitten maailman olemassaoloa pidetään todisteena luojasta. Jos tuollaisiin typeryyksiin sortuu alle 10 vuotiaana, niin se on ymmärrettävää. Aikuisten pitäisi ymmärtää enemmän.
Se, että Jumala olisi kaikkivaltias ja ilmisellä olisi vapaa tahto on looginen mahdottomuus. Yhden täydellinen valta ja vapaus merkitsee kaikkien muiden absoluuttista orjuutta.
Aabrahan on taruhahmo. Sikäli tietenkin on tavallaan ymmärrettävää, että Jumala ilmestyy Aabrahamin. Sehän on vähän kuin Batman tapaisi Teräsmiehen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muu pysyy samana.
Alkuperäisissä kirjoituksissa ilmenee Jumalan nimi, kääntäjän moka!Jo alle 7 vuoden iässä tiesin Raamatun olevan vain satua. Sen epäloogisuudet olivat jo silloin itselleni täysin itsestään selviä.
Taisin tietää alle 7 vuotiaana enemmän yleissivistävää tietoa kun sinä vieläkään. Ainoastaan Kristinuskossa tiedän väitteen tyhjästä syntymisesti, en muualta. - Anonyymi
--Jumalväitteiden esittäjien pitää todistaa, että väitetty jumala on olemassa. --
Sehän on helppoa loogisella todistelulla, ainakin Raamatun ilmoittamaa Jumalaa koskien. Ihmisen keksimien jumalien kohdalla en ole havainnut sen toimivan.
Evoluutioteorian perustana voi olla vain abiogeneesi, koska evolutionistit kiistävän Luojan olemassaolon. Kun siis evoluutioteoria ja luomisteoria asetetaan vastakkain, voidaan menetyksellisesti käyttää abduktiivista menetelmää jolla on nimi "Occamin partaveitsi".
"Occamin partaveitsi" on yksinkertaisuusperiaate, jonka mukaan ei tule olettaa enempää kuin on tarpeen. Yksinkertaisin selitys on todennäköisimmin paras selitys. Esimerkiksi metsässä karrelle palanut yksittäinen puu saattaa olla seurausta maahan laskeutuneesta lentävästä lautasesta tai sitten vaikkapa salaman iskusta. "Occamin partaveitsen" mukaan salamanisku on parempi selitys, koska se vaatii vähemmän oletuksia.
Älykkään suunnittelijan (ID) olemassaolo on tätä periaatetta noudattamalla helppo todistaa vastoin abiogeneesiä. Abiogeneesi tarkoittaa elämän syntymistä itsestään elottomasta aineesta. Kokeellisesti sitä on turhaan yritetty todistaa vuodesta 1953 (Millerin koe).
Abiogeneesin mahdottomuus on tunnettu jokaiselle, joka on perehtynyt termodynamiikan 2. pääsääntöön eli entropian lakiin. Koska abiogeneesi teoriana rikkoo luonnonlakeja (fysiikan lakeja), Occamin partaveitsi leikkaa abiogeneesin pois elämän syntymahdollisuutena - mutta se ei leikkaa pois älykkään suunnittelijan mahdollisuutta. Itse asiassa loogisesti ajattelevalle ihmiselle ei jää muuta mahdollisuutta kuin ID, koska kolmatta vaihtoehtoa ei ole edes hypoteesina.
-Ei väitteen epäilijöiden tarvitse todistaa, että väitettyä mielikuvitusolentoa ei ole olemassa.--
Tietenkin pitää. Vaihtoehtona voi olla vain tunnustus, ettei voi tietää onko Jumala olematon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi yrität kääntää todistustaakan päälaelleen?"
Koska jumalien olemasta olosta ei ole mitään näyttöä eikä jumalien olemassaolon puolesta löydy loogisia perusteluja, niin uskonharhaisen AINOA vaihtoehto on luikerrella, valehdella ja kääntää todistustaakka päälaelleen.--Koska jumalien olemasta olosta ei ole mitään näyttöä --
Ei niin - vain yhden Jumalan olemassaolosta on näytöt.
--eikä jumalien olemassaolon puolesta löydy loogisia perusteluja, -
Sitten vain selität elämän synnyn ilman Luojaa. Ei ole vielä keltään onnistunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luoja on kehtäpäätelmä. Maailmaa ensin kuvitellaan perusteetta että maailma on luotu ja sitten maailman olemassaoloa pidetään todisteena luojasta. Jos tuollaisiin typeryyksiin sortuu alle 10 vuotiaana, niin se on ymmärrettävää. Aikuisten pitäisi ymmärtää enemmän.
Se, että Jumala olisi kaikkivaltias ja ilmisellä olisi vapaa tahto on looginen mahdottomuus. Yhden täydellinen valta ja vapaus merkitsee kaikkien muiden absoluuttista orjuutta.
Aabrahan on taruhahmo. Sikäli tietenkin on tavallaan ymmärrettävää, että Jumala ilmestyy Aabrahamin. Sehän on vähän kuin Batman tapaisi Teräsmiehen.--Luoja on kehtäpäätelmä. --
Evoluutioteoria se vasta onkin kehäpäätelmä. Ilmoitetaan ilman mitään tieteellistä tutkimusta tai todistetta, että kaikki nykyisen elämän monimuotoisuus on kehittynyt "alkusolusta". Sen jälkeen kaikki mitä havaitaan perustuu tähän tuulesta temmattuun "alkusoluun".
Evoluutioteoriahan muuttuu todeksi vain jos
a) siitä esitetään todisteeksi jokin Darwinin teorian edellyttämä ja tieteellisesti todistettu kiistaton fossiiliketju
b) esitellään radiometrinen mittausmenetelmä, joka luotettavasti todistaa maakerrostumien iän kymmenien - satojen miljoonien vuosien päähän
c) todistetaan, että dinosaurusten fossiileista löytynyt fossiloitumaton pehmytkudos on miljoonia vuosia vanhaa
d) todistetaan että orpogeeneille on sukulaisgeenejä muissa eri eliölajeissa
e) todistetaan että geenivauriot (mutaatiot) ovat evoluution käyttövoima
f) todistetaan että eliöiden geeniperimään kumuloituvat vauriot (mutaatiot) eivät rappeuta eliöitä
h) todistetaan että termodynamiikan toinen pääsääntö ei vaikuta evoluutioon
g) todistetaan että lajiutuminen ei köyhdytä geeniperimää
i) tuotetaan makroevoluutiota gastrulaatiossa vaurioittamatta sikiötä
g) todistetaan evoluutioteoria kokeellisesti oikeaksi muuttamalla koeolosuhteissa eliölaji rakenteeltaan uudeksi lajityypiksi.
Evoluutio -uskovaisilta nuo eivät ole onnistuneet. Evoluutio on häviävä uskonto, se on jo tiedemiespiireissä tiedossa, mutta tavallisen kansan sen lopullinen romahdus tulee aikanaan yllättämään.
Biokemian emeritusprofessori Franklin Harold: “Meidän täytyy myöntää, että tällä hetkellä ei ole yksityiskohtaista darvinistista selitystä minkään biokemiallisen- tai solujärjestelmän evoluutiosta. On vain erilaisia toiveikkaita spekulaatioita.” [Harold F., The way of the cell: molecules, organisms and the order of life, Oxford University Press, New York, p. 205, 2001.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
--Luoja on kehtäpäätelmä. --
Evoluutioteoria se vasta onkin kehäpäätelmä. Ilmoitetaan ilman mitään tieteellistä tutkimusta tai todistetta, että kaikki nykyisen elämän monimuotoisuus on kehittynyt "alkusolusta". Sen jälkeen kaikki mitä havaitaan perustuu tähän tuulesta temmattuun "alkusoluun".
Evoluutioteoriahan muuttuu todeksi vain jos
a) siitä esitetään todisteeksi jokin Darwinin teorian edellyttämä ja tieteellisesti todistettu kiistaton fossiiliketju
b) esitellään radiometrinen mittausmenetelmä, joka luotettavasti todistaa maakerrostumien iän kymmenien - satojen miljoonien vuosien päähän
c) todistetaan, että dinosaurusten fossiileista löytynyt fossiloitumaton pehmytkudos on miljoonia vuosia vanhaa
d) todistetaan että orpogeeneille on sukulaisgeenejä muissa eri eliölajeissa
e) todistetaan että geenivauriot (mutaatiot) ovat evoluution käyttövoima
f) todistetaan että eliöiden geeniperimään kumuloituvat vauriot (mutaatiot) eivät rappeuta eliöitä
h) todistetaan että termodynamiikan toinen pääsääntö ei vaikuta evoluutioon
g) todistetaan että lajiutuminen ei köyhdytä geeniperimää
i) tuotetaan makroevoluutiota gastrulaatiossa vaurioittamatta sikiötä
g) todistetaan evoluutioteoria kokeellisesti oikeaksi muuttamalla koeolosuhteissa eliölaji rakenteeltaan uudeksi lajityypiksi.
Evoluutio -uskovaisilta nuo eivät ole onnistuneet. Evoluutio on häviävä uskonto, se on jo tiedemiespiireissä tiedossa, mutta tavallisen kansan sen lopullinen romahdus tulee aikanaan yllättämään.
Biokemian emeritusprofessori Franklin Harold: “Meidän täytyy myöntää, että tällä hetkellä ei ole yksityiskohtaista darvinistista selitystä minkään biokemiallisen- tai solujärjestelmän evoluutiosta. On vain erilaisia toiveikkaita spekulaatioita.” [Harold F., The way of the cell: molecules, organisms and the order of life, Oxford University Press, New York, p. 205, 2001.]Lisään edelliseeni, ettei Luojan hyvistä töistä ole todisteita - ainoastastaan Pahuudesta
- enkä niitä itse esitä
Venäjän mahtailu on osoitus siitä että Jumalalle tehtävä NeckSnap ja vielä siinä Hänen sätkiessään, minut valittava Jumalaksi
Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.
Ei muuta.On sitten kokonaan toinen asia, että todisteiden puuttumisen ja ristiriitaisten "dokumenttien" perusteella on selvää, ettei Herra Jumalaa, Jahvea, JHWH:ta, Allahia, Edonaita tai miksi nyt sitten seemiläisten kansojen jumalaa kutsutaankaan voi olla olemassa niillä tiedoilla, mitä meillä on.
Mielikuvituksen tuote.- Anonyymi
Eli loiselämistä!
On mukavampi rillutella kuin uskoa! - Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
On sitten kokonaan toinen asia, että todisteiden puuttumisen ja ristiriitaisten "dokumenttien" perusteella on selvää, ettei Herra Jumalaa, Jahvea, JHWH:ta, Allahia, Edonaita tai miksi nyt sitten seemiläisten kansojen jumalaa kutsutaankaan voi olla olemassa niillä tiedoilla, mitä meillä on.
Mielikuvituksen tuote.Kun luet Raamatun alusta loppuun ajatuksella, päädyt siihen, että ei voi olla mielikuvitusta.
Allahin jumalaa ei kannata sekoittaa Raamatun Jumalaa, koska se on muslimien ihmistekoinen jumala! Anonyymi kirjoitti:
Kun luet Raamatun alusta loppuun ajatuksella, päädyt siihen, että ei voi olla mielikuvitusta.
Allahin jumalaa ei kannata sekoittaa Raamatun Jumalaa, koska se on muslimien ihmistekoinen jumala!Onhan tuo luettu. Taru Sormusten Herrasta oli sekä mukaansatempaavampi että kerronnaltaan loogisempi, eikä sekään ole totta.
Allah ja Jahve ovat sama jumala, kuten Koraanissa selvästi kerrotaan. Sama mielikuvituksen tuote eri nimellä ja taustatarinalla.- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
On sitten kokonaan toinen asia, että todisteiden puuttumisen ja ristiriitaisten "dokumenttien" perusteella on selvää, ettei Herra Jumalaa, Jahvea, JHWH:ta, Allahia, Edonaita tai miksi nyt sitten seemiläisten kansojen jumalaa kutsutaankaan voi olla olemassa niillä tiedoilla, mitä meillä on.
Mielikuvituksen tuote.Kyllä Raamattu on viihdyttävämpää luettavaa kuin Koraani, kunhan skippaa Raamatun sukuluettelojaaritukset. Siellä on ihan hauskojan tarinoita. Tosin Raamatun loppuhuipennus eli Johanneksen ilmestys on sairaan mieleen tuottama väkivaltafantasia.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamattu on viihdyttävämpää luettavaa kuin Koraani, kunhan skippaa Raamatun sukuluettelojaaritukset. Siellä on ihan hauskojan tarinoita. Tosin Raamatun loppuhuipennus eli Johanneksen ilmestys on sairaan mieleen tuottama väkivaltafantasia.
Koraani kannattaa lukea lopusta alkuun, koska toisin kuin Raamatussa Koraanissa on ne pakolliset jollotukset siellä alussa ja jännemmät jutut lopussa. ; )
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Onhan tuo luettu. Taru Sormusten Herrasta oli sekä mukaansatempaavampi että kerronnaltaan loogisempi, eikä sekään ole totta.
Allah ja Jahve ovat sama jumala, kuten Koraanissa selvästi kerrotaan. Sama mielikuvituksen tuote eri nimellä ja taustatarinalla.Niin annetaan Kotraanissa ymmärtää, mutta se on kaukana Raamatun Jumalasta.
Allah on Muhammedin ihmistekoinen jumala! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Raamattu on viihdyttävämpää luettavaa kuin Koraani, kunhan skippaa Raamatun sukuluettelojaaritukset. Siellä on ihan hauskojan tarinoita. Tosin Raamatun loppuhuipennus eli Johanneksen ilmestys on sairaan mieleen tuottama väkivaltafantasia.
Vai sairaan...?????
Esim.
Johannes ilmoittaa, mistä alkaa 3. Maailman sota eli viimeinen.
Johannes ilmoittaa mistä voimme todeta maailman lopun tapahtumat, Tv ja tietokoneesta!!
Meillä on ne laitteet, mistä Johannes tiesi kertoa niistä????? - Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Koraani kannattaa lukea lopusta alkuun, koska toisin kuin Raamatussa Koraanissa on ne pakolliset jollotukset siellä alussa ja jännemmät jutut lopussa. ; )
Jaa jännemmät??????
Kaikki vääräuskopiset pitää tappaa, mutta ei muslimeja!!!!!!
Suurra 4:3 - Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun luet Raamatun alusta loppuun ajatuksella, päädyt siihen, että ei voi olla mielikuvitusta.
Allahin jumalaa ei kannata sekoittaa Raamatun Jumalaa, koska se on muslimien ihmistekoinen jumala!En usko, että olisit Raamattua lukiessasi juurikaan ajatellut. Jos kuvittelet todelliseksi vaikka Raamtun maailmankuvaa ja vain siinä mahdollista vedenpaisumusta, et ole joko ymmärtänyt lukemaasi, tai sitten et tiedä todellisuudesta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli loiselämistä!
On mukavampi rillutella kuin uskoa!Mielikuvitushahmihin uskominen ei ole itseisarvo. Sellaisiin uskomattomuus ei ole keneltäkään pois. Korkeintaan piikki harhaisen lihassa. Muistutus todellisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli loiselämistä!
On mukavampi rillutella kuin uskoa!nOH, Palstan Luterilaisen elämä onkin pelkkä alholismia
ja evankelointia
t. Avaaja
- Anonyymi
Ateistin väittämällä on yhtä kova todistepohja kuin uskovaisten väittämällä.
Kummallakaan ei ole todistetta väittämälleen, siksi kummallakin on oikeus uskoa mitä haluaa. Ateistin väittämää kuitenkin puoltaa moni tieteellinen fakta, toisin kuin uskovaisten väittämää.
Mutta, uskokoon ken tahtoo, ei siinä ole mitään pahaa, ellei omissa teoissa siihen uskoon liittyen ole. Uskovaisten ja uskontojen historiassa niitä kyllä on aika paljon."Kummallakaan ei ole todistetta väittämälleen, siksi kummallakin on oikeus uskoa mitä haluaa."
Mutta teistin usko ilman todisteita on patologista deluusiota. Tässä tapauksessa teistin pitää todistaa väitteensä, ei positiivisen ateistin. Tämä on ihan tieteellisessa paperissakin todettu.
Hallucinating God? The Cognitive Neuropsychiatry of Religious Belief and Experience
In trying to make the case that religious belief is reflective of intellectual dysfunction, the account given here adopts a specific alethic-based construal of belief pathology, and invokes the FREUDIAN argument that religious belief has motivational origins. Sensitivity to the genetic fallacy, however, and recognition of the fact that atheistic belief can also be construed as motivational in origin, requires that a further element be introduced in order to secure an alethic-based account of religious belief as pathological. This element is OCCAM’s principle of scientific parsimony. From an evidential perspective, atheists can be construed as proposing a “negative existential” (God does not exist), whereas believers posit a “positive existential” (God exists). It is conceivable that both propositions are motivated, but OCCAM’s razor requires only that the latter be scientifically justified. In the absence of compelling objective evidence for God’s existence, therefore, reli gious belief is, alethically speaking, pathological and, by two-factor standards, delusional.
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:d6409506-5f22-4b82-bcc4-64f7cf5ad8f6/download_file?file_format=pdf&safe_filename=Hallucinating God? The cognitive neuropsychiatry of religious belief and experience&type_of_work=Journal article- Anonyymi
Moses_Zuckerkandl kirjoitti:
"Kummallakaan ei ole todistetta väittämälleen, siksi kummallakin on oikeus uskoa mitä haluaa."
Mutta teistin usko ilman todisteita on patologista deluusiota. Tässä tapauksessa teistin pitää todistaa väitteensä, ei positiivisen ateistin. Tämä on ihan tieteellisessa paperissakin todettu.
Hallucinating God? The Cognitive Neuropsychiatry of Religious Belief and Experience
In trying to make the case that religious belief is reflective of intellectual dysfunction, the account given here adopts a specific alethic-based construal of belief pathology, and invokes the FREUDIAN argument that religious belief has motivational origins. Sensitivity to the genetic fallacy, however, and recognition of the fact that atheistic belief can also be construed as motivational in origin, requires that a further element be introduced in order to secure an alethic-based account of religious belief as pathological. This element is OCCAM’s principle of scientific parsimony. From an evidential perspective, atheists can be construed as proposing a “negative existential” (God does not exist), whereas believers posit a “positive existential” (God exists). It is conceivable that both propositions are motivated, but OCCAM’s razor requires only that the latter be scientifically justified. In the absence of compelling objective evidence for God’s existence, therefore, reli gious belief is, alethically speaking, pathological and, by two-factor standards, delusional.
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:d6409506-5f22-4b82-bcc4-64f7cf5ad8f6/download_file?file_format=pdf&safe_filename=Hallucinating God? The cognitive neuropsychiatry of religious belief and experience&type_of_work=Journal articleNo minä todistan väitteen;
Jumalan olemassaolosta ei ole tieteellistä näyttöä eikä todistetta, eli Jumalan olemassaoloa ei voi tieteellisesti todistaa. Anonyymi kirjoitti:
No minä todistan väitteen;
Jumalan olemassaolosta ei ole tieteellistä näyttöä eikä todistetta, eli Jumalan olemassaoloa ei voi tieteellisesti todistaa.No ei se ihan noin mene. Todisteiden puute ei välttämättä ole todiste olemattomuudesta eikä todisteiden puute ole välttämättä osoitus falsifioimattomuudesta. Ihan hyvin voi olla tieteellinen hypoteesi, jolta puuttuu toistaiseksi todisteen ja samalla se voidaan tietyillä todisteilla falsifioida eli osoittaa vääräksi.
Jumalista ei ole tällaisia falsifioitavia hypoteeseja koska tyypillinen uskovaisen jumala on liukas pirulainen joka livahtaa pienimpäänkin tiedon aukkoon tai se siirtää maalitolppia niin, että falsifiointi on mahdotonta.- Anonyymi
Luomiskertomis todistaa 100 %, että Luoja on olemassa!
- Anonyymi
"Kummallakaan ei ole todistetta väittämälleen, siksi kummallakin on oikeus uskoa mitä haluaa."
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:d6409506-5f22-4b82-bcc4-64f7cf5ad8f6/download_file?file_format=pdf&safe_filename=Hallucinating God? The cognitive neuropsychiatry of religious belief and experience&type_of_work=Journal articleKatso ulos, siellä on sinulle Luojasta todisteita
Anonyymi kirjoitti:
Katso ulos, siellä on sinulle Luojasta todisteita
Minä näen ulkona evoluution todisteita.
- Anonyymi
Siis ikkunani alla on lumenluoja - ei Jumala vaan työtä tekevä ateisti sunnuntaipäivänä
Palstan teistit ovat viinaa vetämässä tai kirkossa lorvimassa mokomat TIKAVIKINLOISLURSOT
Kuika vaikeaa minunon selittää asioitani??????????????????????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun oikein silmin katsotaan, niin kaikki todistaa Lentävän Spagettihirviöstä.
Raamen! - Anonyymi
Tyhjästä ei tule mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjästä ei tule mitään!
Siis: Raamatun Jumala on tyhjää!
- Anonyymi
No ei se ihan noin mene. Todisteiden puute ei välttämättä ole todiste olemattomuudesta eikä todisteiden puute ole välttämättä osoitus falsifioimattomuudesta. Ihan hyvin voi olla tieteellinen hypoteesi, jolta puuttuu toistaiseksi todisteen ja samalla se voidaan tietyillä todisteilla falsifioida eli osoittaa vääräksi.
Jumalista ei ole tällaisia falsifioitavia hypoteeseja koska tyypillinen uskovaisen jumala on liukas pirulainen joka livahtaa pienimpäänkin tiedon aukkoon tai se siirtää maalitolppia niin, että falsifiointi on mahdotonta.No jos se ei kerran noin ole, niin mjten todistat Jumala olemassaolon tieteellisesti?
Kerro, odotan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksilöi paremmin - kiitos, minä näen vain luontoa siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjästä ei tule mitään!
No mistä Jumala sitten tulee ja mistä hän loi maailmankaikkeuden jos kerran tyhjästä ei voi mitään tulla.
Anonyymi kirjoitti:
No jos se ei kerran noin ole, niin mjten todistat Jumala olemassaolon tieteellisesti?
Kerro, odotan."No jos se ei kerran noin ole, niin mjten todistat Jumala olemassaolon tieteellisesti?"
Ei siitä ole kyse, että Jumalan olemassaolon tai olemattomuuden voisi todistaa tieteellisesti. Ei voi, koska uskovaisilla ei ole Jumalalle falsifioitavaa hypoteesia. Aina kun jokin väite Jumalasta kumotaan niin maalitolpat siirtyy ja Jumala pujahtaa uuteen tiedon aukkoon.
Sinun väitteesi Jumalan falsifioimattomuudesta on kuitenkin väärä. Ei todisteiden puute tarkoita sitä, etteikö väitettä pystyttäisi falsifioimaan. Esimerkkinä vaikkapa flogiston -teoria. Flogistonista ei saatu havaintoja, mutta silti se pystyttiin lopulta osoittamaan vääräksi. Tämä johtui siitä, että lopulta flogistonin osaltakin lopetettiin maalitolppien siirtely (mm. se, että flogistonin massa onkin negatiivinen kun joidenkin metallien massa kasvaa palaessa) ja voitiin tieteellisesti todeta, ettei flogistonia ole olemassa (koska todistettiin, että palaminen vaatii happea eli tavallaan se on käänteinen flogiston -teoriaan nähden).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Flogiston-teoria- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luomiskertomis todistaa 100 %, että Luoja on olemassa!
Miten kertomukset ja sadut todistavat yhtään mistään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjästä ei tule mitään!
Joten mistä kuvittelemasi jumala putkahti luomaan maailmaa jos ei tyhjästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos se ei kerran noin ole, niin mjten todistat Jumala olemassaolon tieteellisesti?
Kerro, odotan.Tiede ei voi todistaa yliluonnollista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä Jumala sitten tulee ja mistä hän loi maailmankaikkeuden jos kerran tyhjästä ei voi mitään tulla.
Vain Jumala kykenee luomaan tyhjästä, ei kukaan muu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten mistä kuvittelemasi jumala putkahti luomaan maailmaa jos ei tyhjästä?
Sitä ei tiedä kukaan, mutta Jumalan on oltava, koska mitään ei synny tyhjästä, siihen kykenee vain Jumala!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ei tiedä kukaan, mutta Jumalan on oltava, koska mitään ei synny tyhjästä, siihen kykenee vain Jumala!
"Sitä ei tiedä kukaan, mutta Jumalan on oltava, koska mitään ei synny tyhjästä, siihen kykenee vain Jumala!"
