Kävin armeijan 1970-luvulla.
Mielestäni sen ajan koulutukselle oli tyypillistä tehottomuus ja osaamattomuus. Kouluttajat olivat usein ylipainoisia, naamasta päätellen viinaan meneviä ja suoranaisesti tyhmiä.
YYA-sopimusartiklan jankkaaminen oli joillekin tärkeää, varsinkin eräälle pienelle ja lihavalle luutnantille, jota kaikki varusmiehet inhosivat muutenkin.
Varusteiden ja henkisen ilmapiirin puolesta olimme kuin osa Varsovan liittoa.
Nyt, kun pojatkin ovat käyneet armeijan, olen saanut sen nykytilasta hyvän käsityksen. Nato yhteistyö on ilmeisesti vaikuttanut, ja armeija on muuttunut oikeaksi armeijaksi. Koulutus on mielekästä ja tehokasta kouluttajien taso on noussut.
Nato-upseerit ja Varsovan liiton upseerit
1
147
Vastaukset 1
- Anonyymi
Kävin intin PorPr:ssa 80-luvun puolivälissä. Kadettiupseerit olivat kovaa, tiukkaa ja useimmiten v-mäistä porukkaa. Niistä tuli vaikutelma, että olisivat tositilanteessa pystyneet kyllä toimimaan. Aliupseeriporukalla oli monella erilaisia rangaistuksia töppäilyistä, mutta ei niistäkään sellainen vaikutelma jäänyt, että olisivat juosseet pakoon, jos vihollinen olisi tullut metsässä vastaan.
Viina niille kaikille maistui. YYA:sta ei kukaan puhunut yhtään mitään. Koulutus oli tehokasta, koulutusohjelmia ilmeisesti kehitettiin joka vuosi, sillä vuotta-paria myöhemmin tuolla olleet kaverit kertoivat että asiat tehtiin joka vuosi hiukan eri tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921582
- 831062
- 68985
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su385981Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177924- 94851
- 64633
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60622Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta170603- 37598