Ihmisiä kehotetaan jatkuvasti liikkumaan. Eipä paljon talviaikana taajamassa viitsi liikkua kun joka toisesta piipusta tulee milloin minkäkin väristä savua. Pienhiukkasta on ilmassa paljon yli sallitun määrän. Eli jos liikut niin sairastut.
Olisiko aika taajama-alueilla alkaa verottamaan tulipesistä vaikkapa 300€/ tulipesä. Saataisiin vähennettyä varmasti myrkkykaasujen määrää. Suomessa kuolee vuosittain aivan liikaa pienhiukkasista aiheutuvaan sairaiteen.
Tulipesät verolle
15
77
Vastaukset
- Anonyymi
Happivero myös olisi paikallaan. Kaikki ihmiset, autot, tulipesät yms happea käyttävät verolle.
- Anonyymi
haha.
- Anonyymi
No paljonko? Kävin ulkona lenkillä, ei näkynyt kaikenlaisia savuja. Mutta itsemurhan tekee vajaa 1000 ihmistä vuodessa. 2000 tapaturmissa, meneekö hiukkasissa PALJONKIN enemmän väkeä.
- Anonyymi
Sähköyhtiön edustaja?Ja viime vuonna poltettiin kivihiiltä taas enemmän et saatiin halpaa ja hyvää energiaa tähän maahan.
- Anonyymi
Alueilla jossa vanhempia taloja, vaikkapa rintamamiestaloja niin on kyllä savunhaju koko talven, jatkuvasti palaa takka jossakin.
- Anonyymi
Kyllä tulee hyvä tuoksu koivua poltettaessa 50€ kuutio. Persut polttaa maito ja viinitonkkia
- Anonyymi
Kaikki palaa esim. vanhat sähkötolpat ja ratakiskojen pöllit ovat hyvää polttopuuta.
- Anonyymi
Aloittajalla ei tulisijaa ja sähkölaskut menivät lasikatosta läpi, nyt harmittaa ja kateus iski pintaan.
- Anonyymi
Ainoa mikä meni oikein on ettei minulla ole tulisijaa, mutta valmius on. Nyt tuntuu, että se kateus on vähän toisinpäin, koska minulla on varaa lämmittää sähköllä ilman lasikattoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa mikä meni oikein on ettei minulla ole tulisijaa, mutta valmius on. Nyt tuntuu, että se kateus on vähän toisinpäin, koska minulla on varaa lämmittää sähköllä ilman lasikattoa.
Valmius mihin? kokonaiskuva ei vielä ihan selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmius mihin? kokonaiskuva ei vielä ihan selvä.
Se valmius tarkoittaa, että hormi ja savupiippu on muttei tulipesiä. Joko kokonaiskuva aukesi.
- Anonyymi
Kaikki virkamiehet tai kuntien ja valtion työntekijät lisälahjaverolle luokkaa 25%. Oikeita töitä tekeviltä veroja pois saman verran.
- Anonyymi
Oi oi, kun on talvipakkasella kiva laittaa takkaan sekä leipäuuniin tulet ja nauttia lämmöstä! Taidan kohta sytyttää myös tulet saunan kiukaaseen sekä vesipadan alle. Talvipakkasessa mikään ei tuoksu yhtä hyvälle kuin koivupuun poltosta syntyvä tuoksu. Laitapa sinä kirjoituksen aloittaja se kaava-alueella sijaitsevan omakotitalosi koppisaunan sähkökiuas tulille ja maksa nätisti sähkö- ja maakaasulaskusi valittamatta. Eiköhän nuo suurimmat päästöt aiheudu teollisuudesta ja itänaapurista.
- Anonyymi
Oi oi kun on kivaa. Termostaatit pitävät huolen tasalämmöstä ilman mitään työtä. Sähkökin on vielä tosi halpaa (ei tietysti köyhille jotka joutuvat lämmityshommiin.)
- Anonyymi
Verothan ne maailman pelastaa,,,niinkuin aina ennenkin.Ja suomalaisten puunpoltto pilaa koko pallon.Pitäisikö meidän verottaa muiden maiden esim;metsäpaloja?Kun tulee pahimmillaan kesällä savut kotosuomeen eikä oikee pysty hengittää ja silmiä kirveltää.Taitaa mennä aika monta mottia enemmän taivaalle kuin mitä me saadaan yhdessä talvessa hyötykäyttöön.Tai tänään uutisoitu juttu,amatzonin metsiä taas hakattu ennätysmäärä tammikuussa,no hyvä et hakataan pois ettei polttamalla pilata enenpää ihmisten elämänlaatua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909