Tämä on kaikkien kehäpäätelmien äiti. Mitään ei synny tyhjästä, paitsi jumala...huoh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymyksesi on samankaltainen kun tämä,mihin avaruus päättyy ja mitä on sen rajan toisella puolella.Nämä on kysymyksiä joihin kenelläkään ei ole vastausta,on turha kysyä.Tiesit kirjoittaessasi sen.Raamattu vastaa Ilm 22:13 "Minä olen alfa ja omega,ensimmäinen ja viimeinen,alku ja loppu"
Eli Jumalalla ei ole alkua eikä loppua,vaan on ollut aina olemassa,tosin sitä on mahdotonta ymmärtää.Tyhjästä ei yleensä synny mitään,mutta maailmankaikkeus on jotenkin tullut,eli Jumalan on sen luonut.
- Anonyymi
Teisti sanoo, on varmaa, että Jumala(nsa,vain on) on on !!!
No!
Mistä teistin uskoma "Ainoa oma Jumala " sitten sai alkunsa?
t. Avaaja- Anonyymi
Anonyymi
30.01.2022 13:04
Teisti sanoo, on varmaa, että Jumala(nsa,vain on) on on !!!
No!
Mistä teistin uskoma "Ainoa oma Jumala " sitten sai alkunsa?
t. Avaaja
1
Äänestä
- Anonyymi
Onhan se, mutta silmät eivät ole auenneet vielä näkemään.
- Anonyymi
Näkyy tuon ihan paikallisrahanahneudesta jo.
- Anonyymi
Katso ulos, siellä on sinulle Lumenluojastsa todisteita
Valmetti päpättää ja lunta luodaan- Anonyymi
Kannattaa tutustua arkeologiaan, siellä todistetaan historiaa lähes päivittäin....jo 50-luvulta asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tutustua arkeologiaan, siellä todistetaan historiaa lähes päivittäin....jo 50-luvulta asti
Valmetti päpättää .jo 50-luvulta asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaivelin historian kyn puusit:
Vuoden 1951 alussa Valtion Metallitehtaista tuli Valmet Oy. Yhtiön tuotevalikoima laajeni vuosien myötä ja valikoimaan kuuluivat mm. laivat, lentokoneet, aseet, veturit, traktorit, laivamoottorit ja hissit sekä luonnollisesti paperikoneet.
- Anonyymi
Tää on tää sama väittely.
- Anonyymi
Katso Katso-lehti , siellä on sinulle Ruojasta todisteita
- Anonyymi
Jaa venäjä vastaan Usa?
- Anonyymi
Katso kirkkoon Sunnuntaina , siellä on sinulle juojasta todisteita
- Luterilaisia kännissä - Anonyymi
Katso Suviseurojen roskikseen, siellä on sinulle Muovista todisteita:
kondomeita käyettyjä koko lavallinen - Anonyymi
Kaikki jumalat ovat ihmisen kaltaisia mielikuvituksen luomia olentoja. Sellaisina ne kuuluvat samaan kategoriaan kuin Aku Ankka.
- Anonyymi
Jumalat?????
Nyt puhutaan Jumalasta, yhdestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalat?????
Nyt puhutaan Jumalasta, yhdestä.Ra !!!! Hän on Jumalani siis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalat?????
Nyt puhutaan Jumalasta, yhdestä.Miksi olet sulkenut muut jumalat pois keskustelusta? Eikö todisteet muista jumalista kelpaa?
- Anonyymi
Aloittaja hyvä, montako yhtä typerää aloitusta olet tänään ehtinyt tehdä?
- Anonyymi
Sain alkuni kun isäni hedelmöitti äitini sukupuoliyhdynnässä
- Anonyymi
Teismit ovat varsin uusi keksintö. Ei ollut ateismia, jeesusta tai muutakaan silloin kun alkuihnisestä pikku hiljaa kehittyi nykyinen homo sapiens.
Jeesustelijoiden on hyvä huomata, että ihmiskunnalla on ollut historiansa varrella lukuisia uskontoja ja jumalia. Ne syntyvät yleensä edellisten uskontojen perillisiksi, jonka jälkeen ne muuttuvat ja häviävät jääden jonkun uudemman uskonnon jalkoihin.
Ei kristinuskokaan ole syntynyt tyhjästä vaan siihen on lainattu paljon aikaisemmista uskonnoista. Eikä kristinusko ole samanlainen kuin Jeesuksen alkukirkossa, vaan se on evoluution myötä muuttunut ja jakautunut eri haaroihin ja uskontokuntiin."Ei ollut ateismia..."
Totta kai silloin oli ateismia. Silloin sitä ei vaan tarvittu käsitteenä ja nimenä kun ei ollut jumaluskojakaan. Ateismi on siis luontainen olotila. Kuvittele sellainen tilanne, jossa kaikki jumaluskot häviäisivät. Muuttuisiko ateisti ja ateismi millään tavalla? Niinpä, ei muuttuisi, koska ateismi on luontaista ja normaalia.
- Anonyymi
Jumalaa ei edelleenkään ole missään. On se kurjaa uskovaisille.
- Anonyymi
Tyhjästä Luojasta ei tule mitään!
- Anonyymi
Teistitkään eivät usko toistensa jumaliin.
Suurin osa teisteistä pitää jokaista teistien keksimää jumaa vääränä. Muslimit, hindut, Juutalaiset, zarahustralaiset jne (yhteensä teistien enemmistö) eivät pidä Jeesusta Jumalan poikana ja heidän mielestään kristityt ovat ihan ulapalla uskomustensa kanssa. Hindujumalat eivät vakuuta teistien enemmistöä jne.
Miksi yritätte vakuuttaa ateisteja, kun teistien enemmistö pitää Jeesus-satujanne perusteettomina uskomuksina? Yrittäkää ensin päästä keskenänne yhteisymmärrykseen, miksä on se jumala johon ateistien pitäisi uskoa. - Anonyymi
Olen kuollut ja tiedän siitä kuolemaan päättyvän.
- Anonyymi
Ihminen kehitteli pari tuhatta vuotta sitten tarinoita Jumalasta ja ihan viisaita pohdintoja ja ajatelmia hyvästä ja pahasta. Tässä hän käytti silloin käytettävissä olevaa tietoa.
Nyt 2000 luvulla tiede ja tieto on kehittynyt huomattavasti noita ajoista ja osaa selittää maailmankaikkeuden paljon paremmin kuin 2000 vuotta sitten osasi. Ihan kaikkeen, eli mistä kaikki on alkanut ei ole vastausta vieläkään mutta ei sitä tietoa löydy sieltä 2000 vuotta vanhasta kirjastakaan. Sieltä löytyy senajan ihmisten kehittelemä tarina.
Uskoa saa jokainen mihin haluaa, etenkin jos siitä seuraa hyvää, se ei ole minulle ongelma. Uskomuksen väittäminen totuudeksi on sitten eri asia, sitä väittämää pitääkin haastaa. - Anonyymi
Ja mikä tuhansista jumalista pitää tällä kertaa todistaa olemassa olevaksi?
Ja pystytkö sinä todistamaan ettei muuta jumalia ei ole, ja että satut palvomaan näistä monista jumalista juuri sitä oikeaa? - Anonyymi
Ateistit ovat skeptisiä jumalten suhteen. He pitävät niitä täysin mahdollisena: yhtä mahdollisena kuin neliskulmaista ympyrää. :)
- Anonyymi
Minkä ateisti sanoo, sen se tietää.
Jumalat ovat yhtä todennäköisesti todellisia kuin Hämähäkkimies ja Aku Ankka.- Anonyymi
Jos Jumalaa ei olisi ei olisi maapalloa, eikä muutakaan, minkä tiedämme olevan!
Yksinkertaista kuin heinän teko!
- Anonyymi
Minä en sitoudu mihinkään ismeihin, mutta ihan käsittämättömiä juttuja jaetaan ihmisille ylen kanavillakin, vissiin päivittäin on joku lähi-itäpohjainen ristillinen hartausjuttu.
