Luomet roikkuu, huulet ovat ryppyiset, kaula roikkuu velttona ja itse asiassa koko naama on yliväsyneen ja ikäistään vanhemman näköisen ihmisen naama.
Jotain piristystä kaipaisin, edes silmä- ja huulimeikkiä, mutta en osaa käyttää ripsiväriä, silmien rajauskyniä ja ne vähät huulipunakokeilut ovat jääneet kokeiluiksi kun puna karkaa huulten uurteisiin.
Olisiko kenelläkään mielessä hyviä ohjeita jotta oppisin edes nuo mainitsemani vähät taidot? Helpot meikkiohjeet, sellaiset joista tyhmempikin jotain ymmärtää.
Miksikö en osaa meikata? En ole meikannut koskaan.
Miten meikataan?
79
1245
Vastaukset
- Anonyymi
Varaa jostain kosmetologiliikkeertä meikinopastus.
Siilivain- Anonyymi
Ei ole täällä päin kosmetologiliikkeitä, ei edes kaupassa kosmetiikkaosastoa. Itse se on yritettävä opetella kunhan jostain ohjeet löytäisi, sellaiset helpot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole täällä päin kosmetologiliikkeitä, ei edes kaupassa kosmetiikkaosastoa. Itse se on yritettävä opetella kunhan jostain ohjeet löytäisi, sellaiset helpot.
Netti on pullollaan ohjeita. Näet samalla kuvasta miten toimia 🙂.
Siilivain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai maalla. No ensin tietysti sauna ja puhtaus kävely liikuntaa.Liikunta auttaa iho kirkastuu.Sitten ikää huomioiden varaat samalle päivälle muutaman ajan kun menet ihmisten ilmoille. Näkötarkastus. Silmälasit.Sitten menet parturiin siistit latvat.Sitten samalla reissulla ostat huulirasvan tavallisen ja kulmakynän väri vaalean ruskea.Tai musta jos olet jo tumma.Saat sillä ihan kevyesti väriä naamaan tosin auringosta saa.Pikkuisen pehmeästi peilin lähellä kulmakarvojen muotoa korostat jos on pinsetit ota muutama kulmakarva pois nyppäisemällä mikäli on kovin pitkiä tuuheat.Aina vain alapuolelta.Se nipistää.Pitää nopeasti ottaa yksi karva kerralla. Toinen vaihto ehto on kosmetologi kauneushoitola missä annat hiukan muotoilla kulmia värjätä jos tarvii samalla voit pyytää hoitamaan kynnet.Käyt lääkärillä poistamassa vaikut korvista ja tutkimassa kuulon.Ostat kevyen puuterin mitä hiukan huiskit iholle jos olet menossa kylään tai jonnekin.Tummien ei paljon tarvi meikata vaaleat enemmän korostaa ripsiä kulmia.Usein leikiksi riittää korvakorut tai helmet tai pari pailjottia otsahiuksissa saa siten ilmettä.Hankit hyvän kosteusvoiteen.Sekin on paljon kun saunan jälkeen laittaa paplarit ja vähän huulirasvaa.Onko kyse miehestä joka haluaa olla kuin nainen vai naisesta joka haluaa uudistua.Luomiin voit hipaista luomiväriä ihan pienesti ostat jonkun luonnollisen värin.Ennemmin hoida terveyttä. Sekä mies että nainen vanhenee ei sille mitään voi liikunta auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaan aloita sitä hirveää metri ruskeaa voidetta naamassa juttua. Parasta on puhdas iho koskeusvoide hiukan puuteria ja kevyesti. Sitä voi huiskia luomiin ennen luomiväriä. Ja laita päivän valossa muuten olet kuin zombie kun menet ulos.
- Anonyymi
Tossa tapauksessa vaihdevuosi syndrooma huulet huulirasvalla voi alkaa hoitaa niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No osta kosteusvoidetta vaikka mitä niveaa huulirasvaa ja jalkaraspia rasvaa kynsiviilaa ja varaa lääkäri.
- Anonyymi
Jos kolttu on sileä niin sen kun nostaa korviin.
- Anonyymi
Sen voin tehdä, mutta silmät näkyy eli ainakin ripsiin täytyisi jotain meikkiä saada.
- Anonyymi
🤭🤭🤭🤭
- Anonyymi
Osuit naulan kantaan. Olen meikannut kymmeniä vuosia, aamupäivällä lähdin tapaamiseen ja meikkasin. Just niin, luomet roikkuu ja muutakin.
Yhden vinkin annan paljon hyvää ripsiväriä etsineenä. Lancomen Definicils. Saa Sokokselta ja Emotionista. Vesiliukoinen, Hinta reilu 30 euroa, parempaa en ole saanut koskaan.
Meikki ohuehkoa, ei peittävää (rypyt näkyy paremmin), vähän rasvaista (jos ei ole rasvainen iho, mulla ei) Nyt on loppu se pumppupullo, etten voi sanoa tarkkaa merkkiä, näen heti hyllyssä. Ehkä sekin Lancomen.
Luomiväri pitää itse peilissä mallata. Mulle vaaleana, sini-vihreäsilmäisenä vihreän kaksi sävya ja laimea turkoosi (ei räikeä). Mulle oranssipunainen huulipuna näyttää pirteältä. Ja jauhopuuteria hyvin hennosti jos jostakin naama kiiltää, väri vähän sianporsaan värinen, eli vaaleanpunertava näyttää nuoremmalta, bees kuolleelta. Ja taas minulla, eli kova homma se on näyttäö kauniilta. Mutta minusta kannattaa olla huoliteltu.
