Haluaisin muistuttaa että kukaan ei tiedä holokaustin romaniuhrien tarkkaa määrää, mutta arvio on miljoonasta puoleentoista miljoonaan.
Tänä päivänä kukaan ei puhu heistä.
Kun romani hakee vuokra-asuntoa niin eipä ole suosituimmuuslistan kärjessä.
Päinvastoin kuin jotkut muut, jotka eivät ole Suomessa edes syntyneet.
Erikoista että romaneja kohdellaan näin vaikka he ovat asuneet Suomessa 500 vuotta.
Romaneille ei ole lahjoiteltu 500 vuoden jälkeenkään ilmaisia tila-autoja - päinvastoin kuin ihmisille jotka eivät ole edes Suomessa syntyneet.
Miten erittäin etäällä Suomesta syntyneillä on tällaiset erityisoikeudet ja -etuudet?
Enkä nyt puhu mistään työteliäistä aasialaissiivoojista.
Romanien kohtelu
110
1070
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko itse Romani kun tästä jo jauhoit ennenkin.
- Anonyymi
Miten tuo kysymys liittyy mihinkään? Jos puhut holokaustin uhreista holokaustin muistopäivänä niin oletko sinä itse holokaustin uhri?
- Anonyymi
Missä kohtaa? Laita linkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa? Laita linkki.
Joo, minäkin haluan nähdä missä muualla lukee romaneista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo kysymys liittyy mihinkään? Jos puhut holokaustin uhreista holokaustin muistopäivänä niin oletko sinä itse holokaustin uhri?
NE HOLOKAUSTI VALEHTELIJAT ja sen hyödyntävät mafia järjestävät kouluttaneet ! ja tuovat kaikki tänne tulijat nuoret miehet joilla ei ole vanhempia ei vaimoja ei sukua vaan hävitys ja raiskaus vimma. Saivat luottokortit YK kautta. Miettikää mistä n 25v niitä on tullut ohjaajineen ja tulee joka maahan Eussa esim.Englanti ja Irlanti jossa protestoivat hulluutta vastaan kaduilla jo. Media pitää teidät pimennossa kaikesta. Bussilasteittain saapuneet ja odottavat kännykkä,kädessä tietoa mihin hotelliin menevät ja sitten mitä tekevät. Samantyylistä joukko kuin kloonattua ainesta. .!!
- Anonyymi
Suomen romanit ovat saaneet yhden hameen per vuosi toimeentulotuesta.
Tästä on itketty kymmeniä vuosia.
Samaan aikaan Afrikan pakolaisille on annettu ilmaiset kodinhoitajat, ilmaiset tulkit, ilmaiset tila-autot, ilmaiset vaatteet, asunnot, ruuat ja kohtelu on ollut kuin kuninkaallisilla konsanaan.- Anonyymi
Joo mut se hame keskellä päivää kadulla ja kaupassa paljastaa että töissä ei käydä ja eristytään
Sossut halusivat eristää romanit toimettomiski yhteiskunnass - Anonyymi
Suomalainen valkolainenkaan ei saa sellaista passausta ja palvelua kuin Afrikan pakolaiset saavat.
Kysypä eläkeläisenä kodinhoitoapua niin sinut nauretaan kunnasta ulos. Nämä saavat nuorina ja terveinä kodinhoitajan viikonloppuja myöten!
Puhumattakaan ilmaisista autoista, polkupyöristä, polkupyörän peräkärryistä, muotivaatteista. Tuolla näyttävät kantavan roskalaatikkoon säkkikaupalla vaatteita kun saavat niitä lahjoituksina niin paljon.
Suomalaisten pitäisi siivota heidän jälkensä vissiin...? Eivät osaa lajitella jätteitä vaan muovit biojätteisiin ym. Sitten isännöitsijä laittaa 2x vuodessa tiedotteen että lajitelkaa jätteenne... nämä jotka sotkevat eivät edes osaa lukea eikä heitä kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen valkolainenkaan ei saa sellaista passausta ja palvelua kuin Afrikan pakolaiset saavat.
Kysypä eläkeläisenä kodinhoitoapua niin sinut nauretaan kunnasta ulos. Nämä saavat nuorina ja terveinä kodinhoitajan viikonloppuja myöten!
Puhumattakaan ilmaisista autoista, polkupyöristä, polkupyörän peräkärryistä, muotivaatteista. Tuolla näyttävät kantavan roskalaatikkoon säkkikaupalla vaatteita kun saavat niitä lahjoituksina niin paljon.
Suomalaisten pitäisi siivota heidän jälkensä vissiin...? Eivät osaa lajitella jätteitä vaan muovit biojätteisiin ym. Sitten isännöitsijä laittaa 2x vuodessa tiedotteen että lajitelkaa jätteenne... nämä jotka sotkevat eivät edes osaa lukea eikä heitä kiinnosta.Älkää unohtako Afrikan pakolaisten ilmaiseksi saamia uutuuttaan kiiltäviä invamopoja. Niillä hurjastellaan tuhatta ja sataa lasten ja jalankulkijoiden väistellessä ojaan.
Suomen sotaveteraaneja ei olekaan muistettu näillä peleillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mut se hame keskellä päivää kadulla ja kaupassa paljastaa että töissä ei käydä ja eristytään
Sossut halusivat eristää romanit toimettomiski yhteiskunnassYllättävän paljon ihmisiä käy kaupassa keskellä päivää. Olen miettinyt että ei ole monikaan 8-16 töissä nykypäivänä...