Siis joku mies tapettiin hyvityksenä sen vuoksi, että kaikki ihmiset ovat pahoja, koska raamatussa, siis juutalaisten meidän Kalevalaa vastaavassa teoksessa sanotaan niin. Mielestäni aika sairasta.- Anonyymi
Eikös se kristus just tapettu kaikkien ihmisten syntien vuoksi. Siis jokin vaihtari perustuen juutalaisen silmä-silmästä logiikkaan. Vai perustuiko se siihen, että vuohen tai lampaan ylle annettiin yhteisön synnit, ja eläin lähetettiin autiomaahan kuolemaan ja katoamaan synnit mukanaan. Aika alkukantaista, mutta toki konkreettista ja ymmärrettävää yksinkertaiseen ajatteluun ja uskoon. Mutta miten Jeesuksen ristinkuolema kummallisine merkityksineen on linkitettävissä nykypäivään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se kristus just tapettu kaikkien ihmisten syntien vuoksi. Siis jokin vaihtari perustuen juutalaisen silmä-silmästä logiikkaan. Vai perustuiko se siihen, että vuohen tai lampaan ylle annettiin yhteisön synnit, ja eläin lähetettiin autiomaahan kuolemaan ja katoamaan synnit mukanaan. Aika alkukantaista, mutta toki konkreettista ja ymmärrettävää yksinkertaiseen ajatteluun ja uskoon. Mutta miten Jeesuksen ristinkuolema kummallisine merkityksineen on linkitettävissä nykypäivään?
eN TIEDÄ ja Kristikretketkin olivat vain turistimatkoja
siis fiktiota .
- Anonyymi
Ihminen on luonut Jumalan omaksi kuvakseen. Kaikki ihmiset, jotka uskovat Jumalaan,luottavat että Jumala on aina heidän puolellaan.
Ensin oli ihminen, siis jossain evoluution vaiheessa, sitten luotiin Jumala hallinnan välineeksi.- Anonyymi
Joo nämä uskonnot, on keksitty tyhmänkansan hallinnassa pitämiseksi. Aatamista jaEevasta vielä. Olipa alkanut, vuosisatojen sukurutsailu ja sisäsiittoisuus.
- Anonyymi
Ateistina olen äidin ja isän esikoinen.
- Anonyymi
Ateisti ei usko jumalaan tai jumaliin, ei edes Jomaliin, joka oli yksi suomalaissukuisten bjarmien jumaluus ennen kuin kristinusko murhasi traditionaaliset suomalaiskansalliset jumalat ja suomalaiset perinteet.
Olematonta ei voi todistaa olemattomaksi. Todistusvelvollisuus on aina positiivisen väitteen esittäjällä: jos väität, että Jumala on tosi ja minä sanon, etten usko sinua, sinun tehtäväsi on todistaa väitteesi; minun ei tarvitse todistaa mitään, koska totean vain, että en usko, että sinun määrittelemäsi henkiolento on tosi.
Jokainen ihminen on syntyessään ateisti. Uskon hän saa vanhemmiltaan ja yhteisöltään. Usko ei määräydy sen mukaan, mikä tuhansista jumalista on tosi, vaan sen mukaan mihin ja millaiseen perheeseen synnyt.
Ihminen joko uskoo tai ei usko. Ihminen, joka ei usko, on ateisti. Ateisti voi teeskennellä uskovansa, jos yhteiskunnallinen uskonnollinen paine uhkaa ateistin henkeä ja terveyttä, mutta ateisti ei voi teeskennellä uskoa jumalalle; jos jumala on tosi, jumala tietää ateistin teeskentelevän uskoa. Teisti voi leikkiä ateistia, mutta jos hän uskoo salaa jumalaan, hän ei ole ateisti.
Mistä ateisti ihminen sitten sai alkunsa?
Ihminen sai alkunsa helvetissä. Ei kirjaimellisessa helvetissä, vaan tektonisesti aktiivisen merien peittämän nuoren planeetan kiehuvassa hornankattilassa, jossa ensimmäinen solu kehittyi satojen miljoonien vuosien kemikaalisten reaktioiden seurauksena 4,0 - 3,5 miljardia vuotta sitten.
Ensimmäinen solu oli ehkä kemoheterotrofi, joka hyödynsi elinympäristön orgaanisia yhdisteitä. Alkusoluille muodostui kyky valmistaa orgaanisia yhdisteitä hiilidioksidista muuttamalla valoenergiaa kemialliseen muotoon. Soluista tuli fotosynteettisiä.
Viimeinen tunnettu yhteinen esivanhempamme LUCA (Last Universal Common Ancestor) oli viimeisin yhteinen alkusolu, josta kaikki maapallolla nykyisin elävät eliöt ovat polveutuneet.
Aitotumaisia eukaryootteja kehittyi alkuemereen 1,5–2 miljardia vuotta sitten. Monisoluiset eliöt kehittyivät 600-800 miljoonaa vuotta sitten.
Solu on elämän perusyksikkö Elämä tarkoittaa solujen aineenvaihduntaa. Solu on kaikkien elävien organismien sähköisesti varautunut perusyksikkö.
Ihmisillä ja muilla suvullisesti lisääntyvillä eläimillä solut voidaan jakaa somaattisiin soluihin ja ituradan sukusoluihin eli gameetteihin. Somaattiset solut syntyvät mitoosissa ja sukusolut meioosissa.
Erwin Schrödinger määritteli 1940-luvulla elämän negatiiviseksi entropiaksi. Albert Szent-Györgyi kuvasi elämän paikaksi, jossa elektroni voi levätä. Astrobiologi André Brackin mukaan elämä on “vesiliukoinen kemiallinen systeemi, joka siirtää molekyylirakenteisiin sisältyvän informaation ja kehittyy”.
Alkellista elämää oli aluksi vain merissä. 800 miljoonaa vuotta sitten kehittyivät ensimmäiset alkueläimet, jotka käyttivät ravintonaan muita eliöitä.
Alkueläimet kehittyivät 120 miljoonan vuoden kuluessa monimutkaisiksi ja monisoluisiksi eläimiksi. Selkärangattomien eläinten perusryhmät ilmestyivät proterotsooisen kauden lopulla ja paleotsooisen kauden alussa noin 540 miljoonaa vuotta sitten.
Maakasvit kehittyivät noin 450 miljoonaa vuotta sitten. Sammakkoeläimiä alkoi nousta maalle devonikaudella. Triaskaudella 245–200 miljoonaa vuotta sitten ilmestyivät nisäkkäät, sisiliskot, dinosaurukset, kilpikonnat ja krokotiilit. Dinosaurusten valtakausi kesti 160 miljoonaa vuotta. Ensimmäiset ädelliset kehittyivät dinosaurusten joukkosukupuuton jälkeen 65 miljoonaa vuotta sitten.
Ihmisten kantamuodot alkoivat kehittyä 65 miljoonaa vuotta sitten mesotsooisen maailmankauden lopulla kissaa pienemmistä pitkäkuonoisista kädellisistä.
Eoseenikauden nykyisiä makeja ja kummituseläimiä muistuttavien kädellisten etuna oli ruumiinpainoon nähden suuret aivot ja kyky hyödyntää monipuolisesti erilaisia ravinnonlähteitä.
DNA-mallien perusteella itä- ja länsiapinat erkanivat varhain eoseenikauden lopulla. Häntä- ja ihmisapinat erkanivat oligoseenikauden lopulla. Ihmiset ja ihmisapinat, kuten simpanssi, erkanivat omiksi kehityslinjoikseen noin seitsemän miljoonaa vuotta sitten.
Oligoseenikaudella ruohoaroille ilmestyi erilaisia laiduntajia sekä niitä saalistavia kissa- ja koiraeläimiä. Sapelihampaat kehittyivät moneen kertaan eri eläinlajeille. Norsueläimistä kasvoi hyvin suuria.
Kauden lopulla kädellisten kehitys johti ihmisapinoiden, apinaihmisten ja ihmisen syntyyn. Plioseenilla Afrikassa eli eteläapinoita, joista kehittyi jo ennen pleistoseenia nykyihmisen edeltäjiä.
Kasviravintoa syövä Ramapithecus oli enemmän apina kuin apinaihminen. Hieman myöhemmin (2-3 miljoonaa vuotta sitten) elänyt Australopithecus africanus oli ruumiinrakenteensa ja hampaidensa perusteella sekasyöjä.
Ihmisten kehityslinjan eritymiseen vaikutti miljoonien vuosien aikana muuttunut ilmasto ja ympäristö. Selviytyminen edellytti sopeutumista ja sopeutuminen johti kehitysaskeliin, kuten kahdella jalalla liikkumiseen, aivojen kasvuun, tulen keksimiseen ja kieleen perustuvaan kommunikaatioon.- Anonyymi
Kun ateistit lopettaa jumalattoman elämän ja kävelee kristittyjen luokse ja alkaa elämään sitä elämää, entinen ateisti saa Jumalalta itseltään todisteen että usko ei ole huuhaata.
Siksi ateistisuus on turhuutta, se ei johda koskaan mihinkään!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ateistit lopettaa jumalattoman elämän ja kävelee kristittyjen luokse ja alkaa elämään sitä elämää, entinen ateisti saa Jumalalta itseltään todisteen että usko ei ole huuhaata.
Siksi ateistisuus on turhuutta, se ei johda koskaan mihinkään!!!!Olemattomasta ei voi saada todisteita. Uskovat voivat todistaa jumalasta, mutta höpinäksi se jää. Jumala on uskovan oman mielen luomus, ei mitään todellista, ulkopuolista eikä havaittavaa. Niinkuin uskova väittää että jumala on henki, hajuton, mauton ja näkymätön. Ei siis mitään missään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemattomasta ei voi saada todisteita. Uskovat voivat todistaa jumalasta, mutta höpinäksi se jää. Jumala on uskovan oman mielen luomus, ei mitään todellista, ulkopuolista eikä havaittavaa. Niinkuin uskova väittää että jumala on henki, hajuton, mauton ja näkymätön. Ei siis mitään missään.
Jumala on Henki, ei näkyvä
Uskossa saat kokea Jumalan olemassaolon, et muuten!!!!
Ateistina suosit koko ajan saatanaa!
- Anonyymi
Olet täysi elukka , kun menet nälkäisenä herkkupöydän ohi niin tekee mieli syödä 🤣
Kun janoisena menee limpparien ohi niin tekee mieli juoda , mutta huvittavinta on hankittu riippuvuus jeesuksen verestä , minä syljen, mutta sinä alkoholistina lipität antaumuksella 🤣🤣🤣 - Anonyymi
Saahan sitä uskoa mitä haluaa mutta eräänä päivänä kuitenkin tapaa Jumalan.
- Anonyymi
Väärin.
Yksikään ihminen maan päälle jäävät ei tule tapaamaan Jumalaa
- Anonyymi
Ei tänne ole kukaan jäänyt. Kaikki poistuvat aikanaan.
- Anonyymi
Kyllä, kaikki poistuu aikanaan.
Mutta Jumala herättää uudestaan ne jotka ovat kuolleet raamatunmukaisessa uskossa...samalla tavoin kun herätti Jeesuksen kuolleista, kyse on aivan samasta tapahtumasta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kaikki poistuu aikanaan.
Mutta Jumala herättää uudestaan ne jotka ovat kuolleet raamatunmukaisessa uskossa...samalla tavoin kun herätti Jeesuksen kuolleista, kyse on aivan samasta tapahtumasta!Siis herättää henkiin haudoissaan. Mukava huomata olevansa hengissä säkkipimessä loukossa ilman happea tai valoa. ......., kyse on aivan samasta tapahtumasta!
Kyllä, Jumalani on sadisti alan huomata vastauksista ketjussani
avauksestani pyysin poistoon 49 avausta joissa vain lause ja Jumala sana.
Voisipa Jumala tehdä harakirin jos ei muuta osaa. Taivaanreuna on siinä lähellä
Amen
- Anonyymi
Vaimo sanoo kesäisin, että paljon banaanikärpäsiä helleaikana.
Mutta.
Koska en havaitse itse niitä. Banaanikärpäsiä ei ole olemassa.
Tämä on oikeaa tiedettä, koska omat aistini ovat ylivertaiset.
Näin on myös ateismissa. Aistit on kehittyneet havaitsemaan
kaiken liikkuvan mitä universumissamme on. Ateistiset
ominaisuudet ovat kehittyneimmät koko universumissa.- Anonyymi
Näin se juuri ihmisellä on
Kristillisyys on yliluonnollista!
Kun tulet RAAMATUNMUKAISEEN uskoon, Jumala ottaa sinuun yhteyttä, kun pyydät sitä, se on ihan varma asia.
Jumala ei vastaa yhteenkään pyyntöön jos se poikkeaa Raamatusta!
Tätä on mahdoton uskoa ensikertalaisen, mutta luulot karisee, kun sen kokee! - Anonyymi
"Koska en havaitse itse niitä. Banaanikärpäsiä ei ole olemassa."
Miksi vittu uskovainen mielisairas ei osaa puhua muuten kuin näillä vitun ontuvilla vertauksillaan? Banaanikärpäsistä on objektiiviset havainnot ja itse asiassa banaanikärpäsillä tehdyillä mutaatiokokeilla on löydetty paradigman tasoisia juttuja evoluutiobiologiassa ja molekyylibiologiassa. Sen lisäksi, että banaanikärpänen on olemassa, se on auttanut kampeamaan luomismyyttiä entistä enemmän historian romukoppaan.
Koita nyt ymmärtää saatanan idiootti, ettei siitä sinun jumalastasi ole yhtään ainoaa havaintoa kenelläkään. Ei edes vaimollasi, joka sentään näkee ne banaanikärpäset. Ei saatana mitä vammaisia 🤣🤣🤣 - Anonyymi
Miksi ihmeessä heittäytyä höynäytetyksi haluavaksi muutamaksi kuukaudeksi?
Miksei se jumalasi vaan ilmestyä jokaiselle tässä ja nyt, koska siloin hän saisisi miljardeja ihmisiä ihailemaan itseään?
Tuo jummesi on äärimmäinen sadisti, kun hän vaatii ihmisiä uskomaan itseensä armottoman heikoin perustein, uhalla, että jos ei usko, niin joutuu ikuiseen helvettiin.
Nuo helvetin tai kadotuksen keksivät tietenkin omaa etuaan ajavat papit, jotta saisivat peljästyneet ihmiset helpommin hallintaansa.
Sinä olet yksi noitten pappispaskojen uhreja, tajuamatta että sinut on höynäytetty. Olet ollut ns. helppo nakki, papistolle hyödyllinen idiootti. - Anonyymi
"Kokeile uskoa vaikka 2 - 3 kk ja pyydät Jumalaa ilmaantumaan elämääsi, takaan että saat vastauksen alle 3 kk!!!
Itse sain vastaukseen alle 1 kk aikana ja mikä parasta en kuulunut mihinkään seurakuntaa koko aikana."
Pitäisitkö minua mielisairaana, jos pyytäisin uskomaan 2-3 kk Saunatonttuun ja kertoisin, että minulle Saunatonttu ilmaantui jo alle kuukaudessa? Niinpä, Sinä olet minun silmissäni juuri tuollainen mielisairas pösilö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kokeile uskoa vaikka 2 - 3 kk ja pyydät Jumalaa ilmaantumaan elämääsi, takaan että saat vastauksen alle 3 kk!!!
Itse sain vastaukseen alle 1 kk aikana ja mikä parasta en kuulunut mihinkään seurakuntaa koko aikana."
Pitäisitkö minua mielisairaana, jos pyytäisin uskomaan 2-3 kk Saunatonttuun ja kertoisin, että minulle Saunatonttu ilmaantui jo alle kuukaudessa? Niinpä, Sinä olet minun silmissäni juuri tuollainen mielisairas pösilö.Jumala on ihmisen keksimää, Raamattu ei ole
- Anonyymi
kUN Niiskaisin PH:ta
Palli Hikeä ja Jumala ilmestyi lisään edelliseeni
Palli Hiki ei synny sattumalta löydät sen KIVEKSIEN ALTA NAM!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
“Todellisuus on ainoastaan illuusio, vaikkakin kovin sinnikäs sellainen.”
(Einstein)
kertoi myös
“Kaksi asiaa ovat äärettömiä: Universumi ja ihmisen tyhmyys. Universumista en ole kuitenkaan täysin varma.”
Oma kokemukseni esim. Ufoista on realistinen, kaunis ja hieno esitys.
Mutta kuinka onkaan skeptikoilla joilla ei ole samaa kokemusta vaan
se puuttuu
Ihan sama on Jumalan kanssa.
Ateismissa ei päästä Jumalayhteyteen, koska oma kokemus puuttuu.
Eikä tämä ole hihhulismia vaan yhtä totta kuin materialismi on ateisteille.- Anonyymi
Raamattu on totta, kaikki muu on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on ateismi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on totta, kaikki muu on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on ateismi!
Jumalakin keksittiin Raamattua varten!
Lisään edelliseeni
Isäni keksi
- Anonyymi
Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!Raamattu on totta, kaikki muu , Jumalakin on huuhaata ja ihmistekoista, sitä on teismi!
- Anonyymi
Teismi on huuhaa tietoa ollut alusta alkaen!
- Anonyymi
Jumala ei veljeile teistien kanssa, siksi odottaminen ajan haaskausta!
- Anonyymi
Se todistaa sen, että Jumala ei toimi Raamatunkaan sanan kautta, kun toteuttaa sitä.
Sitä paitsi antaa hyviä elämän ohjeita oma ajattelu, niistä hyötyy kaikki, teistisuudesta ei hyödy yhtikäs mitään
- Anonyymi
Kun luet Raamatun alusta loppuun ajatuksella, päädyt siihen, että ON JA on ollut aina oleva mielikuvitusta.
Allahin jumalaa ei kannata sekoittaa Raamatun Jumalaa, koska se on sama asia eli ihmistekoinen jumala!
Perustelen väitteitäni avuakseeni ja olen ilmoittanut poistoon 50 miäkiven Luterilaisjuopon lauseen mittaisia viestejä JOISSA EO LE EI OLE PERUSTEULUITA- Anonyymi
heh, heh...taas meni teistillä luu kurkkuun!
- Anonyymi
Miksi on olemassa lukuisia hengellisiä dokumentteja jotka vain säilyvät hengissä- Veda- Kirjat. Raamattu. Koraani jne.. Onhan siinä joku perusta kuolemattomuudesta.
Ateismissa ei löydy vastaavaa. Ainoastaa mutu-tuntuma. Musta tuntuu. - Anonyymi
Eivät ateisteiksi itsenään sanovat ole Jumalan kieltäjiä. Hädän hetkellä rukoilevat kädet ristissä kyynärpäitä myöten.
Sanovat vaan olevansa ateisteja.- Anonyymi
Eivät teisteiksi itsenään sanovat ole Jumalan uskovia. Hädän hetkellä rukoilevat kädet tietokoneessa kyynärpäitä myöten.
Sanovat vaan olevansa teistejä ja rypevät materiaalissa
katsokaa tuo linkki alla maallistunut paska on ottanut nettisivutkin
- Anonyymi
Elämä maapallolla kehittyi hyvin hitaasti. Sillä ei ollut ilmakehää. Se muodostui vasta miljoonien vuosien jälkeen elämälle suotuisaksi.
Vasta 800 miljoonaa vuotta sitten merissä alkoi esiintymään levää.
Raamatun ilmoitus Jumalan luomisesta 6 päivässä ei voi mitenkään pitää paikkaansa.- Anonyymi
Muistaaps katsoa tuonne avaruuteen. Olemme pinen siru jopa keskellä
omaa aurinkokuntaa. Mitä se tarkoittaa laajemmassa mittakaavassa.
Galaksien joukossa.
Jumala avartaa vaihtoehtoja ja lopulta tietämystä.
Jeesus Kristus on merkittävin tiedon antaja sekä yli fysikaalisen maailman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Galaksien joukossa.
Jeesus Kristus on merkittävin tiedon antaja sekä yli fysikaalisen maailman.Jeesus Kristus on kattolampussani ja katsoo siis MINUA
Jeesus Kristus on kattolampussani ja katsoo siis MINUA
Jeesus Kristus on kattolampussani ja katsoo siis MINUA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Galaksien joukossa.
Jeesus Kristus on merkittävin tiedon antaja sekä yli fysikaalisen maailman.n. Olemme pinen siru
- Anonyymi
Eipä ole näkynyt ateista profeettaa.
gEfORcella aloin pelamaan
Atia paremmin pelit pyörii
kuin känniset evenkelistat väki battlefiedissä hyörii
Eipä ole näkynyt Ateista profeettaa.
surupula näytönohjain kisan lopettaa
ja jo geforse atisitlle kelpaa- Anonyymi
Voodoo 2 on se näytönohjain, joka kelpaa joka pv - joka hihu ja joka vk
ei ole hihu cp kun on pelipc.
Jopa Hien Nostelija Luterilaani saa kikseja lorppuasemaan työntämisestä ja sen sulkemisesta
tulee pallihaava
- Anonyymi
Mitä täällä oikeastaan tapahtuu aikuisten oikeasti?
Uskovaiset kirjoittajat poistaneet kommenttejaan
niitäkin joihin koetin vastata... - Anonyymi
Te saitte alkunne tomusta Raamatun mukaan joka on ratkiriemukkaan hullu kuvitelma.
😁 - Anonyymi
Keskenkasvuista mutta hyvin itsetärkeää Evankeloitumisenärrinpurnailua kutsutaan teismiksi. Ärrinpurnuisten antikollektiivikoiden mielestä kaikki muut ovat myös ihan päättömiä. myös uskovaiset tekvät toisistaan päättömiä ja Raamatun Jumala katsoo tätä kaikkivoipana hiljaa vierestä.
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
- Opetuslapsellinen määrä Jeesus sitä Jumala tätä jäkäjäkä
perusteettomia ja lauseen pitkiä kommentteja poistatettu avauksestani
Amen Amen Amen
Minulla on Valta
t. Avaaja - Anonyymi
Hihu:t (Hieman Idiootit Huutavat Uskikset) ovat digitaalisesti kirjoittaneet teoksia, joiden ainutkertaisuuden todistaa kirjoitusasu. Digitaalinen evankelointi - ei toimii aitoustodistuksena Jumalan olemassaolosta.
- Anonyymi
"Jumala" on dilemma, josta voidaan antaa vain mielipiteensä. Todisteita olevaisuudesta tai olemattomuudesta ei ole.
- Anonyymi
Jumala oli helvetinmoinen tumpelo jos loi tällaisen ateistin kuin minä.
Kaikkivaltiaana olisin kuvitellut hänen pystyvän vähän parempaan, jos tarkoituksena oli tehdä häntä uskollisesti palvovia orjia.- Anonyymi
Kristillisyys on vapaaehtoista.
Olet itse tehnyt itsestäsi ateistin, ei kukaan muu!
Ala elämään, valitse kristillisyys!
Muuten elämäsi on turhuutta kuolemaasi asti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisyys on vapaaehtoista.
Olet itse tehnyt itsestäsi ateistin, ei kukaan muu!
Ala elämään, valitse kristillisyys!
Muuten elämäsi on turhuutta kuolemaasi asti!Heterous on synti ja häpeä
Lisään että , valitse kristillisyys sekä homous!
Olen joka pv palstalla evankeloinut, että pelkkä , valitse kristillisyys!
ei riitä vaan se ALKOHOLISTAA ihmisen ja saa perverssioiden veltaan
kuten hien nuuskinta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olen 43 v uskossa ja joka pv kiitän Jumalaa homoudestani
- Anonyymi
Miten näitä todistelet puolin ja toisin. Antaisitte olla, kun valmiimpaa ei tule. Saakeli, jos pitää olla pakana, niin ole sitten ja jos uskot niin usko.
- Anonyymi
Ota Jeesus vastaaan, tai muuten olet heteropelle ainoastaan.
- Anonyymi
--Luoja on kehtäpäätelmä. --
se vasta onkin kehäpäätelmä. Ilmoitetaan ilman mitään tieteellistä tutkimusta tai todistetta, että kaikki nykyisen elämän monimuotoisuus on kehittynyt "Hyvästä". Jumalasta Sen jälkeen kaikki mitä havaitaan perustuu tähän tuulesta temmattuun "Hyvään Jumalaan".
Jumalahan muuttuu todeksi vain jos tekee hyviä tekoja - Anonyymi
-"Jumala" on dilemma, josta voidaan antaa vain mielipiteensä. Todisteita olevaisuudesta tai olemattomuudesta ei ole.-
Tämä on ateisteille kova pala purtavaksi. Heidän pitäisi esitellä se kolmas vaihtoehto, kun heille eivät abiogeneesi ja luominen kumpikaan kelpaa. Minä tunnen vain nämä kaksi vaihtoehtoa.
Kun evoluutioteoria (joka älykkään suunnittelun kieltämisen jälkeen voi perustua vain abiogeneesiin) ja luomisteoria asetetaan vastakkain, voidaan menetyksellisesti käyttää abduktiivista menetelmää jolla on nimi "Occamin partaveitsi".
"Occamin partaveitsi" on yksinkertaisuusperiaate, jonka mukaan ei tule olettaa enempää kuin on tarpeen. Yksinkertaisin selitys on todennäköisimmin paras selitys. Esimerkiksi metsässä karrelle palanut yksittäinen puu saattaa olla seurausta maahan laskeutuneesta lentävästä lautasesta tai sitten vaikkapa salaman iskusta. "Occamin partaveitsen" mukaan salamanisku on parempi selitys, koska se vaatii vähemmän oletuksia.
Älykkään suunnittelijan (ID) olemassaolo on tätä periaatetta noudattamalla helppo todistaa vastoin abiogeneesiä. Abiogeneesi tarkoittaa elämän syntymistä itsestään elottomasta aineesta. Kokeellisesti sitä on turhaan yritetty todistaa vuodesta 1953 (Millerin koe).
Abiogeneesin mahdottomuus on tunnettu jokaiselle, joka on perehtynyt termodynamiikan 2. pääsääntöön eli entropian lakiin. Koska abiogeneesi teoriana rikkoo luonnonlakeja (fysiikan lakeja) Occamin partaveitsi leikkaa abiogeneesin pois elämän syntymahdollisuutena - mutta se ei leikkaa pois älykkään suunnittelijan mahdollisuutta. - Anonyymi
Jos uskoo hyvytteen ja Jumalan ominaisuuksiin, oikeudenmukaisuuteen, armoon, laupeuteen ja rakkauteen. Ja alkaa tuntemaan Herran hyvyyttä, alkaa myös pyhittymääm saman kaltisuuteen.
Tahdotko että motiivisi olisi puhtaat ja Pyhät. Siksi tarvitaan armoa.
Silloin voi rapajuoposta tulla kunnon kanslainen. Ja tämä kaikki on totta, sen tekee Jumala.- Anonyymi
En haastanut, valehtelin.
Sitäpaitsi kirjoitin. Kuuletko usein ääniä kun uskot Jumalaan?
- Anonyymi
hehehehehe
15 POISTETTUA KIITOS YLLÄPITO JA KIITOS JEESUS
pois nämä omia perusteita sisältömättömät laho-hihujen viestit
JOISSA EI OLE OMIA PIELI
MIELIPITEITÄ
AMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMENAMEN
T. AVAAJA - Anonyymi
Ateisimi länsimaille ilmaantui vasta fysiikan takia, varsinkin Venäjällä. Kosmologit etsivät kaiken alkua, ja totta on, että kaikkien kaikkeuksien ALUSSA, oli kaikki olematonta. Se joka kykeni tekemään, kaiken ateistiselle alulle, myös henkien alulle, jonkun aikajatkumon, oli varmaan joku Jumalista, vaikka Jumalasta itsestään sanotaan, että Hän ei ole antanut pelkälle pata-ässälle herruutta omien toimiensa suhteen... Kaikkialla on ikuisesti lähes ääretön määrä asioita OFFISSA => olemattomana, mutta ELÄMÄN aikana on meillä edes ruumiillisia aistihavaintoja, vaikkei henkisiä ällyytyksiä kaikki pääse kokemaan vaikka yrittäisi oppia uskonta/tiedettä. MIKSI näin huonosti joillekin käy?! Raamatussa atetismi ilmaantui jo pelkästään EENOKIN kuoleman takia:" "Eenok eli kunniallisen ja hyvän elämän, ja kuollessaan Jumala otti hänet tykönsä, eikä häntä enää sen jälkeen ollut". Vaikka myöhempiä profetia sanookin, että Eenok ja Elia ovat ne kaksi todistajaa, jotka piinaavat maata aikansa ja he todistavat Kristuksestaankin, kunnes kuolevat syvyyden pedon takia toviksi... Heidän kuolleista nousemisessaan tapahtuu hirvittävä maanjäristys, jonka johdosta eräät suurkaupungit tuhotuvat lähes täysin... Ihmisyys on monella kuolemassa synti, koska se uskoo yleensä ikuiseen kuolemaan vain YHDEN elämän takia, siinä ei ole mitään järkeä, eikä se ole uskoa Jumalaan.
- Anonyymi
Tiedäme erittäin hyvin, mistä ihminen on saanut alkunsa. Maailmankaikkeuden alku on myös hyvin tiedossa, lukuun ottamatta ensimmäisiä sekunnin murto-osia.
Nämä tiedot ovat kaikkien saatavilla, tosin popularisoidussa muodossa koska asiaan tarkemmin perehtyminen vaatii vuosikausien opiskeluja yliopistoissa.- Anonyymi
Mitä, vuosikausia opiskelun?????
Ei tarvitse muuta kuin lukee 1. Moos. 1 - 2 lukua.
Siellä on kerrottu maailmankaikkeudun alku, niin tarkasti, mitä meidän tarvitsee tietää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä, vuosikausia opiskelun?????
Ei tarvitse muuta kuin lukee 1. Moos. 1 - 2 lukua.
Siellä on kerrottu maailmankaikkeudun alku, niin tarkasti, mitä meidän tarvitsee tietää!Ei ole koska Raamattu ei sitä suosi!
- Anonyymi
Eipä tuota voi tietää misten eläm sai alkunsa maapallolla, että tää tallusteli ihmisiä. Mutta jos tarkastellaan universumia ja omaa linnunrataa, niin kyllä on kova haaste etteikö elämää olisi levitetyy ympäriinsä. Ihminen haluaa nyt Marsiin, mutta se on pitkä tie. On todennäköistä että on todella pitkälle kehittyneitä sivilisaatioita, jotka asuttivat maapalloa ja levittivät elämää. Aatami ja Eeva on ihan eri käsitys kuin Neartendalin ihminen tai apina.
- Anonyymi
Autch
Hindut voittivat tämänkin kielipelin.
Shiva on olemassa😒
😁 - Anonyymi
Ateisti, järkeä niihin kommenteihin.
Kuka sitten kaiken loi, jos ei Jumala!- Anonyymi
Miksi oletat, että maailma olisi luotu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi oletat, että maailma olisi luotu?
EI OLE MUUTA MAHDOLLISUUTTA, KAIKESSA NÄKYY LOISTAVA SUUNNITTELU, MIHIN IHMINEN EI KYKENE KOSKAAN!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI OLE MUUTA MAHDOLLISUUTTA, KAIKESSA NÄKYY LOISTAVA SUUNNITTELU, MIHIN IHMINEN EI KYKENE KOSKAAN!
Vielä vähemmän evoluutio!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"KAIKESSA NÄKYY LOISTAVA SUUNNITTELU"
Miten se loistava suunnittelu näkyy kurkunpään hermossa?
Ja miten edes erotat suunnitellun suunnittelemattomasta? ID-liike hiipui pitkälti sen takia, etteivät he kyenneet keksimään ratkaisua tähän kysymykseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"KAIKESSA NÄKYY LOISTAVA SUUNNITTELU"
Miten se loistava suunnittelu näkyy kurkunpään hermossa?
Ja miten edes erotat suunnitellun suunnittelemattomasta? ID-liike hiipui pitkälti sen takia, etteivät he kyenneet keksimään ratkaisua tähän kysymykseen.Vain Jumala tietää mitä on tehnyt, turha sinne on ihmisen sorkiaan työntää turhaan!
- Anonyymi
Heterous on synti ja häpeä
- Anonyymi
Merestä. Ihminen oli aluksi kala.
- Anonyymi
Ei ole koska Raamattu ei sitä suosi!
Merivesikin muuttuu viinaksi Raamatun ihmeessä
tai kun palstan Luterilaani _pissi sinne kun on känninen
imurin3o0skaaja
- Anonyymi
Tomusta?
😁- Anonyymi
Avaaja lisää:
Kirkossa käydessäni Alusta kuului välillä narinaa, välillä ei.
Luterilaiset ne siellä penkillä äänelee ja väliin niiskuttaa äh, häissä
PierunHajua ja Palli Hikeä, sitäkö on nykykristillisyys????????????????????????????????????
Kiero kurkku peräsuolessa, elävät kristityt veljeni elämänsä huolessa:
Alanko paikan pomoksi vai ryhdynkö homoksi että Taivaasseen pääsis!
doe!
Heterous on synti ja häpeä
- Anonyymi
Kuka sitten loi kaiken, jos ei jumala?
Ei kukaan. Meillä ei ole ensimmäistäkään todistetta, että mikään jumala tai muu taho olisi luonut maailman.
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1945741Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971- 931969
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291345- 751289
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää111247Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165