Yhtä lyhyt ja turha.
IT-ura on kuin urheilu-ura
13
864
Vastaukset
- Anonyymi
Voisin kuvitella että urheilu-urasta jää hyviäkin muistoja.
- Anonyymi
Osaamistaso; vaaditaan liikaa. Ja pitää opetella lisää koko elämänsä, ja sitten pitäisi vielä tehdä työnsä, kuten koodata, jota helpompiakin duuneja on.
En suosittaisi ainakaan koodausalaa, ellei sitä tee muutenkin paljon; palkan kun hyvälle koodarille pitäisi olla lääkärien palkoissa, koska rahaa saa paljon helpommallakin.
Ammattikoulussa voi opetella koodaamaan, jos pääsee sitenkin opiskelemaan korkeakouluihin. Mutta se ala voi olla jotain ihan muuta. Ottaa parhaan hyödyn opinnoistansa. - Anonyymi
Mjaa. Moni työskentelee alalla eläkeikään asti.
- Anonyymi
"Moni työskentelee alalla eläkeikään asti."
Ylipainoisia, huonoryhtisiä, moniongelmaisia, useita perussairauksia, toinen jalka haudassa.
Olen nähnyt heitä. On joitakin, jotka juuri ja juuri selviävät eläkkeelle. Ei ole montaa. Eläkkeelläolo tekeekin heistä lopun nopeasti. Mutta onhan se saavutus sinänsä, selvitä eläkkkelle (ei sairas-) asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Moni työskentelee alalla eläkeikään asti."
Ylipainoisia, huonoryhtisiä, moniongelmaisia, useita perussairauksia, toinen jalka haudassa.
Olen nähnyt heitä. On joitakin, jotka juuri ja juuri selviävät eläkkeelle. Ei ole montaa. Eläkkeelläolo tekeekin heistä lopun nopeasti. Mutta onhan se saavutus sinänsä, selvitä eläkkkelle (ei sairas-) asti.Mjaa. Minulla ei ole monta vuotta normaaliin eläkeikään. Terveys ja kunto ovat hyvät. Täytyy kyllä sanoa, että olen tietoisesti välttänyt kuluttavimpia työpaikkoja ja tehtäviä. Olen pitänyt huolta itsestäni ja osannut sanoa ei, kun siltä tuntuu.
- Anonyymi
Mikään työ ei ole turha jos sillä elättää itsensä ja mahdollisen perheensä.
- Anonyymi
"It-alalla toteutetaan myös paljon järjestelmiä, jotka aidosti parantavat ihmisten hyvinvointia. Jos pääset sellaisten parissa työskentelemään, olet onnekas. Mutta paljon tehdään myös eettisesti kyseenalaista työtä:
* Pelejä ja mediasovelluksia, jotka koukuttavat ihmisiä.
* Analytiikkajärjestelmiä ihmisten vakoiluun.
* Automaatioratkaisuja, joiden vuoksi moni menettää työnsä ja yksinäisyys yhteiskunnassa lisääntyy.
...sekä tietenkin lukuisia suoranaisia huijauksia, joissa asiakkaalle on luvattu aivan muuta kuin mitä pystytään realistisesti toimittamaan.
IT-alan työntekijänä et voi aina valita, millaisten projektien parissa joudut työskentelemään."
- Anonyymi
On noilla se ero, että IT-uran päätyttyä Kummola ei tarjoa General Managerin titteliä.
- Anonyymi
Koodaus ja kilpaurheilu on nuorten hommaa. IT-alasta lohduttoman tekee armoton ikäsyrjintä jonka takia urat jää usein valitettavan lyhyeksi. IT-uraa saa pidennettyä jos esim. jonkun oman projektin kautta saa tehtyä itsestään tunnetun henkilön alalla.
- Anonyymi
se on miten hyödynnät osaamisesi. IT-osaamisensa voi yhdistää jonkun muun taitonsa kanssa. Uniikki yhdistelmä voi olla hyvinkin tuottoisa.
- Anonyymi
höpö höpö, yhteistä IT-alalla ja urheilulla on vain se, että kummallakin alallla pitää kehittää itseänsä jatkuvasti. Jos sinusta ei ole siihen, niin alan vaihto on ehkä paikallaan.
- Anonyymi
Urheilussa sentään voi päästä telkkariin ja päästä matkustelemaan. On kai sitä joku urheilijaeläke myös olemassa. IT-alalla kroppa on rikki istumatyöstä ja mieli rikki loputtomasta kiireestä, stresissistä ja pelosta oman työpaikan puolesta. Toki kun on saanut potkut liian korkean iän, siis neljäkymmentä, vuoksi niin peruspäivärahalla on kiva katsella niitä urheilijoita telkkarista. Ammatinvalintakysymys.
- Anonyymi
heheh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877