Sain lahjaksi Aloe Vera- kasvin ja tarvitsen nyt kipeästi apua sen hoidossa. Kuinka paljon sitä kastellaan, minkä verran valoa se tarvitsee ym.
Kiitos jo etukäteen!
Aloe Vera
6
1222
Vastaukset
- Sanna
Sijoita aloesi mahdollisimman valoisaan paikkaan, suora auringonpaistekin käy. Käytä kaktusmultaa, tai lisää tavallisen kukkamullan joukkoon 1/3 hiekkaa/soraa. Kesällä voi kastella jopa kerran viikkoon (jos aurinkoinen paikka) kunhan multa ehtii välissä kunnolla kuivahtaa. Syksystä kevääseen voi kastelua vähentää noin kertaan kolmessa viikossa. Kasvukaudella voi lannoittaa kaktusravinteella (tai hyvin laimennetulla huonekasvilannoitteella)esim. kerran kuussa. Oma puualoeni on tällä hoidolla viihtynyt eteläikkunalla jo vuosia, hyvin helppo ja vähään tyytyväinen kasvi.
- Tietämätön aloe
Kiitos paljon. Tästä on enemmän kuin runsaasti apua!
- semi
Tietämätön aloe kirjoitti:
Kiitos paljon. Tästä on enemmän kuin runsaasti apua!
minun aloeni viedään kuistiin vaikka ulkona yöllä olisikin muutama aste (sillä kuistiinhan se ei ota), jossa se nauttii olostaan. Ja kun ulokona ei ole enää yöpakkasia siirrän sen sinne! Ja vaikka se on siellä suorassa sateessa, niin täytyy sanoa että se voi paremmin kuin sisällä! Lehtien paksuus tuplaantuu ja muutenkin, silminnähden paremmassa kunnossa.
- liisa
ei ole täältä hesasta löytynyt kaupoista. onko se vain koristekasvi vai erittyykö siitä voidetta.iholla käytettäväksi, sellaisiakin kuulemma on.kiitos tiedoista
- Sanna
Aloeita on niin paljon erilaisia, että kehottaisin varovaisuuteen, mitä tulee iholla käytettävyyteen. Yleensähän aloe veraa käytetään palovammojen/auringonpolttamien hoitoon, ja rikkonaiselle iholle levitettynä vaikutus saattaa olla toivottua täysin päinvastainen. Olen lukenut, että rohto-/puualoe (Aloe arborecens?) olisi turvallista iholle levitettynä, mutta en silti menisi kokeilemaan ilman täyttä varmuutta asiasta.
Ja kyllä aloeita näkyy aika usein kukkakaupoissa, Ikeassa ainakin ollut useasti tarjolla. - aloe
Sanna kirjoitti:
Aloeita on niin paljon erilaisia, että kehottaisin varovaisuuteen, mitä tulee iholla käytettävyyteen. Yleensähän aloe veraa käytetään palovammojen/auringonpolttamien hoitoon, ja rikkonaiselle iholle levitettynä vaikutus saattaa olla toivottua täysin päinvastainen. Olen lukenut, että rohto-/puualoe (Aloe arborecens?) olisi turvallista iholle levitettynä, mutta en silti menisi kokeilemaan ilman täyttä varmuutta asiasta.
Ja kyllä aloeita näkyy aika usein kukkakaupoissa, Ikeassa ainakin ollut useasti tarjolla.Mikähän minun ulkomailta tuotua aloetani vaivaa, kun se on ruvennut "homehtumaan", eli kasvin pintaan on noussut homeen näköistä valkoista "töhnää", joka siitä sitten tippuu pois? Olenko kastellut liikaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751