Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ratkontavinkkejä 4

Vinkkejä, mutta ei ratkaisusanoja palkintoristikoihin tähän säikeeseen, muihin ratkaususanojakin.

18

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuPe 1/2022 olen suurimman osan ongelmista selvittänyt foorumini kautta tai s-postilla kyselemällä (ainakin yksi kohta on selvinnyt tämänkin foorumin kautta).

      S. 30-31 TUO LAATIKOITA TOISIN SANOEN UNISENAKIN sanojen TOISIN SANOEN UNISENAKIN ideaan ei kukaan ole antanut mitään vinkkiä. Löytyisikö täältä?

      Ristikko on minulla ja kaikilta minulta apua kysyneiltä tullut kyllä ratkottua, mutta olisi kuva ymmärtää kaikki vihjeet.

      • Anonyymi

        Tuijottelepa ratkaisusanaa ja mieti, mitä TOISIN SANOEN voisi tarkoittaa, Kun olet keksinyt (ainoan?) järkevän vaihtoehdon niin mieti, miten UNISENA pitää tulkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuijottelepa ratkaisusanaa ja mieti, mitä TOISIN SANOEN voisi tarkoittaa, Kun olet keksinyt (ainoan?) järkevän vaihtoehdon niin mieti, miten UNISENA pitää tulkita.

        Noin olen yrittänyt tehdäkin, mutta en tavoittanut laatijan ideaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin olen yrittänyt tehdäkin, mutta en tavoittanut laatijan ideaa.

        Jos laatija on tehnyt sinulle kohtuuttoman vaikean vihjeen, onko se tietämisen arvoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laatija on tehnyt sinulle kohtuuttoman vaikean vihjeen, onko se tietämisen arvoinen?

        Sen voisi niin sanotusti "jättää omaan arvoonsa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin olen yrittänyt tehdäkin, mutta en tavoittanut laatijan ideaa.

        Toisin sanoen = ??
        Uni = ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen = ??
        Uni = ??

        toisin sanoen olen koko ajan tulkinnut oikein.
        Unisuus se tuotti ongelmia.
        Se, että täällä painotettiin unisuuden ymmärtämistä, auttoi. Kiitos tästä painotuksesta. Juuri nyt ei ole käsittekemieni PuPe-ristikoiden suhteen tulkintaongelmia.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        toisin sanoen olen koko ajan tulkinnut oikein.
        Unisuus se tuotti ongelmia.
        Se, että täällä painotettiin unisuuden ymmärtämistä, auttoi. Kiitos tästä painotuksesta. Juuri nyt ei ole käsittekemieni PuPe-ristikoiden suhteen tulkintaongelmia.

        Vinkit olivat hyviä.👍 Joskin tarvitsin toiston siihen unisuuteen 😒.

        Mutta periaatteessa juuri tuon tyylisiä pyrin itsekin jakelemaan. Annetaan näkökulmia, mutta ratkoja joutuu silti ponnistelemaan.

        Joskus minullakin käy niin, että joudun tarkentamaan aiempaa vinkkiä.

        Hyvän vinkin antaminen on haasteellista ja siinä on oma vaivansa, Mutta kun hyviä vinkkejä itse arvistan, pyrin niitä myös itse antamaan.

        Loin oman vinkin täältä saamieni vinkkien pohjalta. Mainitsin kyllä, että tarvisin itsekin vinkkejä vihjeen ymmärtämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen = ??
        Uni = ??

        Toisin sanoen = ts
        Uni = zz


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen = ts
        Uni = zz

        Niin minä 01.02.2022 20:37 ja 01.02.2022 21:36 saatujen vinkkien pohjalta osittain tulkitsinkin.

        Itse asiassa sain ratkaisun hassulla tavalla. Kokeilun, että mitäpä jos otan ratkaisusanasta pois kirjaimet TS, mitä Google tuumaa asiasta. Se antoi ehdotukseksi ratkaisusanan vaihtoehtoisen kirjoitustavan.

        Mutta ei tästä varmistuksesta haittaakaan ollut.


    • Anonyymi

      Siihen, että näihin Huuhaan kysymyksiin vastataan, liittyy ikävä kyllä se ongelma, että se jollakin kummalla tavalla kannustaa Huuhaata ärsyyntymään, riehumaan ja raivoamaan suunnilleen kaikissa foorumin säikeissä. Näin kävi Sanaris-sivuilla ja näin on käynyt täällä.

      • Anonyymi

        Tämä on kyllä totta. Se johtuu varmaan siitä, että hän on jollain kierolla tavalla addiktoitunut somekirjoitteluun. Ilmeisesti hänellä on niin kova tarve päteä, ohjeistaa ja päsmäröidä, että hänen on täysin mahdotonta pysyä pois täältä - palstalta, jota hän pitää äklönä.

        Tämän tekee vielä erikoisemmaksi se, että hänellä on oma sivusto, jossa vallitsee hänen sanomansa mukaan rauha ja harmonia. Silti hän aina palaa tänne riehumaan ja väittelemään.


      • Että pitikin sitä jonkun sitten tulla trollaamaan erittäin hyvässä ja asiallisessa hengessä aloitettu säie. Kaksi perättäistä trollikommenttia. Tunteiden purkamiseen on säie "Yleinen ojennussäie" - onko ihan mahdotonta, että sitä voisi käyttää, ettei tarvitse alkaa trollaamaan hyvin ja asiallisesti alkaneita säikeitä?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Että pitikin sitä jonkun sitten tulla trollaamaan erittäin hyvässä ja asiallisessa hengessä aloitettu säie. Kaksi perättäistä trollikommenttia. Tunteiden purkamiseen on säie "Yleinen ojennussäie" - onko ihan mahdotonta, että sitä voisi käyttää, ettei tarvitse alkaa trollaamaan hyvin ja asiallisesti alkaneita säikeitä?

        Muisteleppa omaa käytöstäsi viimeisessä HPn ketjussa ja mieti sitten, miksi nämä sinun asialliset ja hyvässä hengessä julkaisemasi aloitukset saattavat aiheuttaa närästystä. Sinulla on tapana trollata muiden ketjuja omituisella päsmäroinnillä ja riehumisella. Toki hyvässä hengessä opiksi ja ojennukseksi ja jotta sinun sääntöjäsi noudatettaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muisteleppa omaa käytöstäsi viimeisessä HPn ketjussa ja mieti sitten, miksi nämä sinun asialliset ja hyvässä hengessä julkaisemasi aloitukset saattavat aiheuttaa närästystä. Sinulla on tapana trollata muiden ketjuja omituisella päsmäroinnillä ja riehumisella. Toki hyvässä hengessä opiksi ja ojennukseksi ja jotta sinun sääntöjäsi noudatettaisiin.

        En kommentoi tässä säikeessä tätä asiaa.

        Kuten 02.02.2022 09:29 kirjoitin, voisiko tämän tyyppiset kommentit laittaa säikeeseen "Yleinen ojennussäie". Minä pyrin käyttämään jatkossa em. säiettä tai säiettä "HP:n ojennussäie". Onko mitenkään mahdollista, että muut voivat tehdä samoin.

        Ottakaa esimerkkiä foorumistani. Siinä ei ole mitään huomauttelukommentteja. Mutta mideraattoriosiolle voi käsitellä "Yleinen ojennussäie" kaltaisia asioita.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En kommentoi tässä säikeessä tätä asiaa.

        Kuten 02.02.2022 09:29 kirjoitin, voisiko tämän tyyppiset kommentit laittaa säikeeseen "Yleinen ojennussäie". Minä pyrin käyttämään jatkossa em. säiettä tai säiettä "HP:n ojennussäie". Onko mitenkään mahdollista, että muut voivat tehdä samoin.

        Ottakaa esimerkkiä foorumistani. Siinä ei ole mitään huomauttelukommentteja. Mutta mideraattoriosiolle voi käsitellä "Yleinen ojennussäie" kaltaisia asioita.

        Jos oma foorumisi on niin esimerkillinen, miksi ihmeessä riehut täällä määräämässä miten kukin saa ratkoa ristikoita? Kuten joku aiemmin kirjoitti ”joku tässä ei täsmää”. Onko se joku pakonomainen syndrooma vai lapsuuden trauma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oma foorumisi on niin esimerkillinen, miksi ihmeessä riehut täällä määräämässä miten kukin saa ratkoa ristikoita? Kuten joku aiemmin kirjoitti ”joku tässä ei täsmää”. Onko se joku pakonomainen syndrooma vai lapsuuden trauma?

        Tapio-Huuhaa toimii pitkälti samoin kuin amerikkalaistyyliset huijarisaarnaajat (jollaisia Suomestakin kyllä on aina löytynyt): pyrkii keräämään ympärilleen perässähiihtäjistä koostuvan lahkon, joka palvoo häntä ("kaikkien ratkojien vilpitöntä auttajaa") eikä kyseenalaista mitään hänen opetuksiaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En kommentoi tässä säikeessä tätä asiaa.

        Kuten 02.02.2022 09:29 kirjoitin, voisiko tämän tyyppiset kommentit laittaa säikeeseen "Yleinen ojennussäie". Minä pyrin käyttämään jatkossa em. säiettä tai säiettä "HP:n ojennussäie". Onko mitenkään mahdollista, että muut voivat tehdä samoin.

        Ottakaa esimerkkiä foorumistani. Siinä ei ole mitään huomauttelukommentteja. Mutta mideraattoriosiolle voi käsitellä "Yleinen ojennussäie" kaltaisia asioita.

        Minäpä kommentoin. En lukenut em. viestiä trollina vaan ihan asiallisena muistutuksena siitä, miten sinun päässäsi yhdet säännöt pätevät omaan käytöksesi ja toiset muiden käytökselle. Toisessa ketjussa perään kuullutit kivaa henkeä, kannustusta ja kiitoksia ( varmaankin itsellesi). Kun HPn ketjussa tälläistä ilmeni, aloit riehumaan siitä, että kiitos, kunnioitus ja kannustus tuli väärästä asiasta.
        Joskus ulvoit tuskaasi, kun ketjujen johdannossa oli paljastus sanoja, kunnes aloitit itse samanlaisia "koemielessä".
        Tarvitseeko edes jatkaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe