Mikä saa kiusaamaan

Anonyymi

Mikä saa aikuisen ihmisen kiusaamaan? Työpaikoillakin on kiusaamista. Jopa kouluissa sitä voi olla henkilökunnan kesken tai seurakuntatyöntekijöillä. Miksi kiusaamista on? Miksi sitä harrastaa aikuiset ihmiset?

44

2212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aikuiset sen lapsilleen opettaa ja sitten taivastellaan, että miten ne nyt noin huomaamatta yhtään miten rumasti toisista puhutaan. Julkisella sektorilla ja varmasti kolmannellakin se on yllättävän yleistä luulisin. Puistattavaa

    • Anonyymi

      Kateus tai sosiaalisesti ei-hyväksytty ihastus. Aina.

      • Anonyymi

        Että aikuinen ihminen kiusaisi ihastuksesta ;) anna mun kaikki kestää


      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi ihmisillä on oikeus määritellä mikä on sosiaalisesti hyväksyttyä ja mikä ei. Jos kyse on aikuisista ihmisistä jotka eivät ole sukua kenellekään. Luulisin että aito onnellisuus tulee siitä että elää omannäköistä elämää ja antaa muidenkin tehdä niin.


    • Anonyymi

      Haluavat osoittaa paremmuutensa sille kiusatulle, ehkä toivovat kiusatun älyävän lähteä pois, menevän muualle hommiin. Ehkä vallanhimokin, kiusattu ei pokkuroi kiusaajaa, ei pidä häntä työpaikan pomona. Ehkä taustalla on halu tehdä kiusatusta porukan naurunaihe, pilkankohde, yleensähän entiset koulukiusaajat jatkavat aikuisenakin samaa käyttäytymismallia, ei ne muutu siitä mitä lapsena olivat. Kun mua kiusattiin eräässä työpaikassa ja kerroin nuoremmalle pomolle asiasta, hän vaan meinasi, ett mun piti ymmärtää kyseistä henkilöä, se ei ollut tottunut tekemään ryhmässä töitä eli mulla ei ollut väliä, eikä mun pahalla ololla. Muut työkaverit pitivät tuon kiusaajan touhuja mua kohtaan vaan hauskana ajankuluna, eivät ajatelleet ettei mulla ollut hauskaa olla selän takana haukuttavana ulkonäköä myöten, tuo kiusaaja kyllä naaman edessäkin haukkui mua, itse en jostain syystä pysty olemaan yhtä ilkeä takaisinpäin, menen lukkoon, johtuu kai siitä,ett olin koulussakin ollut kiusattuna, en silloinkaan osannut puolustautua. Itse en hyväksy kiusaamista, olen puolustanut työpaikalla kiusattua henkilöä, en perkele katso vierestä, kun jotakuta rääkätään huvin vuoksi porukalla.

      • Anonyymi

        Olet rohkea. Hyvä sinä. Mun mielestä kiusaajat ovat sisäisesti keskenkasvuisia ja epävarmoja. Vakavimmat tapaukset psykopaatteja.


      • Anonyymi

        Ajattelen samoin, itsellä oli kollegansa narsistinen tyyppi, joka oli säälimätön ja raukkamainen. Piti itseään muita parempina, oli aikamoinen yhteishengen syöjä. Valheillaan korosti omaa erinomaisuuttaan muille, alentaen kollegoitaan mm. kehumalla omaa myyntiään, tyyliin puolet koko firman myynnistä, jota tarkastelemme Ed. 6kk ajalta oli 11%., Neljänneksi paras, yhdentoista joukosta.

        Näillä omakehuilla pyrkii saamaan sanomisilleen uskottavuutta ja arvostusta. Tällaiset tyypit on niitä todellisia huijareita, ovat mustavalkoisia ajattelutavan, jollet ole hyödyksi toiselle olet haitta, näin suhtautui myös asiakkaisiinsa. Samoin olet ystävä tai vihollinen, näin haali häntä arvostavia ihmisiä klaaniinsa.


    • Luulen, että heillä on jollain tavoin kauheen paha olla itsessään tai elämässään ja se purkautuu ja puretaan kiusaamisena. Ikään kuin olo helpottuis muka, jos sen saa siirrettyä jollekin toisellekin.

      Ja ihan silkkaa tyhmyyttä ja ilkeyttä liittyy monien kiusaamiseen. Keskenkasvuisuutta ja näköalattomuutta.

      • Täytyy muistaa, että kiusaaja on näennäisesti vahva mutta oikeesti hyvin heikko yksilö. Oikeesti vahvan ei tarvi kiusata ketään mistään syystä. Piste.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Täytyy muistaa, että kiusaaja on näennäisesti vahva mutta oikeesti hyvin heikko yksilö. Oikeesti vahvan ei tarvi kiusata ketään mistään syystä. Piste.

        Tuo on ihan tosi! Täytyis muistaa, et kukaan ei omista verovaroilla ylläpidettäviä työ paikkoja, joten niissä pitää tpimia toisia kunnioittaen ja lakien mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan tosi! Täytyis muistaa, et kukaan ei omista verovaroilla ylläpidettäviä työ paikkoja, joten niissä pitää tpimia toisia kunnioittaen ja lakien mukaan!

        Juuri näin, kun työnantajana on valtio tai julkishallinnollinen organisaatio, nin se mitä siellä tapahtuu kuuluu ihan meille kaikille


    • Anonyymi

      Heikko itsetunto saa kiusaamaan, tällaisella henkilöllä täytyy olla koko ajan varpaillaan työpaikalla , koska mitään mokailua ei hänellä voi käydä josta toiset pääsisivät sanomaan, paine on kova koska pitää olla virheetön.

      • Anonyymi

        Ihan täyttä paskapuhetta tämä.


    • Anonyymi

      Aikuiset ihmiset kuvittelevat saavuttansa jotain kiusaamalla, todennäköisesti oman pahanolon siirrettyä toisiin ja pönkittääkseen omaa "imagoaan".
      On se aiemminkin tullut todettua, että Suomi on kiusaajien yhteiskunta.😡

    • Anonyymi

      Sosiopatia on muotia?

    • Anonyymi

      Huono itsetunto ja kateus nyyh miksei kukaan huomaa minua vaikka näytän niin elämänmyönteiseltä ja minulla on raikkaat ja positiiviset jutut

      • Anonyymi

        SInä olet hirveä ihminen. Tiedäthän sen itsekin? Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SInä olet hirveä ihminen. Tiedäthän sen itsekin? Sivusta.

        Tottakai kiusaajille kuittaaminen on aivan todella julmaa


    • Anonyymi

      Kaappihomoille on tapana ottaa joku suojakilvekseen,sillä voi viedä homoudestaan huomion pois.

      • Anonyymi

        Se on kyllä varmaan edelleen noinkin, että kaappihomoilla on vaikeaa, siksi hekin kiusaavat.
        Eihän homouden pitäisi olla enää mikään "juttu", eletään kuitenkin 2020-lukua. Toista se oli, ehkä vielä parikyt vuotta sitten.


    • Anonyymi

      Monesti kiusatuiksi joutuneet jatkaa kiusaamista. Kokee että ovat heikkoja ja kiusaajat vahvoja. Tahtoo samaan asemaan lyttäämällä muita.esim. vaikka sitten esim.naisia. Täällä provoilevat miehet ovat juuri näitä reppanoita🤦‍♀️

      • Anonyymi

        Mahtava aloitus. Hyvä suomi24.


    • Anonyymi

      Kiusaaja vie sillä huomion pois itsestään. Kovimmilla kiusaajilla on suuria luurankoja kaapissa ja niistä riittäisi meheviä juttuja pitkäksiaikaa.

      • Anonyymi

        Eli metodit on kuin körttikylässä konsanaan?


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä JasuM:n kanssa: oikeesti vahvan ei tarvitse kiusata ketään mistään syystä.