- Anonyymi
Totuus on että Romanit eivät ole sopeutuneet Suomalaisten joukkoon , heillä on ne omat huonot tapansa.
- Anonyymi
Romaneja ei ole passattu ja palveltu kuin kuninkaallisia.
Mitä ihmettä täällä tapahtuu kuin Afrikan pakolaisia pidetään kuin kukkaa kämmenellä...?! Huonompaa käyttäytymistä en ole ikinä nähnyt. Vanhempien ihmisten kunnioitus on täysin tuntematon käsite heille.
- Anonyymi
Rasismi on niiiin nöyrää, sen kohteeksi kelpaa pakolainen tai romani tai
kuka hyvänsä huono-osaisempi, jota hyvinvoivampi voi "potkia päähän".- Anonyymi
Keskity asiaan. Syntyperäinen suomalainen vs. maahan tuodut / tulleet - kumpi saa etuuksia, kumpi ei.
Täällä on ihmisiä jotka ovat koko elämänsä tehneet kahta työtä ja tekevät edelleen eläkkeellä pakon edessä. Ei mitään apua kunnasta! Ei mitään. Viimeisetkin veripisarat revitään suomalaisesta jotta ulkomaan ihmeillä olisi lokoisat oltavat
- Anonyymi
Eipä ole tätäkään ennen nähty, että rasisti keksii puolustaa romaneja,
koska se on "tarkoituksenmukaista" rasistin rasismille.- Anonyymi
Vai ei ole nähty.
Ne tietävät jotka tietävät. Ikinä ei suomalaista sossupummia kohdeltu ole kuin kuninkaallisia konsanaan.
Siksi on silmiinpistävää kun kaiken maailman räkänokat tuolla kuljeskelevat nokka pystyssä kuin omistaisivat koko maan.
Muka sotaa paossa... buahhhaahhaaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei ole nähty.
Ne tietävät jotka tietävät. Ikinä ei suomalaista sossupummia kohdeltu ole kuin kuninkaallisia konsanaan.
Siksi on silmiinpistävää kun kaiken maailman räkänokat tuolla kuljeskelevat nokka pystyssä kuin omistaisivat koko maan.
Muka sotaa paossa... buahhhaahhaaaKainuusta kajahti ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei ole nähty.
Muka sotaa paossa... buahhhaahhaaaHankkiudu hoitoon - jos et jo ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankkiudu hoitoon - jos et jo ole.
Toimittajien pitäisi vähän tutkia tuota ilmiötä kuinka yksiä hyysätään ja toisille tarjotaan eioota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimittajien pitäisi vähän tutkia tuota ilmiötä kuinka yksiä hyysätään ja toisille tarjotaan eioota.
Katsoin juuri filmin miten romaneja kohdeltiin holokaustin aikana.
Jospa ei ruvettaisi tällä palstalla yhtään haukkumaan romaneja!
Heillä on ollut tarpeeksi vaikeaa aina.
Meidän pitäisi suhtautua ymmärtäväisesti ja lopettaa kaikkinainen rasismi.
On hyvä se joku järjestö, mikä sen nimi nyt olikaan.
Myyvät lehtiä hyvän asian hyväksi.
Auttakaamme ja kannustakaamme!
No joukossa on aina joku vähemmän herttainen, mutta niinhän on kaikkien ryhmien kanssa.
Olen toiminut aikoinani esikoulunopettajana, ja oli niin ihania romanilapsia!
Ja miten musikaalisia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin juuri filmin miten romaneja kohdeltiin holokaustin aikana.
Jospa ei ruvettaisi tällä palstalla yhtään haukkumaan romaneja!
Heillä on ollut tarpeeksi vaikeaa aina.
Meidän pitäisi suhtautua ymmärtäväisesti ja lopettaa kaikkinainen rasismi.
On hyvä se joku järjestö, mikä sen nimi nyt olikaan.
Myyvät lehtiä hyvän asian hyväksi.
Auttakaamme ja kannustakaamme!
No joukossa on aina joku vähemmän herttainen, mutta niinhän on kaikkien ryhmien kanssa.
Olen toiminut aikoinani esikoulunopettajana, ja oli niin ihania romanilapsia!
Ja miten musikaalisia!Nykypäivän rasismi on sitä että valkoiset ja romanit jäävät ilman ja Suomeen muuttaneet pakolaiset saavat erityiskohtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykypäivän rasismi on sitä että valkoiset ja romanit jäävät ilman ja Suomeen muuttaneet pakolaiset saavat erityiskohtelua.
Onko tämä saksistumista?
Saksasta tulee käskyjä keille rahaa pitää antaa.
- Anonyymi
Pakolaiset saa erityiskohtelua oliko se kaksi vai kolme vuotta, sen jälkeen ovat omillaan. Helsingissä ainakin on jo lukuisia asunnottomia afrikkalaisia, jotka majailevat yömajoissa ja asuntoloissa, kun ovat juoneet asuntonsa.
Moni tuntemani romani valittaa juuri tuosta, että sukunimi oli syy miksei yksityinen vuokrannut asuntoa, totuus vaan on se, että vuokranantaja tarkisti luottotiedot ja häätötiedot.- Anonyymi
Moni perheellinen pakolaisperhe on häädetty - kuten tämäkin, jossa mies tappoi vaimonsa. Pääsivät vähän varakkaammalle alueelle sitten turvaan. Aina löytyy naiiveja taloyhtiöitä joissa saavat rellestää ja pomottaa mielensä mukaan.
Ei kai pakolainen voi olla juoppo - hehän ovat niitä 'tarkkaan valittuja'. Kyllä pertsa tietää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni perheellinen pakolaisperhe on häädetty - kuten tämäkin, jossa mies tappoi vaimonsa. Pääsivät vähän varakkaammalle alueelle sitten turvaan. Aina löytyy naiiveja taloyhtiöitä joissa saavat rellestää ja pomottaa mielensä mukaan.
Ei kai pakolainen voi olla juoppo - hehän ovat niitä 'tarkkaan valittuja'. Kyllä pertsa tietää.Lapsiperhe saa asunnon, mutta häädetty mies ei yhtään sen paremmin kuin kukaan muukaan. Helsingin kaupungilla on velvollisuus hankkia asunto sinne määrätylle pakolaisille, mutta pakolaisstatus häviää muutamassa vuodessa ja sen jälkeen olet samassa asemassa kuin muutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai pakolainen voi olla juoppo - hehän ovat niitä 'tarkkaan valittuja'. Kyllä pertsa tietää.Niin no juoppoja heissä harvemmin on, huumeita nuo asuntonsa menettäneet tuttuni kaikki käyttävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no juoppoja heissä harvemmin on, huumeita nuo asuntonsa menettäneet tuttuni kaikki käyttävät.
Huumeita näyttävät perheellisetkin käyttävän.
- Anonyymi
Romani naisten olisi jo vihdoinki s o p e u du t t a va suomen kulttuuriin,
heittä ne r u m a t kansallispuvut roskalaatikkoon, niihin ei enään saa varastaa tavaraa kaupoista,
varastelu kaupoista pitää loppua,
pukeutukaa samoin kuin mustaliset koko EUROOPASSAkin pukeutuvat ihan normaaleihin asuihin muun kansalaisten tavoin,
miski VAIN suomen mustalaiset EI sopeudu eurooppalaiseen kultuuriin, voi kysyä, onko suomen mustalaiset tyhmempiä kuin muussa maailmassa asustavat mustaklaiset,
joten kansallispuvut pois, vain erikois-juhlana voi pitää samoin kuin suomaliset omaa kansallispukua pitää vain harvinaisissa juhlatilaisuuksissa ehkä kerran vuodessa tai kerran eämässään tai ei koskaan ole kokeillukkaa koko pukua,
äly hoi missä on ustais naisten äly ????- Anonyymi
Kyllä minä suon romaaninaisten vaatteet, kauniita ovat!
Saavat pitää kun haluavat, ei muut saa tulla määräilemään!
Entä jos sinulle määräisin, että elä pidä niitä nuhjuisia housujasi/hamettasi, vaan pukeudu niin kuin Pariisissa, ja sopeudu muotiin?
Nykyisin on valvontakamerat kaupoissa, seuraavat myös muita että eivät vohki mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos sinulle määräisin, että elä pidä niitä nuhjuisia housujasi/hamettasi, vaan pukeudu niin kuin Pariisissa, ja sopeudu muotiin?
Nykyisin on valvontakamerat kaupoissa, seuraavat myös muita että eivät vohki mitään!"Etteivät vohki mitään"?! Älä naurata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin on valvontakamerat kaupoissa, seuraavat myös muita että eivät vohki mitään!Jos minulle lahjoitettaisi määräajoin riittävän suuri avoin maksusitoumus mihin tahansa vaateostokseen niin toki maksajalla olisi oikeus vaatia sen näkyistä myös pukeutumisessa!
Mutta romaninaisten vaatetus ja mahdollinen työntekeminen? Onhan hankala yhdistelmä!
Vastaavaa mahdollisuutta ei ole tuon hamelystin ja muiden kustannusten maksajilla.
Romanit uunottavat meitä veronmaksajia mennen, tullen.
Myönteistä on se, että heitä on olemattoman vähän suhteessa kanttisloisiin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minulle lahjoitettaisi määräajoin riittävän suuri avoin maksusitoumus mihin tahansa vaateostokseen niin toki maksajalla olisi oikeus vaatia sen näkyistä myös pukeutumisessa!
Mutta romaninaisten vaatetus ja mahdollinen työntekeminen? Onhan hankala yhdistelmä!
Vastaavaa mahdollisuutta ei ole tuon hamelystin ja muiden kustannusten maksajilla.
Romanit uunottavat meitä veronmaksajia mennen, tullen.
Myönteistä on se, että heitä on olemattoman vähän suhteessa kanttisloisiin!Voi, voi!
Eivät ne tavalliset romaanit kovinkaan leveästi elä.
Ei sinulla oo minniinnäköistä oikeutta vaatia yhtikäs mitään!
Luojan ovat luomia romaanit, ei sinun.
Mistä kummasta on tullut tää "veronmaksajat"-renksutus, mihin aina vedotaan?
Sinunkin sairaala ym hoidot maksaa ne "muut veronmaksajat" ja tiet, ja koulut ym.
Tehhään näin, että sinun "verorahoista" ei mee romaaneille mitään.
Minun verorahat saavat sen sijaan mennä kaikki romaaneille.
Menee näin päikseen.
Eli tasoissa ollaan!
Ei viitittäis täällä romaaneja morkata.
Eikö olis sinulta ja muiltakin reilumpaa mennä heidän omalle palstalleen valittamaan.
Että täällä selän takana jotkut haukkuu, ei oo reilua peliä.
Sitä kutsutaan juoruiluksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, voi!
Eivät ne tavalliset romaanit kovinkaan leveästi elä.
Ei sinulla oo minniinnäköistä oikeutta vaatia yhtikäs mitään!
Luojan ovat luomia romaanit, ei sinun.
Mistä kummasta on tullut tää "veronmaksajat"-renksutus, mihin aina vedotaan?
Sinunkin sairaala ym hoidot maksaa ne "muut veronmaksajat" ja tiet, ja koulut ym.
Tehhään näin, että sinun "verorahoista" ei mee romaaneille mitään.
Minun verorahat saavat sen sijaan mennä kaikki romaaneille.
Menee näin päikseen.
Eli tasoissa ollaan!
Ei viitittäis täällä romaaneja morkata.
Eikö olis sinulta ja muiltakin reilumpaa mennä heidän omalle palstalleen valittamaan.
Että täällä selän takana jotkut haukkuu, ei oo reilua peliä.
Sitä kutsutaan juoruiluksi.Elin lapsuuteni ja nuoruuteni ajasta 17 vuotta silloisen kauppalan romaneille rakentaman kahden perheen paritalon naapurustossa.
Olen useita kertoja ollut romanien kanssa kanssakäymisessä eri tilantilanteissa.
Yhden harmittoman kysymyksen vuoksi minut on uhattu pieksää.
Samoin 4 nuorta romaninaista uhkasi pieksää minut kun he erehtyivät ottamaan näkökentän ulottumattomissa olevasta säilykepurkkipinosta purkkeja. Romahtivat. On se vaan kumma kun niitä katsotaan.
Silloin oli vielä savukkeet kassan luona hyllyssä. Naiset ryhtyivät paiskomaan savuketoppia ympäri myymälää jonka ainoana henkilönä oli kassalla istuva nainen.
Minulle on rähjätty koska en ole antanut romanin etuilla kassajonossa.
Nuori romaninainen on estänyt minun ja vaimoni pääsyn bussiin koska emme olekaan "heikäläisiä" ja ko. naista vanhempia, mutta meitä nuorempia romaneja oli kauempana tulossa vaikka eivät vielä olleetkaan liikkeellä.
Jne. Jne. Jne.
Talossamme on asunut muutamaan otteeseen romaneja.
Eräs porukka piti asuntoa klaanin kokoontumispaikkana. Ovi käytävään auki huutaa möysivät aamuyötä myöten. Samoin veden käyttö oli tolkutonta. Kerran, kun ovi olikin mennyt lukkoon ja avaimet sisälle niin kekseliäät romanit ottivat takakontista kirveen ja hakkasivt postiluukun niin suureksi, että ylettivät sisäpuolen lukkoon.
Saatuaan häädön repivät taloyhtiön pesuhuoneen seinästä irti kolikkoautomaatin johon oli pesemään ryhtyessä maksettava pesu kolikoilla.
Toinen porukka mölysi meidän rapussamme mutta huudettuani rappukäytävässä vastaan niin menivät möykkäämään asuntoonsa. Tämäkin tapahtui illalla klo23 jälkeen.
Toinen porukka sai myös häädön jo parin kuukauden jälkeen ja jättivät romujaan talon pihalle jossa ne ovat vieläkin useita kuukausia lähdön jälkeen.
Joten sitten kun sinulla on enemmän kokemuksia romaneista ja pitemmältä ajalta niin tule sitten opastamaan minua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elin lapsuuteni ja nuoruuteni ajasta 17 vuotta silloisen kauppalan romaneille rakentaman kahden perheen paritalon naapurustossa.
Olen useita kertoja ollut romanien kanssa kanssakäymisessä eri tilantilanteissa.
Yhden harmittoman kysymyksen vuoksi minut on uhattu pieksää.
Samoin 4 nuorta romaninaista uhkasi pieksää minut kun he erehtyivät ottamaan näkökentän ulottumattomissa olevasta säilykepurkkipinosta purkkeja. Romahtivat. On se vaan kumma kun niitä katsotaan.
Silloin oli vielä savukkeet kassan luona hyllyssä. Naiset ryhtyivät paiskomaan savuketoppia ympäri myymälää jonka ainoana henkilönä oli kassalla istuva nainen.
Minulle on rähjätty koska en ole antanut romanin etuilla kassajonossa.
Nuori romaninainen on estänyt minun ja vaimoni pääsyn bussiin koska emme olekaan "heikäläisiä" ja ko. naista vanhempia, mutta meitä nuorempia romaneja oli kauempana tulossa vaikka eivät vielä olleetkaan liikkeellä.
Jne. Jne. Jne.
Talossamme on asunut muutamaan otteeseen romaneja.
Eräs porukka piti asuntoa klaanin kokoontumispaikkana. Ovi käytävään auki huutaa möysivät aamuyötä myöten. Samoin veden käyttö oli tolkutonta. Kerran, kun ovi olikin mennyt lukkoon ja avaimet sisälle niin kekseliäät romanit ottivat takakontista kirveen ja hakkasivt postiluukun niin suureksi, että ylettivät sisäpuolen lukkoon.
Saatuaan häädön repivät taloyhtiön pesuhuoneen seinästä irti kolikkoautomaatin johon oli pesemään ryhtyessä maksettava pesu kolikoilla.
Toinen porukka mölysi meidän rapussamme mutta huudettuani rappukäytävässä vastaan niin menivät möykkäämään asuntoonsa. Tämäkin tapahtui illalla klo23 jälkeen.
Toinen porukka sai myös häädön jo parin kuukauden jälkeen ja jättivät romujaan talon pihalle jossa ne ovat vieläkin useita kuukausia lähdön jälkeen.
Joten sitten kun sinulla on enemmän kokemuksia romaneista ja pitemmältä ajalta niin tule sitten opastamaan minua.Onko kokemusta Afrikan pakolaisista? Ovatko käyneet kimppuun?
- Anonyymi
Lapsia syntyy joka vuosi eivätkä hoida niitä. Tuolla ovat heitteillä ulkona ja suomalaisten pitäisi opettaa mitä saa tehdä ja mitä ei.
Täysiä vätyksiä ja heikkolahjaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin on valvontakamerat kaupoissa, seuraavat myös muita että eivät vohki mitään!RUMIA OVAT ROMANI NAISTEN PUVUT
akiken huipuksi valtio maksaane kerran vuodessa ne saa niihin rahaa kuulemma kymmentuhatta euroa,
ja me veronmkasajat maksetaan varkaille vaatteet, että voivat hameen alle pistää tavaraa
kuten videosta näky kun kaupassa oli kamerat, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kokemusta Afrikan pakolaisista? Ovatko käyneet kimppuun?
Onko tuo olevinaan romanien törkeilyn puolustusta?
Asia kerrallaan!
Onneksi (?) pienellä paikkakunnallamme on ollut hyvin vähän afrikan turviksia.
Kahdessa hässäkkätilanteessa olen ollut itse. Yksityisklinikan vastaanoton kaaos!
Aikanaan tuli romanialaisia jotka meidän sossuhyysäreidemme opastuksella aiheuttivat hämminkiä mutta omatoimisesti oppivat jopa tuntemaan ok-tonttien rajat ja sen, etteivät lukitsemattomat ulkorakennukset ole avojakelupisteitä.
- Anonyymi
Kyllä vohkivat , olen sen sata kertaa nähnyt . Joutuvat joskus harvoin kiinni ,
- Anonyymi
Sata?
Oletko ihan laskenut?
Jos näet, niin olis hyvä kertoa kassalle.
Sillä siitä selviää.
En minäkään hyväksy näpistelyä.
Olipa sitten minkä heimoinen tahansa.
Eikös nykyään kaupoissa oo sellaiset peilit?
Kun tulee epäilyttäviä henkilöitä, niin kurkistaa peiliin vaan.
Ja sitten ilmoitus!
Kun on tarpeeksi monta kertaa ilmoitettu ja kerrottu naapurikuntien kaupoille (puhelimella), niin eiköpä lopu.
Ilmoitus myös romanipalstalle.
Nimiä ja kuvia ei saa laittaa kylläkään.
- Anonyymi
Romanit tuovat riittävästi väriä Suomen katukuvaan. Ei tarvitse sarvikuonoja raahata tänne 'elävöittämään' yhtään mitään.
- Anonyymi
Romanin asunnonhaku: juu saattaa olla, että ei ole suosituimmasta päästä. Oletko koskaan ajatellut, miksi näin mahtaa olla? Yksi romani muuttaa, kohta niitä parveilee 100 lisää, heitellään roskia pihamaalle, koska ollaan syrjittyjä. "minähän näytän..." pidetään älämölöä, autoja parkkeerataan mihin sattuu. Ja mikä pahinta, huumeita myydään valtaväestön nuorille. Kuka on niin lapsellinen, että luulee romanien autojen ilmestyvän katukuvaan ilman huumekauppaa?
- Anonyymi
Suvakeiksi haukkuminen, nämä haukkujat pahimman luokan vihapuhe rasisteja, haukkuja osoittautuu persuksi joka luulee olevansa parempi rotuinen korkeasti koulutettu sivistynyt.
- Anonyymi
alotuksentekijälle,
riisu kansallispuku pois ja pukeudu valtaväestön tavoin
ja
sopeudu kaikiltaosin suomen kultuuriin,
käyttäydy suomen lakien mukaan
ole rehellinen kunniallinen kansalainen ,
niin saat asunonki,
kansallispuku EI sovi arki-käyttöön
kansallispuku on juhlapuku
ja
kansallispukua käytetään VAIN määrättyinä kansallisina juhlapäivinä juhlissa jos KÄY jossain juhlissa,
miksi mustalaisten on niin vaikea tajuta, ettei kansallispuku ole arkikäyttöön sopiva vaatetus,, kun muaalla EUROOPASSA mustalaiset ovat jo satoja vuosia sopeutuneet ja sulautuneet tavalliseen kulttuuriin, he EI erotu millään lailla muusta kansasta
EIKÄ yhtää samoin kuin suomen mustalaiset haluavat olla erikoisia ja sitten ne ihmettelee kun kukaan ei niitä hyväksy,
siis SOPEUTUKAA suomen kulttuuriin normaalin ihmisen tavoin, silloin teikää ei moitita, eikä luulla varakiksi kuten nyt niitten kansallispukujenne kanssa- Anonyymi
Ei voi noin määrätä!
Jos tuntevat itsensä turvallisiksi, niin hyvä.
Niin pitkään tarvitsevat.
Kun eivät enää tarvitse ja halua, niin sitten muut vaatteet.
Käytännöllistä siinä mielessä, että ei tartte koko ajan juosta kaupoissa uusia vaatteita kokeilemassa.
Tulee halvaksi. Kun kerran on, niin tuli kerralla vaateostokset hankittua.
Minun mielestä romaanien kansallispuvut ovat kauniit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi noin määrätä!
Jos tuntevat itsensä turvallisiksi, niin hyvä.
Niin pitkään tarvitsevat.
Kun eivät enää tarvitse ja halua, niin sitten muut vaatteet.
Käytännöllistä siinä mielessä, että ei tartte koko ajan juosta kaupoissa uusia vaatteita kokeilemassa.
Tulee halvaksi. Kun kerran on, niin tuli kerralla vaateostokset hankittua.
Minun mielestä romaanien kansallispuvut ovat kauniit.Suvakit kärjestää taksat sossusta
- Anonyymi
Hitlerin arvoasteikossa, jopa venäläiset olivat romanien yläpuolella.
- Anonyymi
Romanit on fiksuja, antaa kalpeanaaman touhuta.
- Anonyymi
Romanit eivät pelkästään myy nahkatakkeja ja hevosia
Monet romanit ansaitsevat Suomessa rahaa myymällä lehteä tai keräämällä pulloja, kertoo Anca Enache, Helsingin Diakonissalaitoksen kansainvälisen toiminnan kehittämispäällikkö - Anonyymi
Stadin rautatieasemalla nahkatakkinuori Romanian romani tuli kerjäämään rahaa
Sanoin että älä tonttuja puhu nome digastonterias
Puhuimme siis espanjaa hän sanoi taidat tarvita naista ja alkoi elehtiä siihen malliin
Pakenin silmittömästi takaoikealle nesiis myöshuoraavat va rastamisen ja vähäosaisten kimppuunkäymisen lisäksi
https://www.suomenuutiset.fi/kansanedustaja-riikka-purra-puuttui-kerjalaisnaisen-outoon-veivausyritykseen-helsingin-rautatieasemalla-kuvasi-tilanteen-videolle-ja-halytti-apua-poliisilta-kiitokset/ - Anonyymi
suomen romaanit ovat harvinaisen tyhmää sakkia,
ne raukat ei ymmärrä katsoa mallia maailmalat ja euroopasta, muualla maailmass romaanit ovat sulautuneet tavalliseen kansaan käyttäytyvät kultuurin lakien mukaisesti jäyvät normi ihmisten tavoin töissä,
mutta suomen romaani heiluu hirveitten rumien kansallispukujensa kanssa
a r k i pä i v i n ä k i
eivät raikat tajua kansallis puku on juhla puku ja sitä käytetään vain harvinaisissa juhlatilaisuuksissa, EI ARKI KÄYTÖSSÄ
mutta niille paksupäisille ei sivistys mene kaaliin, vaikka kuinka sitä nille opetettaisiin, kauhee riesa yhteiskunnassamme, Romanit toimivat määrätietoisen fiksusti, eivät suostu valtaväestön pompotteluun.
Ensittäin ovat hyvin syönneen näköisiä, kaikki ylimääräinen liikkuminen kuluttaa energiaa.
Romanien vaatteet, heillä pukeutuminen siistiä viimosen päälle, miksi liata itseään työnteolla.
Romanin motto ' ei tarvitse tehdä tänään kun sen voi tehdä huomenna, huomenna voi todeta saman ' minkä takia tehdä tänään ' kun voi tehdä huomenna.
Yhteiskunta suostuu romanien vaatimuksiin hammasta purren.- Anonyymi
Mahdatko nyt oikeasti tarkoittaa romaneja?
Ennemmin tuota listasta tulee mieleen hallituksen touhut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdatko nyt oikeasti tarkoittaa romaneja?
Ennemmin tuota listasta tulee mieleen hallituksen touhut.Gazpromin johtajista sanottiin että niillä on luksusvaatteet mutta ne ovatpaviaaneja alempanevia ja älyltään
Bertikki ihailee nitäkin
- Anonyymi
Jumttipösilöt jauhantavat mus talaisten eli maankiertäjien autuaalli suuresta maaimasta
- Anonyymi
Onko äitisi varmasti antanut sinulle luvan olla yksin tietokoneen äärellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko äitisi varmasti antanut sinulle luvan olla yksin tietokoneen äärellä?
Uskomatonta pskanpuhujaporukkaa tietämättömyydessä huippujunttia yleensä maalta
Romania kohtaan maalittaminen on rikos, persujen laki aloite maalittamisen hyväksymiseksi hylättiin.
- Anonyymi
Lopettakaa romaanien haukkuminen!
Selän takana puhuminen se vasta on rumaa ja raukkamaista.
Menkää itse kertomaan heille mitä mieltä olette!
Se olisi ainakin reilua toimintaa.
Ei ole ollut helppoa romaaneilla.
Katsokaa tuota sarjaa:
https://www.youtube.com/watch?v=RMOlT2-8AvY
Se joka haukkuu toista selän takana on tosi raukka! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettakaa romaanien haukkuminen!
Selän takana puhuminen se vasta on rumaa ja raukkamaista.
Menkää itse kertomaan heille mitä mieltä olette!
Se olisi ainakin reilua toimintaa.
Katsokaa tuota sarjaa:
https://www.youtube.com/watch?v=RMOlT2-8AvY
Se joka haukkuu toista selän takana on tosi raukka!Ei viitsi ottaa puukosta kylkeensä.
- Anonyymi
Romaninaisten hame on työkalu,,rahtihameeksikin kutsuttu, ilman sitä olisi liikkeistä varastaminen paljon vaikeampaa, siksi saavat pitää juhla-asua arkenakin.
Kyllä se on vaan niin tosi että ihan itse pilanneet maineensa, kuten nk. pakolaisetkin.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Nii pakolainen pilasi maineensa kun ei suostunut tapettavaksi, aika pelkurimaista.
Turvaanhan ne ovat Suomeen tulleet,,kuitenkin tehneet uskomattomat määrät rikoksia.
Raiskauksia, murhia, petoksia.
Kyllä siinä maine menee. Koko paskasakilta. Anonyymi kirjoitti:
Turvaanhan ne ovat Suomeen tulleet,,kuitenkin tehneet uskomattomat määrät rikoksia.
Raiskauksia, murhia, petoksia.
Kyllä siinä maine menee. Koko paskasakilta.Samaistat jokaisen pakolaisen raiskaajaksi, naisetkin.
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Samaistat jokaisen pakolaisen raiskaajaksi, naisetkin.
Sinä itse samaistat kaikki persut rasisteiksi, naisetkin.
- Anonyymi
Lökäpöksymaalainen ei mus taliaisista tiedä eikä välitä
- Anonyymi
Eikö jo riitä?
Minkälainen on teidän oma maailma, kun koko ajan pitää haukkua jotain kansanryhmää, rotua tai muita.
Kun ei ole koulutusta, niin tavat heittää,
Romaneilla ei ollut kotia, toisten ihmisten ehdoilla elämistä, huonot lähtökohdat
https://www.youtube.com/watch?v=8Nh-p4HbyJ0&t=148s (osa 2)
- Anonyymi
Romaneilla on ollut 500 vuotta aikaa kotoumiseen vaan mites onkaan käynyt?
Kotoutuneet tehostamaan etujensa lypsämiseen.
Ovat kotoutuneet havaitsemaan, että röyhkeys ja kovaäänisyys saa kantiksilta pupun pöksyihin. Viimeiset vuosikymmenet rasistihuuto on tehokas.
Valkuaiset saavat syyttää itseään alisteisesta asemastaan!
Kyllä noita romaneja näyttää jääneen henkiin enemmän kuin juutalaisia joita kuitenkin alkuaan oli enemmän! - Anonyymi
Mustalaisten hallinnassa mm. valepoliisihommat.
- Anonyymi
Romanien ammatteja on pullojen kerääminen lehtien myynti ja vaepoliisiius
Ennen oli nahkatakkien myynti ja hevosten
Poliisi: Valepoliisihuijausten taustalla romanien järjestäytynyt rikollisuus – petostoiminta kattaa koko maan- Anonyymi
Romaneista pääsee helpolla eroon.
Lainaa heille parikymppiä, niin sen jälkeen kiertävät sinut aina kaukaa.
Ei kaikkia suomalaisiakaan kannata ottaa vakavasti, saatikka romaneita.
Näin vaalien alla kannattaa miettiä ketä äänestää, mustalaiset vähän sukua ps populisteille ettei kannata uskoa ihan mitä vaan.- Anonyymi
Vaikea kuvitella että olette yli 70 vuotiaita ja että teidän inhimillinen taso on vielä tuolla tasolla.
Haukutte kuin rakkikoirat yhtä kansanryhmää.
Miettikää mitä se kertoo teistä itsestänne! - Anonyymi
No niin...
Saatiinhan ne persutkin taas sotkettua mukaan.
Sulla ei taida olla ihan kaikki palikat kohdallaan. Anonyymi kirjoitti:
No niin...
Saatiinhan ne persutkin taas sotkettua mukaan.
Sulla ei taida olla ihan kaikki palikat kohdallaan.Minua tällä palstalla persut yrittää painostaa, H-44 ja sämpylä mummo mainitakseni, olen tottunut heihin jos ei heistä ei kuulisi, voisi olettaa jossain vika.
Tähän mennessä ovat Kärppänä paikalla, suorastaan kyttäävät vai mitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea kuvitella että olette yli 70 vuotiaita ja että teidän inhimillinen taso on vielä tuolla tasolla.
Haukutte kuin rakkikoirat yhtä kansanryhmää.
Miettikää mitä se kertoo teistä itsestänne!Kaunis laulu, ihana mustalaisvanhus!
Älkää pilatko tunnelmaa enempää.
https://www.youtube.com/watch?v=EEepz_RCYvY - Anonyymi
Niimpä! Todellista humaanisuutta antaa pankkitunnukset mstalaisille.
Mutta kuten usein todettu,,humaani on hölmö.
- Anonyymi
Matumassojen vyöryessä Eurooppaan 500- kilometrin Bulgarian raja Turkkia vastaan on aidattava kokonaan
https://www.euractiv.com/section/justice-home-affairs/news/bulgaria-accused-of-brutal-border-pushbacks/- Anonyymi
Persut laski 2015 tornion kautta matuja suomeen.
Venäjän rajalta ei tule matuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut laski 2015 tornion kautta matuja suomeen.
Venäjän rajalta ei tule matuja.Valehtelet! Sisäministeri Orpo kok. toivotti matut tervetulleeksi Torniossa, hankki varusmiehiä jopa matkalaukkujen ja kassien kantajiksi.
Suvakin on paras pysyä asiassa! - Anonyymi
Sulle ilmeisesti uusi uutinen, joka on ollut muille jo vuoden tiedossa.
- Anonyymi
Rasistit katsokaa peiliin ! Vika ongelmiin on siellä.
- Anonyymi
De marin presee seen katsoja selittää kumiaan
- Anonyymi
Ihaile vain omaa kurttuasi!
- Anonyymi
Onneksi en syntynyt romani lapseksi.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009390869.html - Anonyymi
Suvakkikurttupreseet raahaa niitä tänne
Sopeutumattomia
EIvät tiedä eikä niitä kiinnosta mitä saavat
Aamulla katsoin työtön 2- kymppinen nehkeri
Sean Eric Brown meni taloon ampuiko konehkeriperheen 3 henkeä
söi pitsaa ja mehua ja katsoi jalkapalloa telkusta ja
sai kolme perättäistä elinkautista
https://indreport.com/patricia-henry-patricia-stallworth-and-james-cofer-murder-how-did-they-die/
Su vallikurttupreseiden ihmisarvojen puuhia - Anonyymi
Persusta ei ole miestä tapppamaan novelleita, saatikka romaneita.
Persu pystyy olemaan rakkina raitilla, ei semmosta kohdetta ettei haukkumatta jätä. - Anonyymi
Suomessa ainakin kaikenmaalaiset romanit lisääntyvät.
- Anonyymi
Yritysmaa ilman uutisia
https://www.taloustutka.fi/company/2684419-9
Minnt jhasmin jne- Anonyymi
Minttu-hjas min
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5078883
Miehen päästyä takaisin kotiin maaliskuussa 2019 yhteydenpito jatkui, ja ensimmäiset tilisiirrot miehen tililtä sekä 40 000 euron arvoinen velkakirja osapuolten välille tehtiin jo samassa kuussa.
- Anonyymi
Mannen toive hevosmies.
- Anonyymi
Romanien maineella histoarillinen taakka joka ei häivy yhden sukupolven aikana.
Ammattiin kouluttautunut romani jää yleensä ilman työpaikkaa. - Anonyymi
99% osan huijauksista ja rikoksista tekee valkolainen,
- Anonyymi
Vanhuksien huijauksia tekevät ovat sataprosenttisesti romaneja.
- Anonyymi
Kymmenestä romani miehestä seitsemän on ollut vankilassa.
Naisista kymmenestä viisi,,että siinäpä humaaneille suhdelukua. - Anonyymi
Onks tietoo?
Se oli entisajan kysymys mannelle , pimeästä pullosta. - Anonyymi
99% osan huijauksista ja rikoksista tekee valkolainen
99 prosenttia ylioppilaista ei ole mus talaisia
puolet mus talaisista on mus keskiarvoa alempana- Anonyymi
Karmeinta syrjintää!!!!!
Jokunen vuosi sitten 1/3 osa miesvangeista oli romaneja. Kunnioitettava saavutus ottaen huomioon koko populaation noin 10000 sielua kaikki mukaan lukien. - Anonyymi
Ensimmäinen väitteesi on erittäin kaukana todellisuudesta!
- Anonyymi
USAssa 70 prosenttia neh kereistä syntyy yksinäiselleäidille
ja
tämä tulee tapahtumaan myös Suomessa eli sossu natisee liitoksistaa
kun pannaan
pökköä pesään - Anonyymi
Romanit ovat rasisteja valkolaisia kohtaan. Etuilevat, meuhkaavat, metelöivät, uhkailevat, varastelevat ( romanidaamien etuoikeus ) ja jos valkolainen yrittää toimia normaalisti niin yhdessäkin tilanteessa minulle ja vaimolleni sanottiin, ettemme olekaan heikäläisiä vaan heikäläisillä on etuoikeus nousta bussiin.
Minut on muutaman kerran isolla äänellä huutaen uhattu pieksää.
Näistä yhteen uhkaukseen innostui 4 romaninaista.
Lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni vuodet elin ns. mustalaismökin naapurustossa.
Nykyisestä taloyhtiöstämme ovat romanit saaneet poikkeuksetta häädön.
Viimeisen häädetyn nuoren parin romut ovat taloyhtiön pihalla toista vuotta.
Ko. ryhmän yhteinen ominaisuus. Hitonmoinen metelöinti vuorokauden ajasta piittaamatta. Asunnon turmelemista. Aamuyöhön kestäviä klaanikokouksia.
Jne. Jne.
Poliitikkomme ovat kuvitelleet, että kun järjestämme romaneille hyvät olot niin kyllä he kotoutuvat!!!!- Anonyymi
HOHHOHHOOHHOO persu HAHHAAHHAAAA kyllä nyt nauratTAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HOHHOHHOOHHOO persu HAHHAAHHAAAA kyllä nyt nauratTAA.
Yritä kestää kasassa! Kun järki ei riitä niin silloin on tolkuton ylireagointi melkein ymmärrettävää.
Tuo hengentuotteeni on hyvin suppea ja siloiteltu kuvaus romanikokemuksistani.
Niitä on todellakin kertynyt vuosikymmenten mittaan.
Tuttavapiirissäni on kaksi romanimiestä. Molemmat elättävät itsensä TYÖN TEOLLA ja maksavat veroa kuten ihmisten pitääkin.
Molemmat ovat heimolaistensa hylkimiä.
Toinen on täysin "valkolaistunut" heimonsa hylkäämisen ja syrjimisen seurauksena.
Toinen joutui muuttamaan toiselle puolelle Suomea väistämissäännön vuoksi.
Puoluekanta?
Kolmissa edellisissä vaaleissa äänestin henkilökohtaisesti tuntemiani demariehdokkaita jotka pääsivätkin eduskuntaan.
Tämä viimeinen juuttui tahdottomaksi paskaksi marinerin rattaisiin. Tulevissa vaaleissa äänestä sopivaksi katsomaani kokoomuksen ehdokasta.
Persuilla on maahan muuttoa ja koulutuspolitiikkaa koskevia, järkeviä ajatuksia mutta yhteiskunnallisten asioiden hoitaminen vaatii muutakin.
- Anonyymi
Voi mus ta laispoloista,,taas se on syytteessä. Pilaakovatko itse maineensa?
16-vuotiaana tappanutta miestä epäillään törkeästä raiskauksesta
16-vuotiaana tappoon syyllistynyttä miestä epäillään jälleen vakavista rikoksista. Oikeus piti miehen vangittuna.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693