CVT ja suodattimen vaihto

Anonyymi

Törmäsinpä eriskummalliseen asiaan.
Nimittäin yleensähän automaattilootasta vaihdetaan aina myös suodatin öljynvaihdon yhteydessä, sekä öljypohjantiiviste ja tehdään mielellään myös se huuhtelu.
Tämä siis Avensiksen tapauksessa 40 - 60tkm välein riippuen CVT lootan kuormituksesta, eli kuinka paljon on kiskottu kärryä/vaunua tms.

No, kyseinen suodatin kyllä löytyy Toyotan varaosamyynnistä, mutta sen vaihto ei kuulu Toyotan huolto-ohjelmaan.
Ihmettelen kyllä suunnattomasti Toyota-huollon vastuuttomuutta tässä asiassa, nimittäin ainakin itselläni suodatin oli 60 000km jälkeen likainen, ja myös öljypropun magneetissa oli metallihippuja.

Tuo suodatin on niin hieno, että taatusti alkaa ajan saatossa tukkeutumaan ja haittaamaan öljyn läpivirtausta suodattimessa ja sitä kautta CVT laatikon voitelua.

Tämä ihan vain varoituksena teille, jotka silmät sinisenä luotatte siihen mitä se merkkihuolto teille kertoo.
CVT-vaihteistonne voi olla vielä pelastettavissa.

50

2412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovin pienillä kilometreillä nuo ongelmat näköjään tulee, mutta keskimäärin pelastus on mahdollinen vielä monen vuoden päästä, sillä Toyotalla ajetaan keskimäärin niin kovin vähän vuodessa, ettei se laatikko petä vuosiin.

      • Anonyymi

        Ei se petä niinkuin dsg joka pätkii itsensä hajalle.
        Oletko kuullut jostain että Toyotan cvt olisi hajonnut? En minäkään! Eikä huolto-ohjelmaan kuulu mitään öljyn vaihtoakaan kuudessakympissä. Pelkkä tarkistus riittää. Näin kertoi huoltokirja ja merkkihuolto!


      • Anonyymi

        Mitkä hiton "keskimääräiset kilometrit"
        Eiköhän ne taulussa olevat todelliset kilometrit ratkaise milloin ne öljyt pitää vaihtaa eikä mitkään "keskimääräiset kilometrit".
        Ja kaikista automaateista nimenomaan CVT-lootan vaihtoväli on se lyhyin.
        Johtuu variaattoritekniikasta jossa metallihihna hinkuttaa metallia vasten, => muodostuu pientä metalli-ruuppua joka kuluttaa vaihteiston ennen aikojaan.
        Tämä metalli-jae on jokaisen todettavissa siitä hydrauli-suodattimesta ja magneetti-propusta.

        Huoltamaton CVT kuluu pikkuhiljaa niin, että ero uuden vaihteiston toimintaan on huomattava, ja koska kuluminen on tapahtunut vuosien saatossa, ei omistaja välttämättä edes huomaa vaihteiston käyttäytymisen muuttumista, jos ei käy ajamassa vastaavanlaisella jonka CVT-lootaa on huollettu ajallaan.

        Tottahan toki Toyota haluaa että CVT-lootaan ei vaihdeta öljyjä, puhumattakaan siitä hydrauli-suodattimen vaihdosta, näin Toyota saa myytyä asiakkaalleen uuden CVT-lootan loppuunkuluneen tilalle, ja takuukin on juuri sopivasti mennyt umpeen...

        Tosiaan vaikka kilometrejä ei ollut kuin 60 000km, niin silti metalli-ruuppua oli jo alkanut muodostumaan.
        Toki sisäänajon merkitys on ihan tunnettua, eli uudet koneistetut osat hakevat aina paikkaansa, ja tästä syntyy hienoa metalli-jäystettä öljyn sekaan, mutta sitä suuremmalla syyllä ne öljyt ja suodattimet pitää vaihtaa hyvissä ajoin.
        Ei se suodatin turhaan ole vaihdettavaa mallia.