Ja vielä. Olin kerran Stockalla meikkaajan käsissä, oli joku asiakastapahtuma. Näytin huoralta, hyvä että ilkesin tulla kotimatkan.- Anonyymi
Jos jotain ihmistä pitää huorana meikin tai pukeutumisen perusteella. niin oma mieli on ahdas ja kipeä. - Nm. Siihen ei meikkisi auta
- Anonyymi
Kaulahelttaa, ryppyisiä huulia ja roikkuluomia ei kätketä meikillä.
Ikääntyneiden kasvojen meikkaaminen on taitolaji, ellei tosiaankaan halua näyttää ilolinnulta😂.
Siilivain- Anonyymi
Mun kaula on luisevan ja ohutnahkaisen näköinen. En voi pitää vähääkään avokaulaista puseroa ja huivi ahdistaa vaikka olisi kuinka löysällä. Toisilla vanhemmillakin naisilla on vielä aika tasainen kaula.
Kohta Kalevauva-kaksikko tekee meistäkin laulun kuten on tehnyt vauva-sivustolta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kaula on luisevan ja ohutnahkaisen näköinen. En voi pitää vähääkään avokaulaista puseroa ja huivi ahdistaa vaikka olisi kuinka löysällä. Toisilla vanhemmillakin naisilla on vielä aika tasainen kaula.
Kohta Kalevauva-kaksikko tekee meistäkin laulun kuten on tehnyt vauva-sivustolta.Mitä se haittaa. Ole ylpeästi omanikäisesi näköinen ja korosta halutessasi parhaita puoliasi vaikka silmiäsi ja kulmakarvoja. Miksi pitäisinyrittää näyttää nuoremmalta kuin on?
Minä sain 40-vuotta täyttäessäni sisaruksiltani ajan meikkaukseen kosmetologille. Meikkaustulos oli meikkiin tottumattomalle kuin petolinnun peese tai angry birds. En ollut ollenkaa kotonani🤣.
Siilivain - Anonyymi
Korjaat hampaat sekin pelastaa paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta Kalevauva-kaksikko tekee meistäkin laulun kuten on tehnyt vauva-sivustolta.Onko tää joku Espoon oma teatteri sivu.
- Anonyymi
Mä oon tsekkaillut meikkausvideoita, mutta en ole löytänyt senioreille sopivia. T. tarviin mäkin meikkivinkkei
- Anonyymi
Tuohan se ongelma on kun minäkin olen meikkiohjeta etsiskellyt, siksi ajattelinkin kysyä ikätovereilta neuvoa.
Tiedän ettei meikki minua nuorenna, piristää kyllä saisi. Nuorennukseen tarvittaisiin plastiikkakirurgia.
Ylimeikattu mummo on kauhea näky, joten siksi tyydyn vain lievään ehostukseen, jos siis opin edes ripsiväriä laittamaan. - Anonyymi
Raili Hulkkonen piti vasta fb:ssa meikkikoulun sivuillaan. En tiedä jäikö siitä tallenne.
Siilivain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan se ongelma on kun minäkin olen meikkiohjeta etsiskellyt, siksi ajattelinkin kysyä ikätovereilta neuvoa.
Tiedän ettei meikki minua nuorenna, piristää kyllä saisi. Nuorennukseen tarvittaisiin plastiikkakirurgia.
Ylimeikattu mummo on kauhea näky, joten siksi tyydyn vain lievään ehostukseen, jos siis opin edes ripsiväriä laittamaan.Ei tarvi ripsaria jos jo on tummat ripset. Huulikiilto huulirasva auttaa ihan vaan marketista ostaa.Törkeintä on kosteusvoide mitä lätkii iholle ettei kuivu rusinaksi samoin kantapäät kuivuu jos ei käytä raspia ja rasvaa.
- Anonyymi
Hipaisu huulirasva ja luomiväriä luonnollisen väristä ei varmaan ole liikaa kenellekään vaikka ei olisi leikannut ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimeikattu mummo on kauhea näky, joten siksi tyydyn vain lievään ehostukseen, jos siis opin edes ripsiväriä laittamaan.Eikä se plastiikkakirurgiakaan kaikkeen pysty. Toki onnistuessaan piristää ja antaa hyvän mielen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimeikattu mummo on kauhea näky, joten siksi tyydyn vain lievään ehostukseen, jos siis opin edes ripsiväriä laittamaan.Itse olen jättänyt meikkaamisen miltei tyystin. Nykyään kun ei ole ollut edes juhlia, joihin tälläytyä.
Kampaajalla otin kestopigmentoinnin kulmiin noin vuosi sitten. Hyvin on väri pysynyt.
Ripsivärin laitto ei innosta, omat ripsetkin ovat harventuneet. Olen joskus laitattanut ripset kampaajalla. Kummasti antaa säihkettä silmiin, eikä muuta meikkiä edes kaipaa. Sopii kaiken ikäisille. Huono puoli on, että joutuu uusimaan muutamien viikkojen kuluttua.
- Anonyymi
Leikkauta roikkuvat luomesi, se nuorentaa laakista 10 vuotta ja on fantastista olla ilman niitä "raskaita läppiä" silmillä.
- Anonyymi
Mitä se maksaa on fiilis kuin olisi jäänyt märät pumpulilätkät silmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se maksaa on fiilis kuin olisi jäänyt märät pumpulilätkät silmiin.
En muista enää paljonko leikkaus maksoi, ei se ollut kamala hinta saatuun hyötyyn nähden,
Olisko vajaan yhden palkan verran mennyt (säästöistä).
Leikkautin noin 15 vuotta sitten jo, koska sukuvikana on "läskit silmillä"
eli raskaat luomet, jotka jo aikaisin pahenivat vain, kun sekä ylä- että alaluomiin kertyi
lisäksi nestettä ja rasvaa. Alkoi haitata näkemistä.
Yläluomileikkauksen jälkeen mietin leikkautanko silmäpussitkin pois,
mutta ne jotenkin pieneni itsestään vuosien varrella, ehkä yläluomien leikkaus auttoi.
Oli kaameaa olla raskaine luomineen aina väsyneen, valvoneen ja ryypänneen näköinen,
vaikka ei ollut missään käynyt, ei valvonut eikä ryypännyt.
Netistä löytyy googlaamalla hintoja.
Mihinkään kaikkein kalleimmille kauneuskirurgille ei kannata mennä,
jos ei ole yllin kyllin rahaa. Muitakin hyviä on.
Luomileikkaus oli rahan väärtti ehdottomasti !
Tuntui aivan ihanan kevyeltäkin katsella maailmaa, kun nahat oli poissa silmiä
painamasta. Ei tarvinnut otsanahkaa koko ajan ylöspäin rypistää,
että näkisi paremmin.
Nyt on tullut helttaa leuan alle ym, mutta ei haittaa, ikää on jo 70 paikkeilla.
Kaikilla muillakin on helttoja ym. tässä iässä.
- Anonyymi
Meikkaaminen kyllä jäänyt tosi vähälle näin eläkkeellä ollessa. Täällä olisi paikallisessa kurssikeskuksessa 50 ikäisten meikkaamis kurssi, kallis yhden kerran kurssi joka maksaa 80€ . Olis kyllä kiva jos eläkekerho järjestäisi halvemman kurssin.
Mites teillä kansalaisopistot, olisko heillä seniorin/aikuisen naisen ehostamisen vihjeitä kurssia?
Hytinäx1 - Anonyymi
alottajalle suosittelen pelkästään kulmien kesto-värjäystä
vanhempi ihminen on kauneimmillaan ilman meikkiä, meikkaaminen voi jopa pilta ulkonäköä, - Anonyymi
Hymy on parasta kasvojen kohotusta, niin hetkellisesti kuin pitkällä tähtäyksellä. Hymylihasten kunnon ylläpito kiinteyttää kasvoja ja parantaa kasvojen ihon verekiertoa. Jos muu maailma ei pahemmin naurata, niin hymyillä voi vaikka yksin kotona.
- Anonyymi
Koskenkorva pullo ja 12 kaljaa joka päivä,,unohtuu turhat kaunistumiset.
- Anonyymi
Kai sen verran sinulta rahaa löytyy ,mene muotilee kulmakarvasi ja niihin väri ,piristää kasvojasi. Ikää kun tulle tullee mainitsemat ilmiöt. Varsinkin jos on ollut lihava ja laihtuu rankasti hetkessä. Tupakoisioilla sama asia.Tupakka ei tuhoa vain keuhkoja ,vaan kasvojen ihon!
- Anonyymi
Minäkään en ole koskaan meikannut. Hyvin olen tähän ikään (64) päässyt ja pärjännyt.
Tärkeintä on hymyillä, se nuorentaa ja piristää niin itseä kuin myös muita… - Anonyymi
Kevyt sipaisu puuterimaista meikkivoidetta ja ripsiväri riittää ihan hyvin.
Ei siihen oppituntia tarvitse. Huulipuna kannattaa opetella laittamaan rajaamalla rajauskynällä huulet, tulee siistiä, ei leviä juonteisiin. Rajauskyniä on monenlaisia.
Väittävät, että puuterimainen meikkivoide ei sovi kasvoille, joissa on ryppyjä tai juonteita, mutta se ei pidä paikkansa.
Olen tosin lopettanut kevyenkin meikkaamisen. Tuntuu, että se vaan korostaa
vanhentunutta naamaa. Hyvä, nuorekas leikkaus tukkaan ja ehkä kevytväri tekee paljon asiaa, on parempi vaihtoehto.
Olen miettinyt kulmien kestovärjäystä ja muotoilua, mutta näkemäni on olleet
niin hirveitä, etten uskalla.
Miten kalpeaan naamaan voidaan laittaa mustat "kotkansiivet" ?
Ne saa ihmisen näyttämään noita-akalta, kun jo luonnostaankin alkaa
vähitellen muistuttaa suokurppaa. - Anonyymi
En käytä huulirajausta. Se taas minusta näyttää rajulta, en ole koskaan nähnyt hyväänköisiä rajattuja huulia. Minä vain vähän sipaisen huulipunaa, että juuri ja juuri näkyy. En myöskään pidä kiiltävistä huulista.
Kulmakarvat olen tatuoittanut. Ne ovat haalenneet mutta laitan samoihin hienosti muotoilluihin kohtiin vähän kynällä ruskeaa. - Anonyymi
Suomalaiset miehetkin käyvät kauneusleikkauksissa,
mm. Esko Aho leikkautti raskaat luomensa
https://www.iltalehti.fi/viihde/a/2016030121199029 - Anonyymi
Kiitos paljon, tuli paljon viestejä ja hyviä neuvoja, mutta yhä vain kaipaisin videoita tai muita nettisivuja joista aloitteleva meikkaaja, joka ei ole nuori eikä nuorekas, saisi opastusta ikään kuin kädestä pitäen.
Hymyilen kyllä ja viestejänne lukiessani hymyilin normaaliakin enemmän, jopa naurahtelin. Pidän huolen henkilökohtaisesta hygieniastani, liikun ulkona koiran kanssa, olen aina ollut hoikka, en tupakoi, enkä jatkuvasti kittaa koskenkorvaa tai olutta, vaikka lasiin en syljekään.
