Itselläni 5 kk sitten hankkimani plugari-Rav ja nyt lumikaaoksessa etelässsä ihmetyttää se että etupyörät sutii villisti liikeellelähdöissä (kitkarenkaat) ja menee aikaaa ennen kuin takapyörät alkaa vetää. Liikennevaloissa viereisen kaistan nastalliset takavedot kuten BMW 3-sarja ehtii kiihtyä rinta rinnan ennen kuin Ravin voima ehtii puhua. Myös moottoritien rampeilta kiihdytettäessä liukkaalla tai lumessa etupää sutii vielä vauhdissa ja tempoilee ohjausta kuin vanhan ajan Saabit.
Onko nyt vaan aina tuollainen sähkömoottori-takaveto surkea vai onko se surkea vain Toyotassa?
Kokemuksianne plug-in RAV4:n nelivedosta?
49
729
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on. Toimii todella upeasti. Nämä valtavat lumimäärät eivät haittaa mitään. Aina kuin kesäkelillä.
- Anonyymi
Sulla ei ole RAVia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei ole RAVia.
Varastitko sinä sen m inulta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei ole RAVia.
Ei kun minulla on CR-V hybrid. Siinä on neliveto kardaanilla eikä kytkentäviiveitä ole liikkeellelähtiessä. Ja maavaraakin enemmän mitä RAV4:ssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun minulla on CR-V hybrid. Siinä on neliveto kardaanilla eikä kytkentäviiveitä ole liikkeellelähtiessä. Ja maavaraakin enemmän mitä RAV4:ssa.
Jaa. Miksi Hondan myynti on täysin romahtanut meillä? Miksi CRV:kään ei kelpaa vaan ainoastaaan RAV4?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Miksi Hondan myynti on täysin romahtanut meillä? Miksi CRV:kään ei kelpaa vaan ainoastaaan RAV4?
Kaupasta saa edelleen ja Black edition tarjolla CR-V:stä. 885000 kpl viimevuonna myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Miksi Hondan myynti on täysin romahtanut meillä? Miksi CRV:kään ei kelpaa vaan ainoastaaan RAV4?
Suomalainen on hieman onneton autoasioissa. Honda taitaa olla kaikessa Toyotaa parempi, mutta meillä Toyota on saanut hyvän maineen 80-luvulla ja sillä vanhalla harhalla mennään edelleen. Youtubessa on parivertailu jossa Honda lyö RAVin 6-0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varastitko sinä sen m inulta?
Aloittajalla ei ole raviin varaa.
Alotta ja pelaa koitan kännykkäpelit äidin kännykällä
- Anonyymi
Käy kokeilemassa Volvoa niin selviää kuinka sen kuuluisi toimia.
- Anonyymi
....ja kuluttaa valtavasti polttoainetta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149f - Anonyymi
Käykää ostamassa Audi niin tiedätte miten maailman paras henkilöauton neliveto toimii. Ihan vaikka vanha Torsen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....ja kuluttaa valtavasti polttoainetta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149fVanhoja juttuja ja autoja. Uusissa Volvoissa asiat on kehittyneet huimasti tuosta ajasta. Sun pitäisi pikkuhiljaa päivitellä itsesi tähän päivään ja lopettaa vanhojen kaivaminen, nolaat vaan itsesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....ja kuluttaa valtavasti polttoainetta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149fVolvo ei ole koskaan kunnossa ei edes huollosta haettaessa eikämuutena
Kokemusta on. liikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja juttuja ja autoja. Uusissa Volvoissa asiat on kehittyneet huimasti tuosta ajasta. Sun pitäisi pikkuhiljaa päivitellä itsesi tähän päivään ja lopettaa vanhojen kaivaminen, nolaat vaan itsesi.
Jollakin autoilla ajetaan huoltoon ja kotiin
Joillakin ajetaan minne halutaan
Toyotan ylivoimaa
Kaikilla järkevällä ihmisillä on Toyota
Insinöörit ja opettajat ,. Autokauppiaat ja huoltopääliköt
Netissä videon jossa uuden Mersun omistajan joutui vaihtamaan hienon mersunsanvanhaa n tojotaan kun Mersua ei saatu kuntoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....ja kuluttaa valtavasti polttoainetta.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla-testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/7e8f7855-78d7-31d7-8481-cfac3ffd149fVolvon tekniikka on vain toisiinsaliimattuja jo kauan sitten keksittyjä komponentteja. Kokonaisuus ontuu aina jossain kohtaa rajusti. Ei ole tätä päivää tehdä autoa, jossa on pieni akku, valtava polttoaineenkulutus akku tyhjänä, siis on pakko ladata kun hybridi tekniikka ei toimi, vaihdelaatikko, erillinen sähkömoottori vain taka-akselille.
- Anonyymi
Sitä saa mitä tilaa ja maksaa.
- Anonyymi
RAVin "neliveto" on vain mainos. Sen surkea toimivuus ollaan todettu ties kuinka monissa testeissä ja vertailuissa. Kannattaa katsella Youtubesta mallia.
Viimevuoden talviautotestissä RAV ei pysynyt mutkatiellä vaan suistui aina ojaan ja öljypohja puhki, melkoinen maasturi, hihii! - Anonyymi
Ravin neliveto on parasta mitä saa rahalla katumaastureihin.
Lisäksi kulutus on mitättömän pieni hyvään suoeituskykyyn nähden.- Anonyymi
Taitaa vaan olla surkein mahdollinen mitä markkinoilla on.
- Anonyymi
Talvella liukkaalla ajettaessa kannattaa käyttää comfort asentoa liikkeelle lähdettäessä ainakin minun 2017 mallisessa rav4 awd hybridissä.
Ei mitään ongelmaa liikkeellelähdöissä. Lähtee kuin kesäkelillä.
Jos käyttää eco asentoa niin silloin etupyörät sutivat liikkeellelähdöissä ennenkuin takasähkö moottori alkaa antaa voimaa.
Itse olen vetänyt autollani raskaita kuormia pienillä mökkitiellä ja on ollut paljon umpihankea ja välillä täysin liukasta vesijää keliä kärry perässä enkä ikinä ole jäänyt kiinni mihinkään toki autossani on nastarenkaat juuri syrjäteiden takia.
Kun vesijää keli alkaa voi kestää välillä pari viikkoakin niin täällä niillä kitkarenkailla pärjää vaikka olisi minkälainen superneliveto.
Ei edes neliveto traktori pärjää ilman nastoja tai ketjuja.
T. Realisti - Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset lukeko jotain autolehtien testiä kun itsellenne autoa ostatte uutena.
Käyttötarkoitus ratkaisee mikä kenellekin on tärkeää.
Itse nauran aina kun joku autolehden toimittaja yrittää väkisin saada auton kaatumaan jossain väistötestissä.
Tottakai kun renkaan ja tien pinnan kitka tarpeeksi heikkenee ja vauhti on liian kova niin auton joko kaatuu tai menee kurvissa ulos tieltä tangentin suuntaan.
Nykyaikaisissa autoissa on kaikissa ajonvakautus järjestelmä joka hoitaa mahdolliset kuljettajan tekemät virheet.
Täytyy kyllä sanoa suoraan että kyllä on TM:n testausryhmäkin hiukan "päästään vialla" kun ajetaan autolla ilman ajonvakautusta ja yritetään väkisin ajaa auto ulos tieltä.
Kyllä kai siihen nyt jokainen pystyy.
En olisi ikinä uskonut että joskus niinkin arvostettu autolehti kuin TM on alkanut ajaa talvikelillä ilman ajovakautusta.
Taitaa olla toimittaja kaarti vielä vähän ns. lapsen kengissä kun tällä tavalla autoja testaa.
Mitähän varten auton valmistajat ovat kehittäneet kaikki turvallisuusvarusteet esim. ajonvakautuksen. Tietysti siksi että vahingot vähenisivät.
T. Realisti- Anonyymi
Kaikilla muillakin kokeiltiin ajaa ilman ajonvakautusta ja ei ollut ongelmia yhdessäkään, ei edes pikkukirpuissa! Toyotan alusta on aina -vuosikymmenestä toiseen- luokkansa huonoin ja vaarallisin. Hullu joka maksaa plugariravista tuollaisen hinnan, hinnan jolla alle saa vaikkapa C-Mersun tai Bemari 3-sarjan nelivedon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla muillakin kokeiltiin ajaa ilman ajonvakautusta ja ei ollut ongelmia yhdessäkään, ei edes pikkukirpuissa! Toyotan alusta on aina -vuosikymmenestä toiseen- luokkansa huonoin ja vaarallisin. Hullu joka maksaa plugariravista tuollaisen hinnan, hinnan jolla alle saa vaikkapa C-Mersun tai Bemari 3-sarjan nelivedon!
Tiedoksi vaan että kaikista autoista ei edes pysty kytkemään ajonvakautusta pois päältä.
Tottakai korkeamman auton painopiste on korkeammalla jolloin sen ajettavuus on erilainen kuin henkilömallilla.
Pitää verrata aina samaa kokoluokkaa ja samanlaista korimallia keskenään.
Mitähän varten kaikki ralliautot ovat matalia ja pienikorisia.
Ei taida olla sinulla fysiikanlait kovinkaan tuttuja käsitteitä.
Luin mielenkiinnolla sen viime vuoden TM talvitestin niin maantie ajettavuudessa kumpikin sekä Toyota Rav4 plug in hybrid että Skoda Octavia iV saivat kumpikin täyden kympin ajettavuudesta mutta sillä erotuksella että mitä huonommaksi tien pinta muuttui sitä mielummin toimittajat ajoivat Toyotalla.
Niin en kyllä tänä päivänä kovin huonoksi voisi Toyotan ajettavuutta sanoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi vaan että kaikista autoista ei edes pysty kytkemään ajonvakautusta pois päältä.
Tottakai korkeamman auton painopiste on korkeammalla jolloin sen ajettavuus on erilainen kuin henkilömallilla.
Pitää verrata aina samaa kokoluokkaa ja samanlaista korimallia keskenään.
Mitähän varten kaikki ralliautot ovat matalia ja pienikorisia.
Ei taida olla sinulla fysiikanlait kovinkaan tuttuja käsitteitä.
Luin mielenkiinnolla sen viime vuoden TM talvitestin niin maantie ajettavuudessa kumpikin sekä Toyota Rav4 plug in hybrid että Skoda Octavia iV saivat kumpikin täyden kympin ajettavuudesta mutta sillä erotuksella että mitä huonommaksi tien pinta muuttui sitä mielummin toimittajat ajoivat Toyotalla.
Niin en kyllä tänä päivänä kovin huonoksi voisi Toyotan ajettavuutta sanoa.Joka jannu teeämmässä valitsee Octavian jos verrokkina on Ravi. Joka tyyppi arjessa ottaa mieluummin vaikka 1,0 tsi manuaali-Ocun kuin Ravistimen. Ocu on AUTO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla muillakin kokeiltiin ajaa ilman ajonvakautusta ja ei ollut ongelmia yhdessäkään, ei edes pikkukirpuissa! Toyotan alusta on aina -vuosikymmenestä toiseen- luokkansa huonoin ja vaarallisin. Hullu joka maksaa plugariravista tuollaisen hinnan, hinnan jolla alle saa vaikkapa C-Mersun tai Bemari 3-sarjan nelivedon!
Ja paljon korjattavaa lisää
Kuten vaihdoin vanhaan toyotaa
Eivät autot mersumies
- Anonyymi
Toyota vie perille silkinpehmeästi ja ongelmitta oli keli mitä hyvänsä.
- Anonyymi
Omituinen juttu ehkä kannattaa käydä läppäriin kytkemässä ja asentaja ajon aikana seuraa mikä menee pieleen ja korjataan tilanne esim uudella ohjelmalla tai vaadittava muutos.
Itsellä on vanhan ajan turbo foresteri ja se tarjoaa herkästi perää sivuille kun ahdot nousee ja ei ole mitään apuja elektroniikalla js onkin paras autoni jota pidän kauan! Saan ajaa ja päättää auton toiminnasta itse ei kukaan eikä mikään muu.- Anonyymi
onko foresterrisi kova kiihtyyn ja kulkeen?
- Anonyymi
ei sillä pääse mihinkään kun on 15 cm lunta
miten sen nelivedon saa päälle?- Anonyymi
Kuulin luotto myyjältä että Ravista ulos, kytketään neliveto pyörien navoista ja sitten menoksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin luotto myyjältä että Ravista ulos, kytketään neliveto pyörien navoista ja sitten menoksi
Ravi etenee tiikerin lailla, maailman paras citymaasturi.
- Anonyymi
Vaihtamalla automerkkiä, muuten ei onnistu.
- Anonyymi
Mekaaninen rautaromu veto kuluttaa kesäisin energiaa tuhottomasti, sähkömotorisa ei ole vastusta?
- Anonyymi
Tojotassa on takana 7kw sähkömoottori , niin ei se ihmeisiin pysty .
- Anonyymi
Ja edessä 220 kW tehoa joten ei ihme että takaset ei reagoin lainkaan! Osta BMW X3 tai X5 niin saat nelivedon ja ajamisen iloa!
- Anonyymi
Niin missä mallissa on 7kw sähkömoottori. Voisitko tarkentaa. Ei ainakaan yhdessäkään Rav4:ssa.
Uudessa mallissa on noin 40kw:n sähkömoottori ja vanhemmassa on 50kw:n sähkömoottori.
Uudessa Yaris Crossissa ja Priuksessa on 7kw sähkömoottori.
Tulevassa Corolla Crossissa on 31kw sähkömoottori.
Siis nämä ovat takasähkömoottorin tehoja.
Edessä olevien sähkömoottorien tehoja ei voi verrata koska ne toimivat yhdessä polttomoottorin kanssa yhdistetttynä planeettapyörästöön mikä ei ole mikään vaihdelaatikko vaan hammasratasvälityksillä toimiva voimansiirtoyksikkö.
- Anonyymi
Oisko siihen jotain ohjelmistopäivitystä että saisi takapään reagoimaan nopeammin? Surkeahan tuollainen on.
- Anonyymi
Jo perustaltaan epäonnistunutta ei softalla paikkailla.
- Anonyymi
Itellä on nyt ollut vuoden verran RAV4 plugari. Takapää antaa voimaa hyvin nopeasti. Lähdössä sinne menee jopa enemmän tehoa kuin eteen, siis sähköllä ajaessa. Näin talvella takapyörät tuppaa sutimaan hyvin herkästi alle 50 vauhdeissa ja noilla nopeuksilla perän saa jopa irti kaasulla. (Luiston esto kyllä estää varsinaisen sudittelun turhankin tehokkaasti).
Sähköllä ajaessa etu ja takapää on voiman suhteen ihan hyvässä balanssissa mutta luonnollisesti kun edessä on kaikkiaan liki 250 konia niin kyllä se kuovalla vähän vetelee lappu lattiassa kiihdytyksessä.
Voisihan takapään moottori olla tehokkaampikin mutta ei tuo RAVi ole mikään sporttiauto Se on vaan vähän tehokkaampi cittari. Turkin kukaan cittaria ostaa liikennevalokiihdyttelyyn.
En oikein ymmärrä mihin sitä voimaa pikkuvauhdeissa takana tarvittasiin enemmän kuin talvioloissa takarenkaat jo nyt sutii jos vähänkin painaa toivomuspoljinta.
kesällä pito ei ole niin iso ongelma vaikka luistonesto joutuukin etupäätä hillitsemään. Pito ei riitä edes kuivalla asfaltilla´. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itellä on nyt ollut vuoden verran RAV4 plugari. Takapää antaa voimaa hyvin nopeasti. Lähdössä sinne menee jopa enemmän tehoa kuin eteen, siis sähköllä ajaessa. Näin talvella takapyörät tuppaa sutimaan hyvin herkästi alle 50 vauhdeissa ja noilla nopeuksilla perän saa jopa irti kaasulla. (Luiston esto kyllä estää varsinaisen sudittelun turhankin tehokkaasti).
Sähköllä ajaessa etu ja takapää on voiman suhteen ihan hyvässä balanssissa mutta luonnollisesti kun edessä on kaikkiaan liki 250 konia niin kyllä se kuovalla vähän vetelee lappu lattiassa kiihdytyksessä.
Voisihan takapään moottori olla tehokkaampikin mutta ei tuo RAVi ole mikään sporttiauto Se on vaan vähän tehokkaampi cittari. Turkin kukaan cittaria ostaa liikennevalokiihdyttelyyn.
En oikein ymmärrä mihin sitä voimaa pikkuvauhdeissa takana tarvittasiin enemmän kuin talvioloissa takarenkaat jo nyt sutii jos vähänkin painaa toivomuspoljinta.
kesällä pito ei ole niin iso ongelma vaikka luistonesto joutuukin etupäätä hillitsemään. Pito ei riitä edes kuivalla asfaltilla´.Puppua Koeajoin plugarin talvikelissä ja etuset vaan sutiin reippaassa lähdössä eli sellaisia normilähtöjä mitä Stadissa otetaan. Takaset tarttuu tosi myöhään ja takapyöriä et saa luistoon millään, sähkömotin teho ei riitä ja Toyotan paska ajonvakautus töksähtelee. Surkea vehje, palautin koeajolta jo ennenaikaisesti liikkeeseen.
Valinta kohdistui peugeot 3008 SUV Hybrid4 300 hv. Loistava neliveto sähkötoteutukseksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puppua Koeajoin plugarin talvikelissä ja etuset vaan sutiin reippaassa lähdössä eli sellaisia normilähtöjä mitä Stadissa otetaan. Takaset tarttuu tosi myöhään ja takapyöriä et saa luistoon millään, sähkömotin teho ei riitä ja Toyotan paska ajonvakautus töksähtelee. Surkea vehje, palautin koeajolta jo ennenaikaisesti liikkeeseen.
Valinta kohdistui peugeot 3008 SUV Hybrid4 300 hv. Loistava neliveto sähkötoteutukseksi!Hyvä että löysit itsellesi sopivan auton.
Minä en koeajanut Pösöä koska ergonomia ei ollut hyvä kuten Ranskalaisissa ollut aina. Ratin säädöt ei vaan riitä. Tojokaan ei hyvä ole mutta siedettävä.
Miten pitkälle Pösällä mahtaa päästä sähköllä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että löysit itsellesi sopivan auton.
Minä en koeajanut Pösöä koska ergonomia ei ollut hyvä kuten Ranskalaisissa ollut aina. Ratin säädöt ei vaan riitä. Tojokaan ei hyvä ole mutta siedettävä.
Miten pitkälle Pösällä mahtaa päästä sähköllä?Koeajossa pääsi n. 40 km sähköllä. Tilauksessa vasta, arvio on tilausajasta 5 kuukautta.
- Anonyymi
En aivan ymmärrä aloittajaa!
Jos nelivetoisen auton etupää sutii liukkaissa risteyksissä, niin silloin kevennetään kaasua eikä lisätä sitä.
Itselläni ei tosin ole kokemusta kuin takavetoisesta, mutta oikealla kaasunkäytöllä en
juurikaan ole jäänyt kiinni!
Sehän täällä jo jossain mainittiin, ettei ainakaan paljoa jää.- Anonyymi
Plugariravissa et voi niin paljoa kaasulla tarkkuuttaa lähdössä ettei etuset sutisi. Liikaa voimaa edessä ja liian vähän takana.
- Anonyymi
Ei ole hlökohtaista kokemusta, mutta sen verran olen lukenut alan lehtiä ja muita testejä, ettei taatusti kerry kokemusta koskaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321