Kastelli myy suurpakettina Hoviherra 110-s:ää hintaan 60.850:-. Rungon(ilman ulkovuorausta) ja vesikatteen lisäksi pakettiin kuuluu kodinkonepaketti, Puustelli-kalusteet, ilmanvaihtokone putkistoineen, keskuspölynimuri, ovet/ikkunat, takka ja yms. pienempää roipetta. Nämä kaikki tietysti asennettuna. Talo on asentajien jäljitä siinä kunnossa, että se pitää lämmöt sisällä. Osaako kukaan mainita mitkä ovat suurimmat kustannuserät kun taloa ruvetaan rakentamaan ko. hetkestä eteenpäin? Itselläni tulee mieleen kosteiden tilojen teko, ulkovuoraus, sähköt (lämmitys) ja seinien, kattojen ja lattioiden pintakäsittely. Nyrkkisääntö on, että talo maksaa 1200:sta eurosta ylöpäin neliö. En millään saa päähän ajatusta, että loput työt vois maskaa 60,00-70,000. Perustalosta on kyse !!!
Kastelli Hoviherra 110-s
8
2552
Vastaukset
- hessu
...onko vesikate asennettuna. Ulkovuoraus maksaa koolauksineen ja maalauksineen ja asennuksineen helposti sen 6 000,- (jos et itse tee)
Perustukset 18 000,- , sähköt 17 000,-(sis. lämmitys) sisäpuolen romppeitten asennus 35 000,- (kaikki).
Pihatyöt 2000,- ylöspäin.(jos et itse tee)
Lisäksi kaikki tietoliikenne systeemit lisänä, jotka nykypäivänä on peruskamaa.
Miksi ihmeessä ulkoverhous ei kuulu toimitukseen?
Jos haluat tehdä kaikki itse , säästät, muussa tapauksessa ota elementtitalo.Säästät huommattavan summan.
Kastelli-järjestelmä perustuu ainoastaan siihen että itse osaa rakentaa.
Kastellin keskimääräinen neliöhinta valmiiksi rakennettuna on 1140,-/huoneistoala.- Heikki..
Perustukset maksaa harkkojen, betonin, raudoituksen ja viemäöintien verran joten en usko että siihen palaa rahaa 17000e. Kaivuri ja sora on omasta takaa. Ulkovuoraus ei tule vakiona pakettiin ja mitä tulee sisäromppeisiin, niin seinämateriaalit kuuluu kauppaan. tarvikeluettelo on aikakattava saunalauteist ja paneleista alkaen. Peltikatteen ajattelin vaihtaa tiilikatteeksi.
- et kerran usko.
Heikki.. kirjoitti:
Perustukset maksaa harkkojen, betonin, raudoituksen ja viemäöintien verran joten en usko että siihen palaa rahaa 17000e. Kaivuri ja sora on omasta takaa. Ulkovuoraus ei tule vakiona pakettiin ja mitä tulee sisäromppeisiin, niin seinämateriaalit kuuluu kauppaan. tarvikeluettelo on aikakattava saunalauteist ja paneleista alkaen. Peltikatteen ajattelin vaihtaa tiilikatteeksi.
Rakenna sellainen ja jatketaan sitten näistä täällä palstoilla esiintyvistä uskonasioista ja kuvitelmista rakentamisen edullisuudesta ja helppoudesta.
- toni
et kerran usko. kirjoitti:
Rakenna sellainen ja jatketaan sitten näistä täällä palstoilla esiintyvistä uskonasioista ja kuvitelmista rakentamisen edullisuudesta ja helppoudesta.
Lattiavalut eristykset kaikki pinnat tuosta uupuvat. Hiekkalaatikko siellä sisällä.
Itse olen saanut neuvoja ettei tuollaista "suur-pakettia" kannata ostaa, ennemmin ostaa talotoimittajalta sen talon ja muilta kalusteet jne.
Noissa suurtoimituksissa on vielä se varastoinnin ongelma, sisäovet sun muut saattavat odotella kauan pihalla.
Ja tietysti tulee lvis-liittymät jne. jne. - Sepi
toni kirjoitti:
Lattiavalut eristykset kaikki pinnat tuosta uupuvat. Hiekkalaatikko siellä sisällä.
Itse olen saanut neuvoja ettei tuollaista "suur-pakettia" kannata ostaa, ennemmin ostaa talotoimittajalta sen talon ja muilta kalusteet jne.
Noissa suurtoimituksissa on vielä se varastoinnin ongelma, sisäovet sun muut saattavat odotella kauan pihalla.
Ja tietysti tulee lvis-liittymät jne. jne....löytyy kattavampi jättijukka sisältö. Huomattavasti laajempi ja hinnaltaan Kastellin luokkaa (tosin Kastellilta puuttuu paljon verrattuna Jukkaan).
Jukalla ainakin tulee muut krääsät just sillon kun niitä tarvitset, omaa hölmöyttään ne siellä tontilla sitten on, jos ne kerran itse sinne tilaa.
Meille tuli jättijukka-sisältö ja vähän lisääkin. Eipä ole tarvinnu rautakaupassa juosta joka päivä. - Kyllä ne aika edulliseksi
toni kirjoitti:
Ja tietysti tulee lvis-liittymät jne. jne.taitaa kuitenkin tulla kun koko setin kerralla hankkii. Onko ne sitten sitä mitä haluaa, onkin jo eri juttu.
- varmasti
sen 60 000 euroa pelkkinä , koettu on.
Kaikki kattoläpimenot ja muut turvatuotteet puuttuu.
IV eritykset puuttuu.
Sisäpintojen kitit ja saumanauhat puutuu.
Suuria kustannuseriä ei ehkä puutu mutta satoja pieniä sen sijaan. - Väiski
Itasekin rakennutan Kastellia, joten jotain tiedän hinnoista. Kummallinen käsitys on, että elementtitalo olisi jotenkin helpompi rakentaa eteenpäin esim. verrattuna Kastellin lämmitysvalmisasennukseen. Kummassakin riittää töitä. Hintatasoon vaikuttaa paikkakunta, mutta tässä jotain arvioita. Pakettiisi ei sisälly perustustöitä, jotka voivat tontista riippuen olla jotain 10 000-20 000. Enemmänkin voi mennä. Ulkoverhousasennus 7 000 €, LVI 15 000-25 000, sähkötyöt, 7000- 13 000 €, sisustustyöt jos et itse tee 10 000- 20 000 päälle tietysti tarvikkeet. Joten vielä kuluja on. Sitten tulee sadevesijärjestelmät, pihatyöt... Muutakin varmasti vielä. Nämä hommat tulee muuten tehtäväksi myös Jukassa. Epäilen, että ilmanvaihdon asennus kuuluisi pakettiin???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä
kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.1365531HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen2164815Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu864000Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty863437Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido683151Anteeksi mies
Mun vaan pakko sanoa että en pääse ajatuksesta koskettaa sinua🙈tää on niin noloo. Olet vaan niin namu. En voi edes kert351892- 471815
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t801547- 141438
- 191374