Hampaat ovat omat ja kunnossa, silmälaseja en vielä tarvitse, kuuloni on hyvä eli tuskin siellä vaikkuja ainakaan liikaa on, ja omasta mielestäni olen terve niin fyysisesti kuin psyykkisestikin, eikä lääkärikään ole muuta väittänyt. Tietysti iän muota kremppojakin tulee, mutta ei mitään mistä kannattaisi erikseen tässä mainita.
Parturissa tai oikeammin kampaajalla käyn silloin tällöin, mutta kosmetologilla tai kauneushoitolassa en ole käynyt koskaan. Viimeksi mainittuihin on turhan pitkä matka, enkä ole tähän ikään mennessä tuntenut niiden tarvetta.
Kynnet ovat vahvat, mutta en niitä lakkaa, enkä jalkojani raspaa kun ei ole tarvetta.
Silmäluomileikkaus on yksityisellä liian kallista, ja kunnalliseen leikkaukseen en pääse koska silmäluomeni eivät haittaa näköä. ongelma on siis kosmeettinen vaikkakin huomattava.
Papiljotteja, helmiä tai korvakoruja en omista kun en ole koskaan niitä tarpeellisina pitänyt.
Kulmakarvat ovat ainoa positiivinen seikka kasvoissani, joten niitä ei tarvitse nyppiä tai värjäillä, mutta ripset ovat hyvin lyhyet ja päistään vaaleat, eikä alaripsiä ole muutamaa harvaa karvaa lukuunottamatta.
Ei ole pelkoa että voitaisin naamaani metrin ruskeaa voidetta, sillä ainakaan tässä vaiheessa en edes harkitse värivoiteen tai edes puuterin käyttämistä. Luomivärikin saa jäädä ainakin toistaiseksi unholaan, sillä minulle on jo ripsivärissä, silmänrajauskynässä ja huulipunassa ihan tarpeeksi haastetta. Noita tuotteita minulla on hankittunakin eli ripsari on Cliniquen 38-asteisella vedellä pois huuhdottavaa, rajauskynä Estee Lauderin Double Wear Infinite Waterproof Eyliner ja huulipunia on paria-kolmea merkkiä, kuin myös Guerlain KissKiss huultenpohjustuspuikko joka mukamas estäisi punan kulkeutumisen huulten ryppyihin. Ei muuten estä ja kulkeutuu itsekin.
Minulla on huulirasvaa sekä kosteusvoidetta, myös Niveaa, ja niitä jopa käytän.
Pahoittelen jos unohdin jotain.
Eli kuinka oppia laittamaan ripisiväriä, rajaamaan silmät ja punaamaan huulet? Se on oikeasti pirun vaikeaa.
Lisäkysymyksenä se, että millä ihmeellä meikin puhdistan ellei se lähde vedellä?- Anonyymi
Ihana vastaus ja täydellinen. Minä en edes muistanut enää silmien rajausta, olen laittanut joskus 18-vuotiaana ja kokenut liian työlääksi.
Vedenkestävä ripsiväri otetaan määrätyllä aineella ja pesulapuilla, joita varmaan saa kaupasta. Minulla on aina ollut vesiliukoisia.
https://www.youtube.com/watch?v=es0q2t_Bq5s
tässä on lopussa huulten rajaus. Kasvojen ja luomien tusausta niin että hengästyttää. Onneksi voi nopeasti vierittää. Silmien rajausta en nähnyt.
Kyllä sinusta tuolla tarmokkuudella vielä entistä kauniimpi tulee. Zemppiä! - Anonyymi
Silmät kannattaa rajata tummalla luomivärillä ja häivyttää vähän, tulee kaunis utuinen tulos,
ei terävä.
- Anonyymi
Just niin kuin täällä jo sanottiinkin, onhan noita ammattiauttajia tässäkin asiassa olemassa.
MInä meikkaan lähes aina, tykkään laittautua aamulla ja illalla sitten pesaisen meikit pois. TOtta on, että kun hillitysti ja nätisti meikkaa, on pajon pirtsakamman näköinen. - Anonyymi
Tavallaan olen kateellinen aloittajalle. Et ole meikannut koskaan! Minä sain äitini "perimänä" meikkauksen jo varmaan 14 vuotiaana. Meikit ja tyyli ovat vuosien mittaan vaihtuneet, mutta "meikkipakko" pysyy. En pysty luovuttamaan. En pysty kohtaamaan ketään meikittä. Osaltaan asiaan tietysti vaikuttaa hyvin couperoottinen ihoni, mutta yritän myös peitellä/kaunistella silmäluomiani ym. Tämä on raskasta. Olen aina kaihtanut "meikittömiä tilanteita" ja kauhistelen jopa sairaalaa ja kuolemaa - ilman meikkiä. Apua! Mitä, jos olisin syntynyt "meikittömästä" äidistä?
Jos on kovin ikääntynyt iho niin kannattaa kokeilla hyaluronihappovoidetta. Sain apteekista lahjaksi pikkuisen tuubin hintavaa kosteusvoidetta, jossa oli tuota ainetta (ei ole kuitenkaan happoa, vaan sokerimolekyyli joka sitoo kosteutta) ja kokeilin silmien alla oleviin hienoisiin ryppyihin ja selkeästi täyttävä vaikutus. Todennäköisesti ihoni vanhetessa tulen käyttämäänjotain vastaavaa.
(Huom. ei maksettu mainos, vaan ihan oma mielipide)- Anonyymi
Bybin Bakuchiol Boosterin väitetään olevan ihmeaine joka tehoaa ryppyihin ja kiinteyttää ihoa. Onko kenelläkään kokemusta?
- Anonyymi
Tärkeimmät jutut ovat puhtaus ja kosteuttaminen. Sitten etsit kasvoistasi parhaat puolet ja opettelet korostamaan niitä. - Nm. Yksinkertaisesti
Kalkkunaheltta kaulalla ei korjaannu kuin kahdella tavalla: kirurgin veitsellä tai poolokauluksella. Voi valita budjettinsa mukaan.
- Anonyymi
Entäs kasvojumppa tai - jooga 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Entäs kasvojumppa tai - jooga 🤔
Kasvojumppa ja kasvohieronta ovat tehokkaita kasvojen verenkierron elvyttämiseen ja mahdollisesti kiinteyttävät hieman suuria lihaksia. Kaulaan ne ei valitettavasti tehoa, koska sen jälkeen kun kaulan pienet lihakset ovat alkaneet veltostua niitä ei saa kokoon oikein mikään enää. Yleensä ihmisen iän näkee kaikkein parhaiten kaulasta. Periaatteessa, mitä vähemmän kasvojansa näperöi ja ihoaan venyttelee, niin sen parempi.
Jooga on aina hyväksi, kropalle ja sielulle.
Minäkin kuulun niihin, jotka ovat lähes lopettaneet meikkaamisen. Nuorempana en mennyt edes roskia viemään ilman rajattuja silmiä ja ripsiväriä. Nyt iän karttuessa lähes kaikki silmien meikkaaminen on alkanut aiheuttaa kirvelyä ja silmien vuotamista joten ei ole vaivan arvoista Huulikiiltoa tai balsamia sipaisu, kevyt kosteusvoide ja jos on johonkin ihmisten ilmoille menoa sipaisu bb-voidetta jossa on hieman väriä tasoittamaan poskipäiden ja nenän ihon väriä. Joskus laitan allergiatestattua ripsiväriä. Olen onnekseni perinyt äidin hyvät geenit ja paksun ihon, joka ei rapistu ikääntymisen mukana yhtä pahasti.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kasvojumppa ja kasvohieronta ovat tehokkaita kasvojen verenkierron elvyttämiseen ja mahdollisesti kiinteyttävät hieman suuria lihaksia. Kaulaan ne ei valitettavasti tehoa, koska sen jälkeen kun kaulan pienet lihakset ovat alkaneet veltostua niitä ei saa kokoon oikein mikään enää. Yleensä ihmisen iän näkee kaikkein parhaiten kaulasta. Periaatteessa, mitä vähemmän kasvojansa näperöi ja ihoaan venyttelee, niin sen parempi.
Jooga on aina hyväksi, kropalle ja sielulle.
Minäkin kuulun niihin, jotka ovat lähes lopettaneet meikkaamisen. Nuorempana en mennyt edes roskia viemään ilman rajattuja silmiä ja ripsiväriä. Nyt iän karttuessa lähes kaikki silmien meikkaaminen on alkanut aiheuttaa kirvelyä ja silmien vuotamista joten ei ole vaivan arvoista Huulikiiltoa tai balsamia sipaisu, kevyt kosteusvoide ja jos on johonkin ihmisten ilmoille menoa sipaisu bb-voidetta jossa on hieman väriä tasoittamaan poskipäiden ja nenän ihon väriä. Joskus laitan allergiatestattua ripsiväriä. Olen onnekseni perinyt äidin hyvät geenit ja paksun ihon, joka ei rapistu ikääntymisen mukana yhtä pahasti.Mitä tällä tarkoitat?
"Periaatteessa, mitä vähemmän kasvojansa näperöi ja ihoaan venyttelee, niin sen parempi." Anonyymi kirjoitti:
Mitä tällä tarkoitat?
"Periaatteessa, mitä vähemmän kasvojansa näperöi ja ihoaan venyttelee, niin sen parempi."Iho pysyy kiinteämpänä mitä vähemmän sitä koskettelee. Kasvohieronta kerran viikossa on hyvä, mutta sekin tarvii osata tehdä oikealla tavalla, esimerkiksi silmien alla hierotaan hellävaraisesti ulospäin. Ohut, kuiva ikääntynyt iho on käsiteltävä hellävaraisesti
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Iho pysyy kiinteämpänä mitä vähemmän sitä koskettelee. Kasvohieronta kerran viikossa on hyvä, mutta sekin tarvii osata tehdä oikealla tavalla, esimerkiksi silmien alla hierotaan hellävaraisesti ulospäin. Ohut, kuiva ikääntynyt iho on käsiteltävä hellävaraisesti
Miten laitat esim kosteusvoidetta koskettamatta ihoon?
Anonyymi kirjoitti:
Miten laitat esim kosteusvoidetta koskettamatta ihoon?
Pienellä varrellisella meikkiharjalla tai varovasti sormenpäillä. Venyttämättä ihoa.
- Anonyymi
Minullakin luomet roikkuu, joten eipä tarvii meikata ja kun ripsetkin lähes kaikki hävinneet. Nykyään pääsee helpolla kun vain puuteri, poskipuna ja huulikiilto.
- Anonyymi
Muista hymyillä ja nauraa paljon. Siinä on meikki joka kaunistaa ihmisen.
Hapannaama ei ole koskaan kaunis, vaikka kuinka meikkaisi.
Mitä sitten ihan kaupasta ostettuihin kauneuteen tulee, niin eräs meikkitaiteilija kerran sanoi, et meikin a ja o on meikkivoide, kulmien ja huulten korostus.
Puuteria ei ikäihmisen kannata käyttää.- Anonyymi
"Puuteria ei ikäihmisen kannata käyttää." Väärin. Laadukas meikkipuuteri on ihana,
se saa ihon näyttämään persikanpehmeältä, piilottaa rypyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Puuteria ei ikäihmisen kannata käyttää." Väärin. Laadukas meikkipuuteri on ihana,
se saa ihon näyttämään persikanpehmeältä, piilottaa rypyt.Sanotaan, että puuteri kasautuu päivän mittaan ryppyihin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan, että puuteri kasautuu päivän mittaan ryppyihin. :)
Ei kasaudu, kun laadukkaan ostaa ja alusvoiteen pitää tietysti olla myös laadukas.
Meikkipuuteria voi "tasoitella" päivän mittaan, sipaista "tyynyllä"/sienellä,
jolla sitä levitetään.
Harva meikkivoidekaan pysyy koko päivän tiptop.
Alusvoide on tärkeä asia.
- Anonyymi
Tässäpä ohje aikuisen naisen meikkiin ja eikun sutimaan kasvoja.
https://www.studio55.fi/vapaalla/article/meikkitaiteilija-nain-syntyy-aikuisen-naisen-tyylikas-meikki/136690- Anonyymi
Eikä sitten ainuttakaan kuvaa malliksi. Jutun luettuani en tosin yhtään ihmettele miksi vanhemmilla naisilla on "kirsti paakkas" silmät. Mustaa, tummanharmaata, tumman sinistä........naama kiiltää niinkuin ois kilo rasvaa................ ho onpa kaunista
- Anonyymi
Löysin minulle yläluomileikkauksen 15 vuotta sitten tehneen kirurgin.
Hän on nykyään mm. Mehiläisessä.
https://www.mehilainen.fi/laakarit-ja-asiantuntijat/kaarina-vannas
Olin erittäin tyytyväinen lopputulokseen.
Käynti hänen luonaan maksaa näköjään 160 € ja leikkauksen hinta päälle.
Katselin netistä, leikkaukset maksaa vähän päälle tonnista alkaen.
Ei ole hirveä hinta ? Vai onko ? Ainakin se on rahan väärtti !!!- Anonyymi
Lisäys kommenttiin 18:55
Sama lääkäri vastaa kysymyksiin ET-lehdessä koskien yläluomileikkausta
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/kauneus/voiko-ylaluomileikkaus-menna-pieleen-enta-paljonko-se-maksaa-silmakirurgi - Anonyymi
Kyllä hinta on hirveä pieneläkeläiselle. Kunnalliseenkaan ei pääse kun ei täyty kriteerit. On vaan kärsittävä päänsäryt ym joita roikkuluomet aiheuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hinta on hirveä pieneläkeläiselle. Kunnalliseenkaan ei pääse kun ei täyty kriteerit. On vaan kärsittävä päänsäryt ym joita roikkuluomet aiheuttaa.
Olen yllättynyt, luulin leikkausten maksavan paljon enemmän.
Ei leikkaus sinänsä ole kallis. Hyöty kestää loppuiän ja lääkärikeskuksille/lääkäreille
voi maksaa nykyään osamaksullakin. Noin 1500 euroa on pieni tai suuri raha,
riippuen mihin sitä vertaa.
Menisin oitis jos tarvitsisin leikkausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei leikkaus sinänsä ole kallis. Hyöty kestää loppuiän ja lääkärikeskuksille/lääkäreille
Menisin oitis jos tarvitsisin leikkausta.Meikit kymmenessä vuodessa maksaa enemmän kuin leikkaus.
Luomileikkaus nuorentaa 10 vuotta muu hyöty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menisin oitis jos tarvitsisin leikkausta.Ei välttämättä kestä loppuiän, on ihan yksilökohtaista. Itselläni saattaisi käydä niinkuin suvun muillekin naisille että kasvaa takaisin. Äidilläni leikattiin vähän yli viiskymppisenä yläluomien liikakasvu ja nyt olisi taas leikkaus edessä, mutta ei halua mennä kun ikää jo liki 80. Samoin kävi tädilleni ja aikoinaan mummolle.
- Anonyymi
Viikset!
Ei karvaa vaan pigmenttimuutos.
Näyttää ihan viiksiltä!
Onks tietoo mitä tehdä?
Lämmin kiitos vaihdevuosille 🤬- Anonyymi
Viikset!
Mulla ei pigmenttiä vaan vaaleaa karvoitusta jota on paljon kuin amisviikset.
Ostanko partakoneen?
- Anonyymi
Hyviä kirjoituksia, kiitos, tsekkaan linkit hieman myöhemmin.
Ammattiauttajaa todellakin tarvitsisin, sillä yritykset laittaa ripsiväriä sekä rajata silmiä ovat menneet kokolailla kuralle. Ripset jäävät paakkuun, ripsiväri varisee poskille ja saan ripsaria sotkettua yläluomellekin. Silmänrajauskynän käyttö on vieläkin hurjempaa joten mietinkin, että entä jos tyytyisi rajaamaan vain alaluomen? Olisiko se ihan tyhmää ja typerännäköistä?
Ammattiauttajan pakeille en ole menossa jos sillä tarkoitetaan kosmetologia, meikkaajaa tms. alan ammattilaista. Matka on pitkä ja epäilemättä heidän palveluksensa ovat hintavia. Kyseessä kun itselläni on vain jo mainitsemani naaman koristustoimenpiteet eikä sen enempää. Ei ainakaan vielä, tuskin koskaan. Mikäli ammattiauttajalaa tarkoitetaan lääkäriä joka leikkaisi silmäluomeni on vastaus ei niin kauan kun en kunnalliselle pääse. Minulle yksityisellä leikkauttaminen on liian kallista.
Itse puolestani olen (positiivisesti) kateellinen heille jotka iästään huolimatta ovat ulkonäöltään jotain muuta kuin velttonahkaisia ja ryppyisiä ämmiä. Ikää tulee ja se saa näkyä, mutta se kieltämättä närästää kun näytän todellakin aika paljon itseäni vanhemmalta. Jos joku ikääni arvailee, se menee pahasti pieleen ja nimenomaan yläkanttiin. Jokainen ikääntyy omaan tahtiin ja omalla tavallaan, mutta perskeles kun tekisi mieleni tosiaan omaa naamaansa hieman piristää.
Hymyilen ja nauran, en ole synkkä ihminen, vaikka normaali ilmeeni on "resting bitch face" eli synkältä ja vihaiseltahan minä näytän. Ehkä voisin ihmisten ilmoille mennessäni teipata suupielet ylöspäin etteivät ainakaan pikkulapset minua säikähtäisi luullen että olen ilkeä noita-akka joka aikoo heidät kaapata.
Värivoidetta olen kokeillut kun olen saanut näytepakkauksia. Ei ole minun juttuni varsinkin kun voide kerääntyy ryppyihin, vaikka kuinka huolellisesti voidetta levittäisin. Sama juttu huulipunien suhteen. Olisiko värillinen huulikiilto kaltaiselleni ryppyhuulelle parempi vaihtoehto? Sellainen joka ei tee huulia tahmeaksi. Joskus ostin huulikiillon, mutta siihen tarttui kaikki mahdollinen leivänmuruista siitepölyyn.
Otan kopin hyaloronihappovoiteesta. Kysyn sitä kun seuraavan kerran pääsen kaupungissa käymään.
Kasvojen parhaiden puolten korostaminen kuulostaa hyvältä, mutta mikäli korostaisin omien kasvojeni parhaita puolia näyttäisin Groucho Marxilta! Enkä tarkoita viiksiä, ne eivät vielä onneksi ole alkaneet kasvaa, mutta pigmenttiongelmia on minullakin.- Anonyymi
Eikö nykyään ole värillisiä kosteusvoiteita, ehkä ne peittävät laikukasta ihoa. Viimeisen kappaleesi muuta sisältöä en ymmärrä. Omien kasvojeni ehkä paras puoli on silmät, joten korostan niitä alaluomen rajauksella ja ripsarilla, kulmakarvatkin taritsevat nykyään tummennusta kynästä.
Jos itse ei hoksaa / löydä kasvoistaan hyviä korostettavia puolia eikä niitä häivytettäviäkään eli huonompia, niiin kyllä se käynti ammattilaisella olisi aika hyvä juttu. Pääsisi pähkäämästä juttua, joka ei kuitenkaan ole elämän tärkeysjärjestyksessä ekana. Oletan. - Nm. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö nykyään ole värillisiä kosteusvoiteita, ehkä ne peittävät laikukasta ihoa. Viimeisen kappaleesi muuta sisältöä en ymmärrä. Omien kasvojeni ehkä paras puoli on silmät, joten korostan niitä alaluomen rajauksella ja ripsarilla, kulmakarvatkin taritsevat nykyään tummennusta kynästä.
Jos itse ei hoksaa / löydä kasvoistaan hyviä korostettavia puolia eikä niitä häivytettäviäkään eli huonompia, niiin kyllä se käynti ammattilaisella olisi aika hyvä juttu. Pääsisi pähkäämästä juttua, joka ei kuitenkaan ole elämän tärkeysjärjestyksessä ekana. Oletan. - Nm. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaaMulla suurentuneet ihohuokoset ovat este käyttää sävyttäviä voiteita ☹️ kuten cc ja bb.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos itse ei hoksaa / löydä kasvoistaan hyviä korostettavia puolia eikä niitä häivytettäviäkään eli huonompia, niiin kyllä se käynti ammattilaisella olisi aika hyvä juttu. Pääsisi pähkäämästä juttua, joka ei kuitenkaan ole elämän tärkeysjärjestyksessä ekana. Oletan. - Nm. Kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaaAp kirjoitti: "kulmakarvat ovat ainoa positiivinen seikka kasvoissani" ja "mikäli korostaisin omien kasvojeni parhaita puolia näyttäisin Groucho Marxilta! Enkä tarkoita viiksiä".
Kaikkihan me Grouchon kulmakarvat muistamme 😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla suurentuneet ihohuokoset ovat este käyttää sävyttäviä voiteita ☹️ kuten cc ja bb.
En tiedä, mutta kosteuttava ja hieman sävyä sisältävä voide saattaisi olla paree kuin peittävät, paksut meikkivoiteet. Sitten juolahti vielä mieleen; hiukset ovat se kruunu, joka kannattaa pitää itselleen sopivana ja yhtä hyvässä timmissä kunnossa kuin kroppakin. - Nm. Niillä saa paljon 'anteeksi'
- Anonyymi
Ottakaa rennosti. Nainen muuttuu näkymättömäksi 40 v täytettyään
eli ketä varten opettelette "ammattiauttajan" avulla meikkaamaan ?
Kun itselleen riittää, se riittää.- Anonyymi
Minä olen ajatellut deittailla loppuelämän. Mitään en enää rakenna enkä pysyvyyteen pyri. En mitenkään riehaannu enkä yhden yön suhteisiin pysyty, mutta tapailen ja koetan pitää lystiä. On sitä rehkittykin ja pääosin materia ja pää kasassa. Nätti voi olla, kohtuullisella tusaamisella.
Olin tyttären, 49 v, kanssa vaateostoksilla. Minulle tuntematon kauppa tuli vastaan ja meinasin mennä sisälle. Tytär: Joo tuo on sellainen mistä hakee vaatteita nuoret ja keski-ikäiset naiset jotka haluavat näyttää nuorisolta. Ei menty sinne. Joten hillitysti hilluen. - Anonyymi
Itseäni varten olen tähänastisen elämänikin laittaitunut ja tällännyt, jotta en tarvitse aiheeseen kenenkään mielipidettä edelleenkään. - Nm. Toisille riittää vähän sinne päin, toisille ei
- Anonyymi
Ryppyinen kaula ja pigmenttimuutokset kuten "viikset" ovat valitettavan tuttuja meistä monelle.
Googlailin aiheita ja ensin mainittuun ongelmaan tarjoaa Vichy "ratkaisun" eli vaihdevuosi-ikäisille tarkoitetun Neovadiol Phytosculpt kaulavoiteen jonka pitäisi kiinteyttää kaulan ihoa.
Pigmenttimuutoksiin tarjolla olisi La Roche-Posayn Pigmentclar serum jonka pitäisi tehdä pigmenttimuutoksista vähemmän näkyviä ja tasoittaa kasvojen ihon väriä.
Ostan ja kokeilen vai uskonko hyvällä että heittäisin rahani ihan hukkaan?
Onko kukaan palstalainen kokeillut em. tai muita samantyyppisiä tuotteita ja jos on, millä tuloksin?
Joku mainitsi Bybin Bakuchiol Boosterin.
Bakuchiolista on ollut paljon kirjoituksia eri lähteissä, mutta tuossa jotain mitä löytyi Iltalehdestä:
"Bakuchiolilla on antioksidanttisia ja kosteuttavia vaikutuksia, ja sitä pidetään erityisen hyvänä anti age -tuotteena - kuten retinoliakin.
Bakuchiol ja retinoli voivat molemmat auttaa näkyvästi vähentämään ryppyjä ja juonteita. Ne myös auttavat nopeuttamaan solujen uusiutumista yön aikana, ja siten antavat iholle tasaisemman, pehmeämmän pinnan. Retinoli ja bakuchiol myös auttavat stimuloimaan ihon omaa kollageenin ja elastiinin tuotantoa, joten ihosta saadaan nuorekkaampi ja täyteläisempi. Ne voivat myös hidastaa melaniinin liikatuotantoa, jättäen ihonsävyn tasaiseksi ja kirkkaaksi, Isaacs listaa.
Bakuchiol on loistavaa myös epäpuhtaalle iholle, sillä sen hellävaraiset anti-inflammatoriset ominaisuudet ehkäisevät näppylöiden muodostumista ja rauhoittavat ihoa. Suurimmat eroavaisuudet ovat siinä, että bakuchiol on paljon retinolia hellävaraisempi. Se ei myöskään lisää aurinkoherkkyyttä tai menetä tehoaan auringonvalossa, joten sitä voi käyttää sekä päivällä että illalla - toisin kuin retinolia."
Sokoksen kupongilla luonnonkosmetiikasta -20% joten ostin eilen mainitun Bybin tuotteen. Tässä tuotekuvaus Sokoksen sivuilta:
"Bybi Beauty Bakuchiol Booster on kasvipohjainen 100% luonnollinen öljyseerumi, joka sisältää 1% Bakuchiolin öljyä ja 99% skvalaania. Bakuchiol on luonnollinen A-vitamiinin lähde eli retinolin. Boosteri on suunniteltu osaksi iltaista ihonhoitorutiiniasi, jossa tämä tehokas mutta lempeä ainesosa Bakuchiol on todellinen "game-changer" koska se on yhdistetty kollageenin tuotannon lisääntymiseen ja voi dramaattisesti parantaa ihon kuntoa. Tuloksena nuorekas, sileä iho, jossa juonteet ovat tasoittuneet ja väsymyksen merkit hälventyneet. Retinolin vaikutukset ihossa ovat mahtavat! Sen tiedetään silottavan ja tasoittavan ihoa, mutta retinoli ei kuitenkaan sovi herkälle iholle. Bakuchiolista saatava retinoli on kuitenkin poikkeus! Laajat tutkimukset ovat osoittaneet, että bakuchiolilla on täysin samat vaikutukset ihossa kuin tavanomaisella retinolilla, stimuloiden kollageenin tuotantoa, joka parantaa ihon kimmoisuutta, mutta ilman haittavaikutuksia kuten ihon hilseily, kuivuus, ärsyyntyminen ja valoherkkyys. Yhdessä ihoa pehmentävän oliivin skvalaanin kanssa, boosteri on todellinen tehotuote ihollesi!"
Ovatko tätä muut kokeilleet?- Anonyymi
Bybi Beauty Bakuchiol Boosteria olen käyttänyt muutaman kuukauden, mutta en huomaa ihossani mitään muutoksia. Rypyt on ja pysyy kuten ihon erilaiset värivirheet ja veltto nahka. Nämä ihmeaineet eivät tehoa, ainoastaan plastiikkakirurgin veitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bybi Beauty Bakuchiol Boosteria olen käyttänyt muutaman kuukauden, mutta en huomaa ihossani mitään muutoksia. Rypyt on ja pysyy kuten ihon erilaiset värivirheet ja veltto nahka. Nämä ihmeaineet eivät tehoa, ainoastaan plastiikkakirurgin veitsi.
Voipi ja saattaapi olla myös niiin, että pelkkä ulkokuoren voitelu pelkästään ei riitä. Täytyy osata 'voidella' myös elimistöä sisältä päin. - Nm. Ravinto on ihmisen rakennusaine
- Anonyymi
Kokemusta arbutin vitamiiniseerumista?
- Anonyymi
Kalja ja kossu tekee kasvot nuorekkaaksi, turvotus suoristaa rypyt ja poskipunaa ei tarvita, hieman keltaisen vivahdetta kun, kun maksa alkaa oireilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750