E-Tecin vaihtoarvo romahtanut

Anonyymi

Pikainen kysely liikkeissä osoitti Evinrude E-Tecin vaihtoarvon olevan lähellä arvotonta. Erilaiset viat, huoltoliikkeiden harva luku, varaosien heikko saatavuus ja markkinoilta poistuminen on vaikuttanut, ettei kukaan halua E-Tec moottoria riesakseen. Ei edes entiset merkkiliikkeet. On varmasti hyviäkin yksilöitä olemassa, joilla on käyttöarvoa jäljellä. Epäkelpo aines pääsee nopeasti kierrätykseen. Heikko vaihtoarvo näkyy myös käytettyjen veneiden hinnassa, missä on E-Tec perässä.
Asiaa voi vain seurata sivusta.

51

1567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aiheuttaakohan ongelmia kova virran tuotto, tiukkaan pakattujen tietokone ohjelmien suhteen. Yksi hyvä keino olisi ollut vaihtaa elektroniikan toimittajaa.
      Onhan kyseessä sentään reippaasti nelareitakin puhtaampi ja tehokkaampi
      perämoottori.

      • Anonyymi

        Kuinka reippaasti, pistä jotain vertailuarvoja ja lähteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka reippaasti, pistä jotain vertailuarvoja ja lähteet.

        Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
        Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
        Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.

        Linkki johonkin mittaukseen tai säännökseen, jossa sallitaan vain E-tec jonnekin? Siis joku muu kuin E-tec mainos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
        Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.

        Sulla on objektina vain ja ainoastaan e-tec! Katso välillä vähän laatikon ulkopuolellekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran reippaasti, että yksikään nelari ei päässyt pakokaasujen puhtauden suhteen lähellekkään E-tecciä. Siitähän on on ollut vuosien mittaan paljonkin mittaustuloksia.
        Tiukimmin suojatuille järville pääsi vain E-tec. Ota selvää epäobjektiivinen lättäpää.

        Niin se tiukasti suojattu järvi E-tec mainoksissa oli Bodensee, jonne 2T-koneista vain E-tec hyväksyttiin. 4T-koneet siellä kyllä olivat olleet jo vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se tiukasti suojattu järvi E-tec mainoksissa oli Bodensee, jonne 2T-koneista vain E-tec hyväksyttiin. 4T-koneet siellä kyllä olivat olleet jo vuosikausia.

        Ainakin takavuosina Yamahalla oli F50:stä Bodenseelle oma malli joka oli F45. Sen verran ne muutokset söivät tehoja.


    • Anonyymi

      Kerro toki mitä oikein kyselit, mistä liikkeistä ja mitä niistä vastattiin. Tee se myös niin, että voit väitteesi jotenkin todistaa. Siis minkä nimisten henkilöiden kanssa olet keskustellut ja milloin nämä keskustelut on käyty? Laita myös saamasi vaihtotarjoukset esille meidän muidenkin nähtäväksi.

      Ilman mitään todisteita tuo sinun väitteesi on aivan tyhjää huutelua, jonka tarkoitus jää hämärän peittoon. Miten ihmeessä jaksat nähdä vaivaa tuollaisen roskan suoltamiseen? Mitä siitä hyödyt?

      • Anonyymi

        Taitaa olla oma E-tec pahasti ojassa. Samat havainnot voi jokainen tehdä muutenkin, eikä asia ole mikään salaisuus. Tämän palstan dieselkurssille ja antenniosastolle ei kenenkään tarvitse todistella yhtään mitään. Kommenttisi perimmäinen näyttää olevan vihan ja riidan haastaminen. Jäiden lähdettyä soutuveneesi perässä porisee ehkä kuitenkin joku hikinen evilrude. Kyllähän se älähtää kun kalikka kalahtaa… 😘
        Mielensäpahoittajia riittää nykyään joka asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla oma E-tec pahasti ojassa. Samat havainnot voi jokainen tehdä muutenkin, eikä asia ole mikään salaisuus. Tämän palstan dieselkurssille ja antenniosastolle ei kenenkään tarvitse todistella yhtään mitään. Kommenttisi perimmäinen näyttää olevan vihan ja riidan haastaminen. Jäiden lähdettyä soutuveneesi perässä porisee ehkä kuitenkin joku hikinen evilrude. Kyllähän se älähtää kun kalikka kalahtaa… 😘
        Mielensäpahoittajia riittää nykyään joka asiasta.

        Ala-arvoista roskaa. Kun noilla lahjoilla et näköjään parempaa pysty, niin sinun todellakin kannattaa noudattaa omaa neuvoasi: Seuraa jatkossakin vaan asioita sivusta - ja mieluiten hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala-arvoista roskaa. Kun noilla lahjoilla et näköjään parempaa pysty, niin sinun todellakin kannattaa noudattaa omaa neuvoasi: Seuraa jatkossakin vaan asioita sivusta - ja mieluiten hiljaa.

        E-tecin surkea tilanne taisi mennä aika diippiin. Erityislahjoja ei tarvitse toteamaan E-tecin rahallisen arvon syöksyyn. En ole aikomustakaan seurata sivusta vanhan perämoottorimerkin kuolinkiemurtelua. Kunnollinen ja rehellinen kommentointi on vain hyväksi asioiden seuraajille. Konkurssimerkki on huono sijoitus, siitä ei pääse mihinkään. Käyttöarvoa tietysti on harvojen huoltofirmojen mieltymykseen asti. Sen jälkeen omatoimihuolto varaosien saannin ja taitojensa mukaan. Hommaat vain kalliit analysaattoriohjelmat tietsikallesi ja turaat ongelmat kuntoon. Halpa homma. Nou prob.
        Merellä pärjää vain hyvät koneet ja 🤡vehkeet jää luontaisen poistuman jälkeen painolastiksi. E-tec on nopeasti kuoleva evoluutio.


    • Anonyymi

      Eiköhän kaikkien käytettyjen moottorien vaihtoarvo vuosien kuluessa liiku kohti nollaa. Mitä tuollaisesta uutisoimaan ja jänkkäämään!

      • Anonyymi

        Päinvastoin, hyvien käytettyjen hinta on noussut niin että niistä maksetaan jo enemmän kuin uusista. Uusia nimittäin ei saa millään rahalla, yli 40hp ei saa käytännössä mistään koko vuonna, hyvä jos saa ensi vuodeksi.


    • Anonyymi

      Palstalla ollut vuosia 2T/ETEC hörhö, hänen tavaramerkki ihmisten solvaus mollaus ym paska ja elämänsä pelkkää mielikuvitusta. Ei kannata moiseen hyypiöön tuhlata aikaansa,käy n 1 tahdilla ja sekin sammuilee ja pätkii. . pahasti.

      • Anonyymi

        Sulla on todella paha tressihäiriö, ja on sulla varmaan aika vaikeaa, kun joudut huitomaan ja syyttelemään ketä sattuu, eikä kukaan pyydä koskaan sinua uistinta vetämään, joten minä voisin viedä sinut kesän tullen kuhavesille. Pääset hienon Traccer veneen ja 130hv HO Etecin kyytiin. Sopiiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on todella paha tressihäiriö, ja on sulla varmaan aika vaikeaa, kun joudut huitomaan ja syyttelemään ketä sattuu, eikä kukaan pyydä koskaan sinua uistinta vetämään, joten minä voisin viedä sinut kesän tullen kuhavesille. Pääset hienon Traccer veneen ja 130hv HO Etecin kyytiin. Sopiiko?

        Kuha on paska kala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuha on paska kala!

        Itse olet sellainen, miksi kuhaa syytit, pyyhi jo suusi 🧻💩


    • Anonyymi

      Aika outo ulostulo epäilemättä. Totta varmaankin,että E-Tecin vaihtoarvo ei ole todellakaan nousussa, muttei se mikään arvoton kone ole. On monia, jotka arvostavat kunnon 2-tahtista ja osia siihen tulee saamaan hamaan tulevaisuuteen. Joten ihan turhaa haukkua se maanrakoon, mutta tottahan on,ettei se valtaosalle ole enää vaihtoehto. Itse kyllä ottaisin...

      • Anonyymi

        Osiahan saa 2-tahtisiin ja itse pystyy korjaamaan lähes kaiken. Mutta E-Tec eri asia, siinä on monimutkaista elektroniikkaa ja tietokoneita, jos ne ei toimi niin ainoa käyttö verkonpainona.


    • Anonyymi

      Alkää herättääkö E-Tec trollia henkiin uudestaan. Turha laittaa tämmöistä provo ketjua liikkeelle kun palsta vuosien solvausten jälkeen siistyityi.

      Btw omistan muuden yhden vm 96 Evinrude 2 tahti koneen 9,9 hv joka ollut varastossa vuosia. Olisikohan joku kiinnostunut?

      • Anonyymi

        Mitä maksaa, kun et kuitenkaan ole suojaöljynnyt etkä pyöräyttäny mäntiä eri asentoihin?


    • Anonyymi

      Etek ei jätä ketään kylmäksi.

    • Anonyymi

      Venekauppaa seuranneena ne veneet, joissa on E-Tec moottorina, näyttää jääneen lojumaan kauppiaiden varastoihin. Ei kukaan vähänkään valveutunut ostaja näytä sortuvan sellaisiin kippoihin, vaikkakin itse vene olisi kiinnostava. Aloittelijaa voi toki yhden kerran viilata linssiin. Rajua alamäkeä Etecillä menossa, ei auta edes hintojen laskeminen.

      • Anonyymi

        Eihän niitä ostettu silloinkaan kun niitä valmistettiin. Siksipä niitä ei enää valmistetakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niitä ostettu silloinkaan kun niitä valmistettiin. Siksipä niitä ei enää valmistetakaan.

        Näin on, todellista ja aitoa luonnonvarojen säästöä.


    • Anonyymi

      Saahan sen paskanpalasen ruuvattua irti siitä perälaudasta ennen kaupantekoa, jos vene on muutoin hyvä.

      • Anonyymi

        Se kannattaa tehdä syvänteen kohdalla. Sinne se ongelmajäte plumpsahtaa ikuisiksi ajoiksi...


    • Anonyymi

      Ehkä lyhyellä aikavälillä vaihtoarvo laskee mutta pitkällä nousee. Yleensä mitä harvinaisemoi moottori ja mitä vähemmin sitä on valmisettu sitä arvokkaampi se on tulevaisuudessa. Tusinatuotteilla arvo laskee, mutta E-tecin arvo saattaa nousta moninkertaiseksi muutamien kymmenien vuosien päästä.

      • Anonyymi

        Miksi nousisi?


      • Anonyymi

        Aikamoista höpinää, minkä ihmeen vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nousisi?

        Harvinaisilla perämoottoreilla , koneilla, autoilla jne.. on yleensä tapana olla ns. museo tai keräilyarvoa, kun taas sellaisilla tuotteilla joita on tehty ja myyty miljoonia ei ole kovin paljon arvoa vanhanakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisilla perämoottoreilla , koneilla, autoilla jne.. on yleensä tapana olla ns. museo tai keräilyarvoa, kun taas sellaisilla tuotteilla joita on tehty ja myyty miljoonia ei ole kovin paljon arvoa vanhanakaan.

        Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.

        Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.

        Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä.

        Minäkin voin pyytää 5hp Jammustani vaikka 5000. Pyyntihinta ei kerro mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa niiden arvo jo nyt noussut. vuoden 2012 115hv E-tecistä pyydetään n 13800e ja Suurinpiirtein saman vuosimallin 115hv Jammu lähtee puolta halvemmalla.

        Ne jotka haluaa suorituskykyista mutta kevyttä ja pienikokoista konetta E_tecci pesee nelarit 6-0. Loput e-tecit tullaan repimään käsistä.

        Turhaa höpötystä!


      • Anonyymi

        Ei ne mihinkään nouse. Ostaisin kyllä uuden 150 heppaisen e-tec g2:n täydellä tehdastakuulla teho/painosuhteen takia jos niitä edelleen valmistettaisiin mutta käytettyihin en sekaannu.


    • Anonyymi

      Jossain netin myyntipalstalla pyydetään satumaisia summia vanhasta 115hp etekistä. Samaan hintaan saa uuden 115 heppaisen kaupasta. Etekin kohdalla realiteetitkin sumentuu osalla fanaatikkoja. Arvo tosiaan nouseen vain korvien välissä.

      • Anonyymi

        Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.

        Ei ollut riittävän hyvä, konkurssiin pärähti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoihan vuosia sitten E-tecin käyttäjät, että "Enää ei ole nelariin paluuta". Kyllä minäkin ostaisin 50-75 hv E-tecin.

        Pitäkää nyt sitten hyvää huolta niistä E-teceistänne, lisää ei enää tule. Kuinkahan kauan saa enää edes varaosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäkää nyt sitten hyvää huolta niistä E-teceistänne, lisää ei enää tule. Kuinkahan kauan saa enää edes varaosia?

        Millä tavalla asia sinua liikuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla asia sinua liikuttaa?

        Kunhan vituilin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla asia sinua liikuttaa?

        Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.

        Nelareihin pitää ollakkin massiiviset varaosa tuotannot.
        Sitä minä oon ihmetelly, jotta mitä hyötyä on tehä kaksipyttyisiä nelitahtisia, kun joka työtahti on toinen mäntä joutilaana, ja niitä vaihdellaan vuorotellen.
        Mitähän järkeä siinä mäntien vaihtelussa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osien puute ei ainakaan Etecciä liikuta. Siihen jämähtää ja soutuhommiksi menee.

        Etecciin tehdään vielä varaosia ja siihen käy myös samoja varaosia kuin nelareihinkin.
        Esm. Iridium sytkätulpat ovat E-tecissä samoja kuin nelitahtisissa.

        Ja muutenkin E-tecci tarvitsee vähän huoltoja. Tulppien vaihto on ainoa vähän vaativampi huolto-toimenpide, ja niitäkään ei tarvi vaihtaa edes joka kesä.
        https://kipparilehti.fi/wp-content/uploads/kip/Linkitettavat/409yhtveto.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etecciin tehdään vielä varaosia ja siihen käy myös samoja varaosia kuin nelareihinkin.
        Esm. Iridium sytkätulpat ovat E-tecissä samoja kuin nelitahtisissa.

        Ja muutenkin E-tecci tarvitsee vähän huoltoja. Tulppien vaihto on ainoa vähän vaativampi huolto-toimenpide, ja niitäkään ei tarvi vaihtaa edes joka kesä.
        https://kipparilehti.fi/wp-content/uploads/kip/Linkitettavat/409yhtveto.pdf

        Kuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?

        Ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tekee varaosia kun valmistaja meni nurin?

        BRP joka valmisti E-tecciä ei ole menny nurin. Se valmistaa edellen Ski-doo , Lynx moottorikelkkoja, Sea doo vesijettejä ym. yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BRP joka valmisti E-tecciä ei ole menny nurin. Se valmistaa edellen Ski-doo , Lynx moottorikelkkoja, Sea doo vesijettejä ym. yms.

        Mutta ei sekään tee enää varaosia paskanpalaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sekään tee enää varaosia paskanpalaseen.

        E-tecci ei tarvi mitää varaosia kun se toimii vaikka maailman tappiin saakka toisin kuin nelitahtiset laiskat passkat.


    • Anonyymi

      Täysin turhaa keskustelua puolesta tai vastaan. Käytössä olevien tavaroiden hinnat alenevat luonnollisesti vuosien kuluessa kunnes viimeinen hinta saadaan punnitustuloksen perusteella. Olkaa tyytyväisiä kun teillä on vielä käytössänne moottori johon olette tyytyväinen. Veikkaanpa että seuraava hankinta on sähköllä toimiva.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      412
      3159
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2319
    3. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      73
      2312
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      20
      1960
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      177
      1480
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      9
      1333
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

      Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1129
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

      niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      44
      1052
    9. Nainen rakas

      Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      91
      959
    10. Iltalehden evästeasetukset

      No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      101
      892
    Aihe