Paljonko saatte mittavälineitä?

Anonyymi

Paljonko saatte mittausvälineitä paikkakuntamme hoitotarvikejakelusta? Oletko 1 vai 2?

Olen 1-tyyppi ja meillä annetaan 56 liuskaa viikon tarpeisiin, yleensä 250 liuskaa kerralla. Libren anturit täydet 26 per vuosi.

10

1187

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ykkönen minäkin ja librejä saan sen 6 per 3 kuukautta. Liuskoja saan vain pari pakettia eli 100 kpl per 3 kuukautta. Eli periaatteessa 1 tarkistus mittaus päivässä. Yllättävän paljon liuskoja antavat sinulle vaikka libre.?!
      Neuloja ja lansetteja saan tarpeen mukaan.

• Anonyymi

Mielestäni liuskoja pitäisi sensorinkin kanssa jakaa vähintään tuo määrä, Libre kun ei kuitenkaan ole niin tarkka. Helppokäyttöinen kyllä, mutta tarkkuudessa se ei sormenpäämittausta voita.

Paastotilanteessa se voi näyttää oikein tai vähän alle, mutta etenkin kun sensori on uusi, kehon hylkimisen takia se näyttää väärin jopa vuorokauden verran.

Mulla on käynyt esim. niin että uusi sensori ei anna edes lukemaa vaan näyttää LO vaikka tuntemuksia ei ole ja sormenpäästä tulee 4,7.

• Anonyymi

Tosi iso heitto liuskojen määrässä ykkösillä, miten mahdollista? Kuinka paljon muut libren käyttäjät saa liuskoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi iso heitto liuskojen määrässä ykkösillä, miten mahdollista? Kuinka paljon muut libren käyttäjät saa liuskoja?

"Tosi iso heitto liuskojen määrässä ykkösillä, miten mahdollista"

Syitä voi olla monia. Suositukset jaettavasta määrästä ovat kuntakohtaisia, mutta se ei aina terveydenhuollon ammattihenkilöille ole niin selkeä että kyseessä on suositus, ei maksimimäärä. Mutta hoitotarvikejakelun täti toimii kuten on jossain lomakkeella sanottu.

Sitten tietenkin syynä on raha. Voi olla että budjettileikkausten takia hoitotarvikejakelu on pienemmillä paikkakunnilla ahdettu niin pieniin tiloihin, ettei ole mahdollisuutta pitää kunnon varastoa ja siksi annetaan pieniä eriä jotta kaikki kysyjät saavat edes jotain.

• Anonyymi

Itselläni on tyypin 1 diabetes ja saan Libre 2 sensoreita 7 / 3 kk ja sen lisäksi oon saanut liuskoja 8 - 10 purkkia / 3 kk. Mutta itse olenkin sokea ja sokeana liuskoja voi mennä välillä useita jo yhteen mittausyritykseen. Itselläni on myös paljon liikunta jne harrastuksia, joissa verensokeri voi muuttua nopeastikin.

• Anonyymi

Ja minkä verran saa pelkällä ravinnolla itsensä hoitava d2:nen. Ei yhtään - olenko oikeassa?

• Anonyymi

Olet täysin oikeassa. Omassa isossa etelän kaupungissa eivät edes pillerikäyttöiset kakkostyypit saa liuskan liuskaa. Ilman itse hankittuja liuskoja on vaikea katsoa eri ruokien vaikutusta verensokereihin.

• Anonyymi

Veijon blogi? Onko suomi24:ssä vielä hpv ottanut kantaa teksteihisi?

• Anonyymi

Olen kakkonen, lääkkeinä Meforem ja Januvia. En saa yhtään liuskaa terveyskeskuksen jakelusta. Joskus 10 vuotta sitten vielä sain jonkun pienehkön määrän. Olisiko ollut 100 liuskaa vuodessa.

Toisaalta lääkärille en ole päässyt moneen vuoteen enkä hoitajallekaan. Labrakokeita määrätään täällä olevan Maisa-järjestelmän kautta. Reseptit pyydän kahden vuoden välein uusimaan. Välillä loppui käyttämäni lääkkeen valmistus. Esitin tämän sijalle parhaaksi katsomani vaihtoehdon. Toisaalta lääkäreillä eikä hoitajilla ei ole ollut mitään vaikutusta hoitotuloksiini, jotka ovat täysin oman hankitun osaamiseni varassa.

Minulla on nyt käytössäni itse hankittu Contour Next One-mittari. Niitä ostin 5 kappaletta muodolliseen hintaan 2 eur/kpl. Siihen olen ostanut ulkomaisista nettikaupoista jonkin verran liuskoja. Hinta on ollut keskimäärin ehkä puolet siitä, mitä Suomessa olisi saanut maksaa halvimmillaan.

• Anonyymi

Sama koskee niille jotka haluavat laihduttaa ja samoin terveille

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      151
      1269
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1048
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      215
      798
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      772
    5. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      29
      760
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      752
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      139
      716
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      45
      641
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      60
      571
    Aihe