Pikainen kysely liikkeissä osoitti Evinrude E-Tecin vaihtoarvon olevan lähellä arvotonta. Erilaiset viat, huoltoliikkeiden harva luku, varaosien heikko saatavuus ja markkinoilta poistuminen on vaikuttanut, ettei kukaan halua E-Tec moottoria riesakseen. Ei edes entiset merkkiliikkeet. On varmasti hyviäkin yksilöitä olemassa, joilla on käyttöarvoa jäljellä. Epäkelpo aines pääsee nopeasti kierrätykseen. Heikko vaihtoarvo näkyy myös käytettyjen veneiden hinnassa, missä on E-Tec perässä.
Asiaa voi vain seurata sivusta.
E-Tecin vaihtoarvo romahtanut
51
1526
Vastaukset
- Anonyymi
Aiheuttaakohan ongelmia kova virran tuotto, tiukkaan pakattujen tietokone ohjelmien suhteen. Yksi hyvä keino olisi ollut vaihtaa elektroniikan toimittajaa.
Onhan kyseessä sentään reippaasti nelareitakin puhtaampi ja tehokkaampi
perämoottori.- Anonyymi
Kuinka reippaasti, pistä jotain vertailuarvoja ja lähteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka reippaasti, pistä jotain vertailuarvoja ja lähteet.
Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.Linkki johonkin mittaukseen tai säännökseen, jossa sallitaan vain E-tec jonnekin? Siis joku muu kuin E-tec mainos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.Sulla on objektina vain ja ainoastaan e-tec! Katso välillä vähän laatikon ulkopuolellekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.Niin se tiukasti suojattu järvi E-tec mainoksissa oli Bodensee, jonne 2T-koneista vain E-tec hyväksyttiin. 4T-koneet siellä kyllä olivat olleet jo vuosikausia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se tiukasti suojattu järvi E-tec mainoksissa oli Bodensee, jonne 2T-koneista vain E-tec hyväksyttiin. 4T-koneet siellä kyllä olivat olleet jo vuosikausia.
Ainakin takavuosina Yamahalla oli F50:stä Bodenseelle oma malli joka oli F45. Sen verran ne muutokset söivät tehoja.
- Anonyymi
Kerro toki mitä oikein kyselit, mistä liikkeistä ja mitä niistä vastattiin. Tee se myös niin, että voit väitteesi jotenkin todistaa. Siis minkä nimisten henkilöiden kanssa olet keskustellut ja milloin nämä keskustelut on käyty? Laita myös saamasi vaihtotarjoukset esille meidän muidenkin nähtäväksi.
Ilman mitään todisteita tuo sinun väitteesi on aivan tyhjää huutelua, jonka tarkoitus jää hämärän peittoon. Miten ihmeessä jaksat nähdä vaivaa tuollaisen roskan suoltamiseen? Mitä siitä hyödyt?- Anonyymi
Taitaa olla oma E-tec pahasti ojassa. Samat havainnot voi jokainen tehdä muutenkin, eikä asia ole mikään salaisuus. Tämän palstan dieselkurssille ja antenniosastolle ei kenenkään tarvitse todistella yhtään mitään. Kommenttisi perimmäinen näyttää olevan vihan ja riidan haastaminen. Jäiden lähdettyä soutuveneesi perässä porisee ehkä kuitenkin joku hikinen evilrude. Kyllähän se älähtää kun kalikka kalahtaa… 😘
Mielensäpahoittajia riittää nykyään joka asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla oma E-tec pahasti ojassa. Samat havainnot voi jokainen tehdä muutenkin, eikä asia ole mikään salaisuus. Tämän palstan dieselkurssille ja antenniosastolle ei kenenkään tarvitse todistella yhtään mitään. Kommenttisi perimmäinen näyttää olevan vihan ja riidan haastaminen. Jäiden lähdettyä soutuveneesi perässä porisee ehkä kuitenkin joku hikinen evilrude. Kyllähän se älähtää kun kalikka kalahtaa… 😘
Mielensäpahoittajia riittää nykyään joka asiasta.Ala-arvoista roskaa. Kun noilla lahjoilla et näköjään parempaa pysty, niin sinun todellakin kannattaa noudattaa omaa neuvoasi: Seuraa jatkossakin vaan asioita sivusta - ja mieluiten hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ala-arvoista roskaa. Kun noilla lahjoilla et näköjään parempaa pysty, niin sinun todellakin kannattaa noudattaa omaa neuvoasi: Seuraa jatkossakin vaan asioita sivusta - ja mieluiten hiljaa.
E-tecin surkea tilanne taisi mennä aika diippiin. Erityislahjoja ei tarvitse toteamaan E-tecin rahallisen arvon syöksyyn. En ole aikomustakaan seurata sivusta vanhan perämoottorimerkin kuolinkiemurtelua. Kunnollinen ja rehellinen kommentointi on vain hyväksi asioiden seuraajille. Konkurssimerkki on huono sijoitus, siitä ei pääse mihinkään. Käyttöarvoa tietysti on harvojen huoltofirmojen mieltymykseen asti. Sen jälkeen omatoimihuolto varaosien saannin ja taitojensa mukaan. Hommaat vain kalliit analysaattoriohjelmat tietsikallesi ja turaat ongelmat kuntoon. Halpa homma. Nou prob.
Merellä pärjää vain hyvät koneet ja 🤡vehkeet jää luontaisen poistuman jälkeen painolastiksi. E-tec on nopeasti kuoleva evoluutio.
- Anonyymi
Eiköhän kaikkien käytettyjen moottorien vaihtoarvo vuosien kuluessa liiku kohti nollaa. Mitä tuollaisesta uutisoimaan ja jänkkäämään!
- Anonyymi
Päinvastoin, hyvien käytettyjen hinta on noussut niin että niistä maksetaan jo enemmän kuin uusista. Uusia nimittäin ei saa millään rahalla, yli 40hp ei saa käytännössä mistään koko vuonna, hyvä jos saa ensi vuodeksi.
- Anonyymi
Palstalla ollut vuosia 2T/ETEC hörhö, hänen tavaramerkki ihmisten solvaus mollaus ym paska ja elämänsä pelkkää mielikuvitusta. Ei kannata moiseen hyypiöön tuhlata aikaansa,käy n 1 tahdilla ja sekin sammuilee ja pätkii. . pahasti.
- Anonyymi
Sulla on todella paha tressihäiriö, ja on sulla varmaan aika vaikeaa, kun joudut huitomaan ja syyttelemään ketä sattuu, eikä kukaan pyydä koskaan sinua uistinta vetämään, joten minä voisin viedä sinut kesän tullen kuhavesille. Pääset hienon Traccer veneen ja 130hv HO Etecin kyytiin. Sopiiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on todella paha tressihäiriö, ja on sulla varmaan aika vaikeaa, kun joudut huitomaan ja syyttelemään ketä sattuu, eikä kukaan pyydä koskaan sinua uistinta vetämään, joten minä voisin viedä sinut kesän tullen kuhavesille. Pääset hienon Traccer veneen ja 130hv HO Etecin kyytiin. Sopiiko?
Kuha on paska kala!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuha on paska kala!
Itse olet sellainen, miksi kuhaa syytit, pyyhi jo suusi 🧻💩
- Anonyymi
Aika outo ulostulo epäilemättä. Totta varmaankin,että E-Tecin vaihtoarvo ei ole todellakaan nousussa, muttei se mikään arvoton kone ole. On monia, jotka arvostavat kunnon 2-tahtista ja osia siihen tulee saamaan hamaan tulevaisuuteen. Joten ihan turhaa haukkua se maanrakoon, mutta tottahan on,ettei se valtaosalle ole enää vaihtoehto. Itse kyllä ottaisin...
- Anonyymi
Osiahan saa 2-tahtisiin ja itse pystyy korjaamaan lähes kaiken. Mutta E-Tec eri asia, siinä on monimutkaista elektroniikkaa ja tietokoneita, jos ne ei toimi niin ainoa käyttö verkonpainona.
- Anonyymi
Alkää herättääkö E-Tec trollia henkiin uudestaan. Turha laittaa tämmöistä provo ketjua liikkeelle kun palsta vuosien solvausten jälkeen siistyityi.
Btw omistan muuden yhden vm 96 Evinrude 2 tahti koneen 9,9 hv joka ollut varastossa vuosia. Olisikohan joku kiinnostunut?- Anonyymi
Mitä maksaa, kun et kuitenkaan ole suojaöljynnyt etkä pyöräyttäny mäntiä eri asentoihin?
- Anonyymi
Etek ei jätä ketään kylmäksi.
- Anonyymi
Venekauppaa seuranneena ne veneet, joissa on E-Tec moottorina, näyttää jääneen lojumaan kauppiaiden varastoihin. Ei kukaan vähänkään valveutunut ostaja näytä sortuvan sellaisiin kippoihin, vaikkakin itse vene olisi kiinnostava. Aloittelijaa voi toki yhden kerran viilata linssiin. Rajua alamäkeä Etecillä menossa, ei auta edes hintojen laskeminen.
- Anonyymi
Eihän niitä ostettu silloinkaan kun niitä valmistettiin. Siksipä niitä ei enää valmistetakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän niitä ostettu silloinkaan kun niitä valmistettiin. Siksipä niitä ei enää valmistetakaan.
Näin on, todellista ja aitoa luonnonvarojen säästöä.
- Anonyymi
Saahan sen paskanpalasen ruuvattua irti siitä perälaudasta ennen kaupantekoa, jos vene on muutoin hyvä.
- Anonyymi
Se kannattaa tehdä syvänteen kohdalla. Sinne se ongelmajäte plumpsahtaa ikuisiksi ajoiksi...
- Anonyymi
Ehkä lyhyellä aikavälillä vaihtoarvo laskee mutta pitkällä nousee. Yleensä mitä harvinaisemoi moottori ja mitä vähemmin sitä on valmisettu sitä arvokkaampi se on tulevaisuudessa. Tusinatuotteilla arvo laskee, mutta E-tecin arvo saattaa nousta moninkertaiseksi muutamien kymmenien vuosien päästä.
- Anonyymi
Miksi nousisi?
- Anonyymi
Aikamoista höpinää, minkä ihmeen vuoksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nousisi?
Harvinaisilla perämoottoreilla , koneilla, autoilla jne.. on yleensä tapana olla ns. museo tai keräilyarvoa, kun taas sellaisilla tuotteilla joita on tehty ja myyty miljoonia ei ole kovin paljon arvoa vanhanakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvinaisilla perämoottoreilla , koneilla, autoilla jne.. on yleensä tapana olla ns. museo tai keräilyarvoa, kun taas sellaisilla tuotteilla joita on tehty ja myyty miljoonia ei ole kovin paljon arvoa vanhanakaan.
Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.
Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.
Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä.Minäkin voin pyytää 5hp Jammustani vaikka 5000. Pyyntihinta ei kerro mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.
Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä.Turhaa höpötystä!
- Anonyymi
Ei ne mihinkään nouse. Ostaisin kyllä uuden 150 heppaisen e-tec g2:n täydellä tehdastakuulla teho/painosuhteen takia jos niitä edelleen valmistettaisiin mutta käytettyihin en sekaannu.
- Anonyymi
Jossain netin myyntipalstalla pyydetään satumaisia summia vanhasta 115hp etekistä. Samaan hintaan saa uuden 115 heppaisen kaupasta. Etekin kohdalla realiteetitkin sumentuu osalla fanaatikkoja. Arvo tosiaan nouseen vain korvien välissä.
- Anonyymi
Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.
Ei ollut riittävän hyvä, konkurssiin pärähti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.
Pitäkää nyt sitten hyvää huolta niistä E-teceistänne, lisää ei enää tule. Kuinkahan kauan saa enää edes varaosia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäkää nyt sitten hyvää huolta niistä E-teceistänne, lisää ei enää tule. Kuinkahan kauan saa enää edes varaosia?
Millä tavalla asia sinua liikuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla asia sinua liikuttaa?
Kunhan vituilin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla asia sinua liikuttaa?
Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.
Nelareihin pitää ollakkin massiiviset varaosa tuotannot.
Sitä minä oon ihmetelly, jotta mitä hyötyä on tehä kaksipyttyisiä nelitahtisia, kun joka työtahti on toinen mäntä joutilaana, ja niitä vaihdellaan vuorotellen.
Mitähän järkeä siinä mäntien vaihtelussa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.
Etecciin tehdään vielä varaosia ja siihen käy myös samoja varaosia kuin nelareihinkin.
Esm. Iridium sytkätulpat ovat E-tecissä samoja kuin nelitahtisissa.
Ja muutenkin E-tecci tarvitsee vähän huoltoja. Tulppien vaihto on ainoa vähän vaativampi huolto-toimenpide, ja niitäkään ei tarvi vaihtaa edes joka kesä.
https://kipparilehti.fi/wp-content/uploads/kip/Linkitettavat/409yhtveto.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etecciin tehdään vielä varaosia ja siihen käy myös samoja varaosia kuin nelareihinkin.
Esm. Iridium sytkätulpat ovat E-tecissä samoja kuin nelitahtisissa.
Ja muutenkin E-tecci tarvitsee vähän huoltoja. Tulppien vaihto on ainoa vähän vaativampi huolto-toimenpide, ja niitäkään ei tarvi vaihtaa edes joka kesä.
https://kipparilehti.fi/wp-content/uploads/kip/Linkitettavat/409yhtveto.pdfKuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?
Ei kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?
BRP joka valmisti E-tecciä ei ole menny nurin. Se valmistaa edellen Ski-doo , Lynx moottorikelkkoja, Sea doo vesijettejä ym. yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BRP joka valmisti E-tecciä ei ole menny nurin. Se valmistaa edellen Ski-doo , Lynx moottorikelkkoja, Sea doo vesijettejä ym. yms.
Mutta ei sekään tee enää varaosia paskanpalaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei sekään tee enää varaosia paskanpalaseen.
E-tecci ei tarvi mitää varaosia kun se toimii vaikka maailman tappiin saakka toisin kuin nelitahtiset laiskat passkat.
- Anonyymi
Täysin turhaa keskustelua puolesta tai vastaan. Käytössä olevien tavaroiden hinnat alenevat luonnollisesti vuosien kuluessa kunnes viimeinen hinta saadaan punnitustuloksen perusteella. Olkaa tyytyväisiä kun teillä on vielä käytössänne moottori johon olette tyytyväinen. Veikkaanpa että seuraava hankinta on sähköllä toimiva.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185