        Huollon jälkeen vaihteiston toiminta parani huomattavasti.
        Liikkeelle lähtö on paljon hienovaraisempaa, varsinkin kylmillä öljyillä.
        Eli reagoi kaasuun paljon herkemmin ja matalemmilla kierroksilla.

        Eli suosittelen todellakin vaihtamaan CVT-lootaan öljyt ja suodattimen vähintään 60tkm välein, ja mielellään huuhtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä hiton "keskimääräiset kilometrit"
        Eiköhän ne taulussa olevat todelliset kilometrit ratkaise milloin ne öljyt pitää vaihtaa eikä mitkään "keskimääräiset kilometrit".
        Ja kaikista automaateista nimenomaan CVT-lootan vaihtoväli on se lyhyin.
        Johtuu variaattoritekniikasta jossa metallihihna hinkuttaa metallia vasten, => muodostuu pientä metalli-ruuppua joka kuluttaa vaihteiston ennen aikojaan.
        Tämä metalli-jae on jokaisen todettavissa siitä hydrauli-suodattimesta ja magneetti-propusta.

        Huoltamaton CVT kuluu pikkuhiljaa niin, että ero uuden vaihteiston toimintaan on huomattava, ja koska kuluminen on tapahtunut vuosien saatossa, ei omistaja välttämättä edes huomaa vaihteiston käyttäytymisen muuttumista, jos ei käy ajamassa vastaavanlaisella jonka CVT-lootaa on huollettu ajallaan.

        Tottahan toki Toyota haluaa että CVT-lootaan ei vaihdeta öljyjä, puhumattakaan siitä hydrauli-suodattimen vaihdosta, näin Toyota saa myytyä asiakkaalleen uuden CVT-lootan loppuunkuluneen tilalle, ja takuukin on juuri sopivasti mennyt umpeen...

        Tosiaan vaikka kilometrejä ei ollut kuin 60 000km, niin silti metalli-ruuppua oli jo alkanut muodostumaan.
        Toki sisäänajon merkitys on ihan tunnettua, eli uudet koneistetut osat hakevat aina paikkaansa, ja tästä syntyy hienoa metalli-jäystettä öljyn sekaan, mutta sitä suuremmalla syyllä ne öljyt ja suodattimet pitää vaihtaa hyvissä ajoin.
        Ei se suodatin turhaan ole vaihdettavaa mallia.

        Huollon jälkeen vaihteiston toiminta parani huomattavasti.
        Liikkeelle lähtö on paljon hienovaraisempaa, varsinkin kylmillä öljyillä.
        Eli reagoi kaasuun paljon herkemmin ja matalemmilla kierroksilla.

        Eli suosittelen todellakin vaihtamaan CVT-lootaan öljyt ja suodattimen vähintään 60tkm välein, ja mielellään huuhtelu.

        Olipa harvinaisen tietämätön vuodatus. Mutta sellaisiahan kinkelit ovat tänä päivänä, että yritetään päteä jossain sellaisessa asiassa, josta ei tiedetä edes alkeitakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen tietämätön vuodatus. Mutta sellaisiahan kinkelit ovat tänä päivänä, että yritetään päteä jossain sellaisessa asiassa, josta ei tiedetä edes alkeitakaan!

        Eli sinulla ei ollut mitään asiaa?
        Tyhjä pää vain kolisee ja ne pari aivosolua harmittelee mistään mitään tietämattömyyttään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä hiton "keskimääräiset kilometrit"
        Eiköhän ne taulussa olevat todelliset kilometrit ratkaise milloin ne öljyt pitää vaihtaa eikä mitkään "keskimääräiset kilometrit".
        Ja kaikista automaateista nimenomaan CVT-lootan vaihtoväli on se lyhyin.
        Johtuu variaattoritekniikasta jossa metallihihna hinkuttaa metallia vasten, => muodostuu pientä metalli-ruuppua joka kuluttaa vaihteiston ennen aikojaan.
        Tämä metalli-jae on jokaisen todettavissa siitä hydrauli-suodattimesta ja magneetti-propusta.

        Huoltamaton CVT kuluu pikkuhiljaa niin, että ero uuden vaihteiston toimintaan on huomattava, ja koska kuluminen on tapahtunut vuosien saatossa, ei omistaja välttämättä edes huomaa vaihteiston käyttäytymisen muuttumista, jos ei käy ajamassa vastaavanlaisella jonka CVT-lootaa on huollettu ajallaan.

        Tottahan toki Toyota haluaa että CVT-lootaan ei vaihdeta öljyjä, puhumattakaan siitä hydrauli-suodattimen vaihdosta, näin Toyota saa myytyä asiakkaalleen uuden CVT-lootan loppuunkuluneen tilalle, ja takuukin on juuri sopivasti mennyt umpeen...

        Tosiaan vaikka kilometrejä ei ollut kuin 60 000km, niin silti metalli-ruuppua oli jo alkanut muodostumaan.
        Toki sisäänajon merkitys on ihan tunnettua, eli uudet koneistetut osat hakevat aina paikkaansa, ja tästä syntyy hienoa metalli-jäystettä öljyn sekaan, mutta sitä suuremmalla syyllä ne öljyt ja suodattimet pitää vaihtaa hyvissä ajoin.
        Ei se suodatin turhaan ole vaihdettavaa mallia.

        Huollon jälkeen vaihteiston toiminta parani huomattavasti.
        Liikkeelle lähtö on paljon hienovaraisempaa, varsinkin kylmillä öljyillä.
        Eli reagoi kaasuun paljon herkemmin ja matalemmilla kierroksilla.

        Eli suosittelen todellakin vaihtamaan CVT-lootaan öljyt ja suodattimen vähintään 60tkm välein, ja mielellään huuhtelu.

        Pitääkö Toyota vieläkin " sisään ajaa" ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö Toyota vieläkin " sisään ajaa" ?

        Kyllä, mieluiten navetan ylisille!

        Eikä pidä unohtaa peräluukun tuuletusta, jonka tojopappa myös oli varmistanut hienosti.

        https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla ei ollut mitään asiaa?
        Tyhjä pää vain kolisee ja ne pari aivosolua harmittelee mistään mitään tietämattömyyttään...

        Ja sinun vielä tyhjempi pää ei edes kolise, koska siellä ei ole yhtään mitään. Pelkkä tyhjiö, kuten termospullo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun vielä tyhjempi pää ei edes kolise, koska siellä ei ole yhtään mitään. Pelkkä tyhjiö, kuten termospullo!

        Jaa että tyhjää termaria tykkäät raahata mukanasi? No, huvinsa kullakin...
        Mun termarini on aina kahvia täynnä.


    • Anonyymi

      "No, kyseinen suodatin kyllä löytyy Toyotan varaosamyynnistä, mutta sen vaihto ei kuulu Toyotan huolto-ohjelmaan.
      Ihmettelen kyllä suunnattomasti Toyota-huollon vastuuttomuutta tässä asiassa, nimittäin ainakin itselläni suodatin oli 60 000km jälkeen likainen, ja myös öljypropun magneetissa oli metallihippuja."

      Vaihdoitko siis itse tuon suodattimen vaihteistoosi, vai mistä tiesit sen olevan likainen?

      • Anonyymi

        Vaihdatko siis ihan itse alushoususi/vaippasi, vai mistä tiedät sen olevan likainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdatko siis ihan itse alushoususi/vaippasi, vai mistä tiedät sen olevan likainen?

        Sinun vaippojesi, ja housujesi likaisuuden tietää vain oma äitisi, sillä sehän ne sinulle vaihtaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun vaippojesi, ja housujesi likaisuuden tietää vain oma äitisi, sillä sehän ne sinulle vaihtaakin.

        Meehän nyt jonne sinne mopedi palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meehän nyt jonne sinne mopedi palstalle.

        Menehän sinä jo nukkumaan. On lasten nukkumaan menon aika.


      • Anonyymi

        Ei tojotalla ole tarkoitettu ajettavan yli kuutta vuotta. On Japanin nykiviin ruuhkiin tehty, ei tänne pohjolan oloihin.


    • Anonyymi

      Viisumin vaakenii myyjä Provo vaan tupaa kun asikaita ei hallissa näy tänäänkään

      • Anonyymi

        Jaa ettäkö vaakkenin olisivat mulle tojotana myyneet...?
        Ootappa, häätyypä käydä tarkistamassa....... ei, kyllä se keulamerkki ihan tojotan oli.
        Tjaa mutta jos se onkin vaihettu, ootappa niin katon papereista.... joo ei, kyllä täällä ihan tojoota lukkee...


    • Anonyymi

      Anjovikses ei ole CVT vaihteistoa, eikä tule?

      • Anonyymi

        Multidrive S on toiminnaltaan variaattorilaatikko eli CVT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multidrive S on toiminnaltaan variaattorilaatikko eli CVT.

        Siis mopoautoista tuttu tekniikka ja suorituskyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mopoautoista tuttu tekniikka ja suorituskyky.

        Näinhän se mopedi-Jonne helposti luulee.
        Ei muuta kuin takaisin sinne mopedi-palstalle opettelemaan tekniikan alkeita...
        Ahkeralla opiskelulla saatat ehkä 10 vuoden kuluttua ymmärtää jotain autoista, jos ei muuta niin ainakin lisäillä öljyä klonksvaakkuun aina 100km välein...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multidrive S on toiminnaltaan variaattorilaatikko eli CVT.

        Niin on.


    • Anonyymi

      Kannattaa huoltaa. CVT-lootaa ei voi korjata, se vaihdetaan.

      • Anonyymi

        Montako cvt laatikkoa tiedät vaihdetun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako cvt laatikkoa tiedät vaihdetun?

        Omassa mielikuvituksessani tuhansia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako cvt laatikkoa tiedät vaihdetun?

        Suomalainenhan on niin luonteeltaan niin pässi, että ajaa enemmin vaikka ihan käyttökelvottomaksi kuluneella lootalla kuin vaihtaa sen uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako cvt laatikkoa tiedät vaihdetun?

        Niin mitäpä niitä moottoriöljyjäkään kannattaa vaihtaa jos tekniikan tietämys on tätä tasoa että "montako moottoria tiedät vaihdetun"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitäpä niitä moottoriöljyjäkään kannattaa vaihtaa jos tekniikan tietämys on tätä tasoa että "montako moottoria tiedät vaihdetun"

        Muistelisin erään maahatuojan tiedottajan sanoneen että "ei niitä kaikkia ole alettu laskeman". Merkin kai arvaattekin!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelisin erään maahatuojan tiedottajan sanoneen että "ei niitä kaikkia ole alettu laskeman". Merkin kai arvaattekin!?

        Olikos se tää juttu?

        https://yle.fi/uutiset/3-8002604

        Toyota kuitenkin neloisvoittoon tammikuussa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikos se tää juttu?

        https://yle.fi/uutiset/3-8002604

        Toyota kuitenkin neloisvoittoon tammikuussa....

        Näinhän tuo meni tarkasti ottaen. Siitä se ansaittu alamäki alkoi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitäpä niitä moottoriöljyjäkään kannattaa vaihtaa jos tekniikan tietämys on tätä tasoa että "montako moottoria tiedät vaihdetun"

        VAG tuotteisiin vaihdetaan moottoreita päivittäin ja melko tuoreisiinkin vielä.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei taida puhua CVT laatikosta.Siinä ei ole kyseistä huoltoväliä,eikä siinä ole magneetiproppua vaan magneeteja on neljä ja ne ovat laatikon sisällä öljypohjassa. Koko öljypohja on irroitettava ne nähdäkseen ja samalla kannattaa suodatin uusia. Omassa autossa vaihdatin vaihteistoöljyn ja suodattimen 175000 km kohdalla ja nyt kilometrejä n 200000. Ketjun aloittaja tarkoittaa varmaankin momentinmuunnin laatikkoa.

      • Anonyymi

        Ethän sinä näytä tietävän CVT laatikosta hevon vittuakaan.
        CVT on automaateista kaikista herkin vanhoille/huonoille öljyille, lisäksi irtoaa eniten metallia öljyn sekaan.
        60 000 on maximi vaihtoväli tuolle laatikolle.
        175 000 ei kannata enää edes vaihtaa kun laatikko on jo paskana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä näytä tietävän CVT laatikosta hevon vittuakaan.
        CVT on automaateista kaikista herkin vanhoille/huonoille öljyille, lisäksi irtoaa eniten metallia öljyn sekaan.
        60 000 on maximi vaihtoväli tuolle laatikolle.
        175 000 ei kannata enää edes vaihtaa kun laatikko on jo paskana.

        Ei ole cvt laatikon öljyn vaihtoa huolto-ohjelmassa 60 tuhannen kohdalla. Vain tarkistus! Mielestäni miellyttävin ja mukavin laatikko kun viidestä automaatista on kokemusta omistajana. Toimii kuin Sveitsiläinen kello, tarkka ja täsmällinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole cvt laatikon öljyn vaihtoa huolto-ohjelmassa 60 tuhannen kohdalla. Vain tarkistus! Mielestäni miellyttävin ja mukavin laatikko kun viidestä automaatista on kokemusta omistajana. Toimii kuin Sveitsiläinen kello, tarkka ja täsmällinen.

        Ei ole ainoa asia jonka valmistajat jättävät asiakkaan harteille.
        Se valmistajan huoltokirja on vain valmistajan suositus/tietämys/näkemys asioista.
        Sen jälkeen tulee kokemusperäinen käyttäjäjien oma tieto joka voi kertoakin täysin muuta, niin kuin esim. tämä että CVT on pirun herkkä laatikko paskoille öljyille, siksi vaihtoväli on lyhyt.
        Niin kuin kerroit, että laatikko on hieno kuin sveitsiläinen kello, joten vaatii myös tieheää huoltoa.
        Joten vaihda vain niitä öljyjä 175 000 välein jos haluat mahdollisimman nopeaa uuden laatikon marmoritiskiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainoa asia jonka valmistajat jättävät asiakkaan harteille.
        Se valmistajan huoltokirja on vain valmistajan suositus/tietämys/näkemys asioista.
        Sen jälkeen tulee kokemusperäinen käyttäjäjien oma tieto joka voi kertoakin täysin muuta, niin kuin esim. tämä että CVT on pirun herkkä laatikko paskoille öljyille, siksi vaihtoväli on lyhyt.
        Niin kuin kerroit, että laatikko on hieno kuin sveitsiläinen kello, joten vaatii myös tieheää huoltoa.
        Joten vaihda vain niitä öljyjä 175 000 välein jos haluat mahdollisimman nopeaa uuden laatikon marmoritiskiltä.

        Mediat ei kerro muista kuin dsg ongelmista. Cvt ongelmista ei ole mitään kuulunut. Kymmenen vuoden takuuta ei myönnetä ongelmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mediat ei kerro muista kuin dsg ongelmista. Cvt ongelmista ei ole mitään kuulunut. Kymmenen vuoden takuuta ei myönnetä ongelmille.

        Mikä 10 vuoden takuu?
        Tojootan takkuu on vain 3-vuotta/100 000km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä 10 vuoden takuu?
        Tojootan takkuu on vain 3-vuotta/100 000km

        Tietävät että ei se kestä, niin eivät pysty myöntämään kuin 3-vuoden takuun.


      • Anonyymi

        CVT-laatikosta kannattaa vaihtaa öljyt viimeistään 60 000km välein, sanoi ohjekirja mitä tahansa.
        Koskee kaikkia merkkejä, ja on ihan yleistietoa.
        Netti on asiasta tietoa pullollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietävät että ei se kestä, niin eivät pysty myöntämään kuin 3-vuoden takuun.

        Kymmenen vuotta on jo ajeltu ja kerran laatikon öljyt vaihdettu. yhtään varaosaa ei ole vielä tarvinnut ostaa. Jarrupalatkin vielä alkuperäiset. Jos silloin 2012 olisin ostanut TSI-DSG-himmelin, niin kauhulla ajattelen, mikä hermojen raastin olisi olisi se ollut kun noita vuodatuksia on lukenut. Kädet kyynerpäitä myöden yhteen olen liittänyt ja tolkun mediaa kiittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        CVT-laatikosta kannattaa vaihtaa öljyt viimeistään 60 000km välein, sanoi ohjekirja mitä tahansa.
        Koskee kaikkia merkkejä, ja on ihan yleistietoa.
        Netti on asiasta tietoa pullollaan.

        Miksi sinä jänkkäät täällä asiasta, mikä ei koske sinua lainkaan? Ethän ole edes koskaan ajanut CVT vaihteisella autolla, saatikka edes omistanut sellaista. Keskity vaan siihen oman koslasi vaihteistoon, ja sen vaatimiin huoltoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä jänkkäät täällä asiasta, mikä ei koske sinua lainkaan? Ethän ole edes koskaan ajanut CVT vaihteisella autolla, saatikka edes omistanut sellaista. Keskity vaan siihen oman koslasi vaihteistoon, ja sen vaatimiin huoltoihin.

        Mitä se avuton jonne yrittää taas päteä, ja mitä on jänkkääminen?
        Onko se sitä kun mopedi jonnen iskä on opettanut että CVT lootaa ei tarvi huoltaa, muutako pukkaa Tojjootan vaan jänkkään kun CVT leviää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se avuton jonne yrittää taas päteä, ja mitä on jänkkääminen?
        Onko se sitä kun mopedi jonnen iskä on opettanut että CVT lootaa ei tarvi huoltaa, muutako pukkaa Tojjootan vaan jänkkään kun CVT leviää?

        Saisiko tuon saman ihan suomeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saisiko tuon saman ihan suomeksi?

        Kysy tuolta jänkkä jonnelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy tuolta jänkkä jonnelta.

        No siltähän minä kysyinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siltähän minä kysyinkin.

        No ethän sinä kysynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuotta on jo ajeltu ja kerran laatikon öljyt vaihdettu. yhtään varaosaa ei ole vielä tarvinnut ostaa. Jarrupalatkin vielä alkuperäiset. Jos silloin 2012 olisin ostanut TSI-DSG-himmelin, niin kauhulla ajattelen, mikä hermojen raastin olisi olisi se ollut kun noita vuodatuksia on lukenut. Kädet kyynerpäitä myöden yhteen olen liittänyt ja tolkun mediaa kiittänyt.

        Ei ne vuodet jarrupaloja kuluta , vaan autolla ajetut kilometrit . Ei taida olla sulla vielä 100 tkm ajettu Tojollasi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen vuotta on jo ajeltu ja kerran laatikon öljyt vaihdettu. yhtään varaosaa ei ole vielä tarvinnut ostaa. Jarrupalatkin vielä alkuperäiset. Jos silloin 2012 olisin ostanut TSI-DSG-himmelin, niin kauhulla ajattelen, mikä hermojen raastin olisi olisi se ollut kun noita vuodatuksia on lukenut. Kädet kyynerpäitä myöden yhteen olen liittänyt ja tolkun mediaa kiittänyt.

        Ei ole vielä tainnut sataa tonnia tullatäyteen kun ei ole palat ovat alkuperäiset. Montako kertaa jarruja on herkistelty, ettei aivan juutu käyttämättöminä ja ala laahaamaan.


    • Anonyymi

      Anjoviksesta ei ole kokemusta mutta Varikseen öljynvaihto on helppo tehdä vaikka pihalla. Ulos senverran kuin nousuputki irroittamalla tulee ja uutta tilalle. Täyttötulpassa on merkintä laatuluokasta (TC) ja jos oikein tarkka on niin infrapunalämpömittaria voi käyttää apuna öljytason määrittämisessä.
      Pohjaa en irroittanut koska vanha öljy oli melko puhdasta.
      Nykyään auto on uudella omistajalla parisataatuhatta ajettuna ja vaihteisto toimii kuulemma hyvin. Ruosteen alkua kylläkin alkaa olemaan.

    • Anonyymi

      Mustoo öljyä ovat sieltä valuttannet ameriikassa joka vehkeestä, tehdas haluaa myydä uusia tilalle!!🤭🤭

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe