Mutta niin olen minäkin. Ollaan niin monessa samanlaisia, ja sovittais siksi yhteen. Tuo jääräpäisyyskin omalla tavalla viehättää, vaikkakin tarkoittaa yhteenottoja tuon tuosta. En mä sun kanssa jaksais tapella koko ajan, ei se sitä tarkota. Ihailisin sua siinä, missä olet erilainen, olethan kyllä muuten aikamoinen pakkaus.
Nainen, olet jääräpää
72
2896
Vastaukset
- Anonyymi
Tietäispä keneltä tämä on... Toivottavasti saat omasi. Mä odottelen, että hän tekisi jonkin suoran aloitteen.
- Anonyymi
😂... Ei helvetti.
- Anonyymi
Otettaisiin yhteen mutta olisi intohimoakin. Riitelemättömyys kertoo intohimon puutteesta. En oikeasti tiedä onko se mies jääräpää mutta saattaa ollakin. Ei haittaisi yhtään.
- Anonyymi
Tarpeeksi hyvä itsetunto niin ei muut ihmiset haittaa. Niin se vaan on. Kun tietää kuka on ja mihin pystyy niin narrinakin on kuningas.
- Anonyymi
entä jos olet naisen silmissä lähinnä tyhjäpää mitättömyys, jonka olemassaolosta hän ei edes ole tietoinen?
- Anonyymi
Etköhän sä ole tässä se narri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarpeeksi hyvä itsetunto niin ei muut ihmiset haittaa. Niin se vaan on. Kun tietää kuka on ja mihin pystyy niin narrinakin on kuningas.
Juuri näin ja meillähän sitä itsetuntoa on. Lippu korkealla sisko.
- Anonyymi
Vain nuori ihminen kirjoittaa noin. Ei tiedä intohimosta mitään. Mikä ketäkin kiihottaa. Itse koen, että riitely tappaa kaiken intohimon suhteesta ja lopulta koko suhteen. Siinä missä viisaus loppuu, tyhmyys alkaa, eli kun ei löydy malttia ja keskustelutaitoa kaikessa rauhallisuudessaan niin aletaan sitten riitelemään äänekkäästi, että naapuritkin kuulee.
Tähän voisi kiteyttää;
Mistä tuntee ammattilaispianistin ja amatöörin?
Ammattilaista on vaikea saada aloittamaan, mutta amatööriä on vaikea saada lopettamaan.
Itse en katsoisi teini-ikäisen lailla kiukuttelevaa aikuista kovinkaan pitkään. Koen kuitenkin itseni intohimoiseksi suhteessa jossa on molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta. Kunnioitus kuuluu rakkauteen. Kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain nuori ihminen kirjoittaa noin. Ei tiedä intohimosta mitään. Mikä ketäkin kiihottaa. Itse koen, että riitely tappaa kaiken intohimon suhteesta ja lopulta koko suhteen. Siinä missä viisaus loppuu, tyhmyys alkaa, eli kun ei löydy malttia ja keskustelutaitoa kaikessa rauhallisuudessaan niin aletaan sitten riitelemään äänekkäästi, että naapuritkin kuulee.
Tähän voisi kiteyttää;
Mistä tuntee ammattilaispianistin ja amatöörin?
Ammattilaista on vaikea saada aloittamaan, mutta amatööriä on vaikea saada lopettamaan.
Itse en katsoisi teini-ikäisen lailla kiukuttelevaa aikuista kovinkaan pitkään. Koen kuitenkin itseni intohimoiseksi suhteessa jossa on molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta. Kunnioitus kuuluu rakkauteen. Kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.Tosijuttu tämä ja toinen ketä ei kannata suhteeseen otta on tonttua, renttua tai henkisesti väkivaltaista, epärehellistä. Niin välttää riidat. Onhan se vaikeaa jos kumpi hyvänsä suhteessa on 7-9 luokkalaista tasolla.
- Anonyymi
Onko teillä sana horoskooppi?
- Anonyymi
Sama horoskooppi? Ei ole.
- Anonyymi
Sopisitte yhteen etkä viitsi tehdä asian eteen mitään, vaan kirjoittelet tänne mitä kuvittelet.
- Anonyymi
jääräpää joutuu olemaan siksi,koska et anna yhtään periksi :)
- Anonyymi
Niin. Hyvä pointti. :)
:D
-sivusta
- Anonyymi
Mikset sä kerro tuota hänelle itselleen?
- Anonyymi
Koska heillä ei ole oikeasti mitään yhteyttä eikä Mitään yhteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska heillä ei ole oikeasti mitään yhteyttä eikä Mitään yhteistä.
Mitä yhteistä tarvitsisi olla? Mitä mielestäsi puuttuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yhteistä tarvitsisi olla? Mitä mielestäsi puuttuu?
Mielestäni? No, keistäköhän mahtaa edes olla kyse? En välttämättä tunne koko hyypiöitä, en kirjoittajaa enkä kirjoitusten kohteita... tarkemmin ajatellen.
Jokainen tietää ihmisiä, joiden kanssa on yhteistä ja heitä, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Netissä törmää myös jälkimmäisiin, mutta eihän heitä tarvitse onneksi tuntea IRL.
- Anonyymi
jos olisit hän,niin minunkin mielestä sovittaisiin hyvin yhteen....harmi,ettet ole vapaa....
- Anonyymi
Samat sanat sinulle, aloittaja.
- Anonyymi
Gaslighting on harhauttamisesta käytetty termi, joka on saanut alkunsa Patrick Hamiltonin näytelmästä Kaasuvalo ja sen elokuvaversioista vuosilta 1940 ja 1944. Tarkemmin siinä pyritään saattamaan kohdehenkilö pois tolaltaan tai uskottelemaan, että hän on mieleltään sekaisin, niin ettei kohdehenkilö ymmärrä harhauttajan toimivan häntä vastaan.
Alkuperäisessä näytelmässä kaasuvalot vilkkuivat päähenkilön toiminnan takia, ja hän vakuutti vastanäyttelijälle ilmiön olevan tämän itse keksimää harhaa.
Oisko joku uusi taktiikka paikallaan?- Anonyymi
Eikä luule. Olette lapsellisia.
- Anonyymi
Veikkaan että sinulla ei sellaista vaikutusta ole.
- Anonyymi
Taisit valita itseäsi tervejärkisemmän kohteen, hullu.
- Anonyymi
Äärimmäinen intohimo tuo pahimmat ja parhaimmat tunteet esiin. Vaikka eipä niitä parhaita ole juuri näkynyt, varmaan oikein kivoja..
- Anonyymi
Niille ei ole tullut tilaisuutta tulla esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niille ei ole tullut tilaisuutta tulla esille.
Ei ole niin, kummallakaan. On se vähän harmi!
- Anonyymi
Joskus samankaltaisuus on hyväksi joskus huonoksi.. Kaikki sanoi, et olin Exän kanssa samanlainen, omasta mielestäni en, en tietenkään ollut. Tapeltiin muuten vaan kokoajan! No oltiin me monessa asiassa ja monessa asiassa sitten ei.
- Anonyymi
Miten se jääräpäisyys ilmenee sillä naisella?
- Anonyymi
Niihin raivokohtauksiin se kariutuis
Sun pitäis hoitaa ne - Anonyymi
Erittäin hyvä kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niihin raivokohtauksiin se kariutuis
Sun pitäis hoitaa neUuden kumppanin pitää olla rauhallinen luonteeltaan, hänen kanssaan yhdessä pitää voida sopia asiasta kuin asiasta. Erilaisia tunteita saa olla, mutta minkäänlainen raivoaminen ei tule kysymykseen, eikä huutaminen tai tavaroiden heittely. Sopuisa, yleensä hyväntuulinen ja sopeutuvainen. Suunnilleen samanikäisyys on tärkeää, koska silloin molemmilla on paljon erilaisia elämänkokemuksia takana. Silloin kun ihminen on onnellinen hän on iloinen, tasapainoinen ja kumppaninsa hyvin huomioiva.
- Anonyymi
Tunnistin. Ja totta.
- Anonyymi
Keneltä mieheltä? Jkö?
- Anonyymi
Olen kyllä jääräpää. Mua ei määräillä sitten yhtään. :)
- Anonyymi
Olen kateellinen sun maasturille mies.
- Anonyymi
Niin tulis sanailua hyväntahtoista kylläkin. Ai miten kiihottavaa se on silloin kuin se tehdään oikein.
- Anonyymi
Etkö osaa muilla tavoilla kiihoittaa kuin sanoilla? Miten jos sun suu teipataan kun ärsytät puheellasi liikaa?
- Anonyymi
Oli varmaan mieheltä, mutta kaipa tuo toimii toisin päin myös....hmmm... Tulee mieleen vuosien takaa eräs.
- Anonyymi
Impulsiiviset ihmiset ymmärtää myös toisiaan, vaikka tulista on toisinaan. Siinä on välissä aivan toisenlainen ymmärrys kuin ihmisellä kuka vaan "koittaa välttää riidan", sekin jo itsessään tuohduttaa kun tietää että toinen ei oikeasti ymmärrä eikä pysty asettautumaan toisen asemaan. Koko asetelma vaikka se olisi tulinen, sisältää aivan toisenlaisen yhteyden, syvemmän sellaisen. Toisinaan impulsiivia, mutta aivan eritasolla uppoudutaan toiseen ja toisen mielialoihin. Pääasia että on "turvallista" yhdessä joka tuo luottamuksen siihen että saa olla täysin oma itsensä hyvinä ja huonoina päivinä <3
- Anonyymi
Jääräpää = itsepäinen= määrätietoinen = tietää mitä tahtoo, mitä mieltä on ja miten asioista miettii ja mitä tekee eikä muuta asioita toisen ihmisen mieliksi.
Raivo = viha= vihanhallinta= ihminen joka on vihainen ja hänen on vaikea saada tunne hallittua.
Impulsiivisuus= äkkipikaisuus= Ei pysty hillitseen tunteiden menemistä tekoihin. Toimii tunteiden vallassa, ei harkitse tekojaan
Kaikki eri asioita. Sekoitat sanoja ja erilaisia luonteenpiirteitä nyt toisiinsa - Anonyymi
juuri niin
- Anonyymi
En oikeasti oo...
- Anonyymi
Keneltä tää on.. onko tää tarkoitettu T nimiselle
- Anonyymi
Palstan rölli on aktivoitunut selkeesti tässä aloituksella ja hänellä on selkeesti näkemys että jääräpäisyys on negatiivinen ominaisuus ja on synonyymi sanalle "viha ja raivokohtaus"
Itse olen perinyt isältäni jääräpäisen luonteen ja myöskin seurustellut jääräpäosten miesten kanssa ja minä nyt en pitäisi ominaisuutta huonona.
Itsepäisyys on ominaisuus joka jollain volyymillä löytyy meistä jokaisesta. Se onko poikkeuksellisen itsepäinen, sen voi mitata sillä kuinka nopeesti vastoinkäymisten edessä luovuttaa. Luovuttajilla on vähäinen jääräpäisyys. He lannistuu takaiskujen edessä. Heidän maailmassa asioiden pitää mennä niin kuin he haluu ja jos elämä heittääkin eteen esteen tavotteen tiellä, se kaataa koko ihmisen ja syöksee masennukseen ja luovuttamiseen.
Itsepäinen ihminen taas nousee uuteen yritykseen vaikka turpaan tulisi ja se toistuu ja toistuu ja vaikka olis jo ihan ruhjottuna mustelmilla niin eikä mitään jälleen ylös ja uus yritys. Jääräpäisyys on sana jota käytetään silloin kun tää jääräily kohdistuu asioihin jotka on enemmän vahinkoa ihmiselle tekeviä kuin häntä hyödyttäviä jääräilyn aiheita.
Esim. itse pokkuroin lapsena vastaan kaikella määrätietoisuudellani isääni vastaan siinä että saanko pukee 25 asteen pakkaselle kesämekon. Sellasen prinsessamekon. Vaaleanpunaisen. Musta se oli kaunis ja oisin halunnu sen tarhaan päälleni. No, isäni näkemys oli että tyttö sinähän jäädyt ja sitten tulee poru pihalla kun on kylmä että nyt vaan lämmintä alle ja haalarit kiltisti päälle.
Minä vedin siitä 2 tunnin jääräilyt. Itkut ja potkut eteisen lattialla ja viskelin haalarit joita isä tyrkytti lähempään seinään ja ja karkasin mekkoo hakee ja puin sitä päälleni. Sitä on jääräily joka on itselleen vahingollista.
Itsepäisyys noin muuten on tosi hyvä ominaisuus, Ensinnäkin sillä saavuttaa tavotteita, kun on pitkäjänteinen ja sinnikäs. Lisäksi kun ei anna muiden vaikutaa liian helposti omiin ajatuksiin, mielipiteisiin ja elämän valintoihin elää onnellisemmin. Eihän tää elämä oo sun vanhempien, puolison tai sukulaistes tai kavereiden vaan sinun elämä.
Mistä ne tietää oletko onnellinen jos ne haluu et susta tulee uralla etenevä 24/ 7 työssä oleva hyvin tienaava lääkäri? Jos itse haluutkin olla keikkaava laitosapulainen , koska niin saat enemmän vapaa-aikaa etkä kuole stressiin ja laiminlyö läheisiäs olemalla jatkuvasti töissä? Palkka on paska, mutta mieli voikin olla onnellisempi?
Omia puoli pitää osata pitää eikä olla mikään veltto tahdoton perässä vedettä lapatossu tossun alla hengailemassa
Itse ainakin tykkäsin siitä suhteissa että pystyin luottaan että miehet kyllä sanoo jos ei oo tyytyväisiä tai jokin ei heille käy. Karseinta ois olla suhteessa jossa teen päätöksiä ja toinen on et kaikki käy ja sitten se katkeroituneena kuitenkin miettii miten persiistä tässä suhtees on olla kun en oikeeesti näitä asioita näin ois halunnu.
Jäätäväää- Anonyymi
Mutta ymmärrän että joillekin on toisen kyky ilmaista miten itse on onnellinen ja voi hyvin ja mitä haluaa ja toivoo elämältä ja mitä ei on vaikee paikka. On ihmisiä jotka haluu käskee ja sanella miten muut elää ja määräillä kumppaneiden kaikista asioista suuttuen jos kumppani ei haluakaan toimia niin kuin käsky käy.
Se on tietynlaisille ihmisille vaikeeta kun toinen aikuinen ihminen haluukin pitää oman elämänsä määräysvallan itsellään eikä luovuttaa ohjausta toiselle. Aikuisuudessa on se juju että kumppani ei ole lapsi eikä lapsen asemassa oleva huollettava vaan tasavertainen kumppani ja vaikka suhteessa joku kontrolloivuuteen pyrkivä ei haluu sitä hyväksyä millään, silti se suhteen toinen osapuoli on myös aikuinen ja täysivaltainen päättämään ja määräämään ja hallinnoimaan omaa elämää, oman elämän asioita ja päätöksiä.
Ja päätökset konkretisoituu siinä kun kumppani ei saakkaan tahtoaan läpi ilman toisen hyväksyntää ja allekirjoituksia henkilöllisyystodistusten kera. Siinä tulee viimeistään se fakta eteen ettei toisen tahdon yli kävellä, eikä aikuista voi kohdella kuin lasta. Hänen oma suostumus allekirjoituksineen ja henkilöllisyystodistuksin tarvitaan. Ei riitä että hänen kumppaninsa marssii antaan käskyt ja luvat toisen puolesta ja lyö vain omat henkkarit ja allekirjoitukset tiskiin.
Suhteessa toisten on vaikee hyväksyä tätä kahden täysivaltaisen ja omista asioistaan päätösvaltaa pitävän aikuisen parisuhdetta. Joissain suhteissa toinen osapuoli haluaisi olla suhteen ainut aikuinen ja yrittää hakee sitä huoltajuussuhdetta toiseen nähden eli asettaa toisen lapsen asemaan jolla muka ei ois vielä valtaa antaa käskyjä ja ilmaista näkemyksiään omista asioistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ymmärrän että joillekin on toisen kyky ilmaista miten itse on onnellinen ja voi hyvin ja mitä haluaa ja toivoo elämältä ja mitä ei on vaikee paikka. On ihmisiä jotka haluu käskee ja sanella miten muut elää ja määräillä kumppaneiden kaikista asioista suuttuen jos kumppani ei haluakaan toimia niin kuin käsky käy.
Se on tietynlaisille ihmisille vaikeeta kun toinen aikuinen ihminen haluukin pitää oman elämänsä määräysvallan itsellään eikä luovuttaa ohjausta toiselle. Aikuisuudessa on se juju että kumppani ei ole lapsi eikä lapsen asemassa oleva huollettava vaan tasavertainen kumppani ja vaikka suhteessa joku kontrolloivuuteen pyrkivä ei haluu sitä hyväksyä millään, silti se suhteen toinen osapuoli on myös aikuinen ja täysivaltainen päättämään ja määräämään ja hallinnoimaan omaa elämää, oman elämän asioita ja päätöksiä.
Ja päätökset konkretisoituu siinä kun kumppani ei saakkaan tahtoaan läpi ilman toisen hyväksyntää ja allekirjoituksia henkilöllisyystodistusten kera. Siinä tulee viimeistään se fakta eteen ettei toisen tahdon yli kävellä, eikä aikuista voi kohdella kuin lasta. Hänen oma suostumus allekirjoituksineen ja henkilöllisyystodistuksin tarvitaan. Ei riitä että hänen kumppaninsa marssii antaan käskyt ja luvat toisen puolesta ja lyö vain omat henkkarit ja allekirjoitukset tiskiin.
Suhteessa toisten on vaikee hyväksyä tätä kahden täysivaltaisen ja omista asioistaan päätösvaltaa pitävän aikuisen parisuhdetta. Joissain suhteissa toinen osapuoli haluaisi olla suhteen ainut aikuinen ja yrittää hakee sitä huoltajuussuhdetta toiseen nähden eli asettaa toisen lapsen asemaan jolla muka ei ois vielä valtaa antaa käskyjä ja ilmaista näkemyksiään omista asioistaan.On myös ihmisiä, jotka haluaa ikuisesti vaan pelata ja leikkiä kuka niskan päälle pääsee ja kuka viimeiseksi itkee. Esimerkiksi nämä kerran elämässään petetyksi tulleet narsistiset miehet on tällaisia.
Ollaan mustasukkaisia ja ahdistetaan sillä toista,mutta itse ei luvata mitään, eikä kiinnostaisi vähempää mitä toinen haluaa tai odottaa, ennen kuin jotain surullista tapahtuu tai tulee jälleen jätetyksi ja petetyksi. Sitten vaan geimit seuraavan kanssa pystyyn ja voi ulista miten sielu on kadonnut, kun jakaa itseään ympäriinsä. Yksi aste syvemmälle renttuuteen. Aina löytyy uusia uhreja ja niitä naisia jotka menee vipuun ja antaa.
- Anonyymi
Kyl ne särmät hioutuu ajan kanssa.
- Anonyymi
Niin toinen taipuu tossun alle ja toinen kontrolloi.
Lapsi ja aikuinen asetelma.
Tasa-arvoisessa suhteessa kumpikin saa toteuttaa tahtoaan ja kumpikin joustaa.
Ei niin et toinen känkkäränkkää
Kunnes toinen ei enää jaksa laittaa vastaan vaan taipuu toisen tahtoon ja on onneton. Kunnes lopulta jättää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes toinen ei enää jaksa laittaa vastaan vaan taipuu toisen tahtoon ja on onneton. Kunnes lopulta jättääHaluan tuntea läsnäolosi
Rakkautesi
Tarvitsen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes toinen ei enää jaksa laittaa vastaan vaan taipuu toisen tahtoon ja on onneton. Kunnes lopulta jättääEn aivan tuota tarkoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes toinen ei enää jaksa laittaa vastaan vaan taipuu toisen tahtoon ja on onneton. Kunnes lopulta jättääJankuti jankuti mitä ihmettä sinä sepität....?
Mistä allekirjoituksista ja lapsen asemista jauhat, onko traumoja narsku miehestä itselläsi, kukaan ole tollane!!! Lopeta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jankuti jankuti mitä ihmettä sinä sepität....?
Mistä allekirjoituksista ja lapsen asemista jauhat, onko traumoja narsku miehestä itselläsi, kukaan ole tollane!!! Lopeta.Sivullisen kommentti;
Oletko 13-15v?
Ainakin kommentointisi puolesta uskoisin sinun olevan teini-ikäinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivullisen kommentti;
Oletko 13-15v?
Ainakin kommentointisi puolesta uskoisin sinun olevan teini-ikäinen.Kyllä tuo siltö vaikuttaa sun kohdalla jos nii lapsellista juttuja selusta palstalle. Mene narsku palstalle kirjoittelemaan, nuo on jotain lehdistä ja mielikuvituksesta yhdistettyjä juttuja, ei tosijuttuja nyt :) ketään ei kannata maalittaa tai mustamaalata omakeksimillä spekulaatoilla tai yhdistää eri juttuja muihin. Tai puhua yleisellä tasolla jos ei ole kyse edes siitä koko ketjussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivullisen kommentti;
Oletko 13-15v?
Ainakin kommentointisi puolesta uskoisin sinun olevan teini-ikäinen.Ja huomio, teinitkin on nykyisin fiksuja. Ei mene heillekään läpi tollanen selitys jostain. Tsemppiä siis sinne päänsisälle ja muuta ajateltavaa nyt sinne kuin nuo höpö höpö tarinat.
- Anonyymi
Jaa mulla on pässinpää.
- Anonyymi
Pelottavan samanlaisia. Melkeinpä naamavärkistä lähtien.
- Anonyymi
Sä oot rumempi 😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä oot rumempi 😊
No jommankumman se palkintopuolison rooli pitää ottaa, eli sinun tietenkin. ☺️
- Anonyymi
Liekö tuo nyt niin totista täällä.
- Anonyymi
Ikävä on
- Anonyymi
Niin on ikävä.
- Anonyymi
No voi vee
- Anonyymi
Itselle kirjoitettu ja vastattu koko ketju
- Anonyymi
Vaki hullu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaki hullu.
No on. Täytyy olla täys seko jos nää ottaa tosiissaan.
- Anonyymi
Älä sinä mustamaalaa toisia ihmisiä.
- Anonyymi
Aloitus n 40v mieheltä? Onko?
- Anonyymi
Kyllä on.
- Anonyymi
Miun muppeloko tän aloitti? Nyt sait muualle someen sitä mitä tilasit ☺️😉 mees kattoo!
- Anonyymi
kuule juha ei halua erota minusta jostakin syysta en vaan tieda miksi sen olen nyt saanut selvaksi toivon etta se tulisi kaymaan luonani niin sitten yriran paastaa siita irti silla on vaan kummallinen taipumus etta se haluaa taas vaan lapsia lisaa silla silla niita jo riittaa ihan tarpeeksi joten siina on yksi asia mika pitaa puhua sen kanssa halki ei minulla ole ciela aikaa alkaa obottaa mitaan vauvaa jos sille sopii kaikki ehbotukset niin hyvä tiedoksi vaan etta se on kyllä aika kovapainen herra nyt en pysty sanomaan sinullekkaan enempaa joten piban sinut kylla ajantasalla terv seija ja pyyban anteeksi taas pitkaa kirjoiyustani
- Anonyymi
kuule kyllä mina juhan kanssa parjaan kun pakko on en vaan ymmarra miksi silla pitaa olla kaikkien kanssa papsi silla niita silla jo riittaa ja aina se vaan on tekemassa niita lisää
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521