      Kiitos Jasu kommentistasi, minä taidankin sitten olla vahva, vaikka olo tuntuu joskus heikolta.

    • Anonyymi

      Kaikissa yhteisöissä on tarve nostaa joku tai jotkut tikun nokkaan. eli kiusata ja puhua pahaa selän takna. näin siksi, että yhteisöllisyyttä ei muutoin saavuteta. ja kiusaajat tahtovat kontrolloida yhteisöä ja siten johtaa, tuloksena muut kuin kiusatut yhteisön jäsenet pelkäävät itse tulevansa kiusatuiksi. niinmpä he peesaavat kiusaajaa.

      Psykopatiset henkilöt ovat experttejä.

      • Anonyymi

        Jasu m, yks miehen hahmoista, puhuu itsestään......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jasu m, yks miehen hahmoista, puhuu itsestään......

        Tämä lienee jokaiselle silmät päässä kulkevalle selvää


    • Anonyymi

      Yleensä kyseessä on kateus ja oma typeryys. Joku on fiksumpi kuin muut.


      Tällä palstalla kokemusta asiasta kyllä.

      • Anonyymi

        Kauhee ylemmyyden tunne sullakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhee ylemmyyden tunne sullakin

        Eli joku kiusaaja tuohtui, kuinka huvittavaa


    • Anonyymi

      Kateus saa kiusaamaan

      • Anonyymi

        Ei välttämättä. Harva nyt jaksaa olla kateellinen lihaville esim?


    • Anonyymi

      Oma huonommuuden tunne. Heikkous. Pelko. Se joka hyökkää ja kiusaa pelkää eniten. Kuten putin ja venäjä sen selkeästi kertoo.

      • Anonyymi

        Se joka juoksee karkuun, on kiusattu. Ja kiusaaja juoksee jossain tapauksessa perässä ja yrittää sovitella. Ihan kuin mitään ei ois koskaan edes tapahtunut.


    • Anonyymi

      Työpaikoilla paskat pomot ja työn organisointi altistaa. Myös epävarmuus ja kilpailu esimerkiksi vuokratyö jne.

    • Anonyymi

      Huonon itsetunnon omaavat ihmiset kiusaavat (vrt koulukiusaajat), tai elämässään kiusatut.

    • Anonyymi

      Tyhmyys.

    • Anonyymi

      Psykopatia.

    • Anonyymi

      Kyllä ja työpaikoilla, niin että elämänhalu meinasi loppua kokonaan.

    • Anonyymi

      kiltit ja hiljaiset niin kiusaajien mielikohteita. narsistiset paskat jotka rakastaa katsella toisten kärsimystä.

    • Anonyymi

      Sillä saa katseen pois omista tekosistaan ja surkeudestaan. Manipulatiivinen henkilö aloittaa kiusaamisen jo suhteessa ja sen jälkeen tekee toisesta syntipukin ettei muka itse ole mitään väärää tehnyt. Ei kannata uskoa exän haukkujia, ne on yleensä väkivaltaisia miehiä kaikki, jotka haluavat exäänsä vielä seksuaalisesti. Tämä nähnyt monta kertaa! Mies joka on luiseri mutta haluaa dominoida yrittää pitää huolen ettei naaraat lähde vaikutuspiiristä. Kun yhteiskunnassa on huono tilanne luuserikukkoilu ottaa vallan myös silloin.
      Onneksi maailmassa on järkeviä vahvojakin naisia ja miehiä.

      • Anonyymi

        Tästä kommentista saan voimia.


    • Anonyymi

      Kiusaaminen on aina väärin. Siinä vahingoittaa myös itseään. Se, joka ei kiusaa, on aina voittaja. Hyväntahtosuutta kannattaa vahvistaa. Puhua suoraan, mutta kunnioittavasti, jos joku asia harmittaa. Pahat puheet ja juorujen levittäminen ovat myös kiusaamista. Se kannattaa aina muistaa. Voikaa hyvin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe