Golf katoaa marginaaliin

Uusi Golf on putoamassa lilliputiksi. Vuonna 2022 tammikuussa se ei päässyt edes TOP30 -listalle. Se olisi edellyttänyt vähintään 0,8% markkinaosuutta.

Kirjoitin tästä aikaisemminkin, että Golf syöksyy mutta eipä uskottu.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17232403/vw-golfin-myynnit--66

Arvasin että Golf on menettänyt digikojelaudan ym. elektroniikkahimmeleiden myötä idean simppelinä perusautona. Näinhän siinä kävi.

72

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilalle tuli ID sarjan autot.
      Nyt mennään aidolla sähköautolla ja muut jäävät pikkuhiljaa marginaaliin.

      • ID4 sijalla 27, yhtään volsua ei TOP20 listalla.

        Suomalaiset saivat tarpeeksi. Volkkarit niin huonoja että sähköautoissakin on korkea öljynkulutus ja jakoketjuviat sisäänrakennettuna :D


    • Anonyymi

      No johan se on hallinut ja johtanut ko. segmentin kärjessä 1974 alkaen että....

    • Anonyymi

      Käypä katsomassa VW:n sivuilta "autot nopeaan toimitukseen" niin ymmärrät että kyse ei ole siitä halutaanko Golfeja vaan saadaanko niitä Suomeen toimitettavaksi asiakkaille. Siellä ei ole kuin muutama Golf tarjolla kuukauden toimittusajalla kun normaalitilanteessa niitä on siellä yli sata.
      Trafi kun kertoo rekisteröintimäärät, ei tehtyjen kauppojen määrää.

      • Anonyymi

        VW:llä ei näköjään ole yhtä ainoaa sähköautoa varastossa tai toimitettavaksi seuravan kuukauden aikana.
        Saa nähdä millainen ketsuppipullo-efekti seuraa kun VW alkaa saamaan siruja niin paljon kuin se tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:llä ei näköjään ole yhtä ainoaa sähköautoa varastossa tai toimitettavaksi seuravan kuukauden aikana.
        Saa nähdä millainen ketsuppipullo-efekti seuraa kun VW alkaa saamaan siruja niin paljon kuin se tarvitsee.

        Ja entäs kun Toyotakin saa niitä niin paljon kuin se tarvitssee.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja entäs kun Toyotakin saa niitä niin paljon kuin se tarvitssee.

        Mitä Toyota tekisi sähköautoihin tarvittavilla siruilla kun ei se edes tee sähköautoja?
        Tähän mennessä Toyota on tehnyt tasan nolla Suomessa toimitetuista sähköautoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:llä ei näköjään ole yhtä ainoaa sähköautoa varastossa tai toimitettavaksi seuravan kuukauden aikana.
        Saa nähdä millainen ketsuppipullo-efekti seuraa kun VW alkaa saamaan siruja niin paljon kuin se tarvitsee.

        Mitä nyt nettiautossakin myynnissä tällä hetkellä ID:3:sia 67kpl, ja ID.4:sia 26kpl.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt nettiautossakin myynnissä tällä hetkellä ID:3:sia 67kpl, ja ID.4:sia 26kpl.

        Käytettyjä. Ei uusia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Toyota tekisi sähköautoihin tarvittavilla siruilla kun ei se edes tee sähköautoja?
        Tähän mennessä Toyota on tehnyt tasan nolla Suomessa toimitetuista sähköautoista.

        Sirujen tuotantoketjun alkupäässä ei ole väliä menevätkö sirut sähköautoon vai perinteiseen autoon. Sähköpelit tarvitsevat enemmän siruja. Joka valmistajalla on sama haaste.



      • Anonyymi

        Siellä on golffeja hetiajoon ei kuukauden päästä.PS kaikkiaan volkkareita hetiajoon 137kpl.


    • Anonyymi

      Suomalaisten ja suomalaisten naapurien tiedossa ja käsissä on niin paljon vanhoja resuja Golfeja ettei niitä enää kukaan halua.

    • Anonyymi

      Käytettyjä tuodaan maahan siitäkin edestä ja muutenkin Golfeilla käydään kauppaa paljon enemmän kuin minkään merkkisellä uudella autolla kaikki mallit huomioiden. Viime vuonna käytettyjä Golfeja myytiin lähes 21000kpl.

      • Anonyymi

        Lehdistö luo tällaiaia valheita. Haut tietokoneella eivät ole myyntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehdistö luo tällaiaia valheita. Haut tietokoneella eivät ole myyntejä.

        Kyseessä ei ole haut vaan Nettiauton toteutuneista autokaupoista muodostetut tilastot!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole haut vaan Nettiauton toteutuneista autokaupoista muodostetut tilastot!

        Siis ymmärsinkö, että sinä vertaat käytettyjen Golfien kysyntää uuden Golfin myyntiin? Tarkoitatko että käytettyjen Golfien kauppa korvaa uuden mallin myynnin romahduksen vai miksi otit asian puheeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole haut vaan Nettiauton toteutuneista autokaupoista muodostetut tilastot!

        Miten mitataan "Nettiauton toteutuneet kaupat"?
        Edellistä ostaessani kurkin Nettiautossa useampaakin eri liikkeen vaihdokkia. Muutamaa kävin katsomassa ja yhden ostin.
        En kertonut Nettiautolle mitään kaupoistani. Mitähän mahtoivat tilastoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten mitataan "Nettiauton toteutuneet kaupat"?
        Edellistä ostaessani kurkin Nettiautossa useampaakin eri liikkeen vaihdokkia. Muutamaa kävin katsomassa ja yhden ostin.
        En kertonut Nettiautolle mitään kaupoistani. Mitähän mahtoivat tilastoida?

        "En kertonut Nettiautolle mitään kaupoistani. Mitähän mahtoivat tilastoida?"
        Oletkos vähän yksinkertainen?
        Ostaja ei kerro syntyneistä kaupoista, vaan myyjä poistaessaan ilmoituksen.


    • Anonyymi

      Golf pyyhkiytyy kartalta kokonaan viiden vuoden sisällä. ID-mallit korvaa Golfin. Loppuihan se Kuplakin aikanaan.

      • Ne ID mallit pitäisi saada ensin toimimaan. Se on kyllä ihan hyvännäköinen auto tuo ID4.


    • Anonyymi

      Bensa autolle golf kokoiseen on isot markkinat ympäri maailman.

      Id sarjan akkuauto ei voi myydä kokoeuroopassa kuin murto osan. Koska vähän jotka voi käyttää akkuautoa ja pärjää sillä.

      • Anonyymi

        VW joutuu jakamaan niukkuutta sirupulan kynsissä. Isot maat saavat autoja paremmin kuin pieni syrjäinen Suomi.
        Joka tapauksessa ongelma on komponenttipula joka viivästyttää toimittamasta tilattuja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW joutuu jakamaan niukkuutta sirupulan kynsissä. Isot maat saavat autoja paremmin kuin pieni syrjäinen Suomi.
        Joka tapauksessa ongelma on komponenttipula joka viivästyttää toimittamasta tilattuja autoja.

        Eihän siihen bensa-autoon juurikaan mitään siruja tarvita. Eikös se niin mennyt Toyotallakin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        VW joutuu jakamaan niukkuutta sirupulan kynsissä. Isot maat saavat autoja paremmin kuin pieni syrjäinen Suomi.
        Joka tapauksessa ongelma on komponenttipula joka viivästyttää toimittamasta tilattuja autoja.

        Mitenköhän se muilla merkeillä ei ole Suomi pieni ja syrjäinen maa? Nimittäin myyntiä kuukaudessa kappalemääräisesti kasvattivat vuoden takaiseen verrattuna Toyota, Kia, Opel, BMW, Citroen ja Hyundai. Mutta sitten tuo VW. Kuukaudessa putosi myynti 228 kappaletta.

        Näyttää että suomalaisille ei enää VW kelpaa. Eihän tuota oikein voi muuten selittää koska VW on kuitenkin samanlainen massavalmistaja kuin muutkin.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mitenköhän se muilla merkeillä ei ole Suomi pieni ja syrjäinen maa? Nimittäin myyntiä kuukaudessa kappalemääräisesti kasvattivat vuoden takaiseen verrattuna Toyota, Kia, Opel, BMW, Citroen ja Hyundai. Mutta sitten tuo VW. Kuukaudessa putosi myynti 228 kappaletta.

        Näyttää että suomalaisille ei enää VW kelpaa. Eihän tuota oikein voi muuten selittää koska VW on kuitenkin samanlainen massavalmistaja kuin muutkin.

        Enopä usko että Volkkarin isoja setiä hirveästi huolestuttaa Suomen mallikohtaiset luvut kun vuosi 2021 näyttää tältä.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Mitenköhän se muilla merkeillä ei ole Suomi pieni ja syrjäinen maa? Nimittäin myyntiä kuukaudessa kappalemääräisesti kasvattivat vuoden takaiseen verrattuna Toyota, Kia, Opel, BMW, Citroen ja Hyundai. Mutta sitten tuo VW. Kuukaudessa putosi myynti 228 kappaletta.

        Näyttää että suomalaisille ei enää VW kelpaa. Eihän tuota oikein voi muuten selittää koska VW on kuitenkin samanlainen massavalmistaja kuin muutkin.

        Kyllähän se totuus on siinä, että niitä ei yksinkertaisesti haluta ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enopä usko että Volkkarin isoja setiä hirveästi huolestuttaa Suomen mallikohtaiset luvut kun vuosi 2021 näyttää tältä.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251

        Voiko tuon suurempaa dominanssia enää esittää? Kun tämä sama juttu on toistunut vuodesta toiseen jo Mauno Koiviston ajoista saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se totuus on siinä, että niitä ei yksinkertaisesti haluta ostaa.

        Corolla tuli jo 60-luvullaja on yhä tukevasti piikissä ja golf jossain ynnämuut sarjassa menneisyyden marginaalssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se totuus on siinä, että niitä ei yksinkertaisesti haluta ostaa.

        "Kyllähän se totuus on siinä, että niitä ei yksinkertaisesti haluta ostaa."

        Ja kuitenin niitä ostettiin 25.000 kappaletta viime vuonna.
        Ylivoimainen ykkönen ja 10.000 enemmän kuin seuraavaksi ostetuinta Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enopä usko että Volkkarin isoja setiä hirveästi huolestuttaa Suomen mallikohtaiset luvut kun vuosi 2021 näyttää tältä.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251

        Eikös volkkarin iso setä ole vielä lusimassa petoksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös volkkarin iso setä ole vielä lusimassa petoksesta?

        Siitäkö tuo syväkyykky johtuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enopä usko että Volkkarin isoja setiä hirveästi huolestuttaa Suomen mallikohtaiset luvut kun vuosi 2021 näyttää tältä.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251

        Ei minua kiinnosta muut merkit. Mutta nyt kun näytit niin sinänsä mielenkiintoista kun Toyota tekee käytännössä yhdellä mallila sen myynnin mihin volsulla ei riitä edes neljä mallia.


      • landlord kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta muut merkit. Mutta nyt kun näytit niin sinänsä mielenkiintoista kun Toyota tekee käytännössä yhdellä mallila sen myynnin mihin volsulla ei riitä edes neljä mallia.

        Korjaan: Suomessa Toyota tekee käytännössä enemmän myyntiä yhdellä merkillä kun volsu ei saa sitä edes neljällä merkillä. Muista valmistajista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Korjaan: Suomessa Toyota tekee käytännössä enemmän myyntiä yhdellä merkillä kun volsu ei saa sitä edes neljällä merkillä. Muista valmistajista puhumattakaan.

        "Suomessa Toyota tekee käytännössä enemmän myyntiä yhdellä merkillä kun volsu ei saa sitä edes neljällä merkillä. "


        LOL.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa Toyota tekee käytännössä enemmän myyntiä yhdellä merkillä kun volsu ei saa sitä edes neljällä merkillä. "


        LOL.

        VW AG 24 618
        Volkswagen 10 078
        Skoda 8 554
        Audi 3 779
        Seat 1 874
        Porsche 333

        Toyota Corp 14 579
        Toyota 14 328
        Lexus 251

        14579−333−1874−3779−8554 = 39 autoa enemmän Toyotalle.

        Mutta miksi keskustelu ajautui tähän, Golfin umpisurkea myynti oli keskustelun aihe.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        14579−333−1874−3779−8554 = 39 autoa enemmän Toyotalle.

        Mutta miksi keskustelu ajautui tähän, Golfin umpisurkea myynti oli keskustelun aihe.

        Volsun isoille pojlle tuo matikka on luusereiden ininää. Sinne kilahtaa Suomesta kassaan 24.618 auton myyntivoitot.
        Tokion sushibaariin saadaan pennosia vain 15.000 riisikupista.

        Golfiin tämä liittyy siten että näille braatwursit mussuttajille on aivan sama mikä sen myydyn auton takapellissä lukee niinkauna kuin ftffet tulee himaan. Sama pätee sushi-neideille.
        Money talks, bullshit walks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volsun isoille pojlle tuo matikka on luusereiden ininää. Sinne kilahtaa Suomesta kassaan 24.618 auton myyntivoitot.
        Tokion sushibaariin saadaan pennosia vain 15.000 riisikupista.

        Golfiin tämä liittyy siten että näille braatwursit mussuttajille on aivan sama mikä sen myydyn auton takapellissä lukee niinkauna kuin ftffet tulee himaan. Sama pätee sushi-neideille.
        Money talks, bullshit walks.

        No nyt on jo hätä röllillä. Oksennusta vaan tulee loputtomasti kun vikavagen taapertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla tuli jo 60-luvullaja on yhä tukevasti piikissä ja golf jossain ynnämuut sarjassa menneisyyden marginaalssa.

        Corollaa ja Golfia ei oikein voi verrata, koska Golf on koko historiansa ollut jotakuinkin saman mallinen etuvetoinen hatchback tai farkku, Corolla-nimen alla taas on myyty valtava joukko aivan erilaisia ja erinäköisiä automalleja. On ollut takavetoa, etuvetoa, lehtijousta, kierrejousta, porrasperää, hatchbackia, hardtop coupea ja mitä vielä, mitään muuta yhteistä ei ole kuin mallinimi.
        Jos kaikki Jetat, Ventot, Borat ja Golfin pohjalevylle tehdyt Scirocco, Corrado ja Caddy laskettaisiin myös Golfeiksi niin tilanne olisi paljon vertailukelpoisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollaa ja Golfia ei oikein voi verrata, koska Golf on koko historiansa ollut jotakuinkin saman mallinen etuvetoinen hatchback tai farkku, Corolla-nimen alla taas on myyty valtava joukko aivan erilaisia ja erinäköisiä automalleja. On ollut takavetoa, etuvetoa, lehtijousta, kierrejousta, porrasperää, hatchbackia, hardtop coupea ja mitä vielä, mitään muuta yhteistä ei ole kuin mallinimi.
        Jos kaikki Jetat, Ventot, Borat ja Golfin pohjalevylle tehdyt Scirocco, Corrado ja Caddy laskettaisiin myös Golfeiksi niin tilanne olisi paljon vertailukelpoisempi.

        "Jos kaikki Jetat, Ventot, Borat ja Golfin pohjalevylle tehdyt Scirocco, Corrado ja Caddy laskettaisiin myös Golfeiksi niin tilanne olisi paljon vertailukelpoisempi."

        Plus Octaviat ja Leonit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kaikki Jetat, Ventot, Borat ja Golfin pohjalevylle tehdyt Scirocco, Corrado ja Caddy laskettaisiin myös Golfeiksi niin tilanne olisi paljon vertailukelpoisempi."

        Plus Octaviat ja Leonit.

        Ja A3 ja A4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corollaa ja Golfia ei oikein voi verrata, koska Golf on koko historiansa ollut jotakuinkin saman mallinen etuvetoinen hatchback tai farkku, Corolla-nimen alla taas on myyty valtava joukko aivan erilaisia ja erinäköisiä automalleja. On ollut takavetoa, etuvetoa, lehtijousta, kierrejousta, porrasperää, hatchbackia, hardtop coupea ja mitä vielä, mitään muuta yhteistä ei ole kuin mallinimi.
        Jos kaikki Jetat, Ventot, Borat ja Golfin pohjalevylle tehdyt Scirocco, Corrado ja Caddy laskettaisiin myös Golfeiksi niin tilanne olisi paljon vertailukelpoisempi.

        No nyt kyll tuli jo niin surkeita oljenkorsia että pitää jo kysyä, onko sinulta jo kaikki natsit paenneet punkkerista?


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta muut merkit. Mutta nyt kun näytit niin sinänsä mielenkiintoista kun Toyota tekee käytännössä yhdellä mallila sen myynnin mihin volsulla ei riitä edes neljä mallia.

        Toyota Corolla on ollut aikain saatossa valtava joukko erilaisia automalleja samalla nimellä, VW Golf taas on koko historiansa ollut jokseenkin samanmallinen ja variaatiot on olleet eti nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kyll tuli jo niin surkeita oljenkorsia että pitää jo kysyä, onko sinulta jo kaikki natsit paenneet punkkerista?

        Eipä taida tojohönöllä olevan mitään ymmärrrystä autotekniikasta. Tämä on niitä samoja tollakkoja jotka laskevat latauskelvottomien "sähköisiä kilometrejä" ja joiden mielestä Toyota on keksinyt moniventtiilikoneet ensimmäisenä.

        Täydellistä tekniikan, historian ja fysiikan ymmärtämättömyyttä. Ei ole housun persukset koulun penkillä kuluneet. Ja sekin vähä aika mitä siellä on pakosta oltu niin on kaiveltu nenää tyhjänpanttina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla on ollut aikain saatossa valtava joukko erilaisia automalleja samalla nimellä, VW Golf taas on koko historiansa ollut jokseenkin samanmallinen ja variaatiot on olleet eti nimellä.

        Sillä ei ole merkitystä, kauppanimi ja brändi ratkaisevat.

        Se että jos Golfin konstruktio (kompakti, yleensä etuvetoinen hatchback tai farmari) on Golfin määritelmä, niin silloin konstruktio on toiminut. Mutta ei toimi enää, sillä Golf on menettänyt markkinaosuuksia ympäri Eurooppaa.

        Viimeisin Golf-päivitys on susi. Joskus se on ollut ihan ok auto, esim. Golf II oli hyvä.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Sillä ei ole merkitystä, kauppanimi ja brändi ratkaisevat.

        Se että jos Golfin konstruktio (kompakti, yleensä etuvetoinen hatchback tai farmari) on Golfin määritelmä, niin silloin konstruktio on toiminut. Mutta ei toimi enää, sillä Golf on menettänyt markkinaosuuksia ympäri Eurooppaa.

        Viimeisin Golf-päivitys on susi. Joskus se on ollut ihan ok auto, esim. Golf II oli hyvä.

        "Mutta ei toimi enää, sillä Golf on menettänyt markkinaosuuksia ympäri Eurooppaa."

        Suurelta osin siirtyminen on tapahtunut Golf-johdannaisiin malleihin niinkuin Tiguan, T-Roc, Octavia jne.
        Sama perusauto eri kuorissa.

        Ja tietenkin myös ID.3, ID.4, Born, Enyaq ovat syöneet Golfin myyntiä. Ei ole mikään salaisuus että VW on lopettelemassa polttiksien tekoa kokonaan ja tuo prosessi on jo hyvässä vauhdissa.
        Kupla --> Golf --> MEB


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ei toimi enää, sillä Golf on menettänyt markkinaosuuksia ympäri Eurooppaa."

        Suurelta osin siirtyminen on tapahtunut Golf-johdannaisiin malleihin niinkuin Tiguan, T-Roc, Octavia jne.
        Sama perusauto eri kuorissa.

        Ja tietenkin myös ID.3, ID.4, Born, Enyaq ovat syöneet Golfin myyntiä. Ei ole mikään salaisuus että VW on lopettelemassa polttiksien tekoa kokonaan ja tuo prosessi on jo hyvässä vauhdissa.
        Kupla --> Golf --> MEB

        Sama MQB-perusauto eri kuorissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ei toimi enää, sillä Golf on menettänyt markkinaosuuksia ympäri Eurooppaa."

        Suurelta osin siirtyminen on tapahtunut Golf-johdannaisiin malleihin niinkuin Tiguan, T-Roc, Octavia jne.
        Sama perusauto eri kuorissa.

        Ja tietenkin myös ID.3, ID.4, Born, Enyaq ovat syöneet Golfin myyntiä. Ei ole mikään salaisuus että VW on lopettelemassa polttiksien tekoa kokonaan ja tuo prosessi on jo hyvässä vauhdissa.
        Kupla --> Golf --> MEB

        Nyt keskustellaan Golfista kauppamerkkinä ja tuotteena, ei alustoista. Se on toinen aihe.

        Minusta kolme parasta Golf-mallia ovat Golf II, Golf IV ja Golf I.


    • Anonyymi

      HÖLMÖ KANSAN ENEMMISTÖ HURAHTI TOJOTIIN JA TYPERIIN KATUMAASTUREIHIN. GOLF TARJOAA PAREMMAT OMINAISUUDET HATCHBACKINA TAI FARKKUNA. YLIVOIMAINEN AJETTAVUUDELTAAN LUOKASSAAN JA PARAS ERGONOMIA SEKÄ JÄMERÄ LAATU.

      • Anonyymi

        Caps lock on se toivottomin ja aivottomin yritys kun muut oljenkorret ovat jo loppuneet. Ei muuta kuin saattohoitoa ja kevyet mullat kuolevalle mallille!


      • Anonyymi

        Golfia ei löydy tammikuun 30 myydyimmän mallin listalta, Kadonnut siis marginaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfia ei löydy tammikuun 30 myydyimmän mallin listalta, Kadonnut siis marginaaliin.

        Kaikkien pikkusinttien sintti, vai kuinka pitäisi muotoilla?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo, vain Euroopassa. Maailmassa sitten onkin vähän eri merkit ja mallit ylivoimaisena ykkösenä.

        Golf on Eurooppaan suunnattu malli. Menestys muualla maailmassa on vain bonusta.
        Mites muuten ne Tojotan sähköautot? Onko saatu jossain eka kilpiin? Volsulla on miljoona per vuosi tahti jo päällä.


      • Anonyymi

        Vaikka sinua ottaakin aivoon Toyotan menestys, niin koita esittää itkupotku raivarisi ihan normaalilla äänensävyllä. Vain kakarat kirkuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Golf on edelleen ylivoimaisesti ostetuin automalli Euroopassa 2021. Niitä ostettiin 205.000 kappaletta.

        https://uk.motor1.com/news/564102/tesla-model-3-best-selling/

        Ero on muutaman tuhat yksilöä. Joku aika sitten oli muutaman kymmenen tuhatta oli eroa seuraavaaksi sijoittuneeseen.

        Trendi on selvä. Golfin päivät ovat luetut nykymuodossaan.


    • Anonyymi

      Lantaloordi puhuu vähän mutta asiaa. Vw alamäki on alkanut. Kohta pukkaa yt neuvottelut

      • Anonyymi

        Kuplasta puttipalloauto ja puttipalloautosta lilliputtiauto


    • Anonyymi

      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Kiva että muutkin huomaavat.

        Kirjoitin havainnosta ensimmäisen kerran 2020 lokakuussa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16606740/uusi-golf-ei-myy

        Juu, ei sitä lämmitettyä luusppaa kukaan ikuisesti jaksa. Toyotakin meni jo kaikilla malleilla ohi oikealta ja vasemmalta.


    • Anonyymi

      Mallin elinkaari näytti kestävän 50 vuotta ennen hiipumista.

      • Anonyymi

        Yksi juttu mikä kannattaa pitää mielessä on se että VW on ajamassa kaikkia polttiksia alas ja korvaa ne sähköautoilla. Golfia ollaan korvaamassa ID.3:lla ja niitä on tilattu vuodessa jo 144.000 kappaletta.
        Ja tästä Golfin alasajosta huolimatta se oli vuoden 2021 ostetuin malli Euroopassa ja ainoa jota ostettiin yli 200.000 kpl.
        Golf ID.3 ovat siis myyneet Euroopassa yhteensä 350.000 kappaletta joka on on huikea luku.
        Seuraavaksi myydyin on 208 joka jää alle 200.000 lukuun vaikka siinä on mukana sekä polttikset että sähköversio.

        https://insideevs.com/news/539137/volkswagen-id3-70000-new-customers/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi juttu mikä kannattaa pitää mielessä on se että VW on ajamassa kaikkia polttiksia alas ja korvaa ne sähköautoilla. Golfia ollaan korvaamassa ID.3:lla ja niitä on tilattu vuodessa jo 144.000 kappaletta.
        Ja tästä Golfin alasajosta huolimatta se oli vuoden 2021 ostetuin malli Euroopassa ja ainoa jota ostettiin yli 200.000 kpl.
        Golf ID.3 ovat siis myyneet Euroopassa yhteensä 350.000 kappaletta joka on on huikea luku.
        Seuraavaksi myydyin on 208 joka jää alle 200.000 lukuun vaikka siinä on mukana sekä polttikset että sähköversio.

        https://insideevs.com/news/539137/volkswagen-id3-70000-new-customers/

        Mielikuvitusta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi juttu mikä kannattaa pitää mielessä on se että VW on ajamassa kaikkia polttiksia alas ja korvaa ne sähköautoilla. Golfia ollaan korvaamassa ID.3:lla ja niitä on tilattu vuodessa jo 144.000 kappaletta.
        Ja tästä Golfin alasajosta huolimatta se oli vuoden 2021 ostetuin malli Euroopassa ja ainoa jota ostettiin yli 200.000 kpl.
        Golf ID.3 ovat siis myyneet Euroopassa yhteensä 350.000 kappaletta joka on on huikea luku.
        Seuraavaksi myydyin on 208 joka jää alle 200.000 lukuun vaikka siinä on mukana sekä polttikset että sähköversio.

        https://insideevs.com/news/539137/volkswagen-id3-70000-new-customers/

        Siinä on vain sellainen trendi Euroopassa, että Golfin ja VW:n myynti sulaa ja Peugeotin myynti kasvaa. Yhdestä ID4 mallista en tekisi vielä pitkälle meneviä johtopäätöksiä koska kuluttajalle se ei ole tuotesubstituutio bensa-Golfin ostajalle. Ehkä yrityskaupoilla voi joissain tapauksissa sitä ollakin.

        Vuoden päästä ollaan viisaampia.


      • Anonyymi
        landlord kirjoitti:

        Siinä on vain sellainen trendi Euroopassa, että Golfin ja VW:n myynti sulaa ja Peugeotin myynti kasvaa. Yhdestä ID4 mallista en tekisi vielä pitkälle meneviä johtopäätöksiä koska kuluttajalle se ei ole tuotesubstituutio bensa-Golfin ostajalle. Ehkä yrityskaupoilla voi joissain tapauksissa sitä ollakin.

        Vuoden päästä ollaan viisaampia.

        Ei tässä tarvitse odotella vuotta kun ID.3:n tämänhetkinen myyntimäärä vuodessa on jo 144.000 kappaletta.
        MEB-pohjaiset autot ovat todella suuri hitti monessa eri luokassa. Aika kova veto VW:ltä kun kehittää yhden platformin ja myy sitä miljoonia eri variaatioina eri luokissa.

        Tässä taas uusi voittaja. Varsinkin jenkeissä on jo nyt tilaajia jonossa korttelin ympäri odottamassa että saisi laittaa nimen paperiin.

        https://www.volkswagen.fi/fi/sahkoautot/id-mallisto/id-buzz.html


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe