Tulipesät verolle

Anonyymi

Ihmisiä kehotetaan jatkuvasti liikkumaan. Eipä paljon talviaikana taajamassa viitsi liikkua kun joka toisesta piipusta tulee milloin minkäkin väristä savua. Pienhiukkasta on ilmassa paljon yli sallitun määrän. Eli jos liikut niin sairastut.
Olisiko aika taajama-alueilla alkaa verottamaan tulipesistä vaikkapa 300€/ tulipesä. Saataisiin vähennettyä varmasti myrkkykaasujen määrää. Suomessa kuolee vuosittain aivan liikaa pienhiukkasista aiheutuvaan sairaiteen.

15

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Happivero myös olisi paikallaan. Kaikki ihmiset, autot, tulipesät yms happea käyttävät verolle.

• Anonyymi

haha.

• Anonyymi

No paljonko? Kävin ulkona lenkillä, ei näkynyt kaikenlaisia savuja. Mutta itsemurhan tekee vajaa 1000 ihmistä vuodessa. 2000 tapaturmissa, meneekö hiukkasissa PALJONKIN enemmän väkeä.

• Anonyymi

Sähköyhtiön edustaja?Ja viime vuonna poltettiin kivihiiltä taas enemmän et saatiin halpaa ja hyvää energiaa tähän maahan.

• Anonyymi

Alueilla jossa vanhempia taloja, vaikkapa rintamamiestaloja niin on kyllä savunhaju koko talven, jatkuvasti palaa takka jossakin.

• Anonyymi

Kyllä tulee hyvä tuoksu koivua poltettaessa 50€ kuutio. Persut polttaa maito ja viinitonkkia

• Anonyymi

Kaikki palaa esim. vanhat sähkötolpat ja ratakiskojen pöllit ovat hyvää polttopuuta.

• Anonyymi

Aloittajalla ei tulisijaa ja sähkölaskut menivät lasikatosta läpi, nyt harmittaa ja kateus iski pintaan.

• Anonyymi

Ainoa mikä meni oikein on ettei minulla ole tulisijaa, mutta valmius on. Nyt tuntuu, että se kateus on vähän toisinpäin, koska minulla on varaa lämmittää sähköllä ilman lasikattoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mikä meni oikein on ettei minulla ole tulisijaa, mutta valmius on. Nyt tuntuu, että se kateus on vähän toisinpäin, koska minulla on varaa lämmittää sähköllä ilman lasikattoa.

Valmius mihin? kokonaiskuva ei vielä ihan selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valmius mihin? kokonaiskuva ei vielä ihan selvä.

Se valmius tarkoittaa, että hormi ja savupiippu on muttei tulipesiä. Joko kokonaiskuva aukesi.

• Anonyymi

Kaikki virkamiehet tai kuntien ja valtion työntekijät lisälahjaverolle luokkaa 25%. Oikeita töitä tekeviltä veroja pois saman verran.

• Anonyymi

Oi oi, kun on talvipakkasella kiva laittaa takkaan sekä leipäuuniin tulet ja nauttia lämmöstä! Taidan kohta sytyttää myös tulet saunan kiukaaseen sekä vesipadan alle. Talvipakkasessa mikään ei tuoksu yhtä hyvälle kuin koivupuun poltosta syntyvä tuoksu. Laitapa sinä kirjoituksen aloittaja se kaava-alueella sijaitsevan omakotitalosi koppisaunan sähkökiuas tulille ja maksa nätisti sähkö- ja maakaasulaskusi valittamatta. Eiköhän nuo suurimmat päästöt aiheudu teollisuudesta ja itänaapurista.

• Anonyymi

Oi oi kun on kivaa. Termostaatit pitävät huolen tasalämmöstä ilman mitään työtä. Sähkökin on vielä tosi halpaa (ei tietysti köyhille jotka joutuvat lämmityshommiin.)

• Anonyymi

Verothan ne maailman pelastaa,,,niinkuin aina ennenkin.Ja suomalaisten puunpoltto pilaa koko pallon.Pitäisikö meidän verottaa muiden maiden esim;metsäpaloja?Kun tulee pahimmillaan kesällä savut kotosuomeen eikä oikee pysty hengittää ja silmiä kirveltää.Taitaa mennä aika monta mottia enemmän taivaalle kuin mitä me saadaan yhdessä talvessa hyötykäyttöön.Tai tänään uutisoitu juttu,amatzonin metsiä taas hakattu ennätysmäärä tammikuussa,no hyvä et hakataan pois ettei polttamalla pilata enenpää ihmisten elämänlaatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      87
      1863
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      157
      1331
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      68
      1141
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      65
      1012
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      82
      941
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      87
      862
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      850
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      836
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      827
    10. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    Aihe