Hoitajapula

Anonyymi

Kiinnostaako hallitusta oikeasti hoitajapula?
Hoitajamitoituksesta kyllä haluttiin kerätä populistisia irtopisteitä tai syyttää edellistä hallitusta, mutta nämä ei korjaa tilannetta yhtään. Sitävastoin nykyisessä korona tilanteessa säädetään lakeja, jotka heikentää terveydenhuoltoa, esimerkkinä koronapassi vaatimus, jonka takana ideologinen asenne, joka on täysin olemassa olevan tiedon ja lakien vastainen tässä tilanteessa. Taas tämän hallituksen kyvyttömyys on nähtävissä ja siihen ei ole ratkaisu muita syyttämällä vaan ryhtymällä töihin. Isoja huokauksia tekopyhyyden hengessä on irvikuvaa saamattomuudesta. Vanhukset kuolee kotiin kun ei pääse hoitokoteihin saamaan oikeaa kokonaisvaltaista hoitoa. Ilmeisesti kansan enemmistön pitäisi huutaa, jotta populisti sanna marin tulisi twitteriin ilmoittamaan aikomuksista. Tuo twitteri oli niin halpa arvoinen kanava vallanpitäjälle trumphille, mutta mites nyt kello soittaa ihan toista nuottia

10

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helsingin pormestari Juhana Vartiainen haluaa hoitajia Filippiineiltä koska tekevät työt pienemmällä palkalla. Mikä sika.

      • Anonyymi

        Muualla maksetaan parempaa palkkaa. ei ne tänne välitä tulla.


    • Anonyymi

      Kyl mitä ystäväni on kertonut porukkaa vähän, paikkoja auki mut tuliouta ei oo kun palkka pieni siihen verrattuna mitä tekevät. Muutama ulos kun eivät oo ottaneet rokotuksia ja sitten vielä tämä korona.
      Milloin ystäväni palaa loppuun olen huolissani ystäväni jaksamisesta.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kyse ei ole pelkästä palkasta. Hoitoalalla on monesti huononpuoleiset työolot. Työvuorot ovat epäsäännöllisesti vaihtuvia, ja vaikkapa peräkkäisen ilta- ja aamuvuoron jälkeen voi olla vaikeuksia rauhoittua nukkumaan. Työssä joutuu nostelemaan potilaita, ja potilaat (ai omaiset) saattavat olla aggressiivisia. Ei ole aikaa tehdä asioita kunnolla, niin hyvin kuin haluaisi. Välttämättä ei ole aikaa taukoihin. Se kuormittaa sekä henkisesti että fyysisesti.

      Hoitajapulaa ei ratkaista pelkällä rahalla. Olen itse aikanaan terveyteni hoitotyössä menettänyt, eikä mikään raha saisi minua sitä työtä enää tekemään, enkä edes pystyisi. Näen asiasta painajaisia yhä edelleen. Myös työolojen on kohennuttava. Mikään raha ei korvaa sitä, jos muutaman vuoden työuran jälkeen on hajottanut selkänsä, saanut kroonisen ihottuman ja hermoromahduksen. Näen vain terveenä reaktiona, että hoitotyön ihmiset hakeutuvat muille aloille. Olisi mukava tietää, kuinka moni hoitaja on 1) päätynyt sairaseläkkeelle, 2) tehnyt itsemurhan tai 3) vaihtanut alaa. Prosenttiosuudet ovat varmasti suuria.

      Entisaikaan sairaaloissa ja laitoksissa oli hoitoapulaisia ja harjoittelijoita. Valitettavasti näyttää siltä, että samaan suuntaan on pakko palata, kun tekeviä käsiä ei ole riittävästi. Eli vähemmän vaativat hommat on vain pystyttävä delegoimaan vähemmän koulutetuille ihmisille.

    • Anonyymi

      Ei kiinnosta

    • Anonyymi

      Hoitajapulaa ei näytä olevan!

    • Anonyymi

      Vanhuksen paikka on kotona kuin muidenkin.

    • Anonyymi

      Jos on kova into rekrytoida ulkomailta, niin miksei täältä Norjasta? Olin viimevuonna työtapaturman vuoksi yli viikon ortopedisellä osastolla Norjalaisessa sairaalassa keskinorjassa. Noin jokatoisella hoitajalla äidinkieli oli Suomi. Kaikilla heillä oli myös suomalainen koulutus alalle. Kas, vielepä Suomen kansalaisuuskin. Muutamalta kyselin, että onko yritetty rekrytoida Suomeen. Vastaus oli EI??? Naapurustossani, tai lähettyvillä tunnen joitakin tällaisia hoitajia ja he omistavat esim. asunnon ja auton. Tuskin siis tarvitsisivat julkisia tukia elämän aloittamiseen Suomessa. Ei tarvetta kielikoulutukseen, ammatilliseen koulutukseen tai kulttuurilliseen koulutukseen.
      Että rekrytoida hoitajia Thaimaasta tai Filippiineiltä?? Jokin asiassa "mättää" ja vieläpä pahasti. Jos avaa googlemapsin ja syöttää hakkuun "Norja", niin kartta väittää, että tämä maa olisi vieläpä Suomen naapurimaa.

      Siis: NAAPURIMAA!! ?????

    • Anonyymi

      Hoitajista ei ole ollut pulaa. Ongelma on ollut koko ajan se, että sote-farssi asetti rajat hoitajamitoitukselle. "Hoitajapula" on väärä termi, kun oikea on "vajaamiehitys".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3136
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3066
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      317
      1951
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1444
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1236
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      878
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      